abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59336651
Vrijdag wordt er bij mij voetbal gekeken. Er komt een man of 10 en meer dan de helft daarvan rookt. Nu is er iemand op het briljante idee gekomen om de baby mee te nemen. Bij mij thuis mag er altijd gerookt worden, maar bij degene die een baby heeft natuurlijk niet. Moet ik nu mijn andere gasten vragen niet te roken en als ze willen roken naar buiten te gaan? Lijkt me niet zo gezellig tijdens een wedstrijd en de biertjes, maar ik vind het ook weer zo wat om bij zo'n kleine baby te gaan roken, maar ja aan de andere kant, ik heb niet om die baby gevraagd en het is in mijn huis. Wat vinden jullie?
The sky is unlimited!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:08:35 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59336681
.

ga toch weg, dan nemen ze dat kind maar niet mee! beetje in je eigen huis niet mogen roken zeker.

Babies hebben niets te zoeken bij dit soort dingen, die gaan janken bij geschreeuw etc. Lekker thuis laten of lekker zelf thuis blijven...

Mij is ook een keer verzocht tijdens Nederland in de kwartfinale of ik niet zo hard wil juichen etc. Ben opgestaan, weggelopen, nooit meer gezien die mensen... flikker op..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_59336683
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:07 schreef Skylar het volgende:
Vrijdag wordt er bij mij voetbal gekeken. Er komt een man of 10 en meer dan de helft daarvan rookt. Nu is er iemand op het briljante idee gekomen om de baby mee te nemen. Bij mij thuis mag er altijd gerookt worden, maar bij degene die een baby heeft natuurlijk niet. Moet ik nu mijn andere gasten vragen niet te roken en als ze willen roken naar buiten te gaan? Lijkt me niet zo gezellig tijdens een wedstrijd en de biertjes, maar ik vind het ook weer zo wat om bij zo'n kleine baby te gaan roken, maar ja aan de andere kant, ik heb niet om die baby gevraagd en het is in mijn huis. Wat vinden jullie?
kan de baby niet voor één avondje bij oma ?
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:10:09 #4
37248 BertV
Klei indiaan
pi_59336721
Gelukkig snap ik niet zoveel.
Ik snap niet waarom ze die baby meenemen... Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is om even buiten te roken.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_59336743
Zet de baby buiten met een babyfoon erbij. Of dump haar/hem in een slaapkamer.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:10:52 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59336745
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:10 schreef BertV het volgende:
Gelukkig snap ik niet zoveel.
Ik snap niet waarom ze die baby meenemen... Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is om even buiten te roken.
Omdat je met 10 man voetballen aan het kijken bent en je de winnende goal niet wil missen omdat je buiten staat?
Get woke, go broke!
pi_59336812
Zet die baby lekker op de gang ofzo. Ouders die hun baby's meenemen naar sociale aangelegenheden heb ik nooit begrepen. Je heb dat kind niet gekregen om lekker je normale oude leventje door te zetten.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:14:44 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_59336849
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat je met 10 man voetballen aan het kijken bent en je de winnende goal niet wil missen omdat je buiten staat?
owja, 90 minuten zonder sigaret kan niet.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:15:35 #9
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_59336872
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:14 schreef BertV het volgende:

[..]

Nope.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_59336901
je hoeft maar 45 minuten zonder, dat redt zelfs de meest verstokte kettingroker gewoon gezellig met zn allen een de beeb voetbal kijken en roken doe je maar voor/midden in/ na de wedstrijd.

roken bij een baby
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:16:59 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59336908
Euh..ik zie niet zo goed waarom je daar nog over na moet denken.
Tuurlijk doe je dat.
In de buurt van baby's rook je niet. Punt.

Naar buiten lopen lijkt me niet veel moeite; kan ook in de rust.
Als er baby's in huize SHE zijn, dan doet iedereen rustig met de alcohol en moet iedereen naar buiten voor een sigaretje, mezelf incluis.
pi_59336915
quote:

[..]

Mwah. Ik drink graag een biertje tijdens de wedstrijd. Jij ook waarschijnlijk. Sommige mensen roken daar graag een sigaret bij. Moet je dan in je eigen huis mensen verbieden dat te doen omdat iemand zo asociaal is om de hele groep met zijn/haar probleem op te zadelen? Natuurlijk kun je met de hele groep inbinden en lekker buiten gaan roken, maar het lijkt mij logischer dat de ene persoon een duit in het zakje doet en lekker thuis blijft. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:17:38 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59336924
quote:

[..]

Nee, dat kan idd gewoon niet. Een avondje zonder kutkind, dat kan gewoon.
Get woke, go broke!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:17:56 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59336933
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:08 schreef HeatWave het volgende:
.

ga toch weg, dan nemen ze dat kind maar niet mee! beetje in je eigen huis niet mogen roken zeker.

Babies hebben niets te zoeken bij dit soort dingen, die gaan janken bij geschreeuw etc. Lekker thuis laten of lekker zelf thuis blijven...

Mij is ook een keer verzocht tijdens Nederland in de kwartfinale of ik niet zo hard wil juichen etc. Ben opgestaan, weggelopen, nooit meer gezien die mensen... flikker op..
Heatslave...je bent er geen leuker mens op geworden in de loop der jaren.
pi_59336940
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:08 schreef HeatWave het volgende:
.

Precies, als ze niet willen dat er gerookt wordt stappen ze maar op .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59336955
Hoe triest ben je als je niet 45 min zonder een sigaretje kan. Sowieso mensen die in huis roken

Maar je kunt natuurlijk ook die baby buiten zetten
pi_59336956
roken bij een baby moet je gewoon niet doen: klaar

ikzelf vind t wel vreemd dat een baby meegesleept wordt naar zoiets
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59336965
Ik heb inderdaad geen zin om een winnend goal te missen, omdat ik buiten moet staan. En het is nota bene mijn huis! Ze kunnen voor die avond geen oppas vinden. Waarschijnlijk wordt de baby boven gezet, maar nu ben ik bang dat dat kind steeds gaat janken (waarschijnlijk door het gescheeuw van ons ) en daar heb ik ook helemaal geen zin in.
The sky is unlimited!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:20:02 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59336996
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef devv05 het volgende:
Hoe triest ben je als je niet 45 min zonder een sigaretje kan. Sowieso mensen die in huis roken

Maar je kunt natuurlijk ook die baby buiten zetten
Dat is het punt niet. Nu gaat het om roken, en straks is het dus "maak nou niet zo'n herrie, het kreng slaapt net" etc.

Bij dit soort gelegenheden moet je gewoon geen kinderen meenemen als die er niet tegenkunnen, klaar.
Get woke, go broke!
pi_59337018
maak je geen zorgen, als die koter gewoon moe is slaapt ie met een beetje mazzel overal doorheen.

Ik zou het juist leuk vinden dat je vrienden ook met kinderen nog willen komen. Vaak worden ouders met kinderen van die saaie huismussen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:21:23 #21
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59337034
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef DarkElf het volgende:
roken bij een baby moet je gewoon niet doen: klaar

ikzelf vind t wel vreemd dat een baby meegesleept wordt naar zoiets
Nee hoor. Om ons heen heeft ook iedereen wel een kleine.
Toch wil je met je vrienden in contact blijven. Mijn motto is; liever een kleine schreeuwerd erbij; dan agenda fucken. Ik moet er niet aan denken dat ik dingen moet regelen omdat iemand een kleine heeft.
De kleine komt maar gewoon mee en we passen ons aan.
Roken en drinken doen we graag; maar nooit ten koste van iets of iemand.

Meestal gaat de bayhouder wel iets eerder weg om de kleine naar bed te brengen, of naar oma. Maar dan hebben we elkaar tenminste wel weer even gezien, net als vroeger.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:21:51 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59337049
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef Skylar het volgende:
Ik heb inderdaad geen zin om een winnend goal te missen, omdat ik buiten moet staan. En het is nota bene mijn huis! Ze kunnen voor die avond geen oppas vinden. Waarschijnlijk wordt de baby boven gezet, maar nu ben ik bang dat dat kind steeds gaat janken (waarschijnlijk door het gescheeuw van ons ) en daar heb ik ook helemaal geen zin in.
Gewoon niet toestaan. Het is jouw huis, jouw voorwaarden.
Get woke, go broke!
pi_59337059
quote:
De ouders maken van hun probleem (geen oppas) jouw probleem (beperkingen in je eigen huis). Jij staat dat zonder blikken of blozen toe. Ik zou zeggen: zet dat kind boven, of tenminste buiten de kamer, en als het gaat janken, dan lossen de ouders dat maar op. Dan missen zij maar een deel van de wedstrijd, dat moet niet jouw probleem zijn.

Als de ouders het écht zo vervelend vinden allemaal, dan gaan ze toch lekker thuis kijken? Daar kunnen ze fijn doen wat ze zelf willen namelijk. Zo beslis ook jij wat er in jouw huis gebeurt.

Zo moeilijk lijkt me de situatie niet.
pi_59337131
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:21 schreef SHE het volgende:
Vind ik bijzonder sociaal, dat zou ik persoonlijk niet doen als het gaat om een soort avond als voetbal kijken met elkaar bij mij thuis, vooral omdat ik vind dat daar bier, sigaretten en schreeuwen om een doelpunt bij moet kunnen horen. Maar gelukkig heb ik nog geen vrienden met kinderen.
pi_59337160
quote:
oh begrijp me niet verkeerd natuurlijk rook je niet bij een baby... dat zei ik al muts
en drinken zie ik geen probleem in, ik bedoel we zijn geen 18 meer die geen maat kunnen en willen houden

en helaas kennen wij wel mensen met baby waar je énorm met alles rekening moet houden.. dus ja dan reageer ik ook dus uit dat gevoel en heb zoiets: waarom moet t mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:28:56 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59337253
Als je met een hele groep mensen met kinderen bent is het wat anders (al gelden dan nog je eigen fucking huisregels maar goed) maar 1 stel wil het min of meer verpesten voor de rest en dat zou IK gewoon niet pikken in mijn eigen huis.

En dit is GEEN rokers/anti-rokers topic dus opmerkingen over dat je niet moet roken in huis, en dat je maar ff zonder moet etc hoeven echt niet...
Get woke, go broke!
pi_59337324
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk doe je dat.

Als er baby's in huize SHE zijn, dan doet iedereen rustig met de alcohol en moet iedereen naar buiten voor een sigaretje, mezelf incluis.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:33:30 #28
122997 zquing
Drama Junk
pi_59337379
Als die ouders hun kind moedwillig meenmenen naar een omgeving waar gerookt wordt, wie ben jij dan om te zeggen dat er niet gerookt worden mag? De ouders zijn verantwoordelijk voor de gezondheid van hun kinderen, als ze ervoor kiezen om hun kinderen naar zo'n omgeving te nemen moeten ze ook zelf de verantwoordlijkheid dragen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_59337390
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:28 schreef HeatWave het volgende:
Als je met een hele groep mensen met kinderen bent is het wat anders (al gelden dan nog je eigen fucking huisregels maar goed) maar 1 stel wil het min of meer verpesten voor de rest en dat zou IK gewoon niet pikken in mijn eigen huis.

En dit is GEEN rokers/anti-rokers topic dus opmerkingen over dat je niet moet roken in huis, en dat je maar ff zonder moet etc hoeven echt niet...
Bij mij zou het absoluut aan het soort activiteit liggen. Als het om een etentje gaat, of gewoon een avond samenkomen, no problem. Maar een avond voor de pit hangen om het Nederlansch elftal aan te moedigen is anders.Ik wil dat mijn gasten zich dan kunnen vermaken en daar horen bier, peuken en schreeuwen bij. Dan kun je niet even weglopen om een peuk te roken. Als je kinderen daar niet tegen kunnen, dan moet je niet naar dat soort activiteiten gaan. Dan kom je de volgende keer maar tijdens een etentje, waarbij ik het niet ongebruikelijk zou vinden als mijn gasten even buiten een peuk gaan roken als ze de behoefte hebben. En waar ik schreeuwen ook totaal ongepast vind.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:34:30 #30
7812 peenhaar
veels te flauw
pi_59337411
Ik zou tegen die mensen met die baby zeggen dat ze er rekening mee moeten houden dat er bij jou thuis gerookt wordt, als ze dat een probleem vinden dan komen ze toch lekker niet
waarom lees je dit in godsnaam
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:34:59 #31
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59337428
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat kan idd gewoon niet. Een avondje zonder kutkind, dat kan gewoon.
pi_59337430
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:31 schreef tijger74 het volgende:

[..]

god wat hysterisch
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:38:23 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59337523
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:33 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Bij mij zou het absoluut aan het soort activiteit liggen. Als het om een etentje gaat, of gewoon een avond samenkomen, no problem. Maar een avond voor de pit hangen om het Nederlansch elftal aan te moedigen is anders.Ik wil dat mijn gasten zich dan kunnen vermaken en daar horen bier, peuken en schreeuwen bij. Dan kun je niet even weglopen om een peuk te roken. Als je kinderen daar niet tegen kunnen, dan moet je niet naar dat soort activiteiten gaan. Dan kom je de volgende keer maar tijdens een etentje, waarbij ik het niet ongebruikelijk zou vinden als mijn gasten even buiten een peuk gaan roken als ze de behoefte hebben. En waar ik schreeuwen ook totaal ongepast vind.
Ik heb het dan ook in dit topic over de situatie van de TS natuurlijk .

Echt, ik wist niet wat ik hoorde, maken we 2-2, ik door mijn dak, of ik stiller wil zijn. Ga--langzaam--dood.....
Get woke, go broke!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:39:21 #34
2964 Armageddon
pi_59337560
Waarom kijken zulke mensen voetbal? Die begrijpen er gewoon helemaal geen ene klote van.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:39:32 #35
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59337563
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef littledrummergirl het volgende:
je hoeft maar 45 minuten zonder, dat redt zelfs de meest verstokte kettingroker gewoon gezellig met zn allen een de beeb voetbal kijken en roken doe je maar voor/midden in/ na de wedstrijd.

roken bij een baby
Baby tijdens het voetbal
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:40:25 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59337592
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:24 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Vind ik bijzonder sociaal, dat zou ik persoonlijk niet doen als het gaat om een soort avond als voetbal kijken met elkaar bij mij thuis, vooral omdat ik vind dat daar bier, sigaretten en schreeuwen om een doelpunt bij moet kunnen horen. Maar gelukkig heb ik nog geen vrienden met kinderen.
Ik kom uit een ontzettend gastvrij nest. Toen ik net geboren was, speelde mijn vader nog gitaar in nachtclubs en mijn moeder was stewardess. Ik ben tot mijn 7e overal mee naartoe gesleept; van hotels, tot strandfeesten tot nachtclubs.
Mijn moeder had de natuurlijke gave iedereen heel mak te maken en zelfs de meest dronken maffiosi liepen rustig naar buiten voor een sigaret.
Bij ons is het heel gewoon dat een leven gewoon doorgaat als er een kleine komt. Vrienden passen zich uit respect aan en iedereen doet gewoon waar hij/zij zin in heeft, maar wel met eerbied voor de kleine drol.
Dus niet zo dronken worden dat je domme dingen gaat doen; en uit de buurt van het kind roken.
Gaat het kind ontroostbaar huilen of moet het verschoond worden, dan rent de mams naar een rustige plek en doet haar ding.
Nu was ik wel een makkelijke baby hoor, ik pleurde overal in slaap..zelfs zittend. Mijn moeder moest mij echt wakker schudden voor mijn voeding.
Ik heb het altijd als doodnormaal ervaren; en verbaas me een beetje over de opstandigheid die dit bij de meeste mensen oproept.

Als zo'n kleine frummel mij ervan zou moeten weerhouden om gezellig met vrienden samen te zijn, dan zou ik me toch afvragen hoe gezellig ik zelf eigenlijk ben.
pi_59337614
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:39 schreef Armageddon het volgende:
Waarom kijken zulke mensen voetbal? Die begrijpen er gewoon helemaal geen ene klote van.
zulke mensen? je bedoelt mensen met kinderen? (zowat drie kwart zo niet meer van de fucking aarde dus )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59337625
je kan die baby toch gewoon op een slaapkamer leggen? niet zo hysterisch doen allemaal zeg.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59337647
quote:
"Dus niet zo dronken worden dat je domme dingen gaat doen; en uit de buurt van het kind roken.
Gaat het kind ontroostbaar huilen of moet het verschoond worden, dan rent de mams naar een rustige plek en doet haar ding."
maar wat is hier nu precies anders aan dan bij de meeste mensen?

Ik ken niemand die rookt bij een baby of dronken eroverheen lalt..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:44:43 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59337714
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

maar wat is hier nu precies anders aan dan bij de meeste mensen?

Ik ken niemand die rookt bij een baby of dronken eroverheen lalt..
Ik ken niemand die een baby weigert omdat er gerookt en gedronken moet worden.
Kleine aanpassing en er kan ook gerookt en gedronken worden en de baby kan gewoon mee.

Overigens zijn er mensen die het doodnormaal vinden om in de buurt van kleine kinderen te roken hoor; net als drinken.
pi_59337747
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Overigens zijn er mensen die het doodnormaal vinden om in de buurt van kleine kinderen te roken hoor; net als drinken.

Vroeger werd niet anders gedaan...
The sky is unlimited!
pi_59337774
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:46 schreef Skylar het volgende:

[..]

ja maar ja vroeger zaten we in bomen stront naar elkaar te gooien dus dat zegt ook niets
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:47:42 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59337789
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:46 schreef Skylar het volgende:

[..]

Klopt en bij mij zie je er niets meer van!
pi_59337809
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ken niemand die een baby weigert omdat er gerookt en gedronken moet worden.
Kleine aanpassing en er kan ook gerookt en gedronken worden en de baby kan gewoon mee.

Kinderen weiger vind ik ook belachelijk, zo belangrijk is roken niet... maar ok ik heb ook niets met voetbal dus kan me ook nie voorstellen dat mensen niet ff naar de tuin kunnen tussen door...

en ja dat zal wel, zulke mensen bestaan (roken en drinken enzo) .

dom hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:49:13 #45
2964 Armageddon
pi_59337830
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:41 schreef DarkElf het volgende:

[..]

zulke mensen? je bedoelt mensen met kinderen? (zowat drie kwart zo niet meer van de fucking aarde dus )
Ik bedoel mensen met kinderen die of een kind meenemen naar een voetbalavond of zelf een voetbalavond organiseren en dan gaan lopen zeiken als er gescoord is. Of als er iemand rookt.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:49:36 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59337834
Ik vind het de ongekeerde wereld. Je moet je kind niet meenemen naar een gelegenheid waar gerookt wordt. Je neemt je kind (voor 1 juli ) toch ook niet mee naar de kroeg?

Ik snap echt de gedachtengang niet dat de hele wereld maar moet wijken voor een kind, alsof het zoiets bijzonders is dat je er niet een avondje zonder kan .
Get woke, go broke!
pi_59337862
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:49 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik bedoel mensen met kinderen die of een kind meenemen naar een voetbalavond of zelf een voetbalavond organiseren en dan gaan lopen zeiken als er gescoord is. Of als er iemand rookt.
niet zo serieus joh
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59337872
Waarom neem je in godsnaam een BABY mee naar een voetbal wedstrijd????? ga lekker roken man.. het is ten eerste jou huis, meer dan de helft rookt, het is lekker als toch als je voetbal wedstrijd lijkt mij kijkt of wat dan ook, en je zit wat te drinken, sigaretje er bij neemt.. .. helemaal bij dit.. dan neem je toch geen baby mee???
Hoe de fuck komt diegene op dat idiote idee??? gewoon gaan roken in JOU EIGEN HUIS.. oh my god..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:52:08 #49
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_59337919
Je moet godverdomme zelf het fatsoen hebben niet te roken waar kinderen bij zijn.
pi_59337938
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:49 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het de ongekeerde wereld. Je moet je kind niet meenemen naar een gelegenheid waar gerookt wordt. Je neemt je kind (voor 1 juli ) toch ook niet mee naar de kroeg?

Ik snap echt de gedachtengang niet dat de hele wereld maar moet wijken voor een kind, alsof het zoiets bijzonders is dat je er niet een avondje zonder kan .
Zo denkt het gros van de ouders (en wannabee ouders) nou eenmaal. Alles moet wijken voor het kind. Bij babies die ongevraagd meegenomen worden moet heel de vriendenclub buiten in de regen gaan staan, bij scholen waar de lesdag er weer opzit moeten de kinderen midden op straat kunnen lopen, de auto's, fietsers en motors moeten er maar gewoon op letten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:53:12 #51
2964 Armageddon
pi_59337953
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:50 schreef Miss_paraplu het volgende:
Waarom neem je in godsnaam een BABY mee naar een voetbal wedstrijd????? ga lekker roken man.. het is ten eerste jou huis, meer dan de helft rookt, het is lekker als toch als je voetbal wedstrijd lijkt mij kijkt of wat dan ook, en je zit wat te drinken, sigaretje er bij neemt.. .. helemaal bij dit.. dan neem je toch geen baby mee???
Hoe de fuck komt diegene op dat idiote idee??? gewoon gaan roken in JOU EIGEN HUIS.. oh my god..
Jouw moeder rookte zeker ook toen ze zwanger van je was?
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:53:30 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59337960
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:52 schreef BasEnAad het volgende:
Je moet godverdomme zelf het fatsoen hebben niet te roken waar kinderen bij zijn.
Nee, verdomme je kind niet meenemen naar een huis van iemand die wil dat daar gerookt kan worden! Niet weer dat kind het middelpunt van de aarde maken, dat mag het zelf doen als het volwassen is. Nu is het een hulpeloos wezen dat gewoon niet te pas en te pas gebruikt moet worden om je wil op te leggen.
Get woke, go broke!
pi_59337994
Wat een onzinnig verzoek, het is hun probleem niet die van jouw. Jouw huis, jouw regels, simpel.

En ik ben net als SHE overal mee naar toe gesleept als kind en ik zat altijd tussen de rokende en drinkende mensen, nooit geen problemen mee gehad. Meeste vrienden van mij hebben ook kinderen maar als er dan mensen daar over de vloer zijn mag er ook gewoon gerookt worden. Kijk we blazen natuurlijk niet de rook richting de kids en we zetten genoeg ramen open.

Maar ik vind het wat overbeschermend, stel (nu is het nog zo) dat je met de kids naar een restaurant gaat, bel je hun dan ook en zeg je dat geen enkele andere klant mag roken als jij er bent?
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_59338017
Ik zorg er gewoon voor dat het huis van te voren al blauw van de rook staat. Kunnen ze het kind meteen naar boven brengen. Ik organiseer deze avond en dan heb ik het niet over een etentje, (als er dan kinderen bij zijn, ga ik gewoon buiten roken) maar we hebben het over een voetbalwedstrijd en daar horen inderdaad bier, sigaretten en geschreeuw bij! Baby's horen dan in hun bed te liggen en dat heeft volgens mij niets met je aanpassen aan ouders met kinderen te maken.
The sky is unlimited!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:56:54 #55
2964 Armageddon
pi_59338067
Voetbal
Roken
Bier
Tieten
Bitterballen

Baby
pi_59338165
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:55 schreef Skylar het volgende:
Ik zorg er gewoon voor dat het huis van te voren al blauw van de rook staat. Kunnen ze het kind meteen naar boven brengen. Ik organiseer deze avond en dan heb ik het niet over een etentje, (als er dan kinderen bij zijn, ga ik gewoon buiten roken) maar we hebben het over een voetbalwedstrijd en daar horen inderdaad bier, sigaretten en geschreeuw bij! Baby's horen dan in hun bed te liggen en dat heeft volgens mij niets met je aanpassen aan ouders met kinderen te maken.
Precies!
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:00:15 #57
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59338177
quote:
Zeg dan gewoon de vriendschap op.
Als je voor je vrienden het niet eens op kunt brengen om 45 minuten niet te roken... wat ben je dan voor een vriend.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:01:29 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59338209
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:00 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Als je voor je vrienden het niet eens op kunt brengen om 45 minuten niet te roken... wat ben je dan voor een vriend.
Als je het fatsoen niet op kan brengen om een sfeerverziekende kind niet gewoon thuis te laten waar niemand er last van heeft en niemand zich hoeft aan te passen, wat voor vriend ben je dan?
Get woke, go broke!
pi_59338225
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:10 schreef HPoi het volgende:
Zet de baby buiten met een babyfoon erbij. Of dump haar/hem in een slaapkamer (met babyfoon).
Dit dus
pi_59338226
quote:
Ik zorg er gewoon voor dat het huis van te voren al blauw van de rook staat. Kunnen ze het kind meteen naar boven brengen.
nou ben ik en geen moeder en niet dol op dat de hele wereld zich moet aanpassen voor die kleine wurmen... maar dit vind ik echt wel asociaal...

zeg dan gewoon dat in jouw huis geen plaats is voor een koter tijdens t voetbal... das eerlijker dan dit gedrag.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59338232
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:00 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Als je je als vriend niet kan houden aan de regels die in zijn/haar huis gelden, wat ben je dan voor een vriend? Ook al vindt je ze nog zo debiel, zijn huis dan dien jij je aan te passen is mijn mening...
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:02:34 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59338234
Ik vind 't sowieso raar dat mensen binnen roken. En ik rook zelf ook wel eens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_59338294
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:02 schreef popolon het volgende:
Ik vind 't sowieso raar dat mensen binnen roken. En ik rook zelf ook wel eens.
Ik vind het juist vreemd als ik naar buiten zou gaan om te roken in mijn eigen huis, waarom zou je dat doen?
pi_59338303
En waarom niet het meest voor de hand liggende optie: Baby, goed ingepakt natuurlijk, in de buitenlucht.
En daar kan moeders weinig tegen hebben, want ook zonder rokers zijn de meeste binnenklimaten niet zo gezond, en nets gaat boven de gezonde buitenlucht
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_59338340
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:54 schreef Belsezar het volgende:
Maar ik vind het wat overbeschermend
Tekenend voor onze samenleving. Een drang om te streven naar de ultieme vorm van veiligheid. Ik kan je voorspellen dat het niet leidt tot een gelukkige levensstijl. We zijn bereid alles op te geven om een klein beetje veiligheid (of slechts het gevoel van veiligheid) te verkrijgen. Alles om ons leven op het spoor te houden waar we nu zitten en controle te houden over de situatie. Wake up, control doesn't exist.

Dusch: kind naar boven/andere kamer, lekker roken en genieten van de avond.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:06:21 #66
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59338341
quote:
Misschien een beetje nuanceren? Als de baby nog beneden is dan even niet roken, afspreken dat als de wedstrijd begint er gerookt mag worden, zet een raampje open en rook daar dan even een peukje naast, houd de deur naar de kamer boven goed dicht.
Iedereen blij, de ouders kunnen relaxt voetbal kijken, de baby slaapt lekker in een aparte kamer, de rokers kunnen roken en niemand heeft last van elkaar.
Wat is het punt om voor de wedstrijd buiten te roken en als de baby veilig in zijn/haar kamertje boven is binnen te roken?
be nice or go away
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:06:34 #67
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59338346
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:02 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Als je je als vriend niet kan houden aan de regels die in zijn/haar huis gelden, wat ben je dan voor een vriend? Ook al vindt je ze nog zo debiel, zijn huis dan dien jij je aan te passen is mijn mening...
Dan had deze fijne gast dat wellicht vooraf even aan betreffende nieuwbakken vader kunnen vertellen. Dan had ie kunnen besluiten wel of niet te komen etc.
Plan om te zorgen dat alles blauw van de rook staat als de baby arriveert getuigt van een grote mate van onbeschofte LAFHEID.

Ik zou voor de zekerheid je hoofdkussen vrijdagnacht maar even checken. Je zal niet de eerste zijn de een poepluier in zijn kussen aantreft omdat ie zo'n assh*le geweest is....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:07:28 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59338379
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:02 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nou ben ik en geen moeder en niet dol op dat de hele wereld zich moet aanpassen voor die kleine wurmen... maar dit vind ik echt wel asociaal...

zeg dan gewoon dat in jouw huis geen plaats is voor een koter tijdens t voetbal... das eerlijker dan dit gedrag.
Ja, je moet het wel ff van te voren melden, maar ik gok dat ie dat niet durft te zeggen ofzo, ouders staan niet bekend om hun relativeringsvermogen en aanpassingsvermogen .
Get woke, go broke!
pi_59338388
Ik neem aan dat die vrienden weten dat er bij jou thuis gerookt wordt? Dan is het toch hun probleem? Als iemand een sigaret opsteekt kunnen ze zelf vragen of diegene dat buiten wil doen ivm kleine of zelf de kleine boven zetten ofzo. Ik zou het dus aan de ouders overlaten er iets mee te doen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59338429
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:06 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Dan had deze fijne gast dat wellicht vooraf even aan betreffende nieuwbakken vader kunnen vertellen. Dan had ie kunnen besluiten wel of niet te komen etc.
Plan om te zorgen dat alles blauw van de rook staat als de baby arriveert getuigt van een grote mate van onbeschofte LAFHEID.

Ik zou voor de zekerheid je hoofdkussen vrijdagnacht maar even checken. Je zal niet de eerste zijn de een poepluier in zijn kussen aantreft omdat ie zo'n assh*le geweest is....
Ik neem aan dat als je vrienden bent je wel weet dat er in zijn/haar huis wordt gerookt toch? De vader en moeder komen tenslotte met het verzoek wat aangeeft dat ze het wisten...
pi_59338430
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, je moet het wel ff van te voren melden, maar ik gok dat ie dat niet durft te zeggen ofzo, ouders staan niet bekend om hun relativeringsvermogen en aanpassingsvermogen .
Vooral moeders zal wel een hele scene maken als hij dit van tevoren verteld.

"en dat is toch niet normaal die vriend van jou!!" " Waarom ga je eigenlijk nog met hem om!?!?!?! "
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:09:39 #72
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59338435
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:04 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ik vind het juist vreemd als ik naar buiten zou gaan om te roken in mijn eigen huis, waarom zou je dat doen?
Je rookt minder, het huis wordt niet vies en 't stinkt niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_59338452
quote:

[..]

en TS blijkbaar niet om zijn eerlijkheid en openheid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59338523
Hoe ik het trouwens aan zou pakken: er niet eens over beginnen. Gewoon lekker je wedstrijdje kijken en doen wat je altijd doet, als dat roken, bier drinken en schreeuwen is doe je dat gewoon.
pi_59338524
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:06 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Tekenend voor onze samenleving. Een drang om te streven naar de ultieme vorm van veiligheid. Ik kan je voorspellen dat het niet leidt tot een gelukkige levensstijl. We zijn bereid alles op te geven om een klein beetje veiligheid (of slechts het gevoel van veiligheid) te verkrijgen. Alles om ons leven op het spoor te houden waar we nu zitten en controle te houden over de situatie. Wake up, control doesn't exist.

Dusch: kind naar boven/andere kamer, lekker roken en genieten van de avond.
Ja dat is inderdaad zo jammer van de zogenaamde vooruitgang. Maar dan als ze ik bijvoorbeeld een keertje vrienden meeneem naar Brazillie dan hebben ze het allemaal over de zo ongedwongen sfeer, dat alles kan en niks moet. Tot ze terug zijn in Europa dan zijn het controlefreaks eersteklas.

Controle proberen te krijgen over alles in je leven zorgt juist voor depressies, stress en meer van dat soort
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:12:46 #76
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59338525
quote:
Kunnen de ouders van dat kind mooi de heletijd naar boven lopen en kan er gerookt worden.

Probleem opgelost toch lijkt me
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_59338538
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:53 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Jouw moeder rookte zeker ook toen ze zwanger van je was?
dat weet ik niet... ben geadopteerd
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:13:38 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59338548
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:10 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Eens hoor .

Ik sta 100% schter het feit dat het kind niet moet komen gewoon, maar je moet het wel ff netjes van te voren melden bij degene, dan kan die evt. nog opzoek naar een alternatief ofzo .
Get woke, go broke!
pi_59338564
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Je rookt minder, het huis wordt niet vies en 't stinkt niet.
Mijn huis wordt niet vies van roken, gewoon asbaks gebruiken en stank, voldoende ventilatie doet wonderen. Enigste minpuntje ipv eens in laten we zeggen 3 jaar schilderen dan 2 jaar.
pi_59338569
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eens hoor .

Ik sta 100% schter het feit dat het kind niet moet komen gewoon, maar je moet het wel ff netjes van te voren melden bij degene, dan kan die evt. nog opzoek naar een alternatief ofzo .
Oh wat zitten we weer lekker op 1 lijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59338587
quote:

[..]

Nee hoor. Om ons heen heeft ook iedereen wel een kleine.
Toch wil je met je vrienden in contact blijven. Mijn motto is; liever een kleine schreeuwerd erbij; dan agenda fucken. Ik moet er niet aan denken dat ik dingen moet regelen omdat iemand een kleine heeft.
Dus jij laat je vrienden hun kind meenemen terwijl je weet dat het uitdraait op een drankgelag. Nou sorry, maar dat vind ik ook niet echt normaal.
Dat je niet rookt met een kleine erbij is logisch. Maar ik zou de kleine niet meenemen als je naar dit soort gelegenheden gaat. gewoon eentje thuisblijven en de ander gaan als je geen oppas kan regelen. De voigende keer andersom.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:16:55 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59338627
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:14 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Oh wat zitten we weer lekker op 1 lijn
! "weer"?

.
Get woke, go broke!
pi_59338630
Of een neem een campingbedje mee ofzo, en laat het boven in een bedje slapen .. heeft het ook geen last van de rook!
pi_59338680
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:10 schreef DarkElf het volgende:

[..]

De des betreffende ouders weten dat er in mijn huis wordt gerookt. Maar ze gaan er vanuit dat als ze met de baby komen er buiten wordt gerookt. Want zoals hier ook bijna iedereen zegt; "roken waar een baby bij is, doe je niet...". Ik sta dus een beetje machteloos, want ik vind het zelf ook te ver gaan om bij een baby te roken. En de boel van te voren blauw zetten was natuurlijk een beetje cynisch bedoelt. Ik baal er gewoon van dat we ons aan moeten passen vanwege een baby. En nogmaals tijdens een etentje vind ik dat oke, maar niet tijdens een voetbalwedstrijd. Kan ook zeggen dat ze niet welkom zijn, maar dat vind ik ook weer zo lullig.... Tja...
The sky is unlimited!
pi_59338722
en als ze zich echt niet kunnen inhouden dan gaan ze in de keuken even onder de dampkap staan. baby op de slaapkamer want die wil je niet in een lawaaierige kamer met 10 bierzuipende supporters
graag verwijderen
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:21:27 #86
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59338768
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:18 schreef Skylar het volgende:

[..]

De des betreffende ouders weten dat er in mijn huis wordt gerookt. Maar ze gaan er vanuit dat als ze met de baby komen er buiten wordt gerookt. Want zoals hier ook bijna iedereen zegt; "roken waar een baby bij is, doe je niet...". Ik sta dus een beetje machteloos, want ik vind het zelf ook te ver gaan om bij een baby te roken. En de boel van te voren blauw zetten was natuurlijk een beetje cynisch bedoelt. Ik baal er gewoon van dat we ons aan moeten passen vanwege een baby. En nogmaals tijdens een etentje vind ik dat oke, maar niet tijdens een voetbalwedstrijd. Kan ook zeggen dat ze niet welkom zijn, maar dat vind ik ook weer zo lullig.... Tja...
De meerderheid wil roken, dus ik zie het probleem echt niet. Bel ze gewoon en zeg dat er gerookt gaat worden en geef ze zelf de keuze of ze nog komen of niet .
Get woke, go broke!
pi_59338781
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Nu gaat het om roken, en straks is het dus "maak nou niet zo'n herrie, het kreng slaapt net" etc.

Bij dit soort gelegenheden moet je gewoon geen kinderen meenemen als die er niet tegenkunnen, klaar.
Dan zeg je dat toch gewoon tegen die persoon, ik zie het probleem niet.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:22:31 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59338803
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:21 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dan zeg je dat toch gewoon tegen die persoon, ik zie het probleem niet.
Zie mijn vorige posts .
Get woke, go broke!
pi_59338822
quote:

[..]

gewoon zeggen dat het iet normaal is dat ze die baby meenemen. Een beetje weldenkend mens kan dat wel begrijpen. In mijn vriendengroep nemen ze de kleine echt niet mee naar dit soort dingen. Dat is pure egoisme van de ouders. Of ze regelen een oppas of de een komt en de andere keer de ander. Zij zijn degene met het kind, dus ook met de eventuele ongemakken die hier uit voort komen.

Moet er niet aan denken dat ze vrijdag de koters meenemen.

Hoe zit het trouwens met het schreeuwen en de gashoorns. Volgens mij zijn die babyoortjes nog niet echt geschikt voor het gebruik van de hoorn
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:23:33 #90
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_59338826
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:13 schreef Miss_paraplu het volgende:

dat weet ik niet... ben geadopteerd

Dát is de oplossing! Dat kind voor die tijd nog ter adoptie aanbieden!

Wát een zwakzinnigheid in dit topic.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:24:22 #91
145755 kahaarin
pi_59338854
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De meerderheid wil roken, dus ik zie het probleem echt niet. Bel ze gewoon en zeg dat er gerookt gaat worden en geef ze zelf de keuze of ze nog komen of niet .
Inderdaad, geef aan wat jij hebt bedacht, dat het kind boven kan slapen en overleg even dat ze wat eerder komen dan de rest zodat de baby slaapt als de rest komt.
Als ze dan nog niet willen dat er in huis wordt gerookt tja, dan is het hun eigen keuze, jij bepaalt aan wat er in jouw huis gebeurt.
be nice or go away
pi_59338862
Je kan zeggen, dat meer dan de helft van de mensen rookt en tijdens voetbalwedstrijd gewoon een peukje te roken gewoon lekker gezellig biertje er bij,, en ja, om nou daarvoor naar buiten te moeten gaan, maar dat je het ook wel hun situatie snapt.. echt wel begrip voor hebt, maar ja het is ook wel jou huis.. ( maargoed dat hoef je niet perse te noemen)
En als je hun dan ook voorstelt van , ja een campingbedje mee te nemen zodat de baby boven kan slapen, want ja de baby blijft neem ik aan niet de hele avond op toch? Babyfoon aan.. zo kan de baby toch mee, maar hoeft de baby niet in de kamer, en kunnen jullie gewoon lekker roken etc in de kamer.. misschien kun je dat aan de ouders voorstellen TS.. succes
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:24:50 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59338868
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:23 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Dát is de oplossing! Dat kind voor die tijd nog ter adoptie aanbieden!

Wát een zwakzinnigheid in dit topic.
Kan je dat laatste dan ook nog even toelichten, oh verlichte guru?
Get woke, go broke!
pi_59338876
Gewoon zeggen kiezen of delen...

Ja er zullen mensen roken binnen in mijn huis, je kan het kindje boven leggen of je kan lekker thuis voetbal kijken...

Heb je ook al gevraagd waarom ze geen babysitter konden krijgen? Dat zou mijn eerste vraag zijn.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:25:57 #95
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59338905
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:25 schreef Belsezar het volgende:
Ja er zullen mensen roken binnen in mijn huis, je kan het kindje boven leggen of je kan lekker thuis voetbal kijken...
Dat zijn inderdaad de enige opties.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:28:33 #96
94676 Garisson72
pi_59338977
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:24 schreef HeatWave het volgende:

Kan je dat laatste dan ook nog even toelichten, oh verlichte guru?
Het gaat om een voetbalwedstrijd met (naar ik opmaak uit TS' verhaal) échte voetbalfans. Die zuipen bier en die roken van de zenuwen hun eigen vingers nog op, dat wéét je. Het is TS' huis, dus die bepaalt wat daar gebeurt. Als dat stel dan tóch uit alle macht die larf mee moet nemen, dan vragen ze er zelf om. Zo verlicht is dat niet.

Ik noem het zwakzinnig omdat er nog echt wordt overwogen ook, om je volledig aan te passen aan die ouders en dat kind. Ik kan me daar kapot aan ergeren, de bijna-vanzelfsprekendheid ervan en de verbolgenheid als je het ook maar aan de kaak wil stellen.
pi_59339028
Het wordt wel een erg enthousiaste welles-nietes-loopgravenkermis hier

Ik rook niet, ik wil niet dat er in mijn huis gerookt wordt, en toch ben ik het eens met Heatwave

Dat was het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:31:02 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59339034
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:28 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het gaat om een voetbalwedstrijd met (naar ik opmaak uit TS' verhaal) échte voetbalfans. Die zuipen bier en die roken van de zenuwen hun eigen vingers nog op, dat wéét je. Het is TS' huis, dus die bepaalt wat daar gebeurt. Als dat stel dan tóch uit alle macht die larf mee moet nemen, dan vragen ze er zelf om. Zo verlicht is dat niet.
Nee, maar JOUW standpunt werd niet echt duidelijk he? .
Get woke, go broke!
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:31:55 #99
94676 Garisson72
pi_59339060
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:31 schreef HeatWave het volgende:

Nee, maar JOUW standpunt werd niet echt duidelijk he? .
in mijn eerste post niet, maar inmiddels wel toch? incluis de edit dan?
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:33:18 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59339106
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:31 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

in mijn eerste post niet, maar inmiddels wel toch? incluis de edit dan?
Helemaal goed .
Get woke, go broke!
pi_59339126
Kom op zeg, dan nemen ze die baby maar niet mee.
pi_59339148
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

! "weer"?

.
ken uw fok geschiedenis

(over kinderen vooral )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:35:32 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59339164
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ken uw fok geschiedenis

(over kinderen vooral )
Ja ok, dan wel .

.
Get woke, go broke!
pi_59339372
Het is wel leuk om dit topic te verplaatsen naar OUD.
pi_59339402
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:43 schreef Isegrim het volgende:
rellert
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 12 juni 2008 @ 16:45:14 #106
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_59339406
quote:
dat mot die mod hotwief dat wel willen!

maar... als je met een baby ergens naar toe gaat waar gerookt wordt heb je de keus of niet of wel te gaan!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_59339437
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

rellert
OUD-fundi's zijn grappig.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:47:45 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59339473
. Das echt vragen om de OUD_Qaida brigade.....
Get woke, go broke!
pi_59339515
Tering. Het is wel een heel leuk idee. Maar dan kom ik al helemáál niet meer aan werken toe

doen
pi_59339566
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:47 schreef HeatWave het volgende:
. Das echt vragen om de OUD_Qaida brigade.....
ik weet al wie er voorop lopen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59339576
quote:
whehe.....

iemand zin in een stevige scheldpartij en guilttripjes?
pi_59339607
moet heetwijf alleen ff deze posts eruit slopen
dan komt t nog beter over
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:53:17 #113
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59339615
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:51 schreef simmu het volgende:

[..]

whehe.....

iemand zin in een stevige scheldpartij en guilttripjes?
oh krijgen we dan flamewars?
pi_59339626
Graag pas over uurtje moven, dan ben ik thuis met bier en popcorn. Let the games begin!!
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:54:41 #115
94676 Garisson72
pi_59339651
't zou voor het eerst zijn dat ik in OUD heb gepost!
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:54:51 #116
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59339657
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Graag pas over uurtje moven, dan ben ik thuis met bier en popcorn. Let the games begin!!
Precies, over anderhalfuur ben ik ook van de partij
pi_59339671
Baby op bank, kussen op baby, jij op het kussen, dan kan er geen rook in de tere longetjes komen en zit je lekker zacht!
pi_59339674
wat je trouwens ook kan doen als je een tuin hebt: zo'n partytent opzetten, alles goed waterdicht maken, een groot bord voor de deur planten "alleen rookvriendelijke mensen in het rookgedeelte" en daar de tv wegzetten.

maar serieus: ik zie het probleem gewoon niet zo: die baby kan toch in een slaapkamer slapen? je wil die baby toch niet bij 10 dronken voetbalfans? of ben ik nou gek?

btw: ik ben zwanger en (tijdelijk! pschuh! ik start lekker gewoon weer met roken na de bevalling) was niet van plan het *hele* huis *altijd* rookvrij te houden. overdrijven is een vak apart tenslotte. we houden gewoon een babyvrije studeerkamer aan, en bij feestjes enzo blijft baby in baby's eigen kamertje en wordt er gewoon goed gelucht na het feestje.

denk ff verder mensen: sta je weleens in de file met je baby? fijnstof en uitlaatgas anyone?
pi_59339735
Stoppen met roken en lijntjes cocaine neerliggen voor je gasten. Scheelt gezeik, kan gewoon waar de baby. En is net als roken verslavend dus de coke heft de drang naar roken op.
pi_59339744
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:52 schreef DarkElf het volgende:
moet heetwijf alleen ff deze posts eruit slopen
dan komt t nog beter over
Mijn gedachte inderdaad.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:59:14 #121
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59339766
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:58 schreef XiChico het volgende:
Stoppen met roken en lijntjes cocaine neerliggen voor je gasten. Scheelt gezeik, kan gewoon waar de baby. En is net als roken verslavend dus de coke heft de drang naar roken op.
Haha dan ging ik vroeger alleen maar meer van roken
pi_59339781
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:55 schreef simmu het volgende:
wat je trouwens ook kan doen als je een tuin hebt: zo'n partytent opzetten, alles goed waterdicht maken, een groot bord voor de deur planten "alleen rookvriendelijke mensen in het rookgedeelte" en daar de tv wegzetten.

maar serieus: ik zie het probleem gewoon niet zo: die baby kan toch in een slaapkamer slapen? je wil die baby toch niet bij 10 dronken voetbalfans? of ben ik nou gek?

btw: ik ben zwanger en (tijdelijk! pschuh! ik start lekker gewoon weer met roken na de bevalling) was niet van plan het *hele* huis *altijd* rookvrij te houden. overdrijven is een vak apart tenslotte. we houden gewoon een babyvrije studeerkamer aan, en bij feestjes enzo blijft baby in baby's eigen kamertje en wordt er gewoon goed gelucht na het feestje.

denk ff verder mensen: sta je weleens in de file met je baby? fijnstof en uitlaatgas anyone?
Een babyvrije kamer.
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:01:41 #123
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59339817
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 juni 2008 @ 17:06:22 #124
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59339913
quote:

[..]

hoe generaliserend... niet elke ouder is van mening dat de wereld alleen nog maar om het kind draait...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:09:31 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59339970
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

hoe generaliserend... niet elke ouder is van mening dat de wereld alleen nog maar om het kind draait...
Niet elke mod is een levensloze nerd zonder vriendin, maar ja, wat doe je eraan? .
Get woke, go broke!
pi_59340051
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niet elke mod is een levensloze nerd zonder vriendin
Wat flik je me nou?!
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 juni 2008 @ 17:15:42 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59340091
quote:

[..]

Niet elke mod is een levensloze nerd zonder vriendin, maar ja, wat doe je eraan? .
Verrek...

Maar goed, op zich heb je gewoon gelijk... voetbalwedstrijd kijken = zuipen en (evt.) roken (ik rook dan niet.. ik... jeweetwel), daar horen babies wat mij betreft niet bij. Hooguit ergens boven netjes in een campingbedje ofzo. Maar hee, dat ben ik
pi_59340280
quote:
het voetbal is om 20:45, dan moet de kleine al in bed liggen.
dus wordt er niet gerookt bij de kleine, doordat de kleine in een andere kamer ligt
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:28:08 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59340333
"de kleine" ook al zo'n jeukterm .
Get woke, go broke!
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:37:52 #130
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_59340511
baby op de wc zetten, en lekker laten zitten.
  donderdag 12 juni 2008 @ 18:02:34 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59341032
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:15 schreef Sjeen het volgende:
(ik rook dan niet.. ik... jeweetwel)
Jij sport?

Maar trouwens, stel nou he, dat je uiteindelijk overstag zou gaan en idd iedereen die wil roken naar buiten zou sturen. Blijft nog steeds het zuipen, het schreeuwen en het pizzagooien over. Dat mag wel gewoon, of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59341345
quote:

[..]

Te makkelijk scoren...
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:52:19 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59350078
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Te makkelijk scoren...
Ik zou zeggen: take your best shot .
Get woke, go broke!
pi_59350959
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:13 schreef Becherovka het volgende:
Zet die baby lekker op de gang ofzo. Ouders die hun baby's meenemen naar sociale aangelegenheden heb ik nooit begrepen. Je heb dat kind niet gekregen om lekker je normale oude leventje door te zetten.
zo heb ik ooit een vrouw met een baby gezien op een concert van Gorki. Had gelukkig wal van die oorkappen op, maar dan nog
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:29:46 #135
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_59351278
Kies maar, mogelijk ruzie krijgen met 1 stel of mogelijk ruzie krijgen met de helft van je vriendengroep.
Is het niet omdat ze buiten moeten roken, dan wel omdat de baby door het commentaar heen loopt te krijsen.

Babies zijn leuk wanneer je op kraamvisite komt. Niet wanneer je het Nederlands elftal kijkt. Of je nu rookt of niet.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:33:24 #136
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59351380
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:29 schreef HenryHill het volgende:
Kies maar, mogelijk ruzie krijgen met 1 stel of mogelijk ruzie krijgen met de helft van je vriendengroep.
Is het niet omdat ze buiten moeten roken, dan wel omdat de baby door het commentaar heen loopt te krijsen.

Babies zijn leuk wanneer je op kraamvisite komt. Niet wanneer je het Nederlands elftal kijkt. Of je nu rookt of niet.
Dat is het hem dus, mensen met kinderen kan je eigenlijk wel afschrijven als vrienden, je ziet ze de aankomende jaren toch niet meer, of iig stukken minder. En dan zou IK hun mening echt minder laten meetellen dan de mensen die wel nog elke week na het EK kunnen afspreken.
Get woke, go broke!
pi_59351595
Ik zou gewoon de kinderen ergens apart in een slaapkamer zetten,wat het juichen betreft daar moeten ze maar gewoon aan wennen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:40:32 #138
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_59351603
Die baby moet weerstand opbouwen dus paf er op los en doe bier in de drinkfles
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 00:10:36 #139
43556 miss_dynastie
pi_59352315
quote:
Want zoals hier ook bijna iedereen zegt; "roken waar een baby bij is, doe je niet...". Ik sta dus een beetje machteloos, want ik vind het zelf ook te ver gaan om bij een baby te roken.
Ouders bellen en eerlijk zeggen dat er wel gerookt gaat worden. Het is je goed recht.

Hier wordt overigens niet gerookt, maar wel keihard geschreeuwd. Ook niet heel babyvriendelijk .
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:20:35 #140
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59352532
Ik vind een baby ook niet echt thuishoren bij een voetbalwedstrijd ( tenminste, niet zo georganiseerd) maar uiteraard zie ik mijn kinderen ook het liefst in een rookvrije omgeving en wordt er in ons huis niet gerookt.

Toch ben ik van mening dat jij moet doen waar je je zelf fijn bij voelt, is dat met dat er wel gerookt wordt dan is dat zo, dan zullen de ouders zich daar aan moeten aanpassen en bv een oppas regelen ofzo.
pi_59352661
Zet dat kind maar lekker in een aparte kamer, of ze laten het thuis, of ze dumpen het bij iemand anders. Jouw huis -> jouw regels.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:34:47 #142
203688 Drijfzand
account closed
pi_59352802
Gewoon roken, van één avondje zal dat kind heus niet doodgaan.
too much to do in the real world.
pi_59353160
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:34 schreef Drijfzand het volgende:
Gewoon roken, van één avondje zal dat kind heus niet doodgaan.
En zo wel, dan ben je daar ook gelijk vanaf.
pi_59357990
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:28 schreef HeatWave het volgende:
"de kleine" ook al zo'n jeukterm .
sorry

zo teruglezend krijg ik hetzelfde gevoel erbij,
ik zal het niet meer doen
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:05:07 #145
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59358456
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is het hem dus, mensen met kinderen kan je eigenlijk wel afschrijven als vrienden, je ziet ze de aankomende jaren toch niet meer, of iig stukken minder. En dan zou IK hun mening echt minder laten meetellen dan de mensen die wel nog elke week na het EK kunnen afspreken.
Voor ouders is hun kind het belangrijkste wat er is. Als jij dan daar een beetje over gaat zitten gallen, moet je het niet gek vinden dat ze jou niet meer hoeven te zien. Jij voegt ten eerste TOCH niks toe aan hun leven en ten tweede ga je het mooiste produkt van hun samenzijn zitten afkammen.
Je ziet die mensen niet meer, niet omdat ze "geen tijd" hebben, maar omdat ze erachter gekomen zijn dat jij gewoon een ontzettende inhoudsloze zak bent. Als je toch moet gaan selecteren in je vriendenkring vallen sujetten zoals jij het eerste af!
pi_59358907
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:05 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Voor ouders is hun kind het belangrijkste wat er is. Als jij dan daar een beetje over gaat zitten gallen, moet je het niet gek vinden dat ze jou niet meer hoeven te zien. Jij voegt ten eerste TOCH niks toe aan hun leven en ten tweede ga je het mooiste produkt van hun samenzijn zitten afkammen.
Je ziet die mensen niet meer, niet omdat ze "geen tijd" hebben, maar omdat ze erachter gekomen zijn dat jij gewoon een ontzettende inhoudsloze zak bent. Als je toch moet gaan selecteren in je vriendenkring vallen sujetten zoals jij het eerste af!
En als de kinderen na 18-20 het huis uitgaan komen ze erachter dat ze geen vrienden meer hebben en dat ze elkaar ook al weinig meer te vertellen hebben. Vervolgens zitten ze de rest van hun leven uit in verveling. Leuk vooruitzicht.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:41:33 #147
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_59359430
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

gewoon zeggen dat het iet normaal is dat ze die baby meenemen. Een beetje weldenkend mens kan dat wel begrijpen. In mijn vriendengroep nemen ze de kleine echt niet mee naar dit soort dingen. Dat is pure egoisme van de ouders. Of ze regelen een oppas of de een komt en de andere keer de ander. Zij zijn degene met het kind, dus ook met de eventuele ongemakken die hier uit voort komen.

Ik heb de ouders nog een keer gezegd dat er echt gerookt gaat worden en of het wel zo'n goed idee is dat ze de baby meenemen. Ze hebben aangegeven dat ze zullen bekijken of de baby er tegen kan en anders leggen ze de baby boven. Dus het is hun bedoeling de baby erbij te houden... en ja dan gaat er dus niemand roken, want dat doe je niet. Dus met andere woorden ze verbieden het niemand om te roken, maar je rookt automatisch niet, omdat je dat kind ziet liggen. Ik hoop niet dat iedereen zich nu ook gaat inhouden met juichen en schreeuwen enzo... pff was namelijk niet mijn bedoeling van de avond.
The sky is unlimited!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:44:31 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59359506
quote:

[..]

Wat jij wil .

Ik heb nog gewoon vrienden en doe nog elk weekend lekker mijn ding, of gewoon helemaal niets. Hun hoogtepunt is een uitje naar de ArenA woonboulevard, want daar zit ook een Prenatal megastore .

Sorry, ik leef liever mijn eigen leven dan dat van een koter .
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 11:46:05 #149
43556 miss_dynastie
pi_59359541
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:41 schreef Skylar het volgende:
en ja dan gaat er dus niemand roken, want dat doe je niet. Dus met andere woorden ze verbieden het niemand om te roken, maar je rookt automatisch niet, omdat je dat kind ziet liggen. Ik hoop niet dat iedereen zich nu ook gaat inhouden met juichen en schreeuwen enzo... pff was namelijk niet mijn bedoeling van de avond.
Dan zou ik: of de ouders nogmaals bellen dat de baby niet welkom is, dat kan ook, of iedereen opstoken om te roken. Het is gewoon een minne manier om het op te dringen anders. Enne, met opstoken bedoel ik niet meer roken dan anders of in het gezichtje van de baby blazen, maar gewoon zeggen dat er geen rekening mee gehouden hoeft te worden, omdat het aan de ouders duidelijk is gemaakt dat er gerookt gaat worden.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:47:42 #150
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_59359585
quote:

[..]

Dat is juist altijd het probleem! Inderdaad is hun kind het belangrijkste wat er is, niets anders bestaat er nog. Sommige ouders kunnen alleen nog maar praten (gallen) over die koters van ze, want voor de rest maken ze niets meer mee.
The sky is unlimited!
pi_59359688
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hun hoogtepunt is een uitje naar de ArenA woonboulevard, want daar zit ook een Prenatal megastore .
soms sla je wel lief door
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:06:24 #152
94676 Garisson72
pi_59360036
quote:

Dus omdat je niet wil meegaan in de verafgoding van die larf ben je een inhoudsloze zak?
quote:

Ik heb de ouders nog een keer gezegd dat er echt gerookt gaat worden en of het wel zo'n goed idee is dat ze de baby meenemen. Ze hebben aangegeven dat ze zullen bekijken of de baby er tegen kan en anders leggen ze de baby boven. Dus het is hun bedoeling de baby erbij te houden... en ja dan gaat er dus niemand roken, want dat doe je niet. Dus met andere woorden ze verbieden het niemand om te roken, maar je rookt automatisch niet, omdat je dat kind ziet liggen. Ik hoop niet dat iedereen zich nu ook gaat inhouden met juichen en schreeuwen enzo... pff was namelijk niet mijn bedoeling van de avond.
En dat weten zij maar al te goed, dus impliciet bepalen zij nu de avond. Christ, ik ken je niet eens, ik ga er niet bij zijn, ik rook niet èn ik hou niet eens van voetbal, en nóg kan ik me er kwaad om maken!
Wel even het verloop van de avond incluis smeuiige details posten in dit topic hè!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 12:09:33 #153
43556 miss_dynastie
pi_59360117
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:06 schreef Garisson72 het volgende:
Wel even het verloop van de avond incluis smeuiige details posten in dit topic hè!
Dat kan je wel zo'n beetje voorspellen he
Deze mensen willen de baby per se meenemen, dus kindlief zit er de hele wedstrijd bij, vrienden houden zich in qua alcohol en sigaretten en juichen en drie minuten na de wedstrijd is iedereen op weg naar de kroeg, terwijl TS met het jonge ouderpaar achterblijft, want die zijn er 'lekker gezellig weer 'es een avondje uit en nog laaaaang niet van plan naar huis te gaan'. Have fun, TS
pi_59360294
quote:

[..]

als die baby boven ligt kan je beneden toch gewoon roken?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:42:37 #155
145755 kahaarin
pi_59360800
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Deze mensen willen de baby per se meenemen, dus kindlief zit er de hele wedstrijd bij, vrienden houden zich in qua alcohol en sigaretten en juichen en drie minuten na de wedstrijd is iedereen op weg naar de kroeg, terwijl TS met het jonge ouderpaar achterblijft, want die zijn er 'lekker gezellig weer 'es een avondje uit en nog laaaaang niet van plan naar huis te gaan'. Have fun, TS
Oh maar dat is heel simpel opgelost, vantevoren zeggen dat je na die tijd nog even de kroeg in wil om de winst te vieren, (of verdriet te verdrinken....maar daar gaan we niet van uit. ) die vrienden met baby zijn imho weinig subtiel, die snappen niet dat ze door het opdringen van de baby een stempel zetten, en het is in TS te prijzen dat hij zich realiseert dat er bij een baby niet gerookt mag worden, ik vind zijn reactie best heel sociaal, dat kan niet gezegd worden van de ouders zelf.
be nice or go away
pi_59360806
quote:

[..]

, so true
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:50:29 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59360953
Ik ga nog ff door .

Als ik daar als vriend van TS zou zijn en er worden dingen "verboden" dan ga ik idd weg, naar de kroeg of whatever. En ik weet zeker dat ik niet de enige zou zijn.

komop zeg, beetje iemand je wil opdringen in zijn eigen huis, hoe kortzichtig en eenkennig kan je worden als ouder?
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 12:50:46 #158
43556 miss_dynastie
pi_59360962
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:42 schreef kahaarin het volgende:
Oh maar dat is heel simpel opgelost, vantevoren zeggen dat je na die tijd nog even de kroeg in wil om de winst te vieren, (of verdriet te verdrinken....maar daar gaan we niet van uit. ) die vrienden met baby zijn imho weinig subtiel, die snappen niet dat ze door het opdringen van de baby een stempel zetten, en het is in TS te prijzen dat hij zich realiseert dat er bij een baby niet gerookt mag worden, ik vind zijn reactie best heel sociaal, dat kan niet gezegd worden van de ouders zelf.
Ja, maar dat 'vergeten' de gelukkige ouders die er een avondje uit zijn natuurlijk meteen . TS is niets dan sociaal, maar een beetje té imho. Een baby in de kring verandert gewoon je hele feessie en dat mag je best hardop zeggen. Als de helft van de club kinderen heeft is dat vrij normaal, tot die tijd past de minderheid zich aan aan de meerderheid en niet andersom. Dus als het blaagje meemoet, campingbedje en lekker boven blijven. Niet zeuren over juichen of wat dan ook (al waren dat volgens mij de vrienden van heatwave, maar toch, de kans is best groot dat er gevraagd wordt of het zachter kan). Over het algemeen zorgt een baby ervoor dat de halve vriendenkring het jaar daarop bezwangerd is, dus het verandert vanzelf
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:54:35 #159
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59361037
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:06 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Dus omdat je niet wil meegaan in de verafgoding van die larf ben je een inhoudsloze zak?
[..]

Jij kent jezelf het beste...
Jouw "vrienden" hebben een baby. Die hebben jou niet meer nodig als vriend. Zeker niet als je je zo opstelt. Voor hen is het geen verlies jou niet meer te zien. Zij hebben er al iets voor in de plaats.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:55:18 #160
94676 Garisson72
pi_59361051
quote:
...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:55:50 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59361061
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:54 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Jouw "vrienden" hebben een baby. Die hebben jou niet meer nodig als vriend. Zeker niet als je je zo opstelt. Voor hen is het geen verlies jou niet meer te zien. Zij hebben er al iets voor in de plaats.
Sja, tot het kind wat langer alleen kan zijn en dus niet meer 24/7 aandacht nodig heeft en ze weer eens bellen, want nu is het toch wel erg saai.

"wie?, ken ik niet" .
Get woke, go broke!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:58:04 #162
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59361120
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:52 schreef BasEnAad het volgende:
Je moet het fatsoen hebben je baby niet mee te nemen naar een voetbal-avond waar gerookt en gedronken gaat worden.
zzz
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:59:46 #163
94676 Garisson72
pi_59361161
quote:

very true.
quote:

Als die 'vrienden' zo denken dan heeft heel die 'vriendschap' nooit iets voorgesteld, so good riddance. Ik neem aan dat die sneue zweep-smiley ook nog ergens voor bedoeld was?

Krijg ook spontaan medelijden met dat arme kind, want die moet de komende 18 jaar compenseren voor al die verloren vriendschappen...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:00:44 #164
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59361189
quote:
Degene met baby thuislaten, want de rokers komen gewoon niet.
Of prop dat kind in een kamertje
-
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 juni 2008 @ 13:07:38 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59361343
quote:

[..]

Wat een onzin zeg...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:11:47 #166
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_59361447
die baby wil lekker slapen en die leg je tussen 10 drukke mensen? dat lijkt me om te beginnen al een beetje raar
leg die baby lekker op de slaapkamer oid

als ze dat toch echt willen > buiten roken ja
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:12:56 #167
145755 kahaarin
pi_59361477
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, maar dat 'vergeten' de gelukkige ouders die er een avondje uit zijn natuurlijk meteen . TS is niets dan sociaal, maar een beetje té imho. Een baby in de kring verandert gewoon je hele feessie en dat mag je best hardop zeggen. Als de helft van de club kinderen heeft is dat vrij normaal, tot die tijd past de minderheid zich aan aan de meerderheid en niet andersom. Dus als het blaagje meemoet, campingbedje en lekker boven blijven. Niet zeuren over juichen of wat dan ook (al waren dat volgens mij de vrienden van heatwave, maar toch, de kans is best groot dat er gevraagd wordt of het zachter kan). Over het algemeen zorgt een baby ervoor dat de halve vriendenkring het jaar daarop bezwangerd is, dus het verandert vanzelf
Dat dus idd, die mensen hebben het idee dat de hele wereld om hun kind draait, dat zal voor hen wel zo zijn maar dan nog moet je kunnen relativeren, als het besef dat ze op deze manier mensen dwingen om rekening te houden met de baby er niet is, dan denk ik dat de optie van TS om vantevoren het hele hok blauw te zetten niet eens zo'n verkeerde is.
De ouders geven aan dat ze willen kijken of de baby ertegen kan, dat vind ik al zo'n vreemd gegeven, natuurlijk is dit niet goed voor een kind, van welke leeftijd dan ook.
Dat de ouders dat besef niet hebben, dat mensen dan worden gedwongen rekening te houden met het kind van een ander, vind ik misschien wel net zo fout als roken waar een baby bij is.......
be nice or go away
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:17:49 #168
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59361596
Iemand al op het idee gekomen dat baby's op dat tijdstip in bed horen te liggen??
The truth was in here.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:20:22 #169
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59361645
quote:
Ik heb Nederland-Italië van de week ook in een niet-rokers huis gekeken, daar kies ik zelf voor. Maar als mensen er automatisch vanuit gaan dat een baby bij een wedstrijd moet zijn (lees : beneden gaat liggen), dan vind ik dat toch wel zó egoistisch denken ... Die baby mag mee, maar ligt boven en er wordt gerookt gewoon, wat een gezever.

In mijn vriendenkring zou dit dus een rel zijn, flikker op.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:20:32 #170
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_59361653
Baby of niet, ik moet er sowieso niet aan denken om vijf rokers in mijn huis te hebben . Ga maar lekker naar buiten in de rust.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:21:08 #171
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59361662
quote:

[..]

klinkt alosf het ene gezellig avondje word

Nee, vind deze mensen echt enorm egoistisch bezig, ik snap best dat ze gek zijn op hun kindje, ben ik ook op de mijne maar echt niet heel de wereld draaid om hun baby.

En je hoort bij een voetbalwedstrijd gewoon lekker ongeneerd kunnen juichen en schelden.

Laat ze dit topic anders lezen.
pi_59361674
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:17 schreef Bastard het volgende:
Iemand al op het idee gekomen dat baby's op dat tijdstip in bed horen te liggen??
en jij al op het idee gekomen dat baby's moeten drinken/luiers moeten verschoond worden en dus wakker zijn etc?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:22:30 #173
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59361690
quote:
Dat dus, plus het feit dat je je baby niet in een schreeuwerig hok neerlegt. Kortom, dat kind ligt boven en slaapt en beneden wordt gewoon gerookt. Ouders moeten zich ook realiseren dat je je kind niet overal mee naartoe kunt nemen. Tering.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:23:41 #174
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59361727
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:21 schreef DarkElf het volgende:
en jij al op het idee gekomen dat baby's moeten drinken/luiers moeten verschoond worden en dus wakker zijn etc?
Je hebt toch hele mooie babyfoons om dat beestje horen kirren als die boven ligt ? En dan loop je erheen ofzo.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 13:29:04 #175
43556 miss_dynastie
pi_59361838
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:23 schreef elcastel het volgende:

[..]

Je hebt toch hele mooie babyfoons om dat beestje horen kirren als die boven ligt ? En dan loop je erheen ofzo.
He, nee, dat is gezellig...
verslaggever: 'van Nistelrooy, van Nistelrooy, ja, het lijkt erop dat....'
moeders: 'ssssssssttttt'... *iedereen stil, geluid uit, moeders klemt babyfoon tegen oor*
moeders: 'oh nee, het is niks, ik dacht dat ik kleine Kiki hoorde.'
Iedereen kijkt weer naar het scherm en heeft een goal gemist. Gezelli
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:29:11 #176
145755 kahaarin
pi_59361839
quote:
Als het echt een heel kleintje is nog dan kan het best zijn dat er rond een uurtje of 10, half elf nog een flesje in moet, en babies meenemen naar een vremmde omgeving wil ook nog wel eens zorgen voor wakker zijn en blijven, het doet er verder niet zo toe of de baby nu wakker is of lekker ligt te slapen in de kinderwagen, punt is dat zo'n frummeltje niet in een kamer vol voetbalfans behoort te zijn tijdens een wedstrijd, nog veel fnuikender is de houding van de ouders in deze.
Die dwingen TS en zijn vrienden rekening te houden met een kind door zich zo dom en naief op te stellen.
Natuurlijk ben je dan stiller en rook je niet, dit is imho gewoon terreur van die ouders, schermen met hun kind om anderen hun wil op te leggen.
Ts geeft aan dat dit niet zijn bedoeling was, de ouders vragen en overleggen niet, die stellen gewoon dat de baby beneden blijft, ts heeft nog zoveel fatsoen om er niets van te durven zeggen, eigenlijk is dit jammer, op deze manier kunnen ze dus een hele groep laten doen wat zij willen.
quote:

be nice or go away
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:32:19 #177
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59361921
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:29 schreef miss_dynastie het volgende:
He, nee, dat is gezellig...
verslaggever: 'van Nistelrooy, van Nistelrooy, ja, het lijkt erop dat....'
moeders: 'ssssssssttttt'... *iedereen stil, geluid uit, moeders klemt babyfoon tegen oor*
moeders: 'oh nee, het is niks, ik dacht dat ik kleine Kiki hoorde.'
Iedereen kijkt weer naar het scherm en heeft een goal gemist. Gezelli
Als de herrie toeneemt waardoor je even je babyfoon niet hoort, dan loop je toch naar de keuken ofzo ? Sorry hoor, maar wil je nou als ouder ? Dan neem je geen babyfoon mee en laat je het kind in de herrie, dát zal gezellig zijn ....
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:33:24 #178
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59361949
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:20 schreef Svyatagor het volgende:
Baby of niet, ik moet er sowieso niet aan denken om vijf rokers in mijn huis te hebben . Ga maar lekker naar buiten in de rust.
En DAAR gaat het dus om sjappie! Draai het verhaal dan nu eens om (hypothetisch dan) jij nodigt 10 vrienden uit die niet roken en 1 stel eist dat ze de baby mee kunnen nemen en dan roken (het voorbeeld slaat nergens op ik weet het) mogen. Het is JOUW huis en JIJ wil niet dat er gerookt wordt. Maar dat baby stel dwingt je dus dat er gerookt mag worden!
Get woke, go broke!
pi_59361983
Allereerst vind ik het iets brutaals hebben; die ouders die net een baby hebben en denken dat ze daardoor overal doorheen kunnen walsen. Want ze hebben een baby!

Well, die baby hoort inderdaad op de slaapkamer. En als-ie dan even in de woonkamer is, buiten roken of even niet.
I think you're the same as me.
We see things they'll never see...
You and I are gonna live forever.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 13:36:00 #180
43556 miss_dynastie
pi_59362021
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:32 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als de herrie toeneemt waardoor je even je babyfoon niet hoort, dan loop je toch naar de keuken ofzo ? Sorry hoor, maar wil je nou als ouder ? Dan neem je geen babyfoon mee en laat je het kind in de herrie, dát zal gezellig zijn ....
Deze ouders lijken me gewoon niet van het soort dat dat inzicht heeft. Iemand met dergelijk inzicht zou immers:
- baby thuis laten bij oppas (zal moeilijk te vinden zijn, gok ik zo)
- baby thuis laten bij mama of papa
- baby meenemen, maar geen seconde overwegen hem beneden bij de fans te laten in de hoop dat iedereen zelf het inzicht heeft niet te roken, zuipen en schreeuwen.

Maar dit soort ouders zorgt er inderdaad voor dat iedereen zijn smoel houdt, inclusief verslaggever, om te horen of het kindeke nog slaapt.
pi_59362022
Ze hebben aangegeven dat ze zullen bekijken of de baby er tegen kan en anders leggen ze de baby boven.

WTF .
pi_59362134
de stelregel vind ik als je te gast gaat bij iemand die rookt kan je niet verwachten dat deze zich aanpast in eigen woning.
pi_59362385
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:36 schreef Theroin. het volgende:
Ze hebben aangegeven dat ze zullen bekijken of de baby er tegen kan en anders leggen ze de baby boven.

WTF .
nja, het ligt er een beetje aan hoe oud de baby is, maar met alle *andere* troep in de lucht en alles kan een avondje in wat rook volgens mij ook niet echt veel kwaad hoor. je kan de anti rook hysterie ook al te ver doordrijven!

een pasgeborene van een maand oud in de rook leggen lijkt me een slecht plan, maar een baby van een maand of 8 kan best een uurtje in een ruimte verblijven alwaar gerookt wordt lijkt mij

*simmu bukt om de rotte eieren gooiende moraalridders te ontwijken*
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:50:30 #184
145755 kahaarin
pi_59362452
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:39 schreef morpheus_at_work het volgende:
de stelregel vind ik als je te gast gaat bij iemand die rookt kan je niet verwachten dat deze zich aanpast in eigen woning.
Klopt, aan de andere kant, als je mensen met kleine kinderen uitnodigt voor bv een etentje of een feestje dan kun je daar best een beetje rekening mee houden, als er vrienden van mij langskomen die kleine kinderen hebben dan vind ik het geen punt om af te spreken om op het balkon te roken. (Ik rook zelf overigens wel.)
Nu was de situatie zo dat die mensen eerst oppas zouden regelen en zonder de baby zouden komen, die oppas kon niet geregeld worden dus hebben ze besloten de baby mee te nemen en gesteld dat die gewoon beneden blijft.
Dat vind ik niet kunnen, binnen je vriendenkring moet het toch wel duidelijk zijn dat als je wordt uitgenodigd voor een voetbalwedstrijd 's avonds er dan geen kinderen bij horen, dan blijft of pa of ma gewoon thuis of leg je de baby boven neer bij de babyfoon, daar zitten over het algemeen gewoon van die lampjes op die gaan knipperen als de baby huilt, het geluid hoeven de ouders dus ook niet te horen.
Het ligt imho dus aan de situatie, ik moet wel zeggen dat binnen onze vriendenkring er geen sprake is van dwingen door welke partij dan ook, als ik mensen met kinderen uitnodig dan beslis ik dat er buiten gerookt wordt, gewoon omdat ik niet vind dat je kids in een kamer kunt houden die blauw staat van de rook.
be nice or go away
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:56:17 #185
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59362621
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:39 schreef morpheus_at_work het volgende:
Precies, de eigenaar maakt de regels in het huis, als er een optie aangeboden is om er iets aan te doen is kan je of die optie kiezen (boven slapen) of thuis blijven of de regels van het huis aannemen.

Ik had hier in mijn vriendenkring echt een serieus probleem van gemaakt mocht zoiets over een feestje bij mij thuis gaan. Ik had gezegd ben je helemaal gek ofzo, beetje mij gaan vertellen wat ik wel en niet mag in mijn eigen huis. Kijk, daar is de deur...
pi_59362634
Natuurlijk trap je die baby eruit, ben je nou helemaal gek
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:58:15 #187
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59362663
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:47 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, het ligt er een beetje aan hoe oud de baby is, maar met alle *andere* troep in de lucht en alles kan een avondje in wat rook volgens mij ook niet echt veel kwaad hoor. je kan de anti rook hysterie ook al te ver doordrijven!

een pasgeborene van een maand oud in de rook leggen lijkt me een slecht plan, maar een baby van een maand of 8 kan best een uurtje in een ruimte verblijven alwaar gerookt wordt lijkt mij

Dat vind ik dus ook, als het kindje ouder is dan 1, zie ik eerlijk gezegd geen probleem meer...

*bukt ook
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:00:11 #188
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59362715
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
Natuurlijk trap je die baby eruit, ben je nou helemaal gek
Inclusief ouders ja, niemand verteld mij wat ik wel en niet mag in mijn eigen huis. Een verzoek doen prima, dat ik een optie geef dat het anders kan ook prima. Maar niet je baby als wapen gebruiken om dingen af te dwingen, manipulatie noem ik dat gewoon. En dan nog wel op een smerige manier ook...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:01:01 #189
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59362733
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Deze ouders lijken me gewoon niet van het soort dat dat inzicht heeft. Iemand met dergelijk inzicht zou immers:
- baby thuis laten bij oppas (zal moeilijk te vinden zijn, gok ik zo)
- baby thuis laten bij mama of papa
- baby meenemen, maar geen seconde overwegen hem beneden bij de fans te laten in de hoop dat iedereen zelf het inzicht heeft niet te roken, zuipen en schreeuwen.

Maar dit soort ouders zorgt er inderdaad voor dat iedereen zijn smoel houdt, inclusief verslaggever, om te horen of het kindeke nog slaapt.
Kortom tijd voor de TS om hard en meedogenloos in te grijpen.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 14:06:30 #190
43556 miss_dynastie
pi_59362850
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:58 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook, als het kindje ouder is dan 1, zie ik eerlijk gezegd geen probleem meer...

*bukt ook
Nou ja, ik dan weer wel. No way dat ik een kind bloot zal stellen aan een kamer vol rook, echt niet, of ze nou twee of acht maanden of drie jaar zijn. Wij zouden dus thuis blijven in zo'n situatie (al probeer ik me héél hard te bedenken of wij uberhaupt nog binnen rokende vrienden hebben, ik kan er even geen voor de geest halen ).
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:19:23 #191
145755 kahaarin
pi_59363175
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, ik dan weer wel. No way dat ik een kind bloot zal stellen aan een kamer vol rook, echt niet, of ze nou twee of acht maanden of drie jaar zijn. Wij zouden dus thuis blijven in zo'n situatie (al probeer ik me héél hard te bedenken of wij uberhaupt nog binnen rokende vrienden hebben, ik kan er even geen voor de geest halen ).
Ik denk ook niet dat dit het punt is, als ouders kun je verzoeken om er rekening mee te houden of om te besluiten om de kinderen thuis te laten. (met een babysit natuurlijk)
Je kunt imho niet gaan stellen dat de baby mee moet en beneden blijft, dat is een ander uiterste.
Dat is ook het gewetensbezwaar van ts, hij wil niet roken bij een baby maar hij wil eigenlijk niet zijn vrienden dwingen buiten te roken (dus alleen in de rust) de ouders van die baby zijn gewaarschuwd dat er gerookt mag worden maar zeggen dat de baby hoe dan ook meekomt.
Je geeft zelf al aan dat jullie in die situatie niet zouden komen, dat vind ik ook de beste oplossing, het is geen verjaardag of etentje het is een voetbalwedstrijd.
be nice or go away
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:19:57 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59363189
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:21 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ja en loop je naar boven met de tiet of je flesje opgewarde melk. Kind heeft rust en regelmaat nodig.
Zelf zou ik niet eens de deur uit gaan met een baby, jammer joh dat je voetbal niet kan kijken maar hee je wilde een baby en nu blijf je thuis om de zorg te geven die het nodig heeft. En DUS neem je hem al niet eens mee naar een 'feest' waar mogelijk 'gerookt' word.
Voorbeeld, ik heb 2 jonge kinderen, ik neem ze niet mee naar een vriend die een potentieel gevaarlijke hond heeft rondlopen. Ik weet dat hij een hond heeft, DUS ik ga er dan niet heen. Ga ze niet blootstellen aan mogelijk gevaar. Mijn voorbeeld een hond, dit voorbeeld rook van een sigaret.

Domme ouders, neem je verantwoording, kijk lekker rookvrij thuis!
The truth was in here.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:26:09 #193
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59363361
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja dat ook..
Die je dan aankijken als je je tweede flesje bier opentrekt, misschien nog net laten ontvallen "ga je niet te hard? "
The truth was in here.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:35:29 #194
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59363602
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja dat ook..
Die je dan aankijken als je je tweede flesje bier opentrekt, misschien nog net laten ontvallen "ga je niet te hard? "
Dan zou ik me eerst kapot lachen om vervolgens te vragen meen je dat serieus...

Maar ik snap ook niet dat iedereen het heeft over blauw staande kamer, je kan toch met gemak een raampje open zetten ofzo? Dan is er niks aan de hand. Maar goed, punt blijft dat het bij de ouders ligt en absoluut niet bij TS. TS moet gewoon hard zijn en een standpunt aannemen denk ik...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:35:58 #195
37769 erodome
Zweefteef
pi_59363610
Ik zou niet roken dan........

Maar als ouder zijnde zou ik mijn baby niet meemenen naar een iets waar gefeest, gedronken en gerookt wordt, dat vind ik dan weer geen kinderspeelplaats.
Is ook niet lekker ontspannen als ouder zijnde, ipv lekker te genieten van de wedstrijd, van de mensen om je heen en alles moet je op je kind letten.

Als gastvrouw zijnde zou ik het roken niet toestaan in mijn huis als er een baby bij is, ook het drinken zou in toom gehouden moeten worden.
Alhoewel ik de voorkeur zou hebben voor kinderloos zijn dan zou ik er ook niet moeilijk over doen als het zo voor vrienden niet uitkomt, liever hun er wel bij en dan wat minder drank en rokerij dan hun er niet bij.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:52:13 #196
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59364065
Dat bedoel ik dus .

Dus omdat er 1 zo'n kind in huis is moet de rest het maar ontgelden? Over schofterig en asociaal gesproken zeg!

Liever dat kutkind er niet bij dan een stille saaie suffe avond waar iedereen op zijn woorden, gedrag en volume moet letten, en dat 100% zeker bij voetbal! Ik KAN me niet eens inhouden tijdens voetbal, en zie ook niet in waarom ik dat zou willen.

Het is dus een feit dat je leven voorbij is na kinderen .
Get woke, go broke!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 juni 2008 @ 14:57:22 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59364189
Dan moet je er inderdaad maar niet aan beginnen dan... als jouw leven voorbij is na kinderen. Ben ik even blij dat dat van mij nog steeds niet voorbij is...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:01:20 #198
37769 erodome
Zweefteef
pi_59364303
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:52 schreef HeatWave het volgende:
Dat bedoel ik dus .

Dus omdat er 1 zo'n kind in huis is moet de rest het maar ontgelden? Over schofterig en asociaal gesproken zeg!

Liever dat kutkind er niet bij dan een stille saaie suffe avond waar iedereen op zijn woorden, gedrag en volume moet letten, en dat 100% zeker bij voetbal! Ik KAN me niet eens inhouden tijdens voetbal, en zie ook niet in waarom ik dat zou willen.

Lol hebben mag wel hoor, een hoop gebrul en gedoe is geen probleem, alleen overdadig drinken(aangeschoten/dronken) en roken is wel een probleem....

Maar als jij vindt da je leven over is als je niet altijd en overal kan zuipen en stomen, tja, dan is dat jouw mening, ik zal mijn mening daarover maar voor me houden
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator vrijdag 13 juni 2008 @ 15:02:23 #199
9859 crew  Karina
Woman
pi_59364335
Het is jouw huis en ik neem aan dat die mensen met baby weten dat er bij jou thuis gerookt wordt. Dus: ze komen niet of ze zoeken een oppas of ze leggen de baby in een kamer waar geen rook is.

Ik zou me echt niet gaan aanpassen aan die mensen, in mijn eigen huis nog wel!

Oh en ik rook zelf en ook gewoon in huis en iedereen die hier op bezoek komt weet dat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:11:33 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59364591
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Lol hebben mag wel hoor, een hoop gebrul en gedoe is geen probleem, alleen overdadig drinken(aangeschoten/dronken) en roken is wel een probleem....

Maar als jij vindt da je leven over is als je niet altijd en overal kan zuipen en stomen, tja, dan is dat jouw mening, ik zal mijn mening daarover maar voor me houden
Sja, dat is niet het leven in zijn totaliteit, maar als je het niet meer kan dan is een deel van mijn leven iig over ja. En dan hebben we het maar niet over zaken als op vakantie gaan als je wil, spontaan na je werk even uit eten/naar de bios, op visite etc gaan. Gewoon nooit rekening houden met een kind is voor mij iig een stuk vrijheid die ik niet op ga geven, nu niet, nooit niet. .

En iedereen die het wel wil, prima, maar ga niet JOUW normen en waarden over wat mag en kan opleggen aan mensen die niet voor een ketting aan het been hebben gekozen, dat was je eigen keuze en daar mag je geen andere mensen mee voor het blok zetten zoals in dit geval van de TS .
Get woke, go broke!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:13:38 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59364648
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:52 schreef HeatWave het volgende:

Waar een deur dicht gaat, gaat een raam open.
The truth was in here.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:16:08 #202
37769 erodome
Zweefteef
pi_59364720
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, dat is niet het leven in zijn totaliteit, maar als je het niet meer kan dan is een deel van mijn leven iig over ja. En dan hebben we het maar niet over zaken als op vakantie gaan als je wil, spontaan na je werk even uit eten/naar de bios, op visite etc gaan. Gewoon nooit rekening houden met een kind is voor mij iig een stuk vrijheid die ik niet op ga geven, nu niet, nooit niet. .

En iedereen die het wel wil, prima, maar ga niet JOUW normen en waarden over wat mag en kan opleggen aan mensen die niet voor een ketting aan het been hebben gekozen, dat was je eigen keuze en daar mag je geen andere mensen mee voor het blok zetten zoals in dit geval van de TS .
Zoals al gezegd zou ik als ouder geen kind meenemen daarnaartoe, het rekening houden met komt ook van mijn kant he, niet alleen van anderen

Maar je ziet het veelste somber in, wij gaan nogsteeds hartstikke spontaan dingen doen, van visite tot bioscoopjes, uit eten en alles, het is maar net wat je er zelf van maakt.
Wij hebben dit altijd gedaan en onze zoon is dan ook altijd erg makkelijk geweest hierin, we kunnen hem altijd mee op sleeptouw nemen, hij vindt het allemaal best.
Het is geen ketting aan het been, voor sommige mensen is dat wel zo, die hebben een strak ritme waar het kind aan gewend is en die gaat stuiteren als je daarvan afwijkt, zo is het bij ons niet, ik ben geen ritme mens, ik ben een vandaag heb ik ineens zin om dat en dat te doen mens en dat doen we dan ook gewoon.

Alleen op het gebied van zuiperij en rokerij e.d. moet je wel inleveren ja, dat wil zeggen, als je niet wil dat je kind daar steeds mee te maken krijgt, het is dus maar net wat je leuk vindt in het leven....
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:16:52 #203
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59364736
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kijk met jou kan ik praten

Je kan en mag je kind niet als wapen gebruiken in je manipulatie...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 juni 2008 @ 15:21:08 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59364854
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:16 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Kijk met jou kan ik praten

Je kan en mag je kind niet als wapen gebruiken in je manipulatie...
Dat ben ik dan weer roerend met je eens...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:43:43 #205
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59365507
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:02 schreef Karina het volgende:
Het is jouw huis en ik neem aan dat die mensen met baby weten dat er bij jou thuis gerookt wordt. Dus: ze komen niet of ze zoeken een oppas of ze leggen de baby in een kamer waar geen rook is.

Ik zou me echt niet gaan aanpassen aan die mensen, in mijn eigen huis nog wel!

Oh en ik rook zelf en ook gewoon in huis en iedereen die hier op bezoek komt weet dat.
En maar janken over de verharding van de maatschappij.
Maar zelf geen strobreed willen toegeven en met niemand behalve jezelf rekening willen houden.

ter aanvulling: Ik rook zelf niet. Bij mij in huis mag WEL gerookt worden. De vrienden die roken blijven echter zelf stug naar buiten lopen als er een sigaret gerookt moet worden. Gewoon, omdat je rekening met elkaar houdt als je vrienden bent.
Ik heb in dit topic zoveel onverdraagzaamheid gezien dat ik denk dat de meesten hier helemaal geen vrienden hebben. Slechts vage kenissen. Als je als vrienden al geen rekening met elkaar kunt houden...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:48:35 #206
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_59365635
Hmz, ik rook ook gewoon thuis, maar de paar keren dat ik hier kinderen of zwangere vrouwen had uitgenodigd, ben ik even op het balkon gaan staan om te roken.
Bij een voetbalavondje vind ik het een ander verhaal. Je hebt daar geen baby voor uitgenodigd en die hoort daar ook niet te zijn imho. Dus of die ouders leggen dat kind in de rookvrije slaapkamer of ze komen maar niet. Ik zou me echt niet laten chanteren, TS, maar die ouders dus van te voren nog even bellen met deze keuze.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:56:08 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59365812
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:43 schreef DoctorB het volgende:

[..]

En maar janken over de verharding van de maatschappij.
Maar zelf geen strobreed willen toegeven en met niemand behalve jezelf rekening willen houden.

ter aanvulling: Ik rook zelf niet. Bij mij in huis mag WEL gerookt worden. De vrienden die roken blijven echter zelf stug naar buiten lopen als er een sigaret gerookt moet worden. Gewoon, omdat je rekening met elkaar houdt als je vrienden bent.
Ik heb in dit topic zoveel onverdraagzaamheid gezien dat ik denk dat de meesten hier helemaal geen vrienden hebben. Slechts vage kenissen. Als je als vrienden al geen rekening met elkaar kunt houden...
Waarom draai je constant de zaken om? De meerderheid wil roken, dus waarom is het aso van de meerderheid? Dat stel is de asociale partij in dit geval. Ze komen bij iemand op bezoek waar men mag, kan en WIL roken. En omdat zij komen moet de rest zich aanpassen? En dat vind jij normaal? Nou, ik niet dus. En blijkbaar velen hier met mij.

En we hebben het hier ook nog eens over 1 specifieke situatie, samen gezellig voetbal kijken, en daar hoort in dit geval, bij TS thuis, drank, lawaai en peuken bij. Wie zijn die ouders om de TS thuis dat te verbieden of lastig te maken?

Ik gok dat je SP stemt, de minderheid moet altijd voorrang krijgen boven de meerderheid....
Get woke, go broke!
pi_59365949
quote:

[..]

Je kan toch op een bepaald moment zeggen: Goh, zullen we Pietje even boven neerzetten? Dan kunnen wij een sigaretje opsteken.

Lijkt me een hele vriendelijke manier waarbij wat jij in je post beschrijft in elk geval niet gebeurt.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:01:56 #209
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59365960
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom draai je constant de zaken om? De meerderheid wil roken, dus waarom is het aso van de meerderheid? Dat stel is de asociale partij in dit geval. Ze komen bij iemand op bezoek waar men mag, kan en WIL roken. En omdat zij komen moet de rest zich aanpassen? En dat vind jij normaal? Nou, ik niet dus. En blijkbaar velen hier met mij.

En we hebben het hier ook nog eens over 1 specifieke situatie, samen gezellig voetbal kijken, en daar hoort in dit geval, bij TS thuis, drank, lawaai en peuken bij. Wie zijn die ouders om de TS thuis dat te verbieden of lastig te maken?

Ik gok dat je SP stemt, de minderheid moet altijd voorrang krijgen boven de meerderheid....
Je slaat wat mij betreft hier de spijker op kop, maar goed dit is al zo vaak gezegd hier... Nogmaals TS, standpunt aannemen en poot stijf houden...
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 16:03:29 #210
43556 miss_dynastie
pi_59366001
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:43 schreef DoctorB het volgende:
Als je als vrienden al geen rekening met elkaar kunt houden...
En je baby meenemen naar een dergelijke gelegenheid is wél rekening houden met elkaar? Sommige uitnodigingen impliceren dat je je kind mee mag nemen: jullie zijn van harte welkom op mijn verjaardag zaterdag. Dan zeg je er even bij als er een speciaal iets is waardoor kinderen niet gewenst zijn. Een uitnodiging voor een voetbalwedstrijd, vaak toch een bepaald sfeertje en dat weet je ook wel, impliceert dat je je kind thuis laat of in elk geval boven waar men er geen last van heeft. En jaaaaa, tuurlijk is een baby hastikke schattig, maar bij sommige gelegenheden gewoon niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil een kind absoluut niet vergelijken met een hond, maar de situatie is wel vergelijkbaar: sommige mensen menen dat het hebben van een hond meebrengt dat het beest ook overal welkom is. En dan staat er dus iemand aan de deur met blafbeest en de vraag of de katten buiten zijn en zo niet, of ze dan naar buiten geschopt kunnen worden, want hondjelief kan niet tegen katten. Dikke doei dus he Ik kan me heel goed voorstellen dat voor een feestje bij jou thuis hetzelfde geldt.
pi_59366114
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:47 schreef simmu het volgende:

[..]

Ik paf zelf zware shaggies weg als een malle maar ik weet niet, als er een baby in de buurt is zou ik het niet in mijn hoofd halen. Net als roken als ik zwanger zou zijn trouwens (flashbackhumor) .
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:27:14 #212
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_59366666
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:49 schreef HeatWave het volgende:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb echt een keer gehad dat ik in een eetcafe zat te roken er een man naar me toe kwam met de vraag of ik alsjeblieft niet wilde roken, omdat er een babytje bij was. Ik wist niet wat ik hoorde. Pleur op! Die baby hoort niet in dat cafe, maar in bed! Ik vraag toch ook niet of de baby kan stoppen met huilen, omdat ik er last van heb. En als je er problemen mee hebt, dan moet je als ouder thuis blijven.
The sky is unlimited!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:30:19 #213
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_59366743
Ik ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan, ik heb in elk geval heul veul zin in de wedstrijd.
Ik zal jullie laten weten hoe de avond is verlopen.
The sky is unlimited!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:35:12 #214
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_59366876
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:01 schreef Naamah het volgende:

[..]

Je kan toch op een bepaald moment zeggen: Goh, zullen we Pietje even boven neerzetten? Dan kunnen wij een sigaretje opsteken.

Dit ga ik ook zeker doen. Maar ik vind eigenlijk dat zij dat als ouders zijnde uit zichzelf horen te doen.
The sky is unlimited!
pi_59366900
Misschien moet je toch even iets duidelijker zijn TS. Het lijkt nog niet helemaal bij die ouders doorgedrongen te zijn dat ze dat kind beter thuis kunnen laten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59367679
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:48 schreef MissBliss het volgende:
Hmz, ik rook ook gewoon thuis, maar de paar keren dat ik hier kinderen of zwangere vrouwen had uitgenodigd, ben ik even op het balkon gaan staan om te roken.
Bij een voetbalavondje vind ik het een ander verhaal. Je hebt daar geen baby voor uitgenodigd en die hoort daar ook niet te zijn imho. Dus of die ouders leggen dat kind in de rookvrije slaapkamer of ze komen maar niet. Ik zou me echt niet laten chanteren, TS, maar die ouders dus van te voren nog even bellen met deze keuze.
ik ben zwanger (normaal rook ik wel) en ik vind het juist vreselijk als mensen dat doen! gewoon eventjes de rook ruiken, hmmmmmm. strakkies mag het weer! van zo'n beetje ga ik of baby echt niks krijgen hoor! en een pasgeboren baby zou ik niet meenemen maar een grotere wel, en dan boven leggen, maar heus wel ffies laten zien aan onze matties hoor! die vinden dat leuk. er zijn er meer die de kinderen gewoon meenemen, en het dan beperken tot eventjes. een wat groter kindje kan wat mij betreft best een of 2 uurtjes in de rook. maar goed: daar denkt iedereen zowat anders over, da's de keus die je als ouder moet maken. daar moet je idd dus niet een ander mee opzadelen.

maar daarmee bedenk ik me net iets wat TS zei: dat die ouders even willen kijken hoe het gaat. misschien bedoelen ze dan wel gewoon: "wij accepteren dat er beneden gerookt wordt, en maken zelf de keus om eens te kijken hoe dat gaat". we weten toch allemaal niet hoe oud die baby is? misschien is het wel een baby van bijna een jaar, en willen die ouders eens kijken hoe het gaat als die baby een uurtje in een rook/drank/lawaai omgeving is. is wel goed testen zo. je kan direct constateren dat baby zich er al dan niet happy bij voelt, en direct boven leggen bij niet-happy.

TS laat even weten hoe het afloopt! ik ben benieuwd
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:15:44 #217
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59367836
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk doe je dat.

Ah het dus niet erg als een 12-jarige van de rook mag meegenieten in huize SHE?
Lekker hypocriet.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:18:39 #218
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_59367901
Zoals al door velen gemeld: waarom nemen die mensen een baby mee naar een avondje voetbal? Is er dan echt NERGENS een betrouwbare babysitter te regelen? Neem aan dat dit avondje al langer gepland stond nl. Maar, indien er een baby in de ruimte is, vind ik het niet meer dan normaal dat er niet gerookt wordt. Of je het nu leuk vind of niet, zoiets doe je gewoon niet..

Dus ben bang dat t buiten roken wordt...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:20:50 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59367960
Wees idd maar bang dan, want als het mijn huis was geweest hadden ze echt pech gehad met hun beebie. Noem me lekker aso, of whatever, ik laat me niet manipuleren.
Get woke, go broke!
pi_59368223
Sorry hoor maar wie neemt nou een baby mee naar zulke gelegenheden.
Als je geen oppas kan vinden blijf je toch lekker thuis met je kind, en had anders gewoon je benen dichtgehouden.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:51:15 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59368650
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:15 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Lekker hypocriet.
Thuis roken als je kinderen hebt vind ik sowieso dubieus. Ventilatie my ass, er is altijd rook ook al zie of ruik je het niet (vooral als roker moeilijk te onderscheiden)
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:53:49 #222
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_59368715
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:08 schreef simmu het volgende:

[..]

maar daarmee bedenk ik me net iets wat TS zei: dat die ouders even willen kijken hoe het gaat. misschien bedoelen ze dan wel gewoon: "wij accepteren dat er beneden gerookt wordt, en maken zelf de keus om eens te kijken hoe dat gaat". we weten toch allemaal niet hoe oud die baby is? misschien is het wel een baby van bijna een jaar, en willen die ouders eens kijken hoe het gaat als die baby een uurtje in een rook/drank/lawaai omgeving is. is wel goed testen zo. je kan direct constateren dat baby zich er al dan niet happy bij voelt, en direct boven leggen bij niet-happy.

TS laat even weten hoe het afloopt! ik ben benieuwd

De baby is pas 2 weken oud. Dus rook/drank/lawaai omgeving is helemaal niet goed voor zo'n kleintje. Zelfs als ze haar boven leggen vind ik het eng. Straks horen we haar niet of gebeurt er iets. Nou ja, dat is dan maar de verantwoording van de ouders hoor... moet ik me daar zeker ook nog druk om gaan maken. En het vreemde is dat ik dat nog doe ook.

Ik laat zeker weten hoe het afloopt!
The sky is unlimited!
pi_59368776
wtf
2 weken oud
ik zou ze niet eens binnenlaten
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:18:44 #224
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_59369289
met een 2 weken oude baby zou het al helemaal niet in mijn hoofd opkomen om gezellig bij vrienden voetbal te gaan kijken. ze weten toch dat er bier/drank/lawaai gaat zijn
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:24:38 #225
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_59369461
2 weken oud? Belachelijk
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:41:27 #226
170945 smoekie
individualist
pi_59369824
mijn jongste is net 5 mnd en he, ook zij is 2 wkn geweest, maar dat terzijde gelaten, zou ik zowel toen als nu niet op een avond als deze met de kleine gaan zeulen(ja naar mijn moeder ofzo) , of ik zoek oppas, of als ik geen oppas heb gaat mijn kerel maar lekker aan de hort (of ik) en blijf ik thuis met de kleine.

Ik ga echt niet van zoveel man verwachten dat ze zich geheel naar mij (kleine) aan gaan passen hoor.

Juist met zulke avonden is het een borreltje en wat is er lekkerder met een peukie erbij en dat achter elkaar door. dan staan ze bij wijze van spreke meer buiten dan dat ze de voetbalwedstrijd kunnen zien.

Ik zou zeggen laat ze maar zorgen voor oppas. Of laat ze de kleine lekker boven op bed neer leggen en hem of haar ook daar de borst(fles) geven. Zo zit de kleine niet in de rook niks, kunnen ze toch de deur uit met de kleine maar heeft niemand er last van, want ik kan me niet voorstellen dat ze een kleine van 14 dgn beneden bij het drukke gedoe laten.

Dus maak je niet druk, laat ze desnoods de kleine mee nemen, maar laat ze die op de slaapkamer te slapen neerleggen zoals het hoort, en moet de kleine de borst of de fles is het niet zo moeilijk om een rustig plekje te zoeken die niet volhangt van de rook, want ook dat is niks om de kleine in de volle stinkshit eten te geven.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 18:42:57 #227
43556 miss_dynastie
pi_59369861
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:08 schreef simmu het volgende:
dat die ouders even willen kijken hoe het gaat. misschien bedoelen ze dan wel gewoon: "wij accepteren dat er beneden gerookt wordt, en maken zelf de keus om eens te kijken hoe dat gaat". we weten toch allemaal niet hoe oud die baby is? misschien is het wel een baby van bijna een jaar, en willen die ouders eens kijken hoe het gaat als die baby een uurtje in een rook/drank/lawaai omgeving is. is wel goed testen zo. je kan direct constateren dat baby zich er al dan niet happy bij voelt, en direct boven leggen bij niet-happy.
Maar a. weten de meeste mensen ook wel dat mensen met een beetje fatsoen niet roken in de buurt van een baby omdat het absoluut not done is en b. is die keuze wat mij betreft ook bij een jaar volledig onverantwoord, niet alleen omdat een kind naar mijn stellige mening niet in de rook thuis hoort, maar ook omdat je de avond voor de rest vernaggelt als je met een niet-happy baby rondloopt. Tenslotte is dat geen gevalletje van: deurtje dicht en laat maar brullen, maar moet zo'n kind getroost worden en zo.

En nu bekend is dat de baby twee weken oud is, is de keuze helemaal gestoord. Een kind van die leeftijd hoort veilig in z'n bedje en niet tussen een stel voetbalfans thuis.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 18:45:47 #228
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59369931
quote:
[quote]Op donderdag 12 juni 2008 15:07 schreef Skylar het volgende:

Je gooit die baby in je slaapkamer en doet de deur dicht en jullie kunnen gewoon in JOUW huiskamer roken.

Opgelost.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:51:46 #229
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59370095
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:53 schreef Skylar het volgende:

[..]

De baby is pas 2 weken oud. Dus rook/drank/lawaai omgeving is helemaal niet goed voor zo'n kleintje. Zelfs als ze haar boven leggen vind ik het eng. Straks horen we haar niet of gebeurt er iets. Nou ja, dat is dan maar de verantwoording van de ouders hoor... moet ik me daar zeker ook nog druk om gaan maken. En het vreemde is dat ik dat nog doe ook.

Ik laat zeker weten hoe het afloopt!
2 weken oud.... sommige mensen moeten echt nog leren ouders te worden geloof ik
The truth was in here.
pi_59370935
Het is jouw huis. Jij organiseerd dit avondje en dus gaat het zoals jij het wilt. Die Baby kan ook boven liggen. Zo niet, dan komen die mensen toch niet?

Daarbij: Al de generaties hiervoor werd er altijd gerook bij baby's. Die mensen zijn ook allemaal gewoon ok? Dus waarom is dat nu ineens een doodzonde?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:01:46 #231
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_59372295
Ik ben heel erg benieuwd naar de afloop van dit verhaal.

Heb zelf trouwens ook een kind en ben zwanger van nummer 2, maar zou in dit geval (afspraak voor avondje voetbal en geen oppas) er gewoon voor gekozen hebben dat of m'n vent of ik thuis zou blijven. Zeker als je baby net 2 weken is, zit je echt niet lekker beneden te kijken als je kind boven ligt en beneden hoort een baby bij zo'n avond gewoon niet thuis.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 21:56:13 #232
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59375083
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 19:19 schreef Triptamine het volgende:

Daarbij: Al de generaties hiervoor werd er altijd gerook bij baby's. Die mensen zijn ook allemaal gewoon ok? Dus waarom is dat nu ineens een doodzonde?
Toen stierven er ook meer baby's aan wiegendood...

Je kan lullen wat je wilt maar roken bij een baby is gewoonweg not done, alleen de ouders zijn er verantwoordelijk voor en met ene 2 weken jonge baby ga je niet zeulen.
Dan ga je lekker relaxt thuis op de bank hangen en je wedstrijdje kijken.
Is het nou zo'n ramp om gewoon met je partner te kijken?

en als dat om de een of andere reden geen optie mocht zijn, regel dan een oppas.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:09:11 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59375611
Ah joh, modern gezeik. Beetje moeilijk doen over een avondje sigarettenrook. Alsof zo'n kind daar iets van merkt.

Kijk, liever niet natuurlijk, beter laat je zo'n koter thuis als je met een baal vrienden voetbal wil kijken (en wil drinken, roken) maar als een paar van je gasten per se de verkrampte papa&mama willen spelen, tja... jammer voor hen. Ik vind die hysterische heisa rondom sigarettenrook érg overdreven en ik zou lekker mijn eigen koers varen.

Doorpaffen dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:24:05 #234
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59376270
Nou ruk de waterpijp maar aan TS, tijd voor een traktatie. 3-1
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:29:56 #235
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_59376542
Ik heb even nagedacht over dit topic en vind eigenlijk dat de ouders maar gewoon thuis moeten blijven als ze problemen hebben met de sigarettenrook. Ik zou mijn kinderen in ieder geval niet meenemen naar zo'n feestje. Af en toe komen ze trouwens wel in een niet-rookvrije omgeving, maar daar kiezen wij dan zelf voor. Ik ga dan ook zeker niet vragen of mensen buiten willen roken.

Overigens zijn de meeste mensen in mijn omgeving wel zo sociaal dat ze zelf besluiten niet in de buurt van mijn kinderen te roken en hier in huis wordt gewoon niet gerookt.

Hoe dan ook, je baby meenemen naar een voetbalfeestje lijkt me gewoon niet zo'n strak plan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:03:01 #236
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59377737
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 21:56 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Toen stierven er ook meer baby's aan wiegendood...

Je kan lullen wat je wilt maar roken bij een baby is gewoonweg not done, alleen de ouders zijn er verantwoordelijk voor en met ene 2 weken jonge baby ga je niet zeulen.
Dan ga je lekker relaxt thuis op de bank hangen en je wedstrijdje kijken.
Is het nou zo'n ramp om gewoon met je partner te kijken?

en als dat om de een of andere reden geen optie mocht zijn, regel dan een oppas.
Mee eens...ik zou mijn kind NOOIT meenemen naar zoiets, als je ouder wordt weet je toch verdorie dat je bepaalde dingen (tijdelijk) moet inleveren. In het belang van je kind en ik vind idd dat je het een ander in dit geval niet kan opleggen. En sigaretterook is wél schadelijk, ook voor oudere baby's!
Ik rook zelf ook (niet veel, meestal als ik uitga, of als smurf naar bedje is 1 of 2), maar nooit binnen, die schadelijke zooi blijft meer dan 6 weken hangen namelijk.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:06:41 #237
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59377869
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:03 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik rook zelf ook (niet veel, meestal als ik uitga, of als smurf naar bedje is 1 of 2), maar nooit binnen, die schadelijke zooi blijft meer dan 6 weken hangen namelijk.
Nu hou ik weer van je.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:07:14 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59377891
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Nu hou ik weer van je.
Ik doe een hoop fout, maar ik ben een goede moeder
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 juni 2008 @ 23:10:04 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59378015
ik zou er niet aan denken mijn baby naar zo'n avond mee te nemen. Die blijft bij oma of wij blijven thuis
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:16:23 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59378210
Goed dat men hun kindern thuis laat, DAAR HEBBEN DIE VOLWASSENEN ALLEEN MAAR LAST VAN -- maar wat een gezeur over een nachtje tabaksrook.

"Die zooi blijft zes weken hangen" -- jaja en wat te denken van de kwade geesten die je ermee in huis haalt.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:20:51 #241
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59378352
quote:
Gut ja, je vrienden zullen eens kinderen krijgen én die meenemen naar de 'avondjes samen'.
Wat is voetbal zonder bier en een blauwe kamer?
Stel je voor dat je je vrienden vraagt om een klein wurmpje niet bloot te stellen aan een smerige gewoonte!~
't Is koud buiten joh, buiten roken
Help! Een baby in huis! Geen bier, geen gezelligheid, geen roken. Je mag straks niet in de kroeg roken, nu ook al niet meer thuis door die vrienden met die baby!

Je nodigt je vrienden uit om voetbal te kijken. >>Leef met de aanhang. Vrienden worden volwassen, krijgen kinderen, stoppen met roken. Roken is smerig, ongezond en ik vind het zeker niet gezellig.
Het stinkt!!!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 juni 2008 @ 23:21:53 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59378385
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:16 schreef Ringo het volgende:
Goed dat men hun kindern thuis laat, DAAR HEBBEN DIE VOLWASSENEN ALLEEN MAAR LAST VAN -- maar wat een gezeur over een nachtje tabaksrook.

"Die zooi blijft zes weken hangen" -- jaja en wat te denken van de kwade geesten die je ermee in huis haalt.
Ja, tabaksrook is totaal niet schadelijk... dachten we in 1952
Maar babies van 2 weken worden ook niet blij van herrie hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 23:27:08 #243
43556 miss_dynastie
pi_59378529
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Je nodigt je vrienden uit om voetbal te kijken. >>Leef met de aanhang.
Volgens mij is dit gewoon volledig verkeerd interpreteren van een uitnodiging hoor. 'Kom gezellig voetbal bij mij kijken' houdt niet in: 'sssstttt, er is een kindje van twee weken, allemaal stil en aan de fristi!'
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:29:21 #244
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_59378578
quote:

[..]

Gut ja, je vrienden zullen eens kinderen krijgen én die meenemen naar de 'avondjes samen'.
Wat is voetbal zonder bier en een blauwe kamer?
Stel je voor dat je je vrienden vraagt om een klein wurmpje niet bloot te stellen aan een smerige gewoonte!~
't Is koud buiten joh, buiten roken
Help! Een baby in huis! Geen bier, geen gezelligheid, geen roken. Je mag straks niet in de kroeg roken, nu ook al niet meer thuis door die vrienden met die baby!

Je nodigt je vrienden uit om voetbal te kijken. >>Leef met de aanhang. Vrienden worden volwassen, krijgen kinderen, stoppen met roken. Roken is smerig, ongezond en ik vind het zeker niet gezellig.
Het stinkt!!!!
Sorry hoor, maar ik vind 10 man die een voetbalwedstrijd kijkt met alle herrie vandien (om het nog maar even niet te hebben over roken en alcohol) gewoon geen omgeving voor een baby van 2 weken. En ik vraag me ook af of je daar als kersverse moeder echt op je gemak zit.
Lekker thuisblijven dus.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:32:53 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59378678
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, tabaksrook is totaal niet schadelijk... dachten we in 1952
Maar babies van 2 weken worden ook niet blij van herrie hoor.
Kurk in hun oren.

Ach, wat is "schadelijk". Daar mag ook wel eens een filosofische discussie worden opgestart. Hoe minder mensen, hoe beter; menselijke overbevolking is immers de allergrootste wereldplaag -- dus is het maar goed dat de zwakkeren onder ons voortijdig het leven laten.

Tot zover over baby's die een avondje voetbal niet zouden overleven.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:33:45 #246
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59378706
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Volgens mij is dit gewoon volledig verkeerd interpreteren van een uitnodiging hoor. 'Kom gezellig voetbal bij mij kijken' houdt niet in: 'sssstttt, er is een kindje van twee weken, allemaal stil en aan de fristi!'
Het is maar wat interpreteert m.b.t. voetbal kijken. Voetbal kijken kan ook af en toe blij juichen zijn. En ik neem aan dat de baby op een gegeven moment lekker in een kamertje verderop ligt te slapen.
Bier drinken kan best. Roken in het bijzijn van een baby vind ik echt not done. Roken is m.i. ook gewoon not done. Maar ik zal wel weer bevooroordeeld zijn omdat ik niet rook. Ik vond het altijd smerig als mijn moeder rookte en mijn zussen en mijn vader met de sigaren. Bah!

Maargoed, ik dwaal af. Er komt nu eenmaal een punt dat je vriendenkring uitbreidt met kleintjes. En soms komen die mee omdat er geen oppas te vinden is. Die ouders willen ook een avondje uit.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:37:06 #247
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59378807
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:15 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Lekker hypocriet.
Nee.
Als ze 12 zijn, zijn ze toch niet meer leuk.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:40:26 #248
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59378905
Maargoed, ik trek me weer terug in mijn beschermde subforumpje waar ik al kritiek krijg over de ontbrekende wildheid-felheid. Ik kom nu al niet sterk over. Maar ik vind wel dat ik een punt heb.
Er werd gevraagd wat men vond. Dít vind ik.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:42:32 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59378964
Laatst was ik met tien goede vrienden een weekend weg. daar kwam ineens (onverwachts) een baby bij, op zondagmiddag. Toen zijn we ongeneerd blijven doorroken, buiten op het terras -- rondom de baby, mammikoedikoedikoezend ondertussen.

Zijn we nu -- slecht?
pi_59379887
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 18:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

2 weken oud.... sommige mensen moeten echt nog leren ouders te worden geloof ik
Ik ken een stel dat nam hun baby van drie weken oud mee naar een buitenluchtfeest en daarna mee de stamkroeg in .
Maar ontopic , hoe is het verlopen?

Ikzelf zou mijn kind niet meezeulen naar zulke gelegenheden. Zijn er meerdere kinderen ok dan zou ik mijn dochter nog meenemen .
Maar zoals in deze situatie had ik een oppas gezocht of lekker thuisgebleven.
Tuurlijk hoort het kind nu bij hun gezin maar niet elke situatie is geschikt /leuk voor een kind.
pi_59380151
breng de baby toch lekker naar oma voor een nachtje, of in een aparte kamer, maar als ik de buren zo heb horen juichen door de muren heen lijkt me dat ook erg onrustig voor zo'n klein wurmpie....

gut ooit waren we allemaal baby........
tja, als je kiest voor kinderen is het aanpassen, of lekker thuisblijven of baby naar oma ofzo en je even
lekker een avondje uitleven

tenzij oma rookt als een ketter een een ongelovelijke fanatieke voetbalfan is ...............

dan is oma misschien niet zo'n goed idee
pi_59380367
Mijn ouders en die van mijn vriend passen absoluut niet op , die zitten zelf in hun lederhosen voor de buis . Maar ach ik zeur , die van mij is bijna vijf en zo makkelijk als wat , die gaat pas janken als ze ontdekt dat ze weer "het Oranjefeest" heeft gemist
  zaterdag 14 juni 2008 @ 01:23:51 #253
203688 Drijfzand
account closed
pi_59381305
Kinderen horen niet echt thuis op zo'n avond, maar bekijk het wel in perspectief. Ik zie ouders die hun kleintje achterop de fiets vervoeren, of nog erger, in zo'n aanhangwagentje. Weet je hoeveel fijn stof die binnenkrijgen? Kom niet zeiken dat een kind één avond blootstellen aan sigarettenrook onvergeeflijk is terwijl je zelf met je kind in de stad blijft wonen. Wie heeft er hier een luchtverversingssysteem in huis dat fijn stof eruit filter? Wie kom enkel met z'n kind buiten als de weersomstandigheden gunstig zijn? Wie gaat elders logeren als er een temperatuursinversie is?
too much to do in the real world.
pi_59382315
quote:
Vrienden worden volwassen, krijgen kinderen, stoppen met roken. Roken is smerig, ongezond en ik vind het zeker niet gezellig.
Het stinkt!!!!
Ik denk dat deze bevriende ouders nooit gerookt hebben, zichzelf als drie-eenheid (dus met hun 2 weken oude baby onlosmakelijk verbonden) hebben uitgenodigd en het argument "baby" deftig misbruiken om hun eigen rookantipathie op te dringen aan alle andere aanwezigen. Anders kan ik hun arrogante dwarsliggerij niet duiden.

Poepluierende babies zijn ook smerig en ongezellig tijdens een EK-wedstrijd NL-F.
Ze stinken!!!
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_59382333
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 03:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Poepluierende babies zijn ook smerig en ongezellig tijdens een EK-wedstrijd NL-F.
Ze stinken!!!
ooit was jij ook een poepend babytje .........

da's nou weer overdreven om dat babytje van alles de schuld te geven

arm kind..... weet nog van niks, en er is al een heel topic over hem/haar ....
pi_59382422
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 03:30 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
da's nou weer overdreven om dat babytje van alles de schuld te geven
Niet hem/haar, wel de kersverse ouders (zonder enig benul van wat het hebben van zo'n jong babytje met zich meebrengt) .

Iig zou bij mij de EK-sfeer flink bedorven zijn als het arme kind met 2-1 tussen borrelnootjes, blokjes kaas, bitterballen en bier terstond verschoond moet worden wegens plotseling gejank en onmiskenbaar opkomende penetrante luchtjes (waar de baby in kwestie overigens niks aan kan doen).
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 04:49:10 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59382594
Nu ligt die hele bende KO van de rook en de pils, de enige die nog wakker is is die verrekt lastige baby.
pi_59382875
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:16 schreef Ringo het volgende:

ah joh, maak je geen zorgen: die mensen komen per auto, staan in de file, en met deze hitte is het wel zo fijn om het raampje ff open te doen fijnstof en uitlaatgas is lang zo slecht niet als sigarettenrook!

maar ok: ik zou mijn baby met 2 weken echt niet meenemen naar voetbal (mocht ik ooit de dringende behoefte krijgen voetbal te kijken), da's toch ook niet leuk voor de ouders zelf?
pi_59383750
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 08:19 schreef simmu het volgende:
maar ok: ik zou mijn baby met 2 weken echt niet meenemen naar voetbal (mocht ik ooit de dringende behoefte krijgen voetbal te kijken), da's toch ook niet leuk voor de ouders zelf?
Ik denk dat deze ouders daar totaal anders over denken.
.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:48:00 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59383850
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 08:19 schreef simmu het volgende:

[..]

ah joh, maak je geen zorgen: die mensen komen per auto, staan in de file, en met deze hitte is het wel zo fijn om het raampje ff open te doen fijnstof en uitlaatgas is lang zo slecht niet als sigarettenrook!

Wat een ontzettend debiele redenatie, dus omdat andere (redelijk onvermijdbare) dingen ook slecht zijn, kan je er nog wel wat hele schadelijke dingen die je makkelijk kan vermijden tegenaan gooien.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:50:03 #261
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_59383870
Roken _!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 11:11:47 #262
5428 crew  miss_sly
pi_59384148
Ik ben wel benieuwd hoe de avond verlopen is.
TS kom eens vertellen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † zaterdag 14 juni 2008 @ 11:33:48 #263
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59384467
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat een ontzettend debiele redenatie, dus omdat andere (redelijk onvermijdbare) dingen ook slecht zijn, kan je er nog wel wat hele schadelijke dingen die je makkelijk kan vermijden tegenaan gooien.
Precies, dus neem je een baby van nét 2 weken oud NIET mee naar een voetbalavondje bij vrienden, beetje verantwoording nemen voor zo'n pasgeboren frutseltje kan geen kwaad.
Zéér gemakkelijk te vermijden dus
pi_59384502
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:11 schreef miss_sly het volgende:
TS kom eens vertellen!
Eens is
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:11:37 #265
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_59385051
Schandalig om een jonge baby in zo'n feest- en zuipomgeving te willen leggen. Los van of er nou wel of niet een paar peuken worden gerookt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:14:08 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59385089
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:50 schreef JDude het volgende:
Roken _!
ouders .
Get woke, go broke!
pi_59385113
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ouders .
+

Kinderen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:17:53 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59385156
Ik mag hopen dat het gisteren een enorm feest is geworden en dat die trieste typjes met hun kots- en schijtfabriek de sfeer niet verpest hebben, want so help me god ieder die mij gisteren had geprobeerd rustig te houden had echt een probleem gehad. Ik ging zo fucking los en de rest met mij.

Zie je het voor je: 3-1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "wil je niet zo hard juichen? hij slaapt net".
Get woke, go broke!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:32:26 #269
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_59385414
Hier even een verslag van de avond

De wedstrijd was al 10 minuten begonnen, toen ze binnenkwamen, waren er al aardig wat mensen aan het roken. Ik heb gevraagd of ze de baby misschien boven wilden brengen, omdat er dus al mensen aan het roken waren. Ze wilden haar liever niet boven leggen, dus hebben we haar uiteindelijk op de gang gezet. Iedereen heeft dus de hele avond gerookt en bier gedronken. We hebben af en toe even gekeken, dus toen kwam er natuurlijk aardig wat rook de gang op. Bij ieder doelpunt werd er flink geschreeuwd. Toen iemand opperde wat rustiger voor de baby te doen, heeft de rest zich daar niet veel van aangetrokken. Bij het laatste doelpunt werd ze wakker en begon ze te huilen, toen nam de moeder haar mee naar binnen. Dus ja, weer in de rook. Erg gezond is het dus niet voor de baby geweest.

Al met al is het dus best aardig gegaan en hebben we niet erg veel last van de baby gehad. Toch merkte ik dat ik niet erg lekker zat en het zonder baby wat relaxter was geweest. En nog steeds vind ik dat een baby (en al helemaal niet eentje van twee weken) niet bij een voetbalwedstrijd hoort te zijn. Ik zou mijn baby nooit meenemen en ik was thuis gebleven.
Maar goed... de wedstrijd was in ieder geval top en iedereen was in opperbeste stemming!
The sky is unlimited!
pi_59385468
Wat is nou het verschil tussen boven of in de gang? met een babyfoon dan. Maar boeiend, zo te lezen heb je een leuke avond gehad, geen last van die kleine poepfabriek.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:36:43 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59385500
Gelukkig viel het mee dus.

Ik heb bewondering voor de manier waarop je met het verzoek om rustig aan te doen bent omgegaan,ik had dat echt niet gekund .
Get woke, go broke!
pi_59385534
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:11 schreef miss_sly het volgende:
TS kom eens vertellen!
ben ook wel benieuwd .. een 2 weken oude baby meeslepen naar zo'n avond, en in eerste instantie nog in de kamer willen houden ook, kijken hoe het gaat, hoe haal je het in je hoofd
pleased to meet you
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:40:01 #273
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_59385566
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:36 schreef HeatWave het volgende:

Ik heb bewondering voor de manier waarop je met het verzoek om rustig aan te doen bent omgegaan,ik had dat echt niet gekund .
Niemand trok zich daar iets van aan. Wat wil je met zo'n wedstrijd, dan kun je je toch niet inhouden, dat lukt niet.
The sky is unlimited!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:41:45 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59385605
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:40 schreef Skylar het volgende:

[..]

Niemand trok zich daar iets van aan. Wat wil je met zo'n wedstrijd, dan kun je je toch niet inhouden, dat lukt niet.
Daarom, ik had echt heel hard gelachen en gevraagd of ze wel goed bij dr hoofd was .

Waarom veranderen mensen zo enorm als ze een kind krijgen? waar blijft de redelijkheid en het vermogen een situatie normaal in te schatten?

Anyway, gelukkig geen ruzie ofzo, scheelt weer. En de ouders weten nu hoe het zit in het normale leven .
Get woke, go broke!
pi_59385611
Fijn dat je in elk geval een leuke avond hebt gehad en het de boel niet verpest heeft! Ik vind het inderdaad raar dat die ouders het babietje d'r bij hebben gehouden/gehaald, maargoed.. zij zijn de ouders en het is hun beslissing...
pi_59385629
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:40 schreef Skylar het volgende:

[..]

tja, maar jij zit niet lekker en diegene die vroeg of het niet wat rustiger moest ook niet .. dus je krijgt er toch een nare bijsmaak van
pleased to meet you
pi_59385702
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daarom, ik had echt heel hard gelachen en gevraagd of ze wel goed bij dr hoofd was .

Waarom veranderen mensen zo enorm als ze een kind krijgen? waar blijft de redelijkheid en het vermogen een situatie normaal in te schatten?

Anyway, gelukkig geen ruzie ofzo, scheelt weer. En de ouders weten nu hoe het zit in het normale leven .
is het in dit geval niet juist andersom, 2 ouders die na de geboorte van hun kind door willen gaan alsof er niets verandert is ipv te beseffen dat dit soort pleziertjes er voorlopig niet meer inzitten ?
pleased to meet you
pi_59385755
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:42 schreef Naamah het volgende:
Fijn dat je in elk geval een leuke avond hebt gehad en het de boel niet verpest heeft! Ik vind het inderdaad raar dat die ouders het babietje d'r bij hebben gehouden/gehaald, maargoed.. zij zijn de ouders en het is hun beslissing...
Het is en blijft de beslissing van de gastheer/vrouw wie of wat hij/zij binnenlaat.
pi_59385799
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:48 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het is en blijft de beslissing van de gastheer/vrouw wie of wat hij/zij binnenlaat.
Ja, maar de gastvrouw is er toch niet verantwoordelijk voor of anderen hun kindje in de rook/lawaai leggen of niet, dat vind ik echt de verantwoordelijkheid van de ouders. Hoe lastig dat soms ook is, omdat je je er soms zooooo graag tegenaan zou willen bemoeien
pi_59385838
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:51 schreef Naamah het volgende:

[..]

Ja, maar de gastvrouw is er toch niet verantwoordelijk voor of anderen hun kindje in de rook/lawaai leggen of niet, dat vind ik echt de verantwoordelijkheid van de ouders. Hoe lastig dat soms ook is, omdat je je er soms zooooo graag tegenaan zou willen bemoeien
Oh bedoelde je het zo, nee dan ben ik het eens met je

(slecht geslapen )
pi_59386036
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:32 schreef Skylar het volgende:
Toen iemand opperde wat rustiger voor de baby te doen,
WTF en dat was niet eens de vader/moeder?!
.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:15:46 #282
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59386219
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, want ouder zijn is geen normaal leven

Ik vind zoals hierboven gezegd ook dat een kind niet in zo'n situatie hoort, maar als ik jou hoor dan vind ik dat ook niet echt gezond, hoe obsessief jij bezig bent met ageren tegen kinderen (en hun ouders).
pi_59386654
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:53 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Oh bedoelde je het zo, nee dan ben ik het eens met je

(slecht geslapen )
Geeft niet, het was inderdaad multi-interpretabel
pi_59386700
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:15 schreef Vivi het volgende:
maar als ik jou hoor dan vind ik dat ook niet echt gezond, hoe obsessief jij bezig bent met ageren tegen kinderen (en hun ouders).
pi_59386970
quote:
maar als ik jou hoor dan vind ik dat ook niet echt gezond, hoe obsessief jij bezig bent met ageren tegen kinderen (en hun ouders).
Hoe kom je daar nou weer bij HW ageert absoluut niet obsessief tegen kinderen.

Des te meer tegen (dit soort) ouders. En ik kan 'm geen ongelijk geven.
.
pi_59387009
quote:

[..]

Het gaat HW denk ik om een bepaald slag ouders
  Moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 14:04:36 #287
5428 crew  miss_sly
pi_59387043
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:02 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het gaat HW denk ik om een bepaald slag ouders
Ik krijg uit zijn posts toch ook vaak het idee dat het alle ouders en alle kinderen betreft. Iemand die alleen aan kinderen kan refereren als schijtfabrieken etc. vind ik toch ook wel obsessief overkomen, net als de ouders waar hij zo tegen ageert.
  Moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 14:05:39 #288
5428 crew  miss_sly
pi_59387054
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:32 schreef Skylar het volgende:
Hier even een verslag van de avond

De wedstrijd was al 10 minuten begonnen, toen ze binnenkwamen, waren er al aardig wat mensen aan het roken. Ik heb gevraagd of ze de baby misschien boven wilden brengen, omdat er dus al mensen aan het roken waren. Ze wilden haar liever niet boven leggen, dus hebben we haar uiteindelijk op de gang gezet. Iedereen heeft dus de hele avond gerookt en bier gedronken. We hebben af en toe even gekeken, dus toen kwam er natuurlijk aardig wat rook de gang op. Bij ieder doelpunt werd er flink geschreeuwd. Toen iemand opperde wat rustiger voor de baby te doen, heeft de rest zich daar niet veel van aangetrokken. Bij het laatste doelpunt werd ze wakker en begon ze te huilen, toen nam de moeder haar mee naar binnen. Dus ja, weer in de rook. Erg gezond is het dus niet voor de baby geweest.

Al met al is het dus best aardig gegaan en hebben we niet erg veel last van de baby gehad. Toch merkte ik dat ik niet erg lekker zat en het zonder baby wat relaxter was geweest. En nog steeds vind ik dat een baby (en al helemaal niet eentje van twee weken) niet bij een voetbalwedstrijd hoort te zijn. Ik zou mijn baby nooit meenemen en ik was thuis gebleven.
Maar goed... de wedstrijd was in ieder geval top en iedereen was in opperbeste stemming!
Ik vind die ouders erg domme mensen, maar ik ben blij dat jullie je niet allemaal hebben laten inpakken door hun impliciete manipulatieve gedrag!
pi_59387058
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik krijg uit zijn posts toch ook vaak het idee dat het alle ouders en alle kinderen betreft. Iemand die alleen aan kinderen kan refereren als schijtfabrieken etc. vind ik toch ook wel obsessief overkomen, net als de ouders waar hij zo tegen ageert.
Het is gewoon geen kindervriend

Offt: Homo sapiens non urinat in ventum
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:08:16 #290
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59387093
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:59 schreef r_one het volgende:

[..]

Des te meer tegen (dit soort) ouders. En ik kan 'm geen ongelijk geven.
Mwa..het gaat niet alleen om deze topic.
  Moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 14:08:40 #291
5428 crew  miss_sly
pi_59387098
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:05 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dat is duidelijk, maar moet je dat iedere keer opnieuw op dezelfde tamelijk grove manier duidelijk maken, vraag ik me dan af
quote:
Ik vond hem zo leuk
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:09:36 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59387119
quote:

[..]

Nou, volgens mij is het gewoon geen mensen vriend, daar is vaak toch wel enige flexibiliteit voor vereist en tevens acceptatievermogen dat andere mensen misschien wél graag kinderen willen.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:14:53 #293
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_59387209
Ik zou ze wel zeggen dat ze volgende keer een babysitter moeten regelen of wegblijven met hun baby, omdat je toch niet op je gemak bent zo. Dan hebben ze genoeg tijd om er een te zoeken in plaats van dat ze dat kind weer meenemen.
pi_59387384
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:59 schreef r_one het volgende:

[..]

En de paus is stiekum een moslim!

, , .

Overigens wel een zorgwekkende gedachte dat mijn dochter straks types als HeatWave gaat tegenkomen, die op hun laat 30e nog met alle geweld Hun Eigen Ding staan te doen in club's waar ze al 20 jaar Hun Eigen Ding staan te doen. Helemaal alleen natuurlijk, want de rest van de wereld is wél doorgegaan met hun leven.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_59387397
Overigens ben je verder compleet geschift als je een baby van 2 weken meeneemt naar een avondje voetbalkijken. Maar da's logisch.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:32:41 #296
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59387474
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

, , .

Overigens wel een zorgwekkende gedachte dat mijn dochter straks types als HeatWave gaat tegenkomen, die op hun laat 30e nog met alle geweld Hun Eigen Ding staan te doen in club's waar ze al 20 jaar Hun Eigen Ding staan te doen. Helemaal alleen natuurlijk, want de rest van de wereld is wél doorgegaan met hun leven.
Nee nee, de rest van de wereld heeft geen leven meer, want het enige wat zaligmakend is, is die mogelijkheid om te paffen, zuipen en aan de bar te hangen wanneer het je uitkomt. (Of niets beters te doen hebt.)
pi_59387499
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

, , .

Je kunt ergens geen sympathie voor hebben, of zelfs een antipathie, maar "obsessief ageren tegen" heeft voor mij wel iets heel extreems; alsof het een kruistocht betreft.
.
pi_59387514
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:32 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee nee, de rest van de wereld heeft geen leven meer, want het enige wat zaligmakend is, is die mogelijkheid om te paffen, zuipen en aan de bar te hangen wanneer het je uitkomt. (Of niets beters te doen hebt.)
Je Eigen Ding doen heet dat, toch?
pi_59387565
quote:
"Kindervriend" is anno nu een nogal beladen typering
.
pi_59387613
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:40 schreef r_one het volgende:

[..]

"Kindervriend" is anno nu een nogal beladen typering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: