quote:
quote:Het Gemeentearchief Rotterdam verhuisde in 1998 van het statige
gebouw aan de Mathenesserlaan naar een nieuwe locatie. Op het eerste
gezicht is de keuze voor een garage uit de jaren zestig misschien
vreemd. Maar de zware betonconstructie bleek uitstekend geschikt
voor de opslag van de vele kilometers archiefstukken. De Rijks
Automobiel Centrale is één van de vele ontwerpen van de Rotterdamse
architect Maaskant in zijn geboortestad. Bij het renovatieontwerp
zijn diverse maatregelen op het gebied van duurzaam bouwen toegepast
zoals zonnecellen op het dak en regenwateropslag. Afgelopen
winter is het platte dak bovendien uitgevoerd als een groen dak met
sedumbeplanting. Dit heeft twee belangrijke voordelen. Ten eerste
kan dit groene dak regenwater opvangen, zodat dit bij zware regenval
als waterberging fungeert en het water niet direct in het riool
terechtkomt. Ten tweede kunnen de sedumplantjes fijnstof en CO2 uit
de lucht opnemen. En het is volgens wethouder Bolsius ook leuk voor
de omgeving: de buren kijken niet meer op een grauw bitumendak, maar
op groen. Het plan past hierdoor in het Rotterdam Climate Initiative
en het Groenjaar 2008.
BIJZONDERHEDEN: wethouder Bolsius (Financiën,
Sport en Buitenruimte) is aanwezig van 11.00 uur tot
12.00 uur om het groene dak te laten zien
TE ZIEN: Klim naar het Sedumdak en steek iets op
over de geschiedenis van Rotterdam
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[..]
ZIe => http://www.airfoundation.nl/media/files/dagvanlaatste.pdf
Het zou afgezien van een architectuurdag ook wel eens makkelijk zijn om rondleidingen te geven als ze voor de derde keer in een jaar de CD / DVD afdeling ergens anders hebben gezet...
Die had al een boel Irish stout achter de kiezen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gister aan een australier in de Irish pub gevraagd waar ik een toeriste uit London/Polen mee naar toe móét nemen in Rotterdam...
staatie even te denken...
"that high building, on the other side of the bridge, with the lights making the funny figures"
...
"thats about it, i think"
Die Australiër vond dat waarschijnlijk het mooist als ie stoned wasquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gister aan een australier in de Irish pub gevraagd waar ik een toeriste uit London/Polen mee naar toe móét nemen in Rotterdam...
staatie even te denken...
"that high building, on the other side of the bridge, with the lights making the funny figures"
...
"thats about it, i think"
Ze komt pas volgende week. En ze zal rond die lengte zittenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die Australiër vond dat waarschijnlijk het mooist als ie stoned waswat hij waarschijnlijk 24/7 is in NL
Polen neem je natuurlijk mee naar Heijplaat en de Poolse supermarkten, voor het geval ze heimwee krijgen.
En als ze langer is dan 1m85 dan mag ze gratis naar de Euromast vandaag
Onder werktijd?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die had al een boel Irish stout achter de kiezen?
jij hebt duidelijk een andere wedstrijd gezien OF geen greintje verstand van voetbalquote:Op zondag 22 juni 2008 00:39 schreef Maeghan het volgende:
Haha, ik was al klanten aan het pesten op m'n werk. "Vanavond de grote avond he?" "Oh ja, je bedoelt dat Rusland gaat winnen?" "NEEEEEEEEEEEJ". Leuk is dat =)
Blij dat Oranje eruit ligt, zijn we tenminste van dat gezanik af en daarnaast vond ik ze vanavond (alleen eerste helft gezien) spelen als een stel lompe boeren die andere mensen gingen slaan, duwen en schoppen omdat ze het niet konden winnen. Om je dood te schamen.
De kroeg waar ik zat ging ook volledig uit z'n dak. Lekkere gevoel wel. Jammer dat het maar kort mocht duren. Ik had zo gehoopt op net zo'n feestje als de Turken twee dagen geleden...quote:Op zondag 22 juni 2008 00:21 schreef Breuls het volgende:
Tijdens het (enige) doelpunt van Oranje ging de Meent en ver daar voorbij uit z'n dak. Het kwam bij mij zo'n beetje boven het geluid van de tv uit.
hier op schiedam centrum ook .. zijn ze ook aan het verbouwen en tram aan het aanleggen ... over de singel was het een grote woestijnstorm ..quote:
Doe maar Turks dan, Bratwursten vind ik niks.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:45 schreef DutchTrain het volgende:
En het wordt voorlopig nog geen BBQ weer
Dan maar een Turkije - Duitsland meet, met typische Turkse en Duitse gerechten en dranken
En turkse yoghurt voor op de kebabquote:Op maandag 23 juni 2008 19:44 schreef DutchTrain het volgende:
Duits bier en turkse kebab, humus en baklava. Dat is dan 1 - 3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |