Goh, al die verschillende fokkers hebben niet samen dezelfde mening.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 06:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje inconsistent zijn we wel hier op Fok, he? Als de PvdD onderwerpen op de agenda wil hebben die alleen over dieren gaan is het niet goed. Dan is het een one-issue partij, wat doet dat in de Kamer etc etc.. Nu bewijst de Partij dat ze meer is dan one-issue, is het weer niet goed.
quote:Overigens dekt de naam van een partij niet altijd de lading. De Partij voor de Vrijheid wil niets liever dan vrijheden inperken, dus waarom zou de PvdD ook geen standpunten over andere zaken mogen innemen?
De partij voor de dieren wil mensen van verschillende gezindte verenigen rondom de politieke aanpak van dierenrechten/ -behandeling etc.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Sigme, waarom mag de PvdD geen input hebben over andere zaken dan dieren zaken? Het stuk is niet eendimensionaal en stelt een aantal terechte zaken aan de kaak. Dat lijkt mij niets anders dan zorgvuldige besluitvorming.
Niemand heeft kunnen aangeven wat later beslismomenten zijn, tav een verhoogd risico en de term "ernstige ziekte."
Dat geldt voor elke partij die stelling neemt in deze kwestie.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Goh, al die verschillende fokkers hebben niet samen dezelfde mening.
[..]
[..]
Het is niet snugger, sterker nog, het dient hun zaak slecht, als ze zich gaat uitspreken over een zaak die een deel van de mensen die een partij voor dieren wel wou steunen, afstoot.
Niettemin gaat het daarvoor minder op. Omdat die partijen veel breder georienteerd zijn. De partij voor de dieren heeft een heel specifiek onderwerp, veel meer dan andere partijen. En dat zit 'm niet in de naam van de partij.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:10 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Dat geldt voor elke partij die stelling neemt in deze kwestie.
Heus niet alle VVD-ers zijn voor, of alle mensen die PvdA stemmen zijn blij met deze kwestie.
Ik ben er ook op tegen, en deze kwestie gaat zwaar wegen in mijn stem.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Niettemin gaat het daarvoor minder op. Omdat die partijen veel breder georienteerd zijn. De partij voor de dieren heeft een heel specifiek onderwerp, veel meer dan andere partijen. En dat zit 'm niet in de naam van de partij.
Daar kun je pas over oordelen op het moment dat je zelf voor de keuze staat, en geloof me, zo makkelijk als dat het nu je vingers uit rolt, zal het tegen die tijd mocht je ooit onverhoopt voor die keuze staan niet gaan hoor, dus een beetje te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:19 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Gelukkig is het einde zoek. Waarom zou iemand niet mogen selecteren op de kleur van de ogen? En over mongooltjes: als ik vader zou worden van een mongooltje, zou ik ook abortus willen. Met alle respect voor (het leven van)mongolen en hun verzorgers, ik moet er niet aan denken om vader van een te zijn. Dat is een keuze die ik zelf wil kunnen maken.
Daar komt het in feite wel op neer, maar die test wordt normaliter al gedaan voor de 14 wkn en daaruit komt een soort van kansberekening, diequote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus een moeder mag gewoon een abortatie doen wanneer ze er achter komt dat haar kind het syndroom van down heeft?
de grens ligt hier in Nederland bij 24 wkn, al is en blijft dat belachelijk hoor, want met 24 wkn heeft het kindje redelijk grote kans om te overleven buiten de baarmoeder, en vindt ik het persoonlijk walgelijk om dan nog abortus te plegen, maar degene die ooit eens een filmje hebben gezien hoe abortus in zijn werk staat, zal daar nooit voor kiezen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind het overigens belachelijk dat een vrouw na de 26ste week geen abortus mag doen, maar wat als er nou na de 26ste week afwijkingen zichtbaar worden? Dan moet die moeder dat kind toch maar uitpoepen
Jij weet klaarblijkelijk niet waar het hier om gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Slecht zaad blijft slecht zaad. En een appel valt niet ver van de boom.
En wat is er tegen meer intelligente mensen? Ik zie het als een volgende stap in de evolutie, niks mis mee.
Vanwaar deze frustratie? Voel je die ook als je bloemkool of broccoli eet? (Dat is een serieuze vraag.)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:54 schreef smoekie het volgende:
Het gaat hier om het uitbannen van het risico op een bepaalde (genetisch bepaalde erfelijke ziekte) ziekte als borstkanker, als dit het begin is, zal er ongetwijfeld een gevolg komen en zal men in de toekomst zoveel mogelijk proberen zoveel mogelijk “gezonde” mensen te baren, blijf gewoon van de natuur af, heel simpel, de mens heeft niet voor God te spelen. En die tekst van jou dta slecht zaad slecht zaad blijft, laat wel zien dat jij geen kaas hebt gegeten van hoe het een en ander nou precies in zijn werk gaat.
[…]
Zoals gezegd blijf gewoon met je takken van de natuur af, nog ff en dan mag je enkel nog op “selectie” zwanger worden om op die manier de kosten in de gezondheidszorg te drukken.
In 1 woord gewoon “walgelijk’
Lees jij dit topic eens na, dan weet je misschien waar het hier over gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:54 schreef smoekie het volgende:
Lees het beginsel van de ts eens na, of kijk eens wat vaker het nieuws om te weten waar het nou precies om gaat, dan zul je zien dat het niets met intellect te maken heeft. Al zal dat ongetwijfeld wel 1 van de volgende stappen zijn die er ooit zullen komen.
Dat laatste ben ik ook geen voorstander van. Maar vlieg een eind op met je bekrompen geleuter over voor god spelen. Dat maak ik zelf wel uit.quote:Zoals gezegd blijf gewoon met je takken van de natuur af, nog ff en dan mag je enkel nog op “selectie” zwanger worden om op die manier de kosten in de gezondheidszorg te drukken.
Wat? Het 'zie mij moreel superieur zijn' van jou? Ja, dat is walgelijk.quote:In 1 woord gewoon “walgelijk’
Nee, maar met embryoselectie zou je in principe ook 'ubermenschen'' kunnen maken.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar embryoselectie heeft niets met 'DNA tweaken' te maken.
Ja, en?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:33 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Nee, maar met embryoselectie zou je in principe ook 'ubermenschen'' kunnen maken.
God bestaat niet, we kunnen dus ook niet voor god spelen. Maar kun je nu eens uitleggen waarom wij niet voor 'god' zouden mogen spelen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:54 schreef smoekie het volgende:
... blijf gewoon van de natuur af, heel simpel, de mens heeft niet voor God te spelen....
Vet. Evolutie 2.0!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:33 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Nee, maar met embryoselectie zou je in principe ook 'ubermenschen'' kunnen maken.
Is dat zo`n probleem; nooit meer gehandicapt geboren kinderen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:33 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Inderdaad. En daar hoort geen overheid zich mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:19 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Gelukkig is het einde zoek. Waarom zou iemand niet mogen selecteren op de kleur van de ogen? En over mongooltjes: als ik vader zou worden van een mongooltje, zou ik ook abortus willen. Met alle respect voor (het leven van)mongolen en hun verzorgers, ik moet er niet aan denken om vader van een te zijn. Dat is een keuze die ik zelf wil kunnen maken.
dat gebeurt nu ook al dat heet evolutie, echter kunnen we dat momenteel versnellen net zoals we dat al eeuwen doen met planten en dieren.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:33 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ja met de juiste partner uitkiezen ook. Op die manier verbeteren wij bijvoorbeeld ook al duizenden jaren ons vee.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:33 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Of nog duidelijker met groenten. De soort Brassica oleracea omvat spruitjes, bloemkool, broccoli, boerenkool, koolrabi, groene kool en nog meer. Wij kennen het als verschillende groenten, het is echter allemaal een en dezelfde soort, verkregen door selectie en rasveredeling.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:10 schreef Monolith het volgende:
Ja met de juiste partner uitkiezen ook. Op die manier verbeteren wij bijvoorbeeld ook al duizenden jaren ons vee.
Dat is een mening. En op basis van een mening vind jij het aanvaardbaar om hele families in onzekerheid te laten zitten, over zoiets ernstigs en beladens als kanker.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:54 schreef smoekie het volgende:
]blijf gewoon van de natuur af, heel simpel, de mens heeft niet voor God te spelen..
Door te Fokken!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat gebeurt nu ook al dat heet evolutie, echter kunnen we dat momenteel versnellen net zoals we dat al eeuwen doen met planten en dieren.
Dan moet je meer doen dan alleen embryoselectie op een paar afwijkingen hoorquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:33 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |