abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 21:54:19 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204084
het gebeurt zoveel mensen: je brengt (opgespaard) statiegeld weg, en dan vergeet je of het bonnetje uit de automaat te halen, of je verliest het ergens in de winkel, waardoor iemand anders er met jouw geld vandoor gaat

oplossing:

maak ingeleverd statiegeld persoonsgebonden, door het bijvoorbeeld, in het geval van Albert Heijn, te koppelen aan de bonuskaart of de air-milespas. als je je statiegeld dan wil innen, eerst je postcode en huisnummer opgeven. op deze manier kan een "wildvreemde" er niet met jouw statiegeld vandoor gaan.

tevens kunnen mensen op deze manier geld sparen zodat als ze eens krap zitten hun opgespaarde statiegeld kunnen gebruiken om boodschappen te doen aan het einde van de maand, of om eens wat extra's in huis te halen.

daarnaast levert het ook nog eens een papierbesparing op wat weer goed is voor het milieu!

klacht: statiegeldbonnetjes zijn vervelend en te makkelijk te verliezen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59204120
quote:
het gebeurt zoveel mensen: je brengt (opgespaard) statiegeld weg, en dan vergeet je of het bonnetje uit de automaat te halen, of je verliest het ergens in de winkel, waardoor iemand anders er met jouw geld vandoor gaat
Uhm, nee
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 21:55:55 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204148
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:55 schreef slindenau het volgende:

[..]

Uhm, nee
ik heb toch niet gezegd dat jij een van hen bent?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_59204207
Wat voor incompetente consument ben je als je niet eens een statiegeldbonnetje in je bezit kan houden .
pi_59204228
Je doet hem toch gewoon in je zak en dan haal je hem er bij de kassa weer uit?
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 21:59:28 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204246
gebeurt het jou wel eens dat je staat te praten bij de statiegeldautomaat, vervolgens wegloopt en dan je bonnetje vergeet omdat je afgeleid bent?? daar hoef je niet incompetent voor te zijn hoor

pi_59204255
Nee, ik praat niet met mensen.
pi_59204271
oh noes die 4 euro voor een kratje bier

en wat voor pauper ben je als je van het statiegeld een potje wil maken voor barre tijden
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:01:05 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59204286
Ik vergeet ze altijd in te leveren, waardoor ik op t laatst met een heleboel onleesbaar geworden statiegeldbonnetjes zit .
Niet meer actief op Fok!
pi_59204296
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:58 schreef slindenau het volgende:
Wat voor incompetente consument ben je als je niet eens een statiegeldbonnetje in je bezit kan houden .
dat dus
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:03:36 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204360
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:00 schreef Yankee_One het volgende:
oh noes die 4 euro voor een kratje bier

en wat voor pauper ben je als je van het statiegeld een potje wil maken voor barre tijden
ik heb het niet over paupers.. er zijn ook alleenstaande moeders die van een minimum bedrag moeten rondkomen...
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik vergeet ze altijd in te leveren, waardoor ik op t laatst met een heleboel onleesbaar geworden statiegeldbonnetjes zit .
ook hiervoor zou mijn oplossing een goeie methode zijn of niet soms??

pi_59204362
Of je levert het bonnetje in, maar de incompetente cassière vergeet het te scannen! Zie dat geld dan nog maar eens terug te krijgen!
*Laatst had m'n broer voor 32 euro statiegeld, alleen aan petflessen
Het mooi kotsende meisje.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:04:06 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59204374
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb het niet over paupers.. er zijn ook alleenstaande moeders die van een minimum bedrag moeten rondkomen...
[..]

ook hiervoor zou mijn oplossing een goeie methode zijn of niet soms??
Weet niet.
Heb de OP niet gelezen . Veel te ingewikkeld voor de zaterdagavond.
Niet meer actief op Fok!
pi_59204406
TS is paranoia.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:05:21 #15
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_59204410
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:58 schreef Fha het volgende:
Je doet hem toch gewoon in je zak en dan haal je hem er bij de kassa weer uit?
ik ben de laatste 2 keer dat ik een bonnetje kreeg ook dat bonnetje kwijtgeraakt: deed ze in achterzak van mn broek - wilde bij de kassa bonnetje pakken : WEG!!
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_59204455
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:05 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ik ben de laatste 2 keer dat ik een bonnetje kreeg ook dat bonnetje kwijtgeraakt: deed ze in achterzak van mn broek - wilde bij de kassa bonnetje pakken : WEG!!
Het is een complot!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:06:28 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59204472
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:05 schreef Ascendancy het volgende:
TS is paranoia.
Paranoïde! .
Niet meer actief op Fok!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:06:40 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204479
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:05 schreef Ascendancy het volgende:
TS is paranoia.
dank voor je compliment, ik lever een oplossing aan die én milieuvriendelijk is, en die er ook nog eens voor zou zorgen dat je je statiegeld niet meer kan verliezen

pi_59204491
Ik verdenk wietrokende kabouters.
pi_59204504
hoe fucking kansloos om zo'n systeem te realizeren, veel teveel werk en dat kost ook teveel en dat wordt allemaal weer berekend op die alleenstaande moeders. Al met al gewoon niet zo kansloos je bonnetje vergeten en dan is het probleem opgelost.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:08:03 #21
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_59204521
Of je vergeet het bonnetje er niet uit te halen..
Opgelost slotje..
En.. TS kan er niet mee omgaan, dat ze het bonnetje vergeten is.
------------------
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:08:28 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204535
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:07 schreef HostiMeister het volgende:
hoe fucking kansloos om zo'n systeem te realizeren, veel teveel werk en dat kost ook teveel en dat wordt allemaal weer berekend op die alleenstaande moeders. Al met al gewoon niet zo kansloos je bonnetje vergeten en dan is het probleem opgelost.
ik haal niets voor niets de AH aan, daar bestaat een soortgelijk systeem al maar dan voor gespaarde air-miles, al.

pi_59204537
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

gaan ze maar werken
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_59204591
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik haal niets voor niets de AH aan, daar bestaat een soortgelijk systeem al maar dan voor gespaarde air-miles, al.
Ja en hoe denk je dat te implementeren bij een statiegeld machine? Die moeten allemaal omgebouwd worden zodat je jouw bonuskaart er doorheen kunt halen. Kost allemaal geld. Niet eens te denken aan het technische werk, een computersysteem. Denk je dat het niets kost om zoiets te maken?

Naief hoor...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:11:33 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204619
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:08 schreef Trigalti het volgende:
Of je vergeet het bonnetje er niet uit te halen..
Opgelost slotje..
En.. TS kan er niet mee omgaan, dat ze het bonnetje vergeten is.
ik lever gewoon een simpele oplossing.. hoe moeilijk kan het zijn het is mij ook wel eens gebeurd dat ik het bonnetje van iemand anders vond en dat schaamteloos inleverde alsof het mijn eigen bonnetje was. ik vind gewoon dat dat niet moet kunnen, jij hebt voor dat statiegeld betaald en niet iemand anders.. (of je moet zes kratten bier voor je verjaardag hebben gekregen )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:13:34 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204666
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:08 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

gaan ze maar werken
voor sommige mensen ligt dat niet zo makkelijk
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:10 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ja en hoe denk je dat te implementeren bij een statiegeld machine? Die moeten allemaal omgebouwd worden zodat je jouw bonuskaart er doorheen kunt halen. Kost allemaal geld. Niet eens te denken aan het technische werk, een computersysteem. Denk je dat het niets kost om zoiets te maken?

Naief hoor...
ja dat zal wel aanpassingen vergen, en daar heb ik ook wel bij stilgestaan, maar toch levert het op de lange termijn meer op dan je nu zou verwachten. althans, dat denk ik (en denken staat vrij toch )

pi_59204681
Ik heb laatst ook een bonnetje van 8 euro laten zitten
Compleet vergeten.. dacht er pas bij de kassa aan en ja toen was het te laat.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_59204739
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

voor sommige mensen ligt dat niet zo makkelijk
[..]

ja dat zal wel aanpassingen vergen, en daar heb ik ook wel bij stilgestaan, maar toch levert het op de lange termijn meer op dan je nu zou verwachten. althans, dat denk ik (en denken staat vrij toch )
Het levert de winkel geen enkel financieel voordeel op behalve dat de vergeetachtige mens onder ons nu ineens minder zorgen heeft. Maar ik denk dan zo, als je het statiegeld zo hard nodig hebt dan hou je het bij je en dan verlies je het niet, het is niet de taak van de winkel om daar voor te zorgen.
pi_59204742
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:13 schreef DJMO het volgende:

Voor de winkeleigenaar is het puur verlies, die verliest nl. geen cent meer als jij je bonnetje vergeet.
Die maakt zelfs een beetje winst, als niemand anders het bonnetje claimt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:19:05 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204792
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:16 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Het levert de winkel geen enkel financieel voordeel op behalve dat de vergeetachtige mens onder ons nu ineens minder zorgen heeft. Maar ik denk dan zo, als je het statiegeld zo hard nodig hebt dan hou je het bij je en dan verlies je het niet, het is niet de taak van de winkel om daar voor te zorgen.
ik ga uit van het principe dat we er zijn om elkaar, en het milieu, te helpen. Als ik winkel-eigenaar was, zou ik er iig wel over na denken. door zo'n concept aan te bieden bind je namelijk ook klanten, want die doen vaker boodschappen bij je, waardoor je toch ook weer meer omzet draait

pi_59204811
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ga uit van het principe dat we er zijn om elkaar, en het milieu, te helpen...
.

Welkom in 2008
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:20:43 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204849
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:19 schreef slindenau het volgende:

[..]

.

Welkom in 2008
vaarwel normen en waarden dus???

pi_59204862
Ik krijg een beetje het beste idee van Nederland gevoel. Bedenk een probleem voor je oplossing.
Misschien is het velemalen handiger om dat papiertje in je portomonee te stoppen die heb je bij het afrekenen toch weer nodig. Maar ja als je een stukje papier verliest dat verlies je denk ik ook dat soort dingen.

je gaat dus een machine ontwikkelen die een bonuskaart (die je ook kunt verleizen trouwens) verplicht stelt. zo'n machine moet dan gekoppeld worden aan het kassa netwerk. lijkt me een eenorm kostbare zaak voor iets wat je met dat papiertje ook kunt oplossen.

Maar als je toch iets wilt verzinnen, koppel het dan aan een pin/chip automaat. dan kan het direct op je bank gezet worden. Dan hoef je de winkel ook niet meer in.
lijkt me velemalen praktischer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:27:26 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205039
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:21 schreef Bjorntje het volgende:
Ik krijg een beetje het beste idee van Nederland gevoel. Bedenk een probleem voor je oplossing.
Misschien is het velemalen handiger om dat papiertje in je portomonee te stoppen die heb je bij het afrekenen toch weer nodig. Maar ja als je een stukje papier verliest dat verlies je denk ik ook dat soort dingen.

je gaat dus een machine ontwikkelen die een bonuskaart (die je ook kunt verleizen trouwens) verplicht stelt. zo'n machine moet dan gekoppeld worden aan het kassa netwerk. lijkt me een eenorm kostbare zaak voor iets wat je met dat papiertje ook kunt oplossen.

Maar als je toch iets wilt verzinnen, koppel het dan aan een pin/chip automaat. dan kan het direct op je bank gezet worden. Dan hoef je de winkel ook niet meer in.
lijkt me velemalen praktischer
je zal de winkel toch in moeten om die flessen in te leveren, en zoals ik hierboven zei, door klantenbinding maak je uiteindelijk meer omzet. je kan je bonuskaart wel verliezen, maar omdat het gekoppeld staat aan je postcode en huisnummer (lees mijn op) kan een wildvreemde het niet zomaar innen. omdat je kaart gekoppeld staat, kan hij dus ook weer thuisbezorgd worden (zelfde principe) waardoor je je gespaarde statiegeld alsnog in je eigen bezit hebt.

pi_59205115
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

je zal de winkel toch in moeten om die flessen in te leveren, en zoals ik hierboven zei, door klantenbinding maak je uiteindelijk meer omzet. je kan je bonuskaart wel verliezen, maar omdat het gekoppeld staat aan je postcode en huisnummer (lees mijn op) kan een wildvreemde het niet zomaar innen. omdat je kaart gekoppeld staat, kan hij dus ook weer thuisbezorgd worden (zelfde principe) waardoor je je gespaarde statiegeld alsnog in je eigen bezit hebt.
Echt waar, hou maar op. Ik heb nog nooit zoveel naïefs gezien in zo weinig zinnen. Dit gaat m gewoon niet worden. Gewoon je zooi niet verliezen. Punt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:33:28 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205218
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:30 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Echt waar, hou maar op. Ik heb nog nooit zoveel naïefs gezien in zo weinig zinnen. Dit gaat m gewoon niet worden. Gewoon je zooi niet verliezen. Punt.
dat vind jij..... ik vind er degelijk wel iets zinnigs in zitten, anders had ik dit topic niet geopend

ergo, ik hou dus niet op

pi_59205225

vandaag stond er nog een zwerver in mn nek te hijgen bij de flessenautomaat... en heb wel eens dat de mensen vergeten op het knopje te drukken...

dan is het gewoon eigenschuld dikke bult met een d of t weet ik het..
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_59205266
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat vind jij..... ik vind er degelijk wel iets zinnigs in zitten, anders had ik dit topic niet geopend

ergo, ik hou dus niet op
Als jij ooit iemand vindt die dit serieus implementeert eet ik mijn sokken op. Volgens mij heb je gewoon een dikke plaat voor je kop ofzo...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:35:42 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205285
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Als jij ooit iemand vindt die dit serieus implementeert eet ik mijn sokken op. Volgens mij heb je gewoon een dikke plaat voor je kop ofzo...
TS gaat mee doen aan The Dragons Den!!!
Niet meer actief op Fok!
pi_59205299
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef Smeej het volgende:

vandaag stond er nog een zwerver in mn nek te hijgen bij de flessenautomaat... en heb wel eens dat de mensen vergeten op het knopje te drukken...

Inderdaad! Zo moeilijk is het allemaal niet.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:40:30 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205447
quote:
wasdah??

wil niet blond lijken
anders is mijn msn xxxxxxxx@hotmail.com
PM van TS (Over The Dragon's Den)
Niet meer actief op Fok!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:40:35 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205456
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef Smeej het volgende:

simpel op te lossen.. als jij je statie geld pas kan inleveren nadat je je pasje hebt ingescand, heb je ook dat probleem niet meer

overigens hebben veel mensen hun bonuskaart aan hun sleutelbos hangen, en die verliezen ze niet zo snel als een los bonnetje

pi_59205515
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:42:44 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205533
quote:

[..]

pi_59205545
quote:

[..]

omg..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:44:02 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205564
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:43 schreef Fha het volgende:

[..]

omg..
hey ik kan ook niet alles weten ben geen computer die onthoudt wie welk statiegeldbonnetje heeft ingeleverd

zaterdag 7 juni 2008 @ 22:46:00 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205627
TS is vet gepwnd!! .
Niet meer actief op Fok!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:47:12 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205655
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:46 schreef Viking84 het volgende:
TS is vet gepwnd!! .
*zucht* ik kan echt wel iets hebben hoor, hier pak je me niet zo snel mee

pi_59205670
bonuskaart word echt niet gecontroleerd of je postcode wel klopt. de AH waar je op dat moment betaald weet dat niet eens. De bonuskaart gegevens worden pas achteraf naar de centrale DB van AH gestuurd. in de barcode staat echt je postcode niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:48:46 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205692
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:47 schreef Bjorntje het volgende:
bonuskaart word echt niet gecontroleerd of je postcode wel klopt. de AH waar je op dat moment betaald weet dat niet eens. De bonuskaart gegevens worden pas achteraf naar de centrale DB van AH gestuurd. in de barcode staat echt je postcode niet.
je air-miles kaart is wel gekoppeld aan postcode en huisnummer, en je bonuskaart is weer te koppelen aan je air-miles-kaart ik gaf dan ook meerdere voorbeelden

pi_59206547
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:46 schreef Viking84 het volgende:
TS is vet gepwnd!! .
14.gif
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 23:25:31 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59206575
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:24 schreef slindenau het volgende:

[..]

14.gif

pi_59206609
ik vergeet die bonnetjes ook altijd
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 23:29:59 #54
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59206695
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:26 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
ik vergeet die bonnetjes ook altijd
ik vind het ook gewoon onhandig, door het te koppelen aan je klantenkaart van de betreffende winkel, kan je het niet meer vergeten, en raak je het veel minder snel kwijt. je kan het sparen als je wil, of doneren wat je wilt, en een ander kan er niet meer met jouw geld vandoor gaan, net zomin als dat jij er met het statie geld van een ander vandoor kan gaan.

pi_59206784
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:29 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik vind het ook gewoon onhandig, door het te koppelen aan je klantenkaart van de betreffende winkel, kan je het niet meer vergeten, en raak je het veel minder snel kwijt. je kan het sparen als je wil, of doneren wat je wilt, en een ander kan er niet meer met jouw geld vandoor gaan, net zomin als dat jij er met het statie geld van een ander vandoor kan gaan.
is wel een heel goed idee

bestaat er niet iets zoals een ideënbox of zoiets voor dit soort ideën, zou je hem kunnen insturen,
wie weet........ zou wel een goeie oplossing voor mij zijn trouwens,

sleep je eers die hele tas met lege flessen mee, naar zo'n speciale automaat, bonnetje eruit halen,
kom je thuis zit 't bonnetje nog in je jaszak en mooi dat ik hem of de volgende keer dat ik naar
de winkel ga of weer vergeet of allang kwijt ben.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 23:38:26 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59206873
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:33 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

is wel een heel goed idee

bestaat er niet iets zoals een ideënbox of zoiets voor dit soort ideën, zou je hem kunnen insturen,
wie weet........ zou wel een goeie oplossing voor mij zijn trouwens,

sleep je eers die hele tas met lege flessen mee, naar zo'n speciale automaat, bonnetje eruit halen,
kom je thuis zit 't bonnetje nog in je jaszak en mooi dat ik hem of de volgende keer dat ik naar
de winkel ga of weer vergeet of allang kwijt ben.....
bij de albert heijn bestaat zo'n principe al, kijk maar naar het air-miles sparen, is ook persoonsgebonden gekoppeld aan je postcode + huisnummer, zonder kan je je air-miles niet inwisselen aan de kassa. oke het zal wat geld kosten om die apparaten om te bouwen, maar je hebt uiteindelijk toch een groep mensen die juist bij jou boodschappen komt doen omdat ze nog statiegeld hebben openstaan. dat levert ook weer omzet op. ook spaar je het milieu omdat je geen papieren bonnetjes meer uitgeeft (of alleen op aanvraag zodat je je saldo kan zien)

pi_59207453
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

bij de albert heijn bestaat zo'n principe al, kijk maar naar het air-miles sparen, is ook persoonsgebonden gekoppeld aan je postcode + huisnummer, zonder kan je je air-miles niet inwisselen aan de kassa. oke het zal wat geld kosten om die apparaten om te bouwen, maar je hebt uiteindelijk toch een groep mensen die juist bij jou boodschappen komt doen omdat ze nog statiegeld hebben openstaan. dat levert ook weer omzet op. ook spaar je het milieu omdat je geen papieren bonnetjes meer uitgeeft (of alleen op aanvraag zodat je je saldo kan zien)
je hebt helemaal gelijk, ik zou een brief schrijven naar AH als die eenmaal het nut ervan inzien en het doorvoerd volgt de rest vanzelf
pi_59207463
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:08 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk, ik zou een brief schrijven naar AH als die eenmaal het nut ervan inzien en het doorvoerd volgt de rest vanzelf

Vast ja...
pi_59207657
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:08 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Vast ja...
ja inderdaad of niet natuurlijk want de winkels zijn er alleen maar bij gebaad dat sukkels zoals ik
die bonnetjes vergeten......

lekker dom gedacht van mij inderdaad
pi_59208030
Een sticker bij de kassa met "Vergeet je statiegeldbonnetje niet muts!" zou een veel goedkopere en net zo werkzame oplossing zijn...
  zondag 8 juni 2008 @ 00:36:51 #61
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59208072
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:34 schreef ReplaR het volgende:
Een sticker bij de kassa met "Vergeet je statiegeldbonnetje niet muts!" zou een veel goedkopere en net zo werkzame oplossing zijn...
En vervolgens zie je allemaal mensen als een gek door de winkel rennen om hun bonnetje te zoeken dat wil ik zien
pi_59208085
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:54 schreef DJMO het volgende:

oplossing:

maak ingeleverd statiegeld persoonsgebonden, door het bijvoorbeeld, in het geval van Albert Heijn, te koppelen aan de bonuskaart of de air-milespas. als je je statiegeld dan wil innen, eerst je postcode en huisnummer opgeven. op deze manier kan een "wildvreemde" er niet met jouw statiegeld vandoor gaan.

tevens kunnen mensen op deze manier geld sparen zodat als ze eens krap zitten hun opgespaarde statiegeld kunnen gebruiken om boodschappen te doen aan het einde van de maand, of om eens wat extra's in huis te halen.

daarnaast levert het ook nog eens een papierbesparing op wat weer goed is voor het milieu!

klacht: statiegeldbonnetjes zijn vervelend en te makkelijk te verliezen
Laat me raden.

Jij bent Ambtenaar.
sterker nog, een slordige ambtenaar
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 00:38:25 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59208105
quote:
is ook weer papierverspilling dus niet goedkoper uiteindelijk

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 00:39:01 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59208118
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:37 schreef henkway het volgende:

[..]

Laat me raden.

Jij bent Ambtenaar.
sterker nog, een slordige ambtenaar
neuj, ben een zwangere huismus

pi_59208194
Als je die bonnetjes vergeet verdien je het niet om dat geld terug te krijgen.
Ik was die gast die op lego tript. Het met retroshit naar pedo flipt.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
pi_59208219
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

neuj, ben een zwangere huismus
quote:
Iets in de aministratie
O ja, nu zie ik het.
Jij raakt je bonnetjes kwijt, das logisch.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 00:48:41 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59208325
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:43 schreef henkway het volgende:

[..]

[..]

O ja, nu zie ik het.
Jij raakt je bonnetjes kwijt, das logisch.
heb ik het in de OP gehad over het feit dat IK mijn bonnetjes kwijtraakte? NEE! ik heb het gehad over een vrij algemeen probleem.. leer lezen voor je veroordeelt sufferdje!

pi_59208347
Kijk , ik zal je even vertellen hoe het werkt, als je de flessen weg brengt, dan pak je het bonnetje aan en dat stop je in je portemonnee in het vakje voor het papiergeld, dus achter je pinpas.

en als je bij de kassa bent pak je je bonnetje of niet, net wat je wilt.

Tenzij je die gezellige buurvrouw van drie huizen verder ontmoet, en je tijdens de roddels het papiertje staat te verfrommelen, tja dan ben je een positieve bijdrage aan het financieel resultaat van die winkel
pi_59208389
"simpele oplossing"

1. Alle winkels moeten nu volgens jou "simpele oplossing" een klantenbestand gaan bijhouden.
2. Alle winkels dienen nu een pas te maken voor hun klanten.
3. Als je een toerist bent, kom je daar moet je eerst die pas laten maken, en "even" gaan wonen daar zodat je die postcode en nummer hebt zodat niet "anderen" kunnen profiteren van jou 3 euro 50.

Conclusie: stom idee, vergeet gewoon je bonnetje niet.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_59208407
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

heb ik het in de OP gehad over het feit dat IK mijn bonnetjes kwijtraakte? NEE! ik heb het gehad over een vrij algemeen probleem.. leer lezen voor je veroordeelt sufferdje!
nee, maar mensen die in de aministratie werken, zijn niet zo zorgvuldig.

Of je kunt niet schrijven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 00:54:24 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59208446
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:49 schreef henkway het volgende:
Kijk , ik zal je even vertellen hoe het werkt, als je de flessen weg brengt, dan pak je het bonnetje aan en dat stop je in je portemonnee in het vakje voor het papiergeld, dus achter je pinpas.

en als je bij de kassa bent pak je je bonnetje of niet, net wat je wilt.

Tenzij je die gezellige buurvrouw van drie huizen verder ontmoet, en je tijdens de roddels het papiertje staat te verfrommelen, tja dan ben je een positieve bijdrage aan het financieel resultaat van die winkel
ik zal jou NIET gaan vertellen hoe het werkt, maar wel, nogmaals, wat mijn mening is:
tegenwoordig moet je je bonnetje uit een automaat halen, dus je krijgt hem niet meer aangereikt door een medewerker (iets wat jij wel suggereert)
dan, zo'n bonnetje stop jij echt niet 1,2,3 bij je pinpas, simpel omdat je daarvoor je portefeuille niet tevoorschijn haalt als er zes mensen achter je staan
daarnaast kan je dat ding makkelijk verliezen (als hij in je jaszak zit) of gewoon vergeten in te leveren als je bij de kassa komt.

nog meer tegenargumenten einstein??

pi_59208484
Zie mijn post boven je is, benieuwd wat je daarop te zeggen hebt...
Top 5 China producten
pi_59208519
quote:
zou misschien werken bij bij
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 00:58:44 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59208552
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:51 schreef rene90 het volgende:
"simpele oplossing"

1. Alle winkels moeten nu volgens jou "simpele oplossing" een klantenbestand gaan bijhouden.
3. Als je een toerist bent, kom je daar moet je eerst die pas laten maken, en "even" gaan wonen daar zodat je die postcode en nummer hebt zodat niet "anderen" kunnen profiteren van jou 3 euro 50.

ik heb het over een algemene oplossing voor nederlanders, of inwoners van nederland, niet voor toeristen, die kopen over het algemeen trouwens toch geen statiegeldflessen in de winkel, en daar kan altijd een uitzondering voor gemaakt worden door hen wél een papieren bonnetje mee te geven omdat ze maar éénmalig in de winkel komen...

ik heb overigens nergens gezegd dat dat wat ik zeg gelijk binden moet zijn, ik geef alleen aan wat ik een goede oplossing zou vinden voor meerdere problemen.

pi_59208583
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:42 schreef plumbum het volgende:
Als je die bonnetjes vergeet verdien je het niet om dat geld terug te krijgen.

nou da's ook weer niet aardig, ik heb ok wel wat anders aan mijn hoofd dan die stomme bonnetjes

maar ja, blijft wel zonde dat ik ze steeds vergeet, en ik vond het wel een goed idee, voor van die
mensen zoals ik.....

maar ja ach eh..... lig er verder niet wakker van hoor

enne doe is niet zo onaardig
pi_59208618
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:51 schreef rene90 het volgende:
"simpele oplossing"

gut wat denken jullie allemaal diep door,,,,,,,,,,

vandaar dat ik dus die bonnetjes altijd vergeet, ben al weer ergens anders mee bezig in mijn hoofd

ach kutbonnetjes ook
pi_59208635
En dan komt als jou "simpele" oplossing is ingevoerd een prijsverhoging op de producten voor:

-alle nieuwe pasjes die gemaakt moeten worden
-EXTRA pasjes die zelfs hun plasticjes vergeten/kwijtraken
-de kassajuffen moeten een cursus krijgen "hoe om te gaan met een statiegeldpas"

Gast snap gewoon, het is een enorm domme, niet haalbare oplossing. Evenals de postcode met huisnummer, dan geef je je "pas" af bij de kassa, en dan fluisteren *jaaa 2423 GT*.

En dan krijgen we over 2 maanden een nieuw klaagbaak topic met de gestegen prijzen
Top 5 China producten
pi_59208649
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:01 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

vandaar dat ik dus die bonnetjes altijd vergeet, ben al weer ergens anders mee bezig in mijn hoofd

ach kutbonnetjes ook
Ja voor dit tijdstip best wel, ik ga maar snel naar bed toe
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 01:04:08 #79
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59208684
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:02 schreef rene90 het volgende:
En dan komt als jou "simpele" oplossing is ingevoerd een prijsverhoging op de producten voor:

-alle nieuwe pasjes die gemaakt moeten worden
-EXTRA pasjes die zelfs hun plasticjes vergeten/kwijtraken
-de kassajuffen moeten een cursus krijgen "hoe om te gaan met een statiegeldpas"

Gast snap gewoon, het is een enorm domme, niet haalbare oplossing. Evenals de postcode met huisnummer, dan geef je je "pas" af bij de kassa, en dan fluisteren *jaaa 2423 GT*.

En dan krijgen we over 2 maanden een nieuw klaagbaak topic met de gestegen prijzen
ik gaf ergens al aan dat dat systeem allang bestaat, kijk naar de airmiles, daar zou de cassiere dus niet eens extra training voor nodig hebben indien het bij de AH geintroduceerd zou worden

zondag 8 juni 2008 @ 01:04:52 #80
331 Merel
Be here now.
pi_59208694
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik zal jou NIET gaan vertellen hoe het werkt, maar wel, nogmaals, wat mijn mening is:
tegenwoordig moet je je bonnetje uit een automaat halen, dus je krijgt hem niet meer aangereikt door een medewerker (iets wat jij wel suggereert)
dan, zo'n bonnetje stop jij echt niet 1,2,3 bij je pinpas, simpel omdat je daarvoor je portefeuille niet tevoorschijn haalt als er zes mensen achter je staan
daarnaast kan je dat ding makkelijk verliezen (als hij in je jaszak zit) of gewoon vergeten in te leveren als je bij de kassa komt.

Nou, zo doe ik het wel hoor. Flessen inleveren, knoppie indrukken, bonnetje om pinpas vouwen, en zodra ik bij de kassa sta en m'n pinpas trek, denk ik "heeee een emballagebon!". Werkt best.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_59208702
Maar je ziet nu toch zelf ook in dat je oplossing eigenlijk niet meer zo goed is?
Top 5 China producten
pi_59208710
Waarom wil je niet inzien dat het een niet rendabel en nutteloos systeem is?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 01:06:33 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59208730
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:05 schreef rene90 het volgende:
Maar je ziet nu toch zelf ook in dat je oplossing eigenlijk niet meer zo goed is?
ik blijf erbij dat het meer voordelen dan nadelen biedt..

ps. ik ben een vrouw en dus geen gast

zondag 8 juni 2008 @ 01:06:36 #84
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59208731
Dit is echt zo grappig om te lezen. tvp
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 01:07:59 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59208754
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:06 schreef Fha het volgende:
Dit is echt zo grappig om te lezen. tvp
een tvp in een topic waarin je allang gepost heb

pi_59208781
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik blijf erbij dat het meer voordelen dan nadelen biedt..

ps. ik ben een vrouw en dus geen gast
Excuus mevrouw

De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, zijn enkele mensen die het vergeten. Kan je misschien beter een "oplossing" bedenken dat het emballageapparaat gaat piepen als je het papiertje er niet uit pakt. Stuk simpeler en scheelt al vaak. En als je met het argument komt met "ja maar dan raken mensen het papiertje kwijt", dan zullen zij ook wel hen -statiegeldspaarpasje" kwijt raken denk ik zo.

Maar stuur ander de A&H een serieuze brief met je idee kijken hoe ze reageren
Top 5 China producten
  zondag 8 juni 2008 @ 01:09:56 #87
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59208798
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

een tvp in een topic waarin je allang gepost heb
Iemand die maar niet wil snappen dat haar idee onhaalbaar en niet functioneel is
pi_59208817
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ja ik krijg ook dat bonnetje uit een automaat, dan loop ik even iets door, tot bij de groente of zo, kijk even rond, en doe het bonnetje in de daarvoor bestemde plaats, in mijn portemonnee, als vordering op AH en ga winkelen
pi_59208839
quote:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 01:37:05 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59209237
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:11 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja ik krijg ook dat bonnetje uit een automaat, dan loop ik even iets door, tot bij de groente of zo, kijk even rond, en doe het bonnetje in de daarvoor bestemde plaats, in mijn portemonnee, als vordering op AH en ga winkelen
en als je nou. door dat je afgeleid bent, dat bonnetje uit de automaat vergeet?

zondag 8 juni 2008 @ 01:38:23 #91
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59209262
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:37 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dan ben je dus gewoon dom.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 01:40:54 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59209312
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:38 schreef Fha het volgende:

[..]

Dan ben je dus gewoon dom.
zo zou ik dat ik niet willen kwalificeren.. ieder mens vergeet wel eens iets..

zondag 8 juni 2008 @ 01:42:30 #93
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59209342
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

zo zou ik dat ik niet willen kwalificeren.. ieder mens vergeet wel eens iets..
Mja inderdaad, ga je dan ook voor elk iets dat mogelijk een keer vergeten word een zogenaamd "handige" oplossing bedenken?
pi_59209345
ik heb inmiddels de oplossing gevonden voor mijzelf

ik ga gewoon voortaan blikjes kopen

nou geen ruzie meer maken over die bonnetjes hoor, jee tis nou ook weer geen wereldprobleem

truste
  zondag 8 juni 2008 @ 01:43:57 #95
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59209373
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:42 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

nou geen ruzie meer maken over die bonnetjes hoor, jee tis nou ook weer geen wereldprobleem

truste
Je bent geniaal
Slaap lekker!
pi_59209408
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:43 schreef Fha het volgende:

[..]

Je bent geniaal
Slaap lekker!

jij ook

sweat dreams...........
pi_59209440
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:37 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee. dat doe ik niet. ik richt mijn aandacht daarna pas op andere zaken, eerst opbergen, anders loop ik niet lekker.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 01:50:19 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59209480
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:48 schreef henkway het volgende:

[..]

nee. dat doe ik niet. ik richt mijn aandacht daarna pas op andere zaken, eerst opbergen, anders loop ik niet lekker.
ik wacht met smart op de dag dat jij je statiegeldbonnetje kwijt bent

zondag 8 juni 2008 @ 01:51:09 #99
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_59209490
Nog eenvoudiger: Je propt je flessen in de automaat, waarna die automaat in klinkende munt jou gaat uitbetalen.

Uiteraard heb je dan nog dombo's die vergeten het geld eruit te halen, maar kleinigheidjes blijf je houden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_59209503
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nog eenvoudiger: Je propt je flessen in de automaat, waarna die automaat in klinkende munt jou gaat uitbetalen.

Uiteraard heb je dan nog dombo's die vergeten het geld eruit te halen, maar kleinigheidjes blijf je houden.
Geniaal , Geniaal
  zondag 8 juni 2008 @ 01:52:26 #101
203688 Drijfzand
account closed
pi_59209507
zucht, net te laat...
too much to do in the real world.
  zondag 8 juni 2008 @ 01:52:43 #102
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_59209512
Gewoon het bonnetje bij je pinpas stoppen in je portemonnee.
  zondag 8 juni 2008 @ 01:53:39 #103
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_59209521
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:52 schreef Drijfzand het volgende:
Die automaat moet geld geven in plaats van bonnetjes, probleem opgelost.
Leuk al dat nutteloze metaal in je portemonnee, alleen maar omdat een stel knakkers dat bonnetje niet op kan bergen.
  zondag 8 juni 2008 @ 01:54:16 #104
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_59209528
quote:
Hoe doe je dat dan met bier?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 01:55:26 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59209545
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan met bier?
dat wordt ook in blik verkocht voor het geval dat je onder een steen uit de middeleeuwen komt ofzo

zondag 8 juni 2008 @ 01:56:06 #106
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59209553
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:55 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat wordt ook in blik verkocht voor het geval dat je onder een steen uit de middeleeuwen komt ofzo
Lekker bier zit niet in een blik .
  zondag 8 juni 2008 @ 01:58:07 #107
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_59209589
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:56 schreef Fha het volgende:
Lekker bier zit niet in een blik .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 02:02:24 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59209639
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:01 schreef henkway het volgende:

[..]

Altijd mensen die het laatste woord willen
ben jij er ook eentje van lijkt wel

zondag 8 juni 2008 @ 02:02:54 #110
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_59209647
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:01 schreef henkway het volgende:
Altijd mensen die het laatste woord willen
Fha haalt met gewoon de woorden uit de mond.
  zondag 8 juni 2008 @ 02:03:03 #111
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59209650
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:02 schreef DJMO het volgende:

[..]

ben jij er ook eentje van lijkt wel
En nog een
En ja ik ook en de persoon na mij etc
  zondag 8 juni 2008 @ 02:07:09 #112
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_59209707
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Leuk al dat nutteloze metaal in je portemonnee, alleen maar omdat een stel knakkers dat bonnetje niet op kan bergen.
Dan ga je daarmee naar buiten om de hongerige parkeermeter ermee aan te vullen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 8 juni 2008 @ 02:09:28 #113
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59209740
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:07 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Of de vervelende acordeon man te belonen.
  zondag 8 juni 2008 @ 02:10:46 #114
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_59209757
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
Jeetje zeg, kratjes breng je toch gewoon op de fiets terug. Twee lege kratten in een hand gaat prima, andere hand aan het stuur en naar de supermarkt.
  zondag 8 juni 2008 @ 02:12:22 #115
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_59209781
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:09 schreef Fha het volgende:

[..]

Of de vervelende acordeon man te belonen.
Hier zit er altijd een vent die elektrische gitaar speelt.
  zondag 8 juni 2008 @ 02:22:35 #116
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59209893
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kijk dat gaat tenminste ergens over
pi_59209907
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:59 schreef DJMO het volgende:
gebeurt het jou wel eens dat je staat te praten bij de statiegeldautomaat, vervolgens wegloopt en dan je bonnetje vergeet omdat je afgeleid bent?? daar hoef je niet incompetent voor te zijn hoor
Nee, maar wel een vrouw, bij voorkeur blond. Dat laaste ben ik wel, maar een vrouw ben ik zeker niet.....
  zondag 8 juni 2008 @ 11:49:05 #118
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_59213652
Boh gek, de AH heeft niks met mijn postcode en huisnummer te maken.
+ ik kom nooit bij de AH.
Dus als ik er een keer wel kom, kan ik geen flessen inleveren, want ik heb geen Airmiles?
pi_59214662
  zondag 8 juni 2008 @ 12:42:30 #120
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_59215012
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:59 schreef DJMO het volgende:
Jij praat met mensen in de supermarkt? Ben je bejaard ofzo?
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_59215217
nog steeds over de statiegeldbonnetjes

pi_59215279
quote:
Op zondag 8 juni 2008 12:42 schreef Dickbride het volgende:

[..]

Jij praat met mensen in de supermarkt? Ben je bejaard ofzo?
Als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die hun zinloze gesprek over de hempies van Zeeman of de nieuwe buurvrouw moeten houden bij de statiegeldautomaat of pal voor de verse vleeswaren
pi_59215452
quote:
Op zondag 8 juni 2008 12:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die hun zinloze gesprek over de hempies van Zeeman of de nieuwe buurvrouw moeten houden bij de statiegeldautomaat of pal voor de verse vleeswaren
hempies van zeeman zijn cool vind u ook niet meneer?
en wat een lekker weertje vandaag hé, het word nu ;echt zomer.....

bedoel je van dit soort boeiende gesprekken
pi_59215688
Of midden met hun 2 karretjes de ingang blokkeren dat er een grote opstopping plaats vindt, als je vraagt "wilt u even opzij gaan" zo heel verontwaardigd kijken van "huh wat bedoel je"
Top 5 China producten
pi_59215944
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:10 schreef rene90 het volgende:
Of midden met hun 2 karretjes de ingang blokkeren dat er een grote opstopping plaats vindt, als je vraagt "wilt u even opzij gaan" zo heel verontwaardigd kijken van "huh wat bedoel je"
ik heb eens bij de kaasafdeling bij AH meegemaakt dat er twee vrouwen ruzie kregen over voordringen

ze vlogen elkaar bijna in de haren....... de manager moest eraan te pas komen
pi_59215972
In Amerika heb je dat toch helemaal extreem, een extreme vlaggetjesweken als het ware waar ze dus echt elkaar omver duwen om maar dat shirtje voor 70% korting te krijgen of iets. Herinner me dat er eens een filmpje of iets van was...
Top 5 China producten
pi_59216065
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:19 schreef rene90 het volgende:
In Amerika heb je dat toch helemaal extreem, een extreme vlaggetjesweken als het ware waar ze dus echt elkaar omver duwen om maar dat shirtje voor 70% korting te krijgen of iets. Herinner me dat er eens een filmpje of iets van was...
heb je hier ook als H&M weer eens komt met copiëen van één of ander duur modemerk dan staan al
die pubers al vanaf 6 uur voor de deur, en bij de 3 dolle dagen bij de Bijenkorf ook.

ben zelf dus nog nooit op zoiets afgegaan hoor, ik kijk wel uit.......

maar daar heb ik inderdaad ook wel een een filmpje van gezien, écht hoor sommige mensen

als het oorlog is en het gaat om de laatste broden kan ik me er nog wat bij voorstellen dat mensen
bijna overelkaar heen kruipen maar voor één of ander stom kledingstuk
  zondag 8 juni 2008 @ 13:38:19 #128
215531 tenenkaas
Never give up, Never back down
pi_59216515
gewoon niet kwijt raken is geen optie voor jou ?
wit-rood-wit zit in ons bloed,
we zijn de beste en zo goed,
ik spring me hele leven lang,
voor AJAX AMSTERDAM!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 13:47:31 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59216769
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:01 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

hempies van zeeman zijn cool vind u ook niet meneer?
en wat een lekker weertje vandaag hé, het word nu ;echt zomer.....

bedoel je van dit soort boeiende gesprekken
nee meer de vakkenvullers die bij dezelfde voetbalvereniging als mijn vriend spelen: hey moet je morgen nog spelen en zo ja uit of thuis???
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:38 schreef tenenkaas het volgende:
gewoon niet kwijt raken is geen optie voor jou ?
de hele grap is dat ik het niet eens ben geweest die dat kutbonnetje kwijtraakte, maar mijn vriend

pi_59217031
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:47 schreef DJMO het volgende:

nee meer de vakkenvullers die bij dezelfde voetbalvereniging als mijn vriend spelen: hey moet je morgen nog spelen en zo ja uit of thuis???

Je kan ook een beetje zeuren hoor, die jongens/meisjes werken voor een minimumloontje. Mogen ze toch lekker even praten, zij vullen wel die schappen voor je.
Top 5 China producten
pi_59217084
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

de hele grap is dat ik het niet eens ben geweest die dat kutbonnetje kwijtraakte, maar mijn vriend
dan moet je zorgen dat jij die vriend kwijtraakt probleem opgelost
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 13:57:09 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59217096
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je kan ook een beetje zeuren hoor, die jongens/meisjes werken voor een minimumloontje. Mogen ze toch lekker even praten, zij vullen wel die schappen voor je.
ik klaag ook niet dat hun praten.. maar wel dat je dan je statiegeldbonnetje vergeet en dus je geld kwijt bent. daar had ik een imo simpele oplossing voor..

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 13:57:43 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59217109
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:56 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

dan moet je zorgen dat jij die vriend kwijtraakt probleem opgelost
ik wil hem helemaal niet kwijt! ik heb hem eindelijk terug na twaalf jaar en bovendien ben ik zwanger van hem

pi_59217155
Simpelere oplossing: oordoppen.

Maar je statiegeldbonnetje vergeten omdat mensen praten...wat vergeet je nog wel niet meer dan?
Top 5 China producten
pi_59217156
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik wil hem helemaal niet kwijt! ik heb hem eindelijk terug na twaalf jaar en bovendien ben ik zwanger van hem

da's andere koek
pi_59217190
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:59 schreef rene90 het volgende:
Simpelere oplossing: oordoppen.

Maar je statiegeldbonnetje vergeten omdat mensen praten...wat vergeet je nog wel niet meer dan?
''de pil'' aan de post hierboven te lezen

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 14:02:53 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59217301
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:00 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

hahahaha

pi_59217345
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:00 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

Top 5 China producten
pi_59217347
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:

[..]

Eerst laat je hem 12 jaar andere, waarschijnlijk jongere, chikies palen...en dan mag ie nog terugkomen ook van jou
pi_59217436
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:04 schreef rene90 het volgende:

[..]

ik vond hem zelf ook wel grappig
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 14:10:11 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59217542
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:04 schreef slindenau het volgende:

[..]

Eerst laat je hem 12 jaar andere, waarschijnlijk jongere, chikies palen...en dan mag ie nog terugkomen ook van jou
euh nee ik ging er twaalf jaar geleden zelf vandoor, ik was blij dat hij mij teugwilde

pi_59217588
Hmmm ok, dan mag het .
  zondag 8 juni 2008 @ 14:23:15 #143
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_59217969
achja. statiegeld..... dat brengen me ouders meestal weg

en als ik het wegbreng, dan denk ik meestal wel aan het bonnetje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 14:31:38 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59218208
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:23 schreef gateway het volgende:
achja. statiegeld..... dat brengen me ouders meestal weg

en als ik het wegbreng, dan denk ik meestal wel aan het bonnetje
mjah ik blijf erbij dat mijn oplossing alleen maar voordeel biedt, zowel voor het milieu, de winkelier en de klant

zondag 8 juni 2008 @ 14:34:10 #145
180572 Zotheid
De lof der
pi_59218269
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Chuck Deely?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_59218870
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:59 schreef rene90 het volgende:
Ik vergat hem zelfs zonder dat er mensen praatten
Of nouja eigenlijk omdat ik een discussie met m'n zusje had, die die flessen er veel te snel doorheen ramde.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_59218903
koop een doorzichtig mapje, niet daar een veter aan vast en hang die om je nek. schrijf er op in het groot: MENEER/MEVROUW DE KASSAMIEP, ALS HIER EEN BONNETJE IN ZIT, GELIEVE MIJ TE WAARSCHUWEN OPDAT IK DIE NIET VERGEET!!!

En dan moet je alleen nog op je statiegeldflessen een briefje plakken met 'VERGEET JE BONNETJE NIET IN JE MAPJE TE DOEN!!! en je bent klaar om niks te vergeten
dag
pi_59218957
Wat als jij en/of de kassamiep niet kunnen lezen ?
  zondag 8 juni 2008 @ 15:06:46 #149
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59219106
Onee het topic leeft nog steeds
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 15:07:57 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59219137
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:06 schreef Fha het volgende:
Onee het topic leeft nog steeds
omdat ik mijn voorstel nog steeds serieus meen

zondag 8 juni 2008 @ 15:10:48 #151
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59219229
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

omdat ik mijn voorstel nog steeds serieus meen
Het gaat er meer om dat er nog mensen zijn die er op reageren
pi_59219252
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:10 schreef Fha het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat er nog mensen zijn die er op reageren
Wat doe je zelf nu dan
  zondag 8 juni 2008 @ 15:14:14 #153
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59219305
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:11 schreef slindenau het volgende:

[..]

Wat doe je zelf nu dan
Er op reageren, want ik vind het een pracht discussie.
Ik bedoelde dat het feit dat zij nog steeds achter haar idee staat niet hoeft te betekenen dat een topic blijft lopen.. want als er niemand meer reageert houd het gewoon op.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 15:15:21 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59219333
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:14 schreef Fha het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het feit dat zij nog steeds achter haar idee staat niet hoeft te betekenen dat een topic blijft lopen.. want als er niemand meer reageert houd het gewoon op.
nogmaals, het levert alleen maar voordelen op ..

zondag 8 juni 2008 @ 15:16:04 #155
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59219357
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:15 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat het tegen valt en dat het veel meer moeite en gezeur is dan hoe het nu werkt.
pi_59219379
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:15 schreef DJMO het volgende:

[..]

Graag de voordelen en nadelen op een rijtje?

Dan toon ik even aan dat er meer nadelen zijn
Top 5 China producten
pi_59219392
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:14 schreef Fha het volgende:

[..]

DJMO is beetje eigenwijs in mijn ogen en durft/kan niet erkennen dat zij het nu ook wel in is gaan zien dat het eigenlijk niet zo een goed idee is
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 15:18:18 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59219405
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:16 schreef Fha het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat het tegen valt en dat het veel meer moeite en gezeur is dan hoe het nu werkt.
1) milieuvoordeel door vermindering van papiergebruik
2) geen verlies van (statie)geld door de klant
3) klantenbinding door de desbetreffende winkel, wat omzetwinst oplevert.

zondag 8 juni 2008 @ 15:20:40 #159
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59219448
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

DJMO is beetje eigenwijs in mijn ogen en durft/kan niet erkennen dat zij het nu ook wel in is gaan zien dat het eigenlijk niet zo een goed idee is
Mja tot die conclusie kwamen we gister ook al
pi_59219563
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

Daar gaan we:

Wat denk je dat het kost om die pasjes te maken? Het maken van het systeem, de mensen optrommelen die achter de helpdesk zitten om te horen hoe mensen hen pasje zijn kwijt geraakt?
Denk eens aan storingen van het systeem?
De koppeling van klantenbinding + winstomzet zie ik niet zo snel. Want WILLEN mensen wel hen persoonlijke gegevens kwijt bij de supermarkt. Zo zal je dus wanneer je bij een andere winkel komt wel weer papiertjes moeten gebruiken, waarmee dus gelijk punt 1 nietig wordt verklaard (door mij )

Mijn idee van nadelen:

1) Kosten van het maken van de pasjes
2) Elke klant moet zijn gegevens door gaan geven, het is dan wel voor 1 keer maar denk je dat zij dit zullen doen?
3) Dan heb je voor elke winkel een ander pasje, nee dat gaat goed. Heb je een rits pasjes moet je gaan zoeken bij de balie, zoeken=>kost tijd => lange wachtrijen bij de kassa
4) Je moet telkens denken aan "dat pasje", dan vergeet je je pasje thuis en kom je bij het apparaat en dan...ja shit kan je het niet bijschrijven op je statiegeld-spaarrekening, dan toch maar dat papiertje.

Lijkt mij wel duidelijk nu
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 15:31:06 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59219707
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Daar gaan we:

Wat denk je dat het kost om die pasjes te maken? Het maken van het systeem, de mensen optrommelen die achter de helpdesk zitten om te horen hoe mensen hen pasje zijn kwijt geraakt?
De koppeling van klantenbinding + winstomzet zie ik niet zo snel. Want WILLEN mensen wel hen persoonlijke gegevens kwijt bij de supermarkt. Zo zal je dus wanneer je bij een andere winkel komt wel weer papiertjes moeten gebruiken, waarmee dus gelijk punt 1 nietig wordt verklaard (door mij )

Mijn idee van nadelen:

2) Elke klant moet zijn gegevens door gaan geven, het is dan wel voor 1 keer maar denk je dat zij dit zullen doen?
3) Dan heb je voor elke winkel een ander pasje, nee dat gaat goed. Heb je een rits pasjes moet je gaan zoeken bij de balie, zoeken=>kost tijd => lange wachtrijen bij de kassa
4) Je moet telkens denken aan "dat pasje", dan vergeet je je pasje thuis en kom je bij het apparaat en dan...ja shit kan je het niet bijschrijven op je statiegeld-spaarrekening, dan toch maar dat papiertje.

1) het systeem bestaat al gedeeltelijk, kijk naar de air-miles pas, het is gewoon te koppelen aan de bestaande klantenpas.
2) zie 1
3) het aanpassen kost iets, maar levert dus wel voordelen op; zie de klantenbinding.
4) bonuskaart zit heel vaak aan de sleutelbos van mensen door je bonuskaart te koppelen (wat ook al gebeurt bij de air-miles pas) vergeet je dus zelden tot nooit

pi_59219759
Of je stopt die bonnetjes in je broekzak/portemonnee
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 15:33:50 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59219791
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:32 schreef Zenon het volgende:
Of je stopt die bonnetjes in je broekzak/portemonnee
mijn andere argumenten al gelezen???

pi_59219845
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

1) het systeem bestaat al gedeeltelijk, kijk naar de air-miles pas, het is gewoon te koppelen aan de bestaande klantenpas.
2) zie 1
...
4) bonuskaart zit heel vaak aan de sleutelbos van mensen door je bonuskaart te koppelen (wat ook al gebeurt bij de air-miles pas) vergeet je dus zelden tot nooit
1. Een heleboel winkels hebben helemaal niet zoeen systeem.
2. Een heleboel mensen willen helemaal geen "bekende" klant zijn bij een supermarkt.
pi_59219854
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Daar gaan we:

De koppeling van klantenbinding + winstomzet zie ik niet zo snel. Want WILLEN mensen wel hen ersoonlijke gegevens kwijt bij de supermarkt. Zo zal je dus wanneer je bij een andere winkel komt wel weer papiertjes moeten gebruiken, waarmee dus gelijk punt 1 nietig wordt verklaard (door mij )

Mijn idee van nadelen:

kun je beter invoeren de optie om het tegoed door middel van bluetooth of anderszins te laten bijschrijven op je mobile phone.

dus:
1 Wilt u uw flessenbon bijschrijven op het tegoed van uw mob phone.
Indien ja: Tik dan nu de pincode van uw phone in, zodat de scanner de juiste phone kan detecteren en U het tegoed indien gewenst, thuis kan overschrijven naar uw flessentegoedpensioenspaarrekeningnummer
leuk scrabblewoord trouwens
Indien Nee: Pak dan dat verotte bonnetje en berg het goed op, c.q. verfrommel het niet tussen de groente.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 15:40:49 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59219944
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:35 schreef slindenau het volgende:

[..]

1. Een heleboel winkels hebben helemaal niet zoeen systeem.
2. Een heleboel mensen willen helemaal geen "bekende" klant zijn bij een supermarkt.
quote:
Inmiddels spaart ruim 46% van de Nederlandse huishoudens Air Miles. Een succes dat mede gebaseerd is op de waarborg van de privacy met betrekking tot de Air Miles spaargegevens.
de meeste winkels hebben overigens een klantenkaart maar daar ga je makkelijk aan voorbij ...

http://www.airmiles.nl/ai(...)atie.overorganisatie
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:36 schreef henkway het volgende:

[..]

kun je beter invoeren de optie om het tegoed door middel van bluetooth of anderszins te laten bijschrijven op je mobile phone.

dus:
1 Wilt u uw flessenbon bijschrijven op het tegoed van uw mob phone.
Indien ja: Tik dan nu de pincode van uw phone in, zodat de scanner de juiste phone kan detecteren en U het tegoed indien gewenst thuis kan overschrijven naar uw flessentegoedpensioenspaarrekeningnummer
leuk scrabblewoord trouwens
Indien Nee: Pak dan dat verotte bonnetje en berg het goed op, c.q. verfrommel het niet tussen de groente.
dat zou nog meer aanpassingen vergen dan datgene wat ik voorstel

zondag 8 juni 2008 @ 15:42:00 #167
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59219976
Bonnetjes
pi_59220097
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

[..]

de meeste winkels hebben overigens een klantenkaart maar daar ga je makkelijk aan voorbij ...

http://www.airmiles.nl/ai(...)atie.overorganisatie
[..]

dat zou nog meer aanpassingen vergen dan datgene wat ik voorstel
neu, dat is vrij eenvoudig, mits je een goede phone hebt
pi_59220118
Offtopic:
* bReChThOu knuffelt DJMO
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 15:47:59 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59220150
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:46 schreef henkway het volgende:

[..]

neu, dat is vrij eenvoudig, mits je een goede phone hebt
mensen hebben vaker een klantenkaart dan een foon met bluetooth oid ...

zondag 8 juni 2008 @ 15:48:01 #171
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_59220151
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:54 schreef DJMO het volgende:
Flessen erin en weglopen zonder op de de knop te drukken is mij ook 1 keer overkomen, daarna nooit meer..
quote:
oplossing:

Dus je wilt alle flessenautomaten uitbreiden met een postcode-invoer en dan koppelen aan het kassasysteem? mmmmkay let's call that "plan B"..

Ik denk niet dat supermarkten zoveel moeite gaan doen voor een paar josti's die vergeten op een knopje te drukken, of nog geen 5 minuten een papiertje kunnen vasthouden zonder het te verliezen..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 15:50:13 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59220229
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:48 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Flessen erin en weglopen zonder op de de knop te drukken is mij ook 1 keer overkomen, daarna nooit meer..
[..]

Dus je wilt alle flessenautomaten uitbreiden met een postcode-invoer en dan koppelen aan het kassasysteem? mmmmkay let's call that "plan B"..

Ik denk niet dat supermarkten zoveel moeite gaan doen voor een paar josti's die vergeten op een knopje te drukken, of nog geen 5 minuten een papiertje kunnen vasthouden zonder het te verliezen..
neeee .. je kan je pas invoeren (dus al je iemand wil sponsoren kan dat ook ) maar pas bij de kassa hoef je je postcode en huisnummer op te geven, precies zoals het nu werkt bij het inwisselen van air-miles...

pi_59220231
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

mensen hebben vaker een klantenkaart dan een foon met bluetooth oid ...
ik heb geen klantenkaart, ik doe boodschappen net waar mijn pet heen gaat, maar ik heb wel me pheun bij me
pi_59220262
quote:

[..]

[..]
O, was dat jouw bonnetje, nog bedankt dan
  zondag 8 juni 2008 @ 15:56:38 #175
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_59220415
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:51 schreef henkway het volgende:

[..]

O, was dat jouw bonnetje, nog bedankt dan
Graag gedaan, was een mijlpaal in je leven zeker, het vinden van mijn 50 cent..?
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_59220767
Zoals al gezegd, niet elke winkel heeft een bonus pas.

En het grootste punt nog wel, WAAROM zouden de supermarkten ZOVEEL extra geld uitgeven om inderdaad die paar mensen die hun bonnetje vergeten een pas te geven die zij OOK waarschijnlijk zullen vergeten?

Er zit voor de supermarkten geen voordeel in plus dat het te achterhaald is en niet handig. Jij bent de eerste volgens mij die hier ook ooit een topic over maakt?
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 16:09:53 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59220807
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:07 schreef rene90 het volgende:
Zoals al gezegd, niet elke winkel heeft een bonus pas.

En het grootste punt nog wel, WAAROM zouden de supermarkten ZOVEEL extra geld uitgeven om inderdaad die paar mensen die hun bonnetje vergeten een pas te geven die zij OOK waarschijnlijk zullen vergeten?

Er zit voor de supermarkten geen voordeel in plus dat het te achterhaald is en niet handig. Jij bent de eerste volgens mij die hier ook ooit een topic over maakt?
ach iemand moet de eerste zijn, en ik blijf erbij dat het idee erachter niet zo stom is als jij wil doen voorkomen

zondag 8 juni 2008 @ 16:18:27 #178
180572 Zotheid
De lof der
pi_59221025
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

Bwhehehe, wat denk je dat het ontwikkelen aan papierkwestie kost? Alleen al aan de handleidingen heb je een voorraad papier waar je jarenlang bonnetjes van kan drukken.

De extra kosten die doorberekend worden aan de klant vangen die paar euro die je misschien een keertje vergeet (wat mij overigens nog nooit is gebeurd) ruim op.

Ik wil helemaal niet aan een winkel gebonden worden, gun mij dat laatste beetje privacy en keuzevrijheid. Mijn bonuskaart is dus ook niet geregistreerd. Dat ze zien wat ik koop ala, maar ze hoeven niet te zien dat ik dat ook ben.
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

2) zie 1
3) het aanpassen kost iets, maar levert dus wel voordelen op; zie de klantenbinding.
Zoals ik al zei, ik wil helemaal niet bekend staan bij een winkel. Zeker niet voor die paar euro die het mij zou schelen.
Ik denk dat je die investering er niet snel uit haalt. Het lijkt mij niet dat er opeens een vercshuiving zal gaan plaatsvinden waar men hun statiegeldflessen zal gaan inleveren.
En winkels zonder een dergelijk systeem moeten dat maar even aanschaffen? En jij denkt dat dat niet doorberekent zou gaan worden aan de klanten? Sorry maar dan ben je erg naïef.

Sowieso word ik al schijtziek van de bemoeizucht van de overheid omdat mensen niet competent genoeg zijn om voor zich zelf te kunnen denken. Laat de markt er lekker buiten.
[..]
  zondag 8 juni 2008 @ 16:21:23 #179
180572 Zotheid
De lof der
pi_59221086
quote:
Mooi verwoord.
Dat dus.
Opgelost.
......
[..]
pi_59222558
Ik vind ze altijd. Pwnd!
  zondag 8 juni 2008 @ 17:11:05 #181
194015 kaakaa
Met godverdomme dubbel K
pi_59222592
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:58 schreef slindenau het volgende:
I'm going to become rich and famous after I invent a device that allows you to stab people in the face over the internet!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 19:41:18 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59226585
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:11 schreef kaakaa het volgende:

[..]
heb je niets zinnigs te zeggen ofzo??
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik vind ze altijd. Pwnd!
daarom ben ik dus voor mijn systeem, om te voorkomen dat mensen zoals jij andermans geld inpikken

zondag 8 juni 2008 @ 19:48:10 #183
194015 kaakaa
Met godverdomme dubbel K
pi_59226883
quote:
Op zondag 8 juni 2008 19:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nee
I'm going to become rich and famous after I invent a device that allows you to stab people in the face over the internet!
pi_59226893
quote:

[..]

[..]

daarom ben ik dus voor mijn systeem, om te voorkomen dat mensen zoals jij andermans geld inpikken
vraag er patent op
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 19:48:43 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59226906
quote:
Op zondag 8 juni 2008 19:48 schreef kaakaa het volgende:

[..]

Nee
rot dan op ofzo

pi_59233019
ik zeg...........BLIKJES..............
pi_59233334
Ik zeg....SLOTJE

Is onderhand wel genoeg gediscussieerd.

Ooh nee wat zeg ik nu, is er daadwerkelijk gediscussieerd in een topic op Fok..zo he
Top 5 China producten
pi_59233402
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:40 schreef rene90 het volgende:
Ik zeg....SLOTJE

Is onderhand wel genoeg gediscussieerd.

Ooh nee wat zeg ik nu, is er daadwerkelijk gediscussieerd in een topic op Fok..zo he

ja, en een zeer ernstig probleem ook nog dus gewoon open laten
pi_59233445
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:42 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ja, en een zeer ernstig probleem ook nog dus gewoon open laten
mooie schilderijen maak je trouwens, ga je er nog lang mee door, want over 10 jaar neem ik dan wel die 3 kleintjes van je over als ik me eigen huisje heb, of je mag ze opnieuw schilderen
Top 5 China producten
pi_59233629
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

mooie schilderijen maak je trouwens, ga je er nog lang mee door, want over 10 jaar neem ik dan wel die 3 kleintjes van je over als ik me eigen huisje heb, of je mag ze opnieuw schilderen
mail me effe over 20 jaar dan
pi_59233664
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:50 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

mail me effe over 20 jaar dan
10 mag niet ?

Je hebt nu al een wachtlijst van 20 jaar? doe je goed
Top 5 China producten
pi_59233722
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:50 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

mail me effe over 10 jaar dan
o ik deed iets fout geloof ik wou mij orginele post veranderen, was typfoutje

en nou is ie dus weer dusbbel nah ja.........
pi_59233771
Eigenlijk verleidelijk om je nu te vragen waar je het hebt geleerd en alles maar je hebt al een paar topics erover.

Ben eigenlijk te moe om nog op dit orginele topic in te gaan, DJMO is zoooo eigenwijs. Ooh dat brengt mij op een tip voor DJMO: schrijf je in voor het beste idee van Nederland !
Top 5 China producten
pi_59233851
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:55 schreef rene90 het volgende:
Eigenlijk verleidelijk om je nu te vragen waar je het hebt geleerd en alles maar je hebt al een paar topics erover.

Ben eigenlijk te moe om nog op dit orginele topic in te gaan, DJMO is zoooo eigenwijs. Ooh dat brengt mij op een tip voor DJMO: schrijf je in voor het beste idee van Nederland !
ja het orginele topic is wel uitgemolken nu......... de rest van de opmerking zijn af en toe wel geinig, daarom kijk ik stiekum nog af en toe

enne in mijn topic mag je me alles er over vragen hoor, beter niet hier nee, gaan sommige mensen zichh weer irriteren enzo....... krijgen we dat weer daar is het véél te warm voor

maar eh eigenlijk staat alles al in de topic het hoe en waarom en wanneer en waar
pi_59234019
--edit--
  zondag 8 juni 2008 @ 23:04:28 #196
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59234029
quote:

[..]

Dan moet anderman maar op zn eigen centen passen
pi_59234092
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:58 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ja het orginele topic is wel uitgemolken nu......... de rest van de opmerking zijn af en toe wel geinig, daarom kijk ik stiekum nog af en toe

enne in mijn topic mag je me alles er over vragen hoor, beter niet hier nee, gaan sommige mensen zichh weer irriteren enzo....... krijgen we dat weer daar is het véél te warm voor

maar eh eigenlijk staat alles al in de topic het hoe en waarom en wanneer en waar
Ga ik je even lastig vallen in dat topic van je
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 23:06:41 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59234106
ik heb al een brief voor de AH klaarstaan

pi_59234185
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:06 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ga ik je even lastig vallen in dat topic van je
gezellig ik kom er aan
pi_59234716
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:06 schreef DJMO het volgende:
ik heb al een brief voor de AH klaarstaan
Post de reactie die ze geven hier ook maar, kennen wij ook weer lachen .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 23:28:18 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59234766
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:26 schreef slindenau het volgende:

[..]

Post de reactie die ze geven hier ook maar, kennen wij ook weer lachen .
zal ik doen .. je zal misschien nog wel verbaasd staan van hun reactie

pi_59234814
En meldt je aan voor het beste idee van Nederland
Top 5 China producten
  zondag 8 juni 2008 @ 23:36:03 #203
170092 Fha
Fuzzy!
pi_59235015
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:28 schreef DJMO het volgende:

[..]

zal ik doen .. je zal misschien nog wel verbaasd staan van hun reactie
Jij ook wel denk ik
pi_59235199
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:36 schreef Fha het volgende:

[..]

Jij ook wel denk ik

Uhh.... succes
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 23:42:45 #205
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59235207
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:36 schreef Fha het volgende:

[..]

Jij ook wel denk ik
we zullen zien...

[ Bericht 1% gewijzigd door DJMO op 08-06-2008 23:44:00 (nl ligt me beter dan engels...) ]

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 23:50:02 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59235375
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Uhh.... succes
je vergeet de :

zondag 8 juni 2008 @ 23:55:29 #207
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_59235520
Is deze nu nog niet dicht
------------------
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2008 @ 23:56:03 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59235534
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:55 schreef Trigalti het volgende:
Is deze nu nog niet dicht
ehh nee??

ik blijf achter mijn punt staan

pi_59236182
En meedoen aan het beste idee van Nederland
Top 5 China producten
pi_59237834
Konmar bestaat toch niet meer ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 15:13:03 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59248125
Eerste (concept)brief aan de Albert Heijn gericht:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Deze brief schrijf ik u naar aanleiding van een ergernis die mij en vele mensen met mij regelmatig overkomt. Namelijk het vergeten van statiegeldbonnetjes uit de flessenautomaat, of het verliezen van het bonnetje uit je zak als je je boodschappenlijstje eruit haalt.

Er is een “simpele” oplossing voor dit probleem die ook nog eens milieubesparend werkt. Namelijk het ingeleverde statiegeld koppelen aan de klantenkaart. Hierdoor kunnen klanten kiezen voor een papieren bonnetje indien zij geen klantenkaart hebben, of als zij wel in het bezit van een klantenkaart zijn, het statiegeld hierop zetten en eventueel zelfs sparen voor in moeilijkere tijden. Het statiegeld is dan bij de kassa te innen door het opgeven van je postcode en huisnummer (zoals nu het nu ook het geval is als je gespaarde air-miles wilt innen). Dit laatste is om te voorkomen dat een ander met jouw gevonden klantenkaart het (gespaarde) statiegeld kan innen.

Deze methode is met name handig voor bijvoorbeeld alleenstaande bijstandsmoeders. Tevens zorg je voor klantenbinding omdat mensen terug zullen blijven komen en omdat er minder papieren bonnetjes gebruikt worden spaar je ook nog eens het milieu.
kom maar op met jullie aanvullingen, ideeen, of afbranden van het idee

maandag 9 juni 2008 @ 15:13:44 #213
217902 brantje
Fock off!
pi_59248143
Nee die is dood
  maandag 9 juni 2008 @ 15:14:09 #214
217902 brantje
Fock off!
pi_59248157
quote:
Op maandag 9 juni 2008 07:19 schreef slindenau het volgende:
Konmar bestaat toch niet meer ?
die is dood
pi_59248770
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
[..]

Ik denk dat jij op TV komt en gevraagd voor een optreden in de reclame van AH.
Maar waarschijnlijk krijg je een mooie conceptbrief terug, dat je idee is doorgestuurd naar de afdeling klantenideeen, en je bedankt wordt voor je interesse in de company, en dat ze blij zijn met jouw als klant en nog vele jaren in de zaak hopen te begroeten en dan plak jij die op Fok

[ Bericht 14% gewijzigd door henkway op 09-06-2008 15:52:45 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 15:39:37 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59248846
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Ikdenk dat jij op TV komt en op de reclame van AH.
Maar waarschijnlijk krijg je een mooie conceptbrief terug dat je idee is doorgestuurd naar de afdeling klantenideeen, en je bedankt wordt voor je interesse in de company, en dat ze blij zijn met jouw als klant
het is geen ONZ doe nou es serieus???

--edit-- ben je helderziend? dat je snel je reactie aanpast

pi_59248956
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
[..]

ik ga je niet afbranden hoor

ik vind wel dat je een pluimpje verdient voor je doorzettingsvermogen en het ondanks alle op en aan merkingen, of ze nou gelijk hebben of niet, maakt even niet uit, maar dat je toch gaat proberen

nah heb ik toch wel respect voor en ik hoop dat je serieus antwoord krijgt van AH,
en of het nou negatief of positief is dat je het antwoord ook hier post.

niet geschoten is altijd mis, en ik vind het wel geinig dat je denkt ''lekker puh, ik doe het toch )

succes in ieder geval van mij
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 15:48:04 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59249076
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:43 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ik ga je niet afbranden hoor

ik vind wel dat je een pluimpje verdient voor je doorzettingsvermogen en het ondanks alle op en aan merkingen, of ze nou gelijk hebben of niet, maakt even niet uit, maar dat je toch gaat proberen

nah heb ik toch wel respect voor en ik hoop dat je serieus antwoord krijgt van AH,
en of het nou negatief of positief is dat je het antwoord ook hier post.

niet geschoten is altijd mis, en ik vind het wel geinig dat je denkt ''lekker puh, ik doe het toch )

succes in ieder geval van mij
als ik antwoord krijg zal het ik zeker posten hier
ennuh.. dank je wel

maandag 9 juni 2008 @ 15:58:13 #219
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_59249358
Wat een ontzettend slecht idee

Dat argument van klantenbinding ook . Ik zou juist naar een andere supermarkt gaan als ik zo'n onhandige procedure zou moeten doorlopen om mijn flessen in te leveren
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 15:59:39 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59249403
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:58 schreef freiss het volgende:

Dat argument van klantenbinding ook . Ik zou juist naar een andere supermarkt gaan als ik zo'n onhandige procedure zou moeten doorlopen om mijn flessen in te leveren
lees mijn conceptbrief en je ziet dat je de keuze hebt!

maandag 9 juni 2008 @ 16:07:23 #221
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_59249597
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

lees mijn conceptbrief en je ziet dat je de keuze hebt!
Eigenlijk zie ik het nog steeds niet, maar ik zou dus de keuze hebben. Ze gaan dus dan een systeem ontwikkelen voor een heel kleine groep mensen, omdat er nog steeds bonnetjes worden gebruikt. Stel dat 25 procent, wat mij zelfs erg hoog lijkt, van de mensen overstapt naar het nieuwe systeem. Dan wordt er ook maar 25% aan papier bespaard, terwijl de implementatie-kosten gelijk blijven.

Beetje duur systeem dus.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_59249637
Je argument betreffende het millieu is niet gegrond. En ben benieuwd naar het resultaat
Top 5 China producten
  maandag 9 juni 2008 @ 16:10:24 #223
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59249689
Als je het van je statiegeldbonnetjes moet hebben zou ik toch maar is opzoek gaan naar een fatsoenlijke baan
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 16:13:15 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59249773
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:07 schreef freiss het volgende:

[..]

Eigenlijk zie ik het nog steeds niet, maar ik zou dus de keuze hebben. Ze gaan dus dan een systeem ontwikkelen voor een heel kleine groep mensen, omdat er nog steeds bonnetjes worden gebruikt. Stel dat 25 procent, wat mij zelfs erg hoog lijkt, van de mensen overstapt naar het nieuwe systeem. Dan wordt er ook maar 25% aan papier bespaard, terwijl de implementatie-kosten gelijk blijven.

Beetje duur systeem dus.
ik denk juist dat er meer mensen over zullen stappen, en dat de bonnetjes beperkt zullen gaan blijven tot de individuele bezoekers van de betreffende supermarkt...

pi_59249813
Maar heb je al eens nagedacht over wat het gaat kosten DJMO om dit systeem te ontwikkelen (ja de airmiles zijn er al maar voor de nieuwe supermarkten) of betreffende het overkopen. Het maken van de plastic pasjes, het opnemen van persoonsgegevens (want daar moet dan toch een website / klantenservice voor komen).
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 16:16:13 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59249846
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:10 schreef honda1990 het volgende:
Als je het van je statiegeldbonnetjes moet hebben zou ik toch maar is opzoek gaan naar een fatsoenlijke baan
dat slaat natuurlijk nergens op.. er zijn meer dan zat mensen die om (prive) redenen niet kunnen werken, en dan, zelfs voor mensen met een modaal inkomen kan het interessant zijn om een heel jaar statiegeld op te sparen zodat je met de duurste maand van het jaar gewoon extra geld te besteden hebt.

pi_59249888
Kan je beter een automatische incasso van 25 cent voor 1 fles per dag naar een spaarrekening gaan storten. Krijg je nog rente waar je misschien achteraf net 1 fles uit kan halen haha.

Maar jou tegenargument over het kostenplaatje ben ik wel benieuwd naar?
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 16:18:29 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59249903
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:14 schreef rene90 het volgende:
Maar heb je al eens nagedacht over wat het gaat kosten DJMO om dit systeem te ontwikkelen (ja de airmiles zijn er al maar voor de nieuwe supermarkten) of betreffende het overkopen. Het maken van de plastic pasjes, het opnemen van persoonsgegevens (want daar moet dan toch een website / klantenservice voor komen).
in principe zouden alleen de automaten aangepast moeten worden, want, in het specifieke geval van de albert heijn, is er al een klanten kaart, de bonuskaart. de albert heijn heeft al een website en klantenservice die heel makkelijk het uitgebreide systeem kunnen uitleggen.. (ik heb het hier dus alleen over de AH he..)

pi_59249952
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

in principe zouden alleen de automaten aangepast moeten worden, want, in het specifieke geval van de albert heijn, is er al een klanten kaart, de bonuskaart. de albert heijn heeft al een website en klantenservice die heel makkelijk het uitgebreide systeem kunnen uitleggen.. (ik heb het hier dus alleen over de AH he..)
Je hebt het hier, zoals je inderdaad zelf al aangeeft, alleen over de A&H....daar ligt dus sowieso al je valkuil. Kom je bij een andere supermarkt vergeet je alsnog je papieren bonnetje, dus vanuit jou visie zou elke supermarkt het moeten invoeren toch? Nou dan lopen de kosten flink op.
Top 5 China producten
pi_59249975
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:58 schreef freiss het volgende:

nou ingeval; van een keuze zou het kunnen, maar dan nog zal niemand dat doen en is het idee te duur en niet levensvatbaar.

Gewoon dat pokkebonnetje in je portemennee stoppen, want de huidige situatie levert geld op, dus waarom zou men dat veranderen voor die enkele josti die zijn bon kwijt raakt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 16:23:31 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59250015
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je hebt het hier, zoals je inderdaad zelf al aangeeft, alleen over de A&H....daar ligt dus sowieso al je valkuil. Kom je bij een andere supermarkt vergeet je alsnog je papieren bonnetje, dus vanuit jou visie zou elke supermarkt het moeten invoeren toch? Nou dan lopen de kosten flink op.
in mijn visie praat ik over klanten die vaak naar dezelfde supermarkt gaan. dus ook de super de boer, de edah (hebben allebei een klantenkaart) zouden het kunnen invoeren.

edit: en dan heb ik het alleen over de eerste die me te binnen schieten ...

pi_59250075
Maar zoals henk zegt, het gaat de supermarkten alleen maar geld kosten in plaats van opleveren. De kosten om het voor een supermarkt die het nog niet heeft, in te voeren, zijn te groot dus niet rendabel / winstgevend.

Maar laten we maar de reactie van de A&H afwachten, want ik denk dat we zo eindeloos door kunnen gaan DJMO
Top 5 China producten
  maandag 9 juni 2008 @ 16:27:55 #233
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59250137
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat slaat natuurlijk nergens op.. er zijn meer dan zat mensen die om (prive) redenen niet kunnen werken, en dan, zelfs voor mensen met een modaal inkomen kan het interessant zijn om een heel jaar statiegeld op te sparen zodat je met de duurste maand van het jaar gewoon extra geld te besteden hebt.
Grapje
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 16:29:54 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59250194
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:26 schreef rene90 het volgende:
Maar zoals henk zegt, het gaat de supermarkten alleen maar geld kosten in plaats van opleveren. De kosten om het voor een supermarkt die het nog niet heeft, in te voeren, zijn te groot dus niet rendabel / winstgevend.

Maar laten we maar de reactie van de A&H afwachten, want ik denk dat we zo eindeloos door kunnen gaan DJMO
ik wacht het antwoord van de AH idd wel af, maar om nog even op jou te reageren, het aanpassen van die automaten is aan de leveranciers van de automaten, niet aan de AH of welke supermarkt dan ook. Daarnaast zoals ik al eerder zie, het kan klantenbindend werken waardoor het de supermarkt uiteindelijk wel winst oplevert

maandag 9 juni 2008 @ 16:34:07 #235
217902 brantje
Fock off!
pi_59250317
Eigenlijk wel een heel goed idee
pi_59250354
Het principe van klantenbindend op een statiegeldpas en winst zie ik niet echt in. Dan ga je verplicht je flessen bij die supermarkt naar binnen gooien, terwijl die statiegeldflessen voor de supermarkt niks opleveren. Hebben zij zo een pas dan winkelen zij blijkbaar al als vaste klant bij de desbetreffende supermarkt dus is er al die klantenbinding. Wanneer er geen pas is boeit het niks want je kan ook die papiertjes als 2e keus pakken.
Maar we wachten af
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 16:35:57 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59250381
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:34 schreef brantje het volgende:
vond ik ook, daarom dit topic en mijn brainstormen met meerdere mensen waaronder jij

pi_59250495
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:34 schreef brantje het volgende:
Ik moest even lachen
Top 5 China producten
pi_59250515
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat slaat natuurlijk nergens op.. er zijn meer dan zat mensen die om (prive) redenen niet kunnen werken,
Zolang je niet lichamelijk of geestelijk gehandicapt bent moet je niet zeuren maar werken (en zelfs in dat eerste geval kan je nog best wat vinden).

Voor geestelijk gehandicapen creeeren ze ook wel "werk", maar dat helpt de maatschappij niet echt.
pi_59250529
Wat een gezeik, ga met je bonnentje direct naar de kassa, raak je hem ook niet kwijt.
Of ga naar een supermarkt waar je direkt geld krijgt, i.p.v. een bonnetje.
Bonnetje in je beurs doen, en voor je bankpas leggen, of je contante geld.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 16:46:46 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59250713
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:40 schreef tijger74 het volgende:
Wat een gezeik, ga met je bonnentje direct naar de kassa, raak je hem ook niet kwijt.
Of ga naar een supermarkt waar je direkt geld krijgt, i.p.v. een bonnetje.
Bonnetje in je beurs doen, en voor je bankpas leggen, of je contante geld.
dus jij levert je statiegeld, gaat naar de kassa, int je statiegeld, en gaat opnieuw de winkel in om je boodschappen te halen?? ook lekker handig

pi_59250741
Hij biedt een alternatief voor mensen die hen bonnetje vergeten....
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 16:48:51 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59250773
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:40 schreef slindenau het volgende:

[..]

Zolang je niet lichamelijk of geestelijk gehandicapt bent moet je niet zeuren maar werken (en zelfs in dat eerste geval kan je nog best wat vinden).

Voor geestelijk gehandicapen creeeren ze ook wel "werk", maar dat helpt de maatschappij niet echt.
je begrijpt best hoe ik dat bedoelde.. het kan gewoon een leuk zakcentje zijn, ook voor de mensen met een modaal inkomen...

pi_59251267
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik moest even lachen
ja ja dat weet ik, dat was héél in het begin van dit topic

maar als je alles leest zie je ook wel dat ik inzag dat er wel meer aan vast zat, maar ja zo diep had ik er dus
nou ook weer niet over nagedacht , maar ja ik vindt het toch wel grappig van TS dat ze het ondanks alle protesten enzo toch gaat doen, is toch best wel leuk om te weten wat AH met zo'n brief gaan doen

maar niet één zinnetje van me quoten hé da's niet eerlijk

later na al die tegenargumenten te hebben gelezen dacht ik al weer zo
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:17 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ja inderdaad of niet natuurlijk want de winkels zijn er alleen maar bij gebaad dat sukkels zoals ik
die bonnetjes vergeten......

lekker dom gedacht van mij inderdaad
en toen nog weer hele discussies over dit wereldprobleem

en toen was het dit
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:01 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ach kutbonnetjes ook
en toen ben ik maar gaan slapen
quote:

truste

maar neemt niet weg dat is wel nieuwschierig ben naar het antwoord van AH

dat nou uitgerekend jij me gaat uitlachen
pi_59251415
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:03 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ja ja dat weet ik, dat was héél in het begin van dit topic

maar als je alles leest zie je ook wel dat ik inzag dat er wel meer aan vast zat, maar ja zo diep had ik er dus
nou ook weer niet over nagedacht , maar ja ik vindt het toch wel grappig van TS dat ze het ondanks alle protesten enzo toch gaat doen, is toch best wel leuk om te weten wat AH met zo'n brief gaan doen

maar niet één zinnetje van me quoten hé da's niet eerlijk

later na al die tegenargumenten te hebben gelezen dacht ik al weer zo
[..]

en toen nog weer hele discussies over dit wereldprobleem

en toen was het dit
[..]

en toen ben ik maar gaan slapen
[..]

maar neemt niet weg dat is wel nieuwschierig ben naar het antwoord van AH

dat nou uitgerekend jij me gaat uitlachen

kelere je had mij niet eens geqoute maar een ander

ik dacht dat dat mijn uitspraak was, want toen ik het idee in het héél begin las gaf ik ook dat antwoord

snap je nou warom ik ook één van die mutsen ben dat ik me bonnetje altijd vergeet
ik lees er zo overheen wie je gequote had nou eh......... ik neem wel weer even een bak sterke
koffie, was een lange dag, da's mijn excuus......
pi_59251476
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik moest even lachen
toch wel een leuk topic dit wel veel reacies ook
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 17:16:30 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59251580
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:11 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

toch wel een leuk topic dit wel veel reacies ook
daar kan je aan zien dat mijn idee niet zo zinloos is als gedacht werd ....

pi_59252050
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:09 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

kelere je had mij niet eens geqoute maar een ander

ik dacht dat dat mijn uitspraak was, want toen ik het idee in het héél begin las gaf ik ook dat antwoord

snap je nou warom ik ook één van die mutsen ben dat ik me bonnetje altijd vergeet
ik lees er zo overheen wie je gequote had nou eh......... ik neem wel weer even een bak sterke
koffie, was een lange dag, da's mijn excuus......
Ik zoeken en zoeken naar waar ik jou quoten haha.

Maar inderdaad best een leuk topic geworden met tenminste niet zo veel verotte reacties. Is nog best een leuke discussie ontstaan. Excuses aanvaard hoor
Top 5 China producten
pi_59252072
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

daar kan je aan zien dat mijn idee niet zo zinloos is als gedacht werd ....
Beetje overtrokken reactie is dat. Omdat mensen posten in jou topic vinden zij het meteen een "niet zinloos" idee? Gezien de inhoud van de reacties blijkt toch anders.
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2008 @ 17:50:37 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59252382
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Beetje overtrokken reactie is dat. Omdat mensen posten in jou topic vinden zij het meteen een "niet zinloos" idee? Gezien de inhoud van de reacties blijkt toch anders.
een echt zinloos idee wordt niet meer bezocht, hier bleven mensen op klikken, waaronder jij, en het is ook niet zo dat iedereen alleen maar negatief was!

pi_59252410
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik zoeken en zoeken naar waar ik jou quoten haha.

Maar inderdaad best een leuk topic geworden met tenminste niet zo veel verotte reacties. Is nog best een leuke discussie ontstaan. Excuses aanvaard hoor
pi_59252572
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:50 schreef DJMO het volgende:

[..]

een echt zinloos idee wordt niet meer bezocht, hier bleven mensen op klikken, waaronder jij, en het is ook niet zo dat iedereen alleen maar negatief was!
Dit is ook een eigen verzonnen iets. Vanwaar denk je dat een echt zinloos idee niet meer wordt bezocht. Ik vind het een zinloos idee maar ik ga gewoon de discussie niet uit de weg, en maak je niet (echt) belachelijk. Dat is misschien nieuw voor je hier op fok. Maar daarom kan je niet stellen dat "als een topic niet wordt bezocht het een zinloos idee is".

Jij bent overtuigd van je idee, dus ook al kreeg je geen 1 reactie in dit topic zal je nog niet willen geloven dat het zinloos zou zijn volgens jou beredenering.

En er waren inderdaad twee andere die het ook een niet zo geheel zinloos idee vonden
Top 5 China producten
  maandag 9 juni 2008 @ 18:16:50 #254
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_59253135
Hmm ben het wel eens met dat statiegeldbonnetjes irritant zijn, ik stop ze in mn jaszak en vergeet ze in te leveren bij de kassa, zeer irritant. Trouwens leuk woord voor galgje statiegeldbonnejtes haha
Wat heb je aan witte tanden als je niets te lachen hebt?
pi_59253161
Statiegeld op de chipknip is inderdaad een veel beter idee.
Top 5 China producten
pi_59253189
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:25 schreef rene90 het volgende:
Statiegeld op de chipknip is inderdaad een veel beter idee.
Ja, mijn idee he !!
Ik ga gelijk een brief naar de AH schrijven.

Jullie horen nog van mij Ha Ha .
Far away countries, here i come
pi_59253715
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:57 schreef rene90 het volgende:

En er waren inderdaad twee andere die het ook een niet zo geheel zinloos idee vonden
pi_59253728
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:46 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

Top 5 China producten
pi_59399813
Al bericht terug?
Top 5 China producten
pi_59399884
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:32 schreef rene90 het volgende:
Al bericht terug?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 juni 2008 @ 01:39:01 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59399910
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:32 schreef rene90 het volgende:
Al bericht terug?
nee

pi_59400073
En nu?

Misschien moeten we een systeem bedenken dat we gelijk weten als A&H een brief stuurt naar jou toe. Dus dat ze met een pasje hun brief scannen, en dan dat pasje in hun computer laden, en dan krijg jij op jou pasje weer een melding als je die aanmeldt op A&Hbrieven.nl dat er een brief naar je opgestuurd is, ZOOO simpel systeem toch!
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 juni 2008 @ 02:10:09 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59400228
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:53 schreef rene90 het volgende:
En nu?

Misschien moeten we een systeem bedenken dat we gelijk weten als A&H een brief stuurt naar jou toe. Dus dat ze met een pasje hun brief scannen, en dan dat pasje in hun computer laden, en dan krijg jij op jou pasje weer een melding als je die aanmeldt op A&Hbrieven.nl dat er een brief naar je opgestuurd is, ZOOO simpel systeem toch!

pi_59526381
Al bericht gehad?
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:27:41 #266
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_59526563
Goede OP Ik laat altijd mijn pinpas in de betaalautomaat op school zitten, dus ik zal ook wel zo iemand zijn die het statiegeld bonnetje vergeet
Freed from desire, Mind and senses purified.
pi_59527517
Wanneer de lege flessen worden ingeleverd meteen contant geld terug geven, wedden dat je dat niet kwijtraakt.
pi_59528439
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:58 schreef tijger74 het volgende:
Wanneer de lege flessen worden ingeleverd meteen contant geld terug geven, wedden dat je dat niet kwijtraakt.
das nog de beste die ik gehoord heb , soort wisselautomaat, alleen dat gaat de super geld kosten, want ze hebben liever dat je het bonnetje kwijt raakt
pi_59531250
Statiegeld Denk je superarm te zijn, zie je opeens nog wat kratten in de hoek van je kamer
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_59571525
Hoe kan je in godsnaam je bonnetje vergeten terwijl je 30 seconden eerder al die flessen en kratten in die machine hebt staan proppen. Je raakt zeker ook vaak dingen kwijt.
pi_59571563
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 05:10 schreef Bartholomew het volgende:
Hoe kan je in godsnaam je bonnetje vergeten terwijl je 30 seconden eerder al die flessen en kratten in die machine hebt staan proppen. Je raakt zeker ook vaak dingen kwijt.
nee..... je moet natuurlijk eerst nog de winkel in om boodschappen te doen en bij de kassa moet je je bonnetje inleveren, dat geld trekken ze dan van de rekening zeg maar.....

jij doet zeker niet vaak de boodschappen...
pi_60027298
Heb je nou al een brief terug?
pi_60027341
Gaan we weer
Top 5 China producten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 juli 2008 @ 20:29:06 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60027357
nee denk dat ze er niets mee willen of kunnen doen dus laat maar hangen

pi_60027647
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:29 schreef DJMO het volgende:
Fail
pi_60027650
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:29 schreef DJMO het volgende:
Je kan toch gaan voor een gratis statiegeldbonnetjesbewaarclip

pi_60032289
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:28 schreef rene90 het volgende:
Gaan we weer

was wel leuk als TS een antwoord had gekregen
pi_60032386
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:02 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

was wel leuk als TS een antwoord had gekregen
Dat wel, alleen zag ik dan weer een eindeloze discussie ontstaan, waarbij in de brief staat dat ze het nutteloos vinden, niet rendabel en je je bonnetje niet moet vergeten. En waarbij DJMO het daar niet mee eens is, en het niet accepteert etc..beetje dit topic zeg maar
Top 5 China producten
pi_60032452
is dit een goed topic? toch maar even posten
pi_60032484
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:10 schreef zomgmoz het volgende:
is dit een goed topic? toch maar even posten [ afbeelding ]

dit is een héél goed topic, maar je hebt wel effe wat terug te lezen
pi_60032531
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:12 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

dit is een héél goed topic, maar je hebt wel effe wat terug te lezen
Samenvatting:
-Vrouwen vergeten hun statiegeldbonnetjes en zoeken daarvoor een oplossing
-Vrouwen vinden het handig als je een pasje krijgt voor je statiegeldbonnetjes, heb je altijd geld achter de hand ofzo ?
-DJMO is eigenwijs en staat achter haar idee
-DJMO een brief gestuurd met haar idee naar de albert heinn
-Geen reactie terug gehad

Truste
Top 5 China producten
pi_60032663
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Samenvatting:
-Vrouwen vinden het handig als je een pasje krijgt voor je statiegeldbonnetjes, heb je altijd geld achter de hand ofzo ?

Truste
truste goeie samenvatting

je vergat alléén nog te vermelden dat er nog twee mutsen waren die het eerst ook wel een goed idee vonden maar gelukkig weer snel tot inzicht kwamen

slaapse.........
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 juli 2008 @ 00:26:28 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60032745
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Samenvatting:

Truste
IK vergat dat bonnetje niet, mijn vriend vergat hem

vrijdag 11 juli 2008 @ 00:30:51 #284
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_60032801
Ts heeft gelijk.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_60032820
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:30 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ts heeft gelijk.
o ja, da's waar ook excuus
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 juli 2008 @ 00:33:16 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60032843
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:30 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ts heeft gelijk.
ik ben blij dat je het met me eens bent, maar kijk uit, voor je het weet heb je heel klb over je heen

pi_60032852
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:22 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

truste goeie samenvatting

je vergat alléén nog te vermelden dat er nog twee mutsen waren die het eerst ook wel een goed idee vonden maar gelukkig weer snel tot inzicht kwamen

slaapse.........
Lees de samenvatting nog eens... "vrouwen"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top 5 China producten
pi_60032908
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lees de samenvatting nog eens... "vrouwen"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shit
  vrijdag 11 juli 2008 @ 00:37:57 #289
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_60032914
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ben blij dat je het met me eens bent, maar kijk uit, voor je het weet heb je heel klb over je heen
Laat ze maar komen.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_60034108
mocht die willen dat heel de klb over hem heengaat.
pi_60034153
Ik wil als vrouw even afstand doen van dit uitermate debiele idee.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60034164
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 02:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik wil als vrouw even afstand doen van dit uitermate debiele idee.
heel verstandig

ik had effe nodig maar toen was het al errug laat
pi_60034187
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 02:48 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

heel verstandig

ik had effe nodig maar toen was het al errug laat
Slap excuus hoor.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60034193
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 02:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Slap excuus hoor.
ik weet het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')