kan de baby niet voor één avondje bij oma ?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:07 schreef Skylar het volgende:
Vrijdag wordt er bij mij voetbal gekeken. Er komt een man of 10 en meer dan de helft daarvan rookt. Nu is er iemand op het briljante idee gekomen om de baby mee te nemen. Bij mij thuis mag er altijd gerookt worden, maar bij degene die een baby heeft natuurlijk niet. Moet ik nu mijn andere gasten vragen niet te roken en als ze willen roken naar buiten te gaan? Lijkt me niet zo gezellig tijdens een wedstrijd en de biertjes, maar ik vind het ook weer zo wat om bij zo'n kleine baby te gaan roken, maar ja aan de andere kant, ik heb niet om die baby gevraagd en het is in mijn huis. Wat vinden jullie?
Omdat je met 10 man voetballen aan het kijken bent en je de winnende goal niet wil missen omdat je buiten staat?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:10 schreef BertV het volgende:
Gelukkig snap ik niet zoveel.
Ik snap niet waarom ze die baby meenemen... Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is om even buiten te roken.
owja, 90 minuten zonder sigaret kan niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat je met 10 man voetballen aan het kijken bent en je de winnende goal niet wil missen omdat je buiten staat?
Nope.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:14 schreef BertV het volgende:
[..]
owja, 90 minuten zonder sigaret kan niet.
Mwah. Ik drink graag een biertje tijdens de wedstrijd. Jij ook waarschijnlijk. Sommige mensen roken daar graag een sigaret bij. Moet je dan in je eigen huis mensen verbieden dat te doen omdat iemand zo asociaal is om de hele groep met zijn/haar probleem op te zadelen? Natuurlijk kun je met de hele groep inbinden en lekker buiten gaan roken, maar het lijkt mij logischer dat de ene persoon een duit in het zakje doet en lekker thuis blijft. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:14 schreef BertV het volgende:
[..]
Nee, dat kan idd gewoon niet. Een avondje zonder kutkind, dat kan gewoon.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:14 schreef BertV het volgende:
[..]
Heatslave...je bent er geen leuker mens op geworden in de loop der jaren.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:08 schreef HeatWave het volgende:.
ga toch weg, dan nemen ze dat kind maar niet mee! beetje in je eigen huis niet mogen roken zeker.
Babies hebben niets te zoeken bij dit soort dingen, die gaan janken bij geschreeuw etc. Lekker thuis laten of lekker zelf thuis blijven...
Mij is ook een keer verzocht tijdens Nederland in de kwartfinale of ik niet zo hard wil juichen etc. Ben opgestaan, weggelopen, nooit meer gezien die mensen... flikker op..
Precies, als ze niet willen dat er gerookt wordt stappen ze maar opquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:08 schreef HeatWave het volgende:.
ga toch weg, dan nemen ze dat kind maar niet mee! beetje in je eigen huis niet mogen roken zeker.
Babies hebben niets te zoeken bij dit soort dingen, die gaan janken bij geschreeuw etc. Lekker thuis laten of lekker zelf thuis blijven...
Dat is het punt niet. Nu gaat het om roken, en straks is het dus "maak nou niet zo'n herrie, het kreng slaapt net" etc.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef devv05 het volgende:
Hoe triest ben je als je niet 45 min zonder een sigaretje kan. Sowieso mensen die in huis roken
Maar je kunt natuurlijk ook die baby buiten zetten
Nee hoor. Om ons heen heeft ook iedereen wel een kleine.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef DarkElf het volgende:
roken bij een baby moet je gewoon niet doen: klaar
ikzelf vind t wel vreemd dat een baby meegesleept wordt naar zoiets
Gewoon niet toestaan. Het is jouw huis, jouw voorwaarden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef Skylar het volgende:
Ik heb inderdaad geen zin om een winnend goal te missen, omdat ik buiten moet staan. En het is nota bene mijn huis! Ze kunnen voor die avond geen oppas vinden. Waarschijnlijk wordt de baby boven gezet, maar nu ben ik bang dat dat kind steeds gaat janken (waarschijnlijk door het gescheeuw van ons) en daar heb ik ook helemaal geen zin in.
De ouders maken van hun probleem (geen oppas) jouw probleem (beperkingen in je eigen huis). Jij staat dat zonder blikken of blozen toe. Ik zou zeggen: zet dat kind boven, of tenminste buiten de kamer, en als het gaat janken, dan lossen de ouders dat maar op. Dan missen zij maar een deel van de wedstrijd, dat moet niet jouw probleem zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:18 schreef Skylar het volgende:
Ik heb inderdaad geen zin om een winnend goal te missen, omdat ik buiten moet staan. En het is nota bene mijn huis! Ze kunnen voor die avond geen oppas vinden. Waarschijnlijk wordt de baby boven gezet, maar nu ben ik bang dat dat kind steeds gaat janken (waarschijnlijk door het gescheeuw van ons) en daar heb ik ook helemaal geen zin in.
Vind ik bijzonder sociaal, dat zou ik persoonlijk niet doen als het gaat om een soort avond als voetbal kijken met elkaar bij mij thuis, vooral omdat ik vind dat daar bier, sigaretten en schreeuwen om een doelpunt bij moet kunnen horen. Maar gelukkig heb ik nog geen vrienden met kinderen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:21 schreef SHE het volgende:
De kleine komt maar gewoon mee en we passen ons aan.
Roken en drinken doen we graag; maar nooit ten koste van iets of iemand.
oh begrijp me niet verkeerd natuurlijk rook je niet bij een baby... dat zei ik al mutsquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:21 schreef SHE het volgende:
quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef SHE het volgende:
Euh..ik zie niet zo goed waarom je daar nog over na moet denken.
Tuurlijk doe je dat.
In de buurt van baby's rook je niet. Punt.
Naar buiten lopen lijkt me niet veel moeite; kan ook in de rust.
Als er baby's in huize SHE zijn, dan doet iedereen rustig met de alcohol en moet iedereen naar buiten voor een sigaretje, mezelf incluis.
Bij mij zou het absoluut aan het soort activiteit liggen. Als het om een etentje gaat, of gewoon een avond samenkomen, no problem. Maar een avond voor de pit hangen om het Nederlansch elftal aan te moedigen is anders.Ik wil dat mijn gasten zich dan kunnen vermaken en daar horen bier, peuken en schreeuwen bij. Dan kun je niet even weglopen om een peuk te roken. Als je kinderen daar niet tegen kunnen, dan moet je niet naar dat soort activiteiten gaan. Dan kom je de volgende keer maar tijdens een etentje, waarbij ik het niet ongebruikelijk zou vinden als mijn gasten even buiten een peuk gaan roken als ze de behoefte hebben. En waar ik schreeuwen ook totaal ongepast vind.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:28 schreef HeatWave het volgende:
Als je met een hele groep mensen met kinderen bent is het wat anders (al gelden dan nog je eigen fucking huisregels maar goed) maar 1 stel wil het min of meer verpesten voor de rest en dat zou IK gewoon niet pikken in mijn eigen huis.
En dit is GEEN rokers/anti-rokers topic dus opmerkingen over dat je niet moet roken in huis, en dat je maar ff zonder moet etc hoeven echt niet...
quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat kan idd gewoon niet. Een avondje zonder kutkind, dat kan gewoon.
Ik heb het dan ook in dit topic over de situatie van de TS natuurlijkquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:33 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Bij mij zou het absoluut aan het soort activiteit liggen. Als het om een etentje gaat, of gewoon een avond samenkomen, no problem. Maar een avond voor de pit hangen om het Nederlansch elftal aan te moedigen is anders.Ik wil dat mijn gasten zich dan kunnen vermaken en daar horen bier, peuken en schreeuwen bij. Dan kun je niet even weglopen om een peuk te roken. Als je kinderen daar niet tegen kunnen, dan moet je niet naar dat soort activiteiten gaan. Dan kom je de volgende keer maar tijdens een etentje, waarbij ik het niet ongebruikelijk zou vinden als mijn gasten even buiten een peuk gaan roken als ze de behoefte hebben. En waar ik schreeuwen ook totaal ongepast vind.
Baby tijdens het voetbalquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef littledrummergirl het volgende:
je hoeft maar 45 minuten zonder, dat redt zelfs de meest verstokte kettingrokergewoon gezellig met zn allen een de beeb voetbal kijken en roken doe je maar voor/midden in/ na de wedstrijd.
roken bij een baby
Ik kom uit een ontzettend gastvrij nest. Toen ik net geboren was, speelde mijn vader nog gitaar in nachtclubs en mijn moeder was stewardess. Ik ben tot mijn 7e overal mee naartoe gesleept; van hotels, tot strandfeesten tot nachtclubs.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:24 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Vind ik bijzonder sociaal, dat zou ik persoonlijk niet doen als het gaat om een soort avond als voetbal kijken met elkaar bij mij thuis, vooral omdat ik vind dat daar bier, sigaretten en schreeuwen om een doelpunt bij moet kunnen horen. Maar gelukkig heb ik nog geen vrienden met kinderen.
zulke mensen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:39 schreef Armageddon het volgende:
Waarom kijken zulke mensen voetbal? Die begrijpen er gewoon helemaal geen ene klote van.
maar wat is hier nu precies anders aan dan bij de meeste mensen?quote:"Dus niet zo dronken worden dat je domme dingen gaat doen; en uit de buurt van het kind roken.
Gaat het kind ontroostbaar huilen of moet het verschoond worden, dan rent de mams naar een rustige plek en doet haar ding."
Ik ken niemand die een baby weigert omdat er gerookt en gedronken moet worden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
maar wat is hier nu precies anders aan dan bij de meeste mensen?
Ik ken niemand die rookt bij een baby of dronken eroverheen lalt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |