abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59514929
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar de dief denkt alleen aan zichzelf, niet aan de maatschappij. Dus hij steelt toch.
Dat gebeurt nu ook en veel ook.
quote:
Met elkaar overeengekomen herorientatie van gelden is geen diefstal.
Met elkaar overeengekomen? Er zijn velen die het er niet mee eens zijn. Die worden dus bestolen door de meerderheid. Een democratie kun je natuurlijk nooit gebruiken als een argument in de zin van dat je daarmee impliceert dat het hele volk gelijkgestemd is.
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:27:19 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59515070
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:18 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Politiek gaat over de publieke sector. Die zaken worden niet door de markt opgepakt omdat de overheid ze heeft gemonopoliseerd. Telefonie was eerst ook onderdeel van de publieke sector en wat is er gebeurd sinds de privatisering? De markt wemelt van concurrerende aanbieders èn ten gunste van de consument.
Doe jij even het ontwikkelen van kernfusie en deeltjesversnellers privatiseren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59515112
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Doe jij even het ontwikkelen van kernfusie en deeltjesversnellers privatiseren?
En wat zou er dan gebeuren volgens jou?
pi_59516262
quote:
Met elkaar overeengekomen herorientatie van gelden is geen diefstal.
Dat zeg ik de volgende keer ook tegen de politie nadat ik je huis heb leeggeroofd.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:24:19 #80
pi_59516561
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat zeg ik de volgende keer ook tegen de politie nadat ik je huis heb leeggeroofd.
Maar dat hebben we niet samen afgesproken
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:26:34 #81
pi_59516629
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:28 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dan was er tot nu toe nog niets gebeurd denk ik.

Ik zie dat de grootte van bedrijven zich parallel ontwikkeld met de grootte van overheden. Misschien kunnen die 2 niet zonder elkaar. Dan valt je hele libertarische ideaal uit elkaar.
pi_59516637
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar dat hebben we niet samen afgesproken
Jawel, ik en mijn collega-inbrekers hebben er, samen met jou, over gestemd. Het was 5 tegen 1.
pi_59516724
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan was er tot nu toe nog niets gebeurd denk ik.

Ik zie dat de grootte van bedrijven zich parallel ontwikkeld met de grootte van overheden. Misschien kunnen die 2 niet zonder elkaar. Dan valt je hele libertarische ideaal uit elkaar.
Het verkrijgen van kennis en het gebruik maken van verworven kennis (al was het alleen maar voor het geld) zijn fundamentele drijfveren van de mens. Het lijkt mij op niets gebaseerd te stellen dat de overheid er voor heeft gezorgd dat wetenschappelijke vooruitgang en technologische innovaties zich hebben voltrokken.

Overigens is het een belangrijke statistische voorzichtigheid dat je correlaties tussen twee zaken niet zomaar interpreteert als een causale relatie.
pi_59517036
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Een goede dienst verhoogt ook de productie, kom op zeg, waar doe je het anders voor.
[..]

Ah, nu is inflatie ook al het gevolg van werkende vrouwen. Het wordt steeds gekker.
Maar niet de productie van huizen.

Wanneer men meer gaat verdienen (als grote groep) dan krijg je over het algemeen een hogere inflatie dat is altijd zo geweest
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59517103
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:16 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat is geen marktwerking. Sterker nog, een dergelijk fenomeen is in principe juist van negatieve invloed op een gezonde marktwerking. Door een mooie folder en een glimlach kun je behoefte kweken bij, vooral, de armen van geest die in beginsel die behoefte niet hebben.
marktwerking dus, bedrijven doen niets anders
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_59517128
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als dat orgaan er is om die pijnpunten aan te pakken maar daarin faalt ondanks de hoge tarieven die ze daarvoor rekent lijkt me dat orgaan totaal nutteloos.
Nee dan is het niet efficiënt dat is heel wat anders
pi_59517181
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:28 schreef floris.exe het volgende:

[..]

geen drol want het is economisch allesbehalve rendabel momenteel daar duiken de bedrijven pas op wanneer de overheden een commercieel winbare hebben uitgevonden.
pi_59517191
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee dan is het niet efficiënt dat is heel wat anders
Nee als het faalt dan is het nutteloos, als het domweg te veel geld en tijd kost om die pijnpunten aan te pakken dan is het niet efficient.
pi_59517220
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het verkrijgen van kennis en het gebruik maken van verworven kennis (al was het alleen maar voor het geld) zijn fundamentele drijfveren van de mens. Het lijkt mij op niets gebaseerd te stellen dat de overheid er voor heeft gezorgd dat wetenschappelijke vooruitgang en technologische innovaties zich hebben voltrokken.

Overigens is het een belangrijke statistische voorzichtigheid dat je correlaties tussen twee zaken niet zomaar interpreteert als een causale relatie.
Nu vooral versneld
pi_59517284
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

marktwerking dus, bedrijven doen niets anders
Marktwerking is niet behoefte kweken, maar aan een behoefte voldoen. Marktwerking is het realiseren van het evenwicht tussen vraag en aanbod. Vraag kweken is dus niet evenwichtig.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:49:16 #91
pi_59517352
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Niet an sich, maar voor een bedrijf zullen schaalbaarheid en opbrengst voorop staan. Een deeltjesversneller staat niet snel op AH's verlanglijstje.
quote:

Net zoals je niet kan stellen dat alles beter gaat omdat bepaalde zaken beter gaan zonder overheid.
pi_59517363
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

geen drol want het is economisch allesbehalve rendabel momenteel daar duiken de bedrijven pas op wanneer de overheden een commercieel winbare hebben uitgevonden.
Als het niet rendabel is, wat is dan het probleem? Waarom moet er dan in worden geinvesteerd?
pi_59517373
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu vooral versneld
Hoezo?
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:56:34 #94
pi_59517574
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Jawel, ik en mijn collega-inbrekers hebben er, samen met jou, over gestemd. Het was 5 tegen 1.
Maar de bewoners waren tegen, het staat 10 tegen 5.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:06:43 #95
pi_59517877
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:16 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat is geen marktwerking. Sterker nog, een dergelijk fenomeen is in principe juist van negatieve invloed op een gezonde marktwerking. Door een mooie folder en een glimlach kun je behoefte kweken bij, vooral, de armen van geest die in beginsel die behoefte niet hebben.
Op die manier kan ik het ook. "Een overheid is harstikke goed, behalve als ik mijn zin niet krijg."

Marktwerking is toch juist geen principe dat je kan sturen? Juist daarvoor hebben we een overheid.
pi_59518048
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Op die manier kan ik het ook. "Een overheid is harstikke goed, behalve als ik mijn zin niet krijg."

Marktwerking is toch juist geen principe dat je kan sturen? Juist daarvoor hebben we een overheid.
Je kunt marktwerking niet sturen, maar wel dwarsbomen. Marktwerking dwarsbomen gebeurt door alle invloeden die maken dat het evenwicht tussen vraag en aanbod niet op een natuurlijke manier tot stand komt, of zo je wilt, wanneer deze niet Pareto optimaal is.
pi_59518074
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:47 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Marktwerking is niet behoefte kweken, maar aan een behoefte voldoen. Marktwerking is het realiseren van het evenwicht tussen vraag en aanbod. Vraag kweken is dus niet evenwichtig.
Dat is jouw interpretatie, dat wil nog niet zeggend at het zo niet werkt want elk bedrijf doet dat.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:13:40 #98
pi_59518125
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als dat orgaan er is om die pijnpunten aan te pakken maar daarin faalt ondanks de hoge tarieven die ze daarvoor rekent lijkt me dat orgaan totaal nutteloos.
Niet meteen nutteloos, wel voor verbetering vatbaar.
pi_59518181
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:49 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Hoezo?
Op het gebied van kernenergie (fissie/fusie), ruimtevaart, wapens in het algemeen, straalmotoren, etc, etc.
pi_59518201
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie, dat wil nog niet zeggend at het zo niet werkt want elk bedrijf doet dat.
Dat rechtvaardigt nog geen overheidsingrijpen, want de consument is altijd nog voor zichzelf verantwoordelijk. Als je zo dom bent om je te laten verleiden door mooie praatjes, dan draag je die verantwoordelijkheid zelf. Daarnaast houdt niets je tegen om consumentenvereniging te starten waarbij je producten, diensten en aanbieders kritisch tegen het licht houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')