Dus als het een hele lieve gozer is en de kinderen helemaal fantastisch zijn sta je ervoor open?quote:
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:45 schreef Anubis1984 het volgende:
Ik zit er niet op te wachten, maar dat komt voornamelijk omdat ik niet zo'n fan ben van kinderen.
Uiteraard stel ik de vraag niet voor nietsquote:Op woensdag 25 juni 2008 22:10 schreef Copycat het volgende:
Bij een leuke man een uitdaging, bij een stomme man een mooi excuus.
't Kan vriezen en het kan dooien. En als er 1 ouwe koe in de sloot ligt, maakt de zwaluw nog geen zomer. Tenslotte.
Maar jij hebt een leuke man met kind bij een ex-vriendin op het oog?
Waarom is dat minder erg?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:20 schreef El_Matador het volgende:
Minder erg dan een vrouw met (een) kind(eren), maar toch niet alles.
Kan het zijn dat dat verhaal me bekend voorkomt uit een vorig topic?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:15 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb een man met 2 kinderen uit een vorige relatie. Twee schatten van meiden van 14 en 17![]()
Hoe vaak is het kind bij hem? 1x in de 2 weken een weekendje of co-ouderschap zit nogal een verschil in.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:20 schreef rosaatje het volgende:
[..]
Uiteraard stel ik de vraag niet voor niets![]()
Ik ken een man die best leuk is en hij heeft dus een kind. Ik ben (nog) niet verliefd op hem...ik onderdruk mijn gevoelens totdat ik weet hoe ik rationeel over een man met een kind denk. Dus of ik bereid zou zijn om daar voor te gaan...
Omdat vrouwen van nature een sterkere band hebben met diegene die 9 maanden bij haar binnen heeft gezeten. Niet dat mannen kinderen "voor erbij" nemen, maar de band bij een vrouw is doorgaans gewoon sterker en daar kom je dus moeilijker tussen.quote:
Ik zou het niet weten, moet je mijn posthistory even tjekkenquote:Op woensdag 25 juni 2008 22:29 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Kan het zijn dat dat verhaal me bekend voorkomt uit een vorig topic?
Ik wil vrijheid in mijn relatie..quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, moet je mijn posthistory even tjekken![]()
Maar weet wel dat ik er nooit uitgebreid over gepost heb, zelfs niet in cul-sc waar ik het meeste te vinden ben
edit: ik weet al welk topic je bedoelt, was in OUD![]()
Nee, hij ziet haar niet zo vaak...en ook dat zet me aan het denken. Echter weet ik niet exact wat de reden hiervan is...quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoe vaak is het kind bij hem? 1x in de 2 weken een weekendje of co-ouderschap zit nogal een verschil in.
Dat ben ik nietquote:
Dat kom je vanzelf wel te weten als het goed is. Als er serieuze shit is geweest zal hij dat niet gelijk aan de grote klok hangen, is natuurlijk wel iets heel persoonlijks/privé's.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:36 schreef rosaatje het volgende:
[..]
Nee, hij ziet haar niet zo vaak...en ook dat zet me aan het denken. Echter weet ik niet exact wat de reden hiervan is...
De vader van mijn zoon heeft al twee kinderen uit en eerder huwelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dus als het een hele lieve gozer is en de kinderen helemaal fantastisch zijn sta je ervoor open?
Ik zou absoluut niet een relatie willen aangaan met een dame met kinderen... maar goed. Ik kan me voorstellen dat iemand zo verliefd is dat die er toch voor gaat.
Dacht dat jij misschien de wederhelft in dat verhaal was, vandaarquote:Op woensdag 25 juni 2008 22:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat ben ik nietEn het gaat over de kinderen van mijn partner, dat zijn dus niet mijn kinderen
![]()
Ik heb zelf een dochter van 7 jaar.
Jah zag later toen ik de OP las dat de TS een man is.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:03 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dacht dat jij misschien de wederhelft in dat verhaal was, vandaar
Die daar binnen heeft gezeten,...quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat vrouwen van nature een sterkere band hebben met diegene die 9 maanden bij haar binnen heeft gezeten. Niet dat mannen kinderen "voor erbij" nemen, maar de band bij een vrouw is doorgaans gewoon sterker en daar kom je dus moeilijker tussen.
Als je van tevoren al gaat bekijken hoe je ertussen moet komen, laat dan maar. Zoals hierboven al gezegd, je bent altijd nummer twee.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:31 schreef El_Matador het volgende:
en daar kom je dus moeilijker tussen.
Ik snap dat "nummer 2" nooit zo, als jullie samen kids krijgen, sta je dan ook op "nummer 2"?quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je van tevoren al gaat bekijken hoe je ertussen moet komen, laat dan maar. Zoals hierboven al gezegd, je bent altijd nummer twee.
Uiteindelijk waarschijnlijk wel, maar de eerste jaren ben je nummer 2. Dat moet je maar net willen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:01 schreef Insania het volgende:
[..]
Ik snap dat "nummer 2" nooit zo, als jullie samen kids krijgen, sta je dan ook op "nummer 2"?
Zou je dat dan ook een probleem vinden? Een kind "van een ander" kan net zoveel gaan betekenen als een kind van jezelf. Gelukkig hebben wij hier geen nummers thuis. Ik hou van mijn man, ik hou van de kids, en zij van mij (of pretenderen dit).
Jij hebt zelf toch ook kutkoters? Wat boeit die ene eens in de twee weken dan?quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:23 schreef wendytje het volgende:
Als het een leuke vent is en er geen grote problemen spelen rondom het kind en de ex-relatie dan zou ik het wel een kans geven. Ik wil echter niet betrokken worden in een exengevecht, of iedere twee weken een kutkoter hebben.
Hangt dus van een aantal factoren af, maar ik zou het niet uit de weg gaan.
Die kans is wel levensgroot aanwezig, jaquote:Op donderdag 26 juni 2008 03:01 schreef Insania het volgende:
[..]
Ik snap dat "nummer 2" nooit zo, als jullie samen kids krijgen, sta je dan ook op "nummer 2"?
wtfquote:Op donderdag 26 juni 2008 21:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jij hebt zelf toch ook kutkoters? Wat boeit die ene eens in de twee weken dan?
Op een bepaald vlak wel (de liefde van een moeder voor haar kind is nou eenmaal groter dan voor een zaaddonor -evolutionair gezegd-).quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:01 schreef Insania het volgende:
[..]
omgquote:Op donderdag 26 juni 2008 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op een bepaald vlak wel (de liefde van een moeder voor haar kind is nou eenmaal groter dan voor een zaaddonor -evolutionair gezegd-).
Maar het voordeel van een kind als stel krijgen dan wel adopteren, is dat je alles van het kind samen meemaakt waardoor de band zoveel sterker wordt. Als je als man instapt in een vrouwenleven-met-kind, zal je dat nooit bereiken.
Dat lijkt mij een onhoudbare situatie. Ik zou dus geen vriendin willen die al een kind heeft.
Voor dat ik dit van je aanneem wil ik een gedegen onderzoek met een bron en cijfers die dit onderbouwd. Wat een flauwekul is dit.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op een bepaald vlak wel (de liefde van een moeder voor haar kind is nou eenmaal groter dan voor een zaaddonor -evolutionair gezegd-).
Maar het voordeel van een kind als stel krijgen dan wel adopteren, is dat je alles van het kind samen meemaakt waardoor de band zoveel sterker wordt. Als je als man instapt in een vrouwenleven-met-kind, zal je dat nooit bereiken.
Dat lijkt mij een onhoudbare situatie. Ik zou dus geen vriendin willen die al een kind heeft.
Hoe kan een "onderzoek met bron en cijfers" nou gevoelens verklaren man.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voor dat ik dit van je aanneem wil ik een gedegen onderzoek met een bron en cijfers die dit onderbouwd. Wat een flauwekul is dit.
Megumiquote:Op donderdag 26 juni 2008 21:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voor dat ik dit van je aanneem wil ik een gedegen onderzoek met een bron en cijfers die dit onderbouwd. Wat een flauwekul is dit.
wtf dan al die debiele antwoorden van jou en de restquote:Op donderdag 26 juni 2008 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan een "onderzoek met bron en cijfers" nou gevoelens verklaren man.
Niks flauwekul. Heel (bio)logisch.
Nou ja..quote:
Een kind (en mijn kinderen ook, zou ik een andere relatie aangaan) maakt een groot deel uit van het leven vannde partner. Logisch dat het kind dan meeweegt in de beslissing. Heb je om het weekend gezeik met het kind, of de ex, dan moet het wel een HELE leuke vent zijn, als je relatie daartegen bestand is. Het gaat mij dus niet om een kind, maar om alles wat zo'n kind zou kunnen meebrengen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:08 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nou ja..Ik bedoel; zoals ze het zegt klinkt het alsof een het kind van een partner een van de ergste dingen is die je kunnen overkomen. "Vreselijk zo'n 'kutkoter' uit een eerdere relatie!"
Als je zelf geen kinderen hebt en wilt kan ik daar wel inkomen maar ik snap die houding niet zo goed van iemand die zelf ook kinderen heeft lopen.
Ah, je bedoelde dat je er niet op zou zitten te wachten áls het kind een kutkoter zou zijn. Ik begreep dat je het kind van een eventuele partner bij voorbaat al een kutkoter noemde.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:11 schreef wendytje het volgende:
[..]
Een kind (en mijn kinderen ook, zou ik een andere relatie aangaan) maakt een groot deel uit van het leven vannde partner. Logisch dat het kind dan meeweegt in de beslissing. Heb je om het weekend gezeik met het kind, of de ex, dan moet het wel een HELE leuke vent zijn, als je relatie daartegen bestand is. Het gaat mij dus niet om een kind, maar om alles wat zo'n kind zou kunnen meebrengen.
Ik zei toch dat ik niet nee zou zeggen bij voorbaat?
Waar is niks raars aan?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:56 schreef Aerius het volgende:
is toch niks raars aan?
Sja, die gevoelens deel ik niet. Ik voel niet meer voor mijn zoon, ik voel iets anders: Moederliefde. En daar de man best voor zichzelf kan zorgen, en mijn zoon daar meer moeite mee heeft, krijgt hij meer hulp dan de man, niet meer liefde.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
idd.... ik ga uit van een leuk kind, want het is en leuke man.... maar ALS het een kutkoter zou zijn......quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ah, je bedoelde dat je er niet op zou zitten te wachten áls het kind een kutkoter zou zijn. Ik begreep dat je het kind van een eventuele partner bij voorbaat al een kutkoter noemde.
Zoals jij het bedoelde klinkt het inderdaad logischer.
dat zegt zo erg niks.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 07:57 schreef wendytje het volgende:
[..]
idd.... ik ga uit van een leuk kind, want het is en leuke man.... maar ALS het een kutkoter zou zijn......
In a strange way, kan ik dat dus wel begrijpen. Ik zat echt niet te wachten op een man die kinderen heeft. Been there done that enzo.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:08 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nou ja..Ik bedoel; zoals ze het zegt klinkt het alsof een het kind van een partner een van de ergste dingen is die je kunnen overkomen. "Vreselijk zo'n 'kutkoter' uit een eerdere relatie!"
Als je zelf geen kinderen hebt en wilt kan ik daar wel inkomen maar ik snap die houding niet zo goed van iemand die zelf ook kinderen heeft lopen.
Heel goed verwoord!quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:01 schreef Insania het volgende:
[..]
Zou je dat dan ook een probleem vinden? Een kind "van een ander" kan net zoveel gaan betekenen als een kind van jezelf. Gelukkig hebben wij hier geen nummers thuis.
"een welkome aanvulling", dat gaat me dan toch weer wat te verquote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:40 schreef Vereentjes het volgende:
Als ik geen kids had gehad had ik een vriend met kind zeker geen probleem gevonden. Eerder een welkome aanvulling.
Volgende vraag: Wanneer zou je in godsnaam voor de keuze komen te staan? (Nasty) voorbeeld: Man (of vrouw) misbruikt de kinderen. Dan is het niet echt een keus, weg ben ik.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:40 schreef Vereentjes het volgende:
[..]
Ik denk idd dat het niet uitmaakt of je een vrouw hebt met een kind van een ander of een kind hebt met haar, dat je altijd in je achterhoofd weet dat als het er op aan komt zijn voor het kind zou kiezen.
kijk, deze reactie vind ik dan weer erg zwart-wit gesteld. Alsof iedere vrouw zo labiel zou zijn om voor het kind te kiezen in welke situatie dan ook. (das dan ook weer erg zwart-wit gezegd van mij ;-)quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:37 schreef Insania het volgende:
[..]
Volgende vraag: Wanneer zou je in godsnaam voor de keuze komen te staan? (Nasty) voorbeeld: Man (of vrouw) misbruikt de kinderen. Dan is het niet echt een keus, weg ben ik.
En als de kids gaan lopen dreigen en irriteren (pubertijd) dat de man (of vrouw) eruit moet, pik je dat toch hopelijk niet? Zijn er serieus momenten/situaties dat je moet kiezen? In mijn ogen bestaat dat niet, en is het hele idee "als het erop aan komt" ook onzinnig.
Maar dat kan ook met een partner gebeuren die WEL de vader (of moeder) van de kids is =)quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:27 schreef Vereentjes het volgende:
[..]
kijk, deze reactie vind ik dan weer erg zwart-wit gesteld. Alsof iedere vrouw zo labiel zou zijn om voor het kind te kiezen in welke situatie dan ook. (das dan ook weer erg zwart-wit gezegd van mij ;-)
Ik doelde meer op; als de relatie niet zou werken, net als wanneer er geen kids in het spel zijn. NATUURLIJK ga je weg als er sprake mocht zijn van misbruik of mishandeling, duh...
En natuurlijk ga je niet weg omdat een puber het even niet zo leuk vind, je hebt zelf ook nog een leven. Dus 'als het er op aan komt' moet je ook echt zien als wanneer je uit elkaar gaat als het niet werkt of door vreemdgaan of wat dan ook. OF als je nieuwe partner onoverkomelijke opvoedmethoden en ideeen heeft die niet met die van jou te rijmen zijn en je er samen niet uit komt. Als het betrekking heeft op de relatie tussen man en vrouw en wat daaruit voort vloeit. EN wat daaruit voort vloeit moet in het belang van de kinderen zijn en dan kies je voor je kind. Even los van de extremen ja...
dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:20 schreef Insania het volgende:
[..]
Maar dat kan ook met een partner gebeuren die WEL de vader (of moeder) van de kids is =)
Jij bent blijkbaar (nog) geen ouder. Dan wil ik nog wel eens horen of je er zo over blijft denken...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:03 schreef Devlinsect het volgende:
Alimentatie, onderhoud etc. Dat geld kun je beter samen spanderen zonder een kind.
Genoeg leuke kerels zonder kinderen. Opbokken dus.
Of hij begint er helemaal niet aan natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:39 schreef Vereentjes het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar (nog) geen ouder. Dan wil ik nog wel eens horen of je er zo over blijft denken...
Ik ga voor partner op 1, kids op 1,5... Dus voor mij zou een vent die al kids heeft niet werken, want ik kom nooit op de 1e plaats dan.quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:01 schreef Insania het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je het idee dat je eigen eitjes gaan leven al een nachtmerrie vindt, dan lijkt het me vrij logisch dat zijn zaadjes die zijn gaan leven een evengrote nachtmerrie zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 02:36 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet je :
Als je verliefd bent, en of houdt van hem, ben je ook helemaal dol op zijn nageslacht..
simpel zat zo niet dan ben je een grote egoist!
Klaar punt!
Dat is toch lief?
Zijn zaad is gaan leven....so???
Enjoy! Dat hoort bij hem!
Klaar...simpel....love!
Mensen doe niet zo moeilijk aub!
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:53 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Ik ga voor partner op 1, kids op 1,5... Dus voor mij zou een vent die al kids heeft niet werken, want ik kom nooit op de 1e plaats dan.
Ben nog geen ouder. Ken tweetal situaties zoals TS omschrijft.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:39 schreef Vereentjes het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar (nog) geen ouder. Dan wil ik nog wel eens horen of je er zo over blijft denken...
1) klinkt nogal egoiistischquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:34 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ben nog geen ouder. Ken tweetal situaties zoals TS omschrijft.
"nee nee, dan kunnen we het weekend niet weg want dan is het kind bij ons"
"nee, we kunnen niet weg, want pa heeft alimentatie nog niet betaald dus het geld is op"
etc etc
Wat een onzin, ik herken mezelf er absoluut niet inquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:34 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
"nee nee, dan kunnen we het weekend niet weg want dan is het kind bij ons"
Dat is toch zo in elke relatie? Ik bedoel, als mijn huis in de fik staat dan gris ik de kinderen als eerste mee. En als ze ziek zijn liggen ze in mijn bed en hij niet of andersom.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:20 schreef El_Matador het volgende:
Minder erg dan een vrouw met (een) kind(eren), maar toch niet alles.
Besef dat je altijd op de tweede plaats zal komen. Kinderen komen op nummer 1. Ik zou daar niet meer kunnen leven. Jij wel? Doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |