dank je wel DaviniaHR ik ben er inmiddels aan gewend en zit gelukkig al op een veel lage dosis dan voorheenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Mefke, wat naar!
Heel veel sterkte de komende tijd!
Fan van het eerste uur, jij ook! Continu aan de prednison lijkt me geen lolletje!
Begrijp ik helemaal krijg ook bij iedere kuur van mensen om me heen te horen en je hebt/kan er niks aan/mee.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:52 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
ik wil nooit meer horen
''je moet stoppen met die prednison, dat is gewoon gif, gewoon troep''
![]()
ja dat weet ik maar als ik godverdomme stop met die troep dan ga ik dood ja, snap je dat![]()
dus dat........
Jeps.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 06:55 schreef Vivi het volgende:
En dat van die tweeling krijgt iedereen te horen volgens mij.
Dat heeft mijn moeder tot week 32 gehoord... Helaas lijk ik qua figuur niet op mn moeder, ik kwam 25kilo + aan..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Jeps.
Beter trouwens dan wat een kennisje van mij hoorde:
"Je ziet er nog niets van, weet je wel zeker dat je je niet verbeeld zwanger te zijn"
Nadat ze een behoorlijk heftige tijd achter de rug had met de MMM enzo
Dat was ook de vraag van de huisarts notabene, aan het kraambed van mijn moeder. "Leuk, een tweeling. Een jongen en een meisje nog wel! Weten ze al of het een- of tweeeiig is?"quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:59 schreef gargamel het volgende:
Dat van die tweeling wisten mensen bij mij vrij snel. Alleen na de geboorte:
Ach kijk, TWEE kindjes. Tweeling?
Meisjes? (nee jongen en meisje) EENEIIG? (zucht....)
.
Tegenwoordig al een stuk minder omdat ze welliswaar iets op elkaar lijken, maar mijn zoon is ruim een halve kop groter dan mijn dochter, wordt gedacht dat hij ook wel ouder is.
Ik krijg alleen bovenstaande vragen nog als gevraagd wordt hoe oud ze zijn.
Maarreuh, komt er nog geen tweede?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:30 schreef PM-girl het volgende:
Dat is wel erg, dat een arts het vraagt!
Overigens hoor ik de vraag: "Komt er nog geen tweede?" op het moment een beetje TE vaak.
Dat is wel erg snel gehaptquote:
ja Morning after pil. Ik vind het een belachelijke asociale reactie.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:04 schreef dutchie het volgende:
Aha, daar had ik niet aan gedacht.
Fijne reactie dan inderdaad.
Wow, das wel bot inderdaad!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:14 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
ja Morning after pil. Ik vind het een belachelijke asociale reactie.
Of op school, staat er 1 zon lange bank, gaan me klasgenoten er snel allemaal opzitten wat resulteert dat ik moet staan en ik kan niet zo lang meer staan. Dus iemand anders zegt: laat haar even zitten ze is zwanger man, zeggen ze: Ja nou en, kan je toch ook op de grond zitten.
ik ben 22, heb al vanaf feb 2002 een vriend en woon al 4 jaar samen in een koopwoning dus het slaat nergens op!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Wow, das wel bot inderdaad!
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag? Want ik ben zelf ook nog vrij jong, maar krijg niet zúlke botte reacties.
Afgelopen zondag pakte ik een goede stoel, de enige mét rugleuning en de jongen die daar blijkbaar op zat pakte hem weer terug: "Mijn stoel!" ik: "uhm, ik ben zwanger, in de 8e maand enzo" Hij: "pak die maar" wijst naar stoel zonder rugleuning.
Ik heb nog even gesputterd en uitgelegd waarom ik liever wel een rugleuning had, maar uiteindelijk de stoel niet terug gekregenDat was ook wel vrij bot. Kon ik meer dan 2 uur op een klotestoel zonder leuning zitten.
dan had ik wel iets meer verstand verwachtquote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:31 schreef mefke79 het volgende:
helaas, tegen de dertig...
WTF is dat voor idiote opmerkingquote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:42 schreef leonieke het volgende:
"Tjah, het is ook wel logisch dat ik wél kinderen kan krijgen en jij niet want jij hebt een betere job." (euh... wtfmijn lieve schoonzus...)
Ah, die wilde ik net gaan posten jaquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:30 schreef YPPY het volgende:
"dat is echt zielig, als ze de enige blijft"
"kan nooit goed zijn, enigskind, wordt ze verwend"
"en? is de tweede al onderweg?"
}:
Je zou van iemand van 28 jaar ook al meer verstand verwachten héquote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
dan had ik wel iets meer verstand verwacht
[..]
WTF is dat voor idiote opmerking
Dan zal ik even aanvullen:quote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:49 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dan zal ik even aanvullen:
Geef je nou nog steeeeeeeeeeeeeeds borstvoeding?
Bijt ze niet?
Daar zit toch niks meer in?
Ik las laatst dat enig kinderen zichzelf gelukkiger beoordelen dan mensen met broertjes en/of zusjesquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:30 schreef YPPY het volgende:
"dat is echt zielig, als ze de enige blijft"
"kan nooit goed zijn, enigskind, wordt ze verwend"
"en? is de tweede al onderweg?"
als ik vertel over het nieuwe huis "die zolderkamer gaan jullie vast verbouwen voor als er een tweede komt en Anna een nieuwe kamer krijgt"
Tja een dooddoener maar voor mij klopte die wel. Maar als je dat de hele tijd te horen krijgt *zucht*quote:
Dan kan ik het me indenken dat de vraag niet als vervelend word beschouwd.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:23 schreef DJMO het volgende:
cattie, fuente,
die vraag kan ik ergens (heel ergens) nog begrijpen omdat ik zelf op een knul hoopmaar als het kind maar gezond is, is het mij en mijn partner allemaal goed en zijn we gewoon gelukkig met wat we krijgen ...
Oh ja, da's ook zoiets. Hier ook veel bekkenklachten, het blijft nu wel stabiel, maar op een punt waarop ik bijna niets kan.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:07 schreef marlieske het volgende:
[..]
Tja een dooddoener maar voor mij klopte die wel. Maar als je dat de hele tijd te horen krijgt *zucht*
Ik vond de opmerking tijdens de zwangerschap:" tja dat hoort erbij" of "tja dat moet je er maar voor over hebben hé" erg irritant.
Vaak geplaatst door mensen die nog nooit zwanger zijn geweest dus geeeeeen idee hebben waar ze over praten, ik wens die personen een helse zwangerschap toe![]()
Ik heb lopen kotsen tot ruim 20 weken, vrat een pakje rennie's in 1 week leeg + 1 fles gaviscon, had last van mijn bekken vanaf week 12 ofzo (eerdere dubbele bekkenbreuk speelde op) kreeg de laatste week enorme zwangerschapsjeuk (niet de milde vorm maar de heeeeel erge, huid verdween en komt ook niet echt goed terug) ik hield vanaf weekje 20 ruim 13 kilo vocht vast dus had zulke dikke voeten dat ik zelfs in grote sloffen niet kon lopen en dat begon al als ik wakker werd en zo de hele dag + nacht door, voor slapen kreeg ik af en toe een slaaptablet van de gyn of vk, want ook dat lukte niet meer vanwege de onrustige benen en pijn in mijn bekken.
Duidelijk geen droom zwangerschap en dan is die dooddoener een ramp.
Vraag me dan ook echt af waarom mensen je vragen hoe het met je gaat als ze het eigenlijk liever niet horen.
Dit dusquote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:49 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dan zal ik even aanvullen:
Geef je nou nog steeeeeeeeeeeeeeds borstvoeding?
quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Soms weet je dat mensen t niet rot bedoelen, maar t kan wel enorm dom overkomen!!
Ik vertelde een vriendin dat Dana in t ziekenhuis lag en ik zowiezo elke 3 uur op en neer rij om haar te voeden en te verzorgen.
krijg ik als antwoord: "Ja dat krijg je als je een baby hebt, dan heb je t een stuk drukker"![]()
quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Soms weet je dat mensen t niet rot bedoelen, maar t kan wel enorm dom overkomen!!
Ik vertelde een vriendin dat Dana in t ziekenhuis lag en ik zowiezo elke 3 uur op en neer rij om haar te voeden en te verzorgen.
krijg ik als antwoord: "Ja dat krijg je als je een baby hebt, dan heb je t een stuk drukker"![]()
Pff, Ik hoor het ook heel vaak....quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:42 schreef owlet het volgende:
Wat ik nooooooit meer wil horen is "slaapt ze nog steeds bij jullie in bed? Niet te lang doen hoor, daar krijg je maar onzelfstandige kinderen van"![]()
Dat je er niet voor zou kiezen, prima. Dan moet je het zeker niet doen.
Maar er zijn inmiddels talloze onderzoeken waaruit blijkt dat het gezond en goed voor een kind is om bij de ouders te slapen en er is nog niet één onderzoek waaruit het tegendeel blijkt. Er zijn geen grotere kinderen die nog steeds bij hun ouders willen slapen, ik ben zelf ook gezond groot geworden. We hebben nog steeds een goed sexleven, Ronja is een hartstikke leuke peuter met een normale ontwikkeling en het allerbelangrijkste: WE ZIJN ER ALLEDRIE HEEL GELUKKIG MEE.
Zo.
wij dus ookquote:Op woensdag 16 juli 2008 10:05 schreef owlet het volgende:
Wel nee joh, er zijn heeeel veel mensen die het doen. Wij hebben ons bed er op gekocht, we slapen nu met kind tussen ons in nog steeds breder dan we in het pre-Ronja tijdperk sliepen en belangrijker: we maken standard ononderbroken nachten als ze bij ons slaapt. Ik zie echt het slechte er niet van in.
Google maar eens op dr. Sears. Da's een behoorlijk goed bekend staande kinderarts met een normale, totaal niet "alternatieve" praktijk. Hij is heel erg voor samen slapen als dat is wat goed werkt voor jou en je kind.
Van mij hoeft niemand het te doen, ik kan me ook heel goed voorstellen dat het voor andere mensen weer niet goed werkt. Maar het veroordelende zónder enige vorm van kennis kan me echt storen.
Das niet waar hoor! Afgelopen zondag heb ik tot kwart voor 11 uitgeslapen met Jen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil nooit meer horen (vooral van mijn zusje) dat uitslapen niet meer gaat dadelijk als er een kindje is/
Ja, dat weet ik nou wel, maar dat hoeft niet iedere keer gezegd. Ze weet toch wel hoe graag we een kindje willen en dat we dat uitslapen met alle plezier opgeven?
En weet je wat? Ik heb besloten om het haar ook gewoon te vertellen! Misschien heeft ze niet eens door dat het niet fijn is om iedere keer te horen. En misschien vindt zij het niet prettig om mij vaak te horen zeggen dat we zo heerlijk uitgeslapen hebben, kan ze dat ook meteen even zeggen en dan is de lucht geklaard
Dat zal best, wij komen allebei ieder weekend pas ons bed uit als wij daar zin in hebben. Dat kan dadelijk dus niet meer en dat kan me niets schelen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das niet waar hoor! Afgelopen zondag heb ik tot kwart voor 11 uitgeslapen met Jen.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil nooit meer horen (vooral van mijn zusje) dat uitslapen niet meer gaat dadelijk als er een kindje is/
Ja, dat weet ik nou wel, maar dat hoeft niet iedere keer gezegd. Ze weet toch wel hoe graag we een kindje willen en dat we dat uitslapen met alle plezier opgeven?
En weet je wat? Ik heb besloten om het haar ook gewoon te vertellen! Misschien heeft ze niet eens door dat het niet fijn is om iedere keer te horen. En misschien vindt zij het niet prettig om mij vaak te horen zeggen dat we zo heerlijk uitgeslapen hebben, kan ze dat ook meteen even zeggen en dan is de lucht geklaard
Misschien moeten jullie dit eens bespeken? Je hebt toch wel vaker zoiets gepost? Ik zou dit echt niet accepteren als je er zo mee zit.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:15 schreef DJMO het volgende:
ik kan het woord regenton inmiddels ook niet meer horen.. niet dat andere mensen dat tegen me zeggen, maar elke dag minimaal zes keer noemt vriendjelief me een dikke regenton, meestal antwoord ik dat mijn buik er weer afgaat, maar dat hij flink zal moeten trrainen om zijn buik kwijt te raken, maar ik word er nu toch wel een beetje gek van.. als ik dat nog vijf maanden moet horen ga ik oordoppen aanschaffen
Ow ja, wij grappen er wel eens over dat we dan een briefje ophangen bij de AH dat we 'een nestje' hebben en er 'een gratis af te halen'is en we er 'eentje houden'quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:49 schreef Leana het volgende:
Toen ik vertelde dat wij een tweeling krijgen kreeg in de reactie: " Ga je ze allebei houden?"
Ik heb geantwoord dat we de meest huilende baby op marktplaats zouden zetten. Wat moet je nou met zo'n opmerking....
Ik kan mij zo voorstellen wie die opmerking heeft gemaakt, klopt dat?quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:49 schreef Leana het volgende:
Toen ik vertelde dat wij een tweeling krijgen kreeg in de reactie: " Ga je ze allebei houden?"
Ik heb geantwoord dat we de meest huilende baby op marktplaats zouden zetten. Wat moet je nou met zo'n opmerking....
quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:49 schreef Leana het volgende:
Oh-oh, er is er één vervelend?quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:43 schreef simmu het volgende:
mag ik ook mensen die ik niet meer wil horen nomineren?
Oh ja, dat soort opmerkingen kregen wij ook vaak "Oh, straks krijg je een zesling!"quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, wij grappen er wel eens over dat we dan een briefje ophangen bij de AH dat we 'een nestje' hebben en er 'een gratis af te halen'is en we er 'eentje houden'doordat we met hormoonbehandelingen bezig zijn, is de kans op een tweeling wel aanwezig, iets wat regelmatig in een gesprek met mensen terugkomt
eentje? schoonpa doet nog steeds zo vervelend (bemoeit zich overal mee, wil overal een stem in, ook dingen die hem geen snars aangaan zoals aan wie geboortekaartjes te sturen, maakt ons leven algeheel moeilijk en lastig). enige reactie van mijn moeder is een vergenoegd en gelukkige "zo! nu weet jij tenminste ook hoe het is"quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Oh-oh, er is er één vervelend?![]()
Vandaag was ik weer de hele dag aan het kotsen. Vraagt iemand hoe het gaat, dus ik zeg: mja, misselijk.
"ja, het hoort er bij hè?"
Welja, heel normaal, iedereen kotst tot en met week 32
Maar het is geen vraag van die mensen, het is een mededeling, dat een meisje dan nu leuker is. Vandaag ook weer:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:23 schreef DJMO het volgende:
cattie, fuente,
die vraag kan ik ergens (heel ergens) nog begrijpen omdat ik zelf op een knul hoopmaar als het kind maar gezond is, is het mij en mijn partner allemaal goed en zijn we gewoon gelukkig met wat we krijgen ...
oh, geen tips voor mij. ze heeft een notitie gemaakt en zei "wij zorgen er wel voor dat jij iig die eerste week niet 24/7 de hele boel over de vloer krijgt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:03 schreef DJMO het volgende:
nogmaals simmu, ik ben blij dat ik alleen hulp krijg als ik er echt om vraag (in huis dan), zelfde met adviezen etc. geboortekaartjes?? maak ik zelf wel en we maken ook zelf uit naar wie ze sturen, schoonpapa doet helemaal niets, behalve als we het hem vragen. ik kan me zo goed voorstellen dat jij je gal even kwijt moest, en ik leef met je mee, maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar wat de kraamzorg voor tips had voor je
als ze het echt serieus meent is het echt een opmerking om meteen in de vuilnisbak te kiepen ja. zoals mijn schoonvader zei: je zorgt maar dat et een knul is, en anders stop je hem maar terug, met een grote grijns op zijn gezicht en een knipoog, kan ik wel waarderen. maar dat mensen echt eisen stellen : het moet een meisje/jongen worden .. damn alsof jij zeggenschap hebt over moeder natuurquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:08 schreef cattie het volgende:
[..]
Maar het is geen vraag van die mensen, het is een mededeling, dat een meisje dan nu leuker is. Vandaag ook weer:
"zwanger? Hopen dan dat het een meisje wordt!".
En mijn schoonmoeder die verklaart dat ze wil dat we een meisje krijgen, ging echt te ver m.i.
*Proest*quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:57 schreef texelonia het volgende:
Zo te horen lijk je enorm op je moeder simmu
quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mensen die allerlei hocuspocus trucjes uithalen met naald en draad of kijken hoe de buik is om te voorspellen of het een jongen of meisje word![]()
En allemaal vertellen dat die trucjes bij hun wel een goede uitkomst had
Dan moet ze d'r zoon een schop onder de kont geven als het een meisje isquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:08 schreef cattie het volgende:
En mijn schoonmoeder die verklaart dat ze wil dat we een meisje krijgen, ging echt te ver m.i.
die eerste twee situaties herken ik maar al te goed! ik stond met mijn moeder in de supermarkt en ik zou een pakje sigaretten voor haar halen (ze had maar een uitkering, ik had het toen iets ruimer), kreeg ik de sigaretten niet mee omdat ik nog geen 16 zou zijn.. (met dochterlief voor me in de buggy dus)quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:33 schreef Doosie het volgende:
dingen die ik nooit meer wil horen
oudere mevrouw keek in de wagen toen ik met mijn moeder (nu 42 jaartjes jong,we schelen 20 jaar)ging shoppen.
zij richt zich tot mijn moeder:
"wat een scheetje, hoe oud is ze ?"
mijn moeder: "(zeg maar wat ) 7 weken"
"Leuk hoor en slaapt ze al goed door?"
mijn moeder : " dat moet je maar aan mijn dochter vragen "
(stomme is dat t vrouwtje het niet echt begreep)
nog eentje :
"ow wat lief, is dat je zusje?"
30 weken zwanger zat ik vrolijk in de bus met mijn toeter:
" zou je niet eens opstaan voor die oude mevrouw"![]()
"Goedemorgen" zegt de huisarts.
" goedemorgen"zeg ik
"waarmee kan ik je helpen?"vraagt hij.
"nou ik ben zwanger!"vertel ik (helemaal blij)
"och jee kind en nu??"![]()
fijn zulke mensen , ben ook van huisarts overgestapt
Mijn reactie daarop is tegenwoordig: "ow, valt het op? *verbaasd naar buik kijkt* "quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:50 schreef sombie het volgende:
"Goh, ben je zwanger?"
Nee, ik ben gewoon dik.
sombie, ik hoop toch heel erg dat je 't over niet al te lange tijd weer regelmatig te horen krijgt. maar dan terecht!quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:50 schreef sombie het volgende:
"Goh, ben je zwanger?"
Nee, ik ben gewoon dik.
ik kan gelukkig met een gerust hart zeggen dat mij dat niet zal overkomen, we hebben geen van beiden een rijbewijs (en voorlopig ook geen plannen hem te halen), maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn kind vergeetquote:
quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:47 schreef bixister het volgende:
[..]
sombie, ik hoop toch heel erg dat je 't over niet al te lange tijd weer regelmatig te horen krijgt. maar dan terecht!
en daarom draag ik in 'risicosituatie's een mooie buikband met heel groot "don't touch!" eropquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:06 schreef Kiepie het volgende:
Mag bij dit topic ook: het ongevraagd aan je buik zitten? Zwaar irritant vind ik het dat mensen je niet meer als een persoon zien maar als een buik op pootjes. En zich dan op je storten en ongevraagd je buik lopen te betasten.
Ik moet me altijd inhouden om zo iemand niet zelf aan zijn/haar buik, kont oid te zitten om aan te geven dat dat net zo ongewenst is. Maar ja, daar heb ik dan ook weer het lef niet voor. En daarnaast heb ik als motto: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" (lekker ouderwets) Maar soms..........
Ik denk het niet... was een collega van me. Geen 'wederzijdse kennis/vriend'quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:58 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik kan mij zo voorstellen wie die opmerking heeft gemaakt, klopt dat?.
Het eerste wat ik dacht toen ik het las was "het komt dus niet van een vreemde". Toen las ik jouw opmerkingquote:Op woensdag 16 juli 2008 18:57 schreef texelonia het volgende:
Zo te horen lijk je enorm op je moeder simmu
Gelukkig maar, het is natuurlijk al erg genoeg dat ik een vermoeden hadquote:Op donderdag 17 juli 2008 15:50 schreef Leana het volgende:
[..]
Ik denk het niet... was een collega van me. Geen 'wederzijdse kennis/vriend'
Dat clubje reageerde juist heel leuk en gezellig.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:05 schreef simmu het volgende:
zoals verwacht: schoonmoeders met een week na de bevalling (zie bevallingsverhalen): "goh, ben je nog niet op de been? je moet wel wennen aan het huishouden en de baby en sangdrax verzorgen hoor, sangrdax kan dit allemaal niet aan, arme sangdrax, die moet wel genieten hoor, niet zoveel huishouden doen.
dit met mijn kut nog vol hechtingen en goed 1 dag van de antibiotica af terwijl ik dus koffie voor der aan het maken ben (al strompelend). dit van de vrouw die weigert zich te houden aan onze rsuttijden, 5 x per dag belt (en als je niet direct reageert blijft bellen, ook naar mobieltjes, die *dus* uit staan!) en weigert vaste afspraken te maken. gek he, dat ik het niet zag zitten dat zijn kwam kramen. duhuh!
Bel uit, vaste telefoon uit, mobieltjes uit. Klaar.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:05 schreef simmu het volgende:
dit van de vrouw die weigert zich te houden aan onze rsuttijden, 5 x per dag belt (en als je niet direct reageert blijft bellen, ook naar mobieltjes, die *dus* uit staan!) en weigert vaste afspraken te maken. gek he, dat ik het niet zag zitten dat zijn kwam kramen. duhuh!
ja das inderdaad een stuk goedkoper dan een weekje weggaanquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bel uit, vaste telefoon uit, mobieltjes uit. Klaar.
is allemaal al muv de vaste telefoon ivm wijkzuster. net mijn eigen ouders *ook* ervan weerhouden om hier morgen om 12 uur (geboortekaartjes: "we rusten van 12 tot 3". lezen is te moeilijk geloof ik, en het was tenslotte pas 5 x gezegd, elke dag sinds ik uit het ziekenhuis ben) te staan. ik snap het niet. ik vind het ook helemaal niet leuk dat ze zich er niet gewoon aan houden, want we zijn toch duidelijk genoeg.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bel uit, vaste telefoon uit, mobieltjes uit. Klaar.
Daar kun je misschien ook mee regelen dat ze tussen bepaalde tijden belt of dat er ingesproken wordt en jij even terugbelt. Ik weet ook dat je voorbereid was, maar toch klinkt het alsof je er ontzettend last van hebt. Daar moet je gewoon een eind aan maken, want het klinkt alsof het hardstikke veel voor je verpest. Enne, wat je ook doet, je gaat niet zelf koffie zetten. Zeker opa's en oma's kunnen dat best zelf doenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:16 schreef simmu het volgende:
is allemaal al muv de vaste telefoon ivm wijkzuster.
vergeten te melden: de vaste telefoon heeft een antwoordapparaatquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar kun je misschien ook mee regelen dat ze tussen bepaalde tijden belt of dat er ingesproken wordt en jij even terugbelt. Ik weet ook dat je voorbereid was, maar toch klinkt het alsof je er ontzettend last van hebt. Daar moet je gewoon een eind aan maken, want het klinkt alsof het hardstikke veel voor je verpest. Enne, wat je ook doet, je gaat niet zelf koffie zetten. Zeker opa's en oma's kunnen dat best zelf doen
Kijk, ik snap best dat het kut is hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:25 schreef simmu het volgende:
[..]
vergeten te melden: de vaste telefoon heeft een antwoordapparaat(net alsof ik die telefoon op tijd haal met die hechtingen er nog in)
Troel, verwacht nu niet teveel van iemand die vanaf de zwangerschapstest (oeps, en daarvoor) niets anders heeft gedaan dan klagen, whinen en zwelgen in verontwaardiging.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk, ik snap best dat het kut is hoormaar je loop echt gewoon constant te klagen. Ik spui hier ook wel eens gal en dan zijn er wel eens mensen die zich afvragen van "goh, zou je dat nou wel in dit topic zetten en niet gewoon bespreken" en terecht, maar dat is ook precies wat ik denk van wat jij hier allemaal neer zet. Confronteer je (schoon)ouders ermee, confronteer je partner ermee en verbreek anders gewoon (al dan niet) tijdelijk de contacten. Maar met dit gezeur en geklaag praat je jezelf straks nog een PPD aan ofzo (en anders doen je (schoon)ouders dat wel door je compleet geen rust te gunnen. Kortom, onderneem aktie! Voor je eigen, maar ook voor mijn bestwil
en ja, dit klinkt misschien hard, maar ik vind het al best knap van mezelf dat ik het zo lang vol gehouden hebwant je klaaglijke toontje is echt gewoon ergerlijk en laat dat nou juist een van de dingen zijn die ik nooit meer zou willen horen.
Ow, ja, shit, helemaal vergeten. Sorry simmu, ik heb uiteraard geen flauw idee wat dat allemaal is en heb zelf helemaal niet een vervelende familiequote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
Troel, verwacht nu niet teveel van iemand die vanaf de zwangerschapstest (oeps, en daarvoor) niets anders heeft gedaan dan klagen, whinen en zwelgen in verontwaardiging.
Ze is tenslotte de eerste vrouw ter wereld die een kind heeft gedragen en gebaard hoor, daar moet je wel rekening mee houden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
En dit is iets wat ik nooit meer wens te horen/ te lezen. Alsof je je zelf een PPD aanpraatquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:44 schreef Troel het volgende:
....Maar met dit gezeur en geklaag praat je jezelf straks nog een PPD aan ofzo (.... en ja, dit klinkt misschien hard, maar ik vind het al best knap van mezelf dat ik het zo lang vol gehouden hebwant je klaaglijke toontje is echt gewoon ergerlijk en laat dat nou juist een van de dingen zijn die ik nooit meer zou willen horen.
Nee, normaal niet, maar ik zie het simmu rustig doen. Van al dat geklaag van haar zou ik ook depressief worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dit is iets wat ik nooit meer wens te horen/ te lezen. Alsof je je zelf een PPD aanpraat![]()
Als ik dit lees, verbaast het me eigenlijk dat je de volgende opmerkingen nog niet naar je hoofd hebt gekregen: goh, ben je nog niet op de been? arme sangdrax, en komt hij eigenlijk wel aan z'n trekken? hebben jullie al een nummertje gemaakt? arme sangdrax, anders kan hij helemaal niet genieten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:05 schreef simmu het volgende:
zoals verwacht: schoonmoeders met een week na de bevalling (zie bevallingsverhalen): "goh, ben je nog niet op de been? je moet wel wennen aan het huishouden en de baby en sangdrax verzorgen hoor, sangrdax kan dit allemaal niet aan, arme sangdrax, die moet wel genieten hoor, niet zoveel huishouden doen.
dit met mijn kut nog vol hechtingen en goed 1 dag van de antibiotica af terwijl ik dus koffie voor der aan het maken ben (al strompelend). dit van de vrouw die weigert zich te houden aan onze rsuttijden, 5 x per dag belt (en als je niet direct reageert blijft bellen, ook naar mobieltjes, die *dus* uit staan!) en weigert vaste afspraken te maken. gek he, dat ik het niet zag zitten dat zijn kwam kramen. duhuh!
Idd. Dat heeft totaal niks te maken met wel of niet klagen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dit is iets wat ik nooit meer wens te horen/ te lezen. Alsof je je zelf een PPD aanpraat![]()
Kom kom dames, jullie snappen heus wel hoe Troel het bedoel (t). Hey, dat rijmt bijna.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:01 schreef YPPY het volgende:
[..]
Idd. Dat heeft totaal niks te maken met wel of niet klagen.
Wijze woorden van KD, hear hear!!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:00 schreef KD-fotografie het volgende:
Gisteren was bij Oprah dat als je positief denkt er positieve dingen gebeuren, dus komop, positief denken!!![]()
Overigens zit er wel een kern van waarheid in, als ik me positief instel gaat alles wat makkelijker en kan ik beter minder leuke dingen dingen incaseren.
Toen zag ik mijn bemoeizuchtige schoonmoeder die iedere dag op de stoep stond ineens als een liefdevolle oma die gek is op haar kleindochters, het is maar net hoe je het bekijkt en het laatste geeft mij veel meer rust.
Nou dat dus inderdaad. En ik snap dondersgoed dat een PPD echt compleet niet leuk is en het was dan ook zeker niet bedoelt om de dames met een PPD wat zout in de wonden te wrijven, maar om iemand wakker te schudden...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kom kom dames, jullie snappen heus wel hoe Troel het bedoel (t). Hey, dat rijmt bijna.
'quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:25 schreef simmu het volgende:
[..]
vergeten te melden: de vaste telefoon heeft een antwoordapparaat(net alsof ik die telefoon op tijd haal met die hechtingen er nog in)
dank je, hahahaa.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:03 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Wijze woorden van KD, hear hear!!
Gaat het weer beter met jou? Ik begreep dat je een prenatale depressie had? Is dat nu helemaal over na de geboorte van Nika?
En dit natuurlijkquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:00 schreef KD-fotografie het volgende:
Gisteren was bij Oprah dat als je positief denkt er positieve dingen gebeuren, dus komop, positief denken!!![]()
Overigens zit er wel een kern van waarheid in, als ik me positief instel gaat alles wat makkelijker en kan ik beter minder leuke dingen dingen incaseren.
Toen zag ik mijn bemoeizuchtige schoonmoeder die iedere dag op de stoep stond ineens als een liefdevolle oma die gek is op haar kleindochters, het is maar net hoe je het bekijkt en het laatste geeft mij veel meer rust.
Gevoel en verstand. Zoiets komt gewoon erg hard aan. Net of ik voor Jan met de korte achternaam mezelf al bijna twee jaar k$t voel. Vanmiddag heb ik al gelezen dat het er maar uitgeschopt moet worden als je depressief bent. Ik vind mijn reactie best mild eigenlijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kom kom dames, jullie snappen heus wel hoe Troel het bedoel (t). Hey, dat rijmt bijna.
lukt meestal wel hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:00 schreef KD-fotografie het volgende:
Maar simmu, je hebt het eigenlijjk altijd moeilijk. Als je weer helemaal positief voelt, moet je voor de gein je posthistorie eens nalezen en dan eens objectief proberen te bedenken of het wel eens zou kunnen dat mensen een beetje moe zouden kunnen worden van alle klachten...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:11 schreef simmu het volgende:
[..]
lukt meestal wel hoordat positief denken, en we zijn dolblij met ons seleentje
![]()
het zit me alleen gewoon hoog omdat het maar doorgaat terwijl we het allemaal echt duidelijk aangeven *en* zelf actief maatregelen nemen. ik heb net al een vriendin gebeld, en die komt morgen 'oppassen' en grootouders afvangen. en behalve fijn op internet ff jammeren hang ik heus niet de hele dag jammerend aan de lijn bij de halve wereld, net zomin dat ik het nodig vind om uit zuurheid aldoor iemand die het moeilijk heeft steeds maar weer de grond in te trappen.
Stiekem verhuizen naar één of ander niemandsland en een vals adres achterlaten? Pfff! Ik zou gek worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:05 schreef simmu het volgende:
Nee joh, zo bedoelt ze het toch nietquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:10 schreef YPPY het volgende:
[..]
Gevoel en verstand. Zoiets komt gewoon erg hard aan. Net of ik voor Jan met de korte achternaam mezelf al bijna twee jaar k$t voel. Niks tegen Troel verder.
Die zuurheid lijkt me in dit geval dan ook pure projectie ..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar simmu, je hebt het eigenlijjk altijd moeilijk. Als je weer helemaal positief voelt, moet je voor de gein je posthistorie eens nalezen en dan eens objectief proberen te bedenken of het wel eens zou kunnen dat mensen een beetje moe zouden kunnen worden van alle klachten...
Poeh die gedachte bekruipte me deze week al, (eerste cyclus zonder pil enz.) aangezien de eerste zwangerschap er niet een uit de boekjes was. Maar ach ik weet waarvoor ik het doe en hoop dat het klopt dat iedere zwangerschap anders isquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:43 schreef KD-fotografie het volgende:
marlieske , dank je wel, ben ook erg blij dat ik nu zo goed in mijn vel zit, heb tijdens de zwangerschap echt regelmatig gedacht van, waar ben ik aan begonnen ?
quote:"Flesvoeding is veel beter dan dat vieze borstvoeding"
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:45 schreef Again het volgende:
Hij vond ook kraamzorg totaal overbodig (en bedankt, da's mijn beroep!) en alleen maar duur..
Wel doen hoor! Ik heb zelf op een kraamafdeling gewerkt. Maar het leek wel of mijn handen er verkeerd om aanzaten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:02 schreef Again het volgende:
Hihi ja het is een geval apart. En soms denk ik ook weleens; hm hier is kraamzorg echt amper nodig. Dan geef ik die uren liever aan een gezin die het écht nodig hebben. Maar hoe vaak ik al ingegrepen heb toen het echt niet goed leek te gaan, die keren zijn niet op een hand te tellen hoor. Wat zou er gebeurd zijn als zij geen kraamzorg hadden..
Heel herkenbaar! Kim heeft op de psz woensdag voor het eerst geplast op de wc. Thuis wil ze er nog niks van weten, ook niet op het potje. Krijg ook regelmatig opmerkingen hierover.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:35 schreef Fuente het volgende:
Ik wordt helemaal hysterisch van iedereens gezeik over dat Sara nog niet zindelijk is. Man o man, iedereen heeft er een mening over en ik word er schijtziek van. Sara wordt 25 aug. 3, moet ze dan alles al kunnen? Ze is zo lief, slim, sociaal, pienter, kan veel dingen die andere kindjes nog niet kunnen, maar o jee, het buurkindje van deze of gene van 2 is al zindelijk, ja, en Sara niet, dus is ze 'te laat'.
AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHH![]()
![]()
Zo, dat lucht op
Nou, idd. Als je kindjes forceert in het zindelijk worden, duurt het alleen maar langer! Maar voor de basisschool is wel handig denk ikquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:55 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Heel herkenbaar! Kim heeft op de psz woensdag voor het eerst geplast op de wc. Thuis wil ze er nog niks van weten, ook niet op het potje. Krijg ook regelmatig opmerkingen hierover.
Ben nu wel op een punt dat ik me er niks meer van aantrek.
Maar toch is dat gezeur wel irritant!
Als ze maar zindelijk is voordat ze naar de basisschool gaat!
Ja, 6 dec wordt ze 3. Dus we hebben nog ff de tijd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:56 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Nou, idd. Als je kindjes forceert in het zindelijk worden, duurt het alleen maar langer! Maar voor de basisschool is wel handig denk ik![]()
Ik kom hier toch nog even op terug. Want wat jij nu zegt over die opmerking van Troel dat je die met een stevige korrel zout moet lezen, dat vind ik ook van een groot aantal opmerkingen die in dit topic terecht komen. Een groot deel daarvan móet je ook met een grote korrel zout nemen en zijn niet verkeerd bedoeld. Dit neemt níet weg dat zo'n opmerking nog wel kwetsend kan zijn. En je zou je verbazen hoevaak je hoort dat je depressie je eigen schuld is omdat je je zelf depressief denkt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:22 schreef marlieske het volgende:
En Troel ik weet zeker dat jij die opmerking zo niet bedoelde en ik denk als de mensen het met die stevige korrel zout zouden lezen, die conclusie ook wel kunnen trekken.
Dat zouden ze dolgraag willen, maar dat is een groot misverstandquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:07 schreef Again het volgende:
In Afrika werken ze dezelfde dag nog op het land
Mee eens hoor dat het kwetsend kan overkomen, maar als er dan later al zeker 3 mensen (incl. Troel) hebben getypt dat het echt niet zo bedoelt was (en daarmee bedoelen we: je kan jezelf echt geen PD aanpraten, ga er trouwens vanuit dat praktisch iedereen hier dat weet) dan hoef je daar niet 10x op terug te komen lijkt me. Overigens zei ik niets anders als anderen voor mij al gedaan hadden dus waarom mijn post er nu uitgevist wordtquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik kom hier toch nog even op terug. Want wat jij nu zegt over die opmerking van Troel dat je die met een stevige korrel zout moet lezen, dat vind ik ook van een groot aantal opmerkingen die in dit topic terecht komen. Een groot deel daarvan móet je ook met een grote korrel zout nemen en zijn niet verkeerd bedoeld. Dit neemt níet weg dat zo'n opmerking nog wel kwetsend kan zijn. En je zou je verbazen hoevaak je hoort dat je depressie je eigen schuld is omdat je je zelf depressief denkt.
Dat ik jouwe eruit vis is toeval. Toevallig viel mijn oog op deze post. Ja, ik had ook één van de andere reacties kunnen posten, of allemaal. Had gekund. En ik als ik er nog een keer op terug wil komen is dat mijn goed recht. Dit is namelijk iets wat MIJ dwarszit en wat ik nooit meer wil horen irl tot zwanger zijn en kinderen krijgen. In het echte leven niet en hier op Fok! niet, hoe "goed" iets ook bedoeld is. Er zijn genoeg anderen hier die ook melding maken van iets waar al 10 x op gereageerd is. Ik kan bijvoorbeeld best lachen om sommige grapjes wat betreft zwanger worden, maar daar gaan anderen weer van stuiteren. En als zij aangeven dat zij daar moeite mee hebben zeg ik toch ook niet dat ze daar niet op terug mogen komen omdat het "niet zo bedoeld is"? Ik zie werkelijk geen verschil.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:21 schreef marlieske het volgende:
[..]
Mee eens hoor dat het kwetsend kan overkomen, maar als er dan later al zeker 3 mensen (incl. Troel) hebben getypt dat het echt niet zo bedoelt was (en daarmee bedoelen we: je kan jezelf echt geen PD aanpraten, ga er trouwens vanuit dat praktisch iedereen hier dat weet) dan hoef je daar niet 10x op terug te komen lijkt me. Overigens zei ik niets anders als anderen voor mij al gedaan hadden dus waarom mijn post er nu uitgevist wordt![]()
Zeker niet als je weet dat ik een vader heb die manisch depressief is en weigert medicatie te nemen waardoor we al ruim 2 jaar geen contact meer hebben, omdat ik de bijhorende zelfmoordpogingen niet meer aan kan, en dus voor mijn (en dat van mijn gezin) gezondheid en geluk kies. En dat is al vaker verteld in diverse topics ik weet dus echt wel wat een depressie is en dat je het niet kan helpen.
Ja behalve dat Simmu hier ook weer wordt afgezeken omdat ze volgens bepaalde mensen altijd loopt te zeiken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:29 schreef Brighteyes het volgende:
Tinkepink!
Iedereen kijkt anders aan tegen de dingen die gezegd worden. Wat de een gezeik vindt, vind de ander te futiel voor woorden, terwijl die weer (in de ogen van anderen) zeikt over 'niks'.
En hier kan je daar je ergernis over kwijt, en dat moet dan toch ook gewoon kunnen?
Ja joh, begin nog een keer opnieuw, het was net allemaal weer wat getemperdquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja behalve dat Simmu hier ook weer wordt afgezeken omdat ze volgens bepaalde mensen altijd loopt te zeiken.
quote:Op maandag 15 september 2008 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat me vandaag gebeurde...
Ik hoorde vanochtend dat een kindje van 14 dagen oud was overleden (2 hersenbodingen eerste dag, niet werkende nieren, heel ernstig allemaal)
"Het is het eerste kindje, he?. Dan is het wel erg ja! Tsja, als het de tweede was geweest, dan kon je het nog wel relativeren!"
Ofwel, als je tweede doodgaat is het niet zo'n ramp!![]()
![]()
![]()
Ja, de persoon die dit zei heeft zelf twee gezonde kinderen...
Ik denk dat ze echt doelen op het feit, dat je dan terugkeert met lege handen, je blijft met niks achter. Met een tweede kind, heb je nog een kind thuis.quote:Op maandag 15 september 2008 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik hoorde vanochtend dat een kindje van 14 dagen oud was overleden (2 hersenbodingen eerste dag, niet werkende nieren, heel ernstig allemaal)
"Het is het eerste kindje, he?. Dan is het wel erg ja! Tsja, als het de tweede was geweest, dan kon je het nog wel relativeren!"
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 september 2008 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
![]()
![]()
Precies mijn gedachtequote:Op maandag 15 september 2008 21:06 schreef DaviniaHR het volgende:
ach, je kan toch zeggen "ik weet niet wat te zeggen, heel veel sterkte en een kus!" ?
maar dat zal aan mij liggen
dat je niet wil dat ze zégt dat ze zwanger denkt te zijn.. oke. Maar dat ze het ook al niet mag denken..quote:Op maandag 15 september 2008 20:53 schreef Sanderrr83 het volgende:
dat je vriendin denkt dat ze zwanger is terwijl je daar helemaal niet op zit te wachten
quote:Op maandag 15 september 2008 22:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
dat je niet wil dat ze zégt dat ze zwanger denkt te zijn.. oke. Maar dat ze het ook al niet mag denken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |