deel 23 ook goedquote:Op donderdag 12 juni 2008 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Oeps, kan een modje de TT ff veranderen in 'Rotterdam # 22 en bedenk maar een leuke titel'?
Er is deze week toch de Parade? En anders kun je nog huizen gaan kijken zaterdag op de open huizen route. En er is ook nog een tentoonstelling in het oude Postkantoor over het nieuwe Rotterdam. En als het goed weer is, valt er best wel weer te BBQ'enquote:Wanneer gaan we nou BBQ-en of iets anders gezelligs doen?
Ikke wel hoor, ik vind voetbal wel okay.quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zijn jullie niet om te praten voor een gezellig avondje voetbal? Het was erg leuk maandag op 't mathenesserplein, gratis bier na ieder doelpunt, iedereen oranje, mooie sfeer en niet al te druk
.
Goed! Ik krijg binnenkort tegels in m'n keuken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hey Breuls, lang niet gezien.Hoe gaat het met de hofdame?
Dat werd dan wel tijd of niet?quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:25 schreef Breuls het volgende:
[..]
Goed! Ik krijg binnenkort tegels in m'n keuken.
Vanwege het feit dat de sluiter van het vorige topic de morele plicht heeft een nieuwe te openenquote:- Iets met duvel, dansen en te lui
Alles behalve dat. Naast het feit dat ik voetbal totaal niet leuk vindt, kan ik mij kapot ergeren aan mensen die doen alsof het heel spannend is waar de bal nu weer net over het lijntje rolt. Of histerisch reageren als ze 10 seconde van het beeld missen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zijn jullie niet om te praten voor een gezellig avondje voetbal? Het was erg leuk maandag op 't mathenesserplein, gratis bier na ieder doelpunt, iedereen oranje, mooie sfeer en niet al te druk
.
Dinsdagavond Roemenie![]()
Loopt 2 topics achterquote:Op donderdag 12 juni 2008 22:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[quote]Hartelijk welkom bij het achtste negende tiende elfde twaalfde derveervijfnegentiende twintigste eenentwintigste
En is het nu ook al bekend wanneer de afvoer wordt aangesloten ?quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:25 schreef Breuls het volgende:
Goed! Ik krijg binnenkort tegels in m'n keuken.
Ik ga morgenavond NL - FR kijken in rotown.quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
.
Dinsdagavond Roemenie![]()
Ja, ik woon er al bijna een jaar.quote:
Medio 2009, denk ik. Heeft iemand nog neusknijpers over?quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En is het nu ook al bekend wanneer de afvoer wordt aangesloten ?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Same here, en in het vorige topic bood X_M ook zoiets aan![]()
Ik denk dat we de gene met de meeste M2 moeten kiezen, breuls
Daar zit ik onder. Moehahaha.quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
Ik bied 100!
Oy. Just doing what I was told.quote:
1 2 3 | 806131152401420999 1420999 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode ) 806131152401420151 1420151 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Motorambulance 17-320 ) |
quote:In je pyama naar de Rotterdamse Schouwburg
Slapen met je buren’ is theater, beeldende kunst, dans, muziek, mode en design. Meer dan vijftig uiteenlopende bewoners van de wijken Kralingen en Crooswijk werken in deze productie samen met professionals uit het Rotterdamse culturele veld. Speciaal voor deze avond staan er bedden op de plaats van podium en stoelen. Na afloop van de voorstelling is er in de Rotterdamse Schouwburg nog een afterparty. De volgende ochtend schuiven acteurs, zangers en bezoekers aan bij de buurtjes uit Kralingen Crooswijk voor een gezamenlijk ontbijt op het Schouwburgplein of een publieke work out.
Datum: zaterdag 21 juni 2008 Slapen met je buren en zondag 22 juni 2008 Ontbijten met je buren
Aanvang: 20.15 uur (Slapen met je buren) en 09.00 uur (Ontbijten met je buren)
Adres: Rotterdamse Schouwburg, Schouwburgplein 25
Toegang: ¤ 15,- (Slapen met je buren), ¤ 15,- afterparty, ¤ 5,- (Ontbijten met je buren)
Kaartverkoop via www.rotterdamseschouwburg.nl
of aan de kassa van de Rotterdamse Schouwburg of 010-411 8110 (ma t/m za van 12:00 tot 19:00)
dan mag deze er ook bijquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.zuurkool.com/rotterdammerts-opgelet/ Voor in de OP. Vooral de natte T is typerend
Alsof ik hier wel op zit te wachten.quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
wat??? wie doet DAT dan??? dat is MOORD !!!
WAT?quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:33 schreef Isegrim het volgende:
De Rotterdammerts mogen trouwens ook wel eens gezamenlijk in mijn crib langskomen voor een gezellig avondje.Vind ik leuk, ga ik hapjes maken enzo.
Jij krijgt dan natuurlijk ook wat.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:10 schreef Koewam het volgende:
[..]
WAT?
ETEN?![]()
geef deze meneer met surinaamse genen ook wat
Nu welquote:Op zaterdag 14 juni 2008 02:06 schreef Maeghan het volgende:
Kunsthal Kookt staat niet in de OPDaar kijk ik altijd twee jaar naar uit
He bah, van die zwetende mensen met bacterien in en op hun lijf, en dan meerdere in 1 ruimte?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja een analoog spel, dat je samen met echte levende mensen moet spelen, die dan ook nog eens bij je aan tafel zitten...
*phew*quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja een analoog spel, dat je samen met echte levende mensen moet spelen, die dan ook nog eens bij je aan tafel zitten...
Gelukkig zijn er ook digitale spellen met Rotterdam in de hoofdrol
[ link | afbeelding ]
Klik eens op het plaatjequote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:17 schreef Isegrim het volgende:
Wat is dat trouwens voor spel in dat plaatje?
Ben je het systeem aan het testenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
BRAN PRIO 1 TS441 AL441 TS202 DORDTSELAAN 141 ROTTERDAM Gebouwbrand
806141307331400999 1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
806141307331400441 1400441 BRW Rotterdam-Zuid ( Kazernealarm Mijnsherenlaan )
806141307331400231 1400231 BRW Rotterdam-Noord ( Kazernealarm Baan )
en dan zingen wij:quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:30 schreef DutchTrain het volgende:
Ter verhoging van de feestvreugde naast al dat voedsel kan ik deze inbrengen =>
[ link | afbeelding ]
ja.. ik werd gewoon bang om op de fiets te springen. Was iig erg gezellig in Stalles/Parket.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:12 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Gisteren gekkenhuis op de nieuwe binnenweg
Is dat alles?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:20 schreef littledrummergirl het volgende:
hm ik niet echt, twee dagen aan een stuk van 10 tot 17 op mn voeten gestaan en vriendelijk gelachen naar iedereen, dus ik denk dat ik mn voeten zo een lekker verwenbeurtje ga gevenheb een voetmasker gekocht ( voor de mannen onder ons: ja die bestaan
dus dat ga ik zo even doen denk ik
Als je doof bent is het misschien niet zo handig om voorovergebogen boven het spoor te gaan hangen...?quote:Op zondag 15 juni 2008 16:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dove Rotterdammer op perron door trein gegrepen
quote:1400999 20:18:38 15-06-08 PRIO 1 TS211 AL211 TS202 Beukelsweg 60 b Rotterdam Gebouwbrand BRW Rotterdam-Rijnmond
Hij voelde iets trillen, keek: "waar komt dat trillen vandaan", maar hij begon met de verkeerde kant op te kijken?quote:Op zondag 15 juni 2008 17:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daarnaast voel je het ook helemaal trillen als een intercity met 140 KM/u langskomt..
Oordoppen FTW!quote:Op zondag 15 juni 2008 22:39 schreef Duvel het volgende:
Hier gaat het reeds los. Als ze die wedstrijden nou een uurtje eerder laten beginnen, kan ik tenminste normaal gaan pitten.
Oh dat vind ik wel kut, dan moeten we de volgende keer nog meer lawaai maken want we moeten ze wel pwnen!quote:Op zondag 15 juni 2008 23:00 schreef Duvel het volgende:
't Is gewoon meer herrie dan toen Nederland won eergisteren!
]http://www.dumpert.nl/med(...)ilig_moet_maken.html[/quote][/url]quote:Ach, wij kunnen het ook hoor:
[url=http://www.dumpert.nl/med(...)ilig_moet_maken.html
Ik vind het jammer voor de immer sympathieke Tsjechen.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik gun het ze wel, dit was een mooie manier om te winnen.
Zijn Tsjechen sympathiek? Ik vind die keeper stom met zijn achterlijke hoofddeksel.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het jammer voor de immer sympathieke Tsjechen.
Het zou mij niet hebben verbaasd als één van die Italianen een paar klappen zou uitdelen. En ik zou er nog begrip voor hebben ook. Al moet ik wel lachen om het filmpje.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:01 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat vraagt ook gewoon om klappen ... (wow over dubbelzinnig gesproken)
Weet ik veel, ik had wel wat anders te doen dan die wedstrijd kijken.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zijn Tsjechen sympathiek? Ik vind die keeper stom met zijn achterlijke hoofddeksel.
Je hebt een onvergetelijke ontknoping gemist.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik had wel wat anders te doen dan die wedstrijd kijken.
Dat is wel een heel tof plein trouwens.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Ach, wij kunnen het ook hoor:
http://www.dumpert.nl/med(...)ilig_moet_maken.html
Dat zeker, net als de iets te trage trainspotter op Nieuwekerk vorig jaar...quote:Op zondag 15 juni 2008 21:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij voelde iets trillen, keek: "waar komt dat trillen vandaan", maar hij begon met de verkeerde kant op te kijken?
Heel sneu.
Sfeer buiten met pakweg 500 man op het stuk Maashaven-Dordtselaan was altijd nog 100x beter dan met 10 man dronken op station Beurs toen Nederland speeldequote:
Nee, hier niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het getoeter is hier grotendeels voorbij, bij jullie?
Zo af en toe een toeter nog.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het getoeter is hier grotendeels voorbij, bij jullie?
Maashaven of mijnsherenlaan nog dan? Ik hoor hier vrijwel niets meer, af en toe 1 auto die voorbij komtquote:
We stonden bij Rams, de surinamer tegenover X_M en Duvel, en we konden niet meer naar buiten kijkenquote:20:29:16 16-06-08 17 G BRAN PRIO 1 AL461 TS202 MAASHAVEN Silo MAASHAVEN Zuidzijde 2 ROTTERDAM Gebouwbrand
806162029161400999 1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
806162029161400461 1400461 BRW Rotterdam-Zuid ( Kazernealarm Groene Tuin )
806162029161400441 1400441 BRW Rotterdam-Zuid ( Kazernealarm Mijnsherenlaan )
806162029161400231 1400231 BRW Rotterdam-Noord ( Kazernealarm Baan )
806162028241400999
20:28:24 16-06-08 17 G BRAN PRIO 2 TS441 MAASHAVEN Silo MAASHAVEN Zuidzijde 2 ROTTERDAM OMS-MELDING
806162028241400999 1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
806162028241400441 1400441 BRW Rotterdam-Zuid ( Kazernealarm Mijnsherenlaan )
Stoere foto's! Vooral die 1equote:Op maandag 16 juni 2008 16:42 schreef Individual het volgende:
Was gister weer eens in mijn favoriete NLse stad en heb een bende (panorama) foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 juni 2008 23:27 schreef DutchTrain het volgende:
Het oude postkantoor aan de Coolsingel wordt ook wel bijzonder...
[ afbeelding ]
http://www.eikongraphia.com/?p=2455
Je werkt als ober in de oude haven?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:20 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Stoere foto's! Vooral die 1e
Op die 2e zie ik m'n werk
Beetje raar bericht, die poortjes waar je je ov of je strippenkaart in moet stouwen zijn altijd al gevoelig geweest voor andere pasjes. Als die straks weg zijn, lijkt het me niet dat je die poortjes nog open gaat krijgen door je bonuskaart boven die chipkaartplaat te houdenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Meer zwartrijders door ov-chipkaart
Verwacht je niet.
ja precies... ik douw ook altijd wat anders in die sleuf als ik bijvoorbeeld al gestempeld heb en ga overstappen..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:48 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Beetje raar bericht, die poortjes waar je je ov of je strippenkaart in moet stouwen zijn altijd al gevoelig geweest voor andere pasjes. Als die straks weg zijn, lijkt het me niet dat je die poortjes nog open gaat krijgen door je bonuskaart boven die chipkaartplaat te houden
Is dit niet de weg naar de Meent? Waar is dan de Mac?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:46 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar is de trambaan?!
Het ziet er opzich wel strak uit, maar ik ben altijd een beetje huiverig voor dergelijke verbouwingen aan de schaarse oude gebouwen die Rotterdam nog heeft...
Zou zonde zijn ja, het is juist een mooi gebouwquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:46 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar is de trambaan?!
Het ziet er opzich wel strak uit, maar ik ben altijd een beetje huiverig voor dergelijke verbouwingen aan de schaarse oude gebouwen die Rotterdam nog heeft...
dat en het stadhuis zijn nog een paar van de weinig mooie gebouwen in de stad.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:46 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Zou zonde zijn ja, het is juist een mooi gebouw
quote:Postkantoor Coolsingel wordt herontwikkeld
KPN heeft het historische postkantoor aan de Coolsingel in Rotterdam verkocht. In het gebouw komen winkels en horeca. Mogelijk komt er ook een luxe hotel met conferentieruimten of kantoren. Dat hebben de kopers, Delta Projectontwikkeling, Redevco Nederland en SNS Property Finance, woensdag meegedeeld.
Komende maanden gebruiken zij om het concept verder uit te werken. De partijen verwachten dat het vernieuwde 'postkantoor' pas in 2012 weer opengaat. De herontwikkeling van dit historische gebouw van ruim 28.000 vierkante meter kan beginnen, meldden zij trots.
Het gebouw heeft een monumentale status. Het doel is om het rijksmonument zijn grandeur terug te geven. Het hoofdpostkantoor is een van de weinige panden die na het bombardement van Rotterdam in 1940 nog intact zijn. Het pand, ontworpen door architect en rijksbouwmeester G.C. Bremer, is in 1923 in gebruik genomen. Het postkantoor is inmiddels gesloten voor het publiek
bron architectenweb, 30 augustus 2007
dat begrijp ik ook van die engelse site...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Volgens mij wilden ze in dat oude pand luxueze (mode)winkels gooien
maar hoe zit het nou precies dan, gooien ze in het oude pand tijdelijk winkels en over een paar jaar gaan ze het verbouwen tot dat andere ding?quote:Once a place to buy your stamps and stuff, it now will be transformed into a luxury shopping mall with a hotel tower. Or, when no hotel company is interested: luxury apartments.
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:01 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Alles mag in Rotterdam, zolang het maar een toren is.
Prachtig gebouwquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Die valt nog mee, die zetten ze niet boven op een prachtig gebouw
Links niet op de foto. De straat die je ziet is de Meent. En inderdaad is de Mac verdwenen... ook dat is overigens een soort van monumentaal gebouw dat je niet zomaar zal slopen.quote:
Een typisch ADquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Meer zwartrijders door ov-chipkaart
Verwacht je niet.
monumentaal?quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Links niet op de foto. De straat die je ziet is de Meent. En inderdaad is de Mac verdwenen... ook dat is overigens een soort van monumentaal gebouw dat je niet zomaar zal slopen.
Dat kot van de Mac is toch vorig jaar verkozen tot lelijkste gebouw van Rotterdam?quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Links niet op de foto. De straat die je ziet is de Meent. En inderdaad is de Mac verdwenen... ook dat is overigens een soort van monumentaal gebouw dat je niet zomaar zal slopen.
Precies, alleen daarom moet het blijven staanquote:Op woensdag 18 juni 2008 07:49 schreef Duvel het volgende:
Dat kot van de Mac is toch vorig jaar verkozen tot lelijkste gebouw van Rotterdam?
Het rare is, dat de andere soortgelijke gebouwtjes aan de coolsingel met horeca er in, imho erg goed zijn voor het straatbeeld, komt gezellig overquote:Op woensdag 18 juni 2008 07:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kot van de Mac is toch vorig jaar verkozen tot lelijkste gebouw van Rotterdam?
quote:[19:38] [Jeroen ]: Ik zat in de trein
[19:38] [Jeroen ]: meisje vraagt of raam open mag, ik zeg ok, maar ik doe hem wel weer dicht als we rijden, anders worden mn lymfe 3x zo groot
[19:38] [Jeroen ]: engelse gast + aggresieve vent komen er bij in Eindhoven
[19:39] [Jeroen ]: Engelse gast doet raam open, dus ik doe hem dicht en begin met de uitleg dat mn lymfe klieren het niet zo tof vinden op de tocht
[19:39] [Jeroen ]: Komt die andere vent er tussen dat "alleen een hele grote jongen het raam weer dicht doet als hij hem open doet, en dat hij me anders wel een paar tikken zou verkopen"
[19:39] [Jeroen ]: Na de mededeling dat ik 2 meter 4 lang ben,
[19:39] [Jeroen ]: deed ik het raam weer dicht![]()
[19:39] [Jeroen ]: Waarop de bedreigingen een keer of 10 herhaald werden
[19:40] [Jeroen ]: Dus ik zei "is goed jongen, ik bel de KLPD wel"
[19:40] [Jeroen ]: Conducteur dr bij, 112 gebeld (Die melding is trouwens kwijt geraakt .... aldus de politiedame ...)
[19:40] [Jeroen ]: 5 man politie, 4 man NS
[19:40] [Jeroen ]: "nee meneer, dit is geen concrete bedreiging. U mag wel aangifte doen, maar dat wordt vrijwel zeker geseponeerd"
Ik zou maar niet s'avonds met je vriend naar het strand gaan danquote:Op zaterdag 21 juni 2008 00:52 schreef Isegrim het volgende:
In de kroeg!De familie van mijn vriend is over uit Aruba (mijn vriend is geen Arubaan, maar zijn familie woont er wel) en we gaan naar één of ander café in Zevenkamp. Vraag me niet waarom daar. Kennissen van hun gingen daarheen ofzo.
Maar jullie mogen niet meer zeuren over toeterende turken!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 08:39 schreef Duvel het volgende:
Wij hebben maar oordoppen in gedaan zodat we konden slapen.
Nadat we ze midden in de nacht weer uit hadden gedaan, besloten de onderburen tot copulatie over te gaan op hun krakende bed.
Geen idee, gewoon thuis denk ikquote:Op zaterdag 21 juni 2008 00:50 schreef Breuls het volgende:
Ja, eh. Waar kijken jullie morgenavond eigenlijk de wedstrijd?
Huh?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zou maar niet s'avonds met je vriend naar het strand gaan dan
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 08:39 schreef Duvel het volgende:
Wij hebben maar oordoppen in gedaan zodat we konden slapen.
Nadat we ze midden in de nacht weer uit hadden gedaan, besloten de onderburen tot copulatie over te gaan op hun krakende bed.
quote:
Stadhuis: Elk heel uur start rondleiding. Laatste rondleiding om 16.00 uur
Gemeentearchief Rotterdam: wethouder Bolsius (Financiën, sport en buitenruimte) aanwezig van 11.00 uur tot 12.00 uur om het groene dak te laten zien
Rotterdam Centraal: rondleidingen metrostation om 12.00 uur, 14.30 uur, 15.00 uur
Aanmelden Infracentrum: 010 240 3800
Let op: De lezingen van 11.00 uur en 13.00 uur bij Infracentrum gaan wegens omstandigheden niet door!
Bijenkorf: start rondleidingen bij de infobalie naast de klantenservice op de 3e etage
Suitehotel Pincoffs: Vanaf 11.00 uur start rondleidingen
Rechtbank: start rondleidingen bij Wilhelminaplein 125, ingang A
Koçatepe Moskee: Start rondleidingen vanaf het voorplein
Eén blok stad: Start rondleidingen bij het informatiecentrum aan de Snellinckstraat 11
Wallisblok: Start rondleidingen Wallisweg 20
NAi open maquettedepot: elk heel uur rondleiding. Maximaal 15 personen per rondleiding. Vertrek rondleidingen bij de portierloge. Laatste rondleiding om 16.00 uur
quote:
ZIe => http://www.airfoundation.nl/media/files/dagvanlaatste.pdfquote:Met de keuze voor de Hongaars-Amerikaanse toparchitect Marcel Breuer
profileert de Bijenkorf zich midden jaren vijftig als een modern
grootwinkelbedrijf. Breuer ontwerpt een warenhuis met vrijwel gesloten
wanden op een geheel glazen begane grond. Met het strikt rechthoekige
bouwvolume houdt deze internationaal gelouterde architect
zich niet aan de stedenbouwkundige randvoorwaarden van het Basisplan
voor de wederopbouw. Daarin is een vooruitspringend bouwdeel op de
hoek met de Van Oldenbarneveltplaats gedacht, zodat de Coolsingel
ter plaatse een verspringende rooilijn krijgt. Als compromis is
vervolgens een kunstwerk van de Russische constructivist Naum Gabo
geplaatst dat het ontbrekende volume als het ware compenseert.
De metaalplastiek, in de volksmond vaak ‘Het Ding’ genoemd, behoort
inmiddels tot de bekendste beeldhouwwerken van de stad. Het is samen
met het gebouw genomineerd als potentieel rijksmonument. Het beeld
moet dringend worden gerestaureerd en daar wordt op dit moment
financiering voor gezocht. Bij de bouw van de parkeergarage kwam
de architect weer in conflict met de gemeentelijke diensten.
Dit volgens velen lelijke gedrocht werd persoonlijk door de inmiddels
bejaarde architect door Welstand gesleept.
ADRES: Coolsingel 105
ARCHITECT: M. Breuer, A. Elzas
BOUWJAAR: 1957
BIJZONDERHEDEN: Start rondleidingen bij de
infobalie naast de klantenservice op de 3e etage
TE ZIEN: Ontdek de wereld achter de schermen
van dit warenhuis
OV: Metrohalte Beurs
Ow die link had ik even niet gelegd.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Iets met nederlanders, aruba, bootjes, Peter R. de Vries, ...
quote:
quote:Het Gemeentearchief Rotterdam verhuisde in 1998 van het statige
gebouw aan de Mathenesserlaan naar een nieuwe locatie. Op het eerste
gezicht is de keuze voor een garage uit de jaren zestig misschien
vreemd. Maar de zware betonconstructie bleek uitstekend geschikt
voor de opslag van de vele kilometers archiefstukken. De Rijks
Automobiel Centrale is één van de vele ontwerpen van de Rotterdamse
architect Maaskant in zijn geboortestad. Bij het renovatieontwerp
zijn diverse maatregelen op het gebied van duurzaam bouwen toegepast
zoals zonnecellen op het dak en regenwateropslag. Afgelopen
winter is het platte dak bovendien uitgevoerd als een groen dak met
sedumbeplanting. Dit heeft twee belangrijke voordelen. Ten eerste
kan dit groene dak regenwater opvangen, zodat dit bij zware regenval
als waterberging fungeert en het water niet direct in het riool
terechtkomt. Ten tweede kunnen de sedumplantjes fijnstof en CO2 uit
de lucht opnemen. En het is volgens wethouder Bolsius ook leuk voor
de omgeving: de buren kijken niet meer op een grauw bitumendak, maar
op groen. Het plan past hierdoor in het Rotterdam Climate Initiative
en het Groenjaar 2008.
BIJZONDERHEDEN: wethouder Bolsius (Financiën,
Sport en Buitenruimte) is aanwezig van 11.00 uur tot
12.00 uur om het groene dak te laten zien
TE ZIEN: Klim naar het Sedumdak en steek iets op
over de geschiedenis van Rotterdam
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[..]
ZIe => http://www.airfoundation.nl/media/files/dagvanlaatste.pdf
Het zou afgezien van een architectuurdag ook wel eens makkelijk zijn om rondleidingen te geven als ze voor de derde keer in een jaar de CD / DVD afdeling ergens anders hebben gezet...
Die had al een boel Irish stout achter de kiezen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gister aan een australier in de Irish pub gevraagd waar ik een toeriste uit London/Polen mee naar toe móét nemen in Rotterdam...
staatie even te denken...
"that high building, on the other side of the bridge, with the lights making the funny figures"
...
"thats about it, i think"
Die Australiër vond dat waarschijnlijk het mooist als ie stoned wasquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gister aan een australier in de Irish pub gevraagd waar ik een toeriste uit London/Polen mee naar toe móét nemen in Rotterdam...
staatie even te denken...
"that high building, on the other side of the bridge, with the lights making the funny figures"
...
"thats about it, i think"
Ze komt pas volgende week. En ze zal rond die lengte zittenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die Australiër vond dat waarschijnlijk het mooist als ie stoned waswat hij waarschijnlijk 24/7 is in NL
Polen neem je natuurlijk mee naar Heijplaat en de Poolse supermarkten, voor het geval ze heimwee krijgen.
En als ze langer is dan 1m85 dan mag ze gratis naar de Euromast vandaag
Onder werktijd?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die had al een boel Irish stout achter de kiezen?
jij hebt duidelijk een andere wedstrijd gezien OF geen greintje verstand van voetbalquote:Op zondag 22 juni 2008 00:39 schreef Maeghan het volgende:
Haha, ik was al klanten aan het pesten op m'n werk. "Vanavond de grote avond he?" "Oh ja, je bedoelt dat Rusland gaat winnen?" "NEEEEEEEEEEEJ". Leuk is dat =)
Blij dat Oranje eruit ligt, zijn we tenminste van dat gezanik af en daarnaast vond ik ze vanavond (alleen eerste helft gezien) spelen als een stel lompe boeren die andere mensen gingen slaan, duwen en schoppen omdat ze het niet konden winnen. Om je dood te schamen.
De kroeg waar ik zat ging ook volledig uit z'n dak. Lekkere gevoel wel. Jammer dat het maar kort mocht duren. Ik had zo gehoopt op net zo'n feestje als de Turken twee dagen geleden...quote:Op zondag 22 juni 2008 00:21 schreef Breuls het volgende:
Tijdens het (enige) doelpunt van Oranje ging de Meent en ver daar voorbij uit z'n dak. Het kwam bij mij zo'n beetje boven het geluid van de tv uit.
hier op schiedam centrum ook .. zijn ze ook aan het verbouwen en tram aan het aanleggen ... over de singel was het een grote woestijnstorm ..quote:
Doe maar Turks dan, Bratwursten vind ik niks.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:45 schreef DutchTrain het volgende:
En het wordt voorlopig nog geen BBQ weer
Dan maar een Turkije - Duitsland meet, met typische Turkse en Duitse gerechten en dranken
En turkse yoghurt voor op de kebabquote:Op maandag 23 juni 2008 19:44 schreef DutchTrain het volgende:
Duits bier en turkse kebab, humus en baklava. Dat is dan 1 - 3
jullie plannen een voetbalmeetquote:
Niets gehoord. Wel iemand met een Duitse vlag schreeuwend rond zien rijdenquote:Op donderdag 26 juni 2008 08:02 schreef Isegrim het volgende:
Die Turken waren gewoon aan het toeteren gisteren na de wedstrijd.
Alles kan in Rotterdamquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niets gehoord. Wel iemand met een Duitse vlag schreeuwend rond zien rijden
Pff je kunt daar wel 80 uur per week mee bezig zijn, ik werk momenteel echt véél over. En je beheert natuurlijk niet één VvE hè? Ik beheer er nu 40.quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gefeliciteerd!
Maarre, is dat nou een dagtaak, VVE-beheerder? Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen hoe je daar 40 uur mee bezig kan zijn![]()
Je kan je brulshirt aan?quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:20 schreef Isegrim het volgende:
En gelukkig zijn ze bij die nieuwe baan niet zo van de formele kleding.
Je moet het niet erg vinden om honderdduizend dingen tegelijk te doen, je moet niet verlegen zijn, je moet goed kunnen omgaan met een groep mensen, je moet goed kunnen spreken voor een publiek, je moet in staat zijn om ingewikkelde zaken op heldere wijze uiteen te zetten... Het vereist niet zozeer een bepaalde opleiding alswel een bepaald menstype.quote:
hahaquote:
Ik had daar ook nog stapels van toen ik ging verhuizen. Wist nooit waarvoor je ze nou in kon leveren...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mensen van zuid die wel eens bij de Nettomarkt aan de Pleinweg komen in de zaal?!
Oh, net als in de oorlog zeg maar!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eén keer per week krijg je een foldertje met de "stip-aanbiedingen" van die week. 3 kaarten voor 1 brood o.i.d.
Precieselijk!quote:
wat ga je doen eigk?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
De winkels zijn pas om 10u open, sta je dan om half 10 voor de perry. Toen maar richting de bever gelopen, onderweg kwam ik een Action tegen die open was en daar heb ik mijn matje voor 15 euri gescoord
.
Thanx voor de tips.
Een beetje een late reactie, maar je snapt het niet helemaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat begrijp ik ook van die engelse site...
[..]
maar hoe zit het nou precies dan, gooien ze in het oude pand tijdelijk winkels en over een paar jaar gaan ze het verbouwen tot dat andere ding?
Ik ben naar Concert @ Sea geweest (net terugquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:41 schreef littledrummergirl het volgende:
wat ga je doen eigk?
Zie ook deze discussie: http://www.flickr.com/photos/miek37/2251816535/quote:Op zondag 29 juni 2008 13:14 schreef Isegrim het volgende:
Weet iemand hier waarom je in de koopgoot niet mag fotograferen?Ik moest even naar de HEMA en was wat te vroeg. Toen zat ik te wachten bij de koopgoot en zag ik een verbodsbordje m.b.t. fotograferen. Vond ik een beetje vreemd.
Die mensen denken meteen dat zij de terrorist zijn als ze daarop op worden aangesprokenquote:Op zondag 29 juni 2008 14:21 schreef Koewam het volgende:
Zie ook deze discussie: http://www.flickr.com/photos/miek37/2251816535/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |