abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 21:54:19 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204084
het gebeurt zoveel mensen: je brengt (opgespaard) statiegeld weg, en dan vergeet je of het bonnetje uit de automaat te halen, of je verliest het ergens in de winkel, waardoor iemand anders er met jouw geld vandoor gaat

oplossing:

maak ingeleverd statiegeld persoonsgebonden, door het bijvoorbeeld, in het geval van Albert Heijn, te koppelen aan de bonuskaart of de air-milespas. als je je statiegeld dan wil innen, eerst je postcode en huisnummer opgeven. op deze manier kan een "wildvreemde" er niet met jouw statiegeld vandoor gaan.

tevens kunnen mensen op deze manier geld sparen zodat als ze eens krap zitten hun opgespaarde statiegeld kunnen gebruiken om boodschappen te doen aan het einde van de maand, of om eens wat extra's in huis te halen.

daarnaast levert het ook nog eens een papierbesparing op wat weer goed is voor het milieu!

klacht: statiegeldbonnetjes zijn vervelend en te makkelijk te verliezen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59204120
quote:
het gebeurt zoveel mensen: je brengt (opgespaard) statiegeld weg, en dan vergeet je of het bonnetje uit de automaat te halen, of je verliest het ergens in de winkel, waardoor iemand anders er met jouw geld vandoor gaat
Uhm, nee
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 21:55:55 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204148
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:55 schreef slindenau het volgende:

[..]

Uhm, nee
ik heb toch niet gezegd dat jij een van hen bent?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_59204207
Wat voor incompetente consument ben je als je niet eens een statiegeldbonnetje in je bezit kan houden .
pi_59204228
Je doet hem toch gewoon in je zak en dan haal je hem er bij de kassa weer uit?
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 21:59:28 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204246
gebeurt het jou wel eens dat je staat te praten bij de statiegeldautomaat, vervolgens wegloopt en dan je bonnetje vergeet omdat je afgeleid bent?? daar hoef je niet incompetent voor te zijn hoor

pi_59204255
Nee, ik praat niet met mensen.
pi_59204271
oh noes die 4 euro voor een kratje bier

en wat voor pauper ben je als je van het statiegeld een potje wil maken voor barre tijden
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:01:05 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59204286
Ik vergeet ze altijd in te leveren, waardoor ik op t laatst met een heleboel onleesbaar geworden statiegeldbonnetjes zit .
Niet meer actief op Fok!
pi_59204296
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:58 schreef slindenau het volgende:
Wat voor incompetente consument ben je als je niet eens een statiegeldbonnetje in je bezit kan houden .
dat dus
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:03:36 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204360
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:00 schreef Yankee_One het volgende:
oh noes die 4 euro voor een kratje bier

en wat voor pauper ben je als je van het statiegeld een potje wil maken voor barre tijden
ik heb het niet over paupers.. er zijn ook alleenstaande moeders die van een minimum bedrag moeten rondkomen...
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik vergeet ze altijd in te leveren, waardoor ik op t laatst met een heleboel onleesbaar geworden statiegeldbonnetjes zit .
ook hiervoor zou mijn oplossing een goeie methode zijn of niet soms??

pi_59204362
Of je levert het bonnetje in, maar de incompetente cassière vergeet het te scannen! Zie dat geld dan nog maar eens terug te krijgen!
*Laatst had m'n broer voor 32 euro statiegeld, alleen aan petflessen
Het mooi kotsende meisje.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:04:06 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59204374
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb het niet over paupers.. er zijn ook alleenstaande moeders die van een minimum bedrag moeten rondkomen...
[..]

ook hiervoor zou mijn oplossing een goeie methode zijn of niet soms??
Weet niet.
Heb de OP niet gelezen . Veel te ingewikkeld voor de zaterdagavond.
Niet meer actief op Fok!
pi_59204406
TS is paranoia.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:05:21 #15
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_59204410
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:58 schreef Fha het volgende:
Je doet hem toch gewoon in je zak en dan haal je hem er bij de kassa weer uit?
ik ben de laatste 2 keer dat ik een bonnetje kreeg ook dat bonnetje kwijtgeraakt: deed ze in achterzak van mn broek - wilde bij de kassa bonnetje pakken : WEG!!
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_59204455
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:05 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ik ben de laatste 2 keer dat ik een bonnetje kreeg ook dat bonnetje kwijtgeraakt: deed ze in achterzak van mn broek - wilde bij de kassa bonnetje pakken : WEG!!
Het is een complot!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:06:28 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59204472
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:05 schreef Ascendancy het volgende:
TS is paranoia.
Paranoïde! .
Niet meer actief op Fok!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:06:40 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204479
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:05 schreef Ascendancy het volgende:
TS is paranoia.
dank voor je compliment, ik lever een oplossing aan die én milieuvriendelijk is, en die er ook nog eens voor zou zorgen dat je je statiegeld niet meer kan verliezen

pi_59204491
Ik verdenk wietrokende kabouters.
pi_59204504
hoe fucking kansloos om zo'n systeem te realizeren, veel teveel werk en dat kost ook teveel en dat wordt allemaal weer berekend op die alleenstaande moeders. Al met al gewoon niet zo kansloos je bonnetje vergeten en dan is het probleem opgelost.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:08:03 #21
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_59204521
Of je vergeet het bonnetje er niet uit te halen..
Opgelost slotje..
En.. TS kan er niet mee omgaan, dat ze het bonnetje vergeten is.
------------------
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:08:28 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204535
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:07 schreef HostiMeister het volgende:
hoe fucking kansloos om zo'n systeem te realizeren, veel teveel werk en dat kost ook teveel en dat wordt allemaal weer berekend op die alleenstaande moeders. Al met al gewoon niet zo kansloos je bonnetje vergeten en dan is het probleem opgelost.
ik haal niets voor niets de AH aan, daar bestaat een soortgelijk systeem al maar dan voor gespaarde air-miles, al.

pi_59204537
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

gaan ze maar werken
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_59204591
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik haal niets voor niets de AH aan, daar bestaat een soortgelijk systeem al maar dan voor gespaarde air-miles, al.
Ja en hoe denk je dat te implementeren bij een statiegeld machine? Die moeten allemaal omgebouwd worden zodat je jouw bonuskaart er doorheen kunt halen. Kost allemaal geld. Niet eens te denken aan het technische werk, een computersysteem. Denk je dat het niets kost om zoiets te maken?

Naief hoor...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:11:33 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204619
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:08 schreef Trigalti het volgende:
Of je vergeet het bonnetje er niet uit te halen..
Opgelost slotje..
En.. TS kan er niet mee omgaan, dat ze het bonnetje vergeten is.
ik lever gewoon een simpele oplossing.. hoe moeilijk kan het zijn het is mij ook wel eens gebeurd dat ik het bonnetje van iemand anders vond en dat schaamteloos inleverde alsof het mijn eigen bonnetje was. ik vind gewoon dat dat niet moet kunnen, jij hebt voor dat statiegeld betaald en niet iemand anders.. (of je moet zes kratten bier voor je verjaardag hebben gekregen )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:13:34 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204666
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:08 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

gaan ze maar werken
voor sommige mensen ligt dat niet zo makkelijk
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:10 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ja en hoe denk je dat te implementeren bij een statiegeld machine? Die moeten allemaal omgebouwd worden zodat je jouw bonuskaart er doorheen kunt halen. Kost allemaal geld. Niet eens te denken aan het technische werk, een computersysteem. Denk je dat het niets kost om zoiets te maken?

Naief hoor...
ja dat zal wel aanpassingen vergen, en daar heb ik ook wel bij stilgestaan, maar toch levert het op de lange termijn meer op dan je nu zou verwachten. althans, dat denk ik (en denken staat vrij toch )

pi_59204681
Ik heb laatst ook een bonnetje van 8 euro laten zitten
Compleet vergeten.. dacht er pas bij de kassa aan en ja toen was het te laat.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_59204739
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

voor sommige mensen ligt dat niet zo makkelijk
[..]

ja dat zal wel aanpassingen vergen, en daar heb ik ook wel bij stilgestaan, maar toch levert het op de lange termijn meer op dan je nu zou verwachten. althans, dat denk ik (en denken staat vrij toch )
Het levert de winkel geen enkel financieel voordeel op behalve dat de vergeetachtige mens onder ons nu ineens minder zorgen heeft. Maar ik denk dan zo, als je het statiegeld zo hard nodig hebt dan hou je het bij je en dan verlies je het niet, het is niet de taak van de winkel om daar voor te zorgen.
pi_59204742
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:13 schreef DJMO het volgende:

Voor de winkeleigenaar is het puur verlies, die verliest nl. geen cent meer als jij je bonnetje vergeet.
Die maakt zelfs een beetje winst, als niemand anders het bonnetje claimt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:19:05 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204792
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:16 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Het levert de winkel geen enkel financieel voordeel op behalve dat de vergeetachtige mens onder ons nu ineens minder zorgen heeft. Maar ik denk dan zo, als je het statiegeld zo hard nodig hebt dan hou je het bij je en dan verlies je het niet, het is niet de taak van de winkel om daar voor te zorgen.
ik ga uit van het principe dat we er zijn om elkaar, en het milieu, te helpen. Als ik winkel-eigenaar was, zou ik er iig wel over na denken. door zo'n concept aan te bieden bind je namelijk ook klanten, want die doen vaker boodschappen bij je, waardoor je toch ook weer meer omzet draait

pi_59204811
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ga uit van het principe dat we er zijn om elkaar, en het milieu, te helpen...
.

Welkom in 2008
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:20:43 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59204849
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:19 schreef slindenau het volgende:

[..]

.

Welkom in 2008
vaarwel normen en waarden dus???

pi_59204862
Ik krijg een beetje het beste idee van Nederland gevoel. Bedenk een probleem voor je oplossing.
Misschien is het velemalen handiger om dat papiertje in je portomonee te stoppen die heb je bij het afrekenen toch weer nodig. Maar ja als je een stukje papier verliest dat verlies je denk ik ook dat soort dingen.

je gaat dus een machine ontwikkelen die een bonuskaart (die je ook kunt verleizen trouwens) verplicht stelt. zo'n machine moet dan gekoppeld worden aan het kassa netwerk. lijkt me een eenorm kostbare zaak voor iets wat je met dat papiertje ook kunt oplossen.

Maar als je toch iets wilt verzinnen, koppel het dan aan een pin/chip automaat. dan kan het direct op je bank gezet worden. Dan hoef je de winkel ook niet meer in.
lijkt me velemalen praktischer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:27:26 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205039
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:21 schreef Bjorntje het volgende:
Ik krijg een beetje het beste idee van Nederland gevoel. Bedenk een probleem voor je oplossing.
Misschien is het velemalen handiger om dat papiertje in je portomonee te stoppen die heb je bij het afrekenen toch weer nodig. Maar ja als je een stukje papier verliest dat verlies je denk ik ook dat soort dingen.

je gaat dus een machine ontwikkelen die een bonuskaart (die je ook kunt verleizen trouwens) verplicht stelt. zo'n machine moet dan gekoppeld worden aan het kassa netwerk. lijkt me een eenorm kostbare zaak voor iets wat je met dat papiertje ook kunt oplossen.

Maar als je toch iets wilt verzinnen, koppel het dan aan een pin/chip automaat. dan kan het direct op je bank gezet worden. Dan hoef je de winkel ook niet meer in.
lijkt me velemalen praktischer
je zal de winkel toch in moeten om die flessen in te leveren, en zoals ik hierboven zei, door klantenbinding maak je uiteindelijk meer omzet. je kan je bonuskaart wel verliezen, maar omdat het gekoppeld staat aan je postcode en huisnummer (lees mijn op) kan een wildvreemde het niet zomaar innen. omdat je kaart gekoppeld staat, kan hij dus ook weer thuisbezorgd worden (zelfde principe) waardoor je je gespaarde statiegeld alsnog in je eigen bezit hebt.

pi_59205115
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

je zal de winkel toch in moeten om die flessen in te leveren, en zoals ik hierboven zei, door klantenbinding maak je uiteindelijk meer omzet. je kan je bonuskaart wel verliezen, maar omdat het gekoppeld staat aan je postcode en huisnummer (lees mijn op) kan een wildvreemde het niet zomaar innen. omdat je kaart gekoppeld staat, kan hij dus ook weer thuisbezorgd worden (zelfde principe) waardoor je je gespaarde statiegeld alsnog in je eigen bezit hebt.
Echt waar, hou maar op. Ik heb nog nooit zoveel naïefs gezien in zo weinig zinnen. Dit gaat m gewoon niet worden. Gewoon je zooi niet verliezen. Punt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:33:28 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205218
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:30 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Echt waar, hou maar op. Ik heb nog nooit zoveel naïefs gezien in zo weinig zinnen. Dit gaat m gewoon niet worden. Gewoon je zooi niet verliezen. Punt.
dat vind jij..... ik vind er degelijk wel iets zinnigs in zitten, anders had ik dit topic niet geopend

ergo, ik hou dus niet op

pi_59205225

vandaag stond er nog een zwerver in mn nek te hijgen bij de flessenautomaat... en heb wel eens dat de mensen vergeten op het knopje te drukken...

dan is het gewoon eigenschuld dikke bult met een d of t weet ik het..
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_59205266
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat vind jij..... ik vind er degelijk wel iets zinnigs in zitten, anders had ik dit topic niet geopend

ergo, ik hou dus niet op
Als jij ooit iemand vindt die dit serieus implementeert eet ik mijn sokken op. Volgens mij heb je gewoon een dikke plaat voor je kop ofzo...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:35:42 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205285
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Als jij ooit iemand vindt die dit serieus implementeert eet ik mijn sokken op. Volgens mij heb je gewoon een dikke plaat voor je kop ofzo...
TS gaat mee doen aan The Dragons Den!!!
Niet meer actief op Fok!
pi_59205299
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef Smeej het volgende:

vandaag stond er nog een zwerver in mn nek te hijgen bij de flessenautomaat... en heb wel eens dat de mensen vergeten op het knopje te drukken...

Inderdaad! Zo moeilijk is het allemaal niet.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:40:30 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205447
quote:
wasdah??

wil niet blond lijken
anders is mijn msn xxxxxxxx@hotmail.com
PM van TS (Over The Dragon's Den)
Niet meer actief op Fok!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:40:35 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205456
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef Smeej het volgende:

simpel op te lossen.. als jij je statie geld pas kan inleveren nadat je je pasje hebt ingescand, heb je ook dat probleem niet meer

overigens hebben veel mensen hun bonuskaart aan hun sleutelbos hangen, en die verliezen ze niet zo snel als een los bonnetje

pi_59205515
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:42:44 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205533
quote:

[..]

pi_59205545
quote:

[..]

omg..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:44:02 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205564
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:43 schreef Fha het volgende:

[..]

omg..
hey ik kan ook niet alles weten ben geen computer die onthoudt wie welk statiegeldbonnetje heeft ingeleverd

zaterdag 7 juni 2008 @ 22:46:00 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205627
TS is vet gepwnd!! .
Niet meer actief op Fok!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:47:12 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205655
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:46 schreef Viking84 het volgende:
TS is vet gepwnd!! .
*zucht* ik kan echt wel iets hebben hoor, hier pak je me niet zo snel mee

pi_59205670
bonuskaart word echt niet gecontroleerd of je postcode wel klopt. de AH waar je op dat moment betaald weet dat niet eens. De bonuskaart gegevens worden pas achteraf naar de centrale DB van AH gestuurd. in de barcode staat echt je postcode niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 juni 2008 @ 22:48:46 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59205692
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:47 schreef Bjorntje het volgende:
bonuskaart word echt niet gecontroleerd of je postcode wel klopt. de AH waar je op dat moment betaald weet dat niet eens. De bonuskaart gegevens worden pas achteraf naar de centrale DB van AH gestuurd. in de barcode staat echt je postcode niet.
je air-miles kaart is wel gekoppeld aan postcode en huisnummer, en je bonuskaart is weer te koppelen aan je air-miles-kaart ik gaf dan ook meerdere voorbeelden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')