abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 22:06:03 #106
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_63767757
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:50 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Inderdaad. De kunst is om bij zo'n plaat het mengsel tussen bestaand- en flitslicht te regelen. In dit geval komt het bestaande licht nog een tikje te dun door, maar dat moet wel af te stemmen zijn
Dit is neem ik aan de slow flits functie? Dus dat de sluiter wel lang is? of hoe moet ik dat zien.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  zondag 7 december 2008 @ 23:01:20 #107
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_63837361
Edit:
Ik kan mijn post niet meer editten....

Ik ben er dus achter gekomen dat 1 seconden sluitertijd bij slow sync niet ongebruikelijk is.
Man creativiteit ten top zeg met dat slow sync!
Disturbed Mind
pi_63849442
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een originele verticale greep. Op Ebay heb ik er een gevonden voor een zeer leuk prijsje van 116 euro zonder verzendkosten.

Ik wacht er nog even mee, eerst maar eens foto's gaan maken
pi_63849718
hebben mensen ervaring met handstraps voor de sony modellen?

zoals deze:

omdat ik mijn a100 altijd in een tas heb zitten gebruik ik de schouderband toch bijna nooit
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 10 december 2008 @ 11:24:14 #110
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_63900859
Ik zat er dus ook aan te denken die aan te schaffen. Ik wikkel nu eigenlijk mijn halsband over mijn pols heen.

TVP dus
Disturbed Mind
  maandag 15 december 2008 @ 10:37:03 #111
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64025534
van luminous landscape:
quote:
Recommendation
Whenever the Sony system is mentioned there are a lot of folks that take it to task for its sparse lens line up, particularly the lack of a Tilt / Shift lens. True enough. But there are some optical gems, such as the superb Zeiss Vario Sonnar 24-70mm f/2.8, the Sonnar 135mm f/1.8, and now the 500mm f/8 Reflex as well.

No, it's not the sharpest 500mm in the world, but it is amazingly versatile, inexpensive, and when one learns its foibles and master its idiosyncrasies it's an amazingly productive optic for the money. If you own a Sony Alpha system camera, and need a long lens, you owe it to yourself to check out the 500mm f/8 Reflex. A unique product in today's market and potentially a compelling reason for some photographers to consider the Sony system.
en dan heeff Sony met de A900 ook nog eens de snelste AF camera in dit segment. Sony is going better then expected. Nu die ruisproblemen nog.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64026556
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:40 schreef Leipo666 het volgende:

zoals deze:
[ afbeelding ]

omdat ik mijn a100 altijd in een tas heb zitten gebruik ik de schouderband toch bijna nooit
Ik heb zelf een Minolta strap (HS1) bij mijn A700 en vind het ideaal werken. Als neckstrap heb ik een OP/TECH Pro. Hiervan kan ik de band losklikken zodat ik alleen 2 korte lijntjes langs m'n camera heb hangen.
Ik vind het perfect werken om de camera zo in mijn hand paraat te hebben in plaats van om je nek hangend. Ook tijdens het maken van foto's voelt het veel beter (toch wat steun rond je hand en een zeker gevoel).

Wat ik me alleen afvraag is of zo'n strap wel lekker zit als je geen grip onder je camera hebt. Mijn hand zit (met grip dus) precies goed in de strap, en de strap zit mooi midden naast de camera. Zonder grip vraag ik me af of je hand niet half onder je camera wordt gevouwen of veel te hoog zit. Mijn strap heeft geen plaat om hem aan je statiefaansluiting te monteren dus ik kan dat helaas niet uitproberen.

Ik vind dit dus wel een typisch product waarvan je moet testen of het je ligt of niet (zeker zonder vertical grip). Het komt alleen wel heel precies hoe strak je de strap afstelt (afweging tussen bewegingsvrijheid en steun), het duurde bij mij toch zeker wel een paar dagen van steeds iets bijstellen voordat het perfect zat. Dus bij het testen in een winkel zou ik zeker ruim de tijd nemen om hem af te stellen voor je besluit dat het waardeloos zit, dat kan een wereld van verschil zijn.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:46:54 #113
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_64889406
Weet iemand waar ik accessoires kan vinden voor sony?
Ik zoek een diffuser voor de Sony HVL-F42AM en zonnenkappen voor de Sony 18/70-4.5/5.6 Kit lens en de Sigma 70-210 (55mm en 52mm).

Op internet kan ik niet veel vinden en ben zo'n beetje heel Hilversum doorgelopen.
Disturbed Mind
pi_64902009
Ebay

[ Bericht 48% gewijzigd door perslucht op 10-01-2009 23:32:01 (Link toegevoegd) ]
pi_65140523
TVP'tje, A200 gebruiker meldt zich
pi_65140591
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:40 schreef Leipo666 het volgende:

zoals deze:
[ afbeelding ]

Passen deze ook gewoon op de A200? Zoiets zoek ik al een tijdje
pi_65145015
Past
pi_65234918
Heb de handstrap van dealextreme op mn a200 zitten en moet zeggen da ik best tevreden over ben. helemaal gezien de prijs van het ding.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8175

zoiets dus
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:14:24 #119
227439 Murloc
Vegetarian grindcore _O_
pi_65238043
Gisteren ook een A200 gekocht.
Eens ff goed in de boeken duiken nu
Endure the pain
you know my name
I am your soul insane
pi_69869839
Even weer een beetje nieuw leven in blazen.

Ik ben in bezit van een alpha 200, met 17-70 kitlens.
Om de bruikbaarheid wat te vergroten ben ik op zoek naar een mooie telezoom.
Nu is mijn oog gevallen op de "beercan" 70-210 F4 van minolta.
Iemand met ervaringen? Hoor dingen over scherpstellen etc.
En is die meerwaarde van f4 constant groot?

Verder heb ik nog een aantal manuele Minolta lensen (best chique, maar oud) liggen, iemand ervaring mee om die er op te krijgen. Ik heb gehoord dat het met converters wel kan?

Alvast bedankt
Iedereen is wijs, totdat hij spreekt...
pi_69871534
Heb een tijdje de 70-210 4.5/5.6 gehad en erg tevreden erover. Goede degelijke kwaliteit.
Let wel.. kans is klein dat je een echte beercan krijgt, maar een gewone 70-210, ondanks dat ze op marktplaats doodleuk beercan roepen.

Voor 60 euro heb je een 70-210 4.5/5.6, voor een beercan ben je al snel 150 euro kwijt.

Heb de 70-210 verkocht en een 28-200 gekocht. Let wel.. de 70-210 heeft een factor 1.5 en is dus eigenlijk een 105-315 (de analoge lens)

Qua focus e.d. met die van mij iig nooit problemen gehad.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_69872472
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:14 schreef Murloc het volgende:
Gisteren ook een A200 gekocht.
Eens ff goed in de boeken duiken nu
He toevallig, heb hem gisteren ook gekocht, de basisset dan, kreeg ¤90 extra korting i.v.m. laagste prijs garantie, uiteindelijk ¤299 voor betaald. (A200K)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 9 juni 2009 @ 19:54:48 #123
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_69873851
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:52 schreef reign_in_pain het volgende:
Even weer een beetje nieuw leven in blazen.

Ik ben in bezit van een alpha 200, met 17-70 kitlens.
Om de bruikbaarheid wat te vergroten ben ik op zoek naar een mooie telezoom.
Nu is mijn oog gevallen op de "beercan" 70-210 F4 van minolta.
Iemand met ervaringen? Hoor dingen over scherpstellen etc.
En is die meerwaarde van f4 constant groot?
De 'beercan' heeft verwantschap met een Leitz-ontwerp dat ooit in een partnership bij Minolta terechtkwam. Daaruit kwam eerst een zoomrokkor voor de MD-vatting en bij introductie van de AF-vatting kwam dus de beercan.
Het is een waanzinnig goeie zoomlens, alleen nogal gewichtig en momenteel zwaar overprijsd. De latere 70-210's zijn optisch meetbaar een tandje minder alleen om het verschil in een plaatje te merken moet je echt je best doen.
quote:
Verder heb ik nog een aantal manuele Minolta lensen (best chique, maar oud) liggen, iemand ervaring mee om die er op te krijgen. Ik heb gehoord dat het met converters wel kan?

Alvast bedankt
MD-glas vergt een adapter met een negatief elementje erin om de oplegmaat te overbruggen. Die adapters zijn er wel kosten op ebay een tientje of zes. Over het kwaliteitsverlies hoor ik verschillende opvattingen maar heb ik tot nog toe bitter weinig te zien gekregen. Ik vind zelf het adapter iets te duur om het gewoon eens te proberen (maar de verleiding is best wel groot)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_69900871
Ok, dus de meerwaarde van de f4 constant is beperkt.
Wel beschouwd ben ik ook geen kenner, dus waarschijnlijk ga ik het verschil ook niet zien

Toch maar eens kijken voor een "normale"70-210".

Over die adaptor. Ik ben best benieuwd als iemand ervaringen heeft of een adresje heeft waar het te proberen is (winkel oid).
Het scheelt ook zeker in het aanschaffen van lenzen. Mooie MF lenzen zijn soms al te krijgen voor 15-50 euro. Ik zoek nog een goede macro lens en dan vind ik MF zeker geen bezwaar...
Mocht ik meer informatie vinden, post ik het...
  maandag 22 juni 2009 @ 10:31:25 #125
107792 Hexley
the Platypus
pi_70245451
Is eigenlijk een alternatief voor DiMAGE Transfer?
En het liefste voor OS X, al mogen andere OS'en ook...
pi_71048126
In navolging van de reactie hier, toch gegaan voor de 70-210 3.5-4.5
Mooie lens, erg te vreden! Allen bij weinig licht som langzaam met scherpstellen.

thnx for the tip
pi_71111577
Canon Powershot SX110 IS bezitter meldt zich
pi_71206411
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Canon Powershot SX110 IS bezitter meldt zich
Canon is niet bepaald een aplha mount camera
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:22:17 #129
107792 Hexley
the Platypus
pi_71480660
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:26 schreef reign_in_pain het volgende:
In navolging van de reactie hier, toch gegaan voor de 70-210 3.5-4.5
Mooie lens, erg te vreden! Allen bij weinig licht som langzaam met scherpstellen.

thnx for the tip
Als het op korte afstand is, kun je natuurlijk het AF hulp licht van een externe flitser gebruiken...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:28:49 #130
107792 Hexley
the Platypus
pi_71480750
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:31 schreef Hexley het volgende:
Is eigenlijk een alternatief voor DiMAGE Transfer?
En het liefste voor OS X, al mogen andere OS'en ook...
Bedoel dus voor de "tethered shooting mode", het op een PC opslaan ipv. op CF...

Is er iemand die DiMAGE Transfer gebruikt @ OS X via VMware? Ik krijg het niet voor elkaar...
Het lukt me alleen via Parallels maar ik zou liever VMware gebruiken....
pi_72004509
Afgelopen zaterdag bij Konijnenberg naar binnen gelopen, liep naar buiten met de nieuwe 50 mm prime met een 1.8 diafragma van Sony. (was ben nog op vakantie daar in de buurt)

Het lijkt sterk op het antwoord van Sony op de plastic fantastic van Canon.
hij is alleen ietsjes duurder, namelijk ¤ 150,-
Heb hem al gebruikt voor portretjes te oefenen van de kids en om binnen bij de show van het dolfinarium te schieten zonder flits.
Indien gewenst zal ik zsm wat voorbeeldjes plaatsen maar ik ben er zeer tevreden over.
Scherpstellen doet ie vlot, handmatig lukt ook zeer netjes, (draai is groot genoeg),
pi_84592828
Even een enorme rotschop!
Maar afijn, ik heb mijn camera vorig jaar een beetje mishandeld door naar een bijzonder stoffig land op vakantie te gaan. Dus nu hapert het ding een beetje. Af en toe. Vooral als het erg warm is. Het ding maakt rare/enge geluiden en de lens voel je trillen.

Ik gok dat ik het ding het beste een keer goed schoon kan maken, maar hoe pak ik dat aan?

Heb trouwens een Alfa 100 met Sony 18-200 lens.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_84593582
Grote rocket blower kopen, lens eraf en alles helemaal uitblazen. Vergeet ook de toetsen en wieltjes niet.
pi_84593789
Zou dat ook het probleem met mijn lens oplossen dan?
Doe wat je niet durft.
pi_84599454
Nee, waarschijnlijk niet. Ik denk dat er gruis in het autofocus mechaniek zit, en dat krijg je er niet goed uit zonder de lens gedeeltelijk te demonteren. Het kan ook iets anders zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend.
pi_84616058
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:33 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet. Ik denk dat er gruis in het autofocus mechaniek zit, en dat krijg je er niet goed uit zonder de lens gedeeltelijk te demonteren. Het kan ook iets anders zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend.
Ah, en is dat zelf te doen? :D Of ben ik dan te optimistisch. :D
Doe wat je niet durft.
pi_84642104
Dat ligt er helemaal aan hoe handig je bent. Je zult wel een goede set schroevendraaiertjes moeten aanschaffen, en een zoomlens moet je niet helemaal strippen als het niet moet, maar bij de AF-spindel/tandheugel kom je meestal al wel door gewoon de mount te demonteren.

Ik heb al wel eens een 135 mm prime schoongemaakt: http://fuzzcraft.com/min135service.html, maar primes zitten veel simpeler in elkaar dan zooms.
pi_84645480
Hmmm... ik voorzie een tripje naar de lokale fotograaf zaterdag. Eens kijken wat die er van zegt.
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')