abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 juni 2008 @ 17:51:20 #1
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59223689
Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we gewoon weer verder over de dingen die ons bezighoudt.
quote:


[ Bericht 43% gewijzigd door MuteZukini op 08-06-2008 17:58:34 ]
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 17:52:04 #2
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59223703
Je was me voor
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:40 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

Nou voor zover ik weet mag je het gewoon gebruiken, als ik dat kwakje wil gebruiken dan ben ik in principe onvruchtbaar en kan niks verwekken, praktsch gezien ben ik dan wel de verwekker maar ik ben er met mijn lichaam niet meer toe in staat. Daar gaat het om, anders was het mij wel verteld, en ze mogen het niet vernietigen zonder mijn consent of overlijden en dan de consent van m'n familie. Dat is gewaarborgd hoor!

En zodra ik het niet meer nodig heb ken ik genoeg lebische meiden aan wie ik het zou kunnen doneren
Maar ik ga voor natuurlijk
Mijn vraag: was het toevallig verzekerd al dan niet gedeeltelijk, anders zie ik het donker in...... (Géén centen......)

* NoktetMort hoopt niet dat het nummertje 13 voorbode is voor ongeluk in transland
pi_59223775
Bovendien, hoe zouden ze willen afdwingen dat je niks meer met eventueel ingevroren sperma doet? Heb je dan Valsheid in Geschrifte gepleegd? Of kan je dan gewoon niet als "vader" op 't geboortebewijs vermeld worden (alsof je dat zou willen...)?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hildy op 08-06-2008 18:03:05 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 8 juni 2008 @ 17:54:39 #4
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59223780
never mind!!!
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 18:03:49 #5
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59224041
Dus we gaan hier verder.... de eerste post van 13 is al aangepast
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:52 schreef NoktetMort het volgende:
Je was me voor
[..]

Mijn vraag: was het toevallig verzekerd al dan niet gedeeltelijk, anders zie ik het donker in...... (Géén centen......)

* NoktetMort hoopt niet dat het nummertje 13 voorbode is voor ongeluk in transland
het kost maar iets van 36 euro per jaar, is wettelijk vastgesteld, het is namelijk op verwijzing, ik zou het misschien zelfs vergoed kunnen krijgen op bassis van het feit dat ik door mijn behandeling onvruchtbaar ben en dus die verwijzing had.
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:54 schreef Hildy het volgende:
Bovendien, hoe zouden ze willen afdwingen dat je niks meer met eventueel ingevroren sperma doet? Heb je dan valsheid-in-geschriften gepleegd? Of kan je dan gewoon niet als "vader" op 't geboortebewijs vermeld worden (alsof je dat zou willen...)?
tuurlijk hoef ik niet als vader op het geboortebewijs, ik ben dan moeder en biologisch vader, dat is wat bureaucratisch gedoe wat geen probleem hoeft te zijn. Belangrijkste is dat ik en m'n toekomstige lief allebei ouders zijn van onze kinderen ....ja meervoud
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 18:06:42 #6
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59224138
36 euro per jaar is niks; Maar het, ehm, "storten" zeg maar kost iets van over de 300 nog wat euro?
pi_59224272
Kun je zo'n verwijzing ook krijgen als je nog niet door de diagnostische fase van het VUmc bent? Dat ik straks van de hormonen onvruchtbaar wordt is namelijk wel duidelijk. Maar ik 'tuck' (dag-in dag-uit) zeg maar altijd en dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor 'de productie van reproductieve cellen'. Dus ik zou eigenlijk best graag nu al zoiets willen laten opslaan.
  zondag 8 juni 2008 @ 18:13:11 #8
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59224295
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:06 schreef NoktetMort het volgende:
36 euro per jaar is niks; Maar het, ehm, "storten" zeg maar kost iets van over de 300 nog wat euro?
waar haal je dat vandaan, heb het vorig jaar oktober vlak voor me begin met hromonen afgeleverd en heb sindsdien alleen die rekening van 36 euro gekregen... mij is persoonlijk door de VU noch door de Radboud (waar 't ligt opgeslagen) iets vertelod over 300 euries


nog even terukomen op Eline:
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:43 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

En dan nog een dokter vinden die geen ethische bezwaren heeft tegen het kunstmatig inbrengen van embryos van lesbienne/ts-lesbienne ouders.
bij priveklinieken zal men vast geen bezwaren hebben, ik moet sowieso IVF laten doen (om verminderde vruchtbaarheid bij aflevering indertijd), hoop dat wel vergoed te krijgen. De Radboud doet het nog niet tegenwoordig, geld voor alle lesbische koppels.... ....maar kan me niet voorstellen dat zulke achterlijkheid wijverbreid is.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 18:13:48 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59224309
Welke doen we nou?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 8 juni 2008 @ 18:16:07 #10
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59224355
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:11 schreef Eline2602 het volgende:
Kun je zo'n verwijzing ook krijgen als je nog niet door de diagnostische fase van het VUmc bent? Dat ik straks van de hormonen onvruchtbaar wordt is namelijk wel duidelijk. Maar ik 'tuck' (dag-in dag-uit) zeg maar altijd en dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor 'de productie van reproductieve cellen'. Dus ik zou eigenlijk best graag nu al zoiets willen laten opslaan.
daardoor zit k nu waarschijnlijk ook met IVF als ik kinderen wil, maar nee je krijgt niet eerder een verwijzing dan je groen licht voor hormonen hebt. Als je dat wel wilt, moet je goed zoeken voor een zaadbank waar ze het wel al willen opslaan en dan zit je wel met hogere kosten, omdat het niet om vruchtbaarheidsredenen nodig zou zijn , vermoed ik.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 18:16:27 #11
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59224359
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:13 schreef wonderer het volgende:
Welke doen we nou?
DEZE!!!

dus reageer er op los terwijl ik ga koken en eten
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 18:21:00 #12
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59224457
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:13 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

waar haal je dat vandaan, heb het vorig jaar oktober vlak voor me begin met hromonen afgeleverd en heb sindsdien alleen die rekening van 36 euro gekregen... mij is persoonlijk door de VU noch door de Radboud (waar 't ligt opgeslagen) iets vertelod over 300 euries
Raar, laatste keer dat ik keek kostte het 380 euro om het te laten opslaan, maar kijk ik inderdaad naar het Radboud dan vertellen ze daar niks over..... alleen die 36 euro p/j

Interessant, ga ik maandag eens bespreken met m'n huisarts....... (En eigenlijk wil ik niet stoppen met androcur )
pi_59224487
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:16 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

daardoor zit k nu waarschijnlijk ook met IVF als ik kinderen wil, maar nee je krijgt niet eerder een verwijzing dan je groen licht voor hormonen hebt. Als je dat wel wilt, moet je goed zoeken voor een zaadbank waar ze het wel al willen opslaan en dan zit je wel met hogere kosten, omdat het niet om vruchtbaarheidsredenen nodig zou zijn , vermoed ik.
Hmmm... kosten, kosten en.. oh wacht... nog méér kosten.

Toch maar eens op gaan zoeken wat dat dan kost. Ik zou graag de mogelijkheid om kinderen te krijgen open willen houden namelijk. Vooral omdat ik - volgens mij - bi ben en misschien wel in de toekomst een vrouwelijke partner zou willen. Is iemand op de hoogte van de kans van slagen van IVF?
  zondag 8 juni 2008 @ 18:25:14 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59224557
Volgens mij is niet echt "een kans" maar ligt het aan de persoon.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 8 juni 2008 @ 18:26:36 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59224582
Ik snap trouwens ook niet waarom jullie allemaal per se kinderen willen. Ze zijn schijtirritant de eerste drie jaar, dan gaan ze naar school en maak je je constant zorgen, de kans op ziektes als ADHD en dyslectie lijkt steeds groter te worden, dat gezeik wil je er ook niet bij, en kom op, wie wil er in deze wereld in godsnaam een kind groot brengen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59224623
En ligt het dan aan hoeveel 'actieve reproductiecellen ' er in zitten of kan het ook aan de partner liggen? Hmm misschien kan ik beter even gaan wiki-en
  zondag 8 juni 2008 @ 18:29:00 #17
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59224643
Ik heb geen kinderen in de planning, maar ik wil wel die keus hebben.........

En achteraf wil ik geen spijt hebben, in de zin van: oh, had ik het maar gedaan.
pi_59224673
Haha... sja ik heb niet gezegd dat ik ze ook daadwerkelijk wíl. Ik wil graag de mogelijkheid openhouden. Zoals mijn leven nu is ingericht zijn kinderen absoluut geen optie... Maar wie weet wat er in de toekomst gebeurd en hoe ik er dan tegen aan kijk.
  zondag 8 juni 2008 @ 18:32:28 #19
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59224724
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:21 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Raar, laatste keer dat ik keek kostte het 380 euro om het te laten opslaan, maar kijk ik inderdaad naar het Radboud dan vertellen ze daar niks over..... alleen die 36 euro p/j

Interessant, ga ik maandag eens bespreken met m'n huisarts....... (En eigenlijk wil ik niet stoppen met androcur )
Ja je zult er wel voor moeten stoppen met androcur en dan af moeten wachten hoe snel het kwalitatief op gang komt, lijkt me wel vreselijk hoor om al die onprettigheden die androcur stopt weer terug te krijgen, maar het is 't vast waard om het af te wegen op z'n minst
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:21 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Hmmm... kosten, kosten en.. oh wacht... nog méér kosten.

Toch maar eens op gaan zoeken wat dat dan kost. Ik zou graag de mogelijkheid om kinderen te krijgen open willen houden namelijk. Vooral omdat ik - volgens mij - bi ben en misschien wel in de toekomst een vrouwelijke partner zou willen. Is iemand op de hoogte van de kans van slagen van IVF?
je kunt natuurlijk ook 3 weken niet tucken en dan afleveren in de periode net na je groen licht voor je hormonen.
De kans van IVF is zoals wonderer zegt heel verschillend, ''t scheelt wel als je partner wel gewoon vruchtbaar is, dat is meestal het lastigste met IVF als dat niet helemaal zo is.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59224767
Kinderen van anderen zijn ook vreselijk irritant. Maar sorry hoor, maar ergens is 't idee van eigen nageslacht op de wereld zetten en dat helemaal vormen en zien opgroeien wel een aantrekkelijke.

Het is op 't moment zo ongeveer 't enige wat me er van weerhoudt aan de anti-androgenen te gaan of gewoon 't hele zaakje d'r af te laten halen.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 8 juni 2008 @ 18:37:47 #21
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59224865
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef MuteZukini het volgende:

Ja je zult er wel voor moeten stoppen met androcur en dan af moeten wachten hoe snel het kwalitatief op gang komt, lijkt me wel vreselijk hoor om al die onprettigheden die androcur stopt weer terug te krijgen, maar het is 't vast waard om het af te wegen op z'n minst
Idd, en ik zit "al" 4 maanden aan de androcur, m'n testikels zijn kleiner dan een stel spruitjes
pi_59224892
Mja, ik heb ook menig maal gedacht: Ik bel gewoon mijn dokter voor een afspraak en vraag hem mij alvast androcur voor te schrijven. Maar mede om dit soort redenen doe ik het nog maar even niet. Bovendien denk ik niet dat ze bij het VUmc zo blij zullen zijn als ik zelf al even hormonen (of zijn het nou anti-hormonen?) heb gefixed. En ik heb nu al een afspraak en wil graag hun 'volledige' medewerking.
  zondag 8 juni 2008 @ 18:39:45 #23
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59224903
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:26 schreef wonderer het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom jullie allemaal per se kinderen willen. Ze zijn schijtirritant de eerste drie jaar, dan gaan ze naar school en maak je je constant zorgen, de kans op ziektes als ADHD en dyslectie lijkt steeds groter te worden, dat gezeik wil je er ook niet bij, en kom op, wie wil er in deze wereld in godsnaam een kind groot brengen?
ja als je het alleen maar van de drama kant bekijkt is het niet slim..... voor mij is het een zekerheid dat ik kinderen wil, ik wil die verantwoordelijkheid van een kind opvoeden met alle liefde dragen. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een maastschappij waar er alleen maar meer kinderen opgroeien in probleemgezinnen... en die dyslexie en ADHD dat is nog te overzien mocht dat het geval zijn.


gaat kijken of het gehakt al ontdooid is.... anders was ze wel al aan de kook
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 18:40:34 #24
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59224920
Hmm, dan ga ik maar niet aan de grote klok hangen wat ze (Het Vu) er werkelijk van vinden
pi_59225024
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:39 schreef MuteZukini het volgende:
gaat kijken of het gehakt al ontdooid is.... anders was ze wel al aan de kook



Haha... kon het niet laten
pi_59225093
Mjammie,

Ik heb zo spareribs-uit-de-aanbieding, patat, sla, en aardbeien uit eigen plantebak toe. Gezond eten is voor doordeweeks.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_59225143
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:47 schreef Hildy het volgende:
Gezond eten is voor doordeweeks.
Helemaal mee eens... en zelfs dán zondig ik nog wel eens..
  zondag 8 juni 2008 @ 18:49:08 #28
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59225147
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:43 schreef Eline2602 het volgende:

[..]




Haha... kon het niet laten
helaas me vriesvak is nie groot genoeg voor een hele koe ... klein rot vakje ....

terug on topic dan maar?
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 18:50:02 #29
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59225174
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:40 schreef NoktetMort het volgende:
Hmm, dan ga ik maar niet aan de grote klok hangen wat ze (Het Vu) er werkelijk van vinden
he vertel nou.... wij zijn hier maar een klein klokje
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59225333
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:40 schreef NoktetMort het volgende:
Hmm, dan ga ik maar niet aan de grote klok hangen wat ze (Het Vu) er werkelijk van vinden
Nou idd... ik heb wel eens gehoord dat mensen langre over hun traject doen omdat ze zelf al in de weer zijn geweest met hormomen etc. Het VUmc zou dan minder hard hun best voor je gaan doen ofzo... Maar ja... dat is van horen zeggen... en jij weet dus blijkbaar meer..
  zondag 8 juni 2008 @ 18:59:41 #31
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59225415
* MuteZukini to Noktetmort thanks voor de PM... zal het netjes voor me houden ... PM je wel terug
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 19:42:15 #32
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59226629
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:59 schreef MuteZukini het volgende:
* MuteZukini to Noktetmort thanks voor de PM... zal het netjes voor me houden ... PM je wel terug
Ja, nou wil ik weten wat het was
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 8 juni 2008 @ 19:49:45 #33
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59226934
is het niet zo dat in de VS de meerderheid zonder hulp van dokter of diagnose met hormonen begint trouwens?

* MuteZukini houdt verder haar mond
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 8 juni 2008 @ 19:51:51 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59227022
Aangezien je hier toch alles zelf moet betalen, zou ik daar niet gek van opkijken nee
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 8 juni 2008 @ 20:52:10 #35
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59229230
en hier wil niet iedereen wachten op de monopolisten van VUmc en umcG, ik vraag me eigenlijk af of het in een of ander land wel goed geregeld is...
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59229625
Thailand misschien...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 8 juni 2008 @ 21:32:42 #37
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59230726
zouden er dan wel zoveel meiden in de gezelschapsindustrie zitten als het daar met verzekering en behandeling zo goed geregeld is?? Ze hebben er wel een paar knappe chirurgen, dat zondermeer, in hun kunnen dan he.... kan me een worst schelen hoe ze er uit zien.. ..en dat bedoel ik niet dubbelzinnig
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59231912
Oh, sorry, ik bedoelde kwa toegang tot hormonen en dergelijke. Verder is Thailand inderdaad nou niet bepaald een transseksuele/transgender heilstaat.

Ik heb eigenlijk begrepen dat ongeveer de laatste 20 jaar vooral Nederland en Duitsland dat zijn. En misschien de Scandinavische landen (denk aan Christine Jorgensen, die in Denemarken is geopereerd indertijd). Want hoewel "Amsterdam" en "Groningen" verstikkend kunnen werken is 't wel makkelijk als je eenmaal door ze bent geaccepteerd; dan is 't geloof ik enkel nog een kwestie van netjes op de afspraken komen...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_59232215
Toch weer eens een tvp om beetje bij te houden...
  maandag 9 juni 2008 @ 00:12:18 #40
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59235879
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef Hildy het volgende:
Oh, sorry, ik bedoelde kwa toegang tot hormonen en dergelijke. Verder is Thailand inderdaad nou niet bepaald een transseksuele/transgender heilstaat.

Ik heb eigenlijk begrepen dat ongeveer de laatste 20 jaar vooral Nederland en Duitsland dat zijn. En misschien de Scandinavische landen (denk aan Christine Jorgensen, die in Denemarken is geopereerd indertijd). Want hoewel "Amsterdam" en "Groningen" verstikkend kunnen werken is 't wel makkelijk als je eenmaal door ze bent geaccepteerd; dan is 't geloof ik enkel nog een kwestie van netjes op de afspraken komen...
In Duitsland hebben ze geen monopolie praktijken volgens mij, Nederland is wel voorloper op het kennis en behandelingsgebied van minderjarigen.... maar de wachttijden zijn hier gewoon absurd ... na 18 maanden RLE nog eens 13 maanden op een operatie wachten heeft iets vermoeiends
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 9 juni 2008 @ 00:20:13 #41
107792 Hexley
the Platypus
pi_59236022
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:48 schreef Magenta het volgende:
[ afbeelding ]
Ach, dat was allang bekend...
De kans dat het homo huwelijk er in Cuba komt is ook heel erg groot,..


El presidente de Brasil, Luiz Inacio Lula da Silva.

Daar is het sinds vorige week ook gratis,
Argentinië doet het sinds 2007 ook al, zelfs SRS bij minderjarigen ...

En in Spanje heeft men een tijd terug een nieuw doel gevonden de ICD, wat ik eigenlijk ook bij dat TNN verwacht had... Verwijdert of verplaatst men F64.0, dan zou het eigenlijk ook uit de DSM moeten verdwijnen.
pi_59238141
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:20 schreef Hexley het volgende:

[..]
En in Spanje heeft men een tijd terug een nieuw doel gevonden de ICD, wat ik eigenlijk ook bij dat TNN verwacht had... Verwijdert of verplaatst men F64.0, dan zou het eigenlijk ook uit de DSM moeten verdwijnen.
pi_59239430
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:12 schreef MuteZukini het volgende:
In Duitsland hebben ze geen monopolie praktijken volgens mij, Nederland is wel voorloper op het kennis en behandelingsgebied van minderjarigen.... maar de wachttijden zijn hier gewoon absurd ... na 18 maanden RLE nog eens 13 maanden op een operatie wachten heeft iets vermoeiends
Nou inderdaad, wat je zegt. Die 18 maanden RLT is al lang maar om er dan nog even 13 maanden wachttijd aan te verbinden... Gelukkig mag je van je zorgverzekeraar ook uitwijken naar andere EU landen voor GAB/SRS/GRS. Jammer dat dat niet geldt op mondiaal niveau. Ik 'ken' nog wel een paar chirurgen buiten de EU die ik een dergelijke operatie zou toevertrouwen.
pi_59239482
Als reactie op de berichten uit Cuba, Argentinië en Brazilië:

Wat ontzettend goed nieuws voor de lotgenoten daar! En nu hoop ik maar voor ze dat de wachtlijsten daar niet zo bizar lang zijn...
pi_59239877
Nog even over kinderen:

Vorige week een sollicitatie gehad (overigens zit ik nu in een psychisch dal(letje), maar dat ter zijde) en ik hoop dat ze me aannemen als BBL-leerlinge. Zo ja, dan heb ik vanaf September niet 1 , maar een stuk of 15 a 20 kinderen, en elke dag zeg ik ze om ca half 6 gedag en heb ik savonds rust aan m'n hoofd... zoals de SNS reclame spreuk: Zooo kan het oook.
pi_59240045
Tsja, ik zag medio 2007 de bui ook al snel hangen dat het voor mij, als het aan het VU en de wachttijden lag, ook pas begin 2009 gebeuren in Amsterdam. Dus ik ben blij dat mijn zorgverzekeraar met wat aandringen (zeg maar dreigen wat ik deed :p) het heeft vergoed en ik niet meer op het VU hoef te wachten.

Thailand is wel een alternatief geweest voor mij in het begin, maar gaande door het traject heen heb ik besloten wel de kans te hebben visite te ontvangen, wat voor mij iets belangrijks was, Brussel was nog net niet te ver weg en toch wat mensen mogen ontvangen
  maandag 9 juni 2008 @ 10:59:00 #47
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59241420
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:40 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Nou inderdaad, wat je zegt. Die 18 maanden RLT is al lang maar om er dan nog even 13 maanden wachttijd aan te verbinden... Gelukkig mag je van je zorgverzekeraar ook uitwijken naar andere EU landen voor GAB/SRS/GRS. Jammer dat dat niet geldt op mondiaal niveau. Ik 'ken' nog wel een paar chirurgen buiten de EU die ik een dergelijke operatie zou toevertrouwen.
Buiten de EU heb je zeker wel een aantal byzonder goede chirurgen, maar in de EU heb je ook een aantal goede. Ik vertrouw de Nederlandse kwaliteit ook niet helemaal, daarom zit ik er aan te denken om naar Duitsland uit te wijken, niet dat ze daar geen wachtlijsten hebben, daar kan je tenminste al op die wachtlijst als je groen licht voor hormonen hebt. Dat kan zomaar een jaar wachten schelen. Maar dan moet ik wel snel opschieten met contact opnemen, al heb ik nog ruim 10 maanden RLE te gaan hoor. Er zit wel nogal een verschil tussen zomer 2009 Duitsland en zomer 2010 Nederland , ben al geduldig genoeg geweest de afgelopen jaren.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 9 juni 2008 @ 11:00:39 #48
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59241461
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:20 schreef Hexley het volgende:

[..]
En in Spanje heeft men een tijd terug een nieuw doel gevonden de ICD, wat ik eigenlijk ook bij dat TNN verwacht had... Verwijdert of verplaatst men F64.0, dan zou het eigenlijk ook uit de DSM moeten verdwijnen.
Wat heeft men ermee gedaan dan?


Niet dat ik de ontwikkelingen in Spanje een slechte zaak vind, integendeel.....

My 2 cents dat ik net ook geschreven heb op trav.org:
quote:
Ik zou het niet willen dat GID uit de DSM verdwijnt, waarom?

Simpelweg omdat er geen "scan" bestaat om te kijken of dat je GID hebt of niet. Ze kunnen je vooralsnog niet onder de MRI leggen om te "kijken" of GID hebt.

Waar moet je dan zijn om het te laten diagnosticeren? Een psychiater zal je dan doorverwijzen naar een neuroloog het staat immers niet meer in zijn boeken, en de neuroloog weet ook niet eens wat ie moet doen. Zo ver zijn we namelijk nog lang niet. Ondanks het feit dat het toch hoogstwaarschijnlijk "in de genen" zit / ingeprent zit, of in de hersenen. (You name it, het is namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.)

Daarbij, uiteindelijk valt meer dan de helft van de mensen af, tussen aanmelden en behandelfase (Ik heb even geen bron, maar dit is van horen zeggen.)
Dat wil dus zeggen dat er een heleboel mensen zijn, die dit in hun hoofd halen en "het" uiteindelijk toch niet zijn.

Ik vind het daarom belangrijk dat het juist wél in o.a. de DSM blijft.

Steeds vaker komt men erachter dat "ziekten" die vroeger puur psychologisch zijn/ waren toch een onderliggende, lichamelijke bron hebben. Laatst nog een goeie documentaire gezien over de hersenen van schizofrenen en chronisch depressieve mensen.
Het is namelijk bij deze mensen ook zo, je gooit er een pilletje in, en "ze voelen zich" beter. Het pilletje heeft een effect op het lichaam (In dit geval de hersenen.), maar het heeft ook effect op het lichaam.

Pas sinds de laatste jaren komt men er stukje bij beetje achter hoe de hersenen functioneren en dan komt neurologie en psychiatrie dichter bij elkaar dan we dachten......

Ik ben ook bang dat als het niet meer in de boeken staat van de psychiater, en niet in de boeken van de neuroloog, je nergens meer kunt aankloppen.....
@ Meike, wat is BBL?

[ Bericht 1% gewijzigd door NoktetMort op 09-06-2008 11:09:53 ]
  maandag 9 juni 2008 @ 11:19:26 #49
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59241882
Er zijn best wel wat mensen die het met je eens zijn Noktet, en ergens geeft de DSM inderdaad garantie van behandeling maar dat geeft de Standards of Care ook, welke eveneens een consensus van behandelaars is. En daarnaast werd extreme genderdysforie al behandeld voordat het in de DSM stond, dus als het uit de DSM verdwijnt is dat alleen voor behandelaars die toch al negatief staan tegenover behandelen een extra reden om 't niet te doen. En zodra er een duidelijk fysiek medische oorzaak is vastgesteld heeft het ook geen plaats in de DSM, toch?
En als dat zo is zal de Standards of Care ook vanzelfsprekend aangepast worden vermoed ik, maar 't zal nog wel even duren voor het als voldongen feit is vastgesteld dat 't niet enkel een mentale aandoening is.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59245411
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:00 schreef NoktetMort het volgende:
@ Meike, wat is BBL?
Beroeps Begeleidende Leerweg?
pi_59245642
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:05 schreef Meike26 het volgende:
Thailand is wel een alternatief geweest voor mij in het begin, maar gaande door het traject heen heb ik besloten wel de kans te hebben visite te ontvangen, wat voor mij iets belangrijks was, Brussel was nog net niet te ver weg en toch wat mensen mogen ontvangen
Nou Thailand is voor mij dus ook écht het alternatief. Ik vind de SRS-techniek van dr. Suporn (ook wel bekend als de Chonburi-flap) eigenlijk superieur aan de resultaten van de Penileskin-flap. Resultaten van SRS bij het VU heb ik nog nooit ergens gevonden maar voor zover ik weet gebruiken ze bij het VU nog steeds de Penileskin-flap. En die geeft mijns inziens esthetisch gezien een minder goed resultaat dan de Chonburi-flap. Wel geeft de Penileskin-flap techniek meer garantie op diepte maar daar heeft Suporn ook weer iets voor, het gebruik van het lieskanaal (het kanaal waar je bij het 'tucken' de 'onnodige bagage' in wegstopt dat kanaal heb je straks toch niet meer nodig ). En wat betreft bezoek, sja dat is inderdaad erg vervelend... een retourtje Thailand neem je ook niet zomaar om even iemand te bezoeken... Ik vraag me alleen af wat nou belangrijker voor me is... bezoek, of een goed resultaat?

Naja, voordat ik me vastbijt in een chirurg voor SRS, wil ik eigenlijk eerst wat meer weten over wat het VU mij op dit gebied te bieden heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door Eline2602 op 09-06-2008 14:24:08 ]
  maandag 9 juni 2008 @ 23:01:44 #52
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59263345
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:44 schreef Eline2602 het volgende:

Naja, voordat ik me vastbijt in een chirurg voor SRS, wil ik eigenlijk eerst wat meer weten over wat het VU mij op dit gebied te bieden heeft.
op die info-avond krijg je vast wel niets-verhullende plaatjes en uitleg van hoe dat hier in NL gaat, al weet je natuurlijk niet van hoe lang geleden die plaatjes zijn... ...en hoe slechter gelukte resultaten er uit zien
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 10 juni 2008 @ 03:23:03 #53
107792 Hexley
the Platypus
pi_59268287
NoktetMort beetje negatief niet?

Zolang men het in de ICD houdt maar onder een andere categorie zet is het toch goed,
er verandert op zich niets behalve dat het niet meer in de DSM hoort. En de Standards of Care die kan bijna ongewijzigd blijven, alleen de stukjes over de DSM kan men dan schrappen maar voor de rest. Psychiaters en psychologen kunnen ook gewoon hun werk blijven doen, kijken of de cliënt niet gewoon gek is.

Dat met die afvallers, natuurlijk zullen er gewoon "gekken" tussen zitten.
Maar hoeveel van die afvallers vallen er vrijwillig af? Zo van vaag plan doe toch maar niet.
En hoeveel komen er na 3, 5 of 10 jaar weer terug en doen het dan toch.
In Amsterdam heeft men het ook niet echt op mensen die slechts voor een half ritje komen.
Ik kan me ook voorstellen dat er mensen bij zitten die gewoon afhaken en er een houtje touwtje werkje van maken. Heel leuk zulke cijfers maar het roept toch weer vragen op, niet?

En wanneer het uit de DSM gehaald is,
dan zal dat niet het einde van "vergoedingen en de genderteams overal ter wereld" zijn.
Wat dat voor Nederland betekend ik zou het niet weten, maar zolang het in de ICD als
"vage afwijking / aandoening" staat zou het toch voldoende moeten wezen.

Maar in Spanje is alleen de politiek van belang, links is LGTB vriendelijk en rechts is eigenlijk anti LGTB.
Komt er over vier jaar een rechts kabinet dan staat eigenlijk alles rond het LGTB op losse schroeven,
of het nu wel of niet in de DSM staat de kans dat men het uit het nationale pakket van de
sociale verzekering haalt is extreem groot.

Maar het is dus gewoon een doel van een Spaans-Portugese versie van TNN,
Ze hebben in Spanje in ieder geval steun van de kleine linkse partijen,
die zo nu en dan de minister weer eens lastig vallen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 07:41:09 #54
92409 Twinky
Little star.
pi_59268741
hey ik was jullie kwijt
pi_59269838
hey


je hebt ons toch gevonden
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:32:37 #56
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59271299
Het is misschien wel een beetje negatief; Maar ik kom uit de tijd dat ze de 2e fase ingevoerd hebben. En dat zal ik niet gauw meer vergeten.

Zodra de Nederlandse regering iets wil verbeteren/veranderen krijg je echt kromme redeneringen te zien En het zal me ook niet verbazen als de situatie die ik beschreven heb zou voorkomen.
pi_59282410
quote:
Op maandag 9 juni 2008 23:01 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

op die info-avond krijg je vast wel niets-verhullende plaatjes en uitleg van hoe dat hier in NL gaat, al weet je natuurlijk niet van hoe lang geleden die plaatjes zijn... ...en hoe slechter gelukte resultaten er uit zien
Nou ik ben benieuwd! Ik had gisteren Jos nog eens aan de lijn. De uitnodigingen liggen bij de drukker dus ik zou het binnenkort moeten ontvangen... En wat die resultaten betreft. Naja we kennen allemaal de kwaliteit van de huidige digitale camera's. Dus als de plaatjes pixelig zijn dan weten we denk ik genoeg...
pi_59285749
Als je trouwens persé plaatjes wilt zien (en ik hoop dat hier geen fetishisten meelezen): Anne Lawrence (ja die) heeft een collectie.

edit: link weggehaald; google is your friend

[ Bericht 21% gewijzigd door Hildy op 10-06-2008 21:02:08 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:37:11 #59
206345 Magenta
Full of colour
pi_59287210
EDIT: -link weg- kwam ik een tijd geleden tegen. Wie de link wil PM't maar even.

De waarschuwing 'Expliciete inhoud, sommige foto's tonen details van inwendige lichaamsdelen en zijn vaak niet geschikt voor gevoelige bezoekers.' staat er niet voor niets(!!). Dit zijn foto's van de hele operatie en 'extreem' te noemen. Bekijken op eigen risico

[ Bericht 16% gewijzigd door Magenta op 10-06-2008 20:46:39 ]
~Fin
pi_59289112
Overigens even iets heel anders. Ik kwam net iets interessants tegen op een mailinglist voor mensen met genderdysforie en een autistisch-spectrum stoornis. Misschien niet zo heel interessant voor jullie, maar ik wou 't toch hier kwijt
quote:
Dear Ms Hughes,

We have considerable experience with patients with Aspergers syndrome, partly
because Aspergers syndrome seems to be more common in our clinic population than
mere chance would allow.

I hope this is helpful. Please feel free to enquire further if you wish.

James Barrett
Lead Clinician, Gender Identity Clinic
En als antwoord op de vraag of dat iets te maken heeft met de ratio MTF tot FTM:
quote:
We have always seen a lot more born male > female patients at this clinic. The ratio
is about one to five. We seem to see a greater number of people with Aspergers
syndrome or a liability to a diagnosis of Aspergers syndrome in both born female and
born male patients.
James Barrett is dus van de Gender Identity Clinic van Charing Cross Hospital in Londen.

Dit vind ik erg interessant. Het was al langer bekend dat er een biologische oorzaak ten grondslag ligt aan Asperger en andere autistisch-spectrum stoornissen; iets met een verkeerde timing van testosteron vroeg in de zwangerschap. Dus misschien dat een slimme wetenschapper hiermee verder aan de slag gaat en eventueel ontdekt hoe genderdysforie vroeg opgespoord kan worden. Dat zou een hoop mensen een boel lijden schelen.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_59297512
@Eline, ik denk niet dat ik nog naar die bij-eenkomst ga, achteraf gzien, ja ik heb de uitnodiging ook al binnen, dat ik er niets aan heb behalve een dagje/avondje uit. Mocht jij het fijner vinden om toch samen te gaan, laat het me dan even weten.
  woensdag 11 juni 2008 @ 22:26:04 #62
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59320379
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:39 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Nou ik ben benieuwd! Ik had gisteren Jos nog eens aan de lijn. De uitnodigingen liggen bij de drukker dus ik zou het binnenkort moeten ontvangen... En wat die resultaten betreft. Naja we kennen allemaal de kwaliteit van de huidige digitale camera's. Dus als de plaatjes pixelig zijn dan weten we denk ik genoeg...
Volgens mij heeft Jos de afgelopen dagen veel mensen aan de lijn gehad, ik sprak 'm maandag nog...niet over de uitnodiging....maar over hun verhuizing begin augustus, dus is mijn afspraak een week verzet....nou maar hopen dat die verhuizing niet uitloopt
De uitnodiging heb ik ook nog niet, anderen blijkbaar wel, dus die drukker is ook niet zo goed bezig. En als je wilt kun je de uitnodiging ook van de genderteam website halen, daar staat die expliciet.
Ik weet niet meer hoe scherp de foto's waren die ik heb gezien bij een college dat Jos met een psychologe op uitnodiging van de een psychologie studievereniging (anderhalf jaar geleden). Maar kan best dat ze zelfs nog met de authentieke fotorolletjes camera zijn gemaakt. Zou mij niks verbazen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:18:40 #63
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59331652
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:26 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Jos de afgelopen dagen veel mensen aan de lijn gehad, ik sprak 'm maandag nog...niet over de uitnodiging....maar over hun verhuizing begin augustus, dus is mijn afspraak een week verzet....nou maar hopen dat die verhuizing niet uitloopt
De uitnodiging heb ik ook nog niet, anderen blijkbaar wel, dus die drukker is ook niet zo goed bezig. En als je wilt kun je de uitnodiging ook van de genderteam website halen, daar staat die expliciet.
Ik weet niet meer hoe scherp de foto's waren die ik heb gezien bij een college dat Jos met een psychologe op uitnodiging van de een psychologie studievereniging (anderhalf jaar geleden). Maar kan best dat ze zelfs nog met de authentieke fotorolletjes camera zijn gemaakt. Zou mij niks verbazen
Fijn dat ze dat even vertellen, straks heb ik in augustus een afspraak, sta ik daar in een leeg gebouw Nu kan ik het tenminste vragen waar ze naartoe gaan .......
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:37:28 #64
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59337497
dat moet ik ook nog vragen waar ze naartoe gaan.... ...mss dat ze dat de 25e ook voor de handigheid melden of er komt past over

voor zover ik me vaag kan herinneren van de eerste verhuizingsgeluiden gaan ze een aantal verdiepingen omhoog, of dat in dat deel wat er opgebouwd is bij de polikliniek weet ik niet. Is al ruim twee jaar terug dat ik daar wat van heb gehoord.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59348059
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:37 schreef Magenta het volgende:
EDIT: -link weg- kwam ik een tijd geleden tegen. Wie de link wil PM't maar even.

[ afbeelding ]De waarschuwing 'Expliciete inhoud, sommige foto's tonen details van inwendige lichaamsdelen en zijn vaak niet geschikt voor gevoelige bezoekers.' staat er niet voor niets(!!). Dit zijn foto's van de hele operatie en 'extreem' te noemen. Bekijken op eigen risico [ afbeelding ]
Ik weet niet of ik die foto's ooit al een gezien heb maar ik zou die link graag van je willen ontvangen. Alleen... kan ik je niet PM-en want Fok! geeft aan dat jouw inbox niet beschikbaar is.
pi_59348477
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:09 schreef Meike26 het volgende:
@Eline, ik denk niet dat ik nog naar die bij-eenkomst ga, achteraf gzien, ja ik heb de uitnodiging ook al binnen, dat ik er niets aan heb behalve een dagje/avondje uit. Mocht jij het fijner vinden om toch samen te gaan, laat het me dan even weten.
@ Meike,

ik kan het wel begrijpen hoor. Voor jou is de informatie die op deze avond voorbij komt... euh sja hoe zal ik dat eens zeggen... gesneden koek? Ik vind het wel een beetje spannend om alleen te gaan maar ja, daar zet ik me wel overheen. Toch, lief dat je het aanbood.

Eline
pi_59350683
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:26 schreef MuteZukini het volgende:
De uitnodiging heb ik ook nog niet, anderen blijkbaar wel, dus die drukker is ook niet zo goed bezig. En als je wilt kun je de uitnodiging ook van de genderteam website halen, daar staat die expliciet.
Ik heb de uitnodiging gisteren gekregen... In een VUmc enveloppe die mijn vader aan me gaf. Dat soort dingen wilde ik nou net voorkomen, heb er zelfs speciaal blanco enveloppen voor naar het VUmc gestuurd. Gelukkig voor mij had mijn vader niets door... misschien denkt ie dat het om een sollicitatie gaat ofzo... haha ik weet het niet. Óf hij is blind, dat kan natuurlijk ook. Naja, geeft ook niet echt meer. Ben min of meer van plan om de komende weken eens een tipje van de sluier voor hem op te lichten. Hopelijk gaat hij daar een beetje goed op reageren. Wie weet dat hij er, als ik het gedoseerd aan hem bekend maak, dan iets beter mee om kan gaan.

Nog even over die uitnodiging. Ik denk dat ik Jos verkeerd begrepen heb laatst. Waarschijnlijk bedoelde hij met 'die ligt nu bij de drukker' de patientenfolders (kwam ook weer eens aan de orde). Anders is dat versturen vanaf de drukker naar het VUmc en vanaf het VUmc naar mij wel heel snel gegaan.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:38:57 #68
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59360722
Hee ik heb volgens mij wel eens een blanco envelop gekregen van de VU

Maar zo'n VU envelop zegt niks, er staat gelukkig niet op 'VUmc Zorgcentrum voor genderdysforie'
Je hebt wel veel besproken met Jos dan , knap, normaal is ie echt ontzettend druk in de weer.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:21:03 #69
206345 Magenta
Full of colour
pi_59363221
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:59 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik die foto's ooit al een gezien heb maar ik zou die link graag van je willen ontvangen. Alleen... kan ik je niet PM-en want Fok! geeft aan dat jouw inbox niet beschikbaar is.
Wist niet dat je dat 'aan' moest zetten. Bij deze verstuurd.
~Fin
pi_59369330
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:38 schreef MuteZukini het volgende:
Hee ik heb volgens mij wel eens een blanco envelop gekregen van de VU
Hmmm... nou moet ie niet gekker worden.
quote:
Maar zo'n VU envelop zegt niks, er staat gelukkig niet op 'VUmc Zorgcentrum voor genderdysforie'
Gelukkig staat dát er niet op nee... Maar het moet voor hem toch raar zijn dat ik een enveloppe van het VUmc krijg terwijl ik helemaal niet ziek ben. En ik ben ook niet in de weer met mij allergieën of zoiets... Maar goed, het maakt ook niet meer uit.
quote:
Je hebt wel veel besproken met Jos dan , knap, normaal is ie echt ontzettend druk in de weer.
De telefoontjes met het genderteam zijn ook altijd bijzonder kort en bondig. Gelukkig kan ik efficiënt telefoneren. Alleen het eerste gesprek, het aanmelden, duurde wat langer ivm invullen van formulieren. Maar zelfs dat gesprek heeft de 5 minuten niet gehaald.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:50:15 #71
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59383872
Ik kan ook wel enigszins efficiënt telefoneren (Je merkt m'n onzekerheid over dit onderwerp.... )
Bij mij zijn de gesprekken ook altijd kort en bondig, en je merkt Jos z'n zenuwachtigheid als het hem te langzaam gaat.

Overigens, kleine vraag, ik ben al bij veel ziekenhuizen geweest, en vaak was het dat je een bevestiging kreeg van je afspraken, was dat bij jullie bij het VU ook?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:59:11 #72
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59384839
Ik houd het meestal bij e-mailen, dus dan ga ik er vanuit dat alles wel over komt, ik krijg in elk geval altijd wel een reactie van Jos, al is het maar eentje van 6 woorden ...ik ga er dan wel van uit dat 't is overgekomen.

Van 't genderteam krijg je geen bevestiging van de afspraak, misschien voor je eerste waarin staat dat je je eerst moet melden bij de afdelingsbali om ingeschreven te worden. Daarna eigenlijk alleen nog maar als 't genderteam voor je een afspraak maakt op een andere afdeling, voor bijvoorbeeld de botscan in 't begin van je hormoonbehandeling.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 15 juni 2008 @ 03:13:33 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59400623
Ik zag vandaag twee topless transmannen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59404931
quote:
Op zondag 15 juni 2008 03:13 schreef wonderer het volgende:
Ik zag vandaag twee topless transmannen
Dat moet voor hun ook een bevrijdend moment zijn geweest Wie weet dat ik ooit aan het strand ook wel topless eens ga... hahaha (weet ik niet hoor )... maar dat is toch nog wel even wachten
pi_59406792
Tsja, dat is maandag de 23e Juni voor mij ook wel een leuke dag om nar uit te kijken, samen met m'n moeder naar de Zwaluwhoeve in Harderwijk, heerlijk dagje badderen enzo
pi_59407364
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:17 schreef Meike26 het volgende:
Tsja, dat is maandag de 23e Juni voor mij ook wel een leuke dag om nar uit te kijken, samen met m'n moeder naar de Zwaluwhoeve in Harderwijk Hierden, gemeente Harderwijk , heerlijk dagje badderen enzo
Dat is hier zo ongeveer om de hoek Maareuh, ik wist niet dat jij zo'n nudist was meike?! Het is daar echt een blote-konten-brigade hoor... hahaha... Naja iig veel plezier met badderen enzo!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:42:07 #77
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59457267
Zo kom net van 't kennismakingsgesprek met m'n logopediste af, bekeken waar we aan gaan werken. En ze was al heel tevreden over dat ik zelf al zover was met m'n stem, maar de puntjes van aanpak hebben we er wel al uitgepikt. En volgens de logopediste gaat het een leuk avontuur worden om er mee aan de slag te gaan

Na die afspraak was ik nog even een kadootje kopen voor het dochtertje van een vriendin van me die 2 jaar wordt, en ik was daarvoor in zo'n authentiek kinder/baby speelgoedwinkeltje hier in Nijmegen. Als enige in die winkel werd ik dus goed geholpen maar was ook de vraag "is het voor een meisje?" antwoorde ik en toen (daar komt ie) "van jezelf?" ... natuurlijk antwoord ik wel eerlijk dat 't voor iemand anders dochtertje is...
maar hee, blijkbaar heb ik wel de motherly looks
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:34:38 #78
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59458725
Hahaha, geweldig zo'n antwoord, ik benijd je

Mijn logopedie gister ging overigens uitstekend, ik ben nog nooit zo hoog met m'n stem gekomen en ik was er zoooo van onder de indruk dat ik helemaal de slappe lach kreeg......

Daarna ben ik met een gigantische big smile naar huis gegaan die de hele dag niet meer verdween.....
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:43:57 #79
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59459015
Ik moet voor volgende keer een oude stem opname meenemen waar ik nog met oude stem spreek, die ik eigenlijk alleen nog gebruik als ik ergens voor moet bellen waarbij men verwacht een vent aan de telefoon te hebben...pas een keer voorgekomen, maar juist dat is nu raar voor me.

Hee maar te gek dat je jezelf zo positief kunt verbazen met je stem, had je logopedist je stem dan opgenomen dat je terug kon luisteren?
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59459051
Zondag trouwens wel grappig, mijn vriend sliep op de bank en ik keek nog even naar Laat ze Maar lachen.

Kwam er een spotje voorbij van Carlo Boshard met z'n programma Cash & Carlo en de meest vreemde deelnemers. Dan vraagt hij iets aan een van zijn assistentes (in scene gezet)..een ze antwoord met een heel hoog stemmetje, daarna vraagt Carlo of het wel goed met haar gaat en antwoord ze met een echte zware mannenstem... best hilarisch. Nouja, assistente was ook wel duidelijk een (ex)lotgenote, maar wel stoer dat ze dit deed
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:37:19 #81
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59460507
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef MuteZukini het volgende:
Ik moet voor volgende keer een oude stem opname meenemen waar ik nog met oude stem spreek, die ik eigenlijk alleen nog gebruik als ik ergens voor moet bellen waarbij men verwacht een vent aan de telefoon te hebben...pas een keer voorgekomen, maar juist dat is nu raar voor me.

Hee maar te gek dat je jezelf zo positief kunt verbazen met je stem, had je logopedist je stem dan opgenomen dat je terug kon luisteren?
Ow.... oude stemopname, dat wordt lastig voor mij (Ik heb helemaal niks bewaard.)

Maar nee, het galmde gewoon zo hard in de kamer, en ik was zooo blij dat ik weer m'n "oude" "kleine jongetjes" (of meisjes) stem weer had zeg maar. Maar op mij kwam dat heel positief over, ik moest er gewoon hard om (schater)lachen... en m'n stem blééf maar hoog bij het lachen, dus ik bleef ook maar doorgaan met dezelfde schaterlach, dat was echt gewoon ontzettend leuk. *blijdschap straalt van dit bericht af, vermoed ik*

Zo blij iig, nu weet ik dat het gewoon mogelijk is, nu moet ik het nog leren vasthouden en gebruiken, kan ik straks meezingen met Within Temptation (Niet 100% zeker op dat laatste natuurlijk, maar het streven én de wil is aanwezig.)
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:22:46 #82
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59461852
ik heb van vorig jaar nog wat opnamen, toen ik nog flink moest oefenen, en had de manstem opnames alleen als nulpunt zeg maar om te kunnen vergelijken.

Wel tof zeg dat dat lachen ook gelijk zo goed lukt, ik ben normaal niet zo'n lachert dus kan het moeilijk oefenen, weet ook eigenlijk niet hoe ik echt klink als ik lach of schaterlach.
Dat vasthouden zal wel wennen worden hoor, vooral bij mensen waar je je op je gemak voelt duurt dat wat langer heb ik zelf gemerkt.
Succes met zingen , mij lukt het nog niet, Within Temptation is al helemaal een uitdaging.
Ik zong vroeger veel mee met Soundgarden maar dat bereik is niet bepaald niet meer wat ik zoek. Ik zei al tegen de logopediste dat punkmuziek zo ongeveer het enige is waar ik fatsoenlijk bij mee kan zingen tegenwoordig ....al is dat vast niet helemaal waar...moet gewoon meer oefenen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:40:43 #83
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59462340
Mij lukt het met zingen van within temptation ook (nog) niet. Maar ik wil het wel graag. En gister hoorde ik dat het met mijn stem wel mogelijk zou zijn...... Dus, ik heb goede hoop, waar ik eerst geen hoop had. M'n stem is namelijk echt verschrikkelijk Maar, het is wel zo dat ik nog regelmatig "de baard in de keel heb" en dat mijn stem omhoog schiet ^ ^
pi_59462772
IK kan veel beter met m'n huidige stem zingen met bijv. Jan Smit en John Legend dan met Anouk of Within Temptation. Met die hoge stemmetjes ga ik ook hoger en dat is gewoon niet fijn als ik eind van de dag als Bonny Tyler klinkt.

Met de enige zangles die ik heb gehad vooral geleerd eerst de tekst hardop uit te spreken, alsof ik heel boos ben. Dan leer je A de tekst kennen en B waar je kan/durft uit te halen. met het nummer Safe Room van John Legend kan ik dus nu al veel uitbundiger zingen, zonder omhoog te schieten of schor te raken.

Tears in Heaven is trouwens ook een heerlijk goed nummer om op te oefenen
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:26:40 #85
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59463584
Jan Smit en John Legend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
....ik geloof het graag, maar voor mijn zelfbeeld zou ik mij daar nooit aan wagen . Van hoge stemmen wordt ik ook wel schor, maar dat risico heb ik sowieso met wat voor muziek dan ook als ongeoefend zangeres
quote:
Dus, ik heb goede hoop, waar ik eerst geen hoop had. M'n stem is namelijk echt verschrikkelijk
Met hoop en die positieve ervaring gaat het helemaal goed komen, belangrijkste bij zingen is denk ik wel om je eigen stemgeluid te vinden met zingen en niet na te willen zingen, dat probeerde ik vroeger veel met Silverchair en Coldplay's eerste album ook nog wel, maar dat was dus echt niet goed voor m'n stem.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59465952
Dat heb ik juist bij vrouwelijke artiestes, dat ik ze al te snel na ga zingen, dus te hoog/te fel en niet goed voor mijn stem. Het klinkt misschien raar dan dat ik voor John Legend of Jan Smit kies, andere voorbeelden zijn Julian Thomas, Volumia en Guus Meeuwis bijvoorbeeld. Hierbij kan ik veel beter met eigen stem zingen ipv m'n stem te ruinerenforceren.

Misschien is Tracy Chapman iets voor mij om te proberen
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:27:13 #87
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59475283
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:57 schreef Meike26 het volgende:
Dat heb ik juist bij vrouwelijke artiestes, dat ik ze al te snel na ga zingen, dus te hoog/te fel en niet goed voor mijn stem.
Dit is precies hetgeen wat mijn logopediste mij juist voor wilde behoeden. Hiervoor heb ik het ook nooit geprobeerd om zo hoog te zingen of te praten (Klinkt anders ook zo nep ). En de laatste tijd dat ik hoger/vrouwelijker probeerde te praten kreeg ik keelpijn

Gelukkig op tijd een logopediste gevonden die me wilde helpen.

Krijg je overigens nog een bevestiging van de 25e? Ik heb het gedaan via mail, verder niks meer van gehoord. .......weer de onzekerheid van mijn kant over bevestigingen e.d. maar dat is omdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan. En ik wil het niet missen.
  woensdag 18 juni 2008 @ 00:30:57 #88
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59477051
Ik ben zonder echte logopedie, gewoon zelf oefenen en opnemen en naluisteren, al een heel eind gekomen, de logopediste was zelfs onder de indruk en vond me een autodidact... beetje overdreven aangezien ik eigenlijk ook maar wat kleine aanknopingspuntjes heb gebruikt en heel inconsequent heb geoefend. Ik heb zo nu en dan wel een lichte schelheid in m'n stem, dat kan ik er nu met logopedie wel uit krijgen is het plan. Maar als je snel keelpijn krijgt is het niet goed nee, ik krijg ook wel eens keelpijn maar da's van lang praten en dat was ik sowieso niet gewend en had 't daarvoor dus ook al.
De beste oefening is de praktijk en letten op de reacties die je krijgt, als dan niemand opmerkt dat 't eigenlijk niet je originele stemgeluid is heb je al heel wat bereikt.

Ik had m'n aanmeldig gisteren naar Jos gemaild en had wel een bevestigingsmailgekregen met de woorden "Dank" en "Jos" .... dus kan best dat ie geen tijd heeft gehad om te reageren op je aanmelding die dag.
En anders gewoon gaan, er zijn altijd mensen die toch niet komen, zo weet ik ook niet zeker of m'n ouders en broer het ook zeker lukt erbij te zijn.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 22 juni 2008 @ 17:12:28 #89
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59606142
*schopje omhoog*

Nog een paar nachtjes slapen
  zondag 22 juni 2008 @ 21:38:17 #90
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59611594
* MuteZukini geeuwt

ja wat nachtjes slaap kan ik wel gebruiken... poe hee ben op maar wel voldaan ...al vermoed ik dat ik een eerste flirt sinds 2003 heb laten schieten ...daar heb ik dus vrienden voor...

iemand anders nog wat leuks gedaan
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 22 juni 2008 @ 22:42:02 #91
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59613439
Eeeeeh, ja, gister was heel interessant te noemen.......

Ik ging lekker alternatief gekleed (Beetje gothic dus) naar een feestje van een vriendin van me (Ze was jarig) het was een leuk kort jurkje. En schijnbaar vonden een paar mensen dat wel leuk. Zeker omdat de rest van de vrouwen gehuld gingen onder oranje zakken ivm het voetbal.
"Hey lekker wijf" "ffieuw", etc.
Naja, dat vond ik niet zo leuk, ik vind het gewoon leuke kleren Al draag ik ze niet dagelijks omdat er, voor mijn gevoel, in principe al meer dan genoeg mensen naar me kijken.
Maargoed, het ging me om de laatste reactie die ze gaven omdat ik niet reageerde: "Die is zeker lesbisch" en ik dacht eigenlijk alleen maar: eeeeeh, ja *grinn*
  zondag 22 juni 2008 @ 23:02:14 #92
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59614071
nee met 'wijf' nageroepen worden is echt

als je nou vannacht net als mij langs de Oude Gracht had gelopen in Utrecht was het misschien omdat de mega-Pann daar aan de gang was, het lesbische meiden verkeer was daar vast groter dan anders.
Maar gothic lesbo's waren gister wel zeldzaam...tot onzichtbaar
en mijn gothic kleding is samen met mijn gothic periode de kast in gegaan een jaartje ofzo geleden

Alhoewel ik wel verdacht veel zwart draag, daar niet van....maar dat vind ik niet goth

[ Bericht 0% gewijzigd door MuteZukini op 23-06-2008 10:14:53 ]
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 22 juni 2008 @ 23:53:10 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59615726
Had je liever gehad dat ze "Hee lekkere kerel" riepen dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 23 juni 2008 @ 03:33:57 #94
107792 Hexley
the Platypus
pi_59618174
FF mezelf quoten, was wel even zoeken....
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:16 schreef Hexley het volgende:
Uhm,
Weet niet of jullie het al gezien hebben maar Google eens op "Brad Pitt 4 oz".
[..]
De eerste aflevering is als torrentje opgedoken, de naam is wel verandert naar "Pretty Handsome".
Of het iets is, heb geen flauw idee. Heb het nog niet helemaal binnen...
Maar het is 549.95 MiB en op het moment seeden zo'n 646 piraten bootjes...
  maandag 23 juni 2008 @ 10:29:59 #95
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59620402
hè maar die show komt past in de herfst op TV???

De preview is wel enigzins apart

une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 23 juni 2008 @ 10:59:22 #96
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59621025
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:02 schreef MuteZukini het volgende:
nee met 'wijf' nageroepen worden is echt

als je nou vannacht net als mij langs de Oude Gracht had gelopen in Utrecht was het misschien omdat de mega-Pann daar aan de gang was, het lesbische meiden verkeer was daar vast groter dan anders.
Maar gothic lesbo's waren gister wel zeldzaam...tot onzichtbaar
en mijn gothic kleding is samen met mijn gothic periode de kast in gegaan een jaartje ofzo geleden

Alhoewel ik wel verdacht veel zwart draag, daar niet van....maar dat vind ik niet goth
Ik ben ook geen Gothic, ik houd van Folk / viking metal en Black metal
Maar de kleding is gewoon leuk

Activiteiten in utrecht is best moeilijk voor mij als ik d'rna nog eens naar Eindhoven terug moet (tenzij ze voor 20.00 stoppen ofzo .......) Ik had het al gezien en het lijkt me wel leuk, maar vooralsnog even niet, ik ben m'n eerste stapjes nog maar aan het maken (Als ik dat zo mag noemen)

@ Wonderer; Ja, als ze kerel hadden gezegd had ik me de rest van de dag ontzettend bagger gevoeld
Maar gelukkig ^^ Hetgeen is, ik ben blij dat ze niet dichterbij gekomen waren, want van een afstand zijn de contouren iets anders

En ehm, in die preview was dat scheren wel een beetje confronterend voor me ...... (Ik had vroeger altijd een soortgelijke reactie op het scheren van m'n baard namelijk.)

[ Bericht 1% gewijzigd door NoktetMort op 23-06-2008 12:14:04 ]
  maandag 23 juni 2008 @ 13:07:00 #97
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59623993
quote:
Op maandag 23 juni 2008 10:59 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Ik ben ook geen Gothic, ik houd van Folk / viking metal en Black metal
Maar de kleding is gewoon leuk
ahaa... ik ben ook nooit gothic geweest hoor, een tijdje wat aangetrokken door de 't cybergoth wereldje maar dat was maar kort. Maar ja ik houd wel van elegant en dat is sommige gothic kleding wel
quote:
Activiteiten in utrecht is best moeilijk voor mij als ik d'rna nog eens naar Eindhoven terug moet (tenzij ze voor 20.00 stoppen ofzo .......) Ik had het al gezien en het lijkt me wel leuk, maar vooralsnog even niet, ik ben m'n eerste stapjes nog maar aan het maken (Als ik dat zo mag noemen)
Eindhoven is tegenwoordig toch op 't nachtnet van de NS aangesloten???
En ach alles op z'n tijd, ik zit ook pas sinds vorig jaar in 't holebi-wereldje, wat me wel heel erg bevalt
Vooral een vooruitgang van m'n sociale leven
quote:
En ehm, in die preview was dat scheren wel een beetje confronterend voor me ...... (Ik had vroeger altijd een soortgelijke reactie op het scheren van m'n baard namelijk.)
scheren heeft iets ontzettend absurds, maar ja...alles beter dan stoppels of een heuse baard
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59627176
@ MuteZukini: Ja! Ik ben afgelopen zaterdag lekker wezen dansen op Multipop.. en die week ervoor op Defqon1... en ik heb heerlijk genoten van beide dans/strandfeestjes. Gezellig met vrienden op stap die het niet erg vinden dat ik een beetje vrouwelijk sta te dansen. Heerlijk gezellig (bedenk me net dat ik dit eigenlijk een stom woord vind. Waarom HEERlijk en niet DAMElijk? ), en sommige blikken van andere festivalbezoekers heb ik maar gelaten voor wat ze waren. Ik ben wie ik ben toch?...

En idd, scheren is een crime... Ik krijg altijd van die leuke irritatie als ik iedere dag scheer.. Zelf als ik heel voorzichting ben. Maar ja, die stoppels staan me soms zo tegen dat ik de verleiding niet kan weerstaan en toch maar weer het scheermes erop te zetten. Na mijn vakantie dus maar eens beginnen met laseren dacht ik zo. Weg met die rommel op mn gezicht!

@ NoktetMort: Nou idd, nog een paar nachtjes... Ik werd net gebeld door Jos. Die vertelde dat hij even in de war was en wilde weten of zijn secretariaat mij nou had uitgenodigd voor a.s. woensdag of niet. Toen ik zei dat ik idd ben uitgenodigd voor een voorlichtingsbijeenkomst voor man-->vrouw transseksuelen op de 25e was het gesprek snel afgelopen. Zegt ie op het eind: "Nou dan spreken we elkaar woensdag en dan geef ik je meteen de andere informatie waar je om gevraagd hebt." Gilt ie daarna, "Nou tot woensdag... Doooeehooeeei!" Hahaha, nog hoger dan ik dat zelf wel eens doe... (Vond ik leuk om even te vertellen.. )

Trouwens, nagefloten of nageroepen worden (in positieve zin) is natuurlijk wel vulgair en ordinair... Maar is het stiekem niet een leuke bevestiging? Zelfs als het van een man komt?

Ook zoiets, vraagt mijn gendertherapeut vanochtend aan me: "Val je nu op mannen of op vrouwen." Naja dat weet ik nu dus echt niet meer. Hahaha, ik vertelde dat mijn ontdekkingsreis door mijn eigen psyche allerlei deurtjes heeft geopend en dat ik er nu in eens behoorlijk veel dromen en fantasieën over mannen erbij heb gekregen. Toen ze me vroeg of dat écht iets van de afgelopen tijd was en ik vertelde dat ik in het verleden (lees 13 jaar oud in de brugklas van het toenmalige VBO) eens gevoelens voor een klasgenoot had gekregen maar dat ik toen helemaal van mezelf in de war raakte en besloot me daar maar voor af te sluiten vroeg ze niet meer verder. Jammer dat ik haar niet heb gevraagd waarom ze dat wilde weten...

@ Hexley: Uhm.. sja... idd een beetje aparte preview. Het is wel een beetje herkenbaar maar ik kan me er toch niet mee identificeren. In de tijd dat ik met mijn ex-vriendin samen in bed lag en merkte dat ik deze gevoelens heb durfde ik écht nog geen damesondergoed voor mezelf te kopen. En mezelf in eens met lippenstift in de spiegel zien en daar van schrikken had ik ook helemaal niet. Ik haatte gewoon hoe ik er zelf uitzag en hoe alles bij mij werkte etc. Ik vond zoals mijn vriendin eruit zag en zoals het bij haar werkt gewoon veel beter bij mezelf passen. Het heeft me eerst heel veel tijd gekost voordat ik van mezelf heb kunnen accepteren dat ik überhaupt deze gevoelens heb, ontkennen was op korte termijn makkelijker... Maar goed, het zal wel voor iedereen anders zijn...

[ Bericht 2% gewijzigd door Eline2602 op 23-06-2008 15:37:14 ]
  maandag 23 juni 2008 @ 15:43:01 #99
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59627634
fok doet raar

[ Bericht 98% gewijzigd door NoktetMort op 23-06-2008 15:48:45 ]
  maandag 23 juni 2008 @ 15:43:48 #100
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59627652
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:07 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

ahaa... ik ben ook nooit gothic geweest hoor, een tijdje wat aangetrokken door de 't cybergoth wereldje maar dat was maar kort. Maar ja ik houd wel van elegant en dat is sommige gothic kleding wel
Mijn "gothic" kleding is idd heel elegant ^ ^ houd ik ook van (Alhoewel, misschien was het eergister toch een beetje té sexy.), misschien heeft het te maken met het feit dat ik nooit het gala op school fatsoenlijk heb kunnen
quote:
Eindhoven is tegenwoordig toch op 't nachtnet van de NS aangesloten???
En ach alles op z'n tijd, ik zit ook pas sinds vorig jaar in 't holebi-wereldje, wat me wel heel erg bevalt
Vooral een vooruitgang van m'n sociale leven
Dat kan misschien wel zo zijn, geen idee, volgens mij in ieder geval niet, maar ik moet nog net 1 station verder dan Eindhoven ........ En dan is het leuk als eindhoven op het nachtnet aangesloten is, maar dan sta ik eindhoven te koekeloeren

En het holebi wereldje is in eindhoven niet zo groot, heb ik al ontdekt aan de hand van half afgewerkte of half werkende sites ......
quote:
scheren heeft iets ontzettend absurds, maar ja...alles beter dan stoppels of een heuse baard
Ik hoef niet meer te scheren, elke dag stuk of 20 haartjes plukken en ik ben klaar

@ eline, ja, het is inderdaad een bevestiging. Maar ze hadden niet dichterbij moeten komen, anders zien ze toch teveel mannelijke trekjes van me

En die vraag of ik op mannen of vrouwen val krijg ik ook nog constant van mijn seksuologe. Ik val op een bepaalde persoonlijkheid, en die kan een man of vrouw hebben, maar seks is gewoon een must in elke relatie, en dat kán ik gewoonweg niet met een man. Ik voel me gewoon fysiek niet aangetrokken tot mannen. Easy as dell Wat dat betreft ben ik eerlijker geworden. Vroeger zou dit niet eens in me zijn opgekomen.

@ Hexley, idd, zelfde als Eline, had ik dat ook niet, met dat ondergoed ofzo, en lippenstift ook niet ...... Eigenlijk werd gewoon al het vrouwelijke genegeerd door me, in het dagelijks leven.

[ Bericht 6% gewijzigd door NoktetMort op 23-06-2008 16:09:17 ]
  maandag 23 juni 2008 @ 15:49:23 #101
107792 Hexley
the Platypus
pi_59627783
quote:
Op maandag 23 juni 2008 10:29 schreef MuteZukini het volgende:
hè maar die show komt past in de herfst op TV???

De preview is wel enigzins apart

Uhm,... Bleek dus een pilot aflevering, dat men die gewoon uitzend vind ik wel een beetje vreemd. Maar dat doet de BBC dacht ik ook. En die preview das zo tezien een home made preview, gewoon het eerste stukje knippen en plakken...


Het heeft wel een beetje een Nip/Tuck style, al heb ik dat slechts twee of drie keer gezien...
  maandag 23 juni 2008 @ 17:00:58 #102
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59629682
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:49 schreef Hexley het volgende:

[..]

Uhm,... Bleek dus een pilot aflevering, dat men die gewoon uitzend vind ik wel een beetje vreemd. Maar dat doet de BBC dacht ik ook. En die preview das zo tezien een home made preview, gewoon het eerste stukje knippen en plakken...

Het heeft wel een beetje een Nip/Tuck style, al heb ik dat slechts twee of drie keer gezien...
ja dat 't een pilot dan zou moeten zijn begon me ook te dagen
misschien slaat het net als nip/tuck net genoeg aan om ook die andere afleveringen te laten komen, en wie weet dat 't zelfs in NL op de buis komt... moet ik misschien toch maar eens een TV aan gaan schaffen
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:24 schreef Eline2602 het volgende:
@ MuteZukini: Ja! Ik ben afgelopen zaterdag lekker wezen dansen op Multipop.. en die week ervoor op Defqon1... en ik heb heerlijk genoten van beide dans/strandfeestjes. Gezellig met vrienden op stap die het niet erg vinden dat ik een beetje vrouwelijk sta te dansen. Heerlijk gezellig (bedenk me net dat ik dit eigenlijk een stom woord vind. Waarom HEERlijk en niet DAMElijk? ), en sommige blikken van andere festivalbezoekers heb ik maar gelaten voor wat ze waren. Ik ben wie ik ben toch?...

En idd, scheren is een crime... Ik krijg altijd van die leuke irritatie als ik iedere dag scheer.. Zelf als ik heel voorzichting ben. Maar ja, die stoppels staan me soms zo tegen dat ik de verleiding niet kan weerstaan en toch maar weer het scheermes erop te zetten. Na mijn vakantie dus maar eens beginnen met laseren dacht ik zo. Weg met die rommel op mn gezicht!
Ach ja....als ik daar op de defqon was geweest had ik je vast ook vreemd aangekeken, wie danst er nou op zulke herrie zeg
Gewoon jezelf zijn joh, dat er wat gekeken wordt, tsja dat zegt vooral wat over de kijker dan de bekekene

Mijn gezichtshuid is ook best wel gevoelig, mijn manier om dat te verminderen is door goed heet water van te voren over m'n gezicht te doen (kan ook met douchegel), dan mooi glad scheren en dan eerst heet water weer en direct daarna koud water over m'n gezicht, en als er dan echt teveel bloedpuntjes zijn dan een heet washandje erop tot 't gestopt is.... maar gewoon achteraf de douchen werkt ook
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:43 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Mijn "gothic" kleding is idd heel elegant ^ ^ houd ik ook van (Alhoewel, misschien was het eergister toch een beetje té sexy.), misschien heeft het te maken met het feit dat ik nooit het gala op school fatsoenlijk heb kunnen
enige gala waar ik bij ben geweest was 't eindexamengala, ook de enige keer dat ik een pak heb gedragen, lelijk te groot 2ehands ding.
Maar het schiet nog wel eens door m'n hoofd nu om eens naar het gala dat de studievereniging van m'n studie mee-organiseert eens te bezoeken....maar ja dat is dan weer niet het gezelschap dat ik eigenlijk zoek ...en sowieso de muziek op gala's is meestal zum
quote:
[..]

Dat kan misschien wel zo zijn, geen idee, volgens mij in ieder geval niet, maar ik moet nog net 1 station verder dan Eindhoven ........ En dan is het leuk als eindhoven op het nachtnet aangesloten is, maar dan sta ik eindhoven te koekeloeren

En het holebi wereldje is in eindhoven niet zo groot, heb ik al ontdekt aan de hand van half afgewerkte of half werkende sites ......
Ja een stationnetje verder werkt idd niet nee, ik ga normaal ook niet uit in utrecht, sowieso een ernstige zaak dat er geen nachttreinverbinding is met Nijmegen, maar ja zo geweldig is uitgaan in Utrecht ook weer niet. Ik heb wel 't geluk dat m'n broer er woont dus als het nodig is kan ik wel bij hem logeren

hmm...holebi eindhoven zal idd niet veel voorstellen, er is wel een feest in de Effenaar toch? Schijnt wel oke te zijn, al blijft de KissKiss in Nijmegen de leukste


Seksualiteit schijnt er blijkbaar wel toe te doen als je transseksueel bent, maar ja, da's ieders eigen zaak vind ik. Het is mij bij de VU ook gevraagd en heb toen ook gezegd dat ik niet uitsluit dat 't misschien veranderd.
Maar zoals het er nu voor staat kan ik me niet 100% tot mannen aangetrokken voelen, vond het daarom ook vreemd dat ik in een droom met Jon BonJovi kustte maar ik was slim genoeg hem van me af te krijgen en met een goodlooking meisje te kussen... toch nog bevestiging ... wel raar dat ik zo'n droom dan onthoud.
eigenlijk is het net als met rokers daar kan ik me ook niet 100% tot aangetrokken voelen

[ Bericht 7% gewijzigd door MuteZukini op 23-06-2008 17:06:57 ]
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59631617
quote:
Op maandag 23 juni 2008 10:29 schreef MuteZukini het volgende:
De preview is wel enigzins apart

Wow.

De schrijver hiervan heeft zijn/haar huiswerk erg goed gedaan. Ik ben erg onder de indruk.

@Hexley: Al gekeken? Is 't wat? Hij druppelt hier ook binnen (met 2 uurtjes klaar), dus als m'n hoofd er naar staat dan eens kijken...
quote:
Op maandag 23 juni 2008 10:59 schreef NoktetMort het volgende:
En ehm, in die preview was dat scheren wel een beetje confronterend voor me ...... (Ik had vroeger altijd een soortgelijke reactie op het scheren van m'n baard namelijk.)
Idem
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  maandag 23 juni 2008 @ 18:38:12 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59631734
Ik heb hem binnen, vanmiddag maar eens kijken.

Trouwens. Vorige week bij de pride kwam ik een meisje tegen dat ook transgender bleek te zijn. Maar ze was heel meisjesachtig (terwijl ze zich jongen voelde). Ze zei ook dat als ze een jongen zou zijn geweest, dat ze een supersissy zou zijn. Ik vond dat wel apart. Ik twijfel verder niet aan haar (nou ja, zijn dus, maar dat wordt wel een beetje moeilijk zo) gevoelens, maar ik had hier nooit bij stilgestaan.

Kennen jullie ook hele mannelijke transvrouwen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 23 juni 2008 @ 19:45:09 #105
107792 Hexley
the Platypus
pi_59633507
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:43 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

@ Hexley, idd, zelfde als Eline, had ik dat ook niet, met dat ondergoed ofzo, en lippenstift ook niet ...... Eigenlijk werd gewoon al het vrouwelijke genegeerd door me, in het dagelijks leven.
Ze zijn er wel en waarom moet men zich overal in herkennen? Zelf kijk ik amper TV of films, maar alles (behalve porno) waar maar een TS, TG of TV in voorkomt bekijk ik meestal. Gewoon ter info, weten wat de rest van de wereld @ TV ziet...
De grootste bagger film, is naar mij mening "In einem Jahr mit 13 Monden", moest er bijna van kotsen....
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:32 schreef Hildy het volgende:

[..]

@Hexley: Al gekeken? Is 't wat? Hij druppelt hier ook binnen (met 2 uurtjes klaar), dus als m'n hoofd er naar staat dan eens kijken...
Ja, wat moet ik er van zeggen. Commercieel gezien zal het best wel bruikbaar wezen.
En het moet een serie worden, dus het was geen slip, make up, SRS & happy end...
Na een aflevering al een oordeel geven is dan toch een beetje moeilijk.
pi_59634228
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:38 schreef wonderer het volgende:
Ik heb hem binnen, vanmiddag maar eens kijken.

Trouwens. Vorige week bij de pride kwam ik een meisje tegen dat ook transgender bleek te zijn. Maar ze was heel meisjesachtig (terwijl ze zich jongen voelde). Ze zei ook dat als ze een jongen zou zijn geweest, dat ze een supersissy zou zijn. Ik vond dat wel apart. Ik twijfel verder niet aan haar (nou ja, zijn dus, maar dat wordt wel een beetje moeilijk zo) gevoelens, maar ik had hier nooit bij stilgestaan.

Kennen jullie ook hele mannelijke transvrouwen?
Naja, hele mannelijke transvrouwen... Ik voel me zelf iig niet echt een meisje-meisje maar om mezelf een mannelijke ts te noemen? Nah, dat gaat me te ver. Ik heb wel een brutaal mondje, houd van harde muziek en kan in de meeste gevallen ook nog zelf mijn auto repareren. Maar aan de andere kant houd ik ook van lekker tutten, shoppen, leuke kleren en een hele hoop andere dingen waar je mannen maar niet mee moet vermoeien. Sja, had het er vandaag nog met mijn gendertherapeut over. Ik ben meer een stoere meid ipv een meisje-meisje. Ik zie mezelf gewoon nog niet op stilettohaken lopen en al helemaal niet de hele dag chagerijnig zijn omdat mijn nagel is gebroken ofzo.. (Al vijl ik ze wel altijd netjes enzo )
pi_59634576
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:00 schreef MuteZukini het volgende:
Ach ja....als ik daar op de defqon was geweest had ik je vast ook vreemd aangekeken, wie danst er nou op zulke herrie zeg
Ik! Van huis uit opgegroeid met housemuziek. Heerlijk gewoon... Maar gelukkig is het één van de muzieksoorten waar ik graag naar luister. Zo veel diepgang heb ik dan ook wel weer.
quote:
Gewoon jezelf zijn joh, dat er wat gekeken wordt, tsja dat zegt vooral wat over de kijker dan de bekekene
Dat dacht ik dus ook. Als ze willen staren...best. Maar dan mogen ze ook niet met de ogen knipperen
quote:
Mijn gezichtshuid is ook best wel gevoelig, mijn manier om dat te verminderen is door goed heet water van te voren over m'n gezicht te doen (kan ook met douchegel), dan mooi glad scheren en dan eerst heet water weer en direct daarna koud water over m'n gezicht, en als er dan echt teveel bloedpuntjes zijn dan een heet washandje erop tot 't gestopt is.... maar gewoon achteraf de douchen werkt ook
Dat met dat hete water doe ik ook. Maar de rest doe ik toch wat anders. Ik was mijn gezicht eerst met een heet washandje. (naja, zo warm dat ik het net kan vasthouden) Daarna smeer ik het goed in met scheergel (absoluut geen schuim want dan houd ik geen huid over) en dan scheer ik het eerst met de haren mee. Daarna wa ik het weer op dezelfde manier en doe ik er opnieuw scheergel op. En dan scheer ik het tegen de haren in. Wordt perfect glad zo. Enige nadeel is... Op sommige plekken groeit er geen enkele haar in dezelfde richting. (en daar wordt het dan ook niet glad)
  maandag 23 juni 2008 @ 23:26:46 #108
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59639881
wat ik wel heb gemerkt is dat de zachtheid van het water wel meespeelt bij hoe glad ik scheer, bij m'n ouders is het vooral m'n huidje die het zwaar heeft als ik voor zo glad mogelijk ga. En hier in Nijmegen heb ik dat gelukkig niet, en volgens mij is Utrechts water nog fijner
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:22:15 #109
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59646963
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:45 schreef Hexley het volgende:

[..]

Ze zijn er wel en waarom moet men zich overal in herkennen? Zelf kijk ik amper TV of films, maar alles (behalve porno) waar maar een TS, TG of TV in voorkomt bekijk ik meestal. Gewoon ter info, weten wat de rest van de wereld @ TV ziet...
De grootste bagger film, is naar mij mening "In einem Jahr mit 13 Monden", moest er bijna van kotsen....
Ik kijk héél veel films, beetje TV-series, maar over dit onderwerp kijk ik alleen maar naar serieuze docu's ;

Maar ik merkte het verschil dus op omdat ik enerzijds mezelf gigantisch kon herkennen bij het stukje over scheren, en anderzijds dus niet meer herkende.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:42:45 #110
107792 Hexley
the Platypus
pi_59657233
Vorgie week had ik het al ergens zien staan,
en hier loopt er dus ook een draadje over: Scans tonen 'homoseksuele' hersenen.

Weer zo'n onderzoek, en wat brengt het?
Vragen, zeker met die andere TS onderzoeken in het achterhoofd.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:02:31 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59657608
Ugh. Ik weet niet of ik me door een uur van die nouveau riche crap kan worstelen hoor...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:56:17 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59658733
Toch gelukt (hoewel met kromme tenen). Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt... Het heeft potentie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:12:21 #113
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59689471
Wieeeeee, net geweest op de info-avond. Het was gezallig

Merci Eline voor het naar huis brengen (Het scheelde me een uur OV-troubles.)

En bedankt MuteZukini en de anderen voor het gezelschap.


Het was in ieder geval een openbaring, voor het eerst ben ik lotgenoten IRL tegengekomen.
pi_59693346
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:12 schreef NoktetMort het volgende:
Merci Eline voor het naar huis brengen (Het scheelde me een uur OV-troubles.)
Is goed hoor... ik vond het zelf ook gezellig.. anders zit ik ook maar alleen in die auto. Info-avondje vond ik eigenlijk ook gewoon wel leuk... De zaal zat vol Dat ik niet de enige ben die met dit soort gevoelens zit, is nog nooit zo zichtbaar voor me geweest. Gelukkig was ik nog binnen voordat het begon... ging een beetje fout met een parkeerplek zoeken... (ik zie gewoon een joekel van een oranje bord met daarop een 'P' en een grote pijl over het hoofd... )
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:42:46 #115
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59699165
goeiemorgen

hee gezellig dat jullie er gister ook waren, en mee hebben genoten van dr. Trotsenburgs uitwijding over hormonen
misschien trouwens een leuk idee om een keertje een on-informatieve meet te houden?
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:05:36 #116
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59701528
Count me in
pi_59710478
Nou, dat lijkt mij eigenlijk ook wel een leuk... Maar eerst ga ik volgende week lekker op vakantie en daarna ga ik een familievergadering houden... Ik zal het ze toch een keer moeten vertellen. Kan ik daarna misschien ook eens voorzichtig gaan experimenten met en femme gaan. Ik voelde me gisteren een beetje uit de toon vallen...
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:58:49 #118
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59710760
Ja, ik was je nog vergeten succes te wensen met dat
pi_59712273
Mja dat kan ik wel gebruiken... Ik heb de komende week én de hele vakantie de tijd om uit te zoeken hoe ik dat tegen ze (maar vooral mijn vader) ga zeggen.

* Eline zit straks de hele vakantie onder een parasol aan de Portugese stranden met pen en een notitieboek te overwegen hoe ze dit toch moet gaan vertellen... *

Overigens... als ik terug ben duurt het nog maar een kleine maand voordat ik mijn eerste afspraak bij het VUmc heb.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:36:04 #120
206345 Magenta
Full of colour
pi_59727578
Inmiddels de eerste afspraak gehad bij het VUmc. Geen uitnodiging voor afgelopen woensdag ontvangen toen maar ook niet naar gevraagd. Vervolgafspraak in September.

Bij een eventuele meet rond die periode ben ik graag van de partij. (eerst eens even lekker
vakantie houden inderdaad!)
~Fin
pi_59735776
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:36 schreef Magenta het volgende:
Inmiddels de eerste afspraak gehad bij het VUmc. Geen uitnodiging voor afgelopen woensdag ontvangen toen maar ook niet naar gevraagd. Vervolgafspraak in September.
En hoe ging het? Ben erg benieuwd want op 12 augustus mag ik voor het eerst
quote:
Bij een eventuele meet rond die periode ben ik graag van de partij. (eerst eens even lekker
vakantie houden inderdaad!)
Nou gezellig.. je werd afgelopen woensdag al gemist..
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:28:44 #122
206345 Magenta
Full of colour
pi_59737879
Het viel mij mee. Een vragenlijst die niet al te ingewikkeld was en een goed gesprek. Ongeveer twee weken later had ik de 'uitslag'. De weg ernaartoe was een ramp (file, file, file) en ook het parkeren rondom (met al die werkzaakheden) was niet bepaald makkelijk. Volgende keer maar gewoon weer de trein (was nu geen optie vanuit Gelderland qua tijd).

Volgende keer dus op de nieuwe locatie (K).
~Fin
pi_59740530
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:38 schreef wonderer het volgende:

Kennen jullie ook hele mannelijke transvrouwen?
Je hebt me notabene ontmoet ?

Ik zie mezelf tenminste niet als een meisje meisje en ik vind het nog altijd fijn om naar autosport te kijken, lekker onderuit op de bank te hangen zoals vroeger en make-up kan me ook niet echt boeien. IK zal vanmezelf bijna kunnen zeggen dat ik tomboy ben, maar heb meestal ook wel weer die vrouwelijek twist erin dat het niet te tomboy-erig word..... jah, zoiets

Een week of 3 geleden een paar dagen er tussen uit geweest, puur op mezelf alleen de weide wereld in..... naar HardenBerg . Met een grote backpackersrugzak op wezen reizen/liften en op station Zwolle en opterugreis via Coevorden door een paar mensen aangesproken: "Zo jonge meid.... jij durft", "Helemaal alleen op vakantie....?" en "Waar gaat de reis heen, jongedame?"

Een tripje die me veel goed heeft gedaan

En volgend jaar lekker naar PinkPop of Lowlands... of heeft er nog iemand kaartjes over
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:33:14 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59740774
Ik bedoel meer dat je nog steeds herenkleding draagt en je haar kort enzo...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59742924
Gelukkig niet zeg :|

Maar dat zullen eerder de beginners en/of spijtoptanten zijn... ik neem aan dat de meeste die zich vreemd voelen in hun identiteit en aanmelden bij Jos toch wel wat meer hun identiteit voor ogen hebben zoals zij zich zelf voelen en smachten naar de RLT, wel wat meer doen dan alleen een elastiekje om de pols en meisjes sokken dragen ? :S
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:04:38 #126
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59749109
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 21:33 schreef wonderer het volgende:
Ik bedoel meer dat je nog steeds herenkleding draagt en je haar kort enzo...
Ooow, alsjeblieft niet. Herenkleding ligt al sinds 24 april op zolder in zakken en sindsdien heb ik ze er niet meer uitgehaald / bekeken / aangeraakt. Vlak voordat ik 24/7 ging leven moest ik nog naar een begrafenis, en die nette herenkleding aantrekken was echt een gruwel.

Korte haren hoef ik niet meer, toch al sinds m'n 17e mn haren lang laten groeien ^^ (Nu 22 best blij mee.)

Over haren gesproken, laatst wilde een vriendin het opsteken bij me. Het probleem was alleen dat zij 1,63 is en ik 1,76; was heel even komisch toen ik zei: Springen! En toch ben ik niet zo lang vind ik

[ Bericht 0% gewijzigd door NoktetMort op 28-06-2008 13:01:06 ]
pi_59750017
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 11:04 schreef NoktetMort het volgende:
Over haren gesproken, laatst wilde een vriendin het opsteken bij me. Het probleem was alleen dat zij 1,63 is en ik 1,76; was heel even komisch toen ik zei: Springen! En toch ben ik niet zo lang vind ik
Ach joh, ik ben ook 1,79m... dat maakt toch niet zoveel uit. Tijdens mijn stage bij de VARA waren alle dames van de redactie langer dan ik. Sterker nog... ik was de kleinste van iedereen. Een vrouw van rond de 1,80m is in Nederland zo gek niet hoor.

Maareuh, ik zou als ik haar was gewoon op de trap gaan staan en dan jou ervoor zetten.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:27:49 #128
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59761043
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 11:04 schreef NoktetMort het volgende:

[..]


Over haren gesproken, laatst wilde een vriendin het opsteken bij me. Het probleem was alleen dat zij 1,63 is en ik 1,76; was heel even komisch toen ik zei: Springen! En toch ben ik niet zo lang vind ik
en er was ook geen stoel in de buurt waar je op kon zitten?
bij mezelf de haren opsteken wat ik wel een of twee keer per week doe blijf ik wel gewoon staan maar ik ben dan ook net zo lang als ik zelf ben
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 11:54 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Ach joh, ik ben ook 1,79m... dat maakt toch niet zoveel uit. Tijdens mijn stage bij de VARA waren alle dames van de redactie langer dan ik. Sterker nog... ik was de kleinste van iedereen. Een vrouw van rond de 1,80m is in Nederland zo gek niet hoor.
ja ook hier in nijmegen lopen best wel lange meiden rond, al ken ik ze niet persoonlijk, maar laasts in een heel leuk winkeltje liep dus een meisje dat zeker 2meter was als niet groter dan dat, ergens vind ik het wel prettig om me tegenover andere meiden ook klein te kunnen voelen, aangezien al m'n vriendinnen kleiner of net zo groot als mij zijn.

even on an other note, ben net een uurtje ofzo terug van Roze Zaterdag was echt superleuk, heb ook meegelopen in de parade met Dito! (de homojongerenorganisatie waar ik bij zit), en ondanks het vieze weer 's ochtends heb ik me toch nog weten te verbranden kwam ik achter bij thuiskomst ...gelukkig niet in m'n gezicht maar daar heeft m'n nek wel extra onder moeten lijden
* MuteZukini stond zoveel mogelijk met de rug naar de zon
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 29 juni 2008 @ 09:43:19 #129
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59767759
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:27 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

en er was ook geen stoel in de buurt waar je op kon zitten?
bij mezelf de haren opsteken wat ik wel een of twee keer per week doe blijf ik wel gewoon staan maar ik ben dan ook net zo lang als ik zelf ben
[..]

ja ook hier in nijmegen lopen best wel lange meiden rond, al ken ik ze niet persoonlijk, maar laasts in een heel leuk winkeltje liep dus een meisje dat zeker 2meter was als niet groter dan dat, ergens vind ik het wel prettig om me tegenover andere meiden ook klein te kunnen voelen, aangezien al m'n vriendinnen kleiner of net zo groot als mij zijn.

even on an other note, ben net een uurtje ofzo terug van Roze Zaterdag was echt superleuk, heb ook meegelopen in de parade met Dito! (de homojongerenorganisatie waar ik bij zit), en ondanks het vieze weer 's ochtends heb ik me toch nog weten te verbranden kwam ik achter bij thuiskomst ...gelukkig niet in m'n gezicht maar daar heeft m'n nek wel extra onder moeten lijden
* MuteZukini stond zoveel mogelijk met de rug naar de zon
Het was even zo'n situatie van: oh eens kijken of dit en dat je staat....... Je denkt er dan even niet aan om een stoel te pakken
Het stond me ook niet echt btw.
En tijdens uitgaan in het verleden ben ik ook lange meiden tegengekomen, maar als ik vrienden van me moest horen dan deden ze daar liever niks mee (Er kwam een opmerking met iets van bergbeklimmen ofzo Mannen )

En succes met je nieuwe kleurtje
pi_59768100
quote:
Op zondag 29 juni 2008 09:43 schreef NoktetMort het volgende:
En tijdens uitgaan in het verleden ben ik ook lange meiden tegengekomen, maar als ik vrienden van me moest horen dan deden ze daar liever niks mee (Er kwam een opmerking met iets van bergbeklimmen ofzo Mannen )
Ach ja, mannen en... compensatiedrang Het zal ze vooral gaan om meiden die langer zijn dan zijzelf. En sja, als ze zelf al niet aan de gemiddelde lengte van 1,84m (voor mannen) komen dan is een vrouw van 1,80m al snel te lang voor ze. En als ik nou heel eerlijk ben... mocht ik ooit aan de man gaan (iets dat ik sinds een tijdje niet meer uit durf te sluiten ) dan heb ik eigenlijk ook liever een man die langer is dan ik. Anders dan ga ik hem straks nog over z'n bolletje aaien en vragen offie bij me op schoot wil...
  zondag 29 juni 2008 @ 16:13:19 #131
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59773509
quote:
Op zondag 29 juni 2008 10:24 schreef Eline2602 het volgende:

En als ik nou heel eerlijk ben... mocht ik ooit aan de man gaan (iets dat ik sinds een tijdje niet meer uit durf te sluiten ) dan heb ik eigenlijk ook liever een man die langer is dan ik. Anders dan ga ik hem straks nog over z'n bolletje aaien en vragen offie bij me op schoot wil...
Een aai over de bol heeft wel iets betuttelends ja, maar wat als je nou met je hoofd op de schoot van de ander ligt, en gewoon gezellig intiem ligt te keuvelen dan kan aaien over de bol vaak wel vind ik...

Ik weet niet of lengte wat uitmaakt, mannen val ik sowieso niet op (al sluit ook ik het niet helemaal uit), maar bij vrouwen maakt het me niet zo uit. En staande sex ben ik toch niet zo van

ow trouwens weer even iets anders, voor geinteresseerden organiseert Embrace Pink uit Tilburg een holebi- en transjongeren weekend eind augustus, dus kijk hier even als 't je interessant lijkt.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59775629
quote:
Op zondag 29 juni 2008 16:13 schreef MuteZukini het volgende:
Een aai over de bol heeft wel iets betuttelends ja, maar wat als je nou met je hoofd op de schoot van de ander ligt, en gewoon gezellig intiem ligt te keuvelen dan kan aaien over de bol vaak wel vind ik...
In zo'n geval is het juist wel lekker ja.. Maar dan is het meer een soort strelen door je haar en is het idd bedoeld als intimiteit. Ik doelde meer op het "Ah Gosjie wat issie lief! Koetsjie Koetsjie"-gebeuren..
quote:
Ik weet niet of lengte wat uitmaakt, mannen val ik sowieso niet op (al sluit ook ik het niet helemaal uit), maar bij vrouwen maakt het me niet zo uit. En staande sex ben ik toch niet zo van
Voor de seks maakt het niet zoveel uit tenzij het belangrijk voor je is dat je het ook een keertje op de wasmachine of keukentafel kunt doen. En in een relatie met een vrouw maakt het mij idd ook niet zoveel uit (maar ook daar zijn grenzen). Maar met een man is het gewoon een beetje vreemd. It just doesn't look proper! Anderzijds... een echt leuke man of vrouw laat je natuurlijk ook niet schieten om die paar centimeter...

[ Bericht 0% gewijzigd door Eline2602 op 29-06-2008 18:43:25 ]
  zondag 29 juni 2008 @ 23:15:57 #133
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59782880
Ergens wel interessant om te constateren dat je comfortabeler bent met een kleine meid dan met een kleine vent. Dat lijkt iets te suggereren maar kan het niet zo goed benoemen, iets met het beeld van een relate tussen vrouw en man, waarin uit de lengte van de man meer bescherming spreekt misschien?? Dus dat de man de vrouw hoort te kunnen beschermen. Is even mijn interpretatie, maar ja als feministe wijs ik zulke gedachte wel af natuurlijk.

Heb trouwens net vandaag toevallig nog een stukje over het ervaren van m'n seksualiteit op m'n blog gezet (had gister al de aanzet geschreven). En aangezien we het er hier tussen haakjes kort over hebben gehad dacht ik laat 't maar even melden, misschien leuk voor wat discussie ofzo.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 29 juni 2008 @ 23:27:54 #134
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59783248
Erg herkenbaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 29 juni 2008 @ 23:33:11 #135
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59783390
wat precies vind je "erg herkenbaar" als ik vragen mag
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 30 juni 2008 @ 01:11:52 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59785171
Het feit dat je als hetero gezien wordt zolang je geen transitie ondergaat, de jaloezie naar het geslacht waar je op valt, het feit dat je je tussen de homo's thuisvoelt, omdat je als jezelf ook zo bent, maar er toch niet echt bij hoort... Eigenlijk alles, minus de verbroken relatie en de transitie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 juni 2008 @ 01:23:46 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59785283
Ik lees net een krantenartikel dat mijn moeder heeft opgestuurd. In het Cobramuseum in Amstelveen is tot 21 september een kunsttentoonstelling over seksualiteit, met een sterke vertegenwoordiging van interseksualiteit, drags, genderbenders en alles. Misschien interessant?

De 21ste haal ik net niet, waarschijnlijk, maar wellicht dat iemand van jullie kan/wil gaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 juni 2008 @ 10:05:21 #138
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59787696
quote:
Op maandag 30 juni 2008 01:11 schreef wonderer het volgende:
Het feit dat je als hetero gezien wordt zolang je geen transitie ondergaat, de jaloezie naar het geslacht waar je op valt, het feit dat je je tussen de homo's thuisvoelt, omdat je als jezelf ook zo bent, maar er toch niet echt bij hoort... Eigenlijk alles, minus de verbroken relatie en de transitie.
Oke, wel leuk om te zien dat er zulke overeenkomsten zijn ondanks de verschillende 'achtergrond'. Ik denk wel dat het er bij horen in het lesbische wereldje voor mij een kwestie van gevoel is dat gekoppeld is aan mijn fysieke belemmering, zodra ik daar vanaf ben zal ik ook met veel meer zelfvertrouwen in m'n lesbiscche schoentjes staan.
quote:
Ik lees net een krantenartikel dat mijn moeder heeft opgestuurd. In het Cobramuseum in Amstelveen is tot 21 september een kunsttentoonstelling over seksualiteit, met een sterke vertegenwoordiging van interseksualiteit, drags, genderbenders en alles. Misschien interessant?

De 21ste haal ik net niet, waarschijnlijk, maar wellicht dat iemand van jullie kan/wil gaan.
De tentoonstelling heet 'Gewoon Anders', en heeft ook nog een eigen website. Ik zit er al een tijdje over na te denken daar heen te gaan maar weet nog niet wanneer precies, wel jammer dat je 't moet missen.

Maar je steekt dus eind september weer eens de atlantic over....misschien een leuk idee om dan een fok-genderdysforie meet te organiseren
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 30 juni 2008 @ 10:42:09 #139
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59788476
Hmm, goed stukje, ik heb er nog niet zo over nagedacht eigenlijk. Maar het klinkt wel van toepassing op mij ..... (Vandaag twijfel-dagje dus ik zeg niet voluit: ja het klopt )

En ehm, qua lengte maakt het me niet uit op wie ik zou vallen. Sowieso, destijds leek me dat een leuke meid die ik tegenkwam in het café. (Even refererend naar diegene die zo lang was ...)

[ Bericht 5% gewijzigd door NoktetMort op 30-06-2008 11:17:40 ]
pi_59790483
quote:
Op maandag 30 juni 2008 01:23 schreef wonderer het volgende:
Ik lees net een krantenartikel dat mijn moeder heeft opgestuurd. In het Cobramuseum in Amstelveen is tot 21 september een kunsttentoonstelling over seksualiteit, met een sterke vertegenwoordiging van interseksualiteit, drags, genderbenders en alles. Misschien interessant?

De 21ste haal ik net niet, waarschijnlijk, maar wellicht dat iemand van jullie kan/wil gaan.
Wat leuk dat ze daar een tentoonstelling van hebben. Ben benieuwd, de introducerende tekst spreekt me in ieder geval wel aan. Ik denk dat ik daar wel naartoe ga...eens kijken wie van mijn vrienden of familie ik dan meeneem die het ook zou kunnen waarderen.
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:05 schreef MuteZukini het volgende:
Maar je steekt dus eind september weer eens de atlantic over....misschien een leuk idee om dan een fok-genderdysforie meet te organiseren
Lijkt me leuk dus ik ben zeker van de partij! Misschien kunnen we alvast een datumpje prikken? Kan ik die dag vrij houden
pi_59790652
Overigens... even een leuk nieuwtje van mijn kant. Na lang wachten en zeuren heb ik dan eindelijk een lijst met huidtherapeuten bij mij in de regio, die zijn aangesloten bij de Vereniging van Huidtherapeuten, van het VUmc gekregen. Dus maar eens gaan rondbellen voor enkele prijsopgaves en dan ga ik na mijn vakantie maar eens even bij een aantal van ze kijken. Kan ik dus eindelijk eens een begin gaan maken aan het einde van mijn gehaatte baardgroei. Fijn fijn fijn...
  maandag 30 juni 2008 @ 15:18:47 #142
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59795077
Ik had toch even gebeld met het VU ik wist niet zeker hoe laat ik er moest zijn en wat ik er ging doen. Dus, 2 Juli "dé test" (Do i need to be scared )
  maandag 30 juni 2008 @ 17:50:12 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59798587
Meet... ja, misschien is dat wel leuk. Jullie zullen de niet degenen zijn die gaan zeggen "maar ik dacht dat je een man was", waar ik bang voor ben bij een andere meet die al gepland staat...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 juni 2008 @ 20:19:16 #144
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59802022
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:18 schreef NoktetMort het volgende:
Ik had toch even gebeld met het VU ik wist niet zeker hoe laat ik er moest zijn en wat ik er ging doen. Dus, 2 Juli "dé test" (Do i need to be scared )
Nou ze gaan er met een meetlat bij staan en als je langer dan 10 tellen over 1 vraag doet krijg je een tik op de vingers, want he bij de VU hebben ze echt niet alle tijd van de wereld voor je
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:50 schreef wonderer het volgende:
Meet... ja, misschien is dat wel leuk. Jullie zullen de niet degenen zijn die gaan zeggen "maar ik dacht dat je een man was", waar ik bang voor ben bij een andere meet die al gepland staat...
Nou dan gaan we dat over de zomer even regelen....tenminste als iedereen de PM functie geactiveerd heeft. ... maar wonderer je sekse icoontje hier op fok is ook wel heel verwarrend hoor ....van de andere kant is mss wel zo prettig dat die icoontjes niks onder de schouder hebben zitten
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 30 juni 2008 @ 20:53:19 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59803102
Ja, hij kan niet meer op "geen" gezet worden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 juni 2008 @ 21:10:04 #146
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59803609
nee??
je hebt nog gelijk ook... hier moeten we eigenlijk tegen in actie komen vind ik
ik vraag me ook af wat voor suffe drogreden achter zo'n actie zit om de 'geen-sekse' optie uit te schakelen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 30 juni 2008 @ 21:20:46 #147
107792 Hexley
the Platypus
pi_59803915
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:53 schreef wonderer het volgende:
Ja, hij kan niet meer op "geen" gezet worden
Ach, zo moeilijk is dat voor het forum niet hoor,...
Probleem is alleen het fotoboek, daar is onbekend gelijk vrouw.

Vraagje wie had er hier een rechtsbijstandverzekering en problemen met een uitkering?
Gewoon nieuwsgierig of ze dat dekken....
  maandag 30 juni 2008 @ 21:35:49 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59804342
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:20 schreef Hexley het volgende:

[..]

Ach, zo moeilijk is dat voor het forum niet hoor,...
Probleem is alleen het fotoboek, daar is onbekend gelijk vrouw.

Vraagje wie had er hier een rechtsbijstandverzekering en problemen met een uitkering?
Gewoon nieuwsgierig of ze dat dekken....
Ik had een FA gemaild en die zei dat het niet kon, dus ja...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 juni 2008 @ 21:49:55 #149
107792 Hexley
the Platypus
pi_59804742
Ga naar "profiel wijzigen" sla de pagina op, op je bureaublad of zo.
Open het met een tekst edit ding, zoek even naar geslacht
Mannetje heeft de waarde M en vrouwtje heeft een F, maar van beide X en sla het op.
Open het aangepaste bestand met een browser, geef je wachtwoord op en druk op "wijzig je profiel".
En je bent op het forum geslachtsloos....

Even naar instellingen @ fotoboek en vinkje bij "Laat een icoontje zien op het forum" weg halen.
Dan ben je ook van dat vrouwtje af....
  maandag 30 juni 2008 @ 22:27:28 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59805819
oooh... Thanks, ga ik straks even proberen!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 juni 2008 @ 22:42:16 #151
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59806255
Gelukt, geloof ik Alleen waar is dat "laat icoontje zien op forum" nou goed voor? Nu kunnen mensen niet bij mijn fobo...

Nou ja, boeit ook niet zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 juni 2008 @ 23:56:00 #152
107792 Hexley
the Platypus
pi_59808550
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:42 schreef wonderer het volgende:
Gelukt, geloof ik Alleen waar is dat "laat icoontje zien op forum" nou goed voor? Nu kunnen mensen niet bij mijn fobo...

Nou ja, boeit ook niet zo.
Uhm, bekijk je FoBo zelf eens....
Das even schrikken he.... Daarom dus...

Anders dan M, dus ook X, Y of Z is standaard vrouw....
In het vrouwen of mannen lijstje sta je iig niet, scheelt weer.

Al past dit poppetje wel beter bij je onderschrift....
  dinsdag 1 juli 2008 @ 01:04:40 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59809848
Ja, daarom...

Best stom dat default vrouw is, maar goed
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:58:23 #154
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59812848
Waarom is dat stom?

Ik maakte trouwens die opmerking over dé test, omdat het ook zo gezegd werd. En het kwam op mij over alsof ze wilde zeggen: Now or never ...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:51:18 #155
206345 Magenta
Full of colour
pi_59815389
Welke 'test'? (sorry, heb even niet ieders trajectprogressie voor me)
~Fin
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:16:14 #156
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59818621
Géén idee ik zal het je morgen vertellen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:20:33 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59822933
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:58 schreef NoktetMort het volgende:
Waarom is dat stom?

Ik maakte trouwens die opmerking over dé test, omdat het ook zo gezegd werd. En het kwam op mij over alsof ze wilde zeggen: Now or never ...
Omdat je ook gewoon niks moet zou kunnen invullen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59824744
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:16 schreef NoktetMort het volgende:
Géén idee ik zal het je morgen vertellen
Is dat niet gewoon MMPI? Da's niet zo'n enge test hoor, dat is alleen maar om te kijken hoe je een beetje in elkaar steekt en om de schizofreentjes eruit te pikken. Er is niet echt een manier om daar voor te zakken ofzo...

Ik meen dat MMPI ook een "mannelijkheid/vrouwelijkheid" score kan geven, maar gezien de leeftijd van de test denk ik niet dat die nog erg aan de huidige rolpatronen voldoet
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:13:33 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59824876
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:07 schreef Hildy het volgende:
Ik meen dat MMPI ook een "mannelijkheid/vrouwelijkheid" score kan geven, maar gezien de leeftijd van de test denk ik niet dat die nog erg aan de huidige rolpatronen voldoet
Maar dat zou betekenen dat man/vrouw gevoel subjectief is en onderhevig aan maatschappelijke invloeden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:21:08 #160
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59825004
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Omdat je ook gewoon niks moet zou kunnen invullen.
Was maar een grapje, vandaar de

En ik heb 2 keer gevraagd wat voor test het nu was en 2 keer geen antwoord op gekregen en als het nu die MMPI-test is kom ik er eindelijk eens achter of ik nu gek ben of niet

En ik weet het, van psychologische testen is het niet een kwestie van halen of niet, maar een kwestie van maken, maar ik ben best benieuwd.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:32:43 #161
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59825226
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:21 schreef NoktetMort het volgende:

En ik heb 2 keer gevraagd wat voor test het nu was en 2 keer geen antwoord op gekregen en als het nu die MMPI-test is kom ik er eindelijk eens achter of ik nu gek ben of niet

En ik weet het, van psychologische testen is het niet een kwestie van halen of niet, maar een kwestie van maken, maar ik ben best benieuwd.
Ik heb vorig jaar gehoord dat ze wat extra testen in hebben gevoerd sinds ik er een vragenlijst volvinkte en tekeningetje op papier zette.... maar zo veel stelt 't echt niet voor, met vragen als 'heb je het gevoel achtervolgd te worden?' ... Maar wat die nieuwe testen inhouden ben ik alweer vergeten behalve dan dat er op een gestandaardiseerde manier naar passabiliteit wordt gekeken, met een soort test dus, maar ik weet niet hoe ver zoiets dan gaat
Ik heb trouwens nooit meer erover gehoord dan dat 't oke was en dat ik wel aardig kon tekenen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59825459
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar dat zou betekenen dat man/vrouw gevoel subjectief is en onderhevig aan maatschappelijke invloeden.
Nou, ik geloof dat MMPI meer test hoe veel iemands persoonlijkheid/gedrag overeenkomt met wat men verwachtte van mannen en vrouwen circa 1950. Toendertijd was het doel geloof ik om homoseksuelen (die toen nog als geestesziek gezien werden) eruit te pikken. Overigens werkte dat niet heel goed.

Maar bedenk dus naar die meetlat zelfs 't ergste meisje-meisje nog als bestwel mannelijk zou scoren. Ze heeft immers een eigen baan op niveau, denkt voor zichzelf in plaats van zich aan haar "mannetje" vast te klampen, etcetera.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:11:46 #163
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59831710
Lol, ik kan niet slapen..... te zenuwachtig voor morgen ......
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:31:00 #164
107984 The-Hcs
Heet stiekem gewoon Henk.
pi_59831996
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:11 schreef NoktetMort het volgende:
Lol, ik kan niet slapen..... te zenuwachtig voor morgen ......
Is toevallig ook net iets op TV over Genderdysforie. Oprah
Weet niet of hier al wat over gezegt was, niet zoveel zin om dit topic door te spitten verder vandaag.
Blijf het toch een interesant onderwerp vinden.
On the third, look out for Otis Wright. Until then, keep your head up.
  woensdag 2 juli 2008 @ 08:10:54 #165
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59833857
Lol, ok, ja, nu te laat....... Maar ik had hier toch geen tv (was misschien maar goed ook, anders was ik wel nooit in slaap gevallen.)
pi_59834298
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:31 schreef The-Hcs het volgende:
Is toevallig ook net iets op TV over Genderdysforie. Oprah
Weet niet of hier al wat over gezegt was, niet zoveel zin om dit topic door te spitten verder vandaag.
Blijf het toch een interesant onderwerp vinden.
LOL zoiets vorige week ook al, toen werd ik getipt door een vriendin. Helaas was Ik toen weg van huis en niet in de gelegenheid de tv aan te zetten.

(Zou het een herhaling zijn geweest? Het ging toen onder andere over een jongen van 16 die zijn borsten al had laten weghalen.)
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:23:35 #167
107984 The-Hcs
Heet stiekem gewoon Henk.
pi_59840266
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:59 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

LOL zoiets vorige week ook al, toen werd ik getipt door een vriendin. Helaas was Ik toen weg van huis en niet in de gelegenheid de tv aan te zetten.

(Zou het een herhaling zijn geweest? Het ging toen onder andere over een jongen van 16 die zijn borsten al had laten weghalen.)
Hou het eens in de gaten, ik heb niet het hele programma gezien. Het kan best zijn dat het vanmiddag weer herhaald wordt. Op Net 5 is dat dan geloof ik.
On the third, look out for Otis Wright. Until then, keep your head up.
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:17:24 #168
206345 Magenta
Full of colour
pi_59844653
Zat ook een MTF bij.
~Fin
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:10:18 #169
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59846974
Zo, ik ben net terug.

Het was inderdaad zo'n test zoals hierboven beschreven, no biggies, gewoon met ja of nee beantwoorden.

En sommige vragen dan ook: hoor je weleens stemmen die anderen niet horen?

En natuurlijk 4 tekeningetjes....... Ik kan niet tekenen!!!!!! Iets wat nooit goed is ontwikkeld bij mij. Maarrrr, ik heb m'n best gedaan

En nu, eten, en uitrusten, 2 keer de trein gemist, nog een keer een bus missen omdat de aansluitingen niet kloppen.

btw, Mutezukini, je had wel gelijk, er is een directe verbinding van eindhoven naar Amsterdam Zuid, wist ik ook niet......
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:28:11 #170
107792 Hexley
the Platypus
pi_59847376
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:10 schreef NoktetMort het volgende:

En sommige vragen dan ook: hoor je weleens stemmen die anderen niet horen?
Had je die MMPI test niet al "stiekem" gedownload dan?
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:49:27 #171
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59847812
eeeh, nee? waarom zou ik? Ik dacht: ik ga er gewoon heen, en ik zie wel .......

Het is geen kwestie van goed of fout maar gewoon maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoktetMort op 02-07-2008 19:46:22 ]
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:19:01 #172
206345 Magenta
Full of colour
pi_59848523
Dat zal dan wel de test zijn die ik in September moet doen.
~Fin
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:08:35 #173
107792 Hexley
the Platypus
pi_59849452
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:49 schreef NoktetMort het volgende:
eeeh, nee? waarom zou ik? ik ga er gewoon heen, en ik zie wel .......

Het is geen kwestie van goed of fout maar gewoon maken.
Gewoon nieuwsgierigheid?
Maar dan wist je van tevoren al, dat je wel extreem gek moet wezen wil je er als echte gek uitkomen.
pi_59855672
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:10 schreef NoktetMort het volgende:
Zo, ik ben net terug.

Het was inderdaad zo'n test zoals hierboven beschreven, no biggies, gewoon met ja of nee beantwoorden.

En sommige vragen dan ook: hoor je weleens stemmen die anderen niet horen?
Dit klinkt een beetje als de UCL lijst die ik heb ingevuld bij mijn therapeut. En die was volgens haar bedoeld om te kijken of ik misschien last had van psychoses, neuroses etc. Daarnaast heb ik bij haar wel meer lijstjes ingevuld zoals een copingtest en een klachtenlijst. Op alles viel niet verschrikkelijk veel aan te merken volgens haar. Uit de testjes kwam naar voren dat ik volledig bij mijn volle verstand ben en een paar grappige karaktertrekken heb. Zo heb ik volgens die testjes bijvoorbeeld een impulsief karakter met een behoudende kant. Oh en zou ik een lichtelijk narcistische natuur hebben...

Maar ja, ik had dit eigenlijk al wel een beetje verwacht. Nu weet ik zeker dat datgene wat ik met mijn gendertherapeut allemaal besproken en gedaan heb... bij het VUmc nog eens dunnetjes over mag gaan doen.
quote:
En natuurlijk 4 tekeningetjes....... Ik kan niet tekenen!!!!!! Iets wat nooit goed is ontwikkeld bij mij. Maarrrr, ik heb m'n best gedaan
Of het is toch niet meer van hetzellfde!!! Ik heb nog nooit tekeningetjes hoeven maken...
pi_59870084
Het is meer ook te kijken hoe serieus je zo'n test neemt. Als je de MMPI test neemt bijvoorbeeld, komen sommige vragen terug, maar vertaald naar het tegenovergestelde bijvoorbeeld.

Als je dan tegengestelde antwoorden geeft, zegt het wel iets over de persoon en zijn/haar geestelijke gesteldheid. Ik had toen van psych de uitslag gekregen/bekeken en ik had een hele mooie rechte lijn

4 jaar geleden alweer

Vandaag trouwens naar gemeentehuis geweest en vanaf vandaag kan ik officieel aantonen dat ik een V'tje ben
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:07:10 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59870176
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:02 schreef Meike26 het volgende:
Vandaag trouwens naar gemeentehuis geweest en vanaf vandaag kan ik officieel aantonen dat ik een V'tje ben
Gefeliciteerd
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59870492
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:02 schreef Meike26 het volgende:
Vandaag trouwens naar gemeentehuis geweest en vanaf vandaag kan ik officieel aantonen dat ik een V'tje ben
Gefeliciteerd meissie!!!

Voortaan als ze vragen "Kunt u zich legitimeren?", zeg jij natuurlijk "Graag!!!"
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:43:52 #178
206345 Magenta
Full of colour
pi_59870738
Grats Meike
~Fin
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:26:06 #179
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59872545
Gefeliciteerd Meike !
pi_59879745
Gefeliciteerd!
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:04:46 #181
107792 Hexley
the Platypus
pi_59892038
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:02 schreef Meike26 het volgende:
Vandaag trouwens naar gemeentehuis geweest en vanaf vandaag kan ik officieel aantonen dat ik een V'tje ben
Whoei,.... Krijg je nu korting @ je autoverzekering...?
pi_59901111
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:04 schreef Hexley het volgende:

[..]

Whoei,.... Krijg je nu korting @ je autoverzekering...?
Als de heertjes van onze zorgpolis doen aan vooroordelen, zoals "vrouwen kunnen niet rijden/parkeren", dan ben ik bang dat onze no claim omlaag gaat
  zondag 6 juli 2008 @ 12:20:11 #183
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59922965
Schopje omhoog, iemand nog iets meegemaakt lately?

Weet iemand iets tegen koppige vaders trouwens? Volgens hem doe ik het express om hem te pesten

En misschien is dit helemaal de verkeerde plek, maar, is het een mythe of een feit dat de tolerantie lager is in het zuiden van het land (Noord-Brabant)
Tot nu toe heb ik nog niks van betekenis meegemaakt, en ik ben benieuwd wat er straks gaat gebeuren ga ik solliciteren. Terwijl tegen mijn moeder al 3 keer verteld is dat ik beter naar de randstad kan verhuizen .......
  zondag 6 juli 2008 @ 14:37:37 #184
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59925495
iets leuks...in elk geval wel ...maar of 't zo byzonder is
gister een meidenavondje gehad, eerst bij mij gegeten met een vriendin, daarna the L-word gekeken met haar en twee andere vriendinnen bij een van hen, en toen nog wezen stappen in een hetero-kroeg waar we lekker hebben gedanst
En vanochtend (late ochtend/vroege middag) weer saampjes ontbeten, dus was voor zover wel een super weekend.
Verder zit ik eigenlijk met het dilemma of ik mijn vrienden die van m'n situatie weten te vragen of ze voortaan op willen letten dat ze me niet outten tegenover anderen die 't niet weten, of er van uit ga dat ze dat wel al van zichzelf doen
Komt namelijk steeds meer voor dat ik niet geklokt wordt door mensen die ik nu leer kennen en die mij dus vaker (zullen) zien.

Wat betreft koppige vaders heb ik geen ervaring, beste is zelf gewoon ook koppig te blijven, en als 't tot geruzie komt kan je 'm op z'n egoïsme wijzen want dat is 't eigenlijk toch? Jou niet je leven gunnen en zichzelf als slachtoffer zien ... heeft m'n moeder ook kort gehad, is ook bijgedraaid met wel eens wat discussie voordat 't zover was.
Volgens mij kan je gewoon in Brabant blijven, als je daar fijn woont waarom niet, ik kom eigenlijk niet echt in 't Brabantse maar volgens mij is 't echt niet zo erg dat je naar zogenaamd toleranter gebied zou moeten verhuizen hoor.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59930361
Dag dames

Edit: Én heer... Sorry Wonderer, ik was even de heer vergeten.

Ik dacht, ik stuur even een berichtje vanuit Portugal. Het is hier echt geweldig, het weer is goed (29 graden maar geen sauna zoals in NL), de omgeving is prachtig en de mensen zijn hoffelijk. Kortom, nu al een geslaagde vakantie. Overigens hadden we het niet beter kunnen treffen. Ons appartement is ruim en voorzien van een goed werkende airco en vanaf ons balkon kijken we uit op een werkelijk adembenemende afbrokkelende vallei van rood zandsteen met daarop mooie groene bomen en struiken. En als dat nog niet genoeg is mondt die vallei ook nog eens uit op de Atlantische Oceaan die ongeveer 500 meter bij ons appartement vandaan ligt.

Overigens heb ik me een beetje zorgen gemaakt om niets voor deze vakantie. Nog geen van de familieleden heeft iets gezegd van mijn geheel onthaarde lichaam. Zelfs mijn vader niet! Al zie ik hem af en toe wel een beetje kijken als ik een beetje vrouwelijk aan kom lopen ... maar ja dat is snel weer verdwenen als ik hem verrras met een vers gezette kop koffie. Kortom, ik heb me een beetje zorgen gemaakt om niets, blijkt nu. Iedereen is gezellig en ze vinden het leuk dat ik voor de verandering weer eens mee ben op vakantie. Mijn moeder een zusje hebben me gisteren zelfs geholpen een leuke schoudertasje uit te zoeken zodat ik niet alles in mijn broek hoef te proppen of kan gaan zeulen met een joekel van een schoudertas. Erg lief van ze...

Overigens denk ik dat ik de familievergadering die ik na de vakantie wilde houden nog maar even uitstel. Niet omdat ik het niet graag wil dat ze er vanaf weten en ik daarmee een beetje meer mijn gang kan gaan, maar eerder omdat ik ze een beetje wil ontzien. In plaats daarvan ga ik denk ik, zodra ik terug ben in NL, maar eens kijken of ik niet een goedkoop flatje bij mij in de buurt kan betrekken, totdat ik een goede vaste baan heb en daar in de buurt ga wonen. Dan kan ik ze het daarna vertellen en kunnen ze even een beetje afstand nemen (als dat nodig is voor ze) om er aan te wennen dat ik niet hun zoon of broer(tje) ben maar hun dochter of zus(je). Voor mij is het namelijk allemaal wel heel logisch dat ik dit allemaal doe en aanga, maar voor hun is dit volkomen nieuw. Door ze een beetje tijd en ruimte te gunnen hoop ik te voorkomen dat ik met een stuurse vader kom te zitten zoals NoktetMort dat mee moet maken (sorry meis, hopelijk komt het allemaal nog eens goed). Dat lijkt me allemaal gewoon iets beter. Ik had het namelijk vlak voor de vakantie met mijn beste vriend hierover en hij maakte me erop attent dat hij en mijn beste vriendin allebei een beetje afstand van me moesten nemen voordat ze het konden accepteren... En dan nog vinden ze het nu moeilijk om mee om te gaan (al proberen ze me allebei wel te steunen. Iets dat wat me heel erg goed doet en me een zekerder gevoel geeft over de toekomst.) Erg goed van hem dat hij me dat vertelde want ik heb daar zelf eigenlijk helemaal niet zo bij stil gestaan... (Als mijn beste vriend hier toevallig meeleest. Bedankt voor de eye-opener! Erg fijn dat je met me meedenkt! )

Maar goed, ik ga maar lekker verder genieten van mijn vakantie en probeer vooral niet te bruin in mijn gezicht te worden. Dan kan ik hopelijk na mijn vakantie ook eens beginnen met laseren en ben ik misschien straks lekker van die rotbaard af als mijn haar zo lang is dat ik eens naar de kapper kan voor een leuke coupe. (iets met krullen dacht ik zo, daar heb ik er toch al genoeg van )

Naja tot de volgende keer als ik het internetcafe weer eens heb weten te vinden.

Doeidoei en de groetjes uit Portugal!
  zondag 6 juli 2008 @ 19:07:46 #186
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59930943
mwa, ik en mijn vader zijn tegenwoordig meer huisgenoten van elkaar, waar je rekening mee moet houden dan echt vader en kind.......
Maar ehm, deels ligt dit ook aan hem, tenminste als ik m'n omgeving moet geloven
Maarja, hij was gister ene moment jantje lacht, ander moment jantje boos. En halsstarrig overtuigd dat ik hem aan het pesten ben......
En ach, als ik me nog druk zou maken om m'n vader dan zat ik hier niet fulltime sinds 24 april

En btw, het is volgens mij beter dat ik thuis woon, dan dat ik uit huis woon. Nu kan hij namelijk de ontwikkelingen meemaken. En anders zou hij zich ervoor afsluiten. Nu kan hij er niet om heen, heel frustrerend voor hem misschien, maar misschien wel beter. Ok het is natuurlijk wel zo dat de situatie nu eenmaal zo is dat ik niet weg kan, maargoed.

@ Eline, uitstel komt afstel

En zit ze ons een beetje jaloers te maken Maarja, na al dat werken gun ik het je best

even edit om 22.43 's schoot me nog iets te binnen. Ik heb ook poblemen met een vriendin die er eerst heel open tegenover stond en nu op een of andere manier is teleurgesteld omdat het zo goed gaat, lijkt wel. Het is alsof ze verwacht had dat ik na een week gillend weg zou lopen van het fulltime gaan....
Ook de hoeveelheid keren dat we contact hadden was behoorlijk uit het lood eigenlijk. Ik heb ontzettend vaak gebeld e.d. en zij helemaal niks. Ach, ik laat het maar even rusten en wacht totdat zij contact opneemt met mij.

[ Bericht 26% gewijzigd door NoktetMort op 06-07-2008 22:45:48 ]
pi_59940101
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:07 schreef NoktetMort het volgende:
@ Eline, uitstel komt afstel
Van uitstel zal echt geen afstel komen Noktet.. Believe me, uit huis gaan en het dan aan mijn vader vertellen was mijn originele plan. Daarvan wilde ik afwijken om meer vaart te maken. Maar als ik me iets behoorlijk duidelijk is geworden de afgelopen tijd is dat het absoluut geen kwaad kan om rekening te houden met de mensne om me heen. Ik wil namelijk geen van hun allen kwijt! Naast mijn familie (van wie ik allemaal stuk voor stuk ontzettend veel houdt, ook al kan ik sommigen regelmatig wel achter het behang plakken), heb ik altijd mijn vrienden zorgvuldig gekozen. En om hun (maar ook mijn familie) dan nu van me weg te jagen en onnodig pijn te doen omdat ik niet nog twee maandjes kan wachten ofzo vind ik een beetje bizar om eerlijk te zijn... Twee maanden wachten en mensne de ruimte gunnen en ze daarmee in mijn leven kunnen houden... of nu als een idioot met een plaat voor mijn kop gaan racen richting transitie met het risico alles te verliezen. Hmmm... let me think...

Maareuh... van uitsel komt afstel? Hihi, hoezo? De rest van mijn leven doodongelukkig blijven met het risico dat ik straks weer in depressie glijdt en er maar een einde aan maak? Ik ben inmiddels wijs genoeg om te weten dat er voor mij maar één oplossing is. En als ik naar mezelf luister dan is er ook maar een ding dat ik wil. Omgaan, transitie, leven zoals mijn gevoel me dat ingeeft. Gelukkig worden en vrede met mezelf kunnen hebben. Dat kun je toch niet afstellen?!

Maar goed, het is maar een plan. Een idee... ik heb de hele vakantie nog om er over na te denken en met mijn mams te overleggen. Wie weet gaat die vergadering na de vakantie uiteindelijk wel door en valt het mee met de last die ik bij de familie neerleg. Ik zie het allemaal nog wel even... nu eerst vakantie.
quote:
En zit ze ons een beetje jaloers te maken Maarja, na al dat werken gun ik het je best
Dank je! Ik was er wel écht even aan toe. Lekker even een andere omgeving, andere ambience, ander klimaat. Heerlijk gewoon... .Maar ik zal je niet verder jaloers maken.

Trouwens... ik weet niet of is ze hoor spoken hoor. Maar ik stapte vanmiddag na het tikken van het vorige berichtje bij de receptie naar buiten. Steek ik nog even een van mijn laatste sigaretten op (jaja, ik moet voor mijn stoppoging eerst 9 dagen doorroken want anders werken de medicijnen niet ) en draai ik me om. Komt er een engels stelletje aan lopen. Ik zou zweren dat ik de mevrouw tegen haar man hoorde zeggen: Its a ladyboy... Ik stond even met mijn oren te klapperen en dacht... Hmmm, does it show that much? Toegegeven... ik had mijn haar in een staartje en had een petje op dat veel vrouwen hier ook dragen, heb mijn benen mooi glad en inmiddels een beetje verkleurd en stond er nou niet echt mannelijk bij. Maar toch, ik had even zoiets van... Ik kan je gewoon verstaan hoor!! Hebben jullie Britten dan zo weinig fatsoen? Maar goed, de teller begint hier te piepen... ik moet dus gaan..
  maandag 7 juli 2008 @ 09:19:21 #188
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59941736
Hmm, ja, ok, als je je familie niet wil laten vallen dan kan ik deze aanpak best begrijpen. Maar over het algemeen zo vlug mogelijk (nouja, gewoon op tijd) vertellen wat er aan de hand is, is ook niet zo gek
Dan kun je je in ieder geval zo veel mogelijk voorbereiden op de reacties van anderen tot op de dag dat het zover is. (Precies zoals het geval is bij je beste vriend en vriendin.) Het ligt overigens uiteindelijk aan de anderen hoe ze met de situatie omgaan. Je kunt namelijk zoveel mogelijk rekening houden met hen, maar soms is het gewoon onvermijdelijk.

Maar, ik ben soms een beetje bang, ook als ik je verhaal lees, dat mensen van plan zijn om 2 maanden te wachten en opeens al 12 maanden verder zijn Het is gewoon een moeilijk iets, niet alleen voor je familie.
quote:
Maareuh... van uitsel komt afstel? Hihi, hoezo? De rest van mijn leven doodongelukkig blijven met het risico dat ik straks weer in depressie glijdt en er maar een einde aan maak? Ik ben inmiddels wijs genoeg om te weten dat er voor mij maar één oplossing is. En als ik naar mezelf luister dan is er ook maar een ding dat ik wil. Omgaan, transitie, leven zoals mijn gevoel me dat ingeeft. Gelukkig worden en vrede met mezelf kunnen hebben. Dat kun je toch niet afstellen?!
Ik heb het anders lang genoeg voor me gehouden eerlijk gezegd (Even een stukje herkennig bij die plaat voor m'n kop, maar dan anders )

wheheh, from my point of view is het grappig dat die Britten dat tegen je zeiden (Iets met leedvermaak, sorry. )
Het is dan ook apart dat er dan nog geen kwartje valt bij je familie. Je kent ze beter dan ik, is het misschien niet willen herkennen?

[ Bericht 4% gewijzigd door NoktetMort op 07-07-2008 09:27:50 ]
pi_59942863
Leuke anekdote Elien

4 Jaar geleden eigenlijk bijna hetzelfde: In een bergdopje in de staat new mexico (ik geloof dat het Cloudcroft heette) zaten ik en de vriendin waar ik die vakantie verbleef, aan een tfeltje een sorbet te eten. Ook bij mij waren de beentjes glad en had nou niet bepaald een jongensachtige korte broek aan. We praten wat over de toekomst, want toen nog geen idee wanneer ik fulltime zou gaan (dat werd uiteindelijk een jaartje later) en hadden best wel pret...een beetje zelfspot is ook wel goed om mensen ermee om te laten gaan

Achter ons (stel je even zo'n dinette voor met hoge rugleuningen, waar je elkaar niet ziet, maar wel...)zaten wat mensen te fluisteren..... te hard op Kan me nog best goed herinneren dat eerst het woordje "Oprah" te hard werd uitgespoken en dingen zoals "I've seen.....blabla" en dan het befaamde woord "Transsexual"...

We waren kort daarop vol van onze sorbets en liepen de cafetaria uit... ik had ze als een soort bedankje een knipoog gegeven Confronteren is dan soms ook best wel leuk.
  maandag 7 juli 2008 @ 10:41:29 #190
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59943009
Ik denk dat ik liever "Oprah" en "transsexual" hoor dan "Jerry Springer" en "transsexual".
pi_59946837
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:19 schreef NoktetMort het volgende:
Maar, ik ben soms een beetje bang, ook als ik je verhaal lees, dat mensen van plan zijn om 2 maanden te wachten en opeens al 12 maanden verder zijn Het is gewoon een moeilijk iets, niet alleen voor je familie.

Ik heb het anders lang genoeg voor me gehouden eerlijk gezegd (Even een stukje herkennig bij die plaat voor m'n kop, maar dan anders )
Ik heb het ook 27 jaar voor me gehouden (eigenlijk 26 maar die keer dat ik het mijn ex vertelde tel ik niet mee ). Maar dat kreeg ik voor elkaar doordat ik keihard tegen mezelf aan het liegen was. Nu ben ik al met mezelf in het reine gekomen. Ik heb het geaccepteerd. En door die acceptatie wíl maar kán ik het vooral ook niet lang meer voor me houden. Maar ja, zoals ik al zei... nog eens evne goed met mams overleggen wat die denkt dat het handigste/beste is.
quote:
wheheh, from my point of view is het grappig dat die Britten dat tegen je zeiden (Iets met leedvermaak, sorry. )
Het is dan ook apart dat er dan nog geen kwartje valt bij je familie. Je kent ze beter dan ik, is het misschien niet willen herkennen?
Haha, eerlijk gezegd vond ik het ook wel grappig hoor.. Zelfspot en een beetje spot is hard nodig vind ik want het is al zon beladen onderwerp. Maar waar zelfspot/spot is moet ook zelfrespect/respect zijn vind ik. En dat lieten de Brtitten mijns inziens een beetje na... Maar ja, lekker belangrijk ook.

En wat betreft mijn familie? Mja die hebben mijn uiterlijke veranderingen het afgelopen jaar beetje bij beetje te zien gekregen en misschien dat het hun daarom nu niet zo opvalt? Ik denk namelijk eerder dat ze denken dat ik gewoon ontzettend homo ben
pi_59946995
@ Meike:

Hihi, het is ook wel leuk om dat soort mensen vriendelijk te confronteren. Even laten zien van... Joh, zo eng en raar ben ik helemaal niet hoor.

Maar wel even fijn om te horen dat dit soort reacties dus niet ongewoon zijn... Overigens was ik er nog vergeten bij te zetten dat ik ook nog eens mijn grote zonnebril op had die niet bepaald mannelijk is... en om mijn pakje sigaretten een haarstiekje had gewikkeld om mijn aanstekre erbij te houden. En als toppunt haalde ik dat pakje ook nog eens uit mijn schoudertasje waar ik een leuk sleutelhanger-schoentje had gehangen. hihi...

Naja, de teller gaat hier weer piepen.. dus ik moet afronden. Tot snel

Trouwens Meike... kom jij as september ook naar die Fok!-meet? Tis namelijk een beetje té lang terug dat we elkaar spraken.. Nou doedoei
pi_59953064
Ik weet niets van een Fok-meet? Wat waar en hoe?

Meet the Fokkers... alsnog !
  maandag 7 juli 2008 @ 20:04:15 #194
206345 Magenta
Full of colour
pi_59955401
Volgens mij is het ook nog niet meer als een datum, toch?
~Fin
  maandag 7 juli 2008 @ 20:23:18 #195
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59955888
Lol, ik weet ook van niks, dus Eline gaat iets organiseren hoor ik ^^
  maandag 7 juli 2008 @ 21:12:50 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59957234
Er was al een datum? Ik weet ook van niks
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 7 juli 2008 @ 22:12:08 #197
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59959035
nee er is nog geen datum, want we weten nog niet van jou wanneer jij precies in NL bent en ik of eline of wie dan ook je daar ook niet precies naar gevraagd heeft
maar je mag dat wel pm'en zonder dat we 't vragen dan wil ik wel de meet regelen als niemand daar bezwaar tegen heeft
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59959609
Zeker geen bezwaar hoor, hoef ik eindelijk eens een keer iets niet te organiseren

(ja ik ben iemand die het graag erg druk heeft met organiseren van feestjes/evenementen :p)
  maandag 7 juli 2008 @ 23:01:16 #199
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59960545
Moet het in een weekend?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59960666
Oh uhm... Sja volgens mij wilden we die meet eind september houden toch? Want dan zou Wonderer ook in NL zijn... Dat was wat ik mee had gekregen hoor.. Maar misschien vereist het allemaal wel iets meer organisatiewerk (understatment)... Zo bijvoorbeeld een puntje, naast een datum, dat niet geheel onbelangrijk is; Locatie?

Naja daar breek ik mijn hoofd wel over als ik zélf weer in NL ben...
  maandag 7 juli 2008 @ 23:25:54 #201
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59961322
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:01 schreef wonderer het volgende:
Moet het in een weekend?
wil jij het in een weekend? als we de datum optijd prikken kan het vast wel doordeweeks neem ik aan

@eline
de locatie...ok dat mag jij beslissen dan ....als je terugbent in NL tenminste
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 7 juli 2008 @ 23:37:27 #202
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59961605
Ik heb niet zoveel weekends, vandaar
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59966026
Misschien lekker ergens in Amsterdam afspreken, of Utrecht?

Misschien een gek idee? Karten? Nu is dit meer iets voor jongens (Wonderer) dan voor meisjes, maar wij kunnen er ook wat van door onze achtgrond? Ikzelf vind het nog altijd erg leuk om te doen, zeker als je die reacties soms hoort van andere karters dat ze verslagen zijn door een meisje/vrouw
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:42:31 #204
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59966644
Ik heb nog nooit gekart eerlijk gezegd

Overigens is Utrecht voor mij dichterbij dan Amsterdam..... (aka makkelijker te bereiken.)

Maar ehm, al gaan we enkel en alleen op een terrasje zitten, dan vind ik het ook allang goed

* NoktetMort heeft maar wat gedaan aan d'r fotoboek

[ Bericht 17% gewijzigd door NoktetMort op 08-07-2008 13:29:40 ]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:49:16 #205
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59966768
Idem hier wat betreft karten....met mijn achtergrond is het misschien beter om het bij skelteren te houden, want een rijbewijs heb ik ook nog niet

Maar we zien wel , eerst dus een doordeweeks dagje prikken in de periode dat wonderer in 't land is.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:58:09 #206
206345 Magenta
Full of colour
pi_59971301
Ik dacht dat mijn haar lang was NoktetMort maar het jouwe is toch nog wel een cm of 5 langer

Alles wat bestuurbaar is (op de fiets na) is niet echt veilig bij mij maar goed karten zou kunnen
~Fin
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:14:45 #207
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_59971675
Het is zelfs nóg langer dan op de foto, maar de foto eindigt waar de haren nog niet eindigen

Daarbij zit het onderste in krullen, dus als ik het zou straighten dan is het wéér een stukje langer
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:27:51 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59976937
Karten lijkt me niet zo geweldig Maar we kunnen nog even nadenken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59978321
Dan laten we dat idee voor wat het is....was :p

Maar alleen al een terrasje is indd ook al een goed idee .. we w'll see.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 18:59:38 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59978821
Ik zou het wel leuk vinden om iets te doen, zeg maar... maar ik weet zo gauw even niet wat. Leuk museum?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:11:58 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60000308
http://www.nu.nl/news/163(...)_zijn_zin_vrouw.html

Als ze zoiets nou kunstmatig zouden kunnen opwekken... scheelt hormonen slikken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:35:24 #212
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60007505
Dat zou wat zijn zeg.......

Maar ehm, het moet even van m'n lever af; Op dit moment zou ik wel willen dat ik gewoon gek ben..... Dan is het makkelijker
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:40:52 #213
206345 Magenta
Full of colour
pi_60021423
'Onderzoek: minder kans transseksueel' kopt de Metro vandaag in boterletters. Klein (nietig) stukje over werkeloosheid onder transseksuelen.
~Fin
  donderdag 10 juli 2008 @ 16:20:10 #214
107792 Hexley
the Platypus
pi_60034811
Tsja, tot aan de operatie heb ik toch redelijk fulltime kunnen blijven werken bij m'n werkgever, ook bij de overname door een groter koeriersbedrijf was er geen probleem en ben ik van werkdagen van 5 dagen 8 uur naar 4 dagen 9 uur gaan werken. Alleen op het laatst was er wat onduidelijkheid over het ziekteverlof.

Nu zit ik alweer ruim een maand thuis, overspannen... maar dat heeft niets met m'n transseksuele achtergrond te maken. Dus ik mag daar best een heel klein beetje trots op mezelf wezen
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:51:39 #216
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60066709
Zo wou even laten weten dat m'n GenderQontrast initiatief nu echt gaat beginnen, voor de rest van 2008 staat er al aardig wat op de agenda en dat is dan binnenkort ook allemaal op de site te vinden.

Ow en wat betreft die werkloosheid....ik ga na m'n studie (volgend jaar) gewoon fijn aan de slag hoor, laat die cijfertjes waar geen bron bij is vermeld me daar niet vanaf houden
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 13 juli 2008 @ 00:42:51 #217
107792 Hexley
the Platypus
pi_60068540
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 22:51 schreef MuteZukini het volgende:
Ow en wat betreft die werkloosheid....ik ga na m'n studie (volgend jaar) gewoon fijn aan de slag hoor, laat die cijfertjes waar geen bron bij is vermeld me daar niet vanaf houden
Dit is een voorlopige conclusie van een onderzoek in opdracht van de Rutger Nisso Groep.

Staat toch redelijk duidelijk dat dat hun bron is...
Ik gok dat Paul Vennix weer met een onderzoekje bezig is...

Die Pauline van T&T doet daar wel een mooie uitspraak niet?
Het komt toch een beetje over zo van super bitch,...
Elke dag goed voor een paar uur drama en chaos op de werkvloer.
  zondag 13 juli 2008 @ 01:08:05 #218
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60068890
quote:
Staat toch redelijk duidelijk dat dat hun bron is...
uhh jaa ...hudt verdorie dat had ik wel gelezen , maar ik respecteer het altijd wel als de titel van een onderzoek er met dikgedrukte letters bij staat

Die uitspraak van die Pauline, komt mij iets te dichtbij het goedpraten van ontslag, en ik vind de hormoonbehandeling persoonlijk niet zwaar en heb al helemaal geen last van slapeloosheid , dus zeggen dat dat is vind ik wat overdreven, het kan die effecten hebben.
Ik vind die woorden van Justus veel wijzer, hij zet transseksuelen tenminste niet weg als zielig maar heeft het over de misstand die het onderzoek aanwijst.
Kan trouwens nog niets zinnigs online vinden over die resultaten ofzo ...al gaat het inderdaad maar over voorlopige conclusies
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:19:11 #219
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60176124
Nou zeg is er dan helemaal niks meer om over te hebben, of is hier sprake van een collectieve vakantie verdwijntruc?

...of ik dan nog iets nieuws heb, nou ik ben er achter gekomen dat ik in de smaak val bij andere lesbische meiden , maar ik zelf nog te geremd ben ...maar ja het kan dus snel gaan, aanstaande zondag vier ik de 9 maanden RLE, ben dus op de helft om op de 15 maanden wachtlijst bij de VU te komen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:34:16 #220
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60176477
Gefeliciteerd........ Het lijkt wel in de lucht te hangen (Ik ga ook meteen ff op je blog loeren )

Naja, ik ga zondag over een week voor het eerst eens kijken bij COC eindhoven; Ik geloof dat ik er nu wel thuishoor .... lol

* NoktetMort zei ook niks over die onderzoeken omdat ze er niks over aan toe te voegen heeft

Enige spannende voor mij is dat ik volgende week bij het VU zit......

[ Bericht 17% gewijzigd door NoktetMort op 17-07-2008 22:39:30 ]
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:17:03 #221
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60177499
het lijkt in de lucht te hangen??? maar de lente is toch al voorbij?

Ga je dan bij zo'n vrouwen intro groep?
Het gaat er volgens mij meer om dat je je ook gaat thuisvoelen en dat hangt natuurlijk heel erg af van de mensen in het eindhovens roze wereldje.
Ik weet natuurlijk niet van al die meiden die ik de laatste tijd heb ontmoet hoe ze over me zouden denken zodra ik ze zou informeren over m'n situatie. Qua socialiatie als (lesbische) vrouw maak ik nu wel sprongen, al hoop ik niet dat anderen mij perongeluk/zonder mijn medeweten outten, ookal zal ik uiteindelijk niet voor iedereen stealth blijven, maar dat hoop ik dus een eigen keuze te laten zijn.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:04:42 #222
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60181893
Nou, het is meer een "feestje"..... Geen groepje, daar ben ik nog niet klaar voor, ik heb er wel over gelezen dat ze er zijn, maar het trekt me gewoon niet.
Het gaat me meer om dat ik nu eens wat meer mensen ga ontmoeten, ipv altijd thuishangen Ik heb er nu ook eindelijk weer energie voor, daarbij ik kreeg een uitnodiging van iemand uit ehv die in hetzelfde schuitje zit als ik, en tsja wat houdt me dan nog tegen? (Yeay, ik ben niet meer de enige jeugdige uit deze omgeving met dit probleem.....)

Oh en ik ga maandag op zoek naar vrijwilligerswerk
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:39:29 #223
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60192694
mensen ontmoeten is heel goed ja
en natuurlijk ben je niet de enige jeugdige in EHV en omgeving die in hetzelfde schuitje zit, maar elkaar vinden dat gaat niet altijd zo vanzelf
In elk geval alvast veel plezier zondag op het "feestje"

lekker vaag hoor vrijwilligerswerk?....wat voor vrijwilligerswerk?

* MuteZukini gaat vanavond ook nog een feestje maken van 't laatste avondje vierdaagsefeesten
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_60203707
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:19 schreef MuteZukini het volgende:
Nou zeg is er dan helemaal niks meer om over te hebben, of is hier sprake van een collectieve vakantie verdwijntruc?
Oopsie... ik ben al een paar dagen terug in NL maar eigenlijk een beetje te veel in de weer om wat op Fok! te posten. Naja, dat doe ik dan nu alsnog maar.

Eergisteren kreeg ik het setje foto's terug dat ik naar VirtuallFFS had gestuurd. Ik ben erg blij met de resultaten maar ik ben bovenal blij met hoe ik op mezelf blijf lijken als je de mannelijke trekjes uit mijn gezicht haalt. Iets dat ik, volgens de mevrouw die ze voor me bewerkt heeft, te danken heb aan het bijna ontbreken van wenkbrauwbossing en het hebben van een vrouwelijke verdeling van ogen, neus en mond en de verhoudingen tenopzichte van elkaar verspreid over mijn gezicht. Volgens haar is er voor mij niet één groot aspect dat het verschil gaat maken tussen mannelijk en vrouwelijk maar eerder een aantal kleine aspectjes die als geheel de nuance van mannelijk naar vrouwelijk zullen verleggen. (Ohja, op mijn geweldig M-haarlijn na dan. In het midden is de hoogte prima maar bij die inhammen... Het verkrijgen van een vrouwelijke haarlijn zal daarom nog wel een en ander om het lijf hebben. Maar ik zal niet klagen. )

In ieder geval, ik had deze vakantie nog eens met mijn moeder gesproken over mijn 'plan van aanpak' en die vroeg me: "Dus je wilt bij je gezicht beginnen?" Dus toen ik die foto's in mijn mailbox vond heb ik haar daarover verteld en tegen haar gezegd dat als ze het aandurfde dat ze die wel mocht zien. Naja, die wilde ze dus zien. Zegt ze: "Oh, nou zo lijk je nóg meer op hoe ik er vroeger uitzag." (ik lijk nu eigenlijk al heel veel op mijn moeder, laatst nog een tante die dat tegen haar opmerkte.) Ze vond de resultaten, nadat ze er net als ik even kort aan moest wennen, eigenlijk best mooi. Ze zei tegen me dat ze wel begreep dat ik zoiets zou willen laten doen. Zegt ze: "Ik zou zelf ook zoiets hebben van: Als ik het doe dan doe ik het ook goed..." Die houding heb ik dus niet van een vreemde.

Maar wel fijn, de steun van mams in wat betreft FFS.
quote:
...maar ja het kan dus snel gaan, aanstaande zondag vier ik de 9 maanden RLE,
Gefeliciteerd!
quote:
ben dus op de helft om op de 15 maanden wachtlijst bij de VU te komen
Is een operatie in het buitenland geen optie voor je dan? Ik las laatst nog ergens dat ze het de zorgvragers nóg gemakkelijker willen maken om vanwege wachtlijsten in het buitenland geopereerd te worden. Dat zal dan ook wel voor GRS gelden. Lijkt me toch het uitzoeken waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eline2602 op 19-07-2008 10:43:43 ]
  zaterdag 19 juli 2008 @ 17:31:44 #225
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60211575
Ik heb een stemvervormer geinstalleerd als ik straks via Skype interviews ga geven

Het werkt best goed, ik klink alleen enorm nichterig (wat dan wel weer interessant is, klinken nichten nichterig omdat ze werkelijk met zware stemmen op een vrouwelijke manier praten?).

Eline, mooi van die foto's. Lijkt me best lekker, dat je lichaam toch al een beetje bij je geest past, met die verdeling van je ogen enzo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60211643
Even iets anders...

Heeft iemand hier de documentaire Zeitgeist wel eens gezien? Ik heb hem gisteren gezien en was best onder de indruk.
Ben benieuwd of hier mensen zitten die hem ook gezien hebben... vind het erg interessante materie...
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:27:08 #227
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60213108
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 17:31 schreef wonderer het volgende:
Ik heb een stemvervormer geinstalleerd als ik straks via Skype interviews ga geven

Het werkt best goed, ik klink alleen enorm nichterig (wat dan wel weer interessant is, klinken nichten nichterig omdat ze werkelijk met zware stemmen op een vrouwelijke manier praten?).
En heb je die stemvervormer al op nietsvermoedende personen uitgeprobeerd, om te kijken wat hun reactie is?

Nichterig spreken is naar mijn mening niets anders dan cliché-matig vrouwelijk spreken, nou spreken ze gelukkih niet allemaal zo, maar het is dus niet vrouwelijk zoals vrouwen vrouwelijk spreken....

....de manier waarop ik spreek is dus ook totaal niet nichterig maar toch heb ik een vrouwelijke stem zeg maar
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:29:30 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60213140
Nee, nog niet. Maar ik heb via skype zo'n test-gesprek gedaan. Ik denk wel dat het past bij het beeld dat ze van me hebben En het maakt me niet zoveel uit of ze het doorhebben, als ze maar niet weten waarom.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:30:53 #229
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60213162
Kreeg trouwens weer een mailtje van "ooh, ik dacht dat je een vrouw was, stom"

Schijtirritant dat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:38:02 #230
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60213259
@Eline

ik heb die docu gezien, maar vind het nogal overtrokken en er het mist een rode draad, alsof er wat zogenaamd opzienbarende zaken bij elkaar zijn gestopt en je maar vanuit moet gaan dat er een verband tussen dat alles zit terwijl ze dat verband in die docu niet leggen... gemiste kans dus...
maar ja er zitten wel wat interessante dingen in die beter tot hun recht zouden komen in een historische docu over zonneverering en dergelijke.

Ow en over je FFS, je weet mijn mening. Het feit dat je maar hele kleine ingrepen nodig zou hebben geeft naar mijn idee wel te denken of je het wel (al) moet doen, want zulke operatie blijven niet zonder risico's hoe klein of groot het resultaat ook dient te zijn.
Maar wat de haarlijn betreft ja, da's iets wat ik ook nog eens aan wil laten pakken, dat is ook een van de minder heftige ingrepen aan een ffs.
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 09:35 schreef Eline2602 het volgende:
[..]

Is een operatie in het buitenland geen optie voor je dan? Ik las laatst nog ergens dat ze het de zorgvragers nóg gemakkelijker willen maken om vanwege wachtlijsten in het buitenland geopereerd te worden. Dat zal dan ook wel voor GRS gelden. Lijkt me toch het uitzoeken waard.
Ja het idee is nog altijd om 't in duitsland te laten doen, maar eigenlijk moet ik me nog eens goed oriënteren op de chirurgen die er in Duitsland/België zijn en hoe zij hun ingreep doen en met wachtlijsten zitten.
Met een 15 maanden wachtlijst hier moet ik het in 't nabije buitenland makkelijk vergoed kunnen krijgen , dat denk ik wel ja.

[ Bericht 35% gewijzigd door MuteZukini op 19-07-2008 19:43:55 ]
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:58:21 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60213610
Wat is een FFS?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 19 juli 2008 @ 20:31:25 #232
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60214093
da's een facial feminization surgery

ik kan zo snel niet een fatsoenlijke site vinden met voor en na plaatjes, maar her en der kan je ze op internet wel vinden
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_60219867
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 20:31 schreef MuteZukini het volgende:
da's een facial feminization surgery

ik kan zo snel niet een fatsoenlijke site vinden met voor en na plaatjes, maar her en der kan je ze op internet wel vinden
Weinig ts-en die ffs hebben ondergaan hebben zin om met hun oude gezicht open en bloot op het internet te komen staan. Chirurgen bieden overigens vaak wel voor en na foto's van mensen aan. Ik geloof dat je bij Dr. Bart van der Ven uit Nederland daarmee korting kunt krijgen. Maar je kunt je afvragen of ze niet simpelweg adverteren met de beste resultaten. De bekendste voorbeelden van chirurgen die foto's aanbieden zijn Dr. Ousterhout uit Amerika en Dr. Suporn uit Thailand.

Verder zijn er ook wel bekende ts-en die hun ffs fotoalbum openbaar hebben gemaakt. Even googlen en je bent er zo. En daarnaast is er voor 'objectieve' voor en na foto's een nieuwsgroep die ik hier nu even niet noem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eline2602 op 20-07-2008 03:28:20 ]
  zondag 20 juli 2008 @ 03:31:54 #234
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60219957
Oooh. Ik heb even gegoogled, dat maakt wel een verschil, zeg!

Zo te zien bestaat dat niet voor FtM... zijn hormonen daar voldoende voor?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60224465
quote:
Op zondag 20 juli 2008 03:31 schreef wonderer het volgende:
Oooh. Ik heb even gegoogled, dat maakt wel een verschil, zeg!

Zo te zien bestaat dat niet voor FtM... zijn hormonen daar voldoende voor?
Yep, testosteron is best sterk spul.

En wat transmannen ook als voordeel hebben (en transvrouwen dus als nadeel) is dat er veel meer op 't uiterlijk van vrouwen gelet wordt. Een man wordt niet minder als man gezien omdat 'ie een compacte, ietwat ronde bouw heeft en een klein hoofd. Maar vrouwen worden wel sneller er op aangekeken als ze lang zijn en een zware kaaklijn hebben.

@Eline: welkom terug!

Er staat trouwens ook een hele collectie FFS fotoseries op Beginning Life.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  maandag 21 juli 2008 @ 14:37:49 #236
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60245245
Ik wil pas kijken naar m'n gezicht om die operatief aan te passen (kin en kaak) als ik een tijdje hormonen achter de rug heb.
Een vriendin van me, ok, ze is wel jong, had gewoon een "iets" ander neusje gekregen, eerst had ze een "volle" neus, en nu een wipneusje
(Kan me niet schelen wat die artsen bij het VU zeiden over het veranderen van de neus, maar ik heb de voor en na foto's gezien )
En eigenlijk, bij mij is alles wel ok, op 1 ding na, die kin en kaak. Maar als ik nu iets operatief laat doen, en daarna komen de hormonen, dan heeft dat misschien een negatief effect....

Ik was net bij een vrijwilligerscentrale geweest; "kom over 4 weken maar terug" *zucht*

@ Mutezukini; ik ben een beetje op zoek naar administratief of ict vrijwilligerswerk..... Ook een beetje om te kijken welke richting ik uitwil qua carriëre, dat waren de tips die ze me laatst gaven bij die studie/loopbaantest. Anyway, nog een paar nachtjes slapen.
En trouwens, gisteravond had een meisje toch wel een paar gevoelige snaren geraakt dat ik 's avonds hartstikke moest janken (Ze deed het overigens niet express.). Er is daarmee wel weer een stukje twijfel weggevallen.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:40:35 #237
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60246422
Wat zeiden de artsen bij de VU dan over veranderen van de neus??
Ik zat een tijdje terug met m'n snuffert foto's van meer dan 10 jaar terug te bekijken en tsja verwonderde me er wel over hoe 'n lief neusje ik ooit had. Maar ja gelukkig lijkt m'n neus sinds de hormonen weer een stukje kleiner dan ie oorspronkelijk was.

Nou hopelijk hebben ze ergens wat voor je, anders gewoon zelf bij stichtingen die in de buurt zijn gevestigd en waar je wat affiniteit mee hebt met hun doelstelling kijken of ze vrijwilligersvacatures hebben.

Yay voor wegvallen van twijfel
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 21 juli 2008 @ 15:57:45 #238
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60246727
Ze zeiden bij die info-avond dat de neus niet zou veranderen. Wel dat ie een beetje anders kon lijken dankzij de vetveranderingen in het gezicht. Maar ik heb bij haar duidelijk een verandering gezien. (Ok, misschien omdat ze nog jong is/was en de gemiddelde leeftijd bij die info-avond gewoon hoger lag.)

[ Bericht 1% gewijzigd door NoktetMort op 21-07-2008 16:11:20 ]
  maandag 21 juli 2008 @ 17:06:36 #239
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60248041
Lijkt me stug dat de structuur van 't neusbot kan veranderen, in de zin van smaller of kleiner worden. Kan ook gewoon dat de neus is afgevallen , doordat de vetverdeling in 't gezicht natuurlijk ook verandert. Dus dat er altijd al een wipneusje in haar naues had gescholen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 21 juli 2008 @ 19:23:41 #240
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60250500
Ok, maar de neus bestaat toch bijna in z'n geheel uit kraakbeen of niet dan?


* NoktetMort voelt aan d'r eigen neus
  maandag 21 juli 2008 @ 19:43:57 #241
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60251043
niet dus, want dat dacht ik ook ff maar heb toen maar gecheckt. Alleen het neus tussenschot bestaat voor uit kraakbeen en binnen in de neus uit bot, volgens wikipedia
Een prominent neusbot, dat botje dat dus tussen je ogen zit, blijft dus prominent tenzij je er een chirurg op los laat voor een nosejob , of een ongeluk hebt.

* MuteZukini had ook al aan d'r eigen neus zitten voelen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:30:44 #242
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60272041
ohja, binnenkort wordt m'n bezwaar ingediend voor m'n WA-jong, zoals het op papier staat is het ok; dus..... kben benieuwd
pi_60312084
Hoi allemaal

Ik ben dus toiletje En heb na dik 3 jaar mee kijken in het topic over genderdysforie maar is besloten om hier is tegaan posten.... Ik zie hier btw een hele hoop bekenden zitten van een ander forum

Iets over me zelf ..Ik ben 25 en loop ondertussen al dik een jaar bij het genderteam van het umcg , Maar het is nog maar de vraag of ik uitendelijk groenlicht ga krijgen ., er is me ondertussen wel vertelt dat ik vrouwelijke hersenen heb ., maar lichamelijk zou ik het niet aankunnen


Nou voor nu vind ik me coming out op fok wel geslaagd

Tot ooit

Liefs toiletje
pi_60324865
Hai Toiletje... welkom!

Je post heeft me nieuwsgierig gemaakt.... Wat is er met jou lichamelijk aan de hand, waardoor jij een transitie niet aan zou kunnen?
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:30:47 #245
206345 Magenta
Full of colour
pi_60330088
Ook weer terug van vakantie.

Welkom Toiletje(!). Waar komt die nick vandaan?
~Fin
pi_60332740
Wel een heikel punt natuurlijk, de toiletjes... in het begin dan... wanneer ga je voor het eerst naar de toilleten van het gewenste geslacht en vanaf wanneer is het normaal geworden...
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:45:02 #247
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60352958
http://www.thetransitionalmale.com/ftmstud.html *twijfel*

En goed punt, Meike... Ik heb regelmatig dat ik raar word aangekeken (vooral in de winter) en dat er gezegd wordt "heren is de andere deur" maar dat durf ik dan weer niet, bang daar te worden aangesproken.

Overigens ga ik in het theater wel altijd bij de heren, veel minder druk
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:42:13 #248
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60359020
Hmm die stud lijkt mij toch wel overspil gevoelig, vooral als je heel erg nodig moet...nee die ga ik over een paar jaar echt niet gebruiken hoor
Ik heb toch al een tijdje geen moeite 't juiste deurtje te nemen, maar ja dat was in m'n androgyne periode wel wat lastiger 't juiste deurtje te bepalen.

Great news trouwens ik ben woensdag naar de kapper geweest... een richtige metamorphosis is't geworden

* MuteZukini zet direct een nieuw fotootje in haar fotoboek
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 26 juli 2008 @ 13:04:14 #249
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60359389
Owkeeee, was niet slim van me om op dat linkje te drukken *bibber*

Maarre ,ik heb nooit moeite met de deurtjes gehad, ja, soms vergiste ik me wel als ik voor de 2 deurtjes stond, maar dan net op zo'n manier dat je je richting onopvallend kan veranderen.....
Ik heb ook bewust nooit een androgyne periode gehad simpelweg omdat het voor mijn omgeving een koude douche het beste was. (En tot nu toe lijkt het goed te gaan, behalve met m'n vader.)
pi_60359750
quote:
Leuke naam voor zo'n ding
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:42 schreef MuteZukini het volgende:
Great news trouwens ik ben woensdag naar de kapper geweest... een richtige metamorphosis is't geworden
Hee, wat leuk, krulletjes. Staat je goed!

Ik las trouwens op je blog dat je haarverlies grotendeels gewoon weer goed was gekomen door de hormonen... was 't daarvoor heel erg? Ik heb namelijk de laatste tijd nogal last van haaruitval. Elke keer dat ik 't was komen er hele plukken uit, en aangezien ik 't om de dag was is dat nogal dramatisch (op sommige dagen kan ik wel janken). Dus ik zit te denken aan Finasteride gebruiken, maar ik weet niet of dat heel veel zin heeft...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zaterdag 26 juli 2008 @ 13:42:11 #251
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60359964
quote:
[b]Op zaterdag 26 juli 2008 13:30
[..]

Hee, wat leuk, krulletjes. Staat je goed!
Dankjewel
quote:
Ik las trouwens op je blog dat je haarverlies grotendeels gewoon weer goed was gekomen door de hormonen... was 't daarvoor heel erg? Ik heb namelijk de laatste tijd nogal last van haaruitval. Elke keer dat ik 't was komen er hele plukken uit, en aangezien ik 't om de dag was is dat nogal dramatisch (op sommige dagen kan ik wel janken). Dus ik zit te denken aan Finasteride gebruiken, maar ik weet niet of dat heel veel zin heeft...
je kan vragen je huisarts jou Proscar voor te laten schrijven, dat is wat heftiger dan Finasteride maar wordt wel vergoed en Finasteride dus niet.
Mijn haar was zich vooral in in de 2 jaar voor ik met hormonen begon behoorlijk aan het uitdunnen, vooral achterop was 't ook om te janken. Ik kon met wat improvisatie nog laten lijken alsof ik meer haar had, mijn poging om Proscar voorgeschreven te krijgen was gestrand in miscommunicatie dus ik ben wel blij dat de combi androcur oestrogenen het toch nog gefixed heeft, afgezien van dat m'n haargrens wat hoger ligt en ik nog een beetje inhammen heb. Maar dat valt simpel te maskeren
Ik weet niet of Procsar er ook voor zorgt dat je haar terugkrijgt, ligt aan verschillende dingetjes. Was je eigenlijk al begonnen bij de VU? want anders kunnen zij wel Proscar voorschrijven, scheelt gedoe bij de huisarts.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_60360799
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:42 schreef MuteZukini het volgende:
je kan vragen je huisarts jou Proscar voor te laten schrijven, dat is wat heftiger dan Finasteride maar wordt wel vergoed en Finasteride dus niet.
Oh, ik zie dat daar ook gewoon Finasteride in zit (hett werkzame bestandsdeel), maar 5mg in plaats van de 1mg die in iets als Propecia zit. Ik kan 't de volgende keer dat ik m'n psych/seksuologe spreek 't eens aan haar vragen.
quote:
afgezien van dat m'n haargrens wat hoger ligt en ik nog een beetje inhammen heb. Maar dat valt simpel te maskeren
Ja, en als je een beetje rondkijkt zie je dat er best veel vrouwen zijn met kleine inhammetjes. En met jouw bos krullen ziet niemand daar wat van.
quote:
Ik weet niet of Procsar er ook voor zorgt dat je haar terugkrijgt, ligt aan verschillende dingetjes.
Ik had al eens wat rondgelezen over Finasteride, en ik zag dat dat tegenvalt. Daar heb je dan weer Minoxidil voor, of oestrogenen. En zelfs die werken niet altijd (hoe langer er in een haarzakje geen haar gegroeid heeft, hoe minder snel er weer een nieuwe uitkomt).
quote:
Was je eigenlijk al begonnen bij de VU? want anders kunnen zij wel Proscar voorschrijven, scheelt gedoe bij de huisarts.
Nee, ik durf nog niet. En daarnaast vraag ik me ook nog af of ik persé die hele malle molen doormoet om met mezelf te kunnen leven.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:16:34 #253
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60361254
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 14:38 schreef Hildy het volgende:

[..]

Oh, ik zie dat daar ook gewoon Finasteride in zit (hett werkzame bestandsdeel), maar 5mg in plaats van de 1mg die in iets als Propecia zit. Ik kan 't de volgende keer dat ik m'n psych/seksuologe spreek 't eens aan haar vragen.
Ja met Proscar moet je dan een half pilletje eens in de 2 dagen nemen.
quote:
Ja, en als je een beetje rondkijkt zie je dat er best veel vrouwen zijn met kleine inhammetjes. En met jouw bos krullen ziet niemand daar wat van.
Hebben m'n moeder en zusje ook, alleen die haarlijn is vooral in combinatie met de helling van 't voorhoofd minder mooi, dat wil ik ooit nog plastisch op gaan lossen, maar inderdaad met wat krullen er overheen is dat vooprlopig ook zo opgelost. Al voel ik me bij wind tegen op de fiets toch wel een beetje naakt hoor
quote:
Ik had al eens wat rondgelezen over Finasteride, en ik zag dat dat tegenvalt. Daar heb je dan weer Minoxidil voor, of oestrogenen. En zelfs die werken niet altijd (hoe langer er in een haarzakje geen haar gegroeid heeft, hoe minder snel er weer een nieuwe uitkomt).
Tegen mij werd ook gezegd dat alleen verloren haar van zo'n 3 maanden voor begin hormonen terug zou komen, maar dat was behoorlijk onderschat, dus het verschilt per persoon en qua leeftijd vast ook wel vermoed ik.
quote:
Nee, ik durf nog niet. En daarnaast vraag ik me ook nog af of ik persé die hele malle molen doormoet om met mezelf te kunnen leven.
als je het via je therapeut en je huisarts weet te regelen en dat kan vast wel, dan is de VU idd niet nodig. En sowieso is de VU niet heilig als je niet de hele mallemolen door wilt in principe. Er zijn dus omwegen mogelijk.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_60404273
Hoe staat het trouwens met de meeting dames en heren ?

Zondag 28 September heb ik al een meeting en als we het doordeweeks willen gaan doen, kan ik ivm werk niet meer over dag, dus alleen savonds is dan een optie. Misschien dat ik hier nog wat in kan regelen, maar moet er wel bijgezegd worden: erg kleine kans.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:02:15 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60404452
's avonds lijkt me toch goed? Tenzij we echt iets willen gaan doen zoals naar de dierentuin.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 28 juli 2008 @ 21:18:08 #256
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60404789
Dus dat zou dus op een doordeweekde avond in de laatste week van september moeten worden.
Maar wat willen we dan op zo'n avond doen? Uit eten, cafetje/terrasje hangen, uhh veel anders kan ik niet bedenken...
Ik kan wel pm'tje rondsturen en uitvogelen welke datum we precies doen en wat de voorkeuren verder zijn
was daar eigenlijk nog niet aan toegekomen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 28 juli 2008 @ 22:50:57 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60407066
Mja ik neem aan dat het toch voornamelijk ouwehoeren wordt... beetje ervaring uitwisselen of zo. Als je elkaar kent en vaker ziet, is "iets doen" wel leuk.

Dit baseer ik even op een jaar of tien internetmeets houden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 28 juli 2008 @ 23:27:34 #258
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60407879
Ik vind het prima, zolang het maar een beetje "centraal" gelegen is aka makkelijk bereikbaar met het OV
pi_60422217
Zal wel weer Utrecht worden

Heb wel een keer gelezen dat bijna 60% van de internetontmoetingen (in nederland heb ik het dan over natuurlijk) zich in Utrecht plaatsvonden. Was in zo'n businessblad dat in de wachtruimte ligt. Bij de kvk ook wel voorspelbaar natuurlijk.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:30:58 #260
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_60490673
Jemig bestaat dit topic nog steeds? :-P
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:23:41 #261
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60491951
Natuurlijk

Ik wil nieuw haar maar vind het een beetje eng/raar om te zeggen dat het niet te vrouwelijk moet ... Hoe doen jullie dat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:12:11 #262
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60492984
Hoe we dat doen?
eh, niet?

Maar ik zal de andere variant vertellen:
Ik wilde m'n haar in laagjes laten knippen.....

En dat heb ik gevraagd, ik vertelde ook eerlijk mijn verhaal. Toen was het makkelijk, haar in een staartje = man, haar los = vrouw (Ik weet niet hoe ik het makkelijker kan uitleggen.)
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:35:00 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60493422
Ja, voor jullie natuurlijk andersom Maar goed... Misschien maak ik me wel druk om niks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60497078
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 16:23 schreef wonderer het volgende:
Ik wil nieuw haar maar vind het een beetje eng/raar om te zeggen dat het niet te vrouwelijk moet ... Hoe doen jullie dat?
Dan vraag je toch om een beetje "boyish" coupe? Of je gaat naar de kapper in 't lokale homodistrict en vertelt wat je wilt (die zijn vaak wat toleranter, aangezien die ook de butch lesbiennes knippen en die hebben 't zelfde).

Edit: Overigens doe ik er nu heel makkelijk over, maar tegelijkertijd durf ik niet eens online wat leuke kleding te bestellen

[ Bericht 8% gewijzigd door Hildy op 01-08-2008 21:09:57 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:24:39 #265
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60497792
Ja, er is hier geen lokaal homodistrict Ik weet nog niet precies wat ik wil, ik kan niet zoveel want ik heb nogal fijn haar. In ieder geval geen stekels, dat wil ik Brad niet aandoen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60498279
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:24 schreef wonderer het volgende:
Ja, er is hier geen lokaal homodistrict Ik weet nog niet precies wat ik wil, ik kan niet zoveel want ik heb nogal fijn haar. In ieder geval geen stekels, dat wil ik Brad niet aandoen
Stekeltjes zouden je niet eens zo heel gek staan trouwens hoor.. En als je 't dan helemaal mannelijk wilt doen scheer je gewoon 't stukje boven je slapen helemaal glad.

Maar ik heb eventjes naar je fotoboek gekeken, en ik denk dat als je echt een "mannelijk" kapsel wilt je vooral je relatief hoge voorhoofd moet benadrukken. Dus in ieder geval géén pony.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:57:01 #267
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60499962
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:49 schreef Hildy het volgende:

[..]

Stekeltjes zouden je niet eens zo heel gek staan trouwens hoor.. En als je 't dan helemaal mannelijk wilt doen scheer je gewoon 't stukje boven je slapen helemaal glad.

Maar ik heb eventjes naar je fotoboek gekeken, en ik denk dat als je echt een "mannelijk" kapsel wilt je vooral je relatief hoge voorhoofd moet benadrukken. Dus in ieder geval géén pony.
Ja, met dun haar is een pony juist zo'n beetje het enige dat kan Ik ga wel eens informeren bij een kapper in de buurt. *moed verzamel*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:01:50 #268
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60500060
Ik moet wel even zeggen dat het haar op de foto in je fotoboek best mooi is en ook wel past bij een man

Vroeger zat ik tussen allerlei metal-volk.... en het was een beetje raar als je géén lang haar had als man zijnde, dus vandaar dat ik het zeg, ik vind het ook heel mooi staan bij bepaalde mannen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:07:56 #269
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60500190
Ja, ik weet het, maar ik wil nu eens wat anders, het is zo'n gezeik Maar een staart is inderdaad wel handig, daar heb ik het ook op uitgekozen toen ik het liet groeien. Maar ik ben het een beetje zat, lang haar is irritant.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:06:39 #270
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60539579
Even laten weten dat ik pb'tjes naar eenieder heb gestuurd over de 'meet', dus hopelijk lezen jullie die allemaal binnenkort

Wat betreft haar laten knippen, tsja gewoon zeggen wat je wilt, en kijk wat rond naar kort haar kapsels op straat en op internet. Kort haar bij vrouwen is niks nieuws, niet elk kort haar kapsel hoeft dykish of boyish te zijn. Succes er in elk geval mee. Bij mij is er laatst 20cm van afgegaan, was 't lange haar ook een beetje moe, al is m'n haar nu in model brengen er niet simpeler op geworden
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:48:44 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60541564
Ik heb hem gehad hoor. Woensdag lijkt me wel een mooie dag, om maar wat te roepen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:25:38 #272
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60689875
zoooo blö voel ik me...zal m'n afterdinnerdip wel zijn...iemand hier nog wat beleeft

en hee over precies een week wordt ik 26...yippie.. ..tijd om af te studeren...ben daarom afgelopen week maar weer eens aan m'n onderzoeksvoorstel gaan werken.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:45:32 #273
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60690366
Niks. Maar ik droom "er" tegenwoordig wel vaak over...

Oh, en ik ben lidgeworden van een Hyves waar er hier ook een paar leden van rondlopen, geloof ik
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:01:17 #274
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60690699
Nou ik ben blij dat ik de meeste dromen niet in 't echt beleef, simpelweg te absurd
nee met een tram in helling van 75 graden omhoog gaan is niet relaxed , wel interessant hoe zo'n droom me dat gevoel liet ervaren

hee ja ik loop ook rond op hyves....hoezo ben jij dan niet zo bold vriendjes met ons te maken daar?
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:18:40 #275
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60691062
Kweenie, eigenlijk. Zo werkt het bij mij niet echt, geloof ik Maar ik zal het doen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60691119
Ik heb zeker wel wat beleefd. En ik vind het maar eens tijd om dat hier ook eens te vertellen.

Sommigen hier weten er al van maar voor degene aan wie ik het nog niet verteld heb; Ik heb vorige week zondag aan mijn directe familie verteld dat ik genderdysforisch ben en dat ik om wil gaan naar een vrouwelijk bestaan. Ik was echt heel erg zenuwachtig en wilde het bijna verstek laen gaan maar kreeg gelukkig enige hulp van mijn moeder. Die was zo lief om voor me aan te kondigen dat ik wat te vertellen had... Toen ik het vertelde was ik echt bang voor de reacties maar tijdens het vertellen bleef het aardig stil. Ze luisterden alleen maar... zelfs mijn vader.
Toen ik klaar was met vertellen vertelde mijn broertje dat hij al wel een beetje een vermoeden had en mijn broer en zusje beaamden dat. Wat op zich best grappig was, was waarom mijn broertje al een vermoeden had. "Je manier van lopen de laatste tijd en dat je in eens een paars stiekje in je haar ging dragen." Waarop ik vertelde dat ik mezelf de laatste tijd wat meer ruimte ben gaan gunnen om wat meer mezelf te zijn.
Mijn vader was tot die tijd stil geweest maar in eens begon hij ook te praten. Hij vertelde dat toen zijn broer hem ooit vertelde dat hij homo was dat zijn broer tegen hem zei dat hij zo bang was geweest voor de reactie van zijn broer - mijn vader dus. Dat hij bang was dat hij niet meer welkom zou zijn omdat mijn vader zo streng gelovig was. Mijn vader had hem toen verteld dat hij daar niet bang voor hoefte te zijn want hij was toch familie. Toen vertelde mijn vader tegen mij dat hij heel veel kon accepteren ook al kan hij het niet begrijpen of zich er in vinden.

Dus ik ben echt heel heeel heeeeeeel erg opgelucht...gaat het dan toch nog allemaal goedkomen!

Naja dat het ik dus mee gemaakt.:D En ik ga deze week ook nog één en ander meemaken. Maandag heb ik 's ochtends een consult bij een laserkliniek en 's middags heb ik een consult bij een andere laserkliniek. En dinsdag heb ik een intakegesprek bij het VUmc! Dus er gebeurt momenteel heel erg veel in mijn leven op gebied van omgaan met mijn genderdysforie... en dat vind ik eigenlijk best fijn.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:33:18 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60691397
Wat gaaf! En jammer dat je er zo tegenop hebt gezien als het blijkbaar allemaal wel meeviel. Maar nu is het in ieder geval achter de rug.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60691708
Het is idd achter de rug... tenminste hier in huis. Ik heb nog een broer die hier een stuk vandaan woont met zijn vrouw en kindje. Die moet ik het nog vertellen. En daarnaast natuurlijk nog mijn vriendengroep. En dan later nog op het werk... Maar alles op zijn tijd hoor.

Maar ben echt heel erg blij dat het zo mee viel. Dit had zelfs mijn moeder nog niet verwacht!
pi_60692394


Wat een goed nieuws, Eline!
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:08:14 #280
206345 Magenta
Full of colour
pi_60695140
Goed om te horen! Lekker in een positieve flow dus
~Fin
pi_60741525
Gefeliciteed Eline...

Maar eeh... als ik hier een balletje op mag gooien he? Je naam... is het niet tijd voor een wijziging in je profiel / nickname ?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:19:26 #282
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60756808
Ik heb online de eerste aflevering van Pretty Handsome gevonden, dus voor wie niet download kan 'm nu op youtube kijken. Vond op zich wel interessant, al is 't wel in hollywood-style.
Ben wel benieuwd naar de volgende afleveringen, al is't natuurlijk de vraag of die ook online gezet worden door iemand. Want downloaden doe ik zelf niet aan.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_60768351
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:19 schreef MuteZukini het volgende:
Ben wel benieuwd naar de volgende afleveringen
Het lijkt erop dat het bij de pilot blijft
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:37:20 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60769390
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:50 schreef Hildy het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat het bij de pilot blijft
Zonde. Zou een goede manier zijn om het onder de aandacht te brengen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60770544
Heb de 8 stukjes bekeken en ergens kan ik me ook wel vinden in de mening van Amerika als deze serie bij een pilot blijft. Hij is te Westers(Europees) en niet voor het goede (preutse) Amerikaanse volkje geschikt.

Misschien dat het nog wel eens gekocht gaat worden door Arnie die nu in Amerika zit met z'n Eyeworks, dan kan het nog wel wat worden.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:12:26 #286
107792 Hexley
the Platypus
pi_60784050
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zonde. Zou een goede manier zijn om het onder de aandacht te brengen.
Denk dat het toch niet de goede manier is voor aandacht,
een serie waar het slechts bijzaak is lijkt me eigenlijk veel beter.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:04:38 #287
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60797305
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 07:12 schreef Hexley het volgende:

[..]

Denk dat het toch niet de goede manier is voor aandacht,
een serie waar het slechts bijzaak is lijkt me eigenlijk veel beter.
Ik denk niet dat daar de tijd al rijp voor is. Met bijzaak is het makkelijker te negeren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:14:48 #288
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60797663
Trouwens, ik kan wel naar die tentoonstelling in het Cobramuseum. Is dat een plek voor een meet? Ik kan alleen niet in het weekend... Dus dat schiet niet op, aangezien het maar tot vijf uur open is. Kut.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60818763
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 07:12 schreef Hexley het volgende:
Denk dat het toch niet de goede manier is voor aandacht,
een serie waar het slechts bijzaak is lijkt me eigenlijk veel beter.
Zoals bijv. in The Riches? Hoewel 't daar een crossdresser betreft...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:13:52 #290
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60822270
Ik heb niet zoveel meer van me laten horen hier op het forum, maar bij deze dus een lange post om het goed te maken.

Ik voelde me ontzettend rot bij het zien van Pretty Handsome, ik ben tot deel 5 gekomen op youtube en toen heb ik het afgezet... 's Avonds heb ik ontzettend moeten huilen, ik snap nog steeds niet waarom, maar ik heb het opgeschreven, dat is meer voer voor de psycholoog dan hier op het forum.
Ik zat er de hele avond best wel mee, vooral bepaalde opmerkingen in die aflevering kwamen nogal "hard" aan..... Ok, misschien was het geen goed idee om het te volgen, zeker op dat moment niet (Ik voelde me al een tijdje niet zo goed), maar, ergens vond ik dat ik móest kijken.

----- Weblogberichtje van mij op een besloten site -----
Raar, maar waar.... Een warme douche voor de NS

Na vele jaren met veel plezier (*ahum*) gebruik te maken van de NS, besloot ik na het "verlies" van mijn OV en de vele tripjes naar het VU die nog komen, een kortingskaart aan te schaffen.
Ik wist van tevoren dat ik een pasfoto moest laten maken.
Het viel me op dat ik voor de eerste keer in m'n leven een pasfoto heb laten maken waar ik tevreden mee was.

En toen kwam het, ik liep naar het loket op het station in Eindhoven en ik vroeg om het formulier voor een kortingskaart. Ga je dat invullen dan zie je daar natuurlijk de verderfelijke M of V staan ...
Uiteraard ben ik dan verplicht de M in te vullen in Nederland (Helaas, helaas, dat is de wet). Bibberend kruiste ik het aan.

Ik liep weer terug naar het loket en bij het printen van het "tijdelijke" kaartje typte de loketbeambte Mevr. in .. Ik vermeldde er bij dat ik wel transseksueel ben en officieel nog een man... Tot eigenlijk groot verdriet ging het van Mevr. naar: de Heer......

Met mijn tijdelijke kortingskaart was het elke keer schudden en beven als ik in de trein zat. Bang om ge-out te worden als een conducteur vroeg of het wel mijn kortingskaart was. Dit is gelukkig nooit voorgekomen.

Vandaag lag er een brief voor me klaar. Geadresseerde: Mevrouw ...... (Weliswaar nog met de letter van mijn "oude" naam)

En warempel, ik keek naar de kortingskaart en er staat een prachtige pasfoto op (Weliswaar mét adamsappel) en links staat er: Mevr.
Ondanks alle problemen op het spoor zijn ze de klantvriendelijkheid niet uit het oog verloren. Ik heb ze nergens op een formulier geïnformeerd over mijn situatie. Alleen tegen de loketbeambte. Ik heb nog steeds geen idee waarom ze het aangepast hebben (Want officieel ben ik nog steeds een M-etje), ze hoeven zoiets ook niet te doen. Maar ik ga er niet om klagen. Ik ben er alleen maar hartstikke blij mee.

-----------------

Vandaag was dit een goed begin van de dag.... dankjewel NS
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:17:50 #291
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60828406
Cool voor je
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 14 augustus 2008 @ 18:00:35 #292
206345 Magenta
Full of colour
pi_60830824
Moest ook laatst een pasfoto daarvoor inleveren. Bij 'veranderingen' betaal ik wel een nieuwe kaart. Ze moesten het op zo'n korte termijn hebben..

Oh en op teletekst kwam ik dit tegen;
quote:
Transseksueel in Next Top Model

In de serie America's Next Top Model doet komend seizoen wel een heel bijzondere dame mee. De 22-jarige Isis werd geboren als man, maar gaat nu door het leven als vrouw. Het is niet bekend of de serie ook hier op de buis komt.
Kan persoonlijk dat soort programma's niet uitstaan, maar goed, het is 'nieuws'.
~Fin
pi_60833614
Misschien ook niet echt de soort aandacht die "goed" is voor het begrip transseksualiteit, maar als:

Isis normaal doet
Isis er goed verzorgd uitziet
Isis niet te bitcherige attitude heeft tegenover haar concurrentes

...dan kan het nog wel een pluspuntje zijn dat ze meedoet aan ANTM !
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:59:25 #294
206345 Magenta
Full of colour
pi_60833823
Daar noem je inderdaad wel drie dingen..
~Fin
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:32:11 #295
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60834675
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:52 schreef Meike26 het volgende:
Misschien ook niet echt de soort aandacht die "goed" is voor het begrip transseksualiteit, maar als:

Isis normaal doet
Isis er goed verzorgd uitziet
Isis niet te bitcherige attitude heeft tegenover haar concurrentes

...dan kan het nog wel een pluspuntje zijn dat ze meedoet aan ANTM !
De rest van die mutsen daar doet toch ook niet normaal?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60834714
Het is de wens van de gedachte..
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:10:22 #297
206345 Magenta
Full of colour
pi_60842326
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:21 schreef Eline2602 het volgende:
En dinsdag heb ik een intakegesprek bij het VUmc!
Vertel! (als je wilt)
~Fin
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 02:01:13 #298
107792 Hexley
the Platypus
pi_60843097
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:35 schreef Hildy het volgende:

[..]

Zoals bijv. in The Riches? Hoewel 't daar een crossdresser betreft...
Even als torrent opgezocht maar dat gaat wel erg traag...

Een 14 jarig crossdresserje heel leuk maar dat bedoelde ik niet, omdat als heel normaal en gewoon in een serie te stoppen, gaat toch een beetje moeilijk lijkt me. Bedoelde meer een transman of transvrouw die de "grote reis" al achter zich / haar heeft en nu min of meer een normaal leven heeft zonder al teveel op "trans details" of het verleden in te gaan.

Hier in Spanje start in september het derde seizoen van "El síndrome de Ulises" waar in Carla Antonelli een serveerster speelt die net als zij zelf een "switch" verleden heeft. Voor de kijker en de serie zelf is het slechts bijzaak, al wil men er in de serie soms wel gebruik van maken... Maar het uiteindelijke plaatje is een aardig normale serveerster met een toch wel redelijk normaal leven.

"Pretty Handsome" was op zich een grappig idee maar het stond toch al zo goed als vast dat het voor een nice markt was, niet dat men dat wilde maar het was wel te verwachten. En wat is erger, sommigen het negeren of dat bijna niemand kijkt? Dat laatste was met "Pretty Handsome" waarschijnlijk gebeurt dacht je niet?
pi_60856330
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:10 schreef Magenta het volgende:
Vertel! (als je wilt)
Oh ja, sorry... Ik was helemaal vergeten dat hier even neer te zetten.

Nou ja, mijn eerste indruk van het VUmc?
Het is er erg druk, alles lijkt zoveel op elkaar en je hebt er zoveel gangetjes dat je er gemakkelijk verdwaalt en de kantoortjes zijn ook echt kantoorTJES. Beetje een chaos dus... Maarrr... het personeel is er allemaal erg vriendelijk en ook door het genderteam ben ik met warm onthaal ontvangen.

Maar goed, ik was mooi op tijd maar wist dus even niet zo goed waar ik moest zijn en toen ik door een medewerkster van een andere afdeling aan de hand meegenomen werd raakte ook zij de weg kwijt. Hahaha, zo'n doolhof is het er dus. Toen kwamen we in eens Hanneke tegen en die heeft ons even naar het tijdelijke kantoor van Jos gebracht. Eenmaal daar aangekomen bleek dat ik toch eerst weer terug moest naar de receptie om mijn telefonische inschrijving te voltooien. Toen ik weer terug kwam bij het kantoor van Jos kreeg ik een aantal vragenlijsten die ik kon gaan invullen.

Maar ja, de tijd was door alle ongeregeldheden toch een beetje gaan dringen dus ik werd halverwege het invullen gevraagd of ik het later af wilde maken en maar vast het intake gesprek met mevrouw Biemond wilde gaan doen. Ik ging in de wachtkamer zitten en kort daarna kwam ze me halen. Ze vertelde dat er nog een mevrouw bij was die (volgens mij) aan het afstuderen was en vroeg of ik daar bezwaar tegen had. Dat had ik niet want tegenwoordig praat ik erg gemakkelijk met mensen over mijn GIS (dat was ooit ook wel anders maja) en zeker tegen professionals of mensen die al weten waar ik mee zit. Het gesprek zelf was eigenlijk best een fijn gesprek.

Ze wilde weten wanneer ik zo'n beetje begon te merken dat ik niet in het juiste lichaam zit, hoe mijn thuis situatie was, of ik werk heb, dat soort zaken. Ik heb haar daarbij zelf maar verteld wat ik allemaal van plan ben in de nabije toekomst en hoe ik dat zo ongeveer wil bereiken. Daarbij heb ik haar ook verteld dat ik niet geheel zeker ben van het ondergaan van SRS bij het VUmc maar eerder zat te denken aan Suporn in Thailand. De andere mevrouw vertelde dat ze een tijdje stage had gelopen bij Suporn en dat het volgens haar idd een zeer kundige chirurg was. (Toch fijn dat iemand die in de richting van genderdysforie opgeleid wordt dat zegt ) Ook heb ik verteld dat ik FFS wil ondergaan zodra ik fulltime ga leven als mezelf en vroeg haar of dat problemen ging geven. Ze vertelde me dat ze zich wel een beetje bij mijn huidige psychologe moest voegen want de fulltime periode is bedoeld om er achter te komen of dit daadwerkelijk is wat je wilt.

Naja, ik heb haar verteld dat het fulltime gaan voor mij toch meer het moment is waarop ik eindelijk eens zo kan gaan leven zoals ik wil in plaats van een manier om uit te vinden dat dit is wat ik werkelijk wil. Ik weet namelijk al prima wat ik wil en waar ik heen wil. Vooral omdat ik mezelf in het afgelopen jaar zoveel beter ben gaan kennen en dat ik daarmee zoveel vooruit ben gegaan en zoveel meer van mezelf heb leren houden. Daarnaast bezorgt iedere gedachte naar hoe het was en hoe ik eerder leefde me koude rillingen over mijn rug. Voor mij is het dus wel duidelijk allemaal. Ik heb haar verteld dat ik me niet roekeloos zomaar ergens instort maar eerder juist akelig berekend te werk ga. Toen vertelden beide dames me dat ik inderdaad wel een erg zekere en doordachte indruk maakte en kreeg ik te horen van mevrouw Biemond dat het geen probleem vormt zolang zij maar het idee hebben dat het mij ook daadwerkelijk helpt en mijn kwaliteit van leven er maar op vooruit gaat.

Ook waren ze eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat ik dan met FFS wilde laten veranderen. Ze vonden namelijk allebei dat mijn gezicht eigenlijk al best vrouwelijk is. Volgens hun zou ik eigenlijk al behoorlijk passabel zijn als ik van mijn baard af ben en een tijdje aan de hormonen zit. (Dat is natuurlijk wel leuk om te horen! ) Toen tilde ik mijn haar aan de voorkant op en liet ik ze mijn haarlijn zien en vertelde ik ze welke kleine aanpassingen ik daarnaast aan mijn gezicht zou willen doen. Ik vertelde ze dat ik misschien met mijn haar langs mijn gezicht wel passabel kan zijn straks maar dat het in Nederland dus altijd waait en ik dus nu al vaak 'naakt' over straat moet. En dat ik degene ben die mezelf steeds iedere ochtend in de spiegel moet bekijken en gewoon simpelweg van de mannelijke trekken in mijn gezicht af wil. Ze begrepen me wel zeiden ze en als ik dat op deze manier wilde doen en zorgvuldig te werk ga dat dat ook gene problemen zal opleveren.

Mooi geregeld dus. Afsluitend vertelde ze me dat zij vond dat ik bij het VUmc aan het juiste adres was en dat ik waarschijnlijk zonder problemen door het diagnosetraject zou komen. Ongeveer een half jaar zei ze. Maar ze hield wel een slag om de arm want mijn dossier moet eerst nog besproken worden in het eerst volgende psychologen overleg van het Genderteam. Ze vroeg of ik even aan Jos wilde vragen wanneer dat overleg precies was en wanneer ik kon bellen over het verloop van dat overleg.

Volgens Jos is dat overleg dus 21 augustus en ik kon hem op 22 augustus bellen over de afloop.

Nou ja, dat was het wel zo'n beetje. Voor mij was het bij elkaar een erg positieve dag waarvan ik deze hele week nog heb 'na-genoten'. Zo meteen heb ik een afspraak bij de laserkliniek voor een proefsessie. Gaan we een paar plekjes vast laseren om over 5 weken te kijken hoe de behandeling zal aanslaan. Spannend dus wel! Ben benieuwd hoe 'pijnlijk' het is... Maar goed, daar ga ik dadelijk dus achterkomen.
pi_60857791
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:14 schreef Meike26 het volgende:
Gefeliciteed Eline...

Maar eeh... als ik hier een balletje op mag gooien he? Je naam... is het niet tijd voor een wijziging in je profiel / nickname ?
Dank je!...

En... uh sja die naam... haha ik laat Eline net zo lang staan tot ik heel erg zeker ben van de andere naam die ik op het oog heb. Anders wordt het ook allemaal zo verwarrend....
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:40:13 #301
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60872663
Da's een mooie intake ... Bij mij ging het namelijk allemaal héél neutraal.
En het is inderdaad een doolhof, maar daarom was ik er de eerste keer een half uur vroeger.

Ik vond het trouwens wel een goeie reactie van die mevrouw in opleiding. Dat schept dan weer een ander beeld, ten opzichte van die info-avond.

En hier weer verder: Genderdysforie - deel 14

[ Bericht 18% gewijzigd door NoktetMort op 16-08-2008 10:56:03 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')