abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59456408
Ik had 3 jaar geleden 's ochtends mijn psychologische keuring, maar omdat er niet genoeg tijd meer was moest ik later terug komen voor de medische keuring. Ik weet niet hoe het nu geregeld is maar het lijkt mij het meest logisch dat je eerst psychologisch hebt en daarna medisch.

Maar goed, lekker belangrijk, ik bedoelde het meer als geintje
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. (Albert Einstein)
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:27:23 #52
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59456956
Mja hij heeft sowieso ws. zijn PO al gehad, en anders heb je meestal PO en GO/SPORT op aparte dagen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59457434
17 juli om 0800 GO!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:12:34 #54
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59458078
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:48 schreef Tarmelane het volgende:
17 juli om 0800 GO!
EXACT 1 maand Maar waarvoor was 't nou?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_59458952
Ik krijg maar geen bericht van het CMH, ik zal morgen eens bellen
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:35:02 #56
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59460445
Misschien wel zo handig, gewoon naar a'dam toe bellen toch?
pi_59460599
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:42 schreef Remco026 het volgende:
Ik krijg maar geen bericht van het CMH, ik zal morgen eens bellen
duurde bij mij ook bijna 2 maanden.. heb ze elke week lastig gevallen iig.
En dat voor een simpel longonderzoek. incl röntgen foto, weet ik iig dat ik gezond ben
pi_59485768
Gister mn MAST gehad en helemaal goedgekeurd

De avond ervoor al daar blijven slapen en met wat gasten kennisgemaakt, in het totaal waren we met ongeveer 24 man voor de MAST. 's Nachts uiteraard geen oog dicht kunnen doen dus 's ochtends was iedereen lekker fit
Na het ontbijt kon iedereen door voor het meten van het vetpercentage, het wegen/meten en het hartfilmpje.
Als er geen problemen waren hierbij (min. 65kg en geen problemen bij het hartfilmpje) dan mocht je door naar de krachttest en fietstest.
De krachttesten weet ik zo de resultaten niet precies van, behalve dat mijn balkje op het eindformulier op 1,5cm na zwart was.
Voor het fietsen maakte ik me wel wat zorgen omdat er zoveel verhalen over rond gingen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik 12:01 heb gefietst en dat was schijnbaar genoeg voor cluster 4 (gewicht 80.3kg, lengte 179cm)
Vervolgens gaat een keuringsarts naar de resultaten kijken en die bepaald of je cluster 4 gehaald hebt of niet.
Zodra dat allemaal geregeld is mag je nog een formulier wegbrengen en daarna gaan lunchen.
Dit bovenstaande is trouwens tussen kwart over 6 en kwart voor 12 dus je mag lekker veel wachten

Na de lunch werden we opgehaald door een majoor en werden we naar de sportzaal gebracht. Hier konden we ons omkleden en werd de hindernisbaan uitgelegd (hierover later meer). Daarna werden we mee naar buiten genomen voor de duurlooptest, 35min hardlopen in eigen tempo. Het is belangrijk om je eigen tempo te blijven lopen en vooral niet aan de korperaal te vragen hoe lang je nog moet
Na het hardlopen mochten we weer naar binnen om de hindernisbaan te doen, deze bestond uit de volgende onderdelen:
  • 2x optrekken
  • evenwichtsoefening op de onderkant van een bankje met 360 graden draai erin.
  • onderlangs via touwen tussen 2 rekken klimmen, rek aantikken en dan weer terug via een ander touw. Daarna nog via een evenwichtsbalk weer terug naar de overkant.
  • vanaf een plateau naar een stang springen, naar de overkant gaan en weer op een plateau springen.
  • In een rek klimmen, door een gat en via de andere kant naar beneden.
  • Een rek wat in een hoek van ongeveer 45 graden tegen de muur staat, daar moest je in voorligsteun bovenop liggen, dan erachter langs, andere kant er op voorop en dan terug naar de startpositie.
  • 20x opdrukken terwijl iemand een balletje onder je borst houd die moet aanraken.
  • Aan een touw naar een kast slingeren en onderweg 180 graden draaien.

Voor dit onderdeel kreeg ik een 10, alles gehaald dus. maar met 2 fouten red je het ook nog, als je tenminste niet al te beroerd presteerd tijdens het hardlopen en het roadwork.
    Het roadwork bestond vooral uit balkjes tillen, opdrukken, situps, zandzakken tillen van A naar B zonder lopen. Het ging vooral om teamwork, alle balkjes in 1x naar 1 kant van het veld brengen (om vervolgens te horen dat de korperaal zich vergist had, ze moesten naar de andere kant )
    Daarbij moest er ook nog gezamelijk met een grote balk gerend worden, wat heel zwaar is als je opstelling niet goed is. Er werd nog wat in touwen geklommen en daarna konden we alles weer opruimen.
    Nadat we van de korperaal te horen kregen dat 7 vd 8 man van groep door waren en de kleedruimte weer helemaal schoon was konden we door naar ons intakegesprek.
    Dit gesprek duurde bij mij maar 5min, hierin nemen ze even je sollicitatieformulier door en vragen ze wat algemene dingen over het korps mariniers zoals de spreuk, hoe lang de opleiding duurt en waar het korps allemaal is ingezet.

Ik krijg nu binnen een week als het goed is de afspraak voor mn psychologische keuring en mn medische keuring en dan de 25e zou ik me kunnen melden in rotterdam
  • Gr. Gr.
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:35:10 #59
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59488485
    nice ;-) gefeliciteerd.

Intake gesprek (heb je bij KMar op 't laatst) duurt ook niet veel langer en is puur formaliteit. Maar leuk overzicht van wat er gedaan moet worden
      woensdag 18 juni 2008 @ 17:36:48 #60
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59493934
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 12:51 schreef unox_worst het volgende:
    Gister mn MAST gehad en helemaal goedgekeurd
    Ik heb je nog zien hobbelen daar
    pi_59494174
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 17:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik heb je nog zien hobbelen daar
    Was je er ook voor een keuring of werk je er? En waar ben je me tegengekomen dan?
    Nu maak je me nieuwsgierig
    Gr. Gr.
      woensdag 18 juni 2008 @ 17:49:04 #62
    185423 Gierigesloeber
    Maar als ik nou
    pi_59494211
    Ik ga de komende 2 weken niet schijten, dan ben ik vast zwaar genoeg.
      woensdag 18 juni 2008 @ 18:46:25 #63
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59495434
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 17:47 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Was je er ook voor een keuring of werk je er? En waar ben je me tegengekomen dan?
    Nu maak je me nieuwsgierig
    Ik werk er, je was op het sportveld bezig
      woensdag 18 juni 2008 @ 19:41:24 #64
    185423 Gierigesloeber
    Maar als ik nou
    pi_59496787
    Is de kans groot dat je inderdaad weer een week later terug kan komen voor de medische test?
    pi_59496873
    ben denk ik blij dat ik geen MAST heb hoeven doen
    maarja, ben dan ook ict'er richting vbdd he, als iedereen zo getrained was als de mariniers waren die lui ook overbodig
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:07:40 #66
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59497531
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 19:41 schreef Gierigesloeber het volgende:
    Is de kans groot dat je inderdaad weer een week later terug kan komen voor de medische test?
    Neu, meestal halen ze het wel als je gewoon netjes uitgenodigd bent voor 1 dagskeuring
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:30:18 #67
    185423 Gierigesloeber
    Maar als ik nou
    pi_59498248
    Een maat van mij moest 10 juni en moet morgen terug komen voor medisch.
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:37:32 #68
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59498456
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 20:30 schreef Gierigesloeber het volgende:
    Een maat van mij moest 10 juni en moet morgen terug komen voor medisch.
    Ik had er ook een maand weer tussen zitten, maar wist dit van te voren.
    pi_59503430
    Ik heb die lui die MAST moesten doen nog uit staan lachen Het kwam met bakken uit de lucht en ik vrolijk onder het afdakje van de eetzaal staan kijken

Ik heb vanmorgen gebeld en moet vrijdag terugbellen, het moest nog beoordeeld worden, maar dat snap ik niet, want moet ik niet daarheen komen voor ze iets gaan beoordelen
      woensdag 18 juni 2008 @ 23:05:43 #70
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59504099
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 22:49 schreef Remco026 het volgende:
    Ik heb die lui die MAST moesten doen nog uit staan lachen Het kwam met bakken uit de lucht en ik vrolijk onder het afdakje van de eetzaal staan kijken

Ik heb vanmorgen gebeld en moet vrijdag terugbellen, het moest nog beoordeeld worden, maar dat snap ik niet, want moet ik niet daarheen komen voor ze iets gaan beoordelen
    Beoordelen of je wel moet komen maybe?
    pi_59504209
    Njah het was volgens mij al zeker dat ik een echo van mijn hart moest laten maken, vanwege twee enorme pieken op mijn hartfilmpje, maarja we wachten wel af
    pi_59509938
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 19:44 schreef MrDrako het volgende:
    ben denk ik blij dat ik geen MAST heb hoeven doen
    maarja, ben dan ook ict'er richting vbdd he, als iedereen zo getrained was als de mariniers waren die lui ook overbodig
    Jij bent aangenomen als Onderofficier Verbindingsdienst toch? Enig idee wanneer je geplaatst wordt?
    Ik heb 4 Juli mn keuring voor OO vbd, dus voor mij zal het zeker niet voor december worden, misschien zelfs volgend jaar...
    pi_59511177
    Ik ook dat ik snel moet, geen idee hoe het zit met een vrijstelling van onderwijs.
      donderdag 19 juni 2008 @ 10:40:36 #74
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59511950
    Die kun je gewoon op je schooltje vragen. Doen ze meestal niet zo heel erg moeilijk mee, zien ze wel als een "open dag"
    pi_59512149
    Als je nog op de middelbare school zit is dat meestal geen probleem hoor. Ik heb 3 jaar geleden ook al een keer gesolliciteerd toen ik nog op de middelbare school zat. Daarvoor heb ik gewoon 2 dagen vrij gekregen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')