abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:55:17 #101
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60128219
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:10 schreef mschol het volgende:
rosario to vampire is errug, euhh, 'apart' zowel tekenstijl als verhaal imho
tekenstijl vind ik minder (niet slecht maar gewoon minder goed) en apart verhaal ben ik wel voor
Vond ik ook al. Aparte tekenstijl. Soul Eater in nog meer mate dan R+V. Claymore in iets mindere mate. Maar samen met een leuk of goed verhaal vind ik al genoeg om een anime te kijken

R+V s2 wordt hopelijk net zo leuk.
Zero s2
Slayers s-heelveel.

Het worden een paar leuke maanden
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_60134790
wat ik wel beetje jammer vind is dat Chuuu op het moment dat Moka tsukune bijt
ben overigens nu wel klaar met de serie..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kannie wachten op S2, en S3 van Zero
pi_60153634
en maar begonnen aan Kanokon..

WTF is m'n eerste reactie
pi_60159141
Laatst Last Exile (Vliegtuigjes) en Nodame Cantabile (Klassieke muziek) gekeken, beide met een vrijwel uniek thema en geweldige art en personage uitwerkingen. Storylines zijn ook goed tot en met het einde.

En ben bijna helemaal bij met Reborn!, ben benieuwd hoe de toekomst arc zal verlopen en eindigen.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_60175281
iemand die kanokon van ayako heeft gezien?
zoja: klinken de stemmen bij jullie ook zo gaar?
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:03:03 #106
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60177179
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:44 schreef mschol het volgende:
iemand die kanokon van ayako heeft gezien?
zoja: klinken de stemmen bij jullie ook zo gaar?
Alleen dat stemmetje van dat joch, Kota, 't klinkt niet jongensachtig.
Nozomu had misschien ook wel een andere voice-actor kunnen gebruiken.
Of bedoel je dat niet?
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 18 juli 2008 @ 00:02:53 #107
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60178345
Genshiken

Ga nu de OVA en later aan seizoen 2 beginnen.
pi_60181009
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:03 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Alleen dat stemmetje van dat joch, Kota, 't klinkt niet jongensachtig.
Nozomu had misschien ook wel een andere voice-actor kunnen gebruiken.
Of bedoel je dat niet?
dat niet zo zeer, meer de kwaliteit van het geluid, ik heb het idee dat ik naar een extreem slechte tv rip zit te kijken.. (terwijl het de best gerate versie @ AniDB is)
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:50:52 #109
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60182654
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 06:53 schreef mschol het volgende:

[..]

dat niet zo zeer, meer de kwaliteit van het geluid, ik heb het idee dat ik naar een extreem slechte tv rip zit te kijken.. (terwijl het de best gerate versie @ AniDB is)
Ik merkte er anders niet veel van, heb er ook niet echt bij stil gestaan...
Bij welke ep merk je het het ergst of is het bij alle eps zo?
Dan kan ik het even na luisteren.
MaxiTitan City
pi_60188978
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:50 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik merkte er anders niet veel van, heb er ook niet echt bij stil gestaan...
Bij welke ep merk je het het ergst of is het bij alle eps zo?
Dan kan ik het even na luisteren.
ik heb er last van bij elke ep (anders was ik ook niet gaan klagen..)
mijn volume regeling van windows en speakers staan ook niet erg gek ofzo.. (anders had ik misschien last van vervorming)
pi_60189820
dat heb ik weer:
quote:
Hi mschol,

The title you have ordered is a pioneer title and has been on order for
several months.

As you may or may not know Geneon went out of business late last year and
have been looking for another company to take over their titles therefore
titles where never declared discontinued.

Well Funimation Productions has finally stepped in and is re-releasing the
Pioneer titles group by group, therefore you should see the title fill in
the near future however I am also told that not all titles will be pickup
immediately and unfortunately we have not been advised what will and will
not.

Therefore is a bit of a wait and see game.

Kind Regards
m.a.w. de 2002 versie ga ik nevernooit meer terug vinden waarschijnlijk..... (betreft CCS: The movie, dus film 1)
pi_60191741
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:37 schreef mschol het volgende:
dat heb ik weer:
[..]

m.a.w. de 2002 versie ga ik nevernooit meer terug vinden waarschijnlijk..... (betreft CCS: The movie, dus film 1)
keurige uitleg, dat dan weer wel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_60191796
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 06:53 schreef mschol het volgende:

[..]

Is het toevallig een dolby 5.1-geluidsbron dat je in stereo probeert af te spelen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:08:25 #114
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60191996
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:08 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb er last van bij elke ep (anders was ik ook niet gaan klagen..)
mijn volume regeling van windows en speakers staan ook niet erg gek ofzo.. (anders had ik misschien last van vervorming)
Ik heb net weer even een paar eps doorgekeken en ik hoor echt geen merkbaar verschil in audio-kwaliteit vergeleken met wat ik gewend ben... Dat is gewoon in orde imo, ik zit met een hi-end hoofdtelefoon dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook geen klachten gelezen op het Ayako forum over dat er iets met de audiokwaliteit van hun releases zou zijn.
MaxiTitan City
pi_60193435
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

keurige uitleg, dat dan weer wel.
dat zeker
dvdpacific ben ik al hele tijd fan van, en dit doet ze alleen maar goed
maar ik ga ondertussen maar spuren of ik die dvd nog ergens kan krijgen
pi_60193457
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Is het toevallig een dolby 5.1-geluidsbron dat je in stereo probeert af te spelen?
Audio: AAC 48000Hz stereo [Audio]
dunno, ga eff verder graven (heb trouwens gewoon 5.1 support hoor )

culprit found:

bij ffdshow audio decoder stond "Dolby decoder" aangevinkt... die verkracht et geluid (was overigens wel bizar snel gevonden )
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 juli 2008 @ 10:32:34 #117
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60221076
Zo Slayers is binnen, tenminste de eerste serie uit 95
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 20 juli 2008 @ 10:56:07 #118
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60221257
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:32 schreef borisz het volgende:
Zo Slayers is binnen, tenminste de eerste serie uit 95
Dat is snel
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 juli 2008 @ 10:59:53 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60221292
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:56 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat is snel
slechts 72 uur voor 5.75 GB die ene torrent is wat traag
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60221735
hopelijk maandag geld dan kan ik een 1TB schijfje bestellen en ruimte creeren
  zondag 20 juli 2008 @ 11:54:04 #121
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60222058
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:32 schreef mschol het volgende:
hopelijk maandag geld dan kan ik een 1TB schijfje bestellen en ruimte creeren
1 Tb is ook zo vol (ooooh ik heb toch ruimte dus die ook maar...)

Vorige week heb ik een MyBook Essentials 750 gehaald. De 1 Tb versie was uitverkocht.
En de Lacie 750 kan ik ook aanraden. Is wel ietsjes duurder maar is ook sneller qua access.
De MyBooks schakelen zich uit als je systeem ook uitgaat.

Wat ik zo leuk vind is dat ze bij Slayers de RPG spells gebruiken. Dingen als Elmekia Lance, Flame Arrow Of Fireball....

En natuuuuuuuuuuurlijk .......
pi_60222284
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:54 schreef wdn het volgende:

[..]

1 Tb is ook zo vol (ooooh ik heb toch ruimte dus die ook maar...)
weet ik, en het wordt geen externe schijf, ik wil ze uiteindelijk in server hebben.. (dat ik dus ongveer 3TB aan anime direct beschikbaar heb @ netwerk )
  zondag 20 juli 2008 @ 13:00:51 #123
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_60223263
Ep. 15 van Macross Frontier is een beetje wazig. Ben nu bij ep. 33 van 12 Kingdoms. Begin het echt een mooie serie te vinden. Er zittten ook behoorlijk wat wijze levenslessen in het verhaal verwerkt.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zondag 20 juli 2008 @ 17:47:47 #124
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_60228561
Ik vond de eerste helft van aflevering 15 van Macross Frontier hélémaal niets!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig maakte de tweede helft het weer een beetje goed, al was de animatie van Sheryl & Grace toen het verhaal weer verder ging abominaal. De makers van de serie gebruiken verschillende studios verspreid over ZO-Azië om kosten te drukken en alles zo snel mogelijk af te krijgen, maar de kwaliteit schommelt soms behoorlijk.
The Internets, I needs it..
pi_60235225
Helemaal gelijk wat betreft ep 15 van MF, maar als lichtpuntje het duet
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_60235460
today in class 5-2 is maf
  maandag 21 juli 2008 @ 10:16:03 #127
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60239735
quote:
Op zondag 20 juli 2008 23:35 schreef mschol het volgende:
today in class 5-2 is maf
Maf idd, die gezichten die erbij getrokken werden (de tekenstijl).
MaxiTitan City
  donderdag 24 juli 2008 @ 18:12:58 #128
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60325148
Je zou toch zeggen dat iedereen die vakantie heeft zich helemaal suf kijkt, maar dat valt dus tegen.

Ik ga Genshiken 2 kijken.

En Today in Class 5-2 is superfout. Heb die een jaar geleden ofzo gezien, maar die gym-opslaghokje-scène kan ik me nog goed herinneren.
pi_60325233
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:12 schreef Sh0g het volgende:
Je zou toch zeggen dat iedereen die vakantie heeft zich helemaal suf kijkt, maar dat valt dus tegen.
niet iedereen heeft vakantie (* mschol moet gewoon vol aan de bak, centen verdienen)
quote:

Ik ga Genshiken 2 kijken.

En Today in Class 5-2 is superfout. Heb die een jaar geleden ofzo gezien, maar die gym-opslaghokje-scène kan ik me nog goed herinneren.
die scene was idd superfout
  donderdag 24 juli 2008 @ 19:47:10 #130
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60326574
Wel sh0g ik heb vakantie en ben me gek aan het downloaden zodat ik na de vakantie wat te kijken heb onderweg. Op bleach + naruto na heb ik alles bewaard. Met +- 4 eps per werkdag heb ik aardig wat anime nodig om me zoet te houden onderweg

Ik ben wel al een hele tijd bezig met 'Shin Megami Tensei: Persona 3'. Is ook een soort anime
pi_60328095
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:47 schreef wdn het volgende:
Wel sh0g ik heb vakantie en ben me gek aan het downloaden zodat ik na de vakantie wat te kijken heb onderweg. Op bleach + naruto na heb ik alles bewaard. Met +- 4 eps per werkdag heb ik aardig wat anime nodig om me zoet te houden onderweg

Ik ben wel al een hele tijd bezig met 'Shin Megami Tensei: Persona 3'. Is ook een soort anime
ik kan geen anime kijken...
ik werk tenminste hard
'k heb eerste loon binnen dus ik ga morgen maar eens een 1TB schijfje en wat extra spul kopen voor de bouw van m'n server...
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:06:54 #132
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60329458
quote:

Jij kijkt in de trein hè? Heb je eigenlijk ooit reacties gehad van mensen naast je, zoals: wtf kijk jij nou?

en mschol... werkze!
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:40:49 #133
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60330317
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:06 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Jij kijkt in de trein hè? Heb je eigenlijk ooit reacties gehad van mensen naast je, zoals: wtf kijk jij nou?

en mschol... werkze!
Zekers.

1x was ik aan het kijken naar een anime. Dennou Coi. Toen een vrouw vroeg of ze mee mocht kijken. Heb der mijn andere draadloze koptelefoon gegeven en ze heeft een 1/2 uur meegekeken/geluisterd. Vond het 'supermooi getekend'.

En zo zijn er meer geweest. Conducteurs die menen leuk te zijn. Na tig keer "Oh kijkt U tekenfilms" is mijn standaard commentaar: "Nee, ik leer Japans". De meeste krijgen dan een rotkop en weten niks meer te zeggen

Oh en toen ik Hellsing aan het kijken was had ik 3 alto's achter me die niets wilden missen

Heb ook een tijd in de bus gekeken (van ehv naar hapert). Zat altijd een meid in de bus (17 ofzo) met six-pistols t-shirt enzo. Toen was ik NANA aan het kijken. Komt er zo'n ring in voor (een Crown ring van Vivienne Westwoord; had een relatie met Johny Rotten ofzo). Die meid had een nep ring en ik heb een echte ( ). Was een mooie gespreks opener want ik zette de anime stil en hield mijn ring erlangs om te kijken of ze identiek waren en toen kon ze het niet laten om commentaar te geven Heb der NANA gefikt op dvd en we hebben een tijdje samen gekeken.

Gebeuren best leuke dingen als je anime in het OV kijkt

Kent iemand deze image:

uit een anime of manga? Ik ken het niet en denk dat het fanart is. Maar moet het zeker weten

Konjiki no Gash Bell 4 seizoenen zijn bijna binnen In totaal 110 episodes (s5 of s6 is nu nog bezig). Hopelijk is het wat
pi_60330660
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:40 schreef wdn het volgende:

[..]

Zekers.

1x was ik aan het kijken naar een anime. Dennou Coi. Toen een vrouw vroeg of ze mee mocht kijken. Heb der mijn andere draadloze koptelefoon gegeven en ze heeft een 1/2 uur meegekeken/geluisterd. Vond het 'supermooi getekend'.

En zo zijn er meer geweest. Conducteurs die menen leuk te zijn. Na tig keer "Oh kijkt U tekenfilms" is mijn standaard commentaar: "Nee, ik leer Japans". De meeste krijgen dan een rotkop en weten niks meer te zeggen

Oh en toen ik Hellsing aan het kijken was had ik 3 alto's achter me die niets wilden missen

Heb ook een tijd in de bus gekeken (van ehv naar hapert). Zat altijd een meid in de bus (17 ofzo) met six-pistols t-shirt enzo. Toen was ik NANA aan het kijken. Komt er zo'n ring in voor (een Crown ring van Vivienne Westwoord; had een relatie met Johny Rotten ofzo). Die meid had een nep ring en ik heb een echte ( ). Was een mooie gespreks opener want ik zette de anime stil en hield mijn ring erlangs om te kijken of ze identiek waren en toen kon ze het niet laten om commentaar te geven Heb der NANA gefikt op dvd en we hebben een tijdje samen gekeken.

Kent iemand deze image:
[ afbeelding ]
uit een anime of manga? Ik ken het niet en denk dat het fanart is. Maar moet het zeker weten

Konjiki no Gash Bell 4 seizoenen zijn bijna binnen In totaal 110 episodes (s5 of s6 is nu nog bezig). Hopelijk is het wat
Gaaf
Ik moet ook een laptop kopen... En dan in 't OV anime kijken

Dattebayo is begonnen met Denno Coil subben, ze hebben 1 afl gedaan en geven heel soms afleveringen uit zeiden ze, meer een side-project.. Is 't zo'n leuke serie dat ik niet moet wachten op Dattebayo en snel van 'n andere subber moet gaan downloaden?
  donderdag 24 juli 2008 @ 23:22:12 #135
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60331220
Ureshii heeft dennou coil klaar. Subs zijn uitstekend.
De DB sub zou ik niet veel van verwachten bij DB. Lijkt me meer een 'YHBT' dan wat anders

Dennou coil is anders dan andere anime.

WIKI:
quote:
Dennō Coil (電脳コイル, Dennō Koiru?, lit. Computer Coil or Electric Brain Coil), Coil — A Circle of Children, is a Japanese animation science fiction series depicting a near future where augmented reality (AR) technology has just begun to enter the mainstream. The series takes place in the fictional city of Daikoku, a hotbed of AR development with an emerging city-wide virtual infrastructure. It follows a group of children as they use AR glasses to unravel the mysteries of the half real, half Internet city, using a variety of illegal software tools, techniques, and virtual pets to manipulate the digital landscape.

Dennō Coil, in development for over a decade, is the series director debut of Japanese animator Mitsuo Iso. It premiered on NHK Educational on May 12, 2007. Due to the animators involved in its production and its unusually high-profile television broadcast time slot, Dennō Coil was highly anticipated by fans of animation production quality.

vrijdag 25 juli 2008 @ 00:47:31 #136
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60332410
quote:

[..]

Tof! Helaas heb ik die mogelijkheid niet, maar lees zo nu en dan eens manga in de trein. Maar daar krijg ik geen reacties op. Heb wel eens op het station met een Aniway in de handen gestaan en toen kwam er een meisje op me af die vroeg of ik anime keek en ze zei dat ze op abunai stond met een doujinshi groep. Maar ik ben haar daar niet tegengekomen.
quote:
Kent iemand deze image:
[ afbeelding ]
Ik heb al heel lang eenzelfde soort wallpaper op mijn schijf staan. Klik!
Zou het dezelfde zijn? Ben ook wel benieuwd eigenlijk, want ik kon de animé hiervan ook niet vinden.
pi_60333739
quote:
Kent iemand deze image:
[ afbeelding ]
Het heeft wat weg van Blair (de kat) van Soul Eater. (Gezien de pompoen, en ecchi.) Hoewel het daar wel niet van zal zijn.

(2 rij,3 personage)
pi_60375262
quote:

waar kijk jij je anime op?
  zondag 27 juli 2008 @ 12:06:22 #139
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60375344
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:58 schreef mschol het volgende:

[..]

waar kijk jij je anime op?
Dell 1720.
pi_60375360
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:06 schreef wdn het volgende:

[..]

Dell 1720.
oke een flaptop dus
  zondag 27 juli 2008 @ 13:04:40 #141
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60376219
Jups. Met bd alhoewel Linux daar nog(!) moeilijk mee doet.

Thuis op een zelf bouw project desktop. 22" breedbeeld Of op mijn beamer+ps3 alhoewel de meeste subs irritant kleine letters of extreem grote letters tonen

Ben nu bezig met da capo downloaden. En ik heb me gestort op OVA's. Vanaf volgende week (2.8) ga ik weer aan de slag
pi_60391140
Ben ook weer eens een inhaal-slag aan het doen. Ik kijk niet zo regelmatig anime, maar nu is het echt tijd om er weer eens voor te gaan zitten want mijn harde schijven beginnen vol te raken.

Volgende allemaal (af)gekeken:
-Tengen Toppa Gurren Lagann
-Saber Marionette R
-Tekkon Kinkreet
-5 centimeters per second

Nu aan het kijken:
-Claymore

Daarna moet ik nog:
-Ghost in the Shell Innocence
-Ghost in the Shell Stand Alone Complex
-Escaflowne: A Girl in Gaea
-Irresponsible Captain Tylor OVA
-Death Note Special

En de volgende klassiekers liggen ook nog te wachten:
-Tovenaar van OZ (30 eps gezien)
-Nils Holgersson
-Captain Future
-Transformers Generation 1

En dan ga ik nog op zoek naar:
-The Melancholy of Haruhi Suzumiya
-Baccano!
-Mushishi
-The Place Promised in Our Early Days
-Fullmetal Alchemist
-BECK

Hmmm... genoeg te doen dus voorlopig.
pi_60393582
Onder "En dan ga ik nog op zoek naar:" erbij:
Last Exile
Nodame Cantabile
pi_60394322
Last Exile heb ik wel eens van gehoord. Even zonder te googlen, wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
pi_60395043
Steampunk (Adventure, Fantasy), vliegtuigjes (het gebeurt dus voornamelijk in de lucht), 2 protagonisten die een levende 'cargo' hebben om de wereld te 'helen'. Serieus met af en toe humor, heel mooie animatie en goed verhaallijn. (26 eps)
pi_60395189
Hmmm, dat spreekt me wel aan. Ik zal eens kijken... (niet letterlijk). Ik beloof mezelf nog even niets qua nieuwe series want ik heb nog een lange weg te gaan voor ik door de 'backlog' heen ben.
  maandag 28 juli 2008 @ 14:38:38 #147
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60396167
Last Exile is zeer goed te doen
Elfenlied mag je ook opschrijven

En weer een schijfje bij...
Bij Dynabite hadden ze 2 externe schijven liggen voor notebooks
120 Gb LaCie voor 66,99 en een
160 Gb LaCie voor
SPOILER
Dat was weinig te kiezen dus
pi_60396295
Elfenlied heb ik al gezien. Er staan nu 88 titels in myanimelist (watched), maar daar zitten flink wat films en ova's bij.

Edit: harde schijf ruimte kan ik niet genoeg hebben. Heb sinds een paar maanden een nieuwe media center en dan ga je automatisch HD materiaal verzamelen. Beetje HD film neemt al snel 8 tot 12gb in beslag. Cars (disney/pixar) spant de kroon met ±37gb uncompressed 1080p.

[ Bericht 53% gewijzigd door NutKees op 28-07-2008 14:50:37 ]
pi_60396637
Wat is je usersnaam op mal?
pi_60397192
LarryLaffer

Ik kom er overigens net achter dat daar nog een paar titels ontbreken. Zijn er meer mensen die een lijst bijhouden? (kan ik ook eens even neuzen wat iedereen tegenwoordig kijkt)
pi_60397957
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:30 schreef NutKees het volgende:
LarryLaffer

Ik kom er overigens net achter dat daar nog een paar titels ontbreken. Zijn er meer mensen die een lijst bijhouden? (kan ik ook eens even neuzen wat iedereen tegenwoordig kijkt)
Jep! Dit is mijn MyAnimeList
pi_60398225
een anime topic op fok, dat ik hem nu pas zie
tvp
The less one forgets, the less one can remember.
  maandag 28 juli 2008 @ 16:31:34 #153
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60398633
mal: http://myanimelist.net/animelist/rinzwind&status=7&order=0
Ik voeg eigenlijk alleen die dingen toe die ik een 9 of 10 geef
pi_60399184
Gevind!

Ik wist niet dat er van xxxHOLiC nog een OVA uitkomt! ( )
  maandag 28 juli 2008 @ 17:12:07 #155
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60399543
Ik ben aan Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto: Natsu no Sora begonnen.. ..de serie is net begonnen met nog maar drie uitgebrachte episodes.
Erg netjes uitgewerkt moet ik zeggen.

Het enige dat ik er tot nu toe er op aan te merken heb is dat het soms net iets te realistisch gemaakt is en niet echt oogt alsof het geschilderd is (als het ware). Hierdoor springen de 'echt' getekende figuren er een beetje uit, maar goed, dit kan aan mij liggen... Het deed mij denken aan Byousoku 5 Centimeter.
MaxiTitan City
  maandag 28 juli 2008 @ 18:00:20 #156
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60400448
Hmm MaxiTitan: daar hebben ze toch echte beelden voor gebruikt waarbij ze zelf dingen erbij hebben getekend? Het leken mij foto's waarin ze getekend hebben: geen enkel ding behalve wat ze erbij tekenen beweegt. Bomen gaan niet heen en weer bijvoorbeeld (en 1 episode compleet windstil lijkt me lang ).

Ik vond de achtergronden teveel uitspringen. Zelfs zo erg dat ik het storend vind. Je let veel meer op de plaatjes dan op wat er gebeurd.

Is trouwens een vervolg op Someday's Dreamers kwam ik achter en die moet ik nog zien dus ben gestopt na 1 aflevering.
pi_60402222
Claymore valt me toch een klein beetje tegen. Heb nu 4 afleveringen gezien maar het is allemaal zo... voorspelbaar en cliché. Gaat dat nog veranderen?
  maandag 28 juli 2008 @ 19:48:57 #158
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60402682
Claymore. Tja. Hmm. Ja er veranderd nog wel wat
Ik zal geen spoilers neerzetten.
Kijk maar gewoon verder want zoveel eps zijn het niet

Laat ik het zo zeggen...
http://www.anime-planet.com/anirec/1074.html
de 'recommended anime' op deze lijst is 'spot on'.
Dus als je die anime goed vind zo ik zeker doorkijken. Op het moment dat er meer Claymores in het spel komen wordt het stukken beter.

[ Bericht 35% gewijzigd door wdn op 28-07-2008 19:54:08 ]
  maandag 28 juli 2008 @ 22:08:02 #159
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60406027
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:00 schreef wdn het volgende:
Hmm MaxiTitan: daar hebben ze toch echte beelden voor gebruikt waarbij ze zelf dingen erbij hebben getekend? Het leken mij foto's waarin ze getekend hebben: geen enkel ding behalve wat ze erbij tekenen beweegt. Bomen gaan niet heen en weer bijvoorbeeld (en 1 episode compleet windstil lijkt me lang ).

Ik vond de achtergronden teveel uitspringen. Zelfs zo erg dat ik het storend vind. Je let veel meer op de plaatjes dan op wat er gebeurd.

Is trouwens een vervolg op Someday's Dreamers kwam ik achter en die moet ik nog zien dus ben gestopt na 1 aflevering.
Tjah, 't ziet er naar uit van wel, een foto waar een paar Photoshop filters overheen gegooid zijn en hier en daar een CGI dingetje denk ik... Maar dat bedoelde ik dus, het getekende was te plat vergeleken met de achtergrond, dit hebben ze bij Byousoku 5cm beter gedaan. Mij staat nog een 'making of Byousoku 5cm' bij waar ze ook echte foto's gebruikten maar die werden dusdanig bewerkt dat deze geschilderd leken waardoor het beter bij elkaar paste.

Ik ben die eerste reeks nu aan het binnenhalen, al had ik niet echt het idee dat die drie eps een vervolg waren op de eerdere uitgave. Maar goed ik ga eens kijken wat die eerste wat die eerste serie inhoudt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 28-07-2008 23:50:23 ]
MaxiTitan City
pi_60410474
Gisterenavond Elfen Lied opgepakt (ik stopte na aflevering 2), ijzersterk. In een keer afgekeken.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_60411672
quote:
Op maandag 28 juli 2008 19:48 schreef wdn het volgende:
Op het moment dat er meer Claymores in het spel komen wordt het stukken beter.
Ik ben inderdaad wat voorbarig geweest, vanaf aflevering 5 werd het heel wat interessanter.
pi_60419123
Aah leuk een manga / anime topic!

Mijn favoriete series tot nu toe (manga) zijn:
Death Note
Detective Conan
Yotsuba&!

Yotsuba&! vind ik echt geweldig Moet er ontzettend om lachen
pi_60423248
Wolf's Rain?

Luister versies van Rain door Steve Conte en Mai Yamane samen. Prachtig, net een echt duet.
pi_60424263
iets kleins waar ik zowel Anime en muziek op kan luisteren is er niet echt helaas
(naja is er wel, in de vorm van de asus EEE of de Ipod touch, maar de EEE vind ik net eff te groot voor een muziek speler en de ipod touch is stervens duur )
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:26:46 #165
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60424563
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:12 schreef mschol het volgende:
iets kleins waar ik zowel Anime en muziek op kan luisteren is er niet echt helaas
(naja is er wel, in de vorm van de asus EEE of de Ipod touch, maar de EEE vind ik net eff te groot voor een muziek speler en de ipod touch is stervens duur )
Wat jij wilt kan met een PSP.
Met http://www.pspvideo9.com/ kun je AVI omzetten naar PSP formaat. En met http://www.videora.com/ kun je zelfs torrents op je PSP downloaden en meteen converten. Werkt super.
Alleen kijk ik dus liever op een notebook
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 06:55 schreef NutKees het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad wat voorbarig geweest, vanaf aflevering 5 werd het heel wat interessanter.
Oh het wordt nog steeds beter. Er zit een stuk wat echt indrukwekkend was Zal verder niks verklappen
pi_60424723
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:26 schreef wdn het volgende:

[..]

Wat jij wilt kan met een PSP.
Met http://www.pspvideo9.com/ kun je AVI omzetten naar PSP formaat. En met http://www.videora.com/ kun je zelfs torrents op je PSP downloaden en meteen converten. Werkt super.
hmm niet aan gedacht.. qua prijs ook acceptabel..
alleen zo verschrikkelijk lelijk groot apparaat (lees: enorm slecht vormgegeven)
ik zat uiteindelijk zelfs te denken aan een goeie smartphone met groot scherm...
quote:
Alleen kijk ik dus liever op een notebook
[..]
voor korte tramreisjes vind ik een notebook kopen wat overkill
pi_60425184
Mischien een Creative X-Fi? Weet niet precies hoe groot hij is, heb hem alleen wel 's langs zien komen.
pi_60425277
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:54 schreef Quir het volgende:
Mischien een Creative X-Fi? Weet niet precies hoe groot hij is, heb hem alleen wel 's langs zien komen.
yep de EEE is al te krijgen voor 249 ex verzendkosten, de Zen X-Fi vind ik erg lelijk door die 9 knopjes (waar kennelijk ook slecht gebruik van gemaakt wordt..)

deze is qua formaat ook redelijk volgens mij.. echter , itt de psp kan die geen games aan (kleinere feature set dus)
moet nog maar eens gaan kijken...
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:01:43 #169
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60425364
Wat heeft vormgeving te maken met video's kijken of muziek luisteren?
Qua schermoppervlak is een PSP scherm het grootste, Groter dan (smart)phones lijkt me en groter dan enige soort phone. Plus een smartphone is beduidend meer geld dan wat je voor een PSP neerlegt. Als het om functionaliteit gaat zeker Met een PSP kun je tegenwoordig zelfs bellen (via skype).,

Voor een tramrit zou ik trouwens video droppen en gewoon alleen voor muziek gaan.

Wat overigens wel een idee is is om japanse/chinese sites te zoeken waar ze mp4 spelers verkopen. In Japan/China zijn ze gek op video kijken. Goedkope machientjes die net als Aziatische auto's stikken van de opties. Alleen een versie vinden met een engels OS/keyboard kan lastig zijn maar ze bestaan zeer zeker
In Europa loopt mp4 gewoon voor geen meter.
pi_60425741
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:01 schreef wdn het volgende:
Voor een tramrit zou ik trouwens video droppen en gewoon alleen voor muziek gaan.
als ik dus alleen op mp3 uit was had ik de Creative ZEN 8GB of 16GB versie gehaald...
de 16GB is echter bijna even duur als een PSP
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:50:35 #171
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60426469
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:19 schreef mschol het volgende:

[..]

als ik dus alleen op mp3 uit was had ik de Creative ZEN 8GB of 16GB versie gehaald...
de 16GB is echter bijna even duur als een PSP
Ja maar dan moet je wel nog duo sticks kopen. En een 4 Gb kost 50 euro ofzo. Voor 4 is dat 200 euro extra om de 16 Gb te halen. (ik meen dat er standaard een 32 Mb inzit voor savegames maar die is met mp3s zo vol...).

Het is gewoon teveel keus he
pi_60429139
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:50 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je wel nog duo sticks kopen. En een 4 Gb kost 50 euro ofzo. Voor 4 is dat 200 euro extra om de 16 Gb te halen. (ik meen dat er standaard een 32 Mb inzit voor savegames maar die is met mp3s zo vol...).

Het is gewoon teveel keus he
teveel keus? jazeker
een MS Pro Duo 16GB is ook weer 116 euro
*zucht*
et wordt me echt niet makkelijk gemaakt
pi_60449782
Word het overigens niet weer eens tijd voor animéverkiezingen?
pi_60450535
Hoe bedoel je, wat de beste anime is?
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:50:35 #175
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_60450818
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:48 schreef Ge4ce het volgende:
Steampunk (Adventure, Fantasy), vliegtuigjes (het gebeurt dus voornamelijk in de lucht), 2 protagonisten die een levende 'cargo' hebben om de wereld te 'helen'. Serieus met af en toe humor, heel mooie animatie en goed verhaallijn. (26 eps)
[ afbeelding ]
klinkt interessant.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:23:56 #176
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60451672
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:39 schreef Quir het volgende:
Hoe bedoel je, wat de beste anime is?
Dat wordt ieder jaar gedaan.
Helaas is het vaak heeeeeeeeeel veeeeeeeel denkwerk
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:09 schreef Ge4ce het volgende:
Is het alweer een jaar geleden?
pi_60457622
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:23 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat wordt ieder jaar gedaan.
Helaas is het vaak heeeeeeeeeel veeeeeeeel denkwerk
[..]

Is het alweer een jaar geleden?
Het grote Animéverkiezingstopic - Deel 3
Jordy-B - zaterdag 23 juni 2007 @ 01:41
Okee dan... Welkom in het derde grote Animé-verkiezingstopic ter ere van het 50e grote Animé/Mangatopic.
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:52:00 #178
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60457667
*woei*

Jordy-B doet het weer dit jaar?
Of kunnen we copy/paste vragen vorig jaar doen?
pi_60457735
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:09 schreef Ge4ce het volgende:
goed idee...

regel maar.
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:03:07 #180
122997 zquing
Drama Junk
pi_60463789
pfff anime verkiezingen , daar waar alleen popi series winnen kunnen. Nee deze keer boycot ik 'm

dat jullie green green ooit tot top serie hebben uitgeroepen
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:25:32 #181
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_60464336
Daar was ik niet bij
pi_60464543
Eens een oud topic opzoeken, welke won vorig jaar dan?
pi_60465198
een verkiezing waarvan de airtime van de eerste ep niet korter dan een jaar geleden mag zijn.
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:16:30 #184
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_60465391
Dus FMA mag niet meedoen?

edit: oh wacht, wel dus!
pi_60465961
Zoiets?:

(Nog geen lijstjes posten tot dat dit allemaal rond is. )

Vierde Verkiezingen - Anime & Manga 2008

Dit jaar proberen we dat (weer?) gemengd met manga, het zal niet uitgebreid zijn. Ik hoop dat het grotendeels voor zichzelf spreekt. Duidelijk is dat anime in meerdere genres kan vallen, je mag dan ook deze anime in meerdere categorieën plaatsen. Dit uiteraard mitst deze anime geclassificeerd is in deze genre. (Dit word gebaseerd op meerdere websites en mening van deelnemers!)

Punten telling van een top 3-5:
1. - 7 punten
2. - 5 punten
3. - 3 punten
4. - 2 punten
5. - 1 punt

Dit zijn de categorieën:
Tenzij anders aangegeven, mag er per categorie een top drie worden gemaakt. De categorieën zijn de rondjes.

Tip: Weet je al dat je lijstje lang gaat worden? Gebruik spoiler tags!

Anime
  • All-round series
  • Action
  • Comedy
  • Drama
  • Love-Romance
  • Horror/Thriller
  • Films (top vijf)

Speciale categorieën
  • Nieuwe anime (Die nog geen jaar oud zijn!)
  • Muziek (Achtergrond, OST en ander muzikaal gerelateerde elementen.)
  • Opening/Ending (OP/ED)
  • Mannelijke karakter
  • Vrouwelijke karakter

Noot: Manga's met animeversies mogen uiteraard ook!
    Manga
  • Beste lang lopende manga (van minimaal 2 jaar!)
  • Beste kort of nieuwe manga (van maximaal 2 jaar!)
  • Beste afgeronde manga. (Nieuw of oud, maakt niet uit.)

De deadline zit rond de 17de van augustus, dus weet zeker dat je het lijstje voor die tijd hebt ingevuld en geplaatst hebt in dit of de volgende topics!

[ Bericht 14% gewijzigd door Ge4ce op 31-07-2008 15:07:56 ]
  • Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
    pi_60467248
    spoilertags? Heb jij geen scrollknop?
    pi_60467325
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 14:53 schreef Jordy-B het volgende:
    spoilertags? Heb jij geen scrollknop?
    Nee, scrollknopjes zijn zooooo 200X.
    pi_60467337
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 12:34 schreef Quir het volgende:
    Eens een oud topic opzoeken, welke won vorig jaar dan?
    Het grote Animéverkiezingstopic - Deel 3 [uitslag]
    pi_60467448
    leuk idee om Manga erbij te betrekken, al vermoed ik dat het aantal manga-lezers wel eens zou kunnen tegenvallen (krijg je rare lijstjes van).

[ Bericht 41% gewijzigd door Jordy-B op 31-07-2008 15:09:11 ]
    pi_60467517
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 15:02 schreef Jordy-B het volgende:
    leuk idee om Manga erbij te betrekken, al vermoed ik dat het aantal manga-lezers wel eens zou kunnen tegenvallen (krijg je rare lijstjes van).
    Dat vermoeden had ik direct toen ik zag dat het niet in de derde editie gedaan was, maar ach, in een jaar hebben mensen misschien een manga of twee extra gelezen. En als het nou blijkt dat het manga deel gewoon niets word. Zal het ook niet bij de uitslag betrokken worden.
    pi_60467571
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 15:06 schreef Ge4ce het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik direct toen ik zag dat het niet in de derde editie gedaan was, maar ach, in een jaar hebben mensen misschien een manga of twee extra gelezen. En als het nou blijkt dat het manga deel gewoon niets word. Zal het ook niet bij de uitslag betrokken worden.
    Als er te weinig deelnemers zijn, krijg je niet echt een duidelijke nummer 1, da's gewoon lastig.

Hou er wel rekening mee dat het relatief veel werk is om oude en nieuwe series gescheiden te houden. (ik vind wel dat je ze gescheiden moet houden, maar weet door de vorige verkiezing dat je nog best wel wat werk hebt om de ingevulde lijstjes na te kijken).

Maak wel even een nieuw topic aan voor de verkiezing. In het feedbacktopic van dit subforum kan je een moderator verzoeken om het oude topic even op slot te gooien
    pi_60467596
    We zullen zien wat er van komt.

Daar istie dan!

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
    Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4

[ Bericht 20% gewijzigd door Ge4ce op 31-07-2008 15:29:33 ]
      donderdag 31 juli 2008 @ 17:50:48 #193
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_60471005
    Lucky Star in The Wall Street Journal: http://online.wsj.com/article/SB121737740486095275.html
    Goed verhaal!

Maar wtf die foto.

omg

pi_60471145
    Het is iets...traditioneels...dat jongens op jonge leeftijd vrouwelijke kleren dragen...zodat wanneer ze volwassen worden...mentaal sterker zijn...of iets?

In ieder geval niet echt westers, denk ik?
    pi_60472846
    Ah, danke
    pi_60475698
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 18:00 schreef Ge4ce het volgende:
    Het is iets...traditioneels...dat jongens op jonge leeftijd vrouwelijke kleren dragen...zodat wanneer ze volwassen worden...mentaal sterker zijn...of iets?

In ieder geval niet echt westers, denk ik?
    ah, er heeft er een XXXHolic gevolgd, hoor...
    pi_60481785
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 21:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ah, er heeft er een XXXHolic gevolgd, hoor...
    Guilty.
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:24:36 #198
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_60495350
    Ik heb vandaag de 4 delen van Elfenlied gevonden bij onze MM voor 60 euro.

Onze MM heeft anime ingeslagen zeg. De NANA, Bleach, Hellsing boxen lagen er compleet. Zelfs xxxHolic en een heleboel andere series.
    pi_60496587
    MM = Media markt?
    pi_60497609
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 19:24 schreef wdn het volgende:
    Ik heb vandaag de 4 delen van Elfenlied gevonden bij onze MM voor 60 euro.

Onze MM heeft anime ingeslagen zeg. De NANA, Bleach, Hellsing boxen lagen er compleet. Zelfs xxxHolic en een heleboel andere series.
    nl/EU versies? of US versie's?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')