abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71048126
In navolging van de reactie hier, toch gegaan voor de 70-210 3.5-4.5
Mooie lens, erg te vreden! Allen bij weinig licht som langzaam met scherpstellen.

thnx for the tip
Iedereen is wijs, totdat hij spreekt...
pi_71111577
Canon Powershot SX110 IS bezitter meldt zich
pi_71206411
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Canon Powershot SX110 IS bezitter meldt zich
Canon is niet bepaald een aplha mount camera
Iedereen is wijs, totdat hij spreekt...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:22:17 #129
107792 Hexley
the Platypus
pi_71480660
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:26 schreef reign_in_pain het volgende:
In navolging van de reactie hier, toch gegaan voor de 70-210 3.5-4.5
Mooie lens, erg te vreden! Allen bij weinig licht som langzaam met scherpstellen.

thnx for the tip
Als het op korte afstand is, kun je natuurlijk het AF hulp licht van een externe flitser gebruiken...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:28:49 #130
107792 Hexley
the Platypus
pi_71480750
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:31 schreef Hexley het volgende:
Is eigenlijk een alternatief voor DiMAGE Transfer?
En het liefste voor OS X, al mogen andere OS'en ook...
Bedoel dus voor de "tethered shooting mode", het op een PC opslaan ipv. op CF...

Is er iemand die DiMAGE Transfer gebruikt @ OS X via VMware? Ik krijg het niet voor elkaar...
Het lukt me alleen via Parallels maar ik zou liever VMware gebruiken....
pi_72004509
Afgelopen zaterdag bij Konijnenberg naar binnen gelopen, liep naar buiten met de nieuwe 50 mm prime met een 1.8 diafragma van Sony. (was ben nog op vakantie daar in de buurt)

Het lijkt sterk op het antwoord van Sony op de plastic fantastic van Canon.
hij is alleen ietsjes duurder, namelijk ¤ 150,-
Heb hem al gebruikt voor portretjes te oefenen van de kids en om binnen bij de show van het dolfinarium te schieten zonder flits.
Indien gewenst zal ik zsm wat voorbeeldjes plaatsen maar ik ben er zeer tevreden over.
Scherpstellen doet ie vlot, handmatig lukt ook zeer netjes, (draai is groot genoeg),
pi_84592828
Even een enorme rotschop!
Maar afijn, ik heb mijn camera vorig jaar een beetje mishandeld door naar een bijzonder stoffig land op vakantie te gaan. Dus nu hapert het ding een beetje. Af en toe. Vooral als het erg warm is. Het ding maakt rare/enge geluiden en de lens voel je trillen.

Ik gok dat ik het ding het beste een keer goed schoon kan maken, maar hoe pak ik dat aan?

Heb trouwens een Alfa 100 met Sony 18-200 lens.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_84593582
Grote rocket blower kopen, lens eraf en alles helemaal uitblazen. Vergeet ook de toetsen en wieltjes niet.
pi_84593789
Zou dat ook het probleem met mijn lens oplossen dan?
Doe wat je niet durft.
pi_84599454
Nee, waarschijnlijk niet. Ik denk dat er gruis in het autofocus mechaniek zit, en dat krijg je er niet goed uit zonder de lens gedeeltelijk te demonteren. Het kan ook iets anders zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend.
pi_84616058
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:33 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet. Ik denk dat er gruis in het autofocus mechaniek zit, en dat krijg je er niet goed uit zonder de lens gedeeltelijk te demonteren. Het kan ook iets anders zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend.
Ah, en is dat zelf te doen? :D Of ben ik dan te optimistisch. :D
Doe wat je niet durft.
pi_84642104
Dat ligt er helemaal aan hoe handig je bent. Je zult wel een goede set schroevendraaiertjes moeten aanschaffen, en een zoomlens moet je niet helemaal strippen als het niet moet, maar bij de AF-spindel/tandheugel kom je meestal al wel door gewoon de mount te demonteren.

Ik heb al wel eens een 135 mm prime schoongemaakt: http://fuzzcraft.com/min135service.html, maar primes zitten veel simpeler in elkaar dan zooms.
pi_84645480
Hmmm... ik voorzie een tripje naar de lokale fotograaf zaterdag. Eens kijken wat die er van zegt.
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')