en Kazan?quote:Op maandag 9 juni 2008 18:12 schreef Erwinios het volgende:
Jaja, het is weer zover,
heb uit betrouwbare bron dat Groeten Terug weer op de buis komt!
Nog meer fout vermaak van familie de Smet en de Leeuw
Ik denk het toch van wel, weet alleen dat er een nieuw seizoen wordt geschoten met sowieso deze 2 families, dus ik geloof dat de familie Kazan ook wel weer van de partij isquote:
De Gaypride... Wat doen ze die mensen aan!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:28 schreef Muchenje het volgende:
http://www.nufoto.nl/2008(...)names-groeten-terug/
here they are
Het wordt dus zaterdag 1 november, 21:30 op SBS6.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:33 schreef Erwinios het volgende:
Heb net te horen gekregen dat 13 September de nieuwe afleveringen beginnen
Can't wait
quote:In de eerste aflevering van het spectaculaire nieuwe seizoen van Groeten Terug zien we twee Nederlandse families terug die vorig jaar de reis van hun leven maakten in Groeten Uit De Rimboe.
De bekende goochelaar Hans Kazàn reist in deze eerste uitzending samen met zijn dochter Lara af naar Kenia, waar zij vier leden van de Samburu stam zullen uitnodigen. Stamoudste Lemutyan besluit dat niet alleen hijzelf, maar ook de krijger Lopiday en de vrouwen Negisan en Ndeke mee zullen gaan naar Spanje, waar Hans met zijn gezin woont. Daar wacht de Samburu een warm onthaal door de rest van de familie, maar eenmaal aangekomen bij het huis van de Kazànnetjes moet een van de gezinsleden het meteen ontgelden.
De Dogon stam in het Afrikaanse Mali krijgt bezoek van Harm de Leeuw en zijn stiefdochter Raïssa. De chief van de stam besluit dat de mannen Pengere en Djougal en de vrouwen Yadomo en Yassike met Harm mee zullen gaan. Onderweg vallen de stamleden van de ene verbazing in de andere als ze voor het eerst in hun leven een vliegtuig zien en overnachten in een luxe hotel. En als de Dogon na hun lange reis eindelijk in Nederland zijn, staat hen daar nog een verrassing te wachten, want Harm neemt ze direct mee naar een speciaal evenement in Amsterdam.
http://www.sbs6.nl/web/show/id=237899/langid=43/contentid=32209/dbid=220/typeofpage=73941
bronquote:Samburu-stam nu te gast bij familie Kazàn in Spanje
„Waar is de KOE, waar is het Bloed?”
Emotioneel weerzien in ’Groeten Terug’
ZA. SBS 6, 21.30 UUR
door MARCEL FROST
MARBELLA – Een tankwagen staat op de oprit van huize Kazàn in het Spaanse Marbella. Aan het einde van lange, dikke slangen proberen loodgieters de oorzaak te vinden van een verstopping. Vermoedelijk hebben Kazàns gasten, vier leden van de Keniaanse Samburu-stam, ’iets’ door het toilet gespoeld waar het afvoersysteem niet voor is bedoeld. Vader Hans blijft er laconiek onder. „Weten die mensen veel, ze hebben in het vliegtuig hiernaartoe voor het eerst in hun leven een wc gezien.”
Vorig jaar waren Hans, ega Wendy en hun kinderen Renzo, Oscar, Steven, Lara en Mara (de vriendin van Renzo) te gast bij de Samburu voor het programma Groeten uit de Rimboe. Nu logeren de Kenianen twee weken bij de familie Kazàn, te zien in Groeten Terug. Sinds negen jaar wonen ze in een ruime bungalow in een buitenwijk van Marbella, vlak bij het strand. In de tuin, naast het zwembad, klinkt gezellig gekwebbel. De Samburu lunchen, pannenkoeken met stroop én suiker. „Ze zijn gek op zoetigheid”, vertelt Wendy. „Niet zo vreemd, want thuis eten ze drie keer per dag een smakeloze meelpap, af en toe is er een stukje geit of koe. Dat aten wij dus ook toen we daar waren”, zegt ze met een vies gezicht. „Ze wonen echt midden in de rimboe, er groeit daar niet eens fruit.”
’Badmeester’
Het gelach in de tuin wordt luider. De Samburu zijn het zwembad ingestapt en spetteren er vrolijk op los. Hans haalt in een reflex de mobiele telefoon uit zijn broekzak, legt deze op tafel en staat in drie ferme stappen bij het water. „Ze hebben deze week voor het eerst in hun leven gezwommen, ik ben als de dood dat er iets gebeurt”, vertelt ’badmeester’ Hans. „Het enige water dat ze thuis hebben is regen.”
Een ding moge duidelijk zijn: de Kazàns en de Samburu hebben elkaar voor altijd in hun hart gesloten. Hans: „Het zijn zulke lieve, aardige mensen. Beschaafd en intelligent ook. Het was echt een emotioneel weerzien. Lara en ik hebben hen opgehaald in Kenia. Ze vroegen meteen naar Renzo, Oscar, Mara en Wendy, ze kenden al onze namen nog.” Om zijn pols zit een kleurrijke armband met daarop het woordje ’HANDS’. Lachend: „We hebben er allemaal een gekregen, op die van Oscar staat ’OSKA’.” Er was nog een andere verrassing: „Een van de twee vrouwen blijkt zwanger te zijn, ik vermoed een maand of vijf. Dat merkte ik pas toen ik haar hielp met het omdoen van de gordel in het vliegtuig. We hebben er wel naar gevraagd voordat we hen hierheen haalden, maar in die cultuur praat je daar kennelijk niet over.”
„Als wij zeggen dat het goed is durven ze alles”
De Samburu vallen in de westerse wereld van de ene verbazing in de andere. Hans: „Het begon al met de roltrap op de luchthaven, dat vonden ze heel wat. Voetje voor voetje durfden ze erop, alleen het meegereisde stamhoofd, 67 jaar oud, is nergens bang voor. Wij zouden zeggen: die man is ontzettend cool. De stofzuiger, dat is ook wel een heel apart ding. Een slang die alles eet… En strijken: Renzo heeft hun uitgelegd dat de warmte uit de muur komt en via een kabel naar de strijkbout gaat. Het stamhoofd heeft vervolgens Renzo’s T-shirt staan strijken. Zoon Steven: „Ze passen zich razendsnel aan: ze aten de eerste avond meteen met mes en vork. De zee vonden ze wel heel bijzonder. In het begin waren ze bang dat het kabbelende water hen wilde opeten. Waar de golven toch vandaan komen, wilden ze weten. Tja, probeer daar eens antwoord op te geven.”
Mara vertelt over het bezoek dat de Samburu hebben gebracht aan hun show in Marbella. „Ze zeiden steeds weer ’thuis, thuis’. Kennelijk zagen ze dat Renzo, Oscar en ik op het podium thuishoren.” De drie vormen samen het illusionistentrio Magic Unlimited, Steven is daarbij de stuwende kracht achter de schermen. Hans geeft momenteel veel lezingen in Nederland, waarin hij vertelt over de successen en tegenslagen in zijn leven. De vijftienjarige Lara gaat nog naar school.
Volgende kolom
• De Kazàns en de Samburu hebben elkaar voor altijd in hun hart gesloten.
FOTO’S: ELVIN
• In Marbella hebben de Keniaanse gasten voor het eerst in hun leven gezwommen.
• De Samburu zijn gek op zoetigheid. Volgens Wendy Kazàn is dat niet zo vreemd: „Thuis eten ze drie keer per dag een smakeloze meelpap.”
Blind vertrouwen
De communicatie tussen de Samburu en de Kazàns verloopt deels via een tolk, maar over het algemeen begrijpen ze elkaar ook zonder hulp. Wat opvalt, is dat de Samburu blind vertrouwen hebben in de Kazàns. Ze hebben het hele gezin zelfs officieel tot leden van de Samburu-stam benoemd. Oscar: „Als wij zeggen dat het goed is, durven ze alles. Zo proeven ze bijvoorbeeld alles wat wij hun voorzetten. Alleen van vis moeten ze helemaal niets hebben. Kip of varkensvlees vinden ze ook niet echt lekker, maar ze hebben het wel geprobeerd. Rund staat boven aan de lijst, want dat eten ze thuis ook.” Renzo: „Alleen snappen ze niet helemaal hoe wij aan ons vlees komen. ’Waar is de koe, waar is het bloed’, vroegen ze tijdens het eten. We hebben ze meegenomen naar de supermarkt en laten zien hoe vlees hier wordt verkocht. Maar ook daar was de vraag: ’waar is de koe dan?’ Vervolgens hebben we proberen uit te leggen dat de dieren op weer een andere plek worden geslacht.”
Voor het tv-programma staan tal van activiteiten gepland, zoals flamencoles, vissen, een bezoek aan de dierentuin of een proeverij van Nederlandse producten uit het nabije Hollandse winkeltje. Maar het allerliefste zijn ze gewoon thuis en het lekkerste eten kookt Wendy, zo vertellen de Samburu. Wat ze straks terug in Kenia – even afgezien van de Kazàns zelf natuurlijk – het meeste zullen missen? Beurtelings vallen de woorden ’huis zonder lek dak’, ’douche’, ’zacht bed’ en ’zwembad’. In Spanje blijven willen ze geen van allen. Ze gaan straks héél graag terug naar huis, want het allerbelangrijkst voor hen zijn toch hun eigen gezinnen.
Maar wat in hemelsnaam zouden de Samburu toch door het toilet hebben gespoeld? Hans: „Misschien een handdoek? De loodgieters hebben de boel op diverse plekken opengebroken en niets gevonden. Ik vrees dat we daar nooit meer achterkomen…”
Juistquote:Op zaterdag 1 november 2008 21:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
"Als ze niet luistert mag je haar slaan"
Ze zullen best *iets* vereren of in iets geloven wat voor ons simpelweg vertaald is als "God".quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:51 schreef Karina het volgende:
Kan me niet voorstellen dat die stammen iets roepen over god.
Dat hoorde ik ook.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:28 schreef J.Herrer het volgende:
Hij sprak wel bijna foutloos een zin Nederlands uit
Dat zijn gewoon acteurs man
Ze hebben hun kleurtje nou niet bepaald meequote:Op zaterdag 1 november 2008 22:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Uitkijken voor de politie? Ze zijn hier toch niet illegaal ofzo.![]()
Nee dat niet, maar ik kan me niet voorstellen dat SBS zomaar mensen illegaal hiernaartoe laat komen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:33 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ze hebben hun kleurtje nou niet bepaald mee
Zo te horen wel ja.. "zij doet het met vrouwen" oidquote:Op zaterdag 1 november 2008 22:46 schreef Tabloid het volgende:
Is dat ene meisje nou een lesbie ofzo?
wie?quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:46 schreef Tabloid het volgende:
Is dat ene meisje nou een lesbie ofzo?
dat regelen die gasten wel. geen pas , geen programma.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik kan me niet voorstellen dat SBS zomaar mensen illegaal hiernaartoe laat komen.
Ja, blijkbaar?quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:48 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Zo te horen wel ja.. "zij doet het met vrouwen" oid
Nee, zij deden mee aan de Belgische versie van een aantal jaar geleden. SBS heeft deze beelden simpelweg gekocht van VTM.quote:
ze gaan naar een show van de zonen.quote:Op zondag 2 november 2008 15:57 schreef J.Herrer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze allemaal in Spanje gaan doen
Als je je hele leven in de rimboe hebt gewoond en je komt voor het eerst in een stad als Madridgekkenhuis
Maar ze zullen wel naar een goochelaarshow ofzo gaan, en meer van dat soort bullshit
Vanavond toch pas de eerste afleveringquote:
Shitquote:
da's die rambo wannabe idioot? Hoe triest ben je als je de hele dag met zo'n debiel ding op je kop gaat zitten? Of zou er 'moron' op z'n voorhoofd gebrandmerkt staan ofzo?quote:
Ja die mafkees. Z'n broertje heeft een lekkere chick gescoord, hij loopt veel liever de hele dag met een doekje om z'n kopquote:Op zaterdag 8 november 2008 21:42 schreef Danny het volgende:
[..]
da's die rambo wannabe idioot? Hoe triest ben je als je de hele dag met zo'n debiel ding op je kop gaat zitten? Of zou er 'moron' op z'n voorhoofd gebrandmerkt staan ofzo?
En het huis beweegt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:37 schreef rene90 het volgende:
Heerlijk, van vorige week vond ik het mooist toen ze in de lift stonden en ze zeiden "dit is vast hun huis'
Tja ze kennen niet anders hequote:Op zaterdag 8 november 2008 21:49 schreef tong80 het volgende:
Ze vergelijken hun mannen steeds met dierenm de één is een kikker de ander een aap
Wow...Jou reactie niveau is nog lager dan dat van die Afrikanen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:59 schreef Frasier het volgende:
Typisch dat die Afrikanen zich niet aan willen passen aan onze gewoontes (het slapen van mannen en vrouwen bij elkaar)
Lekker makkelijk weer om mijn niveau als laag af te doen terwijl je weet dat als je er objectief naar kijkt ik gelijk hebquote:Op zaterdag 8 november 2008 22:00 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Wow...Jou reactie niveau is nog lager dan dat van die Afrikanen.
Knap
Of heerlijke boerenkool met worst of hutspotquote:Op zaterdag 8 november 2008 22:02 schreef tong80 het volgende:
Krijgen ze friet waarom niet degelijk Nederlands eten zoals Fu hong Hey of Pabi Panjang ?
Heb jij Groeten uit de rimboe gezien met deze familie?quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:01 schreef Frasier het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer om mijn niveau als laag af te doen terwijl je weet dat als je er objectief naar kijkt ik gelijk heb
quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Gaan ze me besnijden.
Als ze me gaan besnijden, waarschuw even.![]()
Volgende week whehehehehequote:Op zaterdag 8 november 2008 22:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Gaan ze me besnijden.
Als ze me gaan besnijden, waarschuw even.![]()
quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:45 schreef Danny het volgende:
[..]
zoveel mensen in hun ondergoed had niet gehoeven
Ze mogen dan wel op tv zijn..het blijven Tokkiesquote:Op zondag 9 november 2008 14:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat ben je dan ook voor paupers. Ben je op bezoek bij een Afrikaanse stam die al geen fuck hebben krijg je letterlijk alles wat ze maar te bieden hebben. En dan zijn ze bij jou in Nederland en ga je fucking patat halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |