abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63026354
Link naar topic op Flickr

Ik heb een van die knakkers geemaild over zijn grip, eens kijken wat hij te zeggen heeft.

@Maduropa
Ik begrijp dat de gadget-infinity grip afvalt? In ieder geval wel voor mij.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:53:59 #78
107792 Hexley
the Platypus
pi_63026489
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:29 schreef MarBu het volgende:
Mijn grip voor de A700 voegt 360 gram aan gewicht toe (met 2 accu's erin). Ik zou zelf echt niet meer zonder vertical grip kunnen. De camera ligt echt veel beter in de hand aangezien (o.a.) je pink nu ook houvast heeft. Het extra gewicht vind ik een voordeel, vooral met m'n telelenzen; ik vind de gewichtsverdeling en stabiliteit zo veel beter. Dat is echter wel erg persoonlijk, sommige mensen willen lichte camera's, andere willen lekker veel gewicht.
360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super)....
Weet niet wat je precies onder lichte camera's verstaat, maar 750 gram (5D + Accu + CF) is niet echt licht,
1250 gram (7D + 2x Accu + CF + Grip) is gewoon zwaar.
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:29 schreef MarBu het volgende:
Tenslotte is het echt een verademing om met zo'n grip foto's te maken in portretstand. De dubbele knoppen werken ideaal.
Het enige wat ik mis bij de grip die jij op het oog hebt is een oog voor een handstrap. Zo'n strap vind ik zelf ideaal om de camera losjes paraat te kunnen hebben, zonder dat ding zou ik hem veel minder lang in m'n hand hebben.
Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,...
Helemaal als je zo'n onhandige handstrap gebruikt.
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef perslucht het volgende:
Toch heb ik een lichte voorkeur voor de andere (die van 'mij'). Het geheel oogt wat degelijker.
Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken.
Maar wat heeft dat voorn zin? Ik zie toch echt verschillen tussen beide...
Goed de Sony is 50% duurder, maar wat als de imitatie bijvoorbeeld slecht aansluit of knoppen heeft die niet lekker "klikken"? Wat doe je dan? Toch een Sony halen.... dan wordt het toch een duur grapje...
pi_63026932
die remote-grip-versie valt inderdaad af,
en voor ¤ 75 inc verzenden is ie 35% van de prijs bij fotokonijnenberg. Dat scheelt dan net genoeg.
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:38:52 #80
107792 Hexley
the Platypus
pi_63027618
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:11 schreef maduropa het volgende:
die remote-grip-versie valt inderdaad af,
en voor ¤ 75 inc verzenden is ie 35% van de prijs bij fotokonijnenberg. Dat scheelt dan net genoeg.
Moet toegeven dat ik er dan ook flink over zou denken, wat te doen...
pi_63028105
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:53 schreef Hexley het volgende:
360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super)....
Weet niet wat je precies onder lichte camera's verstaat, maar 750 gram (5D + Accu + CF) is niet echt licht,
1250 gram (7D + 2x Accu + CF + Grip) is gewoon zwaar.
Die grip vind ik vaak het verschil tussen licht en zwaar. Mijn A700 is met grip ook ongeveer 1250 gram, en dat vind ik precies goed, terwijl anderen dat gewoon te zwaar vinden.
quote:
Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,...
Helemaal als je zo'n onhandige handstrap gebruikt.
De tijd die ik nodig heb om mijn hand te verplaatsen is verwaarloosbaar langer dan de tijd die ik nodig heb om mijn camera te draaien. Die strap zit ook niet in de weg. Die heb ik zodanig afgesteld dat ik er tijdens het fotograferen niks van merk (dus ook geen steun) maar tijdens het paraat houden in m'n hand (dus gewoon losjes langs je lichaam) kan ik dat gewoon ontspannen doen.
Het doel van die grip is overigens niet om sneller te kunnen draaien maar om gedraaid sneller en comfortabeler te kunnen werken.
quote:
Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken.
Maar wat heeft dat voorn zin? Ik zie toch echt verschillen tussen beide...
Goed de Sony is 50% duurder, maar wat als de imitatie bijvoorbeeld slecht aansluit of knoppen heeft die niet lekker "klikken"? Wat doe je dan? Toch een Sony halen.... dan wordt het toch een duur grapje...
Daar ben ik het mee eens. Je (perslucht) zegt dat je niet precies weet waarom je hem wilt kopen. Zelf heb ik hem gekocht voor de ergonomie. En dan kan je zo'n eBay-grip inderdaad niet gelijk stellen met een Sony-grip, hoogstens wat de gewichtsverdeling betreft.
pi_63037427
Ok, daarnet even een grip op mijn A200 gemonteerd. En ik moet zeggen dat het erg prettig is.
Nou nog even de reactie van de chinees afwachten, en mijn vraag op flickr. Wie weet schaf ik hem wel aan
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:53:16 #84
107792 Hexley
the Platypus
pi_63059512
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:16 schreef perslucht het volgende:
Nou nog even de reactie van de chinees afwachten,
Aan de verkoper vragen of het een goed product is of wat.
Ik blijf het een risico vinden, maar goed...

Maar ergens blijft het gewoon persoonlijk.
En zelf, de ene keer vind ik het erg fijn en soms toch liever niet...
pi_63060182
Ik heb gevraagd of er een bevestiging voor zo'n handstrap op zit en of hij ook foto's van de onderkant heeft. Niet veel bijzonders dus. Tot nu toe geen reactie.

Ik heb trouwens een originele Sony grip gevonden voor een leuk prijsje.
pi_63064067
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:38 schreef maduropa het volgende:
Perslucht,
Is dit niet dezelfde als die van jou?
merk Trevor,
quote:
Excuses, ik had je wijziging in je bericht niet gelezen
pi_63073599
hm, de originele heeft inderdaad een net prijsje,
Maar is het een origineel originele of een originele kopie. Want daar zijn ze ook zeer goed in.
pi_63094631
Voor 118 euro ligt 'ie bij je op de deurmat. Denk dat het wel een originele is hoor, daar ben ik niet zo bang voor.
Ik wacht sowieso nog even met de aanschaf, eerst maar eens wat meer foto's gaan maken
Maarja ik heb nou eenmaal een gat in mijn hand.
pi_63094739
Ik heb intussen voor een 13 euro wel een remote control besteld,
ben nu nog aan het kijken naar een hot-shoe adaptor. Ik heb namelijk ooit een ringflitser gekregen van iemand, alleen deze past niet op de sony.
Maar met de goedkope 'shoe's' moet je niet een te oude flitser plaatsen, dan blaas je vanalles op met alle voltages.
Dus nu eerst de flitser weer tevoorschijn halen op zolder.

Ik zag trouwens op ebay dat de 'replacement-grips' voor andere merken een heuse metamorfose aan het ondergaan zijn, vooral qua mogelijkheden. Misschien komt dat ook voor de sony-lijn en dan hopelijk wel een goede. Ik denk dat ik daar ook nog op wacht.
De prijzen van de originele grips zullen alleen maar goedkoper worden dus daar voor overhaast ik mij niet
pi_63095062
Hehe, ik hoop binnen nu en anderhalve week die md-af adapter binnen te krijgen. Verzendkosten waren daarvoor ook gratis
Ik hoop dat de verkoper wat actiever is wat verzenden betreft, want ik heb nog geen reactie op mijn vraag...

Die prijzen voor een grip zullen nog wel extra dalen ja, in het begin betaald je je nog +200 euro, nu heb je hem al voor 170 bij een willekeurige fotozaak.
pi_63100360
Ik hoop dat de originele grip in ieder geval daalt tot zeker onder de ¤ 100
En niet te vergeten de extra batterij, die mag ook goedkoper,
die is namelijk ook nodig, anders raakt het vast uit onbalans zoals Hexley al aangaf.

Nu afwachten tot ik op 5 december de afstandbediening mag uitpakken
pi_63100773
Reactie van de Flickr persoon!
quote:
Vraag
Hi,

Can you tell me something about you're vertical grip you bought on Ebay? Do you like it? And can you sent me some photo's or post it in this topic?

flickr.com/groups/sony_alpha_dslr-a200/discuss/72157607785523127/

I wonder if it is possible to attach a hand strap on it.

Regards,
Felix
quote:
Reactie
Hi!
I'm not really pleased with the grip, basicaly because
it doesn't work.... It sends power to the camera fine but
the buttons won't work.

The seller wanted to repair the item but the shipping costs
to China are higher than buying a brand new apha one....
Ok, dat is dan duidelijk
pi_63427699
Goedenmiddag, nieuw hier op het forum en nu helemaal in de war....

Inmiddels is het topic over gegaan op het batterygrip topic, maar ik heb toch nog wel een vraagje over de lenzen voor de Sony a200.

Helemaal zonder verstand van fotograferen, maar wel met sterke interesse,

heb ik gisteren de A200 aangeschaft met de standaard lens er bij 18-70mm. Super tevreden over de camera en helemaal in mijn nopjes (is mijn eerste spiegelreflex) ben ik nu het internet aan het afspeuren naar wat in mijn situatie nou de beste lens is.

Is het misschien in mijn geval om de extra lens van SONY er bij te kopen, die je ook in een kit kunt aanschaffen?
Misschien dat jullie mij kunnen helpen want ik heb echt geen idee...

Ik maak voornamelijk foto's van mijn kinderen, in huis, het zwembad, in de dierentuin enz. Natuurlijk ook van mijn vrouw, maar dat komt in veel gevallen op het zelfde neer....
Ook op onze boot maak ik ook graag foto's van de omgeving en de dieren die we onderweg tegenkomen...

Ik vind het echt ingewikkeld, maar weet zeker dat ik er met jullie wel uitkom...

Laterzzz Ray
pi_63428414
Ik heb trouwens een telelens gevonden op marktplaats van Tokina een 75-300 voor E 75.- Staat niet bij hoe oud hij is, maar het is in de buurt dus ik kan gaan kijken natuurlijk.
Is dit interessant?

Ik hoor het wel, Ray
pi_63428949
Ik heb een Sony DSC H-50 en weet niet hoe ik moet onder- en overbelichten. Ik heb al in het instructieboekje gekeken, maar daar kon ik niks vinden. Weet iemand waarnaar ik moet kijken en waar ik op moet letten?
I HATE MUSIC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 22 november 2008 @ 14:55:43 #96
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_63429079
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:17 schreef raysaf het volgende:
Ik heb trouwens een telelens gevonden op marktplaats van Tokina een 75-300 voor E 75.- Staat niet bij hoe oud hij is, maar het is in de buurt dus ik kan gaan kijken natuurlijk.
Is dit interessant?

Ik hoor het wel, Ray
Voor de Alfavatting is op marktbay en eplaats ontzettend veel spul te vinden, alles wat van oudsher op de Minolta AF-reflexen paste gaat ook op de Alfa.
Voor wat betreft het kopen van een tweedehands lens voor een Alfa even een tipje : Let vooral op de geluidsproduktie van de lens bij het scherpstellen. Op de afgelopen beurs in Houten stond ik met een Sigma 70-300 op de Dynax waar best wel een beschaafd plaatje uit kwam maar die bij het scherpstellen het geluid van een kettingzaag voortbracht, het tempo van scherpstellen was ook niet echt bemoedigend.
Het risico dat je met een dergelijke lens loopt is dat je uiteindelijk je scherpstelmotor verkrukt en dan werkt er bij een Alfa/Dynax helemaal niks meer.
Laat dus een gebruikte lens bij voldoende licht even een paar keer over een flink bereik scherpstellen, dat moet dan geen overdreven herrie maken en lekker soepel lopen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 22 november 2008 @ 14:58:57 #97
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_63429135
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:46 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik heb een Sony DSC H-50 en weet niet hoe ik moet onder- en overbelichten. Ik heb al in het instructieboekje gekeken, maar daar kon ik niks vinden. Weet iemand waarnaar ik moet kijken en waar ik op moet letten?
Welke belichtingsmode gebruik je In sommige modussen wordt de correctie door de camera geblokkeerd en kun je zoeken tot je een ons weegt.
pi_63429172
Hoi Ray,
veel plezier met je nieuwe aanschaf,
Wat de lenzen betreft, de standaard kitlenzen zijn tegenwoordig zeer acceptabel, ik heb een tijd geleden via mijn broer nog een paar 'oude' lenzen gekregen van minolta. Als ik die lenzen vergelijk met de hudige standaard-kitlenzen kan ik je zeggen dat die Sony's zeer goed werken.

Wat een 70-300 aanschaffen betreft, bedenk wel eerst of je die wel goed kunt gebruiken voor de soort foto's die jij wilt maken. Dat soort lenzen zijn meestal niet zo lichtsterk, oftewel binnen kun je ze (bijna) alleen met flitser gebruiken, en bekijk welke minimum-afstand je nodig hebt voor een scherpe foto.
Ik gebruik naast die 18-70 ook een 28-200, daarmee kan ik een heleboel meer doen maar als ik mijn kids op de foto wil zetten thuis pak ik altijd die 18-70. Met die 28-200 moet ik namelijk altijd wat meer afstand hebben voordat ik het er scherp op krijg. Ik denk dat je met een 70-300 dat probleem ook zult hebben.
pi_63429208
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:58 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Welke belichtingsmode gebruik je In sommige modussen wordt de correctie door de camera geblokkeerd en kun je zoeken tot je een ons weegt.
Wat bedoel je precies met belichtingsmode?
De camera heb ik altijd op manual staan.
I HATE MUSIC
pi_63429465
Hoi Ray,

Zelf bezit ik ook een A200, en ik heb ondertussen mijn lenzenverzameling wat uitgebreid. Als tele heb ik een 2e hands Sigma 75-200 F2.8-3.5. Lekker lichtsterk dus en bevalt tot dusver goed, alleen bij sommige platen stelt hij niet goed scherp, maar dat kan ook aan mij liggen. Dus nog geen duidelijk oordeel hier over.

Met de Sony telelenzen heb ik geen ervaring, ik vind ze ook vrij duur. 2e hands vind ik een prima alternatief.

Voor alternatief voor de kitlens overweeg ik een Sigma 18-50mm F2.8 of Sigma 18-70 F2.8-4.5 aan te schaffen, misschien is dat ook voor jou interessant.

Veel plezier met je set!

(Ben er trouwens nog niet uit of ik een Sigma op Tamron neem)

[ Bericht 5% gewijzigd door perslucht op 22-11-2008 15:41:43 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 22 november 2008 @ 15:25:55 #101
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_63429617
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:03 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met belichtingsmode?
Of ie op zo'n creatieve instelling staat (sport, portret, bloemetjes, zweedse concertpianisten of vuurwerk of zo), of hij staat in de 'alles volautomatisch'modus, dan laten de meeste camera's geen correcties door hun baasje toe. Daarvoor moet je in P, Av, Tv staan.
Doe je de belichting Manual, dan is het een kwestie van niet meer het wijzertje op de nul draaien, maar naar de plus- of minkant, zo ver als je hem hebben wil.
quote:
De camera heb ik altijd op manual staan.
Bij handmatig je belichting instellen is er eigenlijk geen sprake van correctie, die zit namelijk al besloten in de manier waarop je met de meteruitslag omgaat (bewust onder- of overbelichten). Correcties instellen is pas zinvol wanneer je één van bovengenoemde automatiekstanden gebruikt
  woensdag 3 december 2008 @ 00:05:52 #102
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_63714050
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste een slowsync foto kan maken met de sony a300?
Is dat de rear flash mode? zo ja wat moet dan ongeveer de sluitertijd zijn?
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 3 december 2008 @ 00:25:22 #103
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_63714503
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:05 schreef Pizzahut het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste een slowsync foto kan maken met de sony a300?
Is dat de rear flash mode? zo ja wat moet dan ongeveer de sluitertijd zijn?
Slowsync doet het in principe bij iedere sluitertijd langer dan de kortst mogelijke synchronisatietijd. Het verschil tussen slow en rearsynch is dat bij rearsync het omgevingslicht iets meer voorrang krijgt.
Welke tijd je wilt gebruiken hangt af van het effect dat je beoogt.
Is dat een perfect mengsel van bestaand licht en flitslicht, dan volstaat in principe iedere tijd die je nodig zou zijn voor bestaand licht.
Is dat een opname met beweging plus een vriesmoment dan moet je tijd lang genoeg zijn om de beweging vloeiend te krijgen(en in dat geval gebruik je altijd rearsync)
  donderdag 4 december 2008 @ 11:09:46 #104
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_63749948
en dan zou je dus zo'n foto krijgen:
Disturbed Mind
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 4 december 2008 @ 19:50:14 #105
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_63763376
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:09 schreef Pizzahut het volgende:
en dan zou je dus zo'n foto krijgen:
[ afbeelding ]
Inderdaad. De kunst is om bij zo'n plaat het mengsel tussen bestaand- en flitslicht te regelen. In dit geval komt het bestaande licht nog een tikje te dun door, maar dat moet wel af te stemmen zijn
  donderdag 4 december 2008 @ 22:06:03 #106
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_63767757
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:50 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Inderdaad. De kunst is om bij zo'n plaat het mengsel tussen bestaand- en flitslicht te regelen. In dit geval komt het bestaande licht nog een tikje te dun door, maar dat moet wel af te stemmen zijn
Dit is neem ik aan de slow flits functie? Dus dat de sluiter wel lang is? of hoe moet ik dat zien.
Disturbed Mind
  zondag 7 december 2008 @ 23:01:20 #107
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_63837361
Edit:
Ik kan mijn post niet meer editten....

Ik ben er dus achter gekomen dat 1 seconden sluitertijd bij slow sync niet ongebruikelijk is.
Man creativiteit ten top zeg met dat slow sync!
Disturbed Mind
pi_63849442
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een originele verticale greep. Op Ebay heb ik er een gevonden voor een zeer leuk prijsje van 116 euro zonder verzendkosten.

Ik wacht er nog even mee, eerst maar eens foto's gaan maken
pi_63849718
hebben mensen ervaring met handstraps voor de sony modellen?

zoals deze:

omdat ik mijn a100 altijd in een tas heb zitten gebruik ik de schouderband toch bijna nooit
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 10 december 2008 @ 11:24:14 #110
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_63900859
Ik zat er dus ook aan te denken die aan te schaffen. Ik wikkel nu eigenlijk mijn halsband over mijn pols heen.

TVP dus
Disturbed Mind
  maandag 15 december 2008 @ 10:37:03 #111
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64025534
van luminous landscape:
quote:
Recommendation
Whenever the Sony system is mentioned there are a lot of folks that take it to task for its sparse lens line up, particularly the lack of a Tilt / Shift lens. True enough. But there are some optical gems, such as the superb Zeiss Vario Sonnar 24-70mm f/2.8, the Sonnar 135mm f/1.8, and now the 500mm f/8 Reflex as well.

No, it's not the sharpest 500mm in the world, but it is amazingly versatile, inexpensive, and when one learns its foibles and master its idiosyncrasies it's an amazingly productive optic for the money. If you own a Sony Alpha system camera, and need a long lens, you owe it to yourself to check out the 500mm f/8 Reflex. A unique product in today's market and potentially a compelling reason for some photographers to consider the Sony system.
en dan heeff Sony met de A900 ook nog eens de snelste AF camera in dit segment. Sony is going better then expected. Nu die ruisproblemen nog.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64026556
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:40 schreef Leipo666 het volgende:

zoals deze:
[ afbeelding ]

omdat ik mijn a100 altijd in een tas heb zitten gebruik ik de schouderband toch bijna nooit
Ik heb zelf een Minolta strap (HS1) bij mijn A700 en vind het ideaal werken. Als neckstrap heb ik een OP/TECH Pro. Hiervan kan ik de band losklikken zodat ik alleen 2 korte lijntjes langs m'n camera heb hangen.
Ik vind het perfect werken om de camera zo in mijn hand paraat te hebben in plaats van om je nek hangend. Ook tijdens het maken van foto's voelt het veel beter (toch wat steun rond je hand en een zeker gevoel).

Wat ik me alleen afvraag is of zo'n strap wel lekker zit als je geen grip onder je camera hebt. Mijn hand zit (met grip dus) precies goed in de strap, en de strap zit mooi midden naast de camera. Zonder grip vraag ik me af of je hand niet half onder je camera wordt gevouwen of veel te hoog zit. Mijn strap heeft geen plaat om hem aan je statiefaansluiting te monteren dus ik kan dat helaas niet uitproberen.

Ik vind dit dus wel een typisch product waarvan je moet testen of het je ligt of niet (zeker zonder vertical grip). Het komt alleen wel heel precies hoe strak je de strap afstelt (afweging tussen bewegingsvrijheid en steun), het duurde bij mij toch zeker wel een paar dagen van steeds iets bijstellen voordat het perfect zat. Dus bij het testen in een winkel zou ik zeker ruim de tijd nemen om hem af te stellen voor je besluit dat het waardeloos zit, dat kan een wereld van verschil zijn.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:46:54 #113
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_64889406
Weet iemand waar ik accessoires kan vinden voor sony?
Ik zoek een diffuser voor de Sony HVL-F42AM en zonnenkappen voor de Sony 18/70-4.5/5.6 Kit lens en de Sigma 70-210 (55mm en 52mm).

Op internet kan ik niet veel vinden en ben zo'n beetje heel Hilversum doorgelopen.
Disturbed Mind
pi_64902009
Ebay

[ Bericht 48% gewijzigd door perslucht op 10-01-2009 23:32:01 (Link toegevoegd) ]
pi_65140523
TVP'tje, A200 gebruiker meldt zich
pi_65140591
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:40 schreef Leipo666 het volgende:

zoals deze:
[ afbeelding ]

Passen deze ook gewoon op de A200? Zoiets zoek ik al een tijdje
pi_65145015
Past
pi_65234918
Heb de handstrap van dealextreme op mn a200 zitten en moet zeggen da ik best tevreden over ben. helemaal gezien de prijs van het ding.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8175

zoiets dus
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:14:24 #119
227439 Murloc
Vegetarian grindcore _O_
pi_65238043
Gisteren ook een A200 gekocht.
Eens ff goed in de boeken duiken nu
Endure the pain
you know my name
I am your soul insane
pi_69869839
Even weer een beetje nieuw leven in blazen.

Ik ben in bezit van een alpha 200, met 17-70 kitlens.
Om de bruikbaarheid wat te vergroten ben ik op zoek naar een mooie telezoom.
Nu is mijn oog gevallen op de "beercan" 70-210 F4 van minolta.
Iemand met ervaringen? Hoor dingen over scherpstellen etc.
En is die meerwaarde van f4 constant groot?

Verder heb ik nog een aantal manuele Minolta lensen (best chique, maar oud) liggen, iemand ervaring mee om die er op te krijgen. Ik heb gehoord dat het met converters wel kan?

Alvast bedankt
Iedereen is wijs, totdat hij spreekt...
pi_69871534
Heb een tijdje de 70-210 4.5/5.6 gehad en erg tevreden erover. Goede degelijke kwaliteit.
Let wel.. kans is klein dat je een echte beercan krijgt, maar een gewone 70-210, ondanks dat ze op marktplaats doodleuk beercan roepen.

Voor 60 euro heb je een 70-210 4.5/5.6, voor een beercan ben je al snel 150 euro kwijt.

Heb de 70-210 verkocht en een 28-200 gekocht. Let wel.. de 70-210 heeft een factor 1.5 en is dus eigenlijk een 105-315 (de analoge lens)

Qua focus e.d. met die van mij iig nooit problemen gehad.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_69872472
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:14 schreef Murloc het volgende:
Gisteren ook een A200 gekocht.
Eens ff goed in de boeken duiken nu
He toevallig, heb hem gisteren ook gekocht, de basisset dan, kreeg ¤90 extra korting i.v.m. laagste prijs garantie, uiteindelijk ¤299 voor betaald. (A200K)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 9 juni 2009 @ 19:54:48 #123
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_69873851
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:52 schreef reign_in_pain het volgende:
Even weer een beetje nieuw leven in blazen.

Ik ben in bezit van een alpha 200, met 17-70 kitlens.
Om de bruikbaarheid wat te vergroten ben ik op zoek naar een mooie telezoom.
Nu is mijn oog gevallen op de "beercan" 70-210 F4 van minolta.
Iemand met ervaringen? Hoor dingen over scherpstellen etc.
En is die meerwaarde van f4 constant groot?
De 'beercan' heeft verwantschap met een Leitz-ontwerp dat ooit in een partnership bij Minolta terechtkwam. Daaruit kwam eerst een zoomrokkor voor de MD-vatting en bij introductie van de AF-vatting kwam dus de beercan.
Het is een waanzinnig goeie zoomlens, alleen nogal gewichtig en momenteel zwaar overprijsd. De latere 70-210's zijn optisch meetbaar een tandje minder alleen om het verschil in een plaatje te merken moet je echt je best doen.
quote:
Verder heb ik nog een aantal manuele Minolta lensen (best chique, maar oud) liggen, iemand ervaring mee om die er op te krijgen. Ik heb gehoord dat het met converters wel kan?

Alvast bedankt
MD-glas vergt een adapter met een negatief elementje erin om de oplegmaat te overbruggen. Die adapters zijn er wel kosten op ebay een tientje of zes. Over het kwaliteitsverlies hoor ik verschillende opvattingen maar heb ik tot nog toe bitter weinig te zien gekregen. Ik vind zelf het adapter iets te duur om het gewoon eens te proberen (maar de verleiding is best wel groot)
pi_69900871
Ok, dus de meerwaarde van de f4 constant is beperkt.
Wel beschouwd ben ik ook geen kenner, dus waarschijnlijk ga ik het verschil ook niet zien

Toch maar eens kijken voor een "normale"70-210".

Over die adaptor. Ik ben best benieuwd als iemand ervaringen heeft of een adresje heeft waar het te proberen is (winkel oid).
Het scheelt ook zeker in het aanschaffen van lenzen. Mooie MF lenzen zijn soms al te krijgen voor 15-50 euro. Ik zoek nog een goede macro lens en dan vind ik MF zeker geen bezwaar...
Mocht ik meer informatie vinden, post ik het...
  maandag 22 juni 2009 @ 10:31:25 #125
107792 Hexley
the Platypus
pi_70245451
Is eigenlijk een alternatief voor DiMAGE Transfer?
En het liefste voor OS X, al mogen andere OS'en ook...
pi_71048126
In navolging van de reactie hier, toch gegaan voor de 70-210 3.5-4.5
Mooie lens, erg te vreden! Allen bij weinig licht som langzaam met scherpstellen.

thnx for the tip
pi_71111577
Canon Powershot SX110 IS bezitter meldt zich
pi_71206411
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Canon Powershot SX110 IS bezitter meldt zich
Canon is niet bepaald een aplha mount camera
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:22:17 #129
107792 Hexley
the Platypus
pi_71480660
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:26 schreef reign_in_pain het volgende:
In navolging van de reactie hier, toch gegaan voor de 70-210 3.5-4.5
Mooie lens, erg te vreden! Allen bij weinig licht som langzaam met scherpstellen.

thnx for the tip
Als het op korte afstand is, kun je natuurlijk het AF hulp licht van een externe flitser gebruiken...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:28:49 #130
107792 Hexley
the Platypus
pi_71480750
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:31 schreef Hexley het volgende:
Is eigenlijk een alternatief voor DiMAGE Transfer?
En het liefste voor OS X, al mogen andere OS'en ook...
Bedoel dus voor de "tethered shooting mode", het op een PC opslaan ipv. op CF...

Is er iemand die DiMAGE Transfer gebruikt @ OS X via VMware? Ik krijg het niet voor elkaar...
Het lukt me alleen via Parallels maar ik zou liever VMware gebruiken....
pi_72004509
Afgelopen zaterdag bij Konijnenberg naar binnen gelopen, liep naar buiten met de nieuwe 50 mm prime met een 1.8 diafragma van Sony. (was ben nog op vakantie daar in de buurt)

Het lijkt sterk op het antwoord van Sony op de plastic fantastic van Canon.
hij is alleen ietsjes duurder, namelijk ¤ 150,-
Heb hem al gebruikt voor portretjes te oefenen van de kids en om binnen bij de show van het dolfinarium te schieten zonder flits.
Indien gewenst zal ik zsm wat voorbeeldjes plaatsen maar ik ben er zeer tevreden over.
Scherpstellen doet ie vlot, handmatig lukt ook zeer netjes, (draai is groot genoeg),
pi_84592828
Even een enorme rotschop!
Maar afijn, ik heb mijn camera vorig jaar een beetje mishandeld door naar een bijzonder stoffig land op vakantie te gaan. Dus nu hapert het ding een beetje. Af en toe. Vooral als het erg warm is. Het ding maakt rare/enge geluiden en de lens voel je trillen.

Ik gok dat ik het ding het beste een keer goed schoon kan maken, maar hoe pak ik dat aan?

Heb trouwens een Alfa 100 met Sony 18-200 lens.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_84593582
Grote rocket blower kopen, lens eraf en alles helemaal uitblazen. Vergeet ook de toetsen en wieltjes niet.
pi_84593789
Zou dat ook het probleem met mijn lens oplossen dan?
Doe wat je niet durft.
pi_84599454
Nee, waarschijnlijk niet. Ik denk dat er gruis in het autofocus mechaniek zit, en dat krijg je er niet goed uit zonder de lens gedeeltelijk te demonteren. Het kan ook iets anders zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend.
pi_84616058
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:33 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet. Ik denk dat er gruis in het autofocus mechaniek zit, en dat krijg je er niet goed uit zonder de lens gedeeltelijk te demonteren. Het kan ook iets anders zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend.
Ah, en is dat zelf te doen? :D Of ben ik dan te optimistisch. :D
Doe wat je niet durft.
pi_84642104
Dat ligt er helemaal aan hoe handig je bent. Je zult wel een goede set schroevendraaiertjes moeten aanschaffen, en een zoomlens moet je niet helemaal strippen als het niet moet, maar bij de AF-spindel/tandheugel kom je meestal al wel door gewoon de mount te demonteren.

Ik heb al wel eens een 135 mm prime schoongemaakt: http://fuzzcraft.com/min135service.html, maar primes zitten veel simpeler in elkaar dan zooms.
pi_84645480
Hmmm... ik voorzie een tripje naar de lokale fotograaf zaterdag. Eens kijken wat die er van zegt.
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')