quote:Op maandag 9 juni 2008 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
We hebben een oleander met zn eerste bloemetje![]()
Daar wil ik graag mooie foto's van maken
Maar nu ligt mn camera bij de reperateur![]()
Sta mij in dit topic bij in deze zware, moeilijke tijd
quote:Op maandag 9 juni 2008 11:40 schreef rudedeltadude het volgende:
moet je ff een camera van mij lenen?
Ik zou bijna zweren dat julie naast elkaar wonen en elkaar blindelings e.e.a toevertrouwen.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
![]()
Je komt hem ook even brengen naar Rotterdam?
En als mn eigen niet optijd terug is voor mn vakantie in juli, mag ik hem dan ook mee nemen naar Turkije?![]()
Ik ben weer helemaal vrolijk![]()
Inderdaad, LHO is mijn buurman.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:42 schreef spy08 het volgende:
[..]
Ik zou bijna zweren dat julie naast elkaar wonen en elkaar blindelings e.e.a toevertrouwen.
je kan ook mijn 8.0 Olympus camera PS350 kopen voor 150 euro .
quote:Goedemiddag,
Een week voor de vakantie kwam ik tot de ontdekking dat mijn camera bezorgd was op mijn oude adres. Ik kreeg toen van cameranu.nl de optie geboden deze op hun kosten naar het juiste adres te laten sturen. Omdat we dit, dagen voor mijn vakantie, te riskant vonden, hebben mijn ouders hem hier afgeleverd.
Op het eerste moment leek alles met de camera, op de reparatie kosten na, in orde. Vrij snel bleek echter dat de vlek niet weg is, maar minder (uitgesmeerd). Met nachtfoto's met grote sluitertijd, of lichtinval vanuit bepaalde hoeken zie ik nogsteeds wit-grijze vlekken.
Eenmaal in Turkije bleek, bij het felle licht, dat er een aantal haarfijne krasjes op de lens zijn bijgekomen. Deze zaten er voor de reparatie absoluut nog niet op.
Daarnaast kon ik uit het reparatie rapport niet halen waarom ík de kosten van ca. 55 euro moest betalen. Er stond nergens in dat ik verantwoordelijk was voor het defect (wat aan de binnenzijde van de lens zat, welke niet verwijderbaar is, en waar ik dus niet bij kan). Ik heb mijn camera gewoon binnen de EU gekocht (bij jullie...), en dus 2 jaar fabrieksgarantie.
Ik wil dus graag opnieuw naar mijn camera laten kijken, dit voor het oude én het nieuwe probleem (echter, ik denk dat de vaste lens nu vervangen moet worden door de schade ontstaan bij de reparatie). Daarnaast wil ik een terugbetaling van de reparatiekosten.
Ook wil ik weten of het mogelijk is tijdens de reparatie een tijdelijke soortgelijke camera in bruikleen kan krijgen. Aangezien de problemen ontstaan zijn bij jullie of de importeur welke de reparatie heeft uitgevoerd, lijkt mij dat niet meer dan reëel.
Ik wacht uw reactie af,
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse
quote:Goedemorgen,
Spijtig dat het probleem met uw toestel nog niet is opgelost.
Wij zullen het toestel nogmaals weer aan moeten bieden bij de reparateur.
De kosten die u moest betalen hadden betrekking op de garantie termijn. U toestel heeft 1 jaar garantie.
Uiteraard zullen wij onze uiterste best doen de reparatie z.s.m. te laten afwikkelen.
Helaas hebben wij geen tijdelijke "leen" camera tot onze beschikking.
Indien u verdere vragen heeft, neemt u dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groeten,
Sandra Menkveld
Cameranu.NL B.V.
quote:Goedemiddag,
Alle in de EU verkochte camera's hebben 2 jaar garantie. Ik quote zoom.nl:
"Volgens EU-richtlijnen is twee jaar garantie al standaard. Maar in de praktijk draait het vaak uit op een juridisch gevecht met de winkel waar het product is gekocht. Deze is namelijk verantwoordelijk voor de garantie afhandeling, maar veel fabrikanten houden het nogsteeds op een termijn van 1 jaar".
Dat betekend dus als panasonic het houdt op 1 jaar garantie, dat jullie het andere jaar verantwoordelijk zijn. Maar dat is niet mijn zaak om uit te zoeken, dat mogen jullie lekker met de importeur uit vechten
Aangezien het huidige defect is ontstaan door de reparatie, lijkt het mij niet meer dan logisch dat ik in die periode vervangend gelijkwaardig materiaal krijg, zeker met alle zomerevenementen (vaak letterlijk) voor de deur. Zeker wanneer we nog eens stilstaan bij het punt dat de camera simpelweg naar het verkeerde adres is gestuurd. Als ik niet uit huis was gegaan, maar 'gewoon' was verhuisd, dan was de hele camera nu weg geweest.
Graag wil ik weten hoe we het nu op gaan lossen mbt. de gemaakte kosten voor de vorige reparatie, en ook wil ik graag vooraf weten hoe het zit met het herstel van de schade veroorzaakt tijdens de reparatie.
Ik wacht nogmaals uw reactie af,
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |