Goed plan. Ik zal de topictitel vast aanpassen. Ik ben het met je eens dat een dergelijke opzet interessanter is voor meer users.quote:Op maandag 16 juni 2008 00:45 schreef Hexley het volgende:
Was het niet slimmer om er het Sony A300 en A350 topic van te maken?
Op de sensor na zijn ze het zelfde waardoor de A300 iets sneller is, maar verder verschillen ze niet.
En die K betekent alleen dat je het kitsetje met 18-70 mm gekocht hebt, X is met 18-70 mm en 55-200 mm.
Maar het was volgens mij zinvoller om een "het grote Sony en Konica Minolta DSLR topic" te openen.
Daar zou je meer reacties in kunnen verwachten. Twee van mijn flitsers doen het gewoon op die A350, net als 10 stukjes glas en ander prut. Maar sorry ik heb een Dynax 7D en geen A350...
Bedankt dat je het heb aangepast! 1ste post dus moet nog een hoop lerenquote:Op maandag 16 juni 2008 06:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Goed plan. Ik zal de topictitel vast aanpassen. Ik ben het met je eens dat een dergelijke opzet interessanter is voor meer users.
En ben je er al uit? Ik wil wel even ongevraagd mijn mening geven hoor...quote:Op maandag 16 juni 2008 02:22 schreef Castor het volgende:
Ik heb ook een Sony maar dan de A200. Tot nu toe behoorlijk tevreden, maar ik ga binnenkort wel een externe flitser kopen. Das wel nodig.
\quote:Op maandag 16 juni 2008 10:04 schreef Hexley het volgende:
Twee handige sites zijn Dyxum.com en mhohner.de, er is erg veel info te vinden over
oa. Minolta, Konica Minolta en Sony spul.
Voor nieuwe users, je kunt al het oude AF glaswerk (behalve de APS objectieven) van Minolta op je Sony draaien.
Met Sigma's moet je wel een beetje oppassen, daar zit wat risico glas tussen maar er staan twee lijstjes op de Duitse Sigma site met welke lenzen je niet tweedehands moet kopen. Je kunt er dus aardig wat geld mee besparen, en ook de jaren '80 modelletjes van Minolta werken gewoon hoor.
Tweede hands flitsers is een ander verhaal, de enige echt bruikbare modellen zijn de Minolta 2500(D), 3600HS(D) en de 5600HS(D). De eerste is niet echt een interessante en andere twee zijn op de opdruk na het zelfde als de Sony Alpha HVL-F36AM en HVL-F56AM. Andere merken en ook Minolta's gewoon niet aan beginnen, of je moet Macro spul willen. Dan zijn de Minolta Macro Ring Flash 1200 en de Macro Twin Flash 2400 leuk, de versies met AF in de naam zijn weer "bagger".
Voor mensen die met filmpjes willen spelen Sony heeft geen 35mm SLR's en bijna zeker dat ze er nooit zullen komen. Je zult het dus opzoek moeten naar een tweedehands model, de modellen uit de 2, 3, 4 en 5 serie kan ik iig niet aanraden. Het zijn echte consumenten modellen, de Dynax 303si is bijvoorbeeld echt een veredelde compact camera met verwisselbare lens, manueel, diafragma of sluitertijd kiezen? Vergeet het maar, de Dynax 404si en de 505si kunnen het wel weer maar dat is gewoon 100% PVC. Alleen aanpakken als het gratis is. De 7 en 9 serie zijn wel erg leuk, en dat is ook tezien aan de prijzen die men voor de Dynax 7 en de Dynax 9 vraagt. Redelijk goedkoop te vinden is de Dynax 700si die voor de 7 kwam, heb hem zelf al ruim 12 jaar en het is toch een redelijke moderne camera. Hij heeft zelfs dat irritante AF Eye-start wat iedereen geweldig vindt. Daarnaast is er de 800si nog, maar de verschillen zijn eigenlijk klein en het is dus specs vergelijken welke beter bij je zal passen. Het zit hem dan in meerdere AF modes, wel of geen programs, PC socket op de body of op de grip en wel of geen data opslaan. De modellen voor de si serie zullen steeds meer basic worden. De Dynax 7xi heeft bijvoorbeeld geen DOF preview, de Dynax 7000i geen ingebouwd flitser, de 7000AF heeft naast geen eigen flitser ook nog een ander voetje voor de externe flitser. Dat laatste is voor de hele AF serie, het is geen Dynax maar het zijn wel (erg trage) AF SLR's. De 9000AF is eigenlijk wel erg speciaal een AF met hand transport, goed voor het ouderwetse gevoel...
Iets waar je wel rekening mee moet houden als je met filmpjes bezig wilt, (D) objectieven zijn gewoon bruikbaar maar als er DT opstaat weer niet. Het past wel op de camera, maar je krijgt gratis een "speciaal" effect.
Genoeg basic info niet?
quote:20mm F1,8 EX DG ASPHERICAL - Alle Objektive, deren Seriennummer mit 1..... beginnt
24mm F1,8 EX DG ASPHERICAL - Alle Objektive, deren Seriennummer mit 1..... beginnt
24-70mm F3.5-5.6 UC
24-70mm F3.5-5.6 Asp. HF - Alle Objektive, deren Seriennummer mit 1..... beginnt
24-70mm F2.8 EX ASPHERICAL - Alle Objektive, deren Seriennummer mit 1..... beginnt
28mm F1,8 EX DG ASPHERICAL - Alle Objektive, deren Seriennummer mit 1..... beginnt
28-70mm F2.8-4 UC
70-200mm F2.8 EX APO
70-210mm F4-5,6 UC II
70-300mm F4-5,6 APO Makro Super
70-300mm F4-5,6 DL Makro Super
100-300mm F4.5-6.7 DL
100-300mm F4 EX APO - Alle Objektive, deren Seriennummer mit 1..... beginnt
135-400mm F4.5-5.6 ASPHERICAL RF APO - Alle Objektive, deren Seriennummer mit 1..... beginnt
170-500mm F5-6.3 ASPHERICAL RF APO - Alle Objektive, deren Seriennummer mit 1..... beginnt
600mm F8 MIRROR
quote:Op zondag 15 juni 2008 20:19 schreef Breda-076 het volgende:
En wat de beste lenzen zijn, handige tips.
Uhm, je geeft wel lekker veel info...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:36 schreef Breda-076 het volgende:
Bedankt! Ik ga eens kijken of ik een goede macro lens kan vinden online. Met jou informatie moet dat toch zeker gaan lukken!
Ik zou niet weten wat ik zou moeten hebben. Ik lees een beetje de forums en dan probeer ik daar maar het beste uit te halen. Het lijkt me fantastische om bloemen en/of insecten te fotograferen. Dus daar ben ik een lens voor aan het zoeken. Maar volgens mij kan jij me daar best verder mee helpenquote:Op maandag 16 juni 2008 15:38 schreef Hexley het volgende:
[..]
[..]
Uhm, je geeft wel lekker veel info...
Wat heb je op het oog, zoom speeltje of met een vast brandpunt?
De Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro of de Tamron SP AF 90mm F2.8 Di zijn toch wel aardige dingetjes.
En die 15mm verschil maakt niet echt heel veel uit hoor. Dat heb ik getest,
heb namelijk een Sigma AF 90mm F2.8 Macro en een Sigma 105mm F2.8 EX Macro.
Bedankt voor de info. Waarschijnlijk wordt het de HVL-F56AM, ik ben van plan om veel/vaak in het nachtleven te gaan fotograferen. Een battery grip zal dan ook wel handig zijn denk ik zo?quote:Op maandag 16 juni 2008 10:42 schreef Hexley het volgende:
[..]
En ben je er al uit? Ik wil wel even ongevraagd mijn mening geven hoor...
Tweede hands van Minolta alleen de 3600HS(D) en de 5600HS(D), die 2500(D) is gewoon "troep".
En als je een nieuwe wilt de HVL-F42AM (199 KE)kost slechts 20 euro meer dan de HVL-F36AM (179 KE)
Maar dan heb je wel een kop die naast naar boven en onder kan ook rond kan draaien, verder zit er een test knop op, hij kan manueel en heeft een ingebouwde "wide angle adapter". Het is dus niet alleen een paar meter extra. En dat voor slechts 20 euro meer...
En dan is er de HVL-F56AM (333 Konijn) dat is toch een aardig verschil met de HVL-F42AM.
Wat je extra krijgt is dat hij dienst kan doen als wireless controller (kan de camera zelf ook), 2 extra wireless kanalen, modeling en strobo flash, externe voeding kan er op plus een contact voor off shoe kabel.
Natuurlijk ook een beetje meer power en een pimpy LCD schermpje ipv. leds.
Of het die 130 euro extra waard is moet je natuurlijk zelf beslissen,
maar in de meeste gevallen is de HVL-F42AM toch ruim voldoende.
Andere merken zou ik zelf niet aan beginnen, te vaak gehoord dat er toch problemen waren of beperkingen.
Maar dat geld niet alleen voor de echte low budget flitsers, ook de flitsers van Metz en Sigma geven wel eens problemen. Een paar tientjes meer en het werkt gewoon goed.
Het voegt in ieder geval wel "status" toe....quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:03 schreef Castor het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Waarschijnlijk wordt het de HVL-F56AM, ik ben van plan om veel/vaak in het nachtleven te gaan fotograferen. Een battery grip zal dan ook wel handig zijn denk ik zo?
Flitsers hebben hun eigen (AA) batterijen, een battery grip zal dan ook alleen maar effect hebben op het uithoudingsvermogen van je body, ongeacht of je daar een flitser op hebt zitten. Wellicht dat de balans in portretstand (camera kwartslag gedraaid) ook wat beter is maar ik gok niet dat je dat bedoelde.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:03 schreef Castor het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Waarschijnlijk wordt het de HVL-F56AM, ik ben van plan om veel/vaak in het nachtleven te gaan fotograferen. Een battery grip zal dan ook wel handig zijn denk ik zo?
Gefeliciteerd met je aankoop!quote:Op maandag 23 juni 2008 12:31 schreef ThAzOnE het volgende:
Deze amateur heeft zijn eerste spiegelreflex besteld, de Sony a200 met 2 extra lenzen (
Sony DT 18-70mm F3.5-5.6 en Sony 75-300mm F4.5-5.6 ). Kan niet wachten tot die binnen is...donderdagavond besteld, maar helaas geen aangetekende pakketjes op zaterdagen vandaag zijn ze ook nog niet geweest terwijl we aan het begin van de route zitten....
Iemand trouwens een goede tip voor een goed boek over fotografie? Er is zoveel keus en er zijn zoveel meningen...het liefst met voorbeelden en nijntje-taal
Weet niet wat hij bedoelt....quote:Op zondag 22 juni 2008 21:01 schreef MarBu het volgende:
[..]
Flitsers hebben hun eigen (AA) batterijen, een battery grip zal dan ook alleen maar effect hebben op het uithoudingsvermogen van je body, ongeacht of je daar een flitser op hebt zitten. Wellicht dat de balans in portretstand (camera kwartslag gedraaid) ook wat beter is maar ik gok niet dat je dat bedoelde.
Je hebt in principe wel een punt, alleen vind ik dit wel véél te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:45 schreef feetjai het volgende:
Reply first post:
Ja, ik ben ook Sony user --> sony alpha 100.
Tip: als je een lens koopt....koop dan meteen de meer lichtsterke.
Bijv. monolta 85 1.4 daarmee schiet je nog foto's binnhuis als de zon niet schint en donker begint te worden.
Lenzen met diafragma hoger dan 2.8 schieten vaak te kort in donkere momenten of je sluitertijd wordt te lang.
Waardoor je al snel flitser of andere lichtbronnen moet gebruiken om genoeg licht in je foto te krijgen.
Enkele lenzen die aan te raden zijn:
Sigma 12-24 hiermee kan je schiet je een foto met een hele brede hoek. mooi voor natuur, mensen fotograferen.
Tamron 200-500 (goedkoop)
Minolta 85 1.4G (je schiet portret foto's vanaf ongeveer 3 meter. hele lichaam in beeld vanaf zo 5 meter afstand. (de helft goedkoper dan de Sony versie)
Vaste brandpunt lezen zijn zeer aan te raden. Je loopt en zoekt naar een mooie hoek om te schieten.
En zijn veel lichtsterker dan zoom lenzen.
Edit:
Ja lichtsterke lenzen kunnen duur zijn, maar op lange termijn heb je er echt veel profijt van. Je hebt al een DSLR camera...zonder goede lenzen haal je niet alles uit je DLSR
Een e-book dat ik de vorige keer al gelijk aan had moeten raden (Engelstalig):quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:46 schreef ThAzOnE het volgende:
joepie heb hem binnen en wat is die leuk!!!!!
Nu nog mee leren om te gaan...
Proest.... In wat voorn huis woon jij?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:45 schreef feetjai het volgende:
Reply first post:
Ja, ik ben ook Sony user --> sony alpha 100.
Tip: als je een lens koopt....koop dan meteen de meer lichtsterke.
Bijv. monolta 85 1.4 daarmee schiet je nog foto's binnhuis als de zon niet schint en donker begint te worden.
Lenzen met diafragma hoger dan 2.8 schieten vaak te kort in donkere momenten of je sluitertijd wordt te lang.
Waardoor je al snel flitser of andere lichtbronnen moet gebruiken om genoeg licht in je foto te krijgen.
Beste Huxleyquote:Op woensdag 25 juni 2008 01:20 schreef Hexley het volgende:
[..]
Proest.... In wat voorn huis woon jij?![]()
Dan lijkt me een 35mm F1.4 of een 50mm F1.4 toch veel bruikbaarder, zeker binnen.
Tuurlijk een witte Sony 70-200mm F/2.8 is ook een leuk stukje glas maar kost wel 1.700 euro.
Een nieuwe 85mm F1.4 slechts 1.200 euro en die 35mm F/.4 kost nieuw ook maar 1.300 euro.
Maar overdreven tele zoals 200-500mm die kun je ook wel als 2.8 kopen, advies prijs 25.000 euro.
Volgens mij zitten kopers van camera's die 400 a 500 euro kosten, niet echt te wachten op zulke hoge uitgaven. Eigenlijk onzinnige adviezen niet?
Heb even gekeken @ konijn "Tamron 200-500mm f 5,0-6,3 DI LD Sony/KM" kosten ¤ 839,00quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:04 schreef feetjai het volgende:
[..]
De 200-500 die ik heb zoals ik zeg heb gezegd goedkoop...was zo rond de 600 euro????
Maar dan heb je wel iets meer zoom en voor dat geld is het waard.
Nee, een Kever met een Ferrari motor dan wel?quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:04 schreef feetjai het volgende:
[..]
Ooit gehoord van dat iemand een Ferarri wagen koopt met volkwagen kever motor?? echt zonde niet??
Waarom zou jij je storen aan mensen die met dure spullen willen pronken. Ach ik denk...als iemand dat leuk vind doe je maar. Ik heb betere dingen te doen dan mij daaraan te ergeren.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:00 schreef Hexley het volgende:
[..]
Heb even gekeken @ konijn "Tamron 200-500mm f 5,0-6,3 DI LD Sony/KM" kosten ¤ 839,00
Dan zou ik toch eerder voor een combo "Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Sony" ¤ 695,00
met een "Sigma Converter EX DG Apo" de 1,4X kost ¤ 181,00 en de 2X kost ¤ 222,00.
En binnenkort is er ook nog de "Tamron 70-200/2.8 SP Di-LD Sony" voor ¤ 649,00.
Lijken me toch veel breder inzetbare setjes,... En 400mm is toch ook nog behoorlijk hoor.
[..]
Nee, een Kever met een Ferrari motor dan wel?
Het bestaansrecht van de goedkope klasse is de pimp factor,..
Edit: Heb nu tijd zat dus even een kleine edit.![]()
Kijk het is echt niet dat ik bedoel dat de goedkopere body's ellendige waardeloze dingen zijn.
Maar dat is ook met het glaswerk, vaak is toch het mannetje of vrouwtje
achter de camera het probleem.
Iets waar ik me wel een beetje aan stoor is de wedstrijd rond gear, onder de "serieuze amateurs".![]()
En het bestaansrecht van de A100/A200/A3x0 is net als die van de EOS 350/400/450/1000 massa verkoop. En die markt is er, die was er vroeger al. Mensen willen een SLR omdat de pro's ze hebben.
Volgens mij doet kleur het hem ook, de witte Soligor 100-400 keukenrol tele bijvoorbeeld...![]()
Daarmee maken ze ook meteen goede foto's, tenminste dat denken / vinden ze.
Een tijdje terug nog gezien, een oom van me kwam met ongeveer 100 net geschoten foto's aan,
of die even mijn computer mocht gebruiken. Zijn oordeel, er zaten een flink aantal mooie platen tussen.![]()
Technisch gezien waren ze allemaal gewoon bagger, onscherp of onderbelicht... Of zelfs beide...
En dan kun je lullen als brugman, in de meeste gevallen maakt het geen donder uit. Het is een "dure" camera dus de foto's zijn goed en dat het aan "fotograaf" ligt, foto's maken is alleen op de knop drukken.
Zulk soort onzin heb ik al vaker gezien, dus niets slechts bij 1 persoon...
En hoe duurder de cam, hoe beter de foto's. En dat laatste weet Sony ook, waarom zitten die "programma's" anders op de A700. Of die overbodige irritante Eye-start...? Over dat laatste liep laatst nog een poll @ dyxum.com, de meeste zijn het met me eens dat het een stomme nutteloze functie is.![]()
Maar voor het grote publiek toch een reden meer te betalen.![]()
quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:35 schreef feetjai het volgende:
Hmm ja....mijn manier van foto's beoordelen wordt stapje voor stapje beter. Daarom zou iedereen eens vaker foto's aan anderen moeten laten zien. Meld je oom aan bij deze site kan hij foto's online zetten in critiek
thread..leert hij zeker bij als dat nog van toepassing is.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:35 schreef feetjai het volgende:
Trouwens heeft iemand als iets meer over de opvolger van de A700 gelezen?
Dit is overigens geen opvolger van de A700 maar een (behoorlijk) grotere broer.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:45 schreef feetjai het volgende:
24.6M sensor Dat is een flinke stap meer pixels! @700 12.4M
Dat wordt een foto waarin je flink kan vergroten zonder beeld verlies! wow.
Zijn er Canon of Nikon professionele camera's die qua functies overeen zullen komen met de @900?
Dat kan een prijsindicatie geven. Behoorlijk duur? Dat is 1990 euro? 2500 euro??? 4000 ..nee!!! =(
Iemand die ongeveer een indicatie kan geven?? pure schatting qua functies vergeleken met nikon en canon....
Uhm, Nikon heeft dacht ik nog geen Full Frame body's. Waar lijkt hij op?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:45 schreef feetjai het volgende:
24.6M sensor Dat is een flinke stap meer pixels! @700 12.4M
Dat wordt een foto waarin je flink kan vergroten zonder beeld verlies! wow.
Zijn er Canon of Nikon professionele camera's die qua functies overeen zullen komen met de @900?
Dat kan een prijsindicatie geven. Behoorlijk duur? Dat is 1990 euro? 2500 euro??? 4000 ..nee!!! =(
Iemand die ongeveer een indicatie kan geven?? pure schatting qua functies vergeleken met nikon en canon....
De naam is gewoon een gok, de "pro" serie was altijd met een 9 en de "semi-pro" lijn was met een 7.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:07 schreef MarBu het volgende:
Over die A900 (zoals velen hem al noemen, maar zoals hij volgens mij officieel nog niet heet):
Je zit toch wel in het bovenste segment, rond de Nikon D3 en tussen de Canon 5D en 1D. Ik zou toch wel van een introductieprijs van 2500 a 3000 euro uitgaan. Het blijft echter giswerk, Sony kan z'n info vaak akelig lang geheim houden.
Laat je niet verlakken door foldergoeroe's die je weten te vertellen dat die 18-70's slecht zouden zijn, het is voor zijn geld een prima lensje, zeker wanneer je een gestabiliseerde camera als een Dynax of een Alfa gebruikt en je hem altijd een stopje extra kunt diafragmeren.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:57 schreef Apoc2003 het volgende:
Ik overweeg om de Sony Alpha 200 of 300 te kopen. M'n budget is niet erg groot, maar ben wel van plan om het apparaat veel te gaan gebruiken, voor verschillende doeleinden. Ik overweeg nu de A200 inclusief 18-70mm en 70-300mm lens aan te schaffen voor +/- 600 euro. Lijkt mij een prima toestel om mee te beginnen in de spiegelreflexcategorie, plus dat de prijs erg lekker is.
Mijn vraag is hoe de twee lenzen het doen? Zijn het goede lenzen, of is het eigenlijk niet heel bijzonder en kan ik beter voor 600 euro een (andere) body + betere lens kopen?
Ik heb de alpha 200 met beide genoemde lenzen. Ben er zeer tevreden mee, gebruik ze voor allerlei doeleinden. Ik heb wel een extra flitser (HVL-F56AM) aangeschaft want ik vondt de ingebouwde flitser niet voldoen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:57 schreef Apoc2003 het volgende:
Ik overweeg om de Sony Alpha 200 of 300 te kopen. M'n budget is niet erg groot, maar ben wel van plan om het apparaat veel te gaan gebruiken, voor verschillende doeleinden. Ik overweeg nu de A200 inclusief 18-70mm en 70-300mm lens aan te schaffen voor +/- 600 euro. Lijkt mij een prima toestel om mee te beginnen in de spiegelreflexcategorie, plus dat de prijs erg lekker is.
Mijn vraag is hoe de twee lenzen het doen? Zijn het goede lenzen, of is het eigenlijk niet heel bijzonder en kan ik beter voor 600 euro een (andere) body + betere lens kopen?
Ik weet niet door wie je je hebt laten voorlichten, maar in de 18-70 zitten normale glazen elementen. Alleen in de montuur zit nogal wat kunststof verwerkt waardoor de lens onnatuurlijk licht is en bij het zoomen wat droogjes aanvoelt.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:43 schreef perslucht het volgende:
<knip
De standaard kit lens van Sony, deze is van plastic, en wat ik graag zou willen weten is of er grote verschillen zijn met een alternatief objectief met glazen lenzen.
Om die reden is het misschien een idee om na de aanschaf van die set een ander 18-70 lensje te zoeken, ik zat te denken aan een 2e hands Minolta oid. (??)
Voor die Tamron geldt hetzelfde verhaal, er is makkelijk iets beters te vinden, alleen moet er dan behoorlijk in de beurs getast worden. Met de Sony heb je een gestabiliseerd geheel en dan doet de Tamron het voor zijn geld eigenlijk ontzettend goed.quote:En dan de Tamron lens, wie kan daar wat over zeggen, ik kan zo 123 geen reviews vinden...
Felix
Grijze import is al een stuk minder geworden, een aantal webwinkeliers zet de herkomst van de spullen er netjes bij. Je hoeft voor die shop in Holten overigens niet met het OV, je kan het ook gewoon thuis laten bezorgen.quote:Op zaterdag 27 september 2008 00:34 schreef perslucht het volgende:
Tja, ik heb mij door vrij veel mensen laten voorlichten. Één daarvan beweerde dat die standaard lens dus van plastic was, de rest heeft daar niet echt iets over gezegd. Dankzei hem begon ik dus weer te 'twijfelen':P
Maarja, zorgen om niksdus. Dan speelt nog de vraag, zal ik voor een A200W (18-70+75-300) of voor die met de Tamron gaan.
Ook komt er nog bij kijken dat ik veel verhalen hoor dat 'de goedkope winkeliers' vaak hun producten uit het buitenland halen. Dit ziet de Nederlandse importeur natuurlijk liever niet gebeuren wat betekend dat ze moeilijk kunnen doen over de garantie.
De A200W is bij veel zaken zo te halen, en die aanbieding met de Tamron (wat iets in de prijs scheelt trouwens) bij een bedrijf in Holten waar ik totaal geen ervaring mee heb en nog eens een takke eind reizen is (heb OV).
Is er hier al eens een winkeliers topic gestart?
Maar dat wordt dus door veel foldergoeroe's al vertaald met 'er zit geen echt glas in'. (van de Nikon E-series van eind jaren 70 werd dat ook al gezegd en van de goedkopere Canonzoomlenzen ook, en in alle gevallen was het klinkklare blödsinn, de optieken zijn gewoon uit glas, alleen in de montuur is meer kunststof verwerkt, maar dat is geen schande)quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:17 schreef Hexley het volgende:
Ik denk dat hij de Lens Mount bedoelt of hoe noem je de achterkant, die is van plastic.
Voor als je niet weet dat stukje wat meestal van metaal is...
Ze zijn inderdaad helemaal identiek aan elkaar. Overigens vind ik het K-M/Sony-standaardzoompje wel een stukkie beter dan de 18-55 die bij mijn eerste EOS zat. Er zit iets meer reserve in qua scherpte, de Canon is daarentegen weer ietsjes briljanter, scheelt geen straatlengtes maar tochquote:Maar het maakt weinig uit of je nou een Konica Minolta of de Sony 18-70 DT neemt.
Het zijn op zich de zelfde lensjes, ze zien er alleen van buiten iets anders uit maar de rest is het zelfde hoor.
Wat een onzinnig advies...quote:Op zondag 28 september 2008 12:50 schreef maduropa het volgende:
Ben zelf de trotse eigenaar van een Sony Alpha 350, en ben afgelopen vrijdag (26 september) naar de alpha-workshop geweest in Boxtel.
Resultaat, de camera heb ik nu compleet anders ingesteld, het advies om de standaardinstellingen voor bv portret, macro ect zwart te maken met een stift heb ik nog niet nagevolgd.
overigens, mijn keuze voor de alpha 350 kwam door de objectieven die ik al had voor mijn 'oude' Dynax 505 Si Super, een Sigma 28-200 lens, flitser plus 105 mm macro lens.
Is er iemand anders ook al naar die workshop geweest?
Technisch gezien zijn de 505si en de 505si Super 100% gelijk hoor.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:58 schreef maduropa het volgende:
Nee, niet de Dynax 505 Si, maar de Dynax 505 Si Super.
maar ik heb ze wel allebei in mijn bezit (gehad).
[knip, knip...]
toen meer geld uitgegeven aan de een stuk degelijkere Super-uitvoering.
Deze had onder andere een metalen vatting voor de lens, was een stuk degelijker en ook veel sneller.
Van mij mag je best met een zwarte viltstift tekeer gaan hoor....quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:58 schreef maduropa het volgende:
[knip, knip...]
En hoezo onzinnig advies,![]()
Heb het gevoel dat ik nu eindelijk goed leer om foto's te kunnen maken met deze camera.
ik ben donderdag aan de beurtquote:Op zondag 28 september 2008 12:50 schreef maduropa het volgende:
Is er iemand anders ook al naar die workshop geweest?
Veel plezier,quote:
Als ik de Alpha workshop site bekijk heb ik het idee dat het een workshop met basic info is, plus info die je ook in de manual had kunnen vinden. En als laatste mag je Sony spullen voor je dSLR testen,quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:22 schreef maduropa het volgende:
[..]
(of dat nu veel over mij of over de workshop zegt laat ik even in het midden)
nja goed die workshop kreeg ik gratis bij mijn camera, zie morgen wel of ik wat opsteek of niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:29 schreef Hexley het volgende:
[..]
Als ik de Alpha workshop site bekijk heb ik het idee dat het een workshop met basic info is, plus info die je ook in de manual had kunnen vinden. En als laatste mag je Sony spullen voor je dSLR testen,
wat dus gewoon product promotie is...![]()
Je posts hier bevestigen dat beeld min of meer....
Nee natuurlijk zeker als het gratis is,...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:25 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
nja goed die workshop kreeg ik gratis bij mijn camera, zie morgen wel of ik wat opsteek of niet.
Mmm lag er geen A900 waar je even mee mocht spelen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:40 schreef Pizzahut het volgende:
zeer vermaakt, ook even een lens van 8000 euro op mijn body geschroefd en uitgeprobeerd
Ik zat in Haarlem, ene Mark was de gene die de uitleg gaf, hele chille kerel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 08:26 schreef maduropa het volgende:
Wie was de mentor en op welke locatie?
Ik was in Boxtel, erg moeilijk parkeren daar.
En heeft hij niets over dat die auto ISO gezegd? Nog zo'n overbodige functie....quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:53 schreef maduropa het volgende:
En, gaf deze ook de tip om de programma's op de camera nooit meer te gebruiken?
Gewoon altijd in RAW + JPEG schieten, zoveel kosten die kaarten tegenwoordig ook niet meer.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:36 schreef Pizzahut het volgende:
Ja inderdaad, vakantie foto's e.d. kon je gewoon jpg voor gebruiken maar echte compositie foto's moest je in RAW maken en die bewerken met de bijgeleverde software wat ik ook zeker ga doen!
JPEG from camera:quote:Resolution
The differences between these three are pretty obvious, and stark. The JPEG from the camera demonstrates good detail beyond absolute resolution which would mean good representation of texture and distant detail. Adobe Camera RAW (as usual) delivers slightly higher per pixel sharpness and resolution with no obvious sharpening artefacts (halos). The biggest disappointment however is the output from Image Data Converter which produced a large amount of moire as well as blurring all the highest frequencies.
Nee geen ervaring met die, heb alleen een VC-7D en een VC-700.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:18 schreef perslucht het volgende:
Iemand ervaring met deze Grip voor de A2/3/350?
Kom hem net tegen met wat zoeken op google.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
99,5 procent positief, en hij heeft verder ook nog interessante producten. Uit China uiteraard
Hij ziet er voor zover ik weet hetzelfde uit als de Sony Grip.
Ik zou wel even een paar kanttekeningen willen plaatsen bij deze gripquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:55 schreef maduropa het volgende:
@perslucht
misschien wel een mogelijkheid,
maar dan moet je wel eerst weten of de verkoper ook gecombineerd wil versturen.
Meestal halen ze nog een deel van de omzet uit de transport-kosten, doordat ze dan voor een lagere prijs verkopen hebben ze weer allerlei voordelen op belastingen en uitvoerrechten oid.
Maar eh,
kijk eens hier naar:
Nog een grip
360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super)....quote:Op donderdag 6 november 2008 20:29 schreef MarBu het volgende:
Mijn grip voor de A700 voegt 360 gram aan gewicht toe (met 2 accu's erin). Ik zou zelf echt niet meer zonder vertical grip kunnen. De camera ligt echt veel beter in de hand aangezien (o.a.) je pink nu ook houvast heeft. Het extra gewicht vind ik een voordeel, vooral met m'n telelenzen; ik vind de gewichtsverdeling en stabiliteit zo veel beter. Dat is echter wel erg persoonlijk, sommige mensen willen lichte camera's, andere willen lekker veel gewicht.
Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,...quote:Op donderdag 6 november 2008 20:29 schreef MarBu het volgende:
Tenslotte is het echt een verademing om met zo'n grip foto's te maken in portretstand. De dubbele knoppen werken ideaal.
Het enige wat ik mis bij de grip die jij op het oog hebt is een oog voor een handstrap. Zo'n strap vind ik zelf ideaal om de camera losjes paraat te kunnen hebben, zonder dat ding zou ik hem veel minder lang in m'n hand hebben.
Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef perslucht het volgende:
Toch heb ik een lichte voorkeur voor de andere (die van 'mij'). Het geheel oogt wat degelijker.
Moet toegeven dat ik er dan ook flink over zou denken, wat te doen...quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:11 schreef maduropa het volgende:
die remote-grip-versie valt inderdaad af,
en voor ¤ 75 inc verzenden is ie 35% van de prijs bij fotokonijnenberg. Dat scheelt dan net genoeg.
Die grip vind ik vaak het verschil tussen licht en zwaar. Mijn A700 is met grip ook ongeveer 1250 gram, en dat vind ik precies goed, terwijl anderen dat gewoon te zwaar vinden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:53 schreef Hexley het volgende:
360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super)....![]()
Weet niet wat je precies onder lichte camera's verstaat, maar 750 gram (5D + Accu + CF) is niet echt licht,
1250 gram (7D + 2x Accu + CF + Grip) is gewoon zwaar.![]()
De tijd die ik nodig heb om mijn hand te verplaatsen is verwaarloosbaar langer dan de tijd die ik nodig heb om mijn camera te draaien. Die strap zit ook niet in de weg. Die heb ik zodanig afgesteld dat ik er tijdens het fotograferen niks van merk (dus ook geen steun) maar tijdens het paraat houden in m'n hand (dus gewoon losjes langs je lichaam) kan ik dat gewoon ontspannen doen.quote:Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,...
Helemaal als je zo'n onhandige handstrap gebruikt.![]()
Daar ben ik het mee eens. Je (perslucht) zegt dat je niet precies weet waarom je hem wilt kopen. Zelf heb ik hem gekocht voor de ergonomie. En dan kan je zo'n eBay-grip inderdaad niet gelijk stellen met een Sony-grip, hoogstens wat de gewichtsverdeling betreft.quote:Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken.
Maar wat heeft dat voorn zin? Ik zie toch echt verschillen tussen beide...
Goed de Sony is 50% duurder, maar wat als de imitatie bijvoorbeeld slecht aansluit of knoppen heeft die niet lekker "klikken"? Wat doe je dan? Toch een Sony halen.... dan wordt het toch een duur grapje...![]()
Aan de verkoper vragen of het een goed product is of wat.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:16 schreef perslucht het volgende:
Nou nog even de reactie van de chinees afwachten,
quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:38 schreef maduropa het volgende:
Perslucht,
Is dit niet dezelfde als die van jou?
merk Trevor,
Excuses, ik had je wijziging in je bericht niet gelezenquote:Op vrijdag 7 november 2008 20:12 schreef perslucht het volgende:
Nog een gevonden...
Travor Battery Grip for Sony Alpha A350 A300 A200 (VG-B30AM)
quote:Vraag
Hi,
Can you tell me something about you're vertical grip you bought on Ebay? Do you like it? And can you sent me some photo's or post it in this topic?
flickr.com/groups/sony_alpha_dslr-a200/discuss/72157607785523127/
I wonder if it is possible to attach a hand strap on it.
Regards,
Felix
Ok, dat is dan duidelijkquote:Reactie
Hi!
I'm not really pleased with the grip, basicaly because
it doesn't work.... It sends power to the camera fine but
the buttons won't work.
The seller wanted to repair the item but the shipping costs
to China are higher than buying a brand new apha one....
Voor de Alfavatting is op marktbay en eplaats ontzettend veel spul te vinden, alles wat van oudsher op de Minolta AF-reflexen paste gaat ook op de Alfa.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:17 schreef raysaf het volgende:
Ik heb trouwens een telelens gevonden op marktplaats van Tokina een 75-300 voor E 75.- Staat niet bij hoe oud hij is, maar het is in de buurt dus ik kan gaan kijken natuurlijk.
Is dit interessant?
Ik hoor het wel, Ray
Welke belichtingsmode gebruik jequote:Op zaterdag 22 november 2008 14:46 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik heb een Sony DSC H-50 en weet niet hoe ik moet onder- en overbelichten. Ik heb al in het instructieboekje gekeken, maar daar kon ik niks vinden. Weet iemand waarnaar ik moet kijken en waar ik op moet letten?
Wat bedoel je precies met belichtingsmode?quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Welke belichtingsmode gebruik jeIn sommige modussen wordt de correctie door de camera geblokkeerd en kun je zoeken tot je een ons weegt.
Of ie op zo'n creatieve instelling staat (sport, portret, bloemetjes, zweedse concertpianisten of vuurwerk of zo), of hij staat in de 'alles volautomatisch'modus, dan laten de meeste camera's geen correcties door hun baasje toe. Daarvoor moet je in P, Av, Tv staan.quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:03 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met belichtingsmode?![]()
Bij handmatig je belichting instellen is er eigenlijk geen sprake van correctie, die zit namelijk al besloten in de manier waarop je met de meteruitslag omgaat (bewust onder- of overbelichten). Correcties instellen is pas zinvol wanneer je één van bovengenoemde automatiekstanden gebruiktquote:De camera heb ik altijd op manual staan.
Slowsync doet het in principe bij iedere sluitertijd langer dan de kortst mogelijke synchronisatietijd. Het verschil tussen slow en rearsynch is dat bij rearsync het omgevingslicht iets meer voorrang krijgt.quote:Op woensdag 3 december 2008 00:05 schreef Pizzahut het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste een slowsync foto kan maken met de sony a300?
Is dat de rear flash mode? zo ja wat moet dan ongeveer de sluitertijd zijn?
Inderdaad. De kunst is om bij zo'n plaat het mengsel tussen bestaand- en flitslicht te regelen. In dit geval komt het bestaande licht nog een tikje te dun door, maar dat moet wel af te stemmen zijnquote:Op donderdag 4 december 2008 11:09 schreef Pizzahut het volgende:
en dan zou je dus zo'n foto krijgen:
[ afbeelding ]
Dit is neem ik aan de slow flits functie? Dus dat de sluiter wel lang is? of hoe moet ik dat zien.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:50 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Inderdaad. De kunst is om bij zo'n plaat het mengsel tussen bestaand- en flitslicht te regelen. In dit geval komt het bestaande licht nog een tikje te dun door, maar dat moet wel af te stemmen zijn
en dan heeff Sony met de A900 ook nog eens de snelste AF camera in dit segment. Sony is going better then expected. Nu die ruisproblemen nog.quote:Recommendation
Whenever the Sony system is mentioned there are a lot of folks that take it to task for its sparse lens line up, particularly the lack of a Tilt / Shift lens. True enough. But there are some optical gems, such as the superb Zeiss Vario Sonnar 24-70mm f/2.8, the Sonnar 135mm f/1.8, and now the 500mm f/8 Reflex as well.
No, it's not the sharpest 500mm in the world, but it is amazingly versatile, inexpensive, and when one learns its foibles and master its idiosyncrasies it's an amazingly productive optic for the money. If you own a Sony Alpha system camera, and need a long lens, you owe it to yourself to check out the 500mm f/8 Reflex. A unique product in today's market and potentially a compelling reason for some photographers to consider the Sony system.
Ik heb zelf een Minolta strap (HS1) bij mijn A700 en vind het ideaal werken. Als neckstrap heb ik een OP/TECH Pro. Hiervan kan ik de band losklikken zodat ik alleen 2 korte lijntjes langs m'n camera heb hangen.quote:Op maandag 8 december 2008 13:40 schreef Leipo666 het volgende:
hebben mensen ervaring met handstraps voor de sony modellen?
zoals deze:
[ afbeelding ]
omdat ik mijn a100 altijd in een tas heb zitten gebruik ik de schouderband toch bijna nooit
Passen deze ook gewoon op de A200? Zoiets zoek ik al een tijdjequote:Op maandag 8 december 2008 13:40 schreef Leipo666 het volgende:
hebben mensen ervaring met handstraps voor de sony modellen?
zoals deze:
[ afbeelding ]
omdat ik mijn a100 altijd in een tas heb zitten gebruik ik de schouderband toch bijna nooit
He toevallig, heb hem gisteren ook gekocht, de basisset dan, kreeg ¤90 extra korting i.v.m. laagste prijs garantie, uiteindelijk ¤299 voor betaald. (A200K)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:14 schreef Murloc het volgende:
Gisteren ook een A200 gekocht.
Eens ff goed in de boeken duiken nu
De 'beercan' heeft verwantschap met een Leitz-ontwerp dat ooit in een partnership bij Minolta terechtkwam. Daaruit kwam eerst een zoomrokkor voor de MD-vatting en bij introductie van de AF-vatting kwam dus de beercan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:52 schreef reign_in_pain het volgende:
Even weer een beetje nieuw leven in blazen.
Ik ben in bezit van een alpha 200, met 17-70 kitlens.
Om de bruikbaarheid wat te vergroten ben ik op zoek naar een mooie telezoom.
Nu is mijn oog gevallen op de "beercan" 70-210 F4 van minolta.
Iemand met ervaringen? Hoor dingen over scherpstellen etc.
En is die meerwaarde van f4 constant groot?
MD-glas vergt een adapter met een negatief elementje erin om de oplegmaat te overbruggen. Die adapters zijn er wel kosten op ebay een tientje of zes. Over het kwaliteitsverlies hoor ik verschillende opvattingen maar heb ik tot nog toe bitter weinig te zien gekregen. Ik vind zelf het adapter iets te duur om het gewoon eens te proberen (maar de verleiding is best wel groot)quote:Verder heb ik nog een aantal manuele Minolta lensen (best chique, maar oud) liggen, iemand ervaring mee om die er op te krijgen. Ik heb gehoord dat het met converters wel kan?
Alvast bedankt
Canon is niet bepaald een aplha mount cameraquote:Op zondag 19 juli 2009 09:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Canon Powershot SX110 IS bezitter meldt zich
Als het op korte afstand is, kun je natuurlijk het AF hulp licht van een externe flitser gebruiken...quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:26 schreef reign_in_pain het volgende:
In navolging van de reactie hier, toch gegaan voor de 70-210 3.5-4.5
Mooie lens, erg te vreden! Allen bij weinig licht som langzaam met scherpstellen.
thnx for the tip
Bedoel dus voor de "tethered shooting mode", het op een PC opslaan ipv. op CF...quote:Op maandag 22 juni 2009 10:31 schreef Hexley het volgende:
Is eigenlijk een alternatief voor DiMAGE Transfer?
En het liefste voor OS X, al mogen andere OS'en ook...
Ah, en is dat zelf te doen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:33 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet. Ik denk dat er gruis in het autofocus mechaniek zit, en dat krijg je er niet goed uit zonder de lens gedeeltelijk te demonteren. Het kan ook iets anders zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |