abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59223870
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:16 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik denk dat het "eisen" van een aantal Nederlanders van allochtone afkomst, een hoop mensen een beetje de strot uitkomt.

Wat ik snap van deze zaak ... zijn er helemaal geen eisen van zogenaamde "allochtonen" ...
Er zijn wel eisen van mensen die allemaal eisen hebben tav allochtonen en die eisers hebben deze zaak opgeblazen.
Als er geen "allochtoon" te bekennen was op de achtergrond dan was deze hele futiliteit niet in de krant geweest.....
Dit soort eisers komen een hoop mensen de strot uit
  zondag 8 juni 2008 @ 23:53:26 #242
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_59235463
Ach voor alle anderen gaat het feest gewoon door
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_59240678
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgens mij hebben Rita en Geert een behoorlijke pap in de vinger bij De Telegraaf.
Ik denk het niet. Het gaat de praktijk van de dag worden.
  maandag 9 juni 2008 @ 11:50:38 #244
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_59242731
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Janken?
Dat is overigens pas sinds 194 Het Thaise Nieuwjaar is eigenlijk in April.
Goh dat zou ik niet weten.. ooit wel eens van song kran gehoord. Maar goed je moet niet doen alsof onze telling niet algemeen geaccepteerd is want dat is ie wel.
mai pen rai
  maandag 9 juni 2008 @ 15:07:56 #245
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_59248001
quote:
Wat zou jij er nou van vinden als er binnen jouw bedrijf mensen zijn die een feest organiseren waar jij niet bij wil zijn omdat het jouw ding niet is ?? Als jouw baas je gaat dwingen daar te verschijnen denk ik niet dat dat een goede werksfeer bevordert.
Als mensen een feest organiseren waar ik wel welkom ben, maar waar ik niet heen wil, dan is dat gewoon vette pech voor mij, en dan zal ik ook echt niet janken. Het is namelijk niet het probleem van de mensen die het feest organiseren, het is mijn probleem omdat ik niet wil gaan naar dat feest.

Ik ben vrij om naar dat feest te gaan, maar ik kies er voor om niet te gaan, dus waarom zou ik andere mensen met MIJN probleem opzadelen?
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  maandag 9 juni 2008 @ 16:26:16 #246
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_59250087
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef Oksel het volgende:

[..]

Hey, een normale allochtoon, die kan communiceren. Tof. Eindelijk. Ze bestaan. Kun je misschien je boodschap overbrengen op je soortgenoten?
Uiteraard is elke user die normaal kan reageren en niet expliciet vermeldt allochtoon te zijn, van autochtone afkomst .
Krekker is de bom!
pi_59259416
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]Dit is toch werkelijke te bespottelijk voor woorden. De zoveelste capitulatie voor vreemdelingen in dit land...
Flauwekul, wat moeten we met een godsdienstig feest als Kerst op de werkvloer?
Daar ben ik als autochtoon ook niet van gediend.
Wie Kerst wil vieren doet dat maar thuis.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_59272837
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:07 schreef Cairon het volgende:

[..]

Als mensen een feest organiseren waar ik wel welkom ben, maar waar ik niet heen wil, dan is dat gewoon vette pech voor mij, en dan zal ik ook echt niet janken. Het is namelijk niet het probleem van de mensen die het feest organiseren, het is mijn probleem omdat ik niet wil gaan naar dat feest.

Ik ben vrij om naar dat feest te gaan, maar ik kies er voor om niet te gaan, dus waarom zou ik andere mensen met MIJN probleem opzadelen?
huh, waar lees jij dat diegenen die de kerstviering niet zien zitten lopen te klagen ?
En dan die 'automatische' conclusie dat dit wel over moslims zal gaan, die hebben immers niets met het kerstfeest, alsof autochtonen altijd even enthousiast naar zo'n bedrijfsfeest gaan, ik ken er iig zat die er met tegenzin naar toe gaan en asap weer vertrokken zijn

Hoe dan ook, het zijn de organisatoren van dat feest die het geschrapt hebben, en dat dan nog niet eens overal, alleen in Noord, omdat er niemand op komt dagen .. het is gewoon zonde van het geld, zo simpel is dat ..
pleased to meet you
pi_59274964
quote:
Op maandag 9 juni 2008 21:34 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Een allochtoon hoort zich naar onze gebruiken aan te passen. Als je dat niet kan, dan ga je maar terug naar het land van herkomst. Ik zou mij ook moeten aanpassen in Turkije als ik mij daar zou vestigen.
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 13:13:14 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59275337
quote:
Op maandag 9 juni 2008 21:34 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

jij bent liever aan het werk?

ik ga altijd wel voor gratis eten en drinken op de baas zijn kosten in de baas zijn tijd (1 van de 2 vind ik meestal ook wel best)

in any case
ja er zijn wat te veel allochtonen binnen gelaten maar nee ik vind niet dat we onze cultuur te grabbel hebben gegooid en als dat al zo zou zijn dan zou ik onszelf daar de schuld van geven en niet de allochtonen

en nee ik vind niet dat we ons aan moeten passen aan gebruiken van anderen ... maar aan de andere kant vind ik het ook niet zo heel erg belangrijk dat ze zich aan ons aanpassen. Gewoon de taal leren en een baan zoeken is meer dan genoeg wmb en als ze zonder de taal te leren een baan kunnen vinden (en houden) kunnen leven dan vind ik dat ook best. Hoe ze er verder bijlopen, wat ze geloven en of ze s'nachts tegen de volle maan huilen kan me helemaal niets schelen.
Al moeten ze dat laatste niet onder mijn raam doen natuurlijk

heel dat integratiedebat vind ik zo'n zonde van het geld, de tijd en de aandacht die er in wordt gestoken dat het haast niet leuk meer is (al moet ik stiekem wel om dit topic lachen)

[ Bericht 24% gewijzigd door sp3c op 10-06-2008 13:18:45 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 13:20:43 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59275513
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een allochtoon hoort zich naar onze gebruiken aan te passen. Als je dat niet kan, dan ga je maar terug naar het land van herkomst. Ik zou mij ook moeten aanpassen in Turkije als ik mij daar zou vestigen.
ja die kennen we nu wel maar waarom eigenlijk?
wat is de meerwaarde hiervan?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:44:35 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_59281070
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:50 schreef niet_links het volgende:

[..]

Goh dat zou ik niet weten.. ooit wel eens van song kran gehoord. Maar goed je moet niet doen alsof onze telling niet algemeen geaccepteerd is want dat is ie wel.
Ja, zeker in economisch verkeer, en het is handig voor computers en mailtjes en zakelijke afspraken. Zeker in de grote steden zal het zo zijn.

Maar het nieuwjaarsfeest met onze rituelen is echt in-christelijk van oorsprong. Dat het vandaag de dag ongeveer zo christelijk is als het vreetfestijn dat kerst heet doet daar niks aan af.
En bedankt voor de tip, dat was leuk inlezen
pi_59284671
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

De meerwaarde is nogal basaal zou ik zeggen. Als ik mijn (voorgoed) intrek bij mijn zus, dan zou ik me ook moeten aanpassen ipv dat ze aan mij aanpast.
pi_59285065
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

Omdat ik hier mijn leven woon en een raar gevoel krijg bij marrokanen die bij mijn moeder de tas uit de invalidekar rukken
pi_59285067
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Een allochtoon hoort zich naar onze gebruiken aan te passen.
Dat staat anders nergens in de wet.
Dat verzin jij hier maar ter plekke.

[ Bericht 0% gewijzigd door FeestNummer op 10-06-2008 20:08:19 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 20:00:44 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59286239
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:25 schreef henkway het volgende:

[..]

Omdat ik hier mijn leven woon en een raar gevoel krijg bij marrokanen die bij mijn moeder de tas uit de invalidekar rukken
dat krijg ik ook, dat krijgt iedereen

maar dat heeft nix met het aannemen van gebruiken te maken, het is niet zo dat het in Marokko normaal is om oude vrouwtjes te beroven. Dat hebben ze zichzelf hier aan geleerd en dat moeten ze afleren of wij moeten het ze afleren ... mij om het even

maar als ze met zijn allen zwarte piet gaan lopen spelen worden ze echt niet minder crimineel
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De meerwaarde is nogal basaal zou ik zeggen. Als ik mijn (voorgoed) intrek bij mijn zus, dan zou ik me ook moeten aanpassen ipv dat ze aan mij aanpast.
je gaat maandverband gebruiken
pi_59286469
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:25 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Dat staat anders nergens in de wet.
Dan verzin jij hier maar ter plekke.
Er staat zoveel niet in de wet. Maar sommige zaken - als je gewoon moet aanpassen in je gastland- de gewoonste zaak van de wereld is.....

Dat zoiets niet vanzelfsprekend is bij jullie, maakt mij steeds minder tolerant jegens jullie allochtonen zodat ze wmb beter gewoon thuis kunnen blijven. Voor iedereen gewoon veel beter, scheelt veel gedonder al met al...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:10:16 #258
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_59286488
Hadden ze veel eerder moeten doen.
pi_59286626
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er staat zoveel niet in de wet. Maar sommige zaken - als je gewoon moet aanpassen in je gastland- de gewoonste zaak van de wereld is.....

Dat zoiets niet vanzelfsprekend is bij jullie, maakt mij steeds minder tolerant jegens jullie allochtonen zodat ze wmb beter gewoon thuis kunnen blijven. Voor iedereen gewoon veel beter, scheelt veel gedonder al met al...
Ik ben autochtoon en ik voel me ook absoluut niet verplicht me overal maar aan de meerderheid te moeten aanpassen. Als het aan extremisten aan Wilders en Verdonk ligt moet straks iedereen verplicht een oranje muts op zijn kop en minimaal een krat bier per avond zuipen. Verplichte kudde-cultuur.
pi_59286701
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:15 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Ik ben autochtoon en ik voel me ook absoluut niet verplicht me overal maar aan de meerderheid te moeten aanpassen. Als het extremisten aan Wilders en Verdonk ligt moet straks iedereen verplicht een oranje muts op zijn kop en minimaal een krat bier per avond zuipen.
Waarom ga je dan niet terug naar het land van herkomst, als je niet bereid ben om je aan te passen? Want dan is er ook geen probleem. Bij jou niet en voor ons niet.....

En nee, natuurlijk bedoel ik niet dat je perse bier moet zuipen of verplicht oranje moet uitdossen.
pi_59286746
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor iedereen gewoon veel beter, scheelt veel gedonder al met al...
Uh, dat "gedonder" wordt wel door drammers als jij veroorzaakt, van die mensen die iedereen willen voorschrijven wat ze wel en niet moeten doen.
pi_59286782
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet terug naar het land van herkomst, als je niet bereid ben om je aan te passen?
Als autochtoon is mijn land van herkomst toch echt Nederland.

Beetje problemen met de vrijheid van meningsuiting?
Niet echt gaaf.
pi_59286833
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:20 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Uh, dat "gedonder" wordt wel door drammers als jij veroorzaakt, van die mensen die iedereen willen voorschrijven wat ze wel en niet moeten doen.
Nee AANPASSEN naar gebruiken van je gastland. Niks meer of minder. Wat is nou in vredesnaam tegen aanpassen aan jullie gastonderkomen? Je aanpassen aan de regels en gebruiken van je gastland?

En nogmaals, als je daar zoveel moeite mee heeft, waarom is teruggaan dan geen optie?
pi_59286898
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:21 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Als autochtoon is mijn land van herkomst toch echt Nederland.
Dan is het nog veel erger dat je als tweede of volgende generatie dan nog problemen heb met aanpassen....

Wat gaat er toch in hemelsnaam mis?

Spreken je ouders Nederlands?
quote:
Beetje problemen met de vrijheid van meningsuiting?
Niet echt gaaf.
Nee , juist niet. hoe kom je daarbij? Het is goed dat je je mening uit, want dan hebben we een debat.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:34:26 #265
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_59287129
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:25 schreef henkway het volgende:

[..]

Krekker is de bom!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:51:41 #266
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_59287676
Ik denk zelf dat het tijd wordt dat bedrijven alle feestdagen volledig laten vallen. Het is uit de tijd en niet iedereen zit er ook op te wachten. Bijkomend voordeel is dat het ook minder druk zal zijn omdat de uitstapjes niet op de geijkte dagen plaats zullen vinden.

Mensen moeten gewoon vrij vragen voor betreffende feestdagen en als er teveel mensen vrij nemen dan moet het bedrijf toch stilgelegd worden, maar dan is het niet zo gedwongen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:53:26 #267
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_59287730
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee AANPASSEN naar gebruiken van je gastland. Niks meer of minder. Wat is nou in vredesnaam tegen aanpassen aan jullie gastonderkomen? Je aanpassen aan de regels en gebruiken van je gastland?

En nogmaals, als je daar zoveel moeite mee heeft, waarom is teruggaan dan geen optie?
Waarom zou een allochtoon zich moeten aanpassen aan gebruiken die totaal niet universeel gedragen worden in een land?

Waarom zou een allochtoon moeten juichen voor Oranje terwijl hij niet van voetbal houdt, kerstliedjes moeten zingen wanneer hij dat niet wil? Wie denk jij wel niet dat je bent om anderen eventjes voor te schrijven wat ze wel en niet leuk moeten vinden?

Een allochtoon dient zich (net zoals de autochtone burger) te houden aan de wet- en regelgeving in dit land, anderen niet tot overlast te zijn en hij dient te werken voor zijn geld om zelfstandig te kunnen functioneren in de maatschappij. Dat zijn, samen met de invulling van deze wet- en regelgeving, zaken die wij hier democratisch hebben besloten. En om zelfstandig te kunnen functioneren zal goede taalbeheersing en integratie op andere gebieden in veel gevallen essentieel zijn.

Maar of een allochtoon verder kerstmis wil vieren of niet zal mij een worst wezen... van mijn part viert hij sint-juttemis. En wanneer de mannelijke Moslim vrouwen geen hand wil geven, prima. Moet hij echter ook niet zeiken dat hij niet de baan kan vinden die hij graag gewild had. Moet hij echter ook niet gaan teren op andermans zakken omdat hij geen 'leuke' baan kan krijgen. Vindt hij wel een leuke legale baan waarbij hij ondanks het weigeren een hand te schudden, terecht kan... nou hartstikke leuk voor de knul.

Of ben jij er zo eentje die loopt te klagen over jouw (autochtone) buren wanneer zij geen kerstverlichting voor het raam hebben, wanneer zij niet in Oranje shirtjes lopen wanneer Nederland speelt, wanneer je ze niet meezingend op Hazes treft in de kroeg, etc...?

En flikker eens lekker op met dat gelul over gastland. Er is sprake van een gastland wanneer de persoon in kwestie een tijdelijke verblijfsvergunning heeft of op vakantie is. Een allochtoon geboren en getogen in dit land heeft op dat gebied dezelfde status als de autochtoon die geboren en getogen is in het land. Misdraagt hij zich is hij net zo fout als de autochtoon die dit doet. NIKS MEER NIKS MINDER.

Waarom zou een allochtoon die hier geboren en getogen is alsnog te gast zijn volgens jou?
Krekker is de bom!
pi_59287813
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dan is het nog veel erger dat je als tweede of volgende generatie dan nog problemen heb met aanpassen....

Ik lees le je geleuter alweer een tijdje mee en dit is werkelijk stuitend. Samenleven doe je niet alleen. En of FeestNummer nu paars, geel, bruin of wit is zal me worst zijn. Hij laat hier zien met een open, welwillende, positieve instelling naar de wereld en naar Nederland te kijken. Dat staat in schril contrast met jouw houding en denkbeelden. Een land met alleen EchtGaafjes zou de hel op aard zijn, met een krat Pitt in het midden.
pi_59288116
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Nee , juist niet. hoe kom je daarbij? Het is goed dat je je mening uit, want dan hebben we een debat.
Een nichtje van me heeft als hobby stamboom onderzoek gedaan en in iedere geval sinds 1600-zoveel wonen mijn voorouders in Nederland.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:16:08 #270
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_59288442
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet terug naar het land van herkomst, als je niet bereid ben om je aan te passen? Want dan is er ook geen probleem. Bij jou niet en voor ons niet.....

En nee, natuurlijk bedoel ik niet dat je perse bier moet zuipen of verplicht oranje moet uitdossen.
Wat bedoel je dan met aanpassen aan de gebruiken van het 'gastland' ?

Aan welke gebruiken (dus niet de wet- en regelgeving) moet iemand zich wel aanpassen en aan welke niet??? Het vieren van het kerstfeest verschilt in feite niet zo heel veel van het juichen voor Oranje of het in Oranje shirt lopen... Het zijn beide gebruiken waaraan mensen vrijwillig kunnen meedoen.

Wil jij nu de verschillende gebruiken classificeren? Zodat de allochtoon even op het lijstje kan kijken of hij er wel/niet aan moet meedoen om goed geintegreerd te zijn?
Krekker is de bom!
pi_59288459
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:05 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Een nichtje van me heeft als hobby stamboom onderzoek gedaan en in iedere geval sinds 1600-zoveel wonen mijn voorouders in Nederland.
Tja, over de definitie van allochtoon kunnen we het wel een topic over hebben....

Maar ik zou me wel zorgen maken als je nu nog moeite zou hebben met aanpassen

Hoe zit dat?
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 21:57:55 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59289846
houd is op
pi_59301165
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:57 schreef sp3c het volgende:
houd is eens op
Ik heb recht van spreken. Ik ben ook allochtoon Mijn voorouders dateren omstreeks 600
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:06:32 #274
123170 alors
zlata1234
pi_59301496
quote:
Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is"
Ik zie nergens dat allochtonen hiervoor hebben gepleit. Of zou net als alle andere manegements het GVB management louter uit allochtonen bestaan?

Wat een non-discussie weer, muslims are taking overrrrr, everybody get down! Ga een leven zoeken, maar om je hier nou druk over te maken, of om allochtonen de schuld te geven van beslissingen die ze niet eens zelf genomen hebben
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:09:43 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59301568
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:57 schreef sp3c het volgende:
houd is op
Hout is met een T, en ga naar de Gamma dan!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_59302777
Kap eens met dat gebagger (en nu heb ik het niet over baggeren of hout kappen)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')