Jack russels zijn ook kutbeesten. Heel vaak met die kleine hondjes....quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:11 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik was eens bij iemand die zo'n klein hondje (jack russel) had en in eerste instantie zag die er wel leuk uit en deed die verder niks. Je kon 'm eventueel aaien, ik had er verder geen last van.
Maar een paar dagen later ging hij plots tegen me grommen en blaffen en op een gegeven moment probeerde die me in m'n tenen te bijten. "er is altijd een reden dat honden zich zo gedragen", eh ja.. hoe moet ik weten wat die reden is, als je je normaal gedraagt en verder niets tegen/met die hond doet?
Gooi ik 'm liever uit het raam.
Waarom niet? Je kan hem daar toch op wijzen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:11 schreef OldJeller het volgende:
Aha. Ik zal 'm de volgende keer vriendelijk vragen.
En alle Jack Russels zijn natuurlijk het zelfde..quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jack russels zijn ook kutbeesten. Heel vaak met die kleine hondjes....
Als dieren agressief zijn, moet je ze gewoon negeren en net doen of ze er niet zijn.
Kijk, bij een persoon waarmee je een woordenwisseling hebt/die je niet mag/waarmee je ruzie hebt, kan dat.. die blijft hooguit vanaf zijn plaats naar je kijken. Wanneer hij naar je toe komt weet je al dat er iets kan gebeuren. Als je een hond negeert, terwijl hij lastig is, kan hij alsnog bij je blijven staan en tegen je grommen/blaffen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jack russels zijn ook kutbeesten. Heel vaak met die kleine hondjes....
Als dieren agressief zijn, moet je ze gewoon negeren en net doen of ze er niet zijn.
Zou kunnen, net zoals mensen vragen om hun rommel op te ruimen die ze net op straat hebben gegooid, terwijl er twee meter van hen af een prullenbak staat. Waardoor je een woordenwisseling krijgt en soms ruzie. Hetzelfde geldt voor mensen die muziek hard aan hebben in het OV. Die tonen niet begrip en doen 'm iets hard, daar krijg je een woordenwisseling mee en soms heb je vervolgens een vechtpartij.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Waarom niet? Je kan hem daar toch op wijzen?
tja, zo'n klein hondje zal idd eerder van zich af gaan bijten, die voelt zich namelijk, gezien de maat, heel wat sneller bedreigt dan zo'n grote hondquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:11 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Aha. Ik zal 'm de volgende keer vriendelijk vragen.
[..]
Nee, ik heb dan niet echt een gevoel van angst, maar vraag me dan meer af wat ze kunnen doen.
Ik was eens bij iemand die zo'n klein hondje (jack russel) had en in eerste instantie zag die er wel leuk uit en deed die verder niks. Je kon 'm eventueel aaien, ik had er verder geen last van.
Maar een paar dagen later ging hij plots tegen me grommen en blaffen en op een gegeven moment probeerde die me in m'n tenen te bijten. "er is altijd een reden dat honden zich zo gedragen", eh ja.. hoe moet ik weten wat die reden is, als je je normaal gedraagt en verder niets tegen/met die hond doet?
Gooi ik 'm liever uit het raam.
Dat is heel erg logisch. In hondentaal is dat namelijk dreigen. Je moet een hond nooit recht aankijken (tenzij je daadwerkelijk wilt dreigen en dominant wilt tonen tegenover je eigen hond of eentje die je goed kent).quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef OldJeller het volgende:
Oja, sommige honden worden ook listig wanneer je ze een tijdje in hun ogen kijkt.
Dat is tekenend aan deze tijd (ik zeg er ook niks van omdat ik er, heel egoistisch, geen last van heb) maar je mag gerust iets zeggen, dat is geen vrijbrief voor de aangesprokene om meteen je luikjes dicht te timmeren.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:19 schreef OldJeller het volgende:
Zou kunnen, net zoals mensen vragen om hun rommel op te ruimen die ze net op straat hebben gegooid, terwijl er twee meter van hen af een prullenbak staat.
Maar als jij niet eens bij die hond in de buurt komt of er iets tegen doet waardoor hij zich bedraagt kan voelen, maar hij naar jou toe komt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, zo'n klein hondje zal idd eerder van zich af gaan bijten, die voelt zich namelijk, gezien de maat, heel wat sneller bedreigt dan zo'n grote hond
Ik z'n d'r aan denken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is heel erg logisch. In hondentaal is dat namelijk dreigen. Je moet een hond nooit recht aankijken (tenzij je daadwerkelijk wilt dreigen en dominant wilt tonen tegenover je eigen hond of eentje die je goed kent).
Jij kunt er best iets van zeggen als je die mooie witte jongen bij je hebt. Durven ze toch geen grote bek te geven.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat is tekenend aan deze tijd (ik zeg er ook niks van omdat ik er, heel egoistisch, geen last van heb) maar je mag gerust iets zeggen, dat is geen vrijbrief voor de aangesprokene om meteen je luikjes dicht te timmeren.
Dit is overigens wel heel erg offtopic, het gaat er mijn inziens nog steeds om dat niet 1 enkel ras maar elk ras boven de 35cm over 1 kam geschoren wordt en dat is mijn inziens een goede zaak.
Dit was meer om te zeggen dat het mijns inziens wél van belang is welke mensen bepaalde honden kunnen aanschaffen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat is tekenend aan deze tijd (ik zeg er ook niks van omdat ik er, heel egoistisch, geen last van heb) maar je mag gerust iets zeggen, dat is geen vrijbrief voor de aangesprokene om meteen je luikjes dicht te timmeren.
Dit is overigens wel heel erg offtopic, het gaat er mijn inziens nog steeds om dat niet 1 enkel ras maar elk ras boven de 35cm over 1 kam geschoren wordt en dat is mijn inziens een goede zaak.
Precies, en dan ben je al verkeerd bezig. Je hond om zo'n reden gebruiken. Om te dreigen of gewoon gevaarlijk over te komen. En dat gebeurt dan ook regelmatig door die foute mensen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij kunt er best iets van zeggen als je die mooie witte jongen bij je hebt. Durven ze toch geen grote bek te geven.
Zo bedoelde ik het helemaal niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Precies, en dan ben je al verkeerd bezig. Je hond om zo'n reden gebruiken. Om te dreigen of gewoon gevaarlijk over te komen. En dat gebeurt dan ook regelmatig door die foute mensen.
Als je wil matten, bind je hond aan een lantaarnpaal vast en kom dan maar weer terug, denk ik dan.
Ik ken ook mensen die beginnen te beuken wanneer ze een tijdje worden aangestaard.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef OldJeller het volgende:
Oja, sommige honden worden ook listig wanneer je ze een tijdje in hun ogen kijkt.
Onbedoeld zou het kunnen helpen maar daar "zet" ik mijn hond niet voor in, kan ik prima zelf. Sowieso vind ik het niet nodig om mijn hond overal in de openbare ruimte mee naar toe te slepen, is alleen maar vermoeiend voor hem en voor mij.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij kunt er best iets van zeggen als je die mooie witte jongen bij je hebt. Durven ze toch geen grote bek te geven.
Niet alleen moslims waarschijnlijk.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het helemaal niet.Die hond van hollander doet volgens mij geen vlieg kwaad, maar er zijn waarschijnlijk legio mensen die zeven kleuren schijten als 'ie in de buurt komt.
Moslims zijn ook altijd zo grappig. Loop je met een hond over straat, lopen ze met een enorme boog om je heen.
Bij mensen, volgens mij gelden er voor dieren vaak ook andere regels.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die beginnen te beuken wanneer ze een tijdje worden aangestaard.
Staren = Asociaal.
Mafketel ben je ook, ga anders even een product van de PvdA cq Crackpot op het station een tijdje aanstaren
Ga nou maar eens proberen op het station, is lachen (zeker als die crackpot in eens in jou de duivel ziet)quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:33 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Bij mensen, volgens mij gelden er voor dieren vaak ook andere regels.
goh, je hebt wel een complex opgebouwd hè, qua politiek (m.n. PvdA)
Het gekke is dat met name oudere mensen (60+) en kleine kinderen (tot een jaar of 8) helemaal gek op hem zijn, alles daartussen in houdt zich het liefst wat afzijdig tenzij het liefhebbers zijn. Geen idee hoe dat komt?quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:28 schreef Isegrim het volgende:
Zo bedoelde ik het helemaal niet.Die hond van hollander doet volgens mij geen vlieg kwaad, maar er zijn waarschijnlijk legio mensen die zeven kleuren schijten als 'ie in de buurt komt.
Klopt. Maar die kleine hondjes zijn niet zo sterk en hebben niet zo'n grote kop/bek.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Ook met een vuilnisbakkenras ben je veiliger op straat. Maar weinig overvallers of verkrachters zullen het in hun hoofd halen om iemand met een hond aan te vallen. Zelfs het liefste hondje kan je nog wel eens positief verrassen als je als baasje wordt aangevallen.
Komt geregeld voor, meestal kijken ze weg.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga nou maar eens proberen op het station, is lachen (zeker als die crackpot in eens in jou de duivel ziet)
Dan had je niet de juiste paapi, je moet er zo eentje hebben die de duvel in jou ziet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Klopt. Maar die kleine hondjes zijn niet zo sterk en hebben niet zo'n grote kop/bek.
[..]
Komt geregeld voor, meestal kijken ze weg.
Maar kinderen/ouderen kunnen ondanks dat wel naar 'm toe lopen en 'm gaan aaien?quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Het gekke is dat met name oudere mensen (60+) en kleine kinderen (tot een jaar of 8) helemaal gek op hem zijn, alles daartussen in houdt zich het liefst wat afzijdig tenzij het liefhebbers zijn. Geen idee hoe dat komt?
Heel eerlijk overigens, hij doet geen vlieg kwaad maar is zeker niet het vriendelijkste schepsel wat er rondloopt. Daarom houdt ik hem ook ten alle tijde aangelijnd, dat ie soms verbaal uitvalt tegen andere honden kan ik helaas niets aan doen.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan had je niet de juiste paapi, je moet er zo eentje hebben die de duvel in jou ziet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |