Gister mn MAST gehad en helemaal goedgekeurd
De avond ervoor al daar blijven slapen en met wat gasten kennisgemaakt, in het totaal waren we met ongeveer 24 man voor de MAST. 's Nachts uiteraard geen oog dicht kunnen doen dus 's ochtends was iedereen lekker fit
Na het ontbijt kon iedereen door voor het meten van het vetpercentage, het wegen/meten en het hartfilmpje.
Als er geen problemen waren hierbij (min. 65kg en geen problemen bij het hartfilmpje) dan mocht je door naar de krachttest en fietstest.
De krachttesten weet ik zo de resultaten niet precies van, behalve dat mijn balkje op het eindformulier op 1,5cm na zwart was.
Voor het fietsen maakte ik me wel wat zorgen omdat er zoveel verhalen over rond gingen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik 12:01 heb gefietst en dat was schijnbaar genoeg voor cluster 4 (gewicht 80.3kg, lengte 179cm)
Vervolgens gaat een keuringsarts naar de resultaten kijken en die bepaald of je cluster 4 gehaald hebt of niet.
Zodra dat allemaal geregeld is mag je nog een formulier wegbrengen en daarna gaan lunchen.
Dit bovenstaande is trouwens tussen kwart over 6 en kwart voor 12 dus je mag lekker veel wachten
Na de lunch werden we opgehaald door een majoor en werden we naar de sportzaal gebracht. Hier konden we ons omkleden en werd de hindernisbaan uitgelegd (hierover later meer). Daarna werden we mee naar buiten genomen voor de duurlooptest, 35min hardlopen in eigen tempo. Het is belangrijk om je eigen tempo te blijven lopen en vooral niet aan de korperaal te vragen hoe lang je nog moet
Na het hardlopen mochten we weer naar binnen om de hindernisbaan te doen, deze bestond uit de volgende onderdelen:
2x optrekken
evenwichtsoefening op de onderkant van een bankje met 360 graden draai erin.
onderlangs via touwen tussen 2 rekken klimmen, rek aantikken en dan weer terug via een ander touw. Daarna nog via een evenwichtsbalk weer terug naar de overkant.
vanaf een plateau naar een stang springen, naar de overkant gaan en weer op een plateau springen.
In een rek klimmen, door een gat en via de andere kant naar beneden.
Een rek wat in een hoek van ongeveer 45 graden tegen de muur staat, daar moest je in voorligsteun bovenop liggen, dan erachter langs, andere kant er op voorop en dan terug naar de startpositie.
20x opdrukken terwijl iemand een balletje onder je borst houd die moet aanraken.
Aan een touw naar een kast slingeren en onderweg 180 graden draaien.
Voor dit onderdeel kreeg ik een 10, alles gehaald dus. maar met 2 fouten red je het ook nog, als je tenminste niet al te beroerd presteerd tijdens het hardlopen en het roadwork.
Het roadwork bestond vooral uit balkjes tillen, opdrukken, situps, zandzakken tillen van A naar B zonder lopen. Het ging vooral om teamwork, alle balkjes in 1x naar 1 kant van het veld brengen (om vervolgens te horen dat de korperaal zich vergist had, ze moesten naar de andere kant
)
Daarbij moest er ook nog gezamelijk met een grote balk gerend worden, wat heel zwaar is als je opstelling niet goed is. Er werd nog wat in touwen geklommen en daarna konden we alles weer opruimen.
Nadat we van de korperaal te horen kregen dat 7 vd 8 man van groep door waren en de kleedruimte weer helemaal schoon was konden we door naar ons intakegesprek.
Dit gesprek duurde bij mij maar 5min, hierin nemen ze even je sollicitatieformulier door en vragen ze wat algemene dingen over het korps mariniers zoals de spreuk, hoe lang de opleiding duurt en waar het korps allemaal is ingezet.
Ik krijg nu binnen een week als het goed is de afspraak voor mn psychologische keuring en mn medische keuring en dan de 25e zou ik me kunnen melden in rotterdam
Gr. Gr.