Waarom is dat vreemd? Of sprak hier een linkse elitist?quote:Op zondag 8 juni 2008 15:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Altijd lastig, die keuze tussen John McCain of Barack Obama,...
...het is vrij vreemd wanneer iemand liever John McCain als president heeft, ja.
Mwoah, het verschil wordt vaak overdreven maar in essentie komt het op hetzelfde neer. En verandering is zo ongeveer het stopwoordje van de SP.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:28 schreef Toad het volgende:
[..]
De TK verkiezingen van 2006 zijn echt niet te vergelijken met wat er op dit moment daar gebeurd. Overigens de verkiezingen in 2003 ook niet.
Los van het inhoudelijke gedeelte?quote:Op maandag 9 juni 2008 01:03 schreef Fiskus het volgende:
Wat hebben jullie tegen McCain, los van het inhoudelijke gedeelte.
In reality there is only one candidate. Barack Obama. In November he will win or he will lose. John McCain is relevant only in so far as he is not Barack Obama.quote:Op maandag 9 juni 2008 01:03 schreef Fiskus het volgende:
Wat hebben jullie tegen McCain, los van het inhoudelijke gedeelte. Het is niet sexy, catchy en flashy genoeg?
Ten eerste zijn leeftijd, ten tweede denk ik dat hij niet slim genoeg is. Zeker geen domme man, maar we hebben het hier wel over het presidentsschap, en zijn leeftijd maakt hem er ook niet scherper op.quote:Op maandag 9 juni 2008 01:03 schreef Fiskus het volgende:
Wat hebben jullie tegen McCain, los van het inhoudelijke gedeelte. Het is niet sexy, catchy en flashy genoeg?
Volgens mij valt dat ook wel mee, bekijk zijn punten maar eens goed.quote:Op maandag 9 juni 2008 07:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Inhoudelijk is McCain een nieuwe Bush, en ik denk dat veel mensen daarom wat tegen McCain hebben.
Op het gebied van Irak, Iran, gezondheidszorg, onderwijs en de economie zie ik geen verschil. Dat zijn behoorlijk belangrijke ondewerpen. Zelfs bij het verbod op marteling in april stemde hij tegen omdat hij niet in de weg wilde lopen van Bush die tegen was.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat ook wel mee, bekijk zijn punten maar eens goed.
http://www.barackobama.com/pdf/ObamaBlueprintForChange.pdfquote:Establish Promise Neighborhoods to Combat Chronic Urban Poverty
Obama will create Promise Neighborhoods to provide comprehensive services in impoverished areas in 20 American cities.
De beloofde wijken... dat heeft ook wel wat. Ik denk alleen dat de moslims in Nederland dat niet zo'n leuke term vinden.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Obama doet ook aan "kanswijken"
[..]
http://www.barackobama.com/pdf/ObamaBlueprintForChange.pdf
Dat is natuurlijk altijd het probleem van politici. Ze beloven een hoop maar doen uiteindelijk weinig. Wat de functie van Obama is meer dan welke andere politicus is toch een soort van gezicht van de Westerse wereld naar buiten toe. Wat dat betreft vind ik het wel positief.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze het ook waar kunnen maken; verkiezingspraat kan nogal eens afwijken van de praktijk. Ik kan mijn Bush zijn neo-isolationistische houding in de aanloop naar zijn presidentschap nog herinneren.
Dat hij heeft meegestemd met iemand die dezelfde partij aanhangt, lijkt me niet zo onlogisch. Hij doorbreekt de clan van Bush en dat is sowieso een verbetering. Ook is Bush een bange onbeholpen man. McCain komt in ieder geval standvastiger en vertrouwenswekkender over.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:56 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
[..]
Ahum, John McCain heeft in 2007 in 95 procent van de gevallen met Bush meegestemd en in 2008 tot nu toe 100 procent. Zo fris zijn de ideeën van die man dus niet.
quote:Please take this 10-question quiz on Barack Obama. Write me if you can figure out what the HELL the Democrats were thinking.
1. Barack Obama could best be described as....
1) a gutterball for the Democrats
2) a crooked Chicago pol
3) The Worst Candidate Ever™
4) a pimple on John McCain's ass.
2. How many outspoken Hillary supporters have been verbally or physically assaulted by Obamites?
1) All of them
2) Pritineer all of them.
3. Will Michelle Obama be the first "First Lady" to express the desire to "claw [a fellow Democrat's] eyes out," or has this happened before?
1) Yes. She's another Jacqueline Kennedy!
2) No. First Ladies have often used psychotic imagery in speaking of popular Presidents of their own party.
4. Answer yes or no:
"Unity" is to Obama's campaign as"fair and balanced" is to Fox News.
5. Answer Yes or No:
Does taking your kids to a church where they say "God damn America" for their whole lives constitute child abuse?
6. Select the answer which best completes the sentence, or risk being called a racist:
Jettisoning your WHOLE GODDAM CHURCH during the primaries is...
1) the sure sign of a brilliant campaign.
2) only repellant to racists.
3) part of that "Unity thing."
4) not the sort of thing Republicans would capitalize on.
5) just another hit off the Hope Bong..
7. How well do you think the "misogyny card" will work against John McCain?
1) As well as it did against Hillary--if the media continues to back us up.
2) We can always call his wife a c*nt.
8. How do you explain Obama's enthusiastic following among young voters (other than sheer illiteracy)?
1) Brain damage from ecstasy.
2) Blood poisoning from body piercings and tattoos
3) Give me a break! They think "South Park" is brilliant.
4) If they can't write a good song to save their lives, how can the little twits choose a Presidential candidate?
9. How badly will Obama screw up the Democrats' prospects for Congress?
Will the Republicans regain control of both houses, or will we just be stuck with McCain?
10. Is it good or bad that today's young women will have to fight for abortion rights all over again?
Als je kijkt naar McCain van een paar jaar geleden zijn er inderdaad duidelijke verschillen te zien. De laatste tijd schuift McCain echter steeds meer op richting W. Hij vindt nu onder andere dat de 'warantless wiretaps' gewoon geoorloofd waren, een draai van 180 graden ten opzichte van zijn eerdere positie. En dat is slechts één voorbeeld.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat ook wel mee, bekijk zijn punten maar eens goed.
Bush bang en minder standvastig? Kom op zeg. Als er iets storend is aan Bush dan is het wel zijn koppigheid, zijn zelfverzekerdheid in hetgeen hij doet. McCain flipflopt links en rechts, is nu tegen zijn eigen wetgeving in veel gevallen!. Hij lijkt nog minder te weten dan Bush.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hij heeft meegestemd met iemand die dezelfde partij aanhangt, lijkt me niet zo onlogisch. Hij doorbreekt de clan van Bush en dat is sowieso een verbetering. Ook is Bush een bange onbeholpen man. McCain komt in ieder geval standvastiger en vertrouwenswekkender over.
Al had het natuurlijk Ron Paul moeten worden.
Bush is heel erg bang. Daarom schreeuwt ie zo hard. Met standvastig bedoel ik zijn manier van presentatie. Hij is overduidelijk koppig, maar in zijn manier van presenteren komt geen standvastigheid naar voren. Het is een getrainde marionet maar dan een slechte.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:23 schreef Fokski het volgende:
[..]
Bush bang en minder standvastig? Kom op zeg. Als er iets storend is aan Bush dan is het wel zijn koppigheid, zijn zelfverzekerdheid in hetgeen hij doet. McCain flipflopt links en rechts, is nu tegen zijn eigen wetgeving in veel gevallen!. Hij lijkt nog minder te weten dan Bush.
Ik ben er niet gerust op. Met zijn probleem om zijn emoties te bedwingen zie ik een oorlogje met Iran => expansie conflict naar Pakistan, verergering conflict Irak en Afghanistan wel gebeuren. Ik hoop niet dat we president McCain zullen meemaken. Ik blijf erbij dat Bush zonder 9-11 helemaal niet zo'n slechte president zou zijn gebleken. Hij heeft politieke ideeen die niet de mijne zijn maar dat had niet tot dit debacle hoeven leiden.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bush is heel erg bang. Daarom schreeuwt ie zo hard. Met standvastig bedoel ik zijn manier van presentatie. Hij is overduidelijk koppig, maar in zijn manier van presenteren komt geen standvastigheid naar voren. Het is een getrainde marionet maar dan een slechte.
Van McCain weten we nog niet de presidentiele kant. Maar het kan alleen maar beter zijn dan Bush.
Ik vind Bush, ondanks dat het een waardeloze president is, wel tien maal beter overkomen dan McCain. Hij is in ieder geval standvastiger.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Van McCain weten we nog niet de presidentiele kant. Maar het kan alleen maar beter zijn dan Bush.
John McCainquote:Statement from Senator Obama on Trade Deficit Increase
By Amanda Scott - Jun 10th, 2008 at 5:20 pm EDT
Comments | Mail to a Friend | Report Objectionable Content
Senator Obama released the following statement today in response to the news of the trade deficit increase:
Today we learned that the trade deficit jumped to its highest level in 13 months. This is not an accident. This is yet another sign of the failed economic policies of the Bush administration that John McCain seeks to extend – policies that reflect unprecedented fiscal irresponsibility and borrowing from abroad. Rather than get America’s fiscal house in order, Senator McCain is proposing $300 billion more in tax breaks and loopholes for big corporations and the wealthiest Americans, and he hasn’t explained how he’d pay for them.
Just this week, John McCain reaffirmed his commitment to special interest-driven economic policies that will widen the trade deficit, but won’t help American automakers secure fair treatment in South Korea, and won’t ensure that China stops devaluing its currency and tilting the playing field against American workers. As President, Barack Obama will stand up for fiscal responsibility by restoring fairness to our economy, investing in a renewable energy future, and adopting a trade policy that serves the interests not just of multinational corporations but of America’s hardworking families.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |