nogal een late reactie ik weet het maar ...quote:Op maandag 10 mei 2010 17:08 schreef Mausels het volgende:
Mijn oom heeft ook voor een aantal maanden gediend in het vreemdelingen legioen.. maar dat 'apart' is dat wereldje, je word geroepen en mag geen vragen stellen je moet gewoon wachten, en weet je vandaag niet waarom? dan blijf je maar wachten tot morgen..
Een man die wordt verleid voor een vrouw en iedere keer als hij een stijve kreeg werd erop geslagen, totdat er uiteindelijk niks meer gebeurde, zo was hij breed inzetbaar en door niks te verleiden..
ook bijzonder vreemd dat je daar gewoon niemand meer bent, geen eigen ID meer je bent gewoon een van 'hen'.
Voor mij ook erg moeilijk te snappen wat iemand trekt om die kick te krijgen..
Defensie lijkt me wel erg gaaf, dienen voor je land maar dan zonder van die maffe regels en fratsen
Tuurlijk maar Frankrijk heeft vaker, en momenteel ook, geprobeerd vrede te brengen in onrustige gebieden. Frankrijk staat vaak voorop wat betreft militair ingrijpen in landen als Syrië.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:16 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja? En wat als Frankrijk opeens besluit Assad te steunen en je opstandelingen in bedwang moet gaan houden? Jij beslist niet waar en hoe je gaat ingrijpen, dat doen anderen voor je.
Ah, van die gast die zelfmoord pleegde.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:38 schreef Rave_NL het volgende:
Who is the happier man, he who has braved the storm of life and lived...
Or he who has stayed securely on shore and merely existed?
- Hunter S. Thompson
Heb je geleefd als je bij het Franse Vreemdelingenlegioen hebt gediend, heb je dan de storm van het leven doorstaan, of niet? Voor mij is het dat wanneer iets op je pad komt, dat je het dan niet moet ontwijken, als jouw land of jouw idealen in gevaar zijn dan zal ik die niet uit de weg gaan, en dat zijn is de storm van het leven, mensen die die storm aan zich voorbij laten gaan hadden kennelijk andere prioriteiten!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:38 schreef Rave_NL het volgende:
Who is the happier man, he who has braved the storm of life and lived...
Or he who has stayed securely on shore and merely existed?
- Hunter S. Thompson
Mijn reactie onderstreept dat het gaat er voor mij om wat Rave_NL er mee heeft bedoeld (maar misschien bedoelde hij iets anders).quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:07 schreef sp3c het volgende:
die quote gaat niet puur om het legioen of het leger of oorlog of wat dan ook
think about it ...
Nee ok maar je moet dan ook begrijpen dat je voor Frankrijk gaat vechten, de Franse belangen in de wereld, en dat het dan misschien allemaal net iets anders is dan in Nederland.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:39 schreef sp3c het volgende:
hetzelfde gok ik
als je het vreemdelingenlegioen wil doen dan moet je het doen en niet gaan lopen mieten dat Frankrijk misschien (heel vaak) slechte keuzes maakt
Zolang ik een Nederland paspoort heb en me verbonden voel met Nederland mag ik claimen dat die belangen wel degelijk ook die van mij zijn, maar wat zijn de Nederlandse belangen, dat is de vraag.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:43 schreef sp3c het volgende:
de Nederlandse belangen zijn ook niet altijd jouw belangen
Natuurlijk wel... En als dat niet meer is dan zijn we vervallen tot bananenrepubliek. Niet realistisch imo.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:43 schreef sp3c het volgende:
de Nederlandse belangen zijn ook niet altijd jouw belangen
Exact, alhoewel ik van mening ben dat het huidige politieke stelsel meer dan eens de wensen overlaat, daar zou wel wat hervorming in mogen komen maar ben meer dan tevreden over Beatrix.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:47 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Natuurlijk wel... En als dat niet meer is dan zijn we vervallen tot bananenrepubliek. Niet realistisch imo.
Nederland = het volk onder leiding van z'n vertegenwoordigers en koningin.
Waarom zou je in het leger gaan als je van mening bent dat het niet jouw belangen zijn?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:51 schreef sp3c het volgende:
mwah je hebt gewoon een eigen mening meegekregen van je moeder dus je kunt gewoon besluiten dat wat Nederland doet niet in jouw belang is als Nederlander
als militair moet je dat naast je neer kunnen leggen, dat is in het vreemdelingenlegioen niet anders
Je moet toch wel ergens vertrouwen hebben dat wat je verdedigt als militair toch jouw belangen zullen zijn, daarom vroeg ik ook laatst op dit forum aan defensie- en politiepersoneel waar zij de lijn zouden trekken mocht het hier uit de hand lopen, zien zij hun baan als agent of soldaat puur als beroep of komen zij daadwerkelijk op voor bepaalde idealen, idealen van goed leven, veiligheid.quote:
Bij sommige posters wel, zoals ik zou doen voor idealen en wat ik als belangen zie en die trokken duidelijk de lijn, maar dat gold niet voor iedereen nee haha.quote:
Er is natuurlijk altijd een verschil tussen zeggen en daadwerkelijk doen geef ik je groot gelijk in en is een belangrijk onderscheid. Desalniettemin, als mensen zich er bewust van zijn en daadwerkelijk stellen dat ze voor die idealen opkomen, dan vind ik dat toch ook wel iets zeggen. Ik vind andere redenen om voor het leger te kiezen nog al dubieus. Daarom moet iemand naar mijn mening ook wel echt een goede reden hebben om bijvoorbeeld voor het Franse vreemdelingenlegioen te kiezen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 03:11 schreef sp3c het volgende:
het is geen eerlijke vraag
er is geen lijn, je begint ook niet je vrouw in elkaar te slaan dat begint met een beetje schelden en van daaruit gaat het van kwaad tot erger als je een rotmens bent
als militair ga je er van uit (als beroepsmilitair moet je er denk ik in geloven) dat je geen rotregering hebt maar er zijn echt maar heel weinig mensen die echt een punt hebben waar ze zeggen 'tot hier en niet verder' ... de massa laat zich gewoon meeslepen met de emotie
geld niet alleen voor militairen
Neen, het sloeg op dit:quote:
Uit het zelfde stuk:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:20 schreef 010Beats het volgende:
Dienen in het Legioen lijkt me iets moois maar de zware trainingen vooraf houden me nog even tegen. Ik wil niet zakken en na 4 maanden alweer thuis komen.
Maar geloof je dat eckt?quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
nogal een late reactie ik weet het maar ...
loooooooooooooooooooooooooool
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |