abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59336651
Vrijdag wordt er bij mij voetbal gekeken. Er komt een man of 10 en meer dan de helft daarvan rookt. Nu is er iemand op het briljante idee gekomen om de baby mee te nemen. Bij mij thuis mag er altijd gerookt worden, maar bij degene die een baby heeft natuurlijk niet. Moet ik nu mijn andere gasten vragen niet te roken en als ze willen roken naar buiten te gaan? Lijkt me niet zo gezellig tijdens een wedstrijd en de biertjes, maar ik vind het ook weer zo wat om bij zo'n kleine baby te gaan roken, maar ja aan de andere kant, ik heb niet om die baby gevraagd en het is in mijn huis. Wat vinden jullie?
The sky is unlimited!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:08:35 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59336681
.

ga toch weg, dan nemen ze dat kind maar niet mee! beetje in je eigen huis niet mogen roken zeker.

Babies hebben niets te zoeken bij dit soort dingen, die gaan janken bij geschreeuw etc. Lekker thuis laten of lekker zelf thuis blijven...

Mij is ook een keer verzocht tijdens Nederland in de kwartfinale of ik niet zo hard wil juichen etc. Ben opgestaan, weggelopen, nooit meer gezien die mensen... flikker op..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_59336683
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:07 schreef Skylar het volgende:
Vrijdag wordt er bij mij voetbal gekeken. Er komt een man of 10 en meer dan de helft daarvan rookt. Nu is er iemand op het briljante idee gekomen om de baby mee te nemen. Bij mij thuis mag er altijd gerookt worden, maar bij degene die een baby heeft natuurlijk niet. Moet ik nu mijn andere gasten vragen niet te roken en als ze willen roken naar buiten te gaan? Lijkt me niet zo gezellig tijdens een wedstrijd en de biertjes, maar ik vind het ook weer zo wat om bij zo'n kleine baby te gaan roken, maar ja aan de andere kant, ik heb niet om die baby gevraagd en het is in mijn huis. Wat vinden jullie?
kan de baby niet voor één avondje bij oma ?
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:10:09 #4
37248 BertV
Klei indiaan
pi_59336721
Gelukkig snap ik niet zoveel.
Ik snap niet waarom ze die baby meenemen... Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is om even buiten te roken.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_59336743
Zet de baby buiten met een babyfoon erbij. Of dump haar/hem in een slaapkamer.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:10:52 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59336745
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:10 schreef BertV het volgende:
Gelukkig snap ik niet zoveel.
Ik snap niet waarom ze die baby meenemen... Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is om even buiten te roken.
Omdat je met 10 man voetballen aan het kijken bent en je de winnende goal niet wil missen omdat je buiten staat?
Get woke, go broke!
pi_59336812
Zet die baby lekker op de gang ofzo. Ouders die hun baby's meenemen naar sociale aangelegenheden heb ik nooit begrepen. Je heb dat kind niet gekregen om lekker je normale oude leventje door te zetten.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:14:44 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_59336849
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat je met 10 man voetballen aan het kijken bent en je de winnende goal niet wil missen omdat je buiten staat?
owja, 90 minuten zonder sigaret kan niet.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:15:35 #9
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_59336872
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:14 schreef BertV het volgende:

[..]

Nope.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_59336901
je hoeft maar 45 minuten zonder, dat redt zelfs de meest verstokte kettingroker gewoon gezellig met zn allen een de beeb voetbal kijken en roken doe je maar voor/midden in/ na de wedstrijd.

roken bij een baby
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:16:59 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59336908
Euh..ik zie niet zo goed waarom je daar nog over na moet denken.
Tuurlijk doe je dat.
In de buurt van baby's rook je niet. Punt.

Naar buiten lopen lijkt me niet veel moeite; kan ook in de rust.
Als er baby's in huize SHE zijn, dan doet iedereen rustig met de alcohol en moet iedereen naar buiten voor een sigaretje, mezelf incluis.
pi_59336915
quote:

[..]

Mwah. Ik drink graag een biertje tijdens de wedstrijd. Jij ook waarschijnlijk. Sommige mensen roken daar graag een sigaret bij. Moet je dan in je eigen huis mensen verbieden dat te doen omdat iemand zo asociaal is om de hele groep met zijn/haar probleem op te zadelen? Natuurlijk kun je met de hele groep inbinden en lekker buiten gaan roken, maar het lijkt mij logischer dat de ene persoon een duit in het zakje doet en lekker thuis blijft. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:17:38 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59336924
quote:

[..]

Nee, dat kan idd gewoon niet. Een avondje zonder kutkind, dat kan gewoon.
Get woke, go broke!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:17:56 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59336933
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:08 schreef HeatWave het volgende:
.

ga toch weg, dan nemen ze dat kind maar niet mee! beetje in je eigen huis niet mogen roken zeker.

Babies hebben niets te zoeken bij dit soort dingen, die gaan janken bij geschreeuw etc. Lekker thuis laten of lekker zelf thuis blijven...

Mij is ook een keer verzocht tijdens Nederland in de kwartfinale of ik niet zo hard wil juichen etc. Ben opgestaan, weggelopen, nooit meer gezien die mensen... flikker op..
Heatslave...je bent er geen leuker mens op geworden in de loop der jaren.
pi_59336940
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:08 schreef HeatWave het volgende:
.

Precies, als ze niet willen dat er gerookt wordt stappen ze maar op .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59336955
Hoe triest ben je als je niet 45 min zonder een sigaretje kan. Sowieso mensen die in huis roken

Maar je kunt natuurlijk ook die baby buiten zetten
pi_59336956
roken bij een baby moet je gewoon niet doen: klaar

ikzelf vind t wel vreemd dat een baby meegesleept wordt naar zoiets
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59336965
Ik heb inderdaad geen zin om een winnend goal te missen, omdat ik buiten moet staan. En het is nota bene mijn huis! Ze kunnen voor die avond geen oppas vinden. Waarschijnlijk wordt de baby boven gezet, maar nu ben ik bang dat dat kind steeds gaat janken (waarschijnlijk door het gescheeuw van ons ) en daar heb ik ook helemaal geen zin in.
The sky is unlimited!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:20:02 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59336996
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef devv05 het volgende:
Hoe triest ben je als je niet 45 min zonder een sigaretje kan. Sowieso mensen die in huis roken

Maar je kunt natuurlijk ook die baby buiten zetten
Dat is het punt niet. Nu gaat het om roken, en straks is het dus "maak nou niet zo'n herrie, het kreng slaapt net" etc.

Bij dit soort gelegenheden moet je gewoon geen kinderen meenemen als die er niet tegenkunnen, klaar.
Get woke, go broke!
pi_59337018
maak je geen zorgen, als die koter gewoon moe is slaapt ie met een beetje mazzel overal doorheen.

Ik zou het juist leuk vinden dat je vrienden ook met kinderen nog willen komen. Vaak worden ouders met kinderen van die saaie huismussen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:21:23 #21
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59337034
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef DarkElf het volgende:
roken bij een baby moet je gewoon niet doen: klaar

ikzelf vind t wel vreemd dat een baby meegesleept wordt naar zoiets
Nee hoor. Om ons heen heeft ook iedereen wel een kleine.
Toch wil je met je vrienden in contact blijven. Mijn motto is; liever een kleine schreeuwerd erbij; dan agenda fucken. Ik moet er niet aan denken dat ik dingen moet regelen omdat iemand een kleine heeft.
De kleine komt maar gewoon mee en we passen ons aan.
Roken en drinken doen we graag; maar nooit ten koste van iets of iemand.

Meestal gaat de bayhouder wel iets eerder weg om de kleine naar bed te brengen, of naar oma. Maar dan hebben we elkaar tenminste wel weer even gezien, net als vroeger.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:21:51 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59337049
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef Skylar het volgende:
Ik heb inderdaad geen zin om een winnend goal te missen, omdat ik buiten moet staan. En het is nota bene mijn huis! Ze kunnen voor die avond geen oppas vinden. Waarschijnlijk wordt de baby boven gezet, maar nu ben ik bang dat dat kind steeds gaat janken (waarschijnlijk door het gescheeuw van ons ) en daar heb ik ook helemaal geen zin in.
Gewoon niet toestaan. Het is jouw huis, jouw voorwaarden.
Get woke, go broke!
pi_59337059
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef Skylar het volgende:
De ouders maken van hun probleem (geen oppas) jouw probleem (beperkingen in je eigen huis). Jij staat dat zonder blikken of blozen toe. Ik zou zeggen: zet dat kind boven, of tenminste buiten de kamer, en als het gaat janken, dan lossen de ouders dat maar op. Dan missen zij maar een deel van de wedstrijd, dat moet niet jouw probleem zijn.

Als de ouders het écht zo vervelend vinden allemaal, dan gaan ze toch lekker thuis kijken? Daar kunnen ze fijn doen wat ze zelf willen namelijk. Zo beslis ook jij wat er in jouw huis gebeurt.

Zo moeilijk lijkt me de situatie niet.
pi_59337131
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:21 schreef SHE het volgende:
De kleine komt maar gewoon mee en we passen ons aan.
Roken en drinken doen we graag; maar nooit ten koste van iets of iemand.
Vind ik bijzonder sociaal, dat zou ik persoonlijk niet doen als het gaat om een soort avond als voetbal kijken met elkaar bij mij thuis, vooral omdat ik vind dat daar bier, sigaretten en schreeuwen om een doelpunt bij moet kunnen horen. Maar gelukkig heb ik nog geen vrienden met kinderen.
pi_59337160
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:21 schreef SHE het volgende:
oh begrijp me niet verkeerd natuurlijk rook je niet bij een baby... dat zei ik al muts
en drinken zie ik geen probleem in, ik bedoel we zijn geen 18 meer die geen maat kunnen en willen houden

en helaas kennen wij wel mensen met baby waar je énorm met alles rekening moet houden.. dus ja dan reageer ik ook dus uit dat gevoel en heb zoiets: waarom moet t mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:28:56 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59337253
Als je met een hele groep mensen met kinderen bent is het wat anders (al gelden dan nog je eigen fucking huisregels maar goed) maar 1 stel wil het min of meer verpesten voor de rest en dat zou IK gewoon niet pikken in mijn eigen huis.

En dit is GEEN rokers/anti-rokers topic dus opmerkingen over dat je niet moet roken in huis, en dat je maar ff zonder moet etc hoeven echt niet...
Get woke, go broke!
pi_59337324
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef SHE het volgende:
Euh..ik zie niet zo goed waarom je daar nog over na moet denken.
Tuurlijk doe je dat.
In de buurt van baby's rook je niet. Punt.

Naar buiten lopen lijkt me niet veel moeite; kan ook in de rust.
Als er baby's in huize SHE zijn, dan doet iedereen rustig met de alcohol en moet iedereen naar buiten voor een sigaretje, mezelf incluis.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:33:30 #28
122997 zquing
Drama Junk
pi_59337379
Als die ouders hun kind moedwillig meenmenen naar een omgeving waar gerookt wordt, wie ben jij dan om te zeggen dat er niet gerookt worden mag? De ouders zijn verantwoordelijk voor de gezondheid van hun kinderen, als ze ervoor kiezen om hun kinderen naar zo'n omgeving te nemen moeten ze ook zelf de verantwoordlijkheid dragen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_59337390
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:28 schreef HeatWave het volgende:
Als je met een hele groep mensen met kinderen bent is het wat anders (al gelden dan nog je eigen fucking huisregels maar goed) maar 1 stel wil het min of meer verpesten voor de rest en dat zou IK gewoon niet pikken in mijn eigen huis.

En dit is GEEN rokers/anti-rokers topic dus opmerkingen over dat je niet moet roken in huis, en dat je maar ff zonder moet etc hoeven echt niet...
Bij mij zou het absoluut aan het soort activiteit liggen. Als het om een etentje gaat, of gewoon een avond samenkomen, no problem. Maar een avond voor de pit hangen om het Nederlansch elftal aan te moedigen is anders.Ik wil dat mijn gasten zich dan kunnen vermaken en daar horen bier, peuken en schreeuwen bij. Dan kun je niet even weglopen om een peuk te roken. Als je kinderen daar niet tegen kunnen, dan moet je niet naar dat soort activiteiten gaan. Dan kom je de volgende keer maar tijdens een etentje, waarbij ik het niet ongebruikelijk zou vinden als mijn gasten even buiten een peuk gaan roken als ze de behoefte hebben. En waar ik schreeuwen ook totaal ongepast vind.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:34:30 #30
7812 peenhaar
veels te flauw
pi_59337411
Ik zou tegen die mensen met die baby zeggen dat ze er rekening mee moeten houden dat er bij jou thuis gerookt wordt, als ze dat een probleem vinden dan komen ze toch lekker niet
waarom lees je dit in godsnaam
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:34:59 #31
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59337428
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat kan idd gewoon niet. Een avondje zonder kutkind, dat kan gewoon.
pi_59337430
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:31 schreef tijger74 het volgende:

[..]

god wat hysterisch
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:38:23 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59337523
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:33 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Bij mij zou het absoluut aan het soort activiteit liggen. Als het om een etentje gaat, of gewoon een avond samenkomen, no problem. Maar een avond voor de pit hangen om het Nederlansch elftal aan te moedigen is anders.Ik wil dat mijn gasten zich dan kunnen vermaken en daar horen bier, peuken en schreeuwen bij. Dan kun je niet even weglopen om een peuk te roken. Als je kinderen daar niet tegen kunnen, dan moet je niet naar dat soort activiteiten gaan. Dan kom je de volgende keer maar tijdens een etentje, waarbij ik het niet ongebruikelijk zou vinden als mijn gasten even buiten een peuk gaan roken als ze de behoefte hebben. En waar ik schreeuwen ook totaal ongepast vind.
Ik heb het dan ook in dit topic over de situatie van de TS natuurlijk .

Echt, ik wist niet wat ik hoorde, maken we 2-2, ik door mijn dak, of ik stiller wil zijn. Ga--langzaam--dood.....
Get woke, go broke!
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:39:21 #34
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59337560
Waarom kijken zulke mensen voetbal? Die begrijpen er gewoon helemaal geen ene klote van.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:39:32 #35
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59337563
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef littledrummergirl het volgende:
je hoeft maar 45 minuten zonder, dat redt zelfs de meest verstokte kettingroker gewoon gezellig met zn allen een de beeb voetbal kijken en roken doe je maar voor/midden in/ na de wedstrijd.

roken bij een baby
Baby tijdens het voetbal
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:40:25 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59337592
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:24 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Vind ik bijzonder sociaal, dat zou ik persoonlijk niet doen als het gaat om een soort avond als voetbal kijken met elkaar bij mij thuis, vooral omdat ik vind dat daar bier, sigaretten en schreeuwen om een doelpunt bij moet kunnen horen. Maar gelukkig heb ik nog geen vrienden met kinderen.
Ik kom uit een ontzettend gastvrij nest. Toen ik net geboren was, speelde mijn vader nog gitaar in nachtclubs en mijn moeder was stewardess. Ik ben tot mijn 7e overal mee naartoe gesleept; van hotels, tot strandfeesten tot nachtclubs.
Mijn moeder had de natuurlijke gave iedereen heel mak te maken en zelfs de meest dronken maffiosi liepen rustig naar buiten voor een sigaret.
Bij ons is het heel gewoon dat een leven gewoon doorgaat als er een kleine komt. Vrienden passen zich uit respect aan en iedereen doet gewoon waar hij/zij zin in heeft, maar wel met eerbied voor de kleine drol.
Dus niet zo dronken worden dat je domme dingen gaat doen; en uit de buurt van het kind roken.
Gaat het kind ontroostbaar huilen of moet het verschoond worden, dan rent de mams naar een rustige plek en doet haar ding.
Nu was ik wel een makkelijke baby hoor, ik pleurde overal in slaap..zelfs zittend. Mijn moeder moest mij echt wakker schudden voor mijn voeding.
Ik heb het altijd als doodnormaal ervaren; en verbaas me een beetje over de opstandigheid die dit bij de meeste mensen oproept.

Als zo'n kleine frummel mij ervan zou moeten weerhouden om gezellig met vrienden samen te zijn, dan zou ik me toch afvragen hoe gezellig ik zelf eigenlijk ben.
pi_59337614
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:39 schreef Armageddon het volgende:
Waarom kijken zulke mensen voetbal? Die begrijpen er gewoon helemaal geen ene klote van.
zulke mensen? je bedoelt mensen met kinderen? (zowat drie kwart zo niet meer van de fucking aarde dus )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59337625
je kan die baby toch gewoon op een slaapkamer leggen? niet zo hysterisch doen allemaal zeg.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59337647
quote:
"Dus niet zo dronken worden dat je domme dingen gaat doen; en uit de buurt van het kind roken.
Gaat het kind ontroostbaar huilen of moet het verschoond worden, dan rent de mams naar een rustige plek en doet haar ding."
maar wat is hier nu precies anders aan dan bij de meeste mensen?

Ik ken niemand die rookt bij een baby of dronken eroverheen lalt..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:44:43 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59337714
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

maar wat is hier nu precies anders aan dan bij de meeste mensen?

Ik ken niemand die rookt bij een baby of dronken eroverheen lalt..
Ik ken niemand die een baby weigert omdat er gerookt en gedronken moet worden.
Kleine aanpassing en er kan ook gerookt en gedronken worden en de baby kan gewoon mee.

Overigens zijn er mensen die het doodnormaal vinden om in de buurt van kleine kinderen te roken hoor; net als drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')