ik ben donderdag aan de beurtquote:Op zondag 28 september 2008 12:50 schreef maduropa het volgende:
Is er iemand anders ook al naar die workshop geweest?
Veel plezier,quote:
Als ik de Alpha workshop site bekijk heb ik het idee dat het een workshop met basic info is, plus info die je ook in de manual had kunnen vinden. En als laatste mag je Sony spullen voor je dSLR testen,quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:22 schreef maduropa het volgende:
[..]
(of dat nu veel over mij of over de workshop zegt laat ik even in het midden)
nja goed die workshop kreeg ik gratis bij mijn camera, zie morgen wel of ik wat opsteek of niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:29 schreef Hexley het volgende:
[..]
Als ik de Alpha workshop site bekijk heb ik het idee dat het een workshop met basic info is, plus info die je ook in de manual had kunnen vinden. En als laatste mag je Sony spullen voor je dSLR testen,
wat dus gewoon product promotie is...![]()
Je posts hier bevestigen dat beeld min of meer....
Nee natuurlijk zeker als het gratis is,...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:25 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
nja goed die workshop kreeg ik gratis bij mijn camera, zie morgen wel of ik wat opsteek of niet.
Mmm lag er geen A900 waar je even mee mocht spelen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:40 schreef Pizzahut het volgende:
zeer vermaakt, ook even een lens van 8000 euro op mijn body geschroefd en uitgeprobeerd
Ik zat in Haarlem, ene Mark was de gene die de uitleg gaf, hele chille kerel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 08:26 schreef maduropa het volgende:
Wie was de mentor en op welke locatie?
Ik was in Boxtel, erg moeilijk parkeren daar.
En heeft hij niets over dat die auto ISO gezegd? Nog zo'n overbodige functie....quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:53 schreef maduropa het volgende:
En, gaf deze ook de tip om de programma's op de camera nooit meer te gebruiken?
Gewoon altijd in RAW + JPEG schieten, zoveel kosten die kaarten tegenwoordig ook niet meer.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:36 schreef Pizzahut het volgende:
Ja inderdaad, vakantie foto's e.d. kon je gewoon jpg voor gebruiken maar echte compositie foto's moest je in RAW maken en die bewerken met de bijgeleverde software wat ik ook zeker ga doen!
JPEG from camera:quote:Resolution
The differences between these three are pretty obvious, and stark. The JPEG from the camera demonstrates good detail beyond absolute resolution which would mean good representation of texture and distant detail. Adobe Camera RAW (as usual) delivers slightly higher per pixel sharpness and resolution with no obvious sharpening artefacts (halos). The biggest disappointment however is the output from Image Data Converter which produced a large amount of moire as well as blurring all the highest frequencies.
Nee geen ervaring met die, heb alleen een VC-7D en een VC-700.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:18 schreef perslucht het volgende:
Iemand ervaring met deze Grip voor de A2/3/350?
Kom hem net tegen met wat zoeken op google.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
99,5 procent positief, en hij heeft verder ook nog interessante producten. Uit China uiteraard
Hij ziet er voor zover ik weet hetzelfde uit als de Sony Grip.
Ik zou wel even een paar kanttekeningen willen plaatsen bij deze gripquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:55 schreef maduropa het volgende:
@perslucht
misschien wel een mogelijkheid,
maar dan moet je wel eerst weten of de verkoper ook gecombineerd wil versturen.
Meestal halen ze nog een deel van de omzet uit de transport-kosten, doordat ze dan voor een lagere prijs verkopen hebben ze weer allerlei voordelen op belastingen en uitvoerrechten oid.
Maar eh,
kijk eens hier naar:
Nog een grip
360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super)....quote:Op donderdag 6 november 2008 20:29 schreef MarBu het volgende:
Mijn grip voor de A700 voegt 360 gram aan gewicht toe (met 2 accu's erin). Ik zou zelf echt niet meer zonder vertical grip kunnen. De camera ligt echt veel beter in de hand aangezien (o.a.) je pink nu ook houvast heeft. Het extra gewicht vind ik een voordeel, vooral met m'n telelenzen; ik vind de gewichtsverdeling en stabiliteit zo veel beter. Dat is echter wel erg persoonlijk, sommige mensen willen lichte camera's, andere willen lekker veel gewicht.
Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,...quote:Op donderdag 6 november 2008 20:29 schreef MarBu het volgende:
Tenslotte is het echt een verademing om met zo'n grip foto's te maken in portretstand. De dubbele knoppen werken ideaal.
Het enige wat ik mis bij de grip die jij op het oog hebt is een oog voor een handstrap. Zo'n strap vind ik zelf ideaal om de camera losjes paraat te kunnen hebben, zonder dat ding zou ik hem veel minder lang in m'n hand hebben.
Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef perslucht het volgende:
Toch heb ik een lichte voorkeur voor de andere (die van 'mij'). Het geheel oogt wat degelijker.
Moet toegeven dat ik er dan ook flink over zou denken, wat te doen...quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:11 schreef maduropa het volgende:
die remote-grip-versie valt inderdaad af,
en voor ¤ 75 inc verzenden is ie 35% van de prijs bij fotokonijnenberg. Dat scheelt dan net genoeg.
Die grip vind ik vaak het verschil tussen licht en zwaar. Mijn A700 is met grip ook ongeveer 1250 gram, en dat vind ik precies goed, terwijl anderen dat gewoon te zwaar vinden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:53 schreef Hexley het volgende:
360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super)....![]()
Weet niet wat je precies onder lichte camera's verstaat, maar 750 gram (5D + Accu + CF) is niet echt licht,
1250 gram (7D + 2x Accu + CF + Grip) is gewoon zwaar.![]()
De tijd die ik nodig heb om mijn hand te verplaatsen is verwaarloosbaar langer dan de tijd die ik nodig heb om mijn camera te draaien. Die strap zit ook niet in de weg. Die heb ik zodanig afgesteld dat ik er tijdens het fotograferen niks van merk (dus ook geen steun) maar tijdens het paraat houden in m'n hand (dus gewoon losjes langs je lichaam) kan ik dat gewoon ontspannen doen.quote:Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,...
Helemaal als je zo'n onhandige handstrap gebruikt.![]()
Daar ben ik het mee eens. Je (perslucht) zegt dat je niet precies weet waarom je hem wilt kopen. Zelf heb ik hem gekocht voor de ergonomie. En dan kan je zo'n eBay-grip inderdaad niet gelijk stellen met een Sony-grip, hoogstens wat de gewichtsverdeling betreft.quote:Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken.
Maar wat heeft dat voorn zin? Ik zie toch echt verschillen tussen beide...
Goed de Sony is 50% duurder, maar wat als de imitatie bijvoorbeeld slecht aansluit of knoppen heeft die niet lekker "klikken"? Wat doe je dan? Toch een Sony halen.... dan wordt het toch een duur grapje...![]()
Aan de verkoper vragen of het een goed product is of wat.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:16 schreef perslucht het volgende:
Nou nog even de reactie van de chinees afwachten,
quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:38 schreef maduropa het volgende:
Perslucht,
Is dit niet dezelfde als die van jou?
merk Trevor,
Excuses, ik had je wijziging in je bericht niet gelezenquote:Op vrijdag 7 november 2008 20:12 schreef perslucht het volgende:
Nog een gevonden...
Travor Battery Grip for Sony Alpha A350 A300 A200 (VG-B30AM)
quote:Vraag
Hi,
Can you tell me something about you're vertical grip you bought on Ebay? Do you like it? And can you sent me some photo's or post it in this topic?
flickr.com/groups/sony_alpha_dslr-a200/discuss/72157607785523127/
I wonder if it is possible to attach a hand strap on it.
Regards,
Felix
Ok, dat is dan duidelijkquote:Reactie
Hi!
I'm not really pleased with the grip, basicaly because
it doesn't work.... It sends power to the camera fine but
the buttons won't work.
The seller wanted to repair the item but the shipping costs
to China are higher than buying a brand new apha one....
Voor de Alfavatting is op marktbay en eplaats ontzettend veel spul te vinden, alles wat van oudsher op de Minolta AF-reflexen paste gaat ook op de Alfa.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:17 schreef raysaf het volgende:
Ik heb trouwens een telelens gevonden op marktplaats van Tokina een 75-300 voor E 75.- Staat niet bij hoe oud hij is, maar het is in de buurt dus ik kan gaan kijken natuurlijk.
Is dit interessant?
Ik hoor het wel, Ray
Welke belichtingsmode gebruik jequote:Op zaterdag 22 november 2008 14:46 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik heb een Sony DSC H-50 en weet niet hoe ik moet onder- en overbelichten. Ik heb al in het instructieboekje gekeken, maar daar kon ik niks vinden. Weet iemand waarnaar ik moet kijken en waar ik op moet letten?
Wat bedoel je precies met belichtingsmode?quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Welke belichtingsmode gebruik jeIn sommige modussen wordt de correctie door de camera geblokkeerd en kun je zoeken tot je een ons weegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |