Nee joh, zo bedoelt ze het toch nietquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:10 schreef YPPY het volgende:
[..]
Gevoel en verstand. Zoiets komt gewoon erg hard aan. Net of ik voor Jan met de korte achternaam mezelf al bijna twee jaar k$t voel. Niks tegen Troel verder.
Die zuurheid lijkt me in dit geval dan ook pure projectie ..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar simmu, je hebt het eigenlijjk altijd moeilijk. Als je weer helemaal positief voelt, moet je voor de gein je posthistorie eens nalezen en dan eens objectief proberen te bedenken of het wel eens zou kunnen dat mensen een beetje moe zouden kunnen worden van alle klachten...
Poeh die gedachte bekruipte me deze week al, (eerste cyclus zonder pil enz.) aangezien de eerste zwangerschap er niet een uit de boekjes was. Maar ach ik weet waarvoor ik het doe en hoop dat het klopt dat iedere zwangerschap anders isquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:43 schreef KD-fotografie het volgende:
marlieske , dank je wel, ben ook erg blij dat ik nu zo goed in mijn vel zit, heb tijdens de zwangerschap echt regelmatig gedacht van, waar ben ik aan begonnen ?
quote:"Flesvoeding is veel beter dan dat vieze borstvoeding"
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:45 schreef Again het volgende:
Hij vond ook kraamzorg totaal overbodig (en bedankt, da's mijn beroep!) en alleen maar duur..
Wel doen hoor! Ik heb zelf op een kraamafdeling gewerkt. Maar het leek wel of mijn handen er verkeerd om aanzaten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:02 schreef Again het volgende:
Hihi ja het is een geval apart. En soms denk ik ook weleens; hm hier is kraamzorg echt amper nodig. Dan geef ik die uren liever aan een gezin die het écht nodig hebben. Maar hoe vaak ik al ingegrepen heb toen het echt niet goed leek te gaan, die keren zijn niet op een hand te tellen hoor. Wat zou er gebeurd zijn als zij geen kraamzorg hadden..
Heel herkenbaar! Kim heeft op de psz woensdag voor het eerst geplast op de wc. Thuis wil ze er nog niks van weten, ook niet op het potje. Krijg ook regelmatig opmerkingen hierover.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:35 schreef Fuente het volgende:
Ik wordt helemaal hysterisch van iedereens gezeik over dat Sara nog niet zindelijk is. Man o man, iedereen heeft er een mening over en ik word er schijtziek van. Sara wordt 25 aug. 3, moet ze dan alles al kunnen? Ze is zo lief, slim, sociaal, pienter, kan veel dingen die andere kindjes nog niet kunnen, maar o jee, het buurkindje van deze of gene van 2 is al zindelijk, ja, en Sara niet, dus is ze 'te laat'.
AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHH![]()
![]()
Zo, dat lucht op
Nou, idd. Als je kindjes forceert in het zindelijk worden, duurt het alleen maar langer! Maar voor de basisschool is wel handig denk ikquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:55 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Heel herkenbaar! Kim heeft op de psz woensdag voor het eerst geplast op de wc. Thuis wil ze er nog niks van weten, ook niet op het potje. Krijg ook regelmatig opmerkingen hierover.
Ben nu wel op een punt dat ik me er niks meer van aantrek.
Maar toch is dat gezeur wel irritant!
Als ze maar zindelijk is voordat ze naar de basisschool gaat!
Ja, 6 dec wordt ze 3. Dus we hebben nog ff de tijd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:56 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Nou, idd. Als je kindjes forceert in het zindelijk worden, duurt het alleen maar langer! Maar voor de basisschool is wel handig denk ik![]()
Ik kom hier toch nog even op terug. Want wat jij nu zegt over die opmerking van Troel dat je die met een stevige korrel zout moet lezen, dat vind ik ook van een groot aantal opmerkingen die in dit topic terecht komen. Een groot deel daarvan móet je ook met een grote korrel zout nemen en zijn niet verkeerd bedoeld. Dit neemt níet weg dat zo'n opmerking nog wel kwetsend kan zijn. En je zou je verbazen hoevaak je hoort dat je depressie je eigen schuld is omdat je je zelf depressief denkt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:22 schreef marlieske het volgende:
En Troel ik weet zeker dat jij die opmerking zo niet bedoelde en ik denk als de mensen het met die stevige korrel zout zouden lezen, die conclusie ook wel kunnen trekken.
Dat zouden ze dolgraag willen, maar dat is een groot misverstandquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:07 schreef Again het volgende:
In Afrika werken ze dezelfde dag nog op het land
Mee eens hoor dat het kwetsend kan overkomen, maar als er dan later al zeker 3 mensen (incl. Troel) hebben getypt dat het echt niet zo bedoelt was (en daarmee bedoelen we: je kan jezelf echt geen PD aanpraten, ga er trouwens vanuit dat praktisch iedereen hier dat weet) dan hoef je daar niet 10x op terug te komen lijkt me. Overigens zei ik niets anders als anderen voor mij al gedaan hadden dus waarom mijn post er nu uitgevist wordtquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik kom hier toch nog even op terug. Want wat jij nu zegt over die opmerking van Troel dat je die met een stevige korrel zout moet lezen, dat vind ik ook van een groot aantal opmerkingen die in dit topic terecht komen. Een groot deel daarvan móet je ook met een grote korrel zout nemen en zijn niet verkeerd bedoeld. Dit neemt níet weg dat zo'n opmerking nog wel kwetsend kan zijn. En je zou je verbazen hoevaak je hoort dat je depressie je eigen schuld is omdat je je zelf depressief denkt.
Dat ik jouwe eruit vis is toeval. Toevallig viel mijn oog op deze post. Ja, ik had ook één van de andere reacties kunnen posten, of allemaal. Had gekund. En ik als ik er nog een keer op terug wil komen is dat mijn goed recht. Dit is namelijk iets wat MIJ dwarszit en wat ik nooit meer wil horen irl tot zwanger zijn en kinderen krijgen. In het echte leven niet en hier op Fok! niet, hoe "goed" iets ook bedoeld is. Er zijn genoeg anderen hier die ook melding maken van iets waar al 10 x op gereageerd is. Ik kan bijvoorbeeld best lachen om sommige grapjes wat betreft zwanger worden, maar daar gaan anderen weer van stuiteren. En als zij aangeven dat zij daar moeite mee hebben zeg ik toch ook niet dat ze daar niet op terug mogen komen omdat het "niet zo bedoeld is"? Ik zie werkelijk geen verschil.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:21 schreef marlieske het volgende:
[..]
Mee eens hoor dat het kwetsend kan overkomen, maar als er dan later al zeker 3 mensen (incl. Troel) hebben getypt dat het echt niet zo bedoelt was (en daarmee bedoelen we: je kan jezelf echt geen PD aanpraten, ga er trouwens vanuit dat praktisch iedereen hier dat weet) dan hoef je daar niet 10x op terug te komen lijkt me. Overigens zei ik niets anders als anderen voor mij al gedaan hadden dus waarom mijn post er nu uitgevist wordt![]()
Zeker niet als je weet dat ik een vader heb die manisch depressief is en weigert medicatie te nemen waardoor we al ruim 2 jaar geen contact meer hebben, omdat ik de bijhorende zelfmoordpogingen niet meer aan kan, en dus voor mijn (en dat van mijn gezin) gezondheid en geluk kies. En dat is al vaker verteld in diverse topics ik weet dus echt wel wat een depressie is en dat je het niet kan helpen.
Ja behalve dat Simmu hier ook weer wordt afgezeken omdat ze volgens bepaalde mensen altijd loopt te zeiken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:29 schreef Brighteyes het volgende:
Tinkepink!
Iedereen kijkt anders aan tegen de dingen die gezegd worden. Wat de een gezeik vindt, vind de ander te futiel voor woorden, terwijl die weer (in de ogen van anderen) zeikt over 'niks'.
En hier kan je daar je ergernis over kwijt, en dat moet dan toch ook gewoon kunnen?
Ja joh, begin nog een keer opnieuw, het was net allemaal weer wat getemperdquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja behalve dat Simmu hier ook weer wordt afgezeken omdat ze volgens bepaalde mensen altijd loopt te zeiken.
quote:Op maandag 15 september 2008 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat me vandaag gebeurde...
Ik hoorde vanochtend dat een kindje van 14 dagen oud was overleden (2 hersenbodingen eerste dag, niet werkende nieren, heel ernstig allemaal)
"Het is het eerste kindje, he?. Dan is het wel erg ja! Tsja, als het de tweede was geweest, dan kon je het nog wel relativeren!"
Ofwel, als je tweede doodgaat is het niet zo'n ramp!![]()
![]()
![]()
Ja, de persoon die dit zei heeft zelf twee gezonde kinderen...
Ik denk dat ze echt doelen op het feit, dat je dan terugkeert met lege handen, je blijft met niks achter. Met een tweede kind, heb je nog een kind thuis.quote:Op maandag 15 september 2008 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik hoorde vanochtend dat een kindje van 14 dagen oud was overleden (2 hersenbodingen eerste dag, niet werkende nieren, heel ernstig allemaal)
"Het is het eerste kindje, he?. Dan is het wel erg ja! Tsja, als het de tweede was geweest, dan kon je het nog wel relativeren!"
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 september 2008 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
![]()
![]()
Precies mijn gedachtequote:Op maandag 15 september 2008 21:06 schreef DaviniaHR het volgende:
ach, je kan toch zeggen "ik weet niet wat te zeggen, heel veel sterkte en een kus!" ?
maar dat zal aan mij liggen
dat je niet wil dat ze zégt dat ze zwanger denkt te zijn.. oke. Maar dat ze het ook al niet mag denken..quote:Op maandag 15 september 2008 20:53 schreef Sanderrr83 het volgende:
dat je vriendin denkt dat ze zwanger is terwijl je daar helemaal niet op zit te wachten
quote:Op maandag 15 september 2008 22:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
dat je niet wil dat ze zégt dat ze zwanger denkt te zijn.. oke. Maar dat ze het ook al niet mag denken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |