abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62546426
viltstift ga ik zeker niet gebruiken,
ik draai gewoon zelden aan het wieletje.

De aanschaf van m'n oude analoge camera werd toen vooral bepaald door de keuze van de lens, een 28-200. En die lens gebruik ik nu nog steeds met veel plezier.

Overigens, de Eye-start was meer irritant dan functioneel. Op het moment dat je de grip vasthield en je lichaam voldoende warmte uitstraalde begon ie al te focussen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:07:16 #52
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_62560002
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:50 schreef maduropa het volgende:

Is er iemand anders ook al naar die workshop geweest?
ik ben donderdag aan de beurt
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_62560303
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:07 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

ik ben donderdag aan de beurt
Veel plezier,
ik heb er in ieder geval veel aan gehad
(of dat nu veel over mij of over de workshop zegt laat ik even in het midden )
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:06:39 #54
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_62587104
ben je met het openbaar vervoer gegaan? zo ja, hoe kan ik het beste vanaf het station naar die Focus Academie komen? (Bus, OV Fiets, Lopend)
Disturbed Mind
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:29:35 #55
107792 Hexley
the Platypus
pi_62595150
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:22 schreef maduropa het volgende:

[..]

(of dat nu veel over mij of over de workshop zegt laat ik even in het midden )
Als ik de Alpha workshop site bekijk heb ik het idee dat het een workshop met basic info is, plus info die je ook in de manual had kunnen vinden. En als laatste mag je Sony spullen voor je dSLR testen,
wat dus gewoon product promotie is...

Je posts hier bevestigen dat beeld min of meer....
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:25:09 #56
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_62597404
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:29 schreef Hexley het volgende:

[..]

Als ik de Alpha workshop site bekijk heb ik het idee dat het een workshop met basic info is, plus info die je ook in de manual had kunnen vinden. En als laatste mag je Sony spullen voor je dSLR testen,
wat dus gewoon product promotie is...

Je posts hier bevestigen dat beeld min of meer....
nja goed die workshop kreeg ik gratis bij mijn camera, zie morgen wel of ik wat opsteek of niet.
Disturbed Mind
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:47:10 #57
107792 Hexley
the Platypus
pi_62619700
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:25 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

nja goed die workshop kreeg ik gratis bij mijn camera, zie morgen wel of ik wat opsteek of niet.
Nee natuurlijk zeker als het gratis is,...
Als de koffie nog een beetje te drinken is dan is het eigenlijk al goed.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:40:22 #58
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_62625997
koffie was prima

zeer vermaakt, ook even een lens van 8000 euro op mijn body geschroefd en uitgeprobeerd
Disturbed Mind
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:12:21 #59
107792 Hexley
the Platypus
pi_62628736
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:40 schreef Pizzahut het volgende:
zeer vermaakt, ook even een lens van 8000 euro op mijn body geschroefd en uitgeprobeerd
Mmm lag er geen A900 waar je even mee mocht spelen?
Maar het is erg hoor, zelfs met spul wat je vast gehad hebt moet je patsen?

Je hebt er dus gewoon een 300mm F2.8 G SSM vast gehad, straat prijs slechts 5750 a 5850 euro.
Nog steeds veelte duur bij Canon krijg je er voor die prijs nog een gratis EOS 5D Mark II Body bij.
pi_62681779
Wie was de mentor en op welke locatie?
Ik was in Boxtel, erg moeilijk parkeren daar.
  zondag 26 oktober 2008 @ 11:34:45 #61
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_62684000
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:26 schreef maduropa het volgende:
Wie was de mentor en op welke locatie?
Ik was in Boxtel, erg moeilijk parkeren daar.
Ik zat in Haarlem, ene Mark was de gene die de uitleg gaf, hele chille kerel.

Ik kwam met het openbaar vervoer en het was op de blabla figeeweg 1, laat op nr 1 nu een stuk of 26 gebouwen staan (a-z) en ik op 1-z moest zijn en die ergens in een steegje in een hoekje te staan.
Disturbed Mind
pi_62684376
In Boxtel was het bij de lokale Kunst-academie,
Theo van Waas gaf ons de workshop, hij verzorgt die daar afwisselend met Frans Barten, de schrijver van het boek.

En, gaf deze ook de tip om de programma's op de camera nooit meer te gebruiken?

Ben overigens nu bezig om al mijn vakantiefoto's van afgelopen week opnieuw te 'ontwikkelen' uit de ARW's. En ik moet zeggen dat dit toch een redelijk aantal plaatjes enorm doet verbeteren, vooral die waar het beeld te donker was geweest.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:36:29 #63
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_62690136
Ja inderdaad, vakantie foto's e.d. kon je gewoon jpg voor gebruiken maar echte compositie foto's moest je in RAW maken en die bewerken met de bijgeleverde software wat ik ook zeker ga doen!
Disturbed Mind
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:47:28 #64
107792 Hexley
the Platypus
pi_62707663
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:53 schreef maduropa het volgende:
En, gaf deze ook de tip om de programma's op de camera nooit meer te gebruiken?
En heeft hij niets over dat die auto ISO gezegd? Nog zo'n overbodige functie....
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:36 schreef Pizzahut het volgende:
Ja inderdaad, vakantie foto's e.d. kon je gewoon jpg voor gebruiken maar echte compositie foto's moest je in RAW maken en die bewerken met de bijgeleverde software wat ik ook zeker ga doen!
Gewoon altijd in RAW + JPEG schieten, zoveel kosten die kaarten tegenwoordig ook niet meer.

En in plaats van de bijgeleverde software, kijk eens naar:
Apple's Aperture 2, Adobe Photoshop Lightroom 2 en Phase One's Capture One 4 / Capture One 4 PRO.
Apple's Aperture is exclusief voor de Mac maar de andere twee zijn te krijgen in Windows en Mac smaak.
Maar alle drie is het "leuk" spul en waarschijnlijk "leuker" dan de Sony software...

Lijstjes met ondersteunde camera's zie: Apple, Adobe en Phase One.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:31:54 #65
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_62710365
Zelf heb ik inderdaad ook Lightroom, zijn hier ook ergens filters voor te vinden? Halloween komt er weer aan en wil graag een gothic/spooky filter voor wat effect. Doe nu alles met photoshop maar daarmee is het resultaat niet altijd wat ik wil.
Disturbed Mind
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:55:40 #66
107792 Hexley
the Platypus
pi_62719386
Ik neem aan, dat die toch wel ergens te vinden zijn.

Zelf ben ik begonnen met Capture One 3 PRO en later overgestapt naar Aperture 1.5, heb Lightroom 1.x destijds wel bekeken maar Aperture beviel me beter. Lightroom 2 en Capture One 4 (PRO) heb ik nog niet bekeken, daar heb ik ook geen haast mee omdat Aperture 2 me goed bevalt. Zelf switch ik ook tussen Aperture en
Photoshop en dat geeft geen problemen...

Verder natuurlijk wel op je "White Balance" letten, neem aan dat je dat ook te horen gekregen hebt op die cursus.
En je monitor kalibreren is ook aan te raden, ja ik weet het dat kost ook weer geld. Hier een paar cent en
daar weer een paar cent, uiteindelijk is het toch best wel een dure hobby...

Om terug te komen op de Sony software, ik zag gisteren op DPreview de review van de Alpha 900 staan.
En van de Sony software kun je niet echt vrolijk worden, even een beetje knippen en plakken:
quote:
Resolution

The differences between these three are pretty obvious, and stark. The JPEG from the camera demonstrates good detail beyond absolute resolution which would mean good representation of texture and distant detail. Adobe Camera RAW (as usual) delivers slightly higher per pixel sharpness and resolution with no obvious sharpening artefacts (halos). The biggest disappointment however is the output from Image Data Converter which produced a large amount of moire as well as blurring all the highest frequencies.
JPEG from camera:

Sony Image Data Converter SR (RAW):

Adobe Camera RAW 4.6 (RAW):

Voor meer info en zo, zie de hele Alpha 900 review.
Het is uiteindelijk best wel een kwijl cam...

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 27-10-2008 15:03:13 ]
pi_62971070
Iemand ervaring met deze Grip voor de A2/3/350?

Kom hem net tegen met wat zoeken op google.

99,5 procent positief, en hij heeft verder ook nog interessante producten. Uit China uiteraard

Hij ziet er voor zover ik weet hetzelfde uit als de Sony Grip.
  donderdag 6 november 2008 @ 16:27:50 #68
107792 Hexley
the Platypus
pi_63003971
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:18 schreef perslucht het volgende:
Iemand ervaring met deze Grip voor de A2/3/350?

Kom hem net tegen met wat zoeken op google.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

99,5 procent positief, en hij heeft verder ook nog interessante producten. Uit China uiteraard

Hij ziet er voor zover ik weet hetzelfde uit als de Sony Grip.
Nee geen ervaring met die, heb alleen een VC-7D en een VC-700.
Als ik naar de Sony site ga en de grip daar bekijk zie ik toch verschillen.

Maar wat is de reden als ik vragen mag? Het zal je camera naast groter ook flink zwaarder maken.
Weet niet hoe het met deze is, maar de VC-7D is alleen met 2 accu's bruikbaar anders is de balans er uit.
Heb even voor je gekeken, in het geval van een KM 7D maakt het de camera toch 332 gram zwaarder.
pi_63008466
Tja, waarom ik hem wil hebben weet ik niet. Ik was eigenlijk ook niet van plan 'm te kopen omdat ik eerst even de Sony Grip in een winkel wil testen. De winkels waar ik langs ben gegaan hadden hem alleen niet op voorraad...

Verder heeft hij wel een aantrekkelijk prijsje, en hij heeft nog wat (zeer) interessante objecten te koop, dat is eventueel mooi te combineren
pi_63009595
Interessante prijs, maakt het geheel wat toegankelijker.

Die wireless remote lijkt me ook wel interessant,

dat zouden ze eigenlijk moeten combineren, een battery-grip met een wireless remote.
pi_63010708
Mijn grip voor de A700 voegt 360 gram aan gewicht toe (met 2 accu's erin). Ik zou zelf echt niet meer zonder vertical grip kunnen. De camera ligt echt veel beter in de hand aangezien (o.a.) je pink nu ook houvast heeft. Het extra gewicht vind ik een voordeel, vooral met m'n telelenzen; ik vind de gewichtsverdeling en stabiliteit zo veel beter. Dat is echter wel erg persoonlijk, sommige mensen willen lichte camera's, andere willen lekker veel gewicht.
Tenslotte is het echt een verademing om met zo'n grip foto's te maken in portretstand. De dubbele knoppen werken ideaal.
Het enige wat ik mis bij de grip die jij op het oog hebt is een oog voor een handstrap. Zo'n strap vind ik zelf ideaal om de camera losjes paraat te kunnen hebben, zonder dat ding zou ik hem veel minder lang in m'n hand hebben. Nu zijn er ook wel systemen waarbij je zo'n strap via je statief-aansluiting kunt vastmaken maar dat lijkt me niet ideaal (bij deze grip is trouwens niet te zien of er een statief-aansluiting aanwezig is, dat zou ik wel even navragen).
pi_63011133
@ Maduropa: Mocht je een van die spullen kopen (die remote is idd erg interessant, net als de MD-AF adapter) zou je dat kunnen laten weten? Misschien kunnen we de bestelling combineren, is dat een idee?

@MarBu: Bedankt, ik zal even contact opnemen met de verkoper. Volgens mij hebben ze bij de Mediamarkt hier zo'n grip liggen, eens vragen of ik even mag 'passen'
pi_63023698
@perslucht

misschien wel een mogelijkheid,
maar dan moet je wel eerst weten of de verkoper ook gecombineerd wil versturen.
Meestal halen ze nog een deel van de omzet uit de transport-kosten, doordat ze dan voor een lagere prijs verkopen hebben ze weer allerlei voordelen op belastingen en uitvoerrechten oid.

Maar eh,
kijk eens hier naar:
Nog een grip
pi_63024351
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:55 schreef maduropa het volgende:
@perslucht

misschien wel een mogelijkheid,
maar dan moet je wel eerst weten of de verkoper ook gecombineerd wil versturen.
Meestal halen ze nog een deel van de omzet uit de transport-kosten, doordat ze dan voor een lagere prijs verkopen hebben ze weer allerlei voordelen op belastingen en uitvoerrechten oid.

Maar eh,
kijk eens hier naar:
Nog een grip
Ik zou wel even een paar kanttekeningen willen plaatsen bij deze grip
-Zo te zien moet je je accudeurtje echt helemaal van je fototoestel losmaken om de grip te kunnen monteren
-De ergonomie (plaatsing van de shutter-button) ziet er niet echt denderend uit
-Om die sluiterknop te kunnen gebruiken moet je wel een kabeltje buitenlangs aansluiten (zit niet direct in de weg maar lijkt me ook niet erg handig)
-Je hebt naast de sluiterknop geen verdere controls (knoppen of draaiwieltjes), die waren voor mij dé reden om een grip te kopen

Verder heeft deze grip wél een aansluiting voor een handstrap. De mogelijkheid om AA-batterijen te gebruiken is ook wel handig. Daarnaast lijkt (het is slecht te zien) er ook een IR-receiver aan de achterkant te zitten, wat het op afstand fotograferen van bijvoorbeeld schuwe dieren vergemakkelijkt (de IR-receiver van mn A700 zit voorop gepositioneerd zodat de remote alleen bij zelfportretten handig is)
pi_63025605
Tja, nu wordt het wel lastig
Toch heb ik een lichte voorkeur voor de andere (die van 'mij'). Het geheel oogt wat degelijker.
Een groot voordeel van die Gadget-Infinity grip is natuurlijk de afstandbediening.

Ik heb jinfinance even een bericht gestuurd, nu nog wachten op antwoord
pi_63026114
accudeurtje heb ik al nagekeken, deze is eenvoudig los te halen en kun je opbergen in de grip.
De remote is zowel aan te spreken van voor als van achter,

En inderdaad zie ik wat de crux is,
er zit alleen een sluiterknop op, je bedient de camera met deze grip via het remote kanaal, kabeltje moet dus altijd aangesloten zijn, klepje staat dus altijd open, anders is het alleen maar een extra batterijen-houder.
Dat houdt dus in dat diafragma en sluitertijd aanpassen ect niet zo snel meer gaat,

info over deze grip is te vinden op:
http://www.ownuser.com.tw/S35Re_menu.htm

Perslucht,
Is dit niet dezelfde als die van jou?
merk Trevor,

[ Bericht 16% gewijzigd door maduropa op 07-11-2008 11:48:15 ]
pi_63026354
Link naar topic op Flickr

Ik heb een van die knakkers geemaild over zijn grip, eens kijken wat hij te zeggen heeft.

@Maduropa
Ik begrijp dat de gadget-infinity grip afvalt? In ieder geval wel voor mij.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:53:59 #78
107792 Hexley
the Platypus
pi_63026489
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:29 schreef MarBu het volgende:
Mijn grip voor de A700 voegt 360 gram aan gewicht toe (met 2 accu's erin). Ik zou zelf echt niet meer zonder vertical grip kunnen. De camera ligt echt veel beter in de hand aangezien (o.a.) je pink nu ook houvast heeft. Het extra gewicht vind ik een voordeel, vooral met m'n telelenzen; ik vind de gewichtsverdeling en stabiliteit zo veel beter. Dat is echter wel erg persoonlijk, sommige mensen willen lichte camera's, andere willen lekker veel gewicht.
360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super)....
Weet niet wat je precies onder lichte camera's verstaat, maar 750 gram (5D + Accu + CF) is niet echt licht,
1250 gram (7D + 2x Accu + CF + Grip) is gewoon zwaar.
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:29 schreef MarBu het volgende:
Tenslotte is het echt een verademing om met zo'n grip foto's te maken in portretstand. De dubbele knoppen werken ideaal.
Het enige wat ik mis bij de grip die jij op het oog hebt is een oog voor een handstrap. Zo'n strap vind ik zelf ideaal om de camera losjes paraat te kunnen hebben, zonder dat ding zou ik hem veel minder lang in m'n hand hebben.
Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,...
Helemaal als je zo'n onhandige handstrap gebruikt.
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef perslucht het volgende:
Toch heb ik een lichte voorkeur voor de andere (die van 'mij'). Het geheel oogt wat degelijker.
Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken.
Maar wat heeft dat voorn zin? Ik zie toch echt verschillen tussen beide...
Goed de Sony is 50% duurder, maar wat als de imitatie bijvoorbeeld slecht aansluit of knoppen heeft die niet lekker "klikken"? Wat doe je dan? Toch een Sony halen.... dan wordt het toch een duur grapje...
pi_63026932
die remote-grip-versie valt inderdaad af,
en voor ¤ 75 inc verzenden is ie 35% van de prijs bij fotokonijnenberg. Dat scheelt dan net genoeg.
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:38:52 #80
107792 Hexley
the Platypus
pi_63027618
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:11 schreef maduropa het volgende:
die remote-grip-versie valt inderdaad af,
en voor ¤ 75 inc verzenden is ie 35% van de prijs bij fotokonijnenberg. Dat scheelt dan net genoeg.
Moet toegeven dat ik er dan ook flink over zou denken, wat te doen...
pi_63028105
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:53 schreef Hexley het volgende:
360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super)....
Weet niet wat je precies onder lichte camera's verstaat, maar 750 gram (5D + Accu + CF) is niet echt licht,
1250 gram (7D + 2x Accu + CF + Grip) is gewoon zwaar.
Die grip vind ik vaak het verschil tussen licht en zwaar. Mijn A700 is met grip ook ongeveer 1250 gram, en dat vind ik precies goed, terwijl anderen dat gewoon te zwaar vinden.
quote:
Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,...
Helemaal als je zo'n onhandige handstrap gebruikt.
De tijd die ik nodig heb om mijn hand te verplaatsen is verwaarloosbaar langer dan de tijd die ik nodig heb om mijn camera te draaien. Die strap zit ook niet in de weg. Die heb ik zodanig afgesteld dat ik er tijdens het fotograferen niks van merk (dus ook geen steun) maar tijdens het paraat houden in m'n hand (dus gewoon losjes langs je lichaam) kan ik dat gewoon ontspannen doen.
Het doel van die grip is overigens niet om sneller te kunnen draaien maar om gedraaid sneller en comfortabeler te kunnen werken.
quote:
Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken.
Maar wat heeft dat voorn zin? Ik zie toch echt verschillen tussen beide...
Goed de Sony is 50% duurder, maar wat als de imitatie bijvoorbeeld slecht aansluit of knoppen heeft die niet lekker "klikken"? Wat doe je dan? Toch een Sony halen.... dan wordt het toch een duur grapje...
Daar ben ik het mee eens. Je (perslucht) zegt dat je niet precies weet waarom je hem wilt kopen. Zelf heb ik hem gekocht voor de ergonomie. En dan kan je zo'n eBay-grip inderdaad niet gelijk stellen met een Sony-grip, hoogstens wat de gewichtsverdeling betreft.
pi_63037427
Ok, daarnet even een grip op mijn A200 gemonteerd. En ik moet zeggen dat het erg prettig is.
Nou nog even de reactie van de chinees afwachten, en mijn vraag op flickr. Wie weet schaf ik hem wel aan
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:53:16 #84
107792 Hexley
the Platypus
pi_63059512
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:16 schreef perslucht het volgende:
Nou nog even de reactie van de chinees afwachten,
Aan de verkoper vragen of het een goed product is of wat.
Ik blijf het een risico vinden, maar goed...

Maar ergens blijft het gewoon persoonlijk.
En zelf, de ene keer vind ik het erg fijn en soms toch liever niet...
pi_63060182
Ik heb gevraagd of er een bevestiging voor zo'n handstrap op zit en of hij ook foto's van de onderkant heeft. Niet veel bijzonders dus. Tot nu toe geen reactie.

Ik heb trouwens een originele Sony grip gevonden voor een leuk prijsje.
pi_63064067
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:38 schreef maduropa het volgende:
Perslucht,
Is dit niet dezelfde als die van jou?
merk Trevor,
quote:
Excuses, ik had je wijziging in je bericht niet gelezen
pi_63073599
hm, de originele heeft inderdaad een net prijsje,
Maar is het een origineel originele of een originele kopie. Want daar zijn ze ook zeer goed in.
pi_63094631
Voor 118 euro ligt 'ie bij je op de deurmat. Denk dat het wel een originele is hoor, daar ben ik niet zo bang voor.
Ik wacht sowieso nog even met de aanschaf, eerst maar eens wat meer foto's gaan maken
Maarja ik heb nou eenmaal een gat in mijn hand.
pi_63094739
Ik heb intussen voor een 13 euro wel een remote control besteld,
ben nu nog aan het kijken naar een hot-shoe adaptor. Ik heb namelijk ooit een ringflitser gekregen van iemand, alleen deze past niet op de sony.
Maar met de goedkope 'shoe's' moet je niet een te oude flitser plaatsen, dan blaas je vanalles op met alle voltages.
Dus nu eerst de flitser weer tevoorschijn halen op zolder.

Ik zag trouwens op ebay dat de 'replacement-grips' voor andere merken een heuse metamorfose aan het ondergaan zijn, vooral qua mogelijkheden. Misschien komt dat ook voor de sony-lijn en dan hopelijk wel een goede. Ik denk dat ik daar ook nog op wacht.
De prijzen van de originele grips zullen alleen maar goedkoper worden dus daar voor overhaast ik mij niet
pi_63095062
Hehe, ik hoop binnen nu en anderhalve week die md-af adapter binnen te krijgen. Verzendkosten waren daarvoor ook gratis
Ik hoop dat de verkoper wat actiever is wat verzenden betreft, want ik heb nog geen reactie op mijn vraag...

Die prijzen voor een grip zullen nog wel extra dalen ja, in het begin betaald je je nog +200 euro, nu heb je hem al voor 170 bij een willekeurige fotozaak.
pi_63100360
Ik hoop dat de originele grip in ieder geval daalt tot zeker onder de ¤ 100
En niet te vergeten de extra batterij, die mag ook goedkoper,
die is namelijk ook nodig, anders raakt het vast uit onbalans zoals Hexley al aangaf.

Nu afwachten tot ik op 5 december de afstandbediening mag uitpakken
pi_63100773
Reactie van de Flickr persoon!
quote:
Vraag
Hi,

Can you tell me something about you're vertical grip you bought on Ebay? Do you like it? And can you sent me some photo's or post it in this topic?

flickr.com/groups/sony_alpha_dslr-a200/discuss/72157607785523127/

I wonder if it is possible to attach a hand strap on it.

Regards,
Felix
quote:
Reactie
Hi!
I'm not really pleased with the grip, basicaly because
it doesn't work.... It sends power to the camera fine but
the buttons won't work.

The seller wanted to repair the item but the shipping costs
to China are higher than buying a brand new apha one....
Ok, dat is dan duidelijk
pi_63427699
Goedenmiddag, nieuw hier op het forum en nu helemaal in de war....

Inmiddels is het topic over gegaan op het batterygrip topic, maar ik heb toch nog wel een vraagje over de lenzen voor de Sony a200.

Helemaal zonder verstand van fotograferen, maar wel met sterke interesse,

heb ik gisteren de A200 aangeschaft met de standaard lens er bij 18-70mm. Super tevreden over de camera en helemaal in mijn nopjes (is mijn eerste spiegelreflex) ben ik nu het internet aan het afspeuren naar wat in mijn situatie nou de beste lens is.

Is het misschien in mijn geval om de extra lens van SONY er bij te kopen, die je ook in een kit kunt aanschaffen?
Misschien dat jullie mij kunnen helpen want ik heb echt geen idee...

Ik maak voornamelijk foto's van mijn kinderen, in huis, het zwembad, in de dierentuin enz. Natuurlijk ook van mijn vrouw, maar dat komt in veel gevallen op het zelfde neer....
Ook op onze boot maak ik ook graag foto's van de omgeving en de dieren die we onderweg tegenkomen...

Ik vind het echt ingewikkeld, maar weet zeker dat ik er met jullie wel uitkom...

Laterzzz Ray
pi_63428414
Ik heb trouwens een telelens gevonden op marktplaats van Tokina een 75-300 voor E 75.- Staat niet bij hoe oud hij is, maar het is in de buurt dus ik kan gaan kijken natuurlijk.
Is dit interessant?

Ik hoor het wel, Ray
pi_63428949
Ik heb een Sony DSC H-50 en weet niet hoe ik moet onder- en overbelichten. Ik heb al in het instructieboekje gekeken, maar daar kon ik niks vinden. Weet iemand waarnaar ik moet kijken en waar ik op moet letten?
I HATE MUSIC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 22 november 2008 @ 14:55:43 #96
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_63429079
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:17 schreef raysaf het volgende:
Ik heb trouwens een telelens gevonden op marktplaats van Tokina een 75-300 voor E 75.- Staat niet bij hoe oud hij is, maar het is in de buurt dus ik kan gaan kijken natuurlijk.
Is dit interessant?

Ik hoor het wel, Ray
Voor de Alfavatting is op marktbay en eplaats ontzettend veel spul te vinden, alles wat van oudsher op de Minolta AF-reflexen paste gaat ook op de Alfa.
Voor wat betreft het kopen van een tweedehands lens voor een Alfa even een tipje : Let vooral op de geluidsproduktie van de lens bij het scherpstellen. Op de afgelopen beurs in Houten stond ik met een Sigma 70-300 op de Dynax waar best wel een beschaafd plaatje uit kwam maar die bij het scherpstellen het geluid van een kettingzaag voortbracht, het tempo van scherpstellen was ook niet echt bemoedigend.
Het risico dat je met een dergelijke lens loopt is dat je uiteindelijk je scherpstelmotor verkrukt en dan werkt er bij een Alfa/Dynax helemaal niks meer.
Laat dus een gebruikte lens bij voldoende licht even een paar keer over een flink bereik scherpstellen, dat moet dan geen overdreven herrie maken en lekker soepel lopen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 22 november 2008 @ 14:58:57 #97
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_63429135
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:46 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik heb een Sony DSC H-50 en weet niet hoe ik moet onder- en overbelichten. Ik heb al in het instructieboekje gekeken, maar daar kon ik niks vinden. Weet iemand waarnaar ik moet kijken en waar ik op moet letten?
Welke belichtingsmode gebruik je In sommige modussen wordt de correctie door de camera geblokkeerd en kun je zoeken tot je een ons weegt.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_63429172
Hoi Ray,
veel plezier met je nieuwe aanschaf,
Wat de lenzen betreft, de standaard kitlenzen zijn tegenwoordig zeer acceptabel, ik heb een tijd geleden via mijn broer nog een paar 'oude' lenzen gekregen van minolta. Als ik die lenzen vergelijk met de hudige standaard-kitlenzen kan ik je zeggen dat die Sony's zeer goed werken.

Wat een 70-300 aanschaffen betreft, bedenk wel eerst of je die wel goed kunt gebruiken voor de soort foto's die jij wilt maken. Dat soort lenzen zijn meestal niet zo lichtsterk, oftewel binnen kun je ze (bijna) alleen met flitser gebruiken, en bekijk welke minimum-afstand je nodig hebt voor een scherpe foto.
Ik gebruik naast die 18-70 ook een 28-200, daarmee kan ik een heleboel meer doen maar als ik mijn kids op de foto wil zetten thuis pak ik altijd die 18-70. Met die 28-200 moet ik namelijk altijd wat meer afstand hebben voordat ik het er scherp op krijg. Ik denk dat je met een 70-300 dat probleem ook zult hebben.
pi_63429208
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:58 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Welke belichtingsmode gebruik je In sommige modussen wordt de correctie door de camera geblokkeerd en kun je zoeken tot je een ons weegt.
Wat bedoel je precies met belichtingsmode?
De camera heb ik altijd op manual staan.
I HATE MUSIC
pi_63429465
Hoi Ray,

Zelf bezit ik ook een A200, en ik heb ondertussen mijn lenzenverzameling wat uitgebreid. Als tele heb ik een 2e hands Sigma 75-200 F2.8-3.5. Lekker lichtsterk dus en bevalt tot dusver goed, alleen bij sommige platen stelt hij niet goed scherp, maar dat kan ook aan mij liggen. Dus nog geen duidelijk oordeel hier over.

Met de Sony telelenzen heb ik geen ervaring, ik vind ze ook vrij duur. 2e hands vind ik een prima alternatief.

Voor alternatief voor de kitlens overweeg ik een Sigma 18-50mm F2.8 of Sigma 18-70 F2.8-4.5 aan te schaffen, misschien is dat ook voor jou interessant.

Veel plezier met je set!

(Ben er trouwens nog niet uit of ik een Sigma op Tamron neem)

[ Bericht 5% gewijzigd door perslucht op 22-11-2008 15:41:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')