ja die kennen we nu wel maar waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een allochtoon hoort zich naar onze gebruiken aan te passen. Als je dat niet kan, dan ga je maar terug naar het land van herkomst. Ik zou mij ook moeten aanpassen in Turkije als ik mij daar zou vestigen.
Ja, zeker in economisch verkeer, en het is handig voor computers en mailtjes en zakelijke afspraken. Zeker in de grote steden zal het zo zijn.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:50 schreef niet_links het volgende:
[..]
Goh dat zou ik niet weten.. ooit wel eens van song kran gehoord. Maar goed je moet niet doen alsof onze telling niet algemeen geaccepteerd is want dat is ie wel.
De meerwaarde is nogal basaal zou ik zeggen. Als ik mijn (voorgoed) intrek bij mijn zus, dan zou ik me ook moeten aanpassen ipv dat ze aan mij aanpast.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja die kennen we nu wel maar waarom eigenlijk?
wat is de meerwaarde hiervan?
Omdat ik hier mijn leven woon en een raar gevoel krijg bij marrokanen die bij mijn moeder de tas uit de invalidekar rukkenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja die kennen we nu wel maar waarom eigenlijk?
wat is de meerwaarde hiervan?
Dat staat anders nergens in de wet.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Een allochtoon hoort zich naar onze gebruiken aan te passen.
dat krijg ik ook, dat krijgt iedereenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat ik hier mijn leven woon en een raar gevoel krijg bij marrokanen die bij mijn moeder de tas uit de invalidekar rukken
je gaat maandverband gebruikenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De meerwaarde is nogal basaal zou ik zeggen. Als ik mijn (voorgoed) intrek bij mijn zus, dan zou ik me ook moeten aanpassen ipv dat ze aan mij aanpast.
Er staat zoveel niet in de wet. Maar sommige zaken - als je gewoon moet aanpassen in je gastland- de gewoonste zaak van de wereld is.....quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:25 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat staat anders nergens in de wet.
Dan verzin jij hier maar ter plekke.
Ik ben autochtoon en ik voel me ook absoluut niet verplicht me overal maar aan de meerderheid te moeten aanpassen. Als het aan extremisten aan Wilders en Verdonk ligt moet straks iedereen verplicht een oranje muts op zijn kop en minimaal een krat bier per avond zuipen. Verplichte kudde-cultuur.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er staat zoveel niet in de wet. Maar sommige zaken - als je gewoon moet aanpassen in je gastland- de gewoonste zaak van de wereld is.....
Dat zoiets niet vanzelfsprekend is bij jullie, maakt mij steeds minder tolerant jegens jullie allochtonen zodat ze wmb beter gewoon thuis kunnen blijven. Voor iedereen gewoon veel beter, scheelt veel gedonder al met al...
Waarom ga je dan niet terug naar het land van herkomst, als je niet bereid ben om je aan te passen? Want dan is er ook geen probleem. Bij jou niet en voor ons niet.....quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:15 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ik ben autochtoon en ik voel me ook absoluut niet verplicht me overal maar aan de meerderheid te moeten aanpassen. Als het extremisten aan Wilders en Verdonk ligt moet straks iedereen verplicht een oranje muts op zijn kop en minimaal een krat bier per avond zuipen.
Uh, dat "gedonder" wordt wel door drammers als jij veroorzaakt, van die mensen die iedereen willen voorschrijven wat ze wel en niet moeten doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor iedereen gewoon veel beter, scheelt veel gedonder al met al...
Als autochtoon is mijn land van herkomst toch echt Nederland.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet terug naar het land van herkomst, als je niet bereid ben om je aan te passen?
Nee AANPASSEN naar gebruiken van je gastland. Niks meer of minder. Wat is nou in vredesnaam tegen aanpassen aan jullie gastonderkomen? Je aanpassen aan de regels en gebruiken van je gastland?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:20 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Uh, dat "gedonder" wordt wel door drammers als jij veroorzaakt, van die mensen die iedereen willen voorschrijven wat ze wel en niet moeten doen.
Dan is het nog veel erger dat je als tweede of volgende generatie dan nog problemen heb met aanpassen....quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:21 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Als autochtoon is mijn land van herkomst toch echt Nederland.
Nee , juist niet. hoe kom je daarbij? Het is goed dat je je mening uit, want dan hebben we een debat.quote:Beetje problemen met de vrijheid van meningsuiting?
Niet echt gaaf.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat ik hier mijn leven woon en een raar gevoel krijg bij marrokanen die bij mijn moeder de tas uit de invalidekar rukken
Waarom zou een allochtoon zich moeten aanpassen aan gebruiken die totaal niet universeel gedragen worden in een land?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee AANPASSEN naar gebruiken van je gastland. Niks meer of minder. Wat is nou in vredesnaam tegen aanpassen aan jullie gastonderkomen? Je aanpassen aan de regels en gebruiken van je gastland?
En nogmaals, als je daar zoveel moeite mee heeft, waarom is teruggaan dan geen optie?
Ik lees le je geleuter alweer een tijdje mee en dit is werkelijk stuitend. Samenleven doe je niet alleen. En of FeestNummer nu paars, geel, bruin of wit is zal me worst zijn. Hij laat hier zien met een open, welwillende, positieve instelling naar de wereld en naar Nederland te kijken. Dat staat in schril contrast met jouw houding en denkbeelden. Een land met alleen EchtGaafjes zou de hel op aard zijn, met een krat Pitt in het midden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan is het nog veel erger dat je als tweede of volgende generatie dan nog problemen heb met aanpassen....
Wat gaat er toch in hemelsnaam mis?
Spreken je ouders Nederlands?
Een nichtje van me heeft als hobby stamboom onderzoek gedaan en in iedere geval sinds 1600-zoveel wonen mijn voorouders in Nederland.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan is het nog veel erger dat je als tweede of volgende generatie dan nog problemen heb met aanpassen....
Wat gaat er toch in hemelsnaam mis?
Spreken je ouders Nederlands?
[..]
Nee , juist niet. hoe kom je daarbij? Het is goed dat je je mening uit, want dan hebben we een debat.
Wat bedoel je dan met aanpassen aan de gebruiken van het 'gastland' ?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet terug naar het land van herkomst, als je niet bereid ben om je aan te passen? Want dan is er ook geen probleem. Bij jou niet en voor ons niet.....
En nee, natuurlijk bedoel ik niet dat je perse bier moet zuipen of verplicht oranje moet uitdossen.
Tja, over de definitie van allochtoon kunnen we het wel een topic over hebben....quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:05 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Een nichtje van me heeft als hobby stamboom onderzoek gedaan en in iedere geval sinds 1600-zoveel wonen mijn voorouders in Nederland.
Ik zie nergens dat allochtonen hiervoor hebben gepleit. Of zou net als alle andere manegements het GVB management louter uit allochtonen bestaan?quote:Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is"
Hout is met een T, en ga naar de Gamma dan!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:57 schreef sp3c het volgende:
houd is op
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |