abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:18:29 #251
300131 Internetheld
Pussyranger
pi_81193851
TVP zeer intressant
Ik Ben Stoer!
  zondag 9 mei 2010 @ 16:43:57 #252
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_81216914
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:18 schreef Pas259 het volgende:
Even een reactie op een paar posts terug.

Je kan dus als vreemdeling in een ander leger dienen?

Natuurlijk zonder anonimiteit zoals bij het FVL.

Heeft iemand hier meer informatie over?
Aan welk land zit je te denken?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zondag 9 mei 2010 @ 16:48:51 #253
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_81217094
België is actief aan het werven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_81221206
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:48 schreef Rave_NL het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je link?
pi_81221448
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:43 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Aan welk land zit je te denken?
Niet serieus maar laten we zeggen iets in Scandinavië.
  zondag 9 mei 2010 @ 20:16:19 #256
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_81224673
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:49 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Niet serieus maar laten we zeggen iets in Scandinavië.
Het feit dat het van de Nederlandse wet mag betekent natuurlijk niet dat je toegelaten wordt, meestal moet je de nationaliteit van een land hebben.
pi_81258774
Mijn oom heeft ook voor een aantal maanden gediend in het vreemdelingen legioen.. maar dat 'apart' is dat wereldje, je word geroepen en mag geen vragen stellen je moet gewoon wachten, en weet je vandaag niet waarom? dan blijf je maar wachten tot morgen..
Een man die wordt verleid voor een vrouw en iedere keer als hij een stijve kreeg werd erop geslagen, totdat er uiteindelijk niks meer gebeurde, zo was hij breed inzetbaar en door niks te verleiden..
ook bijzonder vreemd dat je daar gewoon niemand meer bent, geen eigen ID meer je bent gewoon een van 'hen'.

Voor mij ook erg moeilijk te snappen wat iemand trekt om die kick te krijgen..

Defensie lijkt me wel erg gaaf, dienen voor je land maar dan zonder van die maffe regels en fratsen
pi_81259054
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:48 schreef Rave_NL het volgende:
SPOILER
Las pas dat er al best veel Nederlanders in het Belgisch leger werken.
  maandag 10 mei 2010 @ 17:22:12 #259
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_81259327
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:15 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Las pas dat er al best veel Nederlanders in het Belgisch leger werken.
Snap niet waarom je dat zou willen, de bezuinigingen zijn daar nog erger en de helft van het leger spreekt een andere taal.
pi_109371186
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_109372746
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:35:57 #262
377663 010Beats
Half Zwitser Half Rotterdammer
pi_112795018
hoi Fokkers,

heb me speciaal voor dit topic aangemeld bij Fok, alhoewel ik de site en blog al veel langer volgde.
Ik ben op zoek naar info over het Vreemdelingenlegioen en liefst uit eerste hand.
Scarafax reageert niet echt,, iemand anders die me wat kan vertellen??
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:19:55 #263
211797 Esses
Splendide mendax
pi_112807597
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:35 schreef 010Beats het volgende:
hoi Fokkers,

heb me speciaal voor dit topic aangemeld bij Fok, alhoewel ik de site en blog al veel langer volgde.
Ik ben op zoek naar info over het Vreemdelingenlegioen en liefst uit eerste hand.
Scarafax reageert niet echt,, iemand anders die me wat kan vertellen??
Goh er staat dat je immers een jaar geen internet hebt *doh*. Overigens, waarom zou je gaan?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:52:57 #264
377663 010Beats
Half Zwitser Half Rotterdammer
pi_113493075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:19 schreef Esses het volgende:

[..]

Goh er staat dat je immers een jaar geen internet hebt *doh*. Overigens, waarom zou je gaan?
Geen internet?? Vreemd joh, maar ik zal uitleggen waarom.

tijd terug had ik veel schulden, kon geen kant meer op en dan kan je 2 dingen doen; weglopen voor je problemen of hulp zoeken. Ik heb alle opties die er waren over vluchten uit Nederland onderzocht (per boor naar Brazilië etc, en Vreemdelingenlegioen) en uiteindelijk toch maar gekozen voor de hulp van Schuldhulpverlening. Nu zit ik er enkele weken erin en moet bekennen dat het zwaar is (35 euro per week). Dat duurt 3 jaar en kan ik best volhouden denk ik.

Maar het beeld van mezelf in het Vreemdelingenlegioen kan ik niet uit mn hoofd zetten.
Ik ben vrij sportief ingesteld en wil graag mezelf uitdagen in die zware omstandigheden. Ook na 5 jaar mezelf als Frans staatsburger kunnen gaan vestigen met wat geld in Frankrijk is een aardig vooruitzicht. Maar ook de beelden uit Syrië doen me veel! Heel de wereld kijkt toe hoe Assad hele dorpen uitmoord! Ik vind het goed dat je kan zeggen dat je er tenminste iets aan gedaan hebt terwijl de rest toekeek.
pi_113496945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2010 01:37 schreef Pumatje het volgende:
om even in te gaan op wat posts hier terug.

die jongen met die Oren, probeer het Belgische leger.
En betreft als niet jood het IDF joinen.. gaat hem niet worden, tenzij je Joods WILT worden.. believe me.. I'v tried. Heb het een en ander over en weer gemaild.
Het IDF is voor zover ik weet voor Joden en voor mensen met Joodse familieleden.
Heb jij een Joodse grootouder, dan mag jij bij het IDF, als je geen Hebreeuws kan spreken krijg je dit eerst een paar maanden aangeleerd. Vervolgens zal je dienstplicht volgen, verschillende brigades en onderdelen zoals je weet, wil je bij de echte elite dan moet je bij aanvang al voor een specifieke brigade kiezen en natuurlijk ook worden gekozen. Stel je het jezelf niet al te licht voor, Israel heeft niet een enorme populatie en het kaf wordt dan ook echt van het koren gescheiden, word je gekozen dan krijg je dan ook wel meteen zo'n beetje de beste militaire training die bestaat.

Ik heb gehoord van een Israëliër die bij een elite-eenheid zat dat er van je verwacht wordt dat je op elk punt in het Midden-Oosten (bijvoorbeeld dus) gedropt kan worden, je missie dient uit te voeren, en wanneer nodig je eigen weg terug moet vinden. Dus soms geen helikopter die op je wacht, maar zelf je weg door de vijandelijke linies heen vechten, en dit kan dus ook in Iran of Irak zijn.

Die man zei ook dat, maar hier kan ik me vergissen omdat hij een beetje in gebroken Nederlands sprak, dat hij voor een oefening in Irak werd gedropt en zelf maar de weg (met z'n groep uiteraard) de weg terug naar Israel moest terug zien te vinden. Ik denk dat de elite van de elite binnen het Israelische leger het Franse Vreemdelingenlegioen wel overtreft, maar dat is wat ik denk, uiteraard.

----

Vraagje, als je je hebt aangemeld voor dit legioen, krijg je dan ook een Frans paspoort?
Lijkt me raar als je als alleen Nederlander promotie wilt maken?
pi_113496996
Het hele concept van special forces/commandos is het langdurig opereren achter vijandelijke linies zonder logistieke ondersteuning. Lijkt me geen bijzonderheid specifiek van IDF SF ;)
pi_113497002
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:49 schreef jpjedi het volgende:
Het hele concept van special forces/commandos is het langdurig opereren achter vijandelijke linies zonder logistieke ondersteuning. Lijkt me geen bijzonderheid specifiek van IDF SF ;)
Begrijp ik, misschien leg ik het niet helemaal goed uit, maar met betrekking tot het IDF ging het veel verder. Ik kan er moeilijk mijn vinger op leggen, misschien komt het door hun jarenlange ervaring met deze problematiek waarbij dergelijke acties bijna elke dag wel kunnen worden ingezet, desalniettemin een bijzondere groep inderdaad.
pi_113497013
IDF eenheden zal zeker specifieke eisen en taken kennen want de omstandigheden zijn daar ook veeleisend.

Een van mijn vrouwelijke medewerkers heeft vrijwillig dienstplicht gedaan in het IDF. Wel apart te weten dat een vrouwtje op kantoor een wapen blind kan demonteren en monteren :')
pi_113497030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:57 schreef jpjedi het volgende:
IDF eenheden zal zeker specifieke eisen en taken kennen want de omstandigheden zijn daar ook veeleisend.

Een van mijn vrouwelijke medewerkers heeft vrijwillig dienstplicht gedaan in het IDF. Wel apart te weten dat een vrouwtje op kantoor een wapen blind kan demonteren en monteren :')
Een beetje offtopic maar dit wil ik je niet onthouden.

SPOILER
Want er staan flinke straffen op als je je wapen kwijtraakt in je vrije tijd.
pi_113497035
Er is zelfs een topic op Fok! Over IDF babes _O_

Edit: Kan het niet vinden :'( was geloof ik gestart door Ijsmuts

Edit2: gevonden! Dames in uniform
pi_113513145
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:52 schreef 010Beats het volgende:
Maar ook de beelden uit Syrië doen me veel! Heel de wereld kijkt toe hoe Assad hele dorpen uitmoord! Ik vind het goed dat je kan zeggen dat je er tenminste iets aan gedaan hebt terwijl de rest toekeek.
Ja? En wat als Frankrijk opeens besluit Assad te steunen en je opstandelingen in bedwang moet gaan houden? Jij beslist niet waar en hoe je gaat ingrijpen, dat doen anderen voor je.
Ja, ik generaliseer.
pi_113514614
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:16 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja? En wat als Frankrijk opeens besluit Assad te steunen en je opstandelingen in bedwang moet gaan houden? Jij beslist niet waar en hoe je gaat ingrijpen, dat doen anderen voor je.
Bestaat dat risico niet bij bijna elk leger?
pi_113519465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:49 schreef DeParo het volgende:
Bestaat dat risico niet bij bijna elk leger?
Ja, en daar moeten mensen zich bewust van zijn. Ik vind het niet de juiste reden om een leger in te gaan,
Ja, ik generaliseer.
pi_113520063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:37 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, en daar moeten mensen zich bewust van zijn. Ik vind het niet de juiste reden om een leger in te gaan,
Ik zou het doen om de idealen en belangen van een bepaald land of een bepaalde groep te beschermen. Ik denk dat iemand die kiest voor het vreemdelingenlegioen, zonder specifieke binding met Frankrijk, dan ook bewust kiest voor actie en oorlog. Ik ben het met je eens dat de nadruk op het helpen aan vrede en stabiliteit lichtelijk overdreven is (naar mijn mening althans). Dan kan je beter je eigen politieke partij/beweging/organisatie oprichten.
pi_113520484
Je kan zelfs bij de Bundeswehr dienen je moet dan wel het Duits machtig zijn en in Duitsland wonen. ;)
Ура для россии
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')