abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59333195
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:11 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik was eens bij iemand die zo'n klein hondje (jack russel) had en in eerste instantie zag die er wel leuk uit en deed die verder niks. Je kon 'm eventueel aaien, ik had er verder geen last van.
Maar een paar dagen later ging hij plots tegen me grommen en blaffen en op een gegeven moment probeerde die me in m'n tenen te bijten. "er is altijd een reden dat honden zich zo gedragen", eh ja.. hoe moet ik weten wat die reden is, als je je normaal gedraagt en verder niets tegen/met die hond doet?
Gooi ik 'm liever uit het raam.
Jack russels zijn ook kutbeesten. Heel vaak met die kleine hondjes....

Als dieren agressief zijn, moet je ze gewoon negeren en net doen of ze er niet zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:14:21 #127
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59333197
quote:
Aha. Ik zal 'm de volgende keer vriendelijk vragen.
Waarom niet? Je kan hem daar toch op wijzen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:18:59 #128
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59333349
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als dieren agressief zijn, moet je ze gewoon negeren en net doen of ze er niet zijn.
En alle Jack Russels zijn natuurlijk het zelfde..

En kansloos hoe sommige mensen kunnen generaliseren
pi_59333364
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk, bij een persoon waarmee je een woordenwisseling hebt/die je niet mag/waarmee je ruzie hebt, kan dat.. die blijft hooguit vanaf zijn plaats naar je kijken. Wanneer hij naar je toe komt weet je al dat er iets kan gebeuren. Als je een hond negeert, terwijl hij lastig is, kan hij alsnog bij je blijven staan en tegen je grommen/blaffen.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:14 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Waarom niet? Je kan hem daar toch op wijzen?
Zou kunnen, net zoals mensen vragen om hun rommel op te ruimen die ze net op straat hebben gegooid, terwijl er twee meter van hen af een prullenbak staat. Waardoor je een woordenwisseling krijgt en soms ruzie. Hetzelfde geldt voor mensen die muziek hard aan hebben in het OV. Die tonen niet begrip en doen 'm iets hard, daar krijg je een woordenwisseling mee en soms heb je vervolgens een vechtpartij.
Bij sommige figuren kan je al een idee hebben dat ze zich aangevallen voelen wanneer je ze op hun gedrag aanspreekt. Vind ik ook niet erg, maar ik heb geen behoefte aan ruzie met zulke honden erbij.
pi_59333394
Tja, het is kiezen of delen hoor.
pi_59333396
Oja, sommige honden worden ook listig wanneer je ze een tijdje in hun ogen kijkt.
pi_59333402
quote:

[..]

Aha. Ik zal 'm de volgende keer vriendelijk vragen.
[..]

Nee, ik heb dan niet echt een gevoel van angst, maar vraag me dan meer af wat ze kunnen doen.

Ik was eens bij iemand die zo'n klein hondje (jack russel) had en in eerste instantie zag die er wel leuk uit en deed die verder niks. Je kon 'm eventueel aaien, ik had er verder geen last van.
Maar een paar dagen later ging hij plots tegen me grommen en blaffen en op een gegeven moment probeerde die me in m'n tenen te bijten. "er is altijd een reden dat honden zich zo gedragen", eh ja.. hoe moet ik weten wat die reden is, als je je normaal gedraagt en verder niets tegen/met die hond doet?
Gooi ik 'm liever uit het raam.
tja, zo'n klein hondje zal idd eerder van zich af gaan bijten, die voelt zich namelijk, gezien de maat, heel wat sneller bedreigt dan zo'n grote hond
pleased to meet you
pi_59333435
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef OldJeller het volgende:
Oja, sommige honden worden ook listig wanneer je ze een tijdje in hun ogen kijkt.
Dat is heel erg logisch. In hondentaal is dat namelijk dreigen. Je moet een hond nooit recht aankijken (tenzij je daadwerkelijk wilt dreigen en dominant wilt tonen tegenover je eigen hond of eentje die je goed kent).
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:23:08 #134
17709 hollander172
pi_59333476
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:19 schreef OldJeller het volgende:
Zou kunnen, net zoals mensen vragen om hun rommel op te ruimen die ze net op straat hebben gegooid, terwijl er twee meter van hen af een prullenbak staat.
Dat is tekenend aan deze tijd (ik zeg er ook niks van omdat ik er, heel egoistisch, geen last van heb) maar je mag gerust iets zeggen, dat is geen vrijbrief voor de aangesprokene om meteen je luikjes dicht te timmeren.
Dit is overigens wel heel erg offtopic, het gaat er mijn inziens nog steeds om dat niet 1 enkel ras maar elk ras boven de 35cm over 1 kam geschoren wordt en dat is mijn inziens een goede zaak.
pi_59333484
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, zo'n klein hondje zal idd eerder van zich af gaan bijten, die voelt zich namelijk, gezien de maat, heel wat sneller bedreigt dan zo'n grote hond
Maar als jij niet eens bij die hond in de buurt komt of er iets tegen doet waardoor hij zich bedraagt kan voelen, maar hij naar jou toe komt.
Then what gives?!
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is heel erg logisch. In hondentaal is dat namelijk dreigen. Je moet een hond nooit recht aankijken (tenzij je daadwerkelijk wilt dreigen en dominant wilt tonen tegenover je eigen hond of eentje die je goed kent).
Ik z'n d'r aan denken.
pi_59333510
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dat is tekenend aan deze tijd (ik zeg er ook niks van omdat ik er, heel egoistisch, geen last van heb) maar je mag gerust iets zeggen, dat is geen vrijbrief voor de aangesprokene om meteen je luikjes dicht te timmeren.
Dit is overigens wel heel erg offtopic, het gaat er mijn inziens nog steeds om dat niet 1 enkel ras maar elk ras boven de 35cm over 1 kam geschoren wordt en dat is mijn inziens een goede zaak.
Jij kunt er best iets van zeggen als je die mooie witte jongen bij je hebt. Durven ze toch geen grote bek te geven.
pi_59333543
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dit was meer om te zeggen dat het mijns inziens wél van belang is welke mensen bepaalde honden kunnen aanschaffen.
pi_59333588
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij kunt er best iets van zeggen als je die mooie witte jongen bij je hebt. Durven ze toch geen grote bek te geven.
Precies, en dan ben je al verkeerd bezig. Je hond om zo'n reden gebruiken. Om te dreigen of gewoon gevaarlijk over te komen. En dat gebeurt dan ook regelmatig door die foute mensen.
Als je wil matten, bindt je hond aan een lantaarnpaal vast en kom dan maar weer terug, denk ik dan.

Net zoals een pistool op iemands hoofd zetten en zeggen dat hij z'n troep in de vuilnisbak moet gooien. Heel stoer enzo, en waarschijnlijk geeft niemand een grote bek, maar het is verkeerd.
pi_59333641
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Precies, en dan ben je al verkeerd bezig. Je hond om zo'n reden gebruiken. Om te dreigen of gewoon gevaarlijk over te komen. En dat gebeurt dan ook regelmatig door die foute mensen.
Als je wil matten, bind je hond aan een lantaarnpaal vast en kom dan maar weer terug, denk ik dan.
Zo bedoelde ik het helemaal niet. Die hond van hollander doet volgens mij geen vlieg kwaad, maar er zijn waarschijnlijk legio mensen die zeven kleuren schijten als 'ie in de buurt komt.

Moslims zijn ook altijd zo grappig. Loop je met een hond over straat, lopen ze met een enorme boog om je heen.
pi_59333698
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:20 schreef OldJeller het volgende:
Ik ken ook mensen die beginnen te beuken wanneer ze een tijdje worden aangestaard.

Staren = Asociaal.

Mafketel ben je ook, ga anders even een product van de PvdA cq Crackpot op het station een tijdje aanstaren
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:31:27 #141
17709 hollander172
pi_59333762
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Onbedoeld zou het kunnen helpen maar daar "zet" ik mijn hond niet voor in, kan ik prima zelf. Sowieso vind ik het niet nodig om mijn hond overal in de openbare ruimte mee naar toe te slepen, is alleen maar vermoeiend voor hem en voor mij.
pi_59333785
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het helemaal niet. Die hond van hollander doet volgens mij geen vlieg kwaad, maar er zijn waarschijnlijk legio mensen die zeven kleuren schijten als 'ie in de buurt komt.

Moslims zijn ook altijd zo grappig. Loop je met een hond over straat, lopen ze met een enorme boog om je heen.
Niet alleen moslims waarschijnlijk.
Veel mensen lopen ook zelfverzekerder over straat met zo'n hond naast zich, aangezien ze weten wat hij eventueel kan doen wanneer je aangevallen wordt door iemand. Je veiliger voelen op straat.
Je kan ook gewoon een mes of pistool meenemen, voel je je ook veiliger en als je in de problemen zit en je wordt aangevallen, haal je 'm tevoorschijn. Maar dat is dan weer strafbaar. (je hond wordt ook wel ingeslapen dacht ik, maar jij als baasje krijgt verder geen straf nadat hij iemand heeft aangevallen)
pi_59333837
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die beginnen te beuken wanneer ze een tijdje worden aangestaard.

Staren = Asociaal.

Mafketel ben je ook, ga anders even een product van de PvdA cq Crackpot op het station een tijdje aanstaren
Bij mensen, volgens mij gelden er voor dieren vaak ook andere regels.

goh, je hebt wel een complex opgebouwd hè, qua politiek (m.n. PvdA)
pi_59333860
Ook met een vuilnisbakkenras ben je veiliger op straat. Maar weinig overvallers of verkrachters zullen het in hun hoofd halen om iemand met een hond aan te vallen. Zelfs het liefste hondje kan je nog wel eens positief verrassen als je als baasje wordt aangevallen.
pi_59333871
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:33 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Bij mensen, volgens mij gelden er voor dieren vaak ook andere regels.

goh, je hebt wel een complex opgebouwd hè, qua politiek (m.n. PvdA)
Ga nou maar eens proberen op het station, is lachen (zeker als die crackpot in eens in jou de duivel ziet)

Ga maar lekker een tijdje staren zou ik zeggen
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:36:03 #146
17709 hollander172
pi_59333904
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:28 schreef Isegrim het volgende:
Het gekke is dat met name oudere mensen (60+) en kleine kinderen (tot een jaar of 8) helemaal gek op hem zijn, alles daartussen in houdt zich het liefst wat afzijdig tenzij het liefhebbers zijn. Geen idee hoe dat komt?

Heel eerlijk overigens, hij doet geen vlieg kwaad maar is zeker niet het vriendelijkste schepsel wat er rondloopt. Daarom houdt ik hem ook ten alle tijde aangelijnd, dat ie soms verbaal uitvalt tegen andere honden kan ik helaas niets aan doen.
pi_59333927
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Ook met een vuilnisbakkenras ben je veiliger op straat. Maar weinig overvallers of verkrachters zullen het in hun hoofd halen om iemand met een hond aan te vallen. Zelfs het liefste hondje kan je nog wel eens positief verrassen als je als baasje wordt aangevallen.
Klopt. Maar die kleine hondjes zijn niet zo sterk en hebben niet zo'n grote kop/bek.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga nou maar eens proberen op het station, is lachen (zeker als die crackpot in eens in jou de duivel ziet)

Komt geregeld voor, meestal kijken ze weg.
pi_59333962
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt. Maar die kleine hondjes zijn niet zo sterk en hebben niet zo'n grote kop/bek.
[..]

Komt geregeld voor, meestal kijken ze weg.
Dan had je niet de juiste paapi, je moet er zo eentje hebben die de duvel in jou ziet.

Of je hebt zo'n charismatische uitstraling dat die crackpots allemaal para voor jou zijn, maar dan zijn honden dat ook.
pi_59333974
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Het gekke is dat met name oudere mensen (60+) en kleine kinderen (tot een jaar of 8) helemaal gek op hem zijn, alles daartussen in houdt zich het liefst wat afzijdig tenzij het liefhebbers zijn. Geen idee hoe dat komt?

Heel eerlijk overigens, hij doet geen vlieg kwaad maar is zeker niet het vriendelijkste schepsel wat er rondloopt. Daarom houdt ik hem ook ten alle tijde aangelijnd, dat ie soms verbaal uitvalt tegen andere honden kan ik helaas niets aan doen.
Maar kinderen/ouderen kunnen ondanks dat wel naar 'm toe lopen en 'm gaan aaien?
Of zeg je dan "eh, beter niet". (wat ik ook weleens heb gezien)
pi_59333996
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan had je niet de juiste paapi, je moet er zo eentje hebben die de duvel in jou ziet.

Je komt nooit op zulke plekken of wel.. maar woont in één of ander dorp?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')