abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59514272
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 12:51 schreef unox_worst het volgende:
Gister mn MAST gehad en helemaal goedgekeurd

De avond ervoor al daar blijven slapen en met wat gasten kennisgemaakt, in het totaal waren we met ongeveer 24 man voor de MAST. 's Nachts uiteraard geen oog dicht kunnen doen dus 's ochtends was iedereen lekker fit
Na het ontbijt kon iedereen door voor het meten van het vetpercentage, het wegen/meten en het hartfilmpje.
Als er geen problemen waren hierbij (min. 65kg en geen problemen bij het hartfilmpje) dan mocht je door naar de krachttest en fietstest.
De krachttesten weet ik zo de resultaten niet precies van, behalve dat mijn balkje op het eindformulier op 1,5cm na zwart was.
Voor het fietsen maakte ik me wel wat zorgen omdat er zoveel verhalen over rond gingen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik 12:01 heb gefietst en dat was schijnbaar genoeg voor cluster 4 (gewicht 80.3kg, lengte 179cm)
Vervolgens gaat een keuringsarts naar de resultaten kijken en die bepaald of je cluster 4 gehaald hebt of niet.
Zodra dat allemaal geregeld is mag je nog een formulier wegbrengen en daarna gaan lunchen.
Dit bovenstaande is trouwens tussen kwart over 6 en kwart voor 12 dus je mag lekker veel wachten

Na de lunch werden we opgehaald door een majoor en werden we naar de sportzaal gebracht. Hier konden we ons omkleden en werd de hindernisbaan uitgelegd (hierover later meer). Daarna werden we mee naar buiten genomen voor de duurlooptest, 35min hardlopen in eigen tempo. Het is belangrijk om je eigen tempo te blijven lopen en vooral niet aan de korperaal te vragen hoe lang je nog moet
Na het hardlopen mochten we weer naar binnen om de hindernisbaan te doen, deze bestond uit de volgende onderdelen:
  • 2x optrekken
  • evenwichtsoefening op de onderkant van een bankje met 360 graden draai erin.
  • onderlangs via touwen tussen 2 rekken klimmen, rek aantikken en dan weer terug via een ander touw. Daarna nog via een evenwichtsbalk weer terug naar de overkant.
  • vanaf een plateau naar een stang springen, naar de overkant gaan en weer op een plateau springen.
  • In een rek klimmen, door een gat en via de andere kant naar beneden.
  • Een rek wat in een hoek van ongeveer 45 graden tegen de muur staat, daar moest je in voorligsteun bovenop liggen, dan erachter langs, andere kant er op voorop en dan terug naar de startpositie.
  • 20x opdrukken terwijl iemand een balletje onder je borst houd die moet aanraken.
  • Aan een touw naar een kast slingeren en onderweg 180 graden draaien.

Voor dit onderdeel kreeg ik een 10, alles gehaald dus. maar met 2 fouten red je het ook nog, als je tenminste niet al te beroerd presteerd tijdens het hardlopen en het roadwork.
    Het roadwork bestond vooral uit balkjes tillen, opdrukken, situps, zandzakken tillen van A naar B zonder lopen. Het ging vooral om teamwork, alle balkjes in 1x naar 1 kant van het veld brengen (om vervolgens te horen dat de korperaal zich vergist had, ze moesten naar de andere kant )
    Daarbij moest er ook nog gezamelijk met een grote balk gerend worden, wat heel zwaar is als je opstelling niet goed is. Er werd nog wat in touwen geklommen en daarna konden we alles weer opruimen.
    Nadat we van de korperaal te horen kregen dat 7 vd 8 man van groep door waren en de kleedruimte weer helemaal schoon was konden we door naar ons intakegesprek.
    Dit gesprek duurde bij mij maar 5min, hierin nemen ze even je sollicitatieformulier door en vragen ze wat algemene dingen over het korps mariniers zoals de spreuk, hoe lang de opleiding duurt en waar het korps allemaal is ingezet.

Ik krijg nu binnen een week als het goed is de afspraak voor mn psychologische keuring en mn medische keuring en dan de 25e zou ik me kunnen melden in rotterdam
  • Hoe zwaar vond jij het?

Ik heb de mast in mei gehad (inmiddels po/go gekeurd) maar ik vond het onwijs tegenvallen. Ik had het echt veel zwaarder verwacht. Ik had verwacht dat ze je zover zouden pushen dat je het met kracht en conditie niet meer zou redden en dat je het op wilskracht moest doen. Ik dacht dat er wel een paar van mijn groepje af zouden vallen maar ze gingen allemaal door, leuk voor hen maar daar zaten een paar gasten bij die ik niet met 40 kilo bepakking zie lopen hoor. (nee ook niet na flink trainen)

Zoals je gemerkt hebt slaap je daar echt beroerd, je kan beter thuis slapen en om 4.00 uur opstaan voor je PO.
    pi_59514838
    Ja dat doe ik de volgende keer ook, gewoon lekker slapen en dan met de auto erheen. Al is die avond ervoor best gezellig als je de juiste jongens tegenkomt.

Ik had de mast ook wel zwaarder verwacht, de hindernisbaan was net een soort apenkooitje (2x optrekken ) en van het roadwork had ik eigenlijk verwacht dat het zeker 1 of 2 uur zou duren ipv het half uurtje wat wij hadden.

Heb je al een datum dat je moet opkomen?
    Gr. Gr.
    pi_59515982
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 12:19 schreef unox_worst het volgende:
    Ja dat doe ik de volgende keer ook, gewoon lekker slapen en dan met de auto erheen. Al is die avond ervoor best gezellig als je de juiste jongens tegenkomt.

Ik had de mast ook wel zwaarder verwacht, de hindernisbaan was net een soort apenkooitje (2x optrekken ) en van het roadwork had ik eigenlijk verwacht dat het zeker 1 of 2 uur zou duren ipv het half uurtje wat wij hadden.

Heb je al een datum dat je moet opkomen?
    Nee, ik moet eerst de oogjes laseren. Waarschijnlijk november opkomen.
    Maar eerst naar de kct-kennismakingsdagen, dat schijnt vrij pittig( en leuk) te zijn.

Roadwork was wel mooi, bij ons was het ook een half uur, ik dacht dat ze het hadden ingekort ivm het warme weer die dag. Niet dus.

Ik stond er echt van te kijken hoe vergaand het geneeskundig onderzoek was. Bijvoorbeeld het toch al uitgebreidde onderzoek van de fysio werd in het kort nog eens overgedaan door de keurend arts.

Psychologisch onderzoek is goed te doen. Je krijgt 133 vragen die je vlot moet invullen. Allemaal in de trant van 'de meeste mensen denken alleen aan zichzelf' eens/oneens.

Gewoon eerlijk invullen, de shrink zal in het persoonlijk gesprek kijken of de uitkomsten van het schriftelijke deel wel overeenkomen met wat je bij hem/haar uitkraamt.
    pi_59517717
    Ik heb MBO gedaan, 1 jaar en dan uitgeschreven. Nu weer ingeshreven voor andere opleiding waar ik dan weer vrijstelling voor moet krijgen, het is een beetje vaag.
      donderdag 19 juni 2008 @ 14:40:15 #80
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_59519150
    wat zijn de testen bij het Medisch onderzoek voor het bovenlichaam?

ik heb al gehoord dat je op 1 been zo ver mogelijk moet zien te springen.. en ze rukken aan je enkels en benen enzo.. en betreft bovenlichaam.. armen.. schouders.. ?
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
    pi_59519613
    het medisch onderzoek ben ik oo wel benieuwd naar, die krijg ik als het goed is op dezelfde dag als het psychologisch onderzoek. dat was ik even vergeten
    Zodra ik die heb gehad zal ik daar ook weer een mooi verslagje van maken
    Gr. Gr.
      donderdag 19 juni 2008 @ 15:04:17 #82
    60430 Bartuc
    Pugno Pro Patria
    pi_59519961
    Morgen het GO, dus verwacht morgen een kleine update te kunnen geven.
    Overnachten op de kazerne, dus hoop wat slaap te kunnen pakken.
    Maar dat zal er wel niet inzitten, net als vorige keer.
      donderdag 19 juni 2008 @ 15:05:01 #83
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59519990
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 14:40 schreef Pumatje het volgende:

ik heb al gehoord dat je op 1 been zo ver mogelijk moet zien te springen.. en ze rukken aan je enkels en benen enzo.. en betreft bovenlichaam.. armen.. schouders.. ?
    Ze gaan aan je gewrichten leuren, je moet op een been een figuurtje springen etc. Gewoon over je heen laten komen, als je een gezonde jongen bent kom je er wel doorheen hoor
    pi_59520213
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 14:40 schreef Pumatje het volgende:

Veel springen idd, vooruit, achteruit ,links, rechts , alles op één been. Ook met je ogen dicht voor je evenwichtsorgaan.

Ze kijken of je armen, schouders niet te ver gestrekt kunnen worden. (als ze je schouders verder dan een bepaalde hoek ten opzichte bovenlijf kunnen douwen dan zit de zaak niet goed schijnbaar)
    Verder gaan ze met de fingers je ruggergraat af om te kijken of je geen scoliose hebt. (heb ik wel een beetje niet gezien ) Tien keer opdrukken bij de fysio, denk om te kijken of je schouders even ver omhoog komen.
    Zover mogelijk naar voren buigen. Bovenlijf viel eigenlijk wel mee.
      donderdag 19 juni 2008 @ 15:28:17 #85
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59520672
    Pumatje, je hebt toch ook al een keuring gehad, dan had je dat moeten weten (A)
    Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
    [i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
      donderdag 19 juni 2008 @ 16:11:41 #86
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_59521691
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 15:28 schreef Esses het volgende:
    Pumatje, je hebt toch ook al een keuring gehad, dan had je dat moeten weten (A)

voor onderofficieren en officieren is het traject anders.

GO is pas na het AAC

volgorde is daarvoor

Algemene fysieke belastbaarheid - > Psych.Onderzoek - > AAC gesprek - > GO.

donderdag 19 juni 2008 @ 17:08:30 #87
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59523253
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 16:11 schreef Pumatje het volgende:

[..]

voor onderofficieren en officieren is het traject anders.

GO is pas na het AAC

volgorde is daarvoor

Algemene fysieke belastbaarheid - > Psych.Onderzoek - > AAC gesprek - > GO.

Ik dacht dat je al goedgekeurd was joh

Mja, KMar heeft eerst AAC dan PO dan GO/SPORT.
    Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
      donderdag 19 juni 2008 @ 17:18:30 #88
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_59523473
    Nou ja.. AAC is een kwestie van een goede algemene ontwikkeling, weten wat er speelt, begrijpen hoe de legerstructuur en overheid in elkaar zit, en je niet gedragen als een "boer".

Ben al tijdje terug naar Fysio geweest, en mijn lichaam was in orde dus ja.. ben er vrijwel zeker van.
    Wil niet arrogant zijn, maar denk dat het wel goed komt

Stomme is..

Ik heb al mijn papieren gekregen met uitnodigingsdata voor het AAC gesprek.

Ook voor mijn GO.

Maar er zat helemaal niets tussen betreft een bezoek aan de parate eenheid :S ...

hoe de fok moet ik dat oplossen, weer een belletje maken?
    pi_59523606
    [/quote[
    hoe de fok moet ik dat oplossen, weer een belletje maken?
    [/quote]

Als dit normaal gesproken een standaard onderdeel is van de sollicitatie procedure dan zou ik ff bellen,

hopen dat je hem niet aan de phone krijgt
      vrijdag 20 juni 2008 @ 03:54:09 #90
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_59540361
    nee kheb directe nummer van me Adjudant.
    maar om weeeer te bellen vind ik zo klote.

mgoed.. toch maar doen morgen
    ben net terug van uitgaan.. ga lekker slapen.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 09:37:43 #91
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59542535
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 03:54 schreef Pumatje het volgende:
    nee kheb directe nummer van me Adjudant.
    maar om weeeer te bellen vind ik zo klote.

mgoed.. toch maar doen morgen
    ben net terug van uitgaan.. ga lekker slapen.
    Bezoek heb je toch na de keuring?!?
    pi_59545780
    Net gebeld met de medische administratie en de cardioloog vind het niet nodig dat ik langskom. Ik mag uitgenodigd worden voor de sporttest en ik moet straks even terugbellen voor de datum
      vrijdag 20 juni 2008 @ 12:58:26 #93
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_59547996
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 09:37 schreef Esses het volgende:

[..]

Bezoek heb je toch na de keuring?!?

He?

Ja.. na je keuringen.. VOOR het aac gesprek.

heb keuringen al gehad, behalve de GO.
    pi_59548070
    het GO mag wettelijk pas NA je aac gesprek

Maar defensie.... dr gaat wel eens wat fout, ik was bijvoorbeeld voor ik opkwam nooit op de KMS geweest(had mn aac in amsterdam.)
      vrijdag 20 juni 2008 @ 13:00:57 #95
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_59548086
    ja, idd.
    Dat probeer ik ze nu al zo'n half topic te vertellen.. ( dat het GO na mijn AAC gesprek is ) en wat ik tot nu toe heb gehad
    Ik baal er gewoon om dat ik die knakker weer bellen moet.

had al weer week geleden gebeld met de vraag of de parate eenheid die je bezoekt ook de eenheid zal zijn waar je wordt geplaatst in verband met het zoeken van een woning e.d iig oriënteren.. en de vraag of hier een keuze in is.. want die werd me wel gegeven toen ik nog voor de CAV. ging.

nu moet ik weer bellen dat ik de papieren niet gehad heb..
    straks zet ie nog een streep door mijn PO goedkeuring
    pi_59727891
    Ik ben afgelopen dinsdag weer geweest voor de VFB(Vaststelling Fysieke Belastbaarheid)-test.
    De eerste keer had ik 14:37 minuten gefietst (ruim cluster 4, de keuringsarts was zelfs verbaasd), maar mijn kracht was flink onder de maat (cluster 2). En aangezien ik voor officier infanterie ga had ik cluster 4 nodig voor beide.
    Deze keer had ik kracht cluster 3 en ik fietste weer ergens tussen de 13 en 14 minuten. Dus dat was genoeg voor een gemiddelde van cluster 4. Nu moet ik pas 18 november naar de AAC. Maar ik mag wel 14 augustus meelopen met het 42e painf. Iemand anders ook?

Ik moest btw flink lachen bij het PO. Die gast vroeg hoeveel bier ik dronk in het weekend. Ikke: "Ik denk zo'n vijf of zes, soms wel acht als ik op vrijdag uitga...". Terwijl m'n gemiddelde zo tussen de tien en vijftien ligt. Het is ook zo'n lijpe vraag; net of die arts niet weet dat een de gemiddelde persoon veel bier drinkt in het weekend.

O ja, Esses, in mijn uitnodiging voor de AAC staat trouwens dat het gesprek een uur tot anderhalf uur gaat duren, en geen 20 minuten en het zijn 3 of 4 officieren, en geen 5-7.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 13:14:30 #97
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59730056
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 11:48 schreef Markus-S-Lappelullus het volgende:
    Ik ben afgelopen dinsdag weer geweest voor de VFB(Vaststelling Fysieke Belastbaarheid)-test.
    De eerste keer had ik 14:37 minuten gefietst (ruim cluster 4, de keuringsarts was zelfs verbaasd), maar mijn kracht was flink onder de maat (cluster 2). En aangezien ik voor officier infanterie ga had ik cluster 4 nodig voor beide.
    Deze keer had ik kracht cluster 3 en ik fietste weer ergens tussen de 13 en 14 minuten. Dus dat was genoeg voor een gemiddelde van cluster 4. Nu moet ik pas 18 november naar de AAC. Maar ik mag wel 14 augustus meelopen met het 42e painf. Iemand anders ook?

Ik moest btw flink lachen bij het PO. Die gast vroeg hoeveel bier ik dronk in het weekend. Ikke: "Ik denk zo'n vijf of zes, soms wel acht als ik op vrijdag uitga...". Terwijl m'n gemiddelde zo tussen de tien en vijftien ligt. Het is ook zo'n lijpe vraag; net of die arts niet weet dat een de gemiddelde persoon veel bier drinkt in het weekend.

O ja, Esses, in mijn uitnodiging voor de AAC staat trouwens dat het gesprek een uur tot anderhalf uur gaat duren, en geen 20 minuten en het zijn 3 of 4 officieren, en geen 5-7.
    Markus dit is compleet afhankelijk waar jij voor gaat en hoe je gesprek loopt. Richttijd voor het PO is ook 1 uur en een kwartier, maar ken ok mensen die met positief advies met 20 minuten buitenstonden.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 13:21:37 #98
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_59730252
    het is allemaal goedgekomen met mijn AAC gesprek, deze heb ik aankomende maandag, bij mij thuis .
    Voorzitter van de Aanstellingscomissie belde op

als de koffie maar klaarstaat zei de beste Officier.
    pi_59730522
    Bij jou thuis? Ik zou extra sterke koffie zetten dan.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 13:39:35 #100
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_59730682
    idd
    mucho sterke koffie.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')