abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59334004
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef hollander172 het volgende:
Het gekke is dat met name oudere mensen (60+) en kleine kinderen (tot een jaar of 8) helemaal gek op hem zijn, alles daartussen in houdt zich het liefst wat afzijdig tenzij het liefhebbers zijn. Geen idee hoe dat komt?
Kinderen zijn sowieso onbevooroordeeld natuurlijk, die zien gewoon een mooie hond.
quote:
Heel eerlijk overigens, hij doet geen vlieg kwaad maar is zeker niet het vriendelijkste schepsel wat er rondloopt. Daarom houdt ik hem ook ten alle tijde aangelijnd, dat ie soms verbaal uitvalt tegen andere honden kan ik helaas niets aan doen.
Is toch ook geen ramp?
pi_59334039
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:38 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Je komt nooit op zulke plekken of wel.. maar woont in één of ander dorp?
Ga nou maar lekker lang staren, er is namelijk niks onvoorspelbaarders dan een paranoid crackpot.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59334067
Ik vind die crackheads een beetje offtopic hoor.
pi_59334104
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:40 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind die crackheads een beetje offtopic hoor.
Dan gaat hij een straatvechter annex hooligan een tijdje aanstaren, zullen we wedden dat die persoon hetzelfde al dan niet heftiger reageert (dan een pittbull) op die OldJeller.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59334132
Nou inderdaad.
Natuurlijk gaat er wel iemand op een gegeven moment iets zeggen als je hem blijft aanstaren.
Zou elk persoon doen. Of in elk geval willen doen.
pi_59334174
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:42 schreef OldJeller het volgende:
Nou inderdaad.
Natuurlijk gaat er wel iemand op een gegeven moment iets zeggen als je hem blijft aanstaren.
Zou elk persoon doen. Of in elk geval willen doen.
En dan kijk je nog 1 keer bijdehand cq arrogant (zeg maar op de manier hoe je zo'n arrogante toon aanslaat in dit topic(alsof de mens superieur is en braver is dan een pittbull)) en dan is het raak.
pi_59334207
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En dan kijk je nog 1 keer bijdehand cq arrogant (zeg maar op de manier hoe je zo'n arrogante toon aanslaat in dit topic(alsof de mens superieur is en braver is dan een pittbull)) en dan is het raak.

Wat is je punt nou, John?
pi_59334226
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:44 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat is je punt nou, John?
Dat mensen veel beestachtiger te keer zijn gegaan (en gaan) dan honden.

En dan bedoel ik nog geen eens oorlogen, geweld tegen burgers in oorlogen, etc, maar zieke individuele (vaak onvoorspelbare) acties mensen.

Daarbij vergeleken vallen de bijtincidenten van honden in het niet.
pi_59334287
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat mensen veel beestachtiger te keer zijn gegaan (en gaan) dan honden.

En dan bedoel ik nog geen eens oorlogen, geweld tegen burgers in oorlogen, etc, maar zieke individuele acties mensen.

Daarbij vergeleken vallen de bijtincidenten van honden in het niet.
Klopt.
pi_59334345
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:47 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt.
Wat denk je trouwens van motorvoertuigen, dat heeft ook een hele hoop leed veroorzaakt.

In principe kan je het merendeel van de mensen ook beter geen auto laten rijden.
pi_59334416
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat denk je trouwens van motorvoertuigen, dat heeft ook een hele hoop leed veroorzaakt.

In principe kan je het merendeel van de mensen ook beter geen auto laten rijden.
Die hebben geen eigen wil.

pi_59334438
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:51 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Die hebben geen eigen wil.

[ afbeelding ]
Nee dan moet je ook consequent zijn. Wie A preekt, moet dus ook B preken.
pi_59334470
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee dan moet je ook consequent zijn. Wie A preekt, moet dus ook B preken.
Jij moet realistisch zijn en stoppen met je pogingen om dit topic verneuken.
John.
pi_59334482
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Jij moet realistisch zijn en stoppen met je pogingen om dit topic verneuken.
John.
Het is toch gewoon de keiharde waarheid, de cijfers liegen niet.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:02:23 #165
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59334789
quote:
Maar kinderen/ouderen kunnen ondanks dat wel naar 'm toe lopen en 'm gaan aaien?
Of zeg je dan "eh, beter niet". (wat ik ook weleens heb gezien)
Mjah dat is het lastige, het is een enorm enthousiaste hond die nog weleens tegen iemand op wil springen en dat is niet handig bij de twee meest kwetsbare categorieën mensen. Bij oude mensen geef ik dit meteen aan en hou hem kort genoeg dat ze hem wel een aai kunnen geven maar bijna niet kan springen, kleine kinderen laat ik alleen in de buurt als de ouders daar toestemming voor geven.

Het aaien en dergelijke is geen probleem alleen vind hij de aandacht vaak wat al te leuk.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_59335646
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:02 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mjah dat is het lastige, het is een enorm enthousiaste hond die nog weleens tegen iemand op wil springen en dat is niet handig bij de twee meest kwetsbare categorieën mensen. Bij oude mensen geef ik dit meteen aan en hou hem kort genoeg dat ze hem wel een aai kunnen geven maar bijna niet kan springen, kleine kinderen laat ik alleen in de buurt als de ouders daar toestemming voor geven.

Het aaien en dergelijke is geen probleem alleen vind hij de aandacht vaak wat al te leuk.
Springen tegen mensen uit enthousiasme mag bij mij niet en dat doet ie dus ook niet.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:19:15 #167
17709 hollander172
pi_59336977
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Springen tegen mensen uit enthousiasme mag bij mij niet en dat doet ie dus ook niet.
Tussen niet mogen en niet doen zit ook nog een verschil. Normaal doet hij het ook niet maar als mensen heel enthousiast op hem af komen kan ik er weinig aan doen.
pi_59337486
quote:

[..]

Maar kinderen/ouderen kunnen ondanks dat wel naar 'm toe lopen en 'm gaan aaien?
Of zeg je dan "eh, beter niet". (wat ik ook weleens heb gezien)
Hier wil ik nog wel even wat van zeggen.

Heb gehad dat mijn hond tegen een kind opsprong (een meisje dat op mijn hond afliep, ik had hem aangelijnd). Hij springt van blijdschap, niet uit agressie.
Maar daarna zat er dus een gaatje in haar jurkje, meisje huilen en moeder errug boos, waarom ik mijn hond niet bij me had gehouden.

Nu zeg ik dus tegen kinderen dat ze hem beter niet kunnen aaien. Maar dan heb je ook weer scheve gezichten en boze moeders waar je het lef vandaan haalt zoiets tegen hun kind te zeggen.

Echt ik op sommige ouders.
pi_59337846
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hier wil ik nog wel even wat van zeggen.

Heb gehad dat mijn hond tegen een kind opsprong (een meisje dat op mijn hond afliep, ik had hem aangelijnd). Hij springt van blijdschap, niet uit agressie.
Maar daarna zat er dus een gaatje in haar jurkje, meisje huilen en moeder errug boos, waarom ik mijn hond niet bij me had gehouden.

Nu zeg ik dus tegen kinderen dat ze hem beter niet kunnen aaien. Maar dan heb je ook weer scheve gezichten en boze moeders waar je het lef vandaan haalt zoiets tegen hun kind te zeggen.

Echt ik op sommige ouders.
Het is jouw hond en als jouw hond dat kind misschien bijt omdat ie zich bedreigt voelt dan wijzen ze jou als verantwoordelijke aan.

Ik snap zowieso niet dat ouders hun kinderen op honden af laten lopen om ze te aaien. Vraag eerst of dat mag. Zelfde als bij puppy's: Die worden constant aangehaald. Snap ik wel maar vraag het eerst even!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_59338276
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:49 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik snap zowieso niet dat ouders hun kinderen op honden af laten lopen om ze te aaien. Vraag eerst of dat mag.
Precies. Als mijn hond straks uitgegroeid is en 35 kilo weegt til je die niet even weg als er een paar koters op af rennen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:04:45 #171
17709 hollander172
pi_59338289
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:49 schreef Cyan het volgende:
Ik snap zowieso niet dat ouders hun kinderen op honden af laten lopen om ze te aaien. Vraag eerst of dat mag. Zelfde als bij puppy's: Die worden constant aangehaald. Snap ik wel maar vraag het eerst even!
Daarom geef ik aan dat er gesprongen zou kunnen worden en wil ik uitdrukkelijke toestemming van de ouders voor ze hun kroost dichtbij laten. Dan nog loop ik een risico want als ie zo'n kind omver springt dan is het volgens de ouders vaak alsnog de schuld van mijn hond.

Veel last heb ik er gelukkig niet van, vaak trekken de ouders hun kroost al preventief bij zich als ze mijn hond zien, aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook wel weer makkelijk.
pi_59338328
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:04 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Veel last heb ik er gelukkig niet van, vaak trekken de ouders hun kroost al preventief bij zich als ze mijn hond zien, aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook wel weer makkelijk.
Da's het voordeel van jouw soort hond.
Op die sullige labrador van mij rennen ze meteen af.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:32:35 #173
17709 hollander172
pi_59339081
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Da's het voordeel van jouw soort hond.
Op die sullige labrador van mij rennen ze meteen af.
Oh kinderen doen dat bij die van mij ook hoor, hij heeft droopy ogen en hangwangen dus zolang ie niet gaat grommen ziet hij er in hun ogen heel schattig uit. Kan zo snel even geen beter plaatje vinden maar ik vind het niet geheel onbegrijpelijk, dit is wat een kind vanaf een jaar of 5/6 ongeveer ziet:

pi_59347889
Er is nu ook een PvdA-er (hoe kan het ook anders) die pleit dat alleen pittbulls in achterstandswijken gemuilkorfd moeten worden
pi_59348258
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:56 schreef Repeat het volgende:
Hele slechte ontwikkeling dat die intens lelijke kuthonden de straat weer op mogen.
Jij mag toch ook over straat?
X
X
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')