abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59332309
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee.
En mensen kan je hebben, de bijten je niet en houden vervolgens vast.
[..]
Mensen zijn sterker dan honden.

En als een hond jou dreigt te pakken moet je niet gaan rennen, maar meteen de aanval zoeken, het beste is gewoon dat als die hond komt aanstormen, dat je dat beest een gigantische soccerkick op zijn neus geeft, dan gaat die nokkie strekkie.
Of zorgen dat die hond op zijn rug komt te liggen, want dat beest haalt de kracht uit de poten.
quote:
Dus beter zou zijn een screening en/of selectie, zodat enkel de juiste mensen een dergelijke hond kunnen kopen.
Jaja nog meer bureaucratie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59332310
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan moet je op Wilders of Verdonk stemmen, dan wordt het weer een stukkie veiliger in rotjeknor meis.
Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld in deze stad.
pi_59332328
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:34 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Of je wil gewoon op straat willen lopen, zonder dat er de mogelijkheid bestaat dat je aangevallen wordt.

De gemiddelde Nederlander voelt zich eerder onveilig op straat door hangjongeren dan voor mogelijke honden waardoor ze kunnen worden aangevallen.

Heb je echt zo'n angst voor honden?
pi_59332354
En Oldjeller mensen kunnen ook heel goed bijten, er zijn zelfs hele technieken voor uitgevonden.

Kina Mutai: The Art of Biting and Eye Gouging
quote:
Whenever biting is mentioned, the first thing that usually comes to mind is, "Anyone can bite." In reality, that bland assertion is true, but the difference between "just plain biting" and kino mutai is how to bite, where to bite and when to bite. A kino mutai practitioner’s bite is "uninterrupted." That means he knows the exact places on your body to bite and does so with precise timing. He grabs hold of you using his superior grip strength and bites areas that would take you literally minutes to pull him off. There are more than 140 places on the human body that he can bite for as long as he wants. While biting, he is implementing his knowledge of kinesiology and sensitivity to hang on like a pit bull.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59332369
OldJeller is vernoemd naar een hond, dus ik hoop het niet.
pi_59332383
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld in deze stad.
Als je het zelf maar gelooft
pi_59332413
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je het zelf maar gelooft
Ik meen het. Ik heb hier nog nooit in een situatie verkeerd waarin ik mij bedreigd voelde door honden of mensen of door wat dan ook. Ben wel een keer bijna onder de tram gekomen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:46:16 #108
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59332418
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb zo'n idee dat hij alleen vanuit zijn eigen angst reageert en niet met een open blik kijkend naar de feiten. Dat mag hoor maar een discussie is dan per definitie zinloos.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_59332438
pi_59332445
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik meen het. Ik heb hier nog nooit in een situatie verkeerd waarin ik mij bedreigd voelde door honden of mensen of door wat dan ook. Ben wel een keer bijna onder de tram gekomen.
Ik geloof je echt niet.
pi_59332473
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan zal je wel spuug lelijk zijn.
Dat mag je zelf beoordelen.

Ik ben wel een keer nageroepen met 'Hoer!', maar dat waren Nederlanders. Het bekende sisgeluid ben ik ook al een paar keer mee geconfronteerd en daar word ik alleen maar pisnijdig om.
pi_59332509
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, die hebben gewoon een mes of een pistool.
Hoe vaak komt dat voor. Hoe vaak wordt er iemand zó neergeknald, zoals iemand zó wordt aangevallen door een hond? (dus zonder werkelijke reden)
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mensen zijn sterker dan honden.

En als een hond jou dreigt te pakken moet je niet gaan rennen, maar meteen de aanval zoeken, het beste is gewoon dat als die hond komt aanstormen, dat je dat beest een gigantische soccerkick op zijn neus geeft, dan gaat die nokkie strekkie.
Of zorgen dat die hond op zijn rug komt te liggen, want dat beest haalt de kracht uit de poten.
Je weet hoe het zit met mensen. Iemand komt niet binnen de cirkel van één meter van je persoonlijke ruimte staan, want voor dat gebeurt ben je al helemaal alert, als het een onbekende is.
Een hond kan naar je toekomen en aan je gaan snuffelen, omdat hij nieuwsgierig is, of omdat hij je leuk vindt, of omdat hij je wil bijten. Bij honden weet je het niet. Bij mensen kan je al zeggen dat ze moeten oprotten als ze zo dichtbij komen.
Als je een hond wegduwt wordt weet ik niet wat er gebeurt.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander voelt zich eerder onveilig op straat door hangjongeren dan voor mogelijke honden waardoor ze kunnen worden aangevallen.

Hangjongeren doen zelden wat, tenminste: mijn ervaring. Maak ik me dan ook nooit druk om.
En zoals hierboven, dan weet ik hoe de situatie in elkaar zit.. weet je wat er ongeveer kan gebeuren.
Hoe wil je tegen een hond vechten? Waarschijnlijk word je toch eerst gebeten en dan kan je iets gaan ondernemen.
Daarnaast loop ik liever de kans om geslagen te worden, dan om gebeten te worden. Dat laatste geeft namelijk meestal iets ergere verwondingen.
pi_59332513
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat mag je zelf beoordelen.

Ik ben wel een keer nageroepen met 'Hoer!', maar dat waren Nederlanders. Het bekende sisgeluid ben ik ook al een paar keer mee geconfronteerd en daar word ik alleen maar pisnijdig om.
Je zal dan wel op bescheiden tijden over straat gaan.
pi_59332545
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:47 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
pi_59332551
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:50 schreef OldJeller het volgende:

Je weet hoe het zit met mensen. Iemand komt niet binnen de cirkel van één meter van je persoonlijke ruimte staan, want voor dat gebeurt ben je al helemaal alert, als het een onbekende is.
Een hond kan naar je toekomen en aan je gaan snuffelen, omdat hij nieuwsgierig is, of omdat hij je leuk vindt, of omdat hij je wil bijten. Bij honden weet je het niet. Bij mensen kan je al zeggen dat ze moeten oprotten als ze zo dichtbij komen.
Ik ken een aantal mensen die meteen beginnen te beuken als je zegt dat die moet oprotten.

Honden zijn net als mensen, maar het verschil is dat mensen veel vaker beestachtiger te keer gaan dan honden.
pi_59332567
Oldjeller: nogmaals,

de meeste bijticidenten gebeuren binnen het gezin, ouders die kinderen en de hond even alleen laten.
NIET op straat, door een vreemde hond die schuimbekkend op je af komt rennen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:55:37 #117
17709 hollander172
pi_59332656
quote:
Hoe vaak komt dat voor. Hoe vaak wordt er iemand zó neergeknald, zoals iemand zó wordt aangevallen door een hond? (dus zonder werkelijke reden)
Is niet relevant, beiden mogen niet gebeuren en daar moet tegen opgetreden worden.
pi_59332660
quote:

[..]

Een hond heeft ook altijd een reden. Uit het niets aanvallen komt extreem zelden voor.
quote:
Negenennegentig van de honderd keer, als je brutaal reageert, een schop geeft, is die hond zo vertrokken.
pi_59332698
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je zal dan wel op bescheiden tijden over straat gaan.
Ik kom niet zo vaak na twaalf uur 's nachts buiten. Ben ook absoluut geen stapper. Dus dat klopt wel. Maar de keren dat ik in de nacht buiten fiets, voel ik me ook niet bedreigd. 's Nachts over straat lopen zou ik minder prettig vinden. En er zijn ook straten waar ik bijvoorbeeld liever niet ga pinnen ofzo.
pi_59332827
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken een aantal mensen die meteen beginnen te beuken als je zegt dat die moet oprotten.

Honden zijn net als mensen, maar het verschil is dat mensen veel vaker beestachtiger te keer gaan dan honden.
Daar houd je allang rekening mee voor je iets zegt.
En bij sommige mensen zal het niet uitmaken wat je zegt, want het zal allemaal in slechte aarde vallen, omdat ze gewoon graag ruzie willen.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oldjeller: nogmaals,

de meeste bijticidenten gebeuren binnen het gezin, ouders die kinderen en de hond even alleen laten.
NIET op straat, door een vreemde hond die schuimbekkend op je af komt rennen.
Weet ik.
Nee, ik geloof ook niet dat dat veel gebeurt, maar het gebeurt weleens.
En hoe slechter de hond is afgericht/opgevoed hoe meer kans er bestaat dat zoiets kan/zal gebeuren. Vandaar dat ik er ook voor ben dat slechts de juiste mensen dergelijke honden kunnen aanschaffen.

Zat een tijdje geleden in de metro en toen kwam er zo'n louche figuur met drie van die Pit Bulls (of achtigen, in elk geval heel sterke bouw en brede, grote kop en bek) binnen wandelen. Ging tegenover me staan en die drie honden waren allen niet aangelijnd en liepen gewoon wat rond.
Dan moet ik op dié persoon vertrouwen dat hij z'n honden goed heeft afgericht?
pi_59332885
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:01 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Daar houd je allang rekening mee voor je iets zegt.
En bij sommige mensen zal het niet uitmaken wat je zegt, want het zal allemaal in slechte aarde vallen, omdat ze gewoon graag ruzie willen.
[..]
Vergelijk eens alle beestachtige dingen die honden hebben aangericht met de beestachtigheden die mensen hebben aangericht.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:04:35 #122
17709 hollander172
pi_59332929
quote:
In de openbare ruimte moeten honden aangelijnd zijn, de vraag is dus niet of je ze al dan niet moet vertrouwen.
pi_59332974
quote:
Weet ik.
Nee, ik geloof ook niet dat dat veel gebeurt, maar het gebeurt weleens.
En hoe slechter de hond is afgericht/opgevoed hoe meer kans er bestaat dat zoiets kan/zal gebeuren. Vandaar dat ik er ook voor ben dat slechts de juiste mensen dergelijke honden kunnen aanschaffen.
Hoe wil je dat nou gaan bepalen
Er zijn bijvoorbeeld genoeg welgestelde ouders die hun kinderen helemaal verzieken.
Maar die mensen zou jij wel zo'n sloper van een hond toewijzen, want het zijn hele nette mensen
quote:
Zat een tijdje geleden in de metro en toen kwam er zo'n louche figuur met drie van die Pit Bulls (of achtigen, in elk geval heel sterke bouw en brede, grote kop en bek) binnen wandelen. Ging tegenover me staan en die drie honden waren allen niet aangelijnd en liepen gewoon wat rond.
Honden moeten altijd aangelijnd zijn in de metro.

Als het duitse herders waren geweest had je ook chickenshit gedaan en dat ruiken honden trouwens.
Dus de volgende keer als je in zo'n situatie zit moet je aan een lekkere chickie denken paapi, want anders bijten ze je helemaal tot stront.
Ik wil je niet para maken, dit was even ter informatie
pi_59333028
Bepalen of iemand zo'n hond 'aankan' is niet zo moeilijk. Kennis testen, motivatie testen, omgang met een dier testen, vergunning geven.
pi_59333122
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:04 schreef hollander172 het volgende:

[..]

In de openbare ruimte moeten honden aangelijnd zijn, de vraag is dus niet of je ze al dan niet moet vertrouwen.
Aha. Ik zal 'm de volgende keer vriendelijk vragen.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:06 schreef JohnDope het volgende:
Honden moeten altijd aangelijnd zijn.

Als het duitse herders waren geweest had je ook chickenshit gedaan en dat ruiken die honden trouwens.
Dus de volgende keer als je in zo'n situatie zit moet je aan een lekkere chick denken paapi, want anders bijten ze je helemaal tot stront.
Nee, ik heb dan niet echt een gevoel van angst, maar vraag me dan meer af wat ze kunnen doen.

Ik was eens bij iemand die zo'n klein hondje (jack russel) had en in eerste instantie zag die er wel leuk uit en deed die verder niks. Je kon 'm eventueel aaien, ik had er verder geen last van.
Maar een paar dagen later ging hij plots tegen me grommen en blaffen en op een gegeven moment probeerde die me in m'n tenen te bijten. "er is altijd een reden dat honden zich zo gedragen", eh ja.. hoe moet ik weten wat die reden is, als je je normaal gedraagt en verder niets tegen/met die hond doet?
Gooi ik 'm liever uit het raam.
pi_59333195
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:11 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik was eens bij iemand die zo'n klein hondje (jack russel) had en in eerste instantie zag die er wel leuk uit en deed die verder niks. Je kon 'm eventueel aaien, ik had er verder geen last van.
Maar een paar dagen later ging hij plots tegen me grommen en blaffen en op een gegeven moment probeerde die me in m'n tenen te bijten. "er is altijd een reden dat honden zich zo gedragen", eh ja.. hoe moet ik weten wat die reden is, als je je normaal gedraagt en verder niets tegen/met die hond doet?
Jack russels zijn ook kutbeesten. Heel vaak met die kleine hondjes....

Als dieren agressief zijn, moet je ze gewoon negeren en net doen of ze er niet zijn.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:14:21 #127
17709 hollander172
pi_59333197
quote:
Waarom niet? Je kan hem daar toch op wijzen?
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:18:59 #128
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59333349
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als dieren agressief zijn, moet je ze gewoon negeren en net doen of ze er niet zijn.
En alle Jack Russels zijn natuurlijk het zelfde..

En kansloos hoe sommige mensen kunnen generaliseren
pi_59333364
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk, bij een persoon waarmee je een woordenwisseling hebt/die je niet mag/waarmee je ruzie hebt, kan dat.. die blijft hooguit vanaf zijn plaats naar je kijken. Wanneer hij naar je toe komt weet je al dat er iets kan gebeuren. Als je een hond negeert, terwijl hij lastig is, kan hij alsnog bij je blijven staan en tegen je grommen/blaffen.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Waarom niet? Je kan hem daar toch op wijzen?
Zou kunnen, net zoals mensen vragen om hun rommel op te ruimen die ze net op straat hebben gegooid, terwijl er twee meter van hen af een prullenbak staat. Waardoor je een woordenwisseling krijgt en soms ruzie. Hetzelfde geldt voor mensen die muziek hard aan hebben in het OV. Die tonen niet begrip en doen 'm iets hard, daar krijg je een woordenwisseling mee en soms heb je vervolgens een vechtpartij.
Bij sommige figuren kan je al een idee hebben dat ze zich aangevallen voelen wanneer je ze op hun gedrag aanspreekt. Vind ik ook niet erg, maar ik heb geen behoefte aan ruzie met zulke honden erbij.
pi_59333394
Tja, het is kiezen of delen hoor.
pi_59333396
Oja, sommige honden worden ook listig wanneer je ze een tijdje in hun ogen kijkt.
pi_59333402
quote:

[..]

[..]

Nee, ik heb dan niet echt een gevoel van angst, maar vraag me dan meer af wat ze kunnen doen.

tja, zo'n klein hondje zal idd eerder van zich af gaan bijten, die voelt zich namelijk, gezien de maat, heel wat sneller bedreigt dan zo'n grote hond
pleased to meet you
pi_59333435
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef OldJeller het volgende:
Oja, sommige honden worden ook listig wanneer je ze een tijdje in hun ogen kijkt.
Dat is heel erg logisch. In hondentaal is dat namelijk dreigen. Je moet een hond nooit recht aankijken (tenzij je daadwerkelijk wilt dreigen en dominant wilt tonen tegenover je eigen hond of eentje die je goed kent).
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:23:08 #134
17709 hollander172
pi_59333476
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:19 schreef OldJeller het volgende:
Zou kunnen, net zoals mensen vragen om hun rommel op te ruimen die ze net op straat hebben gegooid, terwijl er twee meter van hen af een prullenbak staat.
Dat is tekenend aan deze tijd (ik zeg er ook niks van omdat ik er, heel egoistisch, geen last van heb) maar je mag gerust iets zeggen, dat is geen vrijbrief voor de aangesprokene om meteen je luikjes dicht te timmeren.
Dit is overigens wel heel erg offtopic, het gaat er mijn inziens nog steeds om dat niet 1 enkel ras maar elk ras boven de 35cm over 1 kam geschoren wordt en dat is mijn inziens een goede zaak.
pi_59333484
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, zo'n klein hondje zal idd eerder van zich af gaan bijten, die voelt zich namelijk, gezien de maat, heel wat sneller bedreigt dan zo'n grote hond
Maar als jij niet eens bij die hond in de buurt komt of er iets tegen doet waardoor hij zich bedraagt kan voelen, maar hij naar jou toe komt.
Then what gives?!
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is heel erg logisch. In hondentaal is dat namelijk dreigen. Je moet een hond nooit recht aankijken (tenzij je daadwerkelijk wilt dreigen en dominant wilt tonen tegenover je eigen hond of eentje die je goed kent).
Ik z'n d'r aan denken.
pi_59333510
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dat is tekenend aan deze tijd (ik zeg er ook niks van omdat ik er, heel egoistisch, geen last van heb) maar je mag gerust iets zeggen, dat is geen vrijbrief voor de aangesprokene om meteen je luikjes dicht te timmeren.
Dit is overigens wel heel erg offtopic, het gaat er mijn inziens nog steeds om dat niet 1 enkel ras maar elk ras boven de 35cm over 1 kam geschoren wordt en dat is mijn inziens een goede zaak.
Jij kunt er best iets van zeggen als je die mooie witte jongen bij je hebt. Durven ze toch geen grote bek te geven.
pi_59333543
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dit was meer om te zeggen dat het mijns inziens wél van belang is welke mensen bepaalde honden kunnen aanschaffen.
pi_59333588
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij kunt er best iets van zeggen als je die mooie witte jongen bij je hebt. Durven ze toch geen grote bek te geven.
Precies, en dan ben je al verkeerd bezig. Je hond om zo'n reden gebruiken. Om te dreigen of gewoon gevaarlijk over te komen. En dat gebeurt dan ook regelmatig door die foute mensen.
Als je wil matten, bindt je hond aan een lantaarnpaal vast en kom dan maar weer terug, denk ik dan.

Net zoals een pistool op iemands hoofd zetten en zeggen dat hij z'n troep in de vuilnisbak moet gooien. Heel stoer enzo, en waarschijnlijk geeft niemand een grote bek, maar het is verkeerd.
pi_59333641
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Precies, en dan ben je al verkeerd bezig. Je hond om zo'n reden gebruiken. Om te dreigen of gewoon gevaarlijk over te komen. En dat gebeurt dan ook regelmatig door die foute mensen.
Als je wil matten, bind je hond aan een lantaarnpaal vast en kom dan maar weer terug, denk ik dan.
Zo bedoelde ik het helemaal niet. Die hond van hollander doet volgens mij geen vlieg kwaad, maar er zijn waarschijnlijk legio mensen die zeven kleuren schijten als 'ie in de buurt komt.

Moslims zijn ook altijd zo grappig. Loop je met een hond over straat, lopen ze met een enorme boog om je heen.
pi_59333698
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef OldJeller het volgende:
Ik ken ook mensen die beginnen te beuken wanneer ze een tijdje worden aangestaard.

Staren = Asociaal.

Mafketel ben je ook, ga anders even een product van de PvdA cq Crackpot op het station een tijdje aanstaren
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:31:27 #141
17709 hollander172
pi_59333762
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Onbedoeld zou het kunnen helpen maar daar "zet" ik mijn hond niet voor in, kan ik prima zelf. Sowieso vind ik het niet nodig om mijn hond overal in de openbare ruimte mee naar toe te slepen, is alleen maar vermoeiend voor hem en voor mij.
pi_59333785
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het helemaal niet. Die hond van hollander doet volgens mij geen vlieg kwaad, maar er zijn waarschijnlijk legio mensen die zeven kleuren schijten als 'ie in de buurt komt.

Moslims zijn ook altijd zo grappig. Loop je met een hond over straat, lopen ze met een enorme boog om je heen.
Niet alleen moslims waarschijnlijk.
Veel mensen lopen ook zelfverzekerder over straat met zo'n hond naast zich, aangezien ze weten wat hij eventueel kan doen wanneer je aangevallen wordt door iemand. Je veiliger voelen op straat.
Je kan ook gewoon een mes of pistool meenemen, voel je je ook veiliger en als je in de problemen zit en je wordt aangevallen, haal je 'm tevoorschijn. Maar dat is dan weer strafbaar. (je hond wordt ook wel ingeslapen dacht ik, maar jij als baasje krijgt verder geen straf nadat hij iemand heeft aangevallen)
pi_59333837
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die beginnen te beuken wanneer ze een tijdje worden aangestaard.

Staren = Asociaal.

Mafketel ben je ook, ga anders even een product van de PvdA cq Crackpot op het station een tijdje aanstaren
Bij mensen, volgens mij gelden er voor dieren vaak ook andere regels.

goh, je hebt wel een complex opgebouwd hè, qua politiek (m.n. PvdA)
pi_59333860
Ook met een vuilnisbakkenras ben je veiliger op straat. Maar weinig overvallers of verkrachters zullen het in hun hoofd halen om iemand met een hond aan te vallen. Zelfs het liefste hondje kan je nog wel eens positief verrassen als je als baasje wordt aangevallen.
pi_59333871
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:33 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Bij mensen, volgens mij gelden er voor dieren vaak ook andere regels.

goh, je hebt wel een complex opgebouwd hè, qua politiek (m.n. PvdA)
Ga nou maar eens proberen op het station, is lachen (zeker als die crackpot in eens in jou de duivel ziet)

Ga maar lekker een tijdje staren zou ik zeggen
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:36:03 #146
17709 hollander172
pi_59333904
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:28 schreef Isegrim het volgende:
Het gekke is dat met name oudere mensen (60+) en kleine kinderen (tot een jaar of 8) helemaal gek op hem zijn, alles daartussen in houdt zich het liefst wat afzijdig tenzij het liefhebbers zijn. Geen idee hoe dat komt?

Heel eerlijk overigens, hij doet geen vlieg kwaad maar is zeker niet het vriendelijkste schepsel wat er rondloopt. Daarom houdt ik hem ook ten alle tijde aangelijnd, dat ie soms verbaal uitvalt tegen andere honden kan ik helaas niets aan doen.
pi_59333927
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Ook met een vuilnisbakkenras ben je veiliger op straat. Maar weinig overvallers of verkrachters zullen het in hun hoofd halen om iemand met een hond aan te vallen. Zelfs het liefste hondje kan je nog wel eens positief verrassen als je als baasje wordt aangevallen.
Klopt. Maar die kleine hondjes zijn niet zo sterk en hebben niet zo'n grote kop/bek.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga nou maar eens proberen op het station, is lachen (zeker als die crackpot in eens in jou de duivel ziet)

Komt geregeld voor, meestal kijken ze weg.
pi_59333962
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt. Maar die kleine hondjes zijn niet zo sterk en hebben niet zo'n grote kop/bek.
[..]

Komt geregeld voor, meestal kijken ze weg.
Dan had je niet de juiste paapi, je moet er zo eentje hebben die de duvel in jou ziet.

Of je hebt zo'n charismatische uitstraling dat die crackpots allemaal para voor jou zijn, maar dan zijn honden dat ook.
pi_59333974
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Het gekke is dat met name oudere mensen (60+) en kleine kinderen (tot een jaar of 8) helemaal gek op hem zijn, alles daartussen in houdt zich het liefst wat afzijdig tenzij het liefhebbers zijn. Geen idee hoe dat komt?

Heel eerlijk overigens, hij doet geen vlieg kwaad maar is zeker niet het vriendelijkste schepsel wat er rondloopt. Daarom houdt ik hem ook ten alle tijde aangelijnd, dat ie soms verbaal uitvalt tegen andere honden kan ik helaas niets aan doen.
Maar kinderen/ouderen kunnen ondanks dat wel naar 'm toe lopen en 'm gaan aaien?
Of zeg je dan "eh, beter niet". (wat ik ook weleens heb gezien)
pi_59333996
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan had je niet de juiste paapi, je moet er zo eentje hebben die de duvel in jou ziet.

Je komt nooit op zulke plekken of wel.. maar woont in één of ander dorp?
pi_59334004
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef hollander172 het volgende:
Kinderen zijn sowieso onbevooroordeeld natuurlijk, die zien gewoon een mooie hond.
quote:
Is toch ook geen ramp?
pi_59334039
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:38 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Je komt nooit op zulke plekken of wel.. maar woont in één of ander dorp?
Ga nou maar lekker lang staren, er is namelijk niks onvoorspelbaarders dan een paranoid crackpot.
pi_59334067
Ik vind die crackheads een beetje offtopic hoor.
pi_59334104
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:40 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind die crackheads een beetje offtopic hoor.
Dan gaat hij een straatvechter annex hooligan een tijdje aanstaren, zullen we wedden dat die persoon hetzelfde al dan niet heftiger reageert (dan een pittbull) op die OldJeller.
pi_59334132
Nou inderdaad.
Natuurlijk gaat er wel iemand op een gegeven moment iets zeggen als je hem blijft aanstaren.
Zou elk persoon doen. Of in elk geval willen doen.
pi_59334174
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:42 schreef OldJeller het volgende:
Nou inderdaad.
Natuurlijk gaat er wel iemand op een gegeven moment iets zeggen als je hem blijft aanstaren.
Zou elk persoon doen. Of in elk geval willen doen.
En dan kijk je nog 1 keer bijdehand cq arrogant (zeg maar op de manier hoe je zo'n arrogante toon aanslaat in dit topic(alsof de mens superieur is en braver is dan een pittbull)) en dan is het raak.
pi_59334207
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En dan kijk je nog 1 keer bijdehand cq arrogant (zeg maar op de manier hoe je zo'n arrogante toon aanslaat in dit topic(alsof de mens superieur is en braver is dan een pittbull)) en dan is het raak.

Wat is je punt nou, John?
pi_59334226
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:44 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat is je punt nou, John?
Dat mensen veel beestachtiger te keer zijn gegaan (en gaan) dan honden.

En dan bedoel ik nog geen eens oorlogen, geweld tegen burgers in oorlogen, etc, maar zieke individuele (vaak onvoorspelbare) acties mensen.

Daarbij vergeleken vallen de bijtincidenten van honden in het niet.
pi_59334287
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat mensen veel beestachtiger te keer zijn gegaan (en gaan) dan honden.

En dan bedoel ik nog geen eens oorlogen, geweld tegen burgers in oorlogen, etc, maar zieke individuele acties mensen.

Daarbij vergeleken vallen de bijtincidenten van honden in het niet.
Klopt.
pi_59334345
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:47 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt.
Wat denk je trouwens van motorvoertuigen, dat heeft ook een hele hoop leed veroorzaakt.

In principe kan je het merendeel van de mensen ook beter geen auto laten rijden.
pi_59334416
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat denk je trouwens van motorvoertuigen, dat heeft ook een hele hoop leed veroorzaakt.

In principe kan je het merendeel van de mensen ook beter geen auto laten rijden.
Die hebben geen eigen wil.

pi_59334438
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:51 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Die hebben geen eigen wil.

[ afbeelding ]
Nee dan moet je ook consequent zijn. Wie A preekt, moet dus ook B preken.
pi_59334470
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee dan moet je ook consequent zijn. Wie A preekt, moet dus ook B preken.
Jij moet realistisch zijn en stoppen met je pogingen om dit topic verneuken.
John.
pi_59334482
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Jij moet realistisch zijn en stoppen met je pogingen om dit topic verneuken.
John.
Het is toch gewoon de keiharde waarheid, de cijfers liegen niet.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:02:23 #165
17709 hollander172
pi_59334789
quote:
Maar kinderen/ouderen kunnen ondanks dat wel naar 'm toe lopen en 'm gaan aaien?
Mjah dat is het lastige, het is een enorm enthousiaste hond die nog weleens tegen iemand op wil springen en dat is niet handig bij de twee meest kwetsbare categorieën mensen. Bij oude mensen geef ik dit meteen aan en hou hem kort genoeg dat ze hem wel een aai kunnen geven maar bijna niet kan springen, kleine kinderen laat ik alleen in de buurt als de ouders daar toestemming voor geven.

Het aaien en dergelijke is geen probleem alleen vind hij de aandacht vaak wat al te leuk.
pi_59335646
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:02 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mjah dat is het lastige, het is een enorm enthousiaste hond die nog weleens tegen iemand op wil springen en dat is niet handig bij de twee meest kwetsbare categorieën mensen. Bij oude mensen geef ik dit meteen aan en hou hem kort genoeg dat ze hem wel een aai kunnen geven maar bijna niet kan springen, kleine kinderen laat ik alleen in de buurt als de ouders daar toestemming voor geven.

Het aaien en dergelijke is geen probleem alleen vind hij de aandacht vaak wat al te leuk.
Springen tegen mensen uit enthousiasme mag bij mij niet en dat doet ie dus ook niet.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:19:15 #167
17709 hollander172
pi_59336977
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Springen tegen mensen uit enthousiasme mag bij mij niet en dat doet ie dus ook niet.
Tussen niet mogen en niet doen zit ook nog een verschil. Normaal doet hij het ook niet maar als mensen heel enthousiast op hem af komen kan ik er weinig aan doen.
pi_59337486
quote:

[..]

Hier wil ik nog wel even wat van zeggen.

Heb gehad dat mijn hond tegen een kind opsprong (een meisje dat op mijn hond afliep, ik had hem aangelijnd). Hij springt van blijdschap, niet uit agressie.
Maar daarna zat er dus een gaatje in haar jurkje, meisje huilen en moeder errug boos, waarom ik mijn hond niet bij me had gehouden.

Nu zeg ik dus tegen kinderen dat ze hem beter niet kunnen aaien. Maar dan heb je ook weer scheve gezichten en boze moeders waar je het lef vandaan haalt zoiets tegen hun kind te zeggen.

Echt ik op sommige ouders.
pi_59337846
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hier wil ik nog wel even wat van zeggen.

Heb gehad dat mijn hond tegen een kind opsprong (een meisje dat op mijn hond afliep, ik had hem aangelijnd). Hij springt van blijdschap, niet uit agressie.
Maar daarna zat er dus een gaatje in haar jurkje, meisje huilen en moeder errug boos, waarom ik mijn hond niet bij me had gehouden.

Nu zeg ik dus tegen kinderen dat ze hem beter niet kunnen aaien. Maar dan heb je ook weer scheve gezichten en boze moeders waar je het lef vandaan haalt zoiets tegen hun kind te zeggen.

Echt ik op sommige ouders.
Het is jouw hond en als jouw hond dat kind misschien bijt omdat ie zich bedreigt voelt dan wijzen ze jou als verantwoordelijke aan.

Ik snap zowieso niet dat ouders hun kinderen op honden af laten lopen om ze te aaien. Vraag eerst of dat mag. Zelfde als bij puppy's: Die worden constant aangehaald. Snap ik wel maar vraag het eerst even!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_59338276
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:49 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik snap zowieso niet dat ouders hun kinderen op honden af laten lopen om ze te aaien. Vraag eerst of dat mag.
Precies. Als mijn hond straks uitgegroeid is en 35 kilo weegt til je die niet even weg als er een paar koters op af rennen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:04:45 #171
17709 hollander172
pi_59338289
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:49 schreef Cyan het volgende:
Ik snap zowieso niet dat ouders hun kinderen op honden af laten lopen om ze te aaien. Vraag eerst of dat mag. Zelfde als bij puppy's: Die worden constant aangehaald. Snap ik wel maar vraag het eerst even!
Daarom geef ik aan dat er gesprongen zou kunnen worden en wil ik uitdrukkelijke toestemming van de ouders voor ze hun kroost dichtbij laten. Dan nog loop ik een risico want als ie zo'n kind omver springt dan is het volgens de ouders vaak alsnog de schuld van mijn hond.

Veel last heb ik er gelukkig niet van, vaak trekken de ouders hun kroost al preventief bij zich als ze mijn hond zien, aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook wel weer makkelijk.
pi_59338328
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:04 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Veel last heb ik er gelukkig niet van, vaak trekken de ouders hun kroost al preventief bij zich als ze mijn hond zien, aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook wel weer makkelijk.
Da's het voordeel van jouw soort hond.
Op die sullige labrador van mij rennen ze meteen af.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:32:35 #173
17709 hollander172
pi_59339081
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Da's het voordeel van jouw soort hond.
Op die sullige labrador van mij rennen ze meteen af.
Oh kinderen doen dat bij die van mij ook hoor, hij heeft droopy ogen en hangwangen dus zolang ie niet gaat grommen ziet hij er in hun ogen heel schattig uit. Kan zo snel even geen beter plaatje vinden maar ik vind het niet geheel onbegrijpelijk, dit is wat een kind vanaf een jaar of 5/6 ongeveer ziet:

pi_59347889
Er is nu ook een PvdA-er (hoe kan het ook anders) die pleit dat alleen pittbulls in achterstandswijken gemuilkorfd moeten worden
pi_59348258
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:56 schreef Repeat het volgende:
Hele slechte ontwikkeling dat die intens lelijke kuthonden de straat weer op mogen.
Jij mag toch ook over straat?
X
X
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')