Doe dat dan ookquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:39 schreef Esses het volgende:
Hierbij een vervolgje op het eerste " Dienst keuringen en eisen " hier gaan we het dus hebben over alles wat nodig is voor de keuring, en welke eisen er voor jouw onderdeel gelden. Deze eerste post zal ik constant updaten met (al geplaatste) info.
Bobje, ik was al bezig. Ben even info eruit plukkenquote:
Bartuc, ik was inderdaad nog bezig, als laatste staat ook vermeld dat het zondag af (geplant) is. Maar zal je even toevoegenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:32 schreef Bartuc het volgende:
Esses je bent de AAC (Aanname Advies Commissie) vergeten in je openingspost. Dit is de commisie waarvoor je moet verschijnen als je solliciteerd naar een officiersfunctie. Het is een soort van sollicitatiegesprek waarbij je ondervraagd word door 3 of soms 4 hoge officieren, in mijn geval een commandeur en 2 kapiteins ter zee, over je motivatie en leven. Zij bepalen dan of ze je geschikt achten voor een officiersfunctie. Bij goedkeuring volgt dan het 'gewone' keuringstraject. 20 Juni me laatste keuring, geneeskundig onderzoek.
Op een dag? mazzelpik, of moet je later terugkomen voor sport?quote:Op maandag 16 juni 2008 11:21 schreef Gierigesloeber het volgende:
Alles, psygologisch en medisch, Pantserinfanterie schutterkanon.
Als je voor 1 dag uitnodiging hebt dan lukt het ze soms nog wel is, ik kreeg hem gewoon gelijk voor 2 dagenquote:Op maandag 16 juni 2008 12:10 schreef Halvor het volgende:
Ik moet ook 4 Juli![]()
Voor Onderofficier Verbindingsdienst, zowel medisch als psychologisch, maar mijn ervaring is dat dat meestal 2 dagen worden...
Thanksquote:Op maandag 16 juni 2008 12:17 schreef unox_worst het volgende:
Goeie OP![]()
Ik ga vanavond om 6uur met de trein naar amsterdam, en morgen gezellig keuren![]()
Voor het korps mariniers trouwens.
Misschien dat ik je vanavond nog wel tegenkom dan, ik zou niet weten of alles wat gekeurd wordt bij elkaar komt te zitten.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:30 schreef Butaangas het volgende:
Ik ga vanmiddag naar Amsterdam met de trein, en dan daar overnachten.. Ik ben nog nooit met de trein geweest, en dus vind ik het wel spannend voor d eeerste keer:P + ik geef een goede indruk als ik dat vertel (denk ik) maarja, heeft iemand nog goede tips? btw ik ben 16 en mijn functie; SLD Pantserinf.
Je ziet mekaar wel zitten in de lunchruimte, dat gaat met z'n allen daarna naar de slaapvertrekken.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:32 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Misschien dat ik je vanavond nog wel tegenkom dan, ik zou niet weten of alles wat gekeurd wordt bij elkaar komt te zitten.
Als je maar op amsterdam centraal aankomt, dat is je eerste test hequote:Op maandag 16 juni 2008 12:36 schreef Butaangas het volgende:
Ik had ook nog een vraagje over het reizen.. Ik ben nog nooit met de trein geweest, is het moeilijk?
Nee het is heel simpel, op 9292ov.nl kan je zien hoe laat en op welk spoor te trein vertrekt, op het station staat aangegeven waar die verschillende sporen liggen. Voor de rest kan je een mooi plekje in de trein vinden en wachten tot je in Amsterdam bent (of weer thuis).quote:Op maandag 16 juni 2008 12:36 schreef Butaangas het volgende:
Ik had ook nog een vraagje over het reizen.. Ik ben nog nooit met de trein geweest, is het moeilijk?
.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:41 schreef waht het volgende:
[..]
Nee het is heel simpel, op 9292ov.nl kan je zien hoe laat en op welk spoor te trein vertrekt, op het station staat aangegeven waar die verschillende sporen liggen. Voor de rest kan je een mooi plekje in de trein vinden en wachten tot je in Amsterdam bent (of weer thuis).
Ik zal je daar denk ik dan wel tegen komen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:10 schreef Halvor het volgende:
Ik moet ook 4 Juli![]()
Voor Onderofficier Verbindingsdienst, zowel medisch als psychologisch, maar mijn ervaring is dat dat meestal 2 dagen worden...
Jij moet mast toch? GA VOORAL VOOR MEER DAN EEN BADHANDDOEKquote:Op maandag 16 juni 2008 12:32 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Misschien dat ik je vanavond nog wel tegenkom dan, ik zou niet weten of alles wat gekeurd wordt bij elkaar komt te zitten.
Een lijstje wat ik mee moet nemen:2 sportbroeken 2 sportshirts een trainingspak binnenschoenen buitenschoenen legitimatie zeep, deo, badhandoek geld voor de terugreis ![]()
En ik moet nog wat papieren meenemen, goedkeuring voor een medisch onderzoek dacht ik.
Misschien dat ik nog wat vergeten ben maar dat kan ik nu even niet nakijken.
Bedankt voor de tip, straks gelijk even wat handdoeken erbij doen, dan maar 2 rugtassen meequote:Op maandag 16 juni 2008 14:31 schreef Esses het volgende:
[..]
Jij moet mast toch? GA VOORAL VOOR MEER DAN EEN BADHANDDOEK
's ochtends en 's avonds douchen he ;-) Pakje kaarten!
Mja ik weet niet of je ook voor medisch moest, maar dan moet je je sowieso al verplicht 's ochtends douchen (weg handdoek!) . Als je voor mast moest, toen ik voor 't laatst in a'dam was was een jongen zo goor geworden dat hij zich had afgedroogt, maar dat hij zich toen weer kon gaan douchen toen hij in de spiegel keek xDquote:Op maandag 16 juni 2008 14:35 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, straks gelijk even wat handdoeken erbij doen, dan maar 2 rugtassen mee
Haha ik krijg er steeds meer zin in als ik dit soort dingen hoorquote:Op maandag 16 juni 2008 14:40 schreef Esses het volgende:
[..]
Mja ik weet niet of je ook voor medisch moest, maar dan moet je je sowieso al verplicht 's ochtends douchen (weg handdoek!) . Als je voor mast moest, toen ik voor 't laatst in a'dam was was een jongen zo goor geworden dat hij zich had afgedroogt, maar dat hij zich toen weer kon gaan douchen toen hij in de spiegel keek xD
Je moet inderdaad fietsen op een hometrainertje, afhankelijk van je gewicht voor CLU4 10 tot 12.5 minuut. De krachttraining ga je bij een aparaat staan, deze heeft een bankje die op zijgeschoven kan worden. Hierin moet je squatten, deadlift(variant, olympisch standje ernaquote:Op maandag 16 juni 2008 14:47 schreef Gierigesloeber het volgende:
Ik voor Painf, moet toch gewoon fietsen? Hoe gaat die krachttraining dan?
Weet je toevallig hoe dat met die fietstest zit, is het hoe zwaarder je bent hoe langer je moet fietsen of andersom?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Je moet inderdaad fietsen op een hometrainertje, afhankelijk van je gewicht voor CLU4 10 tot 12.5 minuut. De krachttraining ga je bij een aparaat staan, deze heeft een bankje die op zijgeschoven kan worden. Hierin moet je squatten, deadlift(variant, olympisch standje erna), bankdrukken, zittend op bank ding boven je hoofd drukken (schouders meten) en dat was 't wel dacht ik.
Het is een aparaat wat constant met de zelfde snelheid beweegt, maar wat alleen steeds harder terug drukt naarmate jij harder drukt
Ok dat heb ik de sportschool namelijk ook getraind, en toen kwam ik tot over de 11min zonder onder 70 te zakken.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:13 schreef Gierigesloeber het volgende:
ik weet wel dat je met fietsen iedere minuut meer weerstand krijgt en tussen de 70 en de 80 omwentelingen per minuut moet halen, maar na 10 minuten gewoon door fietsen tot je echt niet meer kan, ookal zit je er ver onder.
Je weerstand wordt ingesteld naar je gewicht. Een zwaarder iemand zal dus meer kracht moeten zetten bij elke trap dan een lichter iemand. Naarmate de tijd vordert zal de weerstand worden verhoogd, procentueel geloof ik.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:58 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Weet je toevallig hoe dat met die fietstest zit, is het hoe zwaarder je bent hoe langer je moet fietsen of andersom?
Dan zal het wel goed zijn, voor welke functie ookalweer?quote:Op maandag 16 juni 2008 15:27 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Ok dat heb ik de sportschool namelijk ook getraind, en toen kwam ik tot over de 11min zonder onder 70 te zakken.
Ok, doe ook ff alle tips en tricks voor de mast schrijven, verwerk ik die ook even tot mooi stukje voor in de openingspost, ik zal straks de openingspost ook even laten updaten met meer informatie over de dagen zelf en het eten e.d. :-) Ook tips en tricks zoals eerder opstaan ivm. douchen.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:54 schreef unox_worst het volgende:
Marinier algemeen![]()
Ik ga er nu vandoor, om 6uur vertrekt mn trein en ik moet nog naar huis, eten en douchen en dan snel de trein in.
Ik zal morgen laten weten hoe het gegaan is en een kort verslagje schrijven
Verdomme, ik ben nu 64.8 kilo ofzo, dus mag heel lang fietsen.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Ok, doe ook ff alle tips en tricks voor de mast schrijven, verwerk ik die ook even tot mooi stukje voor in de openingspost, ik zal straks de openingspost ook even laten updaten met meer informatie over de dagen zelf en het eten e.d. :-) Ook tips en tricks zoals eerder opstaan ivm. douchen.
Het fietsen gaat per minuut 10% omhoog, het begint op 40% van je lichaamsgewicht. Zwaardere mensen fietsen korter.
Dan zou ik niet gaan schijten voordat ik naar het hartfilmpje ging. 65 kilo was toch minimum voor gevechtsfunctie? Wat wou je ook al weer doen? :pquote:Op maandag 16 juni 2008 18:35 schreef Gierigesloeber het volgende:
[..]
Verdomme, ik ben nu 64.8 kilo ofzo, dus mag heel lang fietsen.
Ja Painf, maar ik vreet me elke ochtend rond in het brood en ik ben van 4 broodjes per dag naar 20 gegaan, puur voor het gewicht. Ook om de dag zeulen met gewichten, die 200 gram moet wel lukken voor 4 juli.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Dan zou ik niet gaan schijten voordat ik naar het hartfilmpje ging. 65 kilo was toch minimum voor gevechtsfunctie? Wat wou je ook al weer doen? :p
Hier heb je niets aan, prop je liever vol bij het ontbijt met overige waren! Je word 's ochtends namelijk gewogen bij het hartfilmp!!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:45 schreef Halvor het volgende:
Aangezien je ook op 4 Juli moet, gaan we wel ff lunchen samen, dan prop je jezelf gewoon vol met kroketten en dan red je die 65 kilo wel haha. K weet alleen niet of je dan nog lekker fietst
EXACT 1 maandquote:
duurde bij mij ook bijna 2 maanden.. heb ze elke week lastig gevallen iig.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:42 schreef Remco026 het volgende:
Ik krijg maar geen bericht van het CMH, ik zal morgen eens bellen
Ik heb je nog zien hobbelen daarquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:51 schreef unox_worst het volgende:
Gister mn MAST gehad en helemaal goedgekeurd![]()
Was je er ook voor een keuring of werk je er? En waar ben je me tegengekomen dan?quote:
Ik werk er, je was op het sportveld bezigquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:47 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Was je er ook voor een keuring of werk je er? En waar ben je me tegengekomen dan?
Nu maak je me nieuwsgierig
Neu, meestal halen ze het wel als je gewoon netjes uitgenodigd bent voor 1 dagskeuringquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:41 schreef Gierigesloeber het volgende:
Is de kans groot dat je inderdaad weer een week later terug kan komen voor de medische test?
Ik had er ook een maand weer tussen zitten, maar wist dit van te voren.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:30 schreef Gierigesloeber het volgende:
Een maat van mij moest 10 juni en moet morgen terug komen voor medisch.
Beoordelen of je wel moet komen maybe?quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:49 schreef Remco026 het volgende:
Ik heb die lui die MAST moesten doen nog uit staan lachenHet kwam met bakken uit de lucht en ik vrolijk onder het afdakje van de eetzaal staan kijken
Ik heb vanmorgen gebeld en moet vrijdag terugbellen, het moest nog beoordeeld worden, maar dat snap ik niet, want moet ik niet daarheen komen voor ze iets gaan beoordelen
Jij bent aangenomen als Onderofficier Verbindingsdienst toch? Enig idee wanneer je geplaatst wordt?quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:44 schreef MrDrako het volgende:
ben denk ik blij dat ik geen MAST heb hoeven doen
maarja, ben dan ook ict'er richting vbdd he, als iedereen zo getrained was als de mariniers waren die lui ook overbodig
Hoe zwaar vond jij het?quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:51 schreef unox_worst het volgende:
Gister mn MAST gehad en helemaal goedgekeurd![]()
De avond ervoor al daar blijven slapen en met wat gasten kennisgemaakt, in het totaal waren we met ongeveer 24 man voor de MAST. 's Nachts uiteraard geen oog dicht kunnen doen dus 's ochtends was iedereen lekker fit![]()
Na het ontbijt kon iedereen door voor het meten van het vetpercentage, het wegen/meten en het hartfilmpje.
Als er geen problemen waren hierbij (min. 65kg en geen problemen bij het hartfilmpje) dan mocht je door naar de krachttest en fietstest.
De krachttesten weet ik zo de resultaten niet precies van, behalve dat mijn balkje op het eindformulier op 1,5cm na zwart was.
Voor het fietsen maakte ik me wel wat zorgen omdat er zoveel verhalen over rond gingen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik 12:01 heb gefietst en dat was schijnbaar genoeg voor cluster 4 (gewicht 80.3kg, lengte 179cm)
Vervolgens gaat een keuringsarts naar de resultaten kijken en die bepaald of je cluster 4 gehaald hebt of niet.
Zodra dat allemaal geregeld is mag je nog een formulier wegbrengen en daarna gaan lunchen.
Dit bovenstaande is trouwens tussen kwart over 6 en kwart voor 12 dus je mag lekker veel wachten![]()
Na de lunch werden we opgehaald door een majoor en werden we naar de sportzaal gebracht. Hier konden we ons omkleden en werd de hindernisbaan uitgelegd (hierover later meer). Daarna werden we mee naar buiten genomen voor de duurlooptest, 35min hardlopen in eigen tempo. Het is belangrijk om je eigen tempo te blijven lopen en vooral niet aan de korperaal te vragen hoe lang je nog moet![]()
Na het hardlopen mochten we weer naar binnen om de hindernisbaan te doen, deze bestond uit de volgende onderdelen:2x optrekken evenwichtsoefening op de onderkant van een bankje met 360 graden draai erin. onderlangs via touwen tussen 2 rekken klimmen, rek aantikken en dan weer terug via een ander touw. Daarna nog via een evenwichtsbalk weer terug naar de overkant. vanaf een plateau naar een stang springen, naar de overkant gaan en weer op een plateau springen. In een rek klimmen, door een gat en via de andere kant naar beneden. Een rek wat in een hoek van ongeveer 45 graden tegen de muur staat, daar moest je in voorligsteun bovenop liggen, dan erachter langs, andere kant er op voorop en dan terug naar de startpositie. 20x opdrukken terwijl iemand een balletje onder je borst houd die moet aanraken. Aan een touw naar een kast slingeren en onderweg 180 graden draaien.
Voor dit onderdeel kreeg ik een 10, alles gehaald dus. maar met 2 fouten red je het ook nog, als je tenminste niet al te beroerd presteerd tijdens het hardlopen en het roadwork.
Het roadwork bestond vooral uit balkjes tillen, opdrukken, situps, zandzakken tillen van A naar B zonder lopen. Het ging vooral om teamwork, alle balkjes in 1x naar 1 kant van het veld brengen (om vervolgens te horen dat de korperaal zich vergist had, ze moesten naar de andere kant)
Daarbij moest er ook nog gezamelijk met een grote balk gerend worden, wat heel zwaar is als je opstelling niet goed is. Er werd nog wat in touwen geklommen en daarna konden we alles weer opruimen.
Nadat we van de korperaal te horen kregen dat 7 vd 8 man van groep door waren en de kleedruimte weer helemaal schoon was konden we door naar ons intakegesprek.
Dit gesprek duurde bij mij maar 5min, hierin nemen ze even je sollicitatieformulier door en vragen ze wat algemene dingen over het korps mariniers zoals de spreuk, hoe lang de opleiding duurt en waar het korps allemaal is ingezet.
Ik krijg nu binnen een week als het goed is de afspraak voor mn psychologische keuring en mn medische keuring en dan de 25e zou ik me kunnen melden in rotterdam
Nee, ik moet eerst de oogjes laseren. Waarschijnlijk november opkomen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:19 schreef unox_worst het volgende:
Ja dat doe ik de volgende keer ook, gewoon lekker slapen en dan met de auto erheen. Al is die avond ervoor best gezellig als je de juiste jongens tegenkomt.
Ik had de mast ook wel zwaarder verwacht, de hindernisbaan was net een soort apenkooitje (2x optrekken) en van het roadwork had ik eigenlijk verwacht dat het zeker 1 of 2 uur zou duren ipv het half uurtje wat wij hadden.
Heb je al een datum dat je moet opkomen?
Ze gaan aan je gewrichten leuren, je moet op een been een figuurtje springen etc. Gewoon over je heen laten komen, als je een gezonde jongen bent kom je er wel doorheen hoorquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:40 schreef Pumatje het volgende:
wat zijn de testen bij het Medisch onderzoek voor het bovenlichaam?
ik heb al gehoord dat je op 1 been zo ver mogelijk moet zien te springen.. en ze rukken aan je enkels en benen enzo.. en betreft bovenlichaam.. armen.. schouders..?
Veel springen idd, vooruit, achteruit ,links, rechts , alles op één been. Ook met je ogen dicht voor je evenwichtsorgaan.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:40 schreef Pumatje het volgende:
wat zijn de testen bij het Medisch onderzoek voor het bovenlichaam?
ik heb al gehoord dat je op 1 been zo ver mogelijk moet zien te springen.. en ze rukken aan je enkels en benen enzo.. en betreft bovenlichaam.. armen.. schouders..?
quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:28 schreef Esses het volgende:
Pumatje, je hebt toch ook al een keuring gehad, dan had je dat moeten weten (A)
Ik dacht dat je al goedgekeurd was johquote:Op donderdag 19 juni 2008 16:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
voor onderofficieren en officieren is het traject anders.
GO is pas na het AAC![]()
volgorde is daarvoor
Algemene fysieke belastbaarheid - > Psych.Onderzoek - > AAC gesprek - > GO.
Bezoek heb je toch na de keuring?!?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 03:54 schreef Pumatje het volgende:
nee kheb directe nummer van me Adjudant.
maar om weeeer te bellen vind ik zo klote.
mgoed.. toch maar doen morgen![]()
ben net terug van uitgaan.. ga lekker slapen.
quote:
Markus dit is compleet afhankelijk waar jij voor gaat en hoe je gesprek loopt. Richttijd voor het PO is ook 1 uur en een kwartier, maar ken ok mensen die met positief advies met 20 minuten buitenstonden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:48 schreef Markus-S-Lappelullus het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag weer geweest voor de VFB(Vaststelling Fysieke Belastbaarheid)-test.
De eerste keer had ik 14:37 minuten gefietst (ruim cluster 4, de keuringsarts was zelfs verbaasd), maar mijn kracht was flink onder de maat (cluster 2). En aangezien ik voor officier infanterie ga had ik cluster 4 nodig voor beide.
Deze keer had ik kracht cluster 3 en ik fietste weer ergens tussen de 13 en 14 minuten. Dus dat was genoeg voor een gemiddelde van cluster 4. Nu moet ik pas 18 november naar de AAC. Maar ik mag wel 14 augustus meelopen met het 42e painf. Iemand anders ook?
Ik moest btw flink lachen bij het PO. Die gast vroeg hoeveel bier ik dronk in het weekend. Ikke: "Ik denk zo'n vijf of zes, soms wel acht als ik op vrijdag uitga...". Terwijl m'n gemiddelde zo tussen de tien en vijftien ligt. Het is ook zo'n lijpe vraag; net of die arts niet weet dat een de gemiddelde persoon veel bier drinkt in het weekend.
O ja, Esses, in mijn uitnodiging voor de AAC staat trouwens dat het gesprek een uur tot anderhalf uur gaat duren, en geen 20 minuten en het zijn 3 of 4 officieren, en geen 5-7.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |