abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:02:51 #161
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59131868
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:59 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ow, ik dacht dat we deze foto's gingen zien
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:10:53 #162
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59132089
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben nog steeds sprakeloos van die MC Hammer post van Memmel...
...
Deze smet zal ik voor altijd bij me dragen dus...
Net nu ik een beetje een reputatie had opgebouwd.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:20:13 #163
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59132375
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:10 schreef Memmel het volgende:

[..]

Deze smet zal ik voor altijd bij me dragen dus...
Net nu ik een beetje een reputatie had opgebouwd.
MemC Hammer. Ik vergeet het nooit weer
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:24:14 #164
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59132498
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:30 schreef Ynske het volgende:

of op de plaats waar ze lopen zelfrijzendbakmeel strooien,
daar eten ze van, en dan gaan ze dood
Super! Ik heb hier een mierenplaag maar ik wilde niet aan de lokdoosjes wegens oppeuzelgevaar door een andere kleine tiran. Maar dit gaat dus wél werken...irritante beesten .

Mijn eerste concert was trouwens van Wet Wet Wet .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59132625
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:02 schreef Leah het volgende:

[..]

Hé, ik kon het proberen he
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 23:30:25 #166
5428 crew  miss_sly
pi_59132663
Mijn eerste concert was Doe Maar
en 10 juli ga ik weer
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59132664
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:24 schreef Vivi het volgende:

Mijn eerste concert was trouwens van Wet Wet Wet .
NatNatNat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:32:25 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59132718
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:30 schreef snoopy het volgende:

[..]

NatNatNat
Ja, dat werd ik toen van die zanger (Sorry, schot en open doel enzo, beetje grof )

9/11 was ik ook aan het werk, ik werkte toen bij het WNF en ik zat de hele dag te Fok!ken, zodat ik als eerste op de hoogte was dat er iets gaande was, maar ik durfde het niet te zeggen omdat ze dan zouden weten dat ik zat te surfen ipv een langdradig verslag te typen .
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 23:34:52 #169
5428 crew  miss_sly
pi_59132780
Ik zag het ook opFok. Ik was die middag vrij en zat op de kamer van mijn ex te waachten tot hij uit college zou komen, want hij was jarig en daarom zouden we uit eten gaan. Ik las iets over een vliegtuigje dat in het WTC gevlogen was en nieuws op CNN. TV aangezet en zitten kijken en dus het tweede vliegtuig erin zien vliegen. Ik was echt in shock, kon de tv niet uitzetten.
pi_59132818
Mijn eerste concert van van de BSB. Maar t zou ook Pepsi Pop kunnen zijn offuh Boyzone

Hmzzz als die gebeurtenissen. Nou bij t 9/11 was ik aan t werk, dus hoorde t pas om 6 uur en beelden zag ik pas 's avonds.
Bij de muur, geen idee, zat nog niet eens op de basisschool geloof ik
Bij de moord op Kennedy was mijn moeder nog maar 1,5 Lady Di kan ik me wel herinneren heb ik ook zitten kijken. En weet bij een elfsteden dat mijn moeder er echt vroeg voor op ging staan. Toen zaten we in center parcs. Volgens mij was t zelfs mijn oma's verjaardag

Bij Claus heb ik in Delft gestaan haha. Was vrij van school, omdat de leraren niet/moeilijk op school konden komen en de leerlingen ook vanwege de stoet Vond dat ik toen wel even naar Delft moest gaan

Wel leuk al die verhalen van iedereen trouwens, voel me alleen wel echt jong dan haha
pi_59132861
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:36 schreef Sonnetje85 het volgende:

Wel leuk al die verhalen van iedereen trouwens, voel me alleen wel echt jong dan haha
haha
pi_59133033
Sorry
Heb ooit s op een stage iemand echt beledigd ermee. Die vertelde dat ze in 98 was afgestudeerd, waarop ik even uitrekende dat ik toen nog in groep 8 zat...
pi_59133095
wij waren op 9/11 op vakantie in Frankrijk. we hadden de hele dag kerken en ruines bekeken en rommelmarktjes bezocht enzo, zaten we aan 't eind van de dag in een bistro een makkelijke hap te nuttigen, waar ook een TV hoog in de hoek hing. eerst een tijdje gedacht dat wat we daar zagen een of andere maffe film was, maar 't werd steeds duidelijker dat 't 'gewoon' echt het nieuws was... bizar! we 'kampeerden' toen in de tuin bij vrienden die net in hun verbouwde boerderijtje daar getrokken waren. gelukkig hadden ze een schotel-antenne, we hebben de rest van de avond met hen naar de nederlandse berichtgeving hierover gekeken, afgewisseld met CNN e.d.
pi_59135581
op 9/11 zat ik gewoon op kantoor.
Ik las het nieuws voor het eerst hier op Fok. Door het eerste topic in NWS; er is een vliegtuigje in het WTC gevlogen (of zoiets)
Ik zat daarna aan het internet gekluisterd en baalde dat ik nog niet naar huis kon om tv te kijken.
Ik heb ook herhaaldelijk gejankt die dagen (Damon was toen precies 6 maanden oud trouwens).
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:46 schreef bixister het volgende:
we 'kampeerden' toen in de tuin bij vrienden die net in hun verbouwde boerderijtje daar getrokken waren.
zelfs dat weet ik nog
  donderdag 5 juni 2008 @ 07:15:18 #175
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59135748
Met 9/11 zat ik op mijn werk bij een omroepredactie. We zetten meteen de tv aan op cnn en bleven allemaal ademloos kijken. Snel belde ik mijn vriend en toen moest ik hem vertellen dat ik er live nog 1 in zag vliegen Was een hele rare dag toen. Ook op dan te werken bij de omroep. Alles was daar een chaotisch iets.

Met Pim Fortuyn was ook vreemd trouwens. Ik werkte in Hilversum en was met de trein naar huis gekomen. Zat GTST te kijken en toen belde mijn vader of ie me van mijn werk moest komen halen omdat ik vast niet langs het mediapark kon. Ik had alleen geen idee waarom of wat er dan gebeurt was. Achteraf kwam ik precies langs het mediapark op het moment dat er geschoten was, maar echt niks van gemerkt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 07:25:36 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59135792
Met Pim zat ik in de auto met mijn moeder, op weg naar de supermarkt, ik weet nog precies voor welk stoplicht we stonden te wachten toen de reguliere radio uitzending werd onderbroken door de eerste berichten...toen was er nog sprake van dat hij neer gestoken zou zijn.
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:02:46 #178
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_59136011
De bijlmerramp kan ik me echt nog heel goed herinneren. Mijn vader zat op zondagavond klaar voor studiosport en toen bleek dus dat dat vliegtuig die flat in was gevlogen. Ik had iets later met mijn beste vriendin afgesproken in mijn stamkroeg en de mensen die daar al een tijdje zaten wisten van niks. Ze dachten dat ik ze in de maling nam toen ik ze vertelde wat er was gebeurd.

Na het WTC-gebeuren heb ik geloof ik 3 dagen aan de tv geplakt gezeten. Ik was die dag vrij en zat met mijn ex aan de telefoon en heb hem toen idd ook een live-verslag gegeven van het tweede vliegtuig wat het gebouw in vloog. Heel bizar was dat.

Pim Fortuijn werd vermoord terwijl de vriendin van mijn neef lag te bevallen. Zij vertelde dat de verloskundigen meer aandacht hadden voor het nieuws dan voor haar bevalling.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Moderator donderdag 5 juni 2008 @ 08:04:06 #179
5428 crew  miss_sly
pi_59136019
Het wordt echt steeds erger, lijkt het wel...EK-toiletpapier

Met Pim hadden we in de auto volgens mij zitten luisteren naar het interview met Ruud de Wild. Had eigenlijk altijd Ruud de Wild opstaan in de auto rond dat tijdstip. We waren net na het nieuws bij de sportschool, stapten uit en kwamen binnen op het moment dat de tv-uitzending werd onderbroken.

Pffff, ik heb spierpijn, zo'n beetje overal Dinsdagavond gesport en buikspierkwartier meegedaan en gisteren een uur steps en daarna een uur spinning. Nu ben ik gebroken
pi_59136116
Met 9/11 waren we op vakantie in spanje. Mijn schoonmoeder belde op "Er is iets heel ergs gebeurd" Mijn gedachte was meteen: "Wie is er dood/heeft een ongeluk gehad/zijn uit elkaar/noem maar op". Ze vertelde dat er vliegtuigen het WTC ingevlogen waren. Eerst dus een grote opluchting dat het niks "persoonlijks" was, maar toen we langs een cafeetje liepen, drong het tot me door wat er nu werkelijk gebeurd was.......

Pim Fortuyn waren we gewoon thuis.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 juni 2008 @ 09:18:41 #181
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59137049
9/11 was ik alleen thuis, zus geloof ik in amerika op vakantie en ouders in duitsland op vakantie. op school toen gehoord.
pim fortuin alleen op de camping in Zeeland. en niemand geloofde me
enschede achterin de auto te wachten tot zus en vriendje terug kwamen van asperges kopen. kwamen net terug van warnerbross movieland in duitsland
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:19:09 #182
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59137055
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 08:04 schreef miss_sly het volgende:
Het wordt echt steeds erger, lijkt het wel...EK-toiletpapier

Veeg je r**t af met het NL elftal

9/11: was ik alleen thuis en zag ik live het tweede vliegtuig erin vliegen.
kwartier later komt mn moeder thuis, ik vertel het. zij ongelovig, ziet het, huilen.

Pim fortuyn... ik weet niet meer waar ik was. ik denk ook thuis. mijn moeder moest weer huilen, mijn vader schudde enkel zijn hoofd.

Theo van Gogh...zelfde tafereel.

Bijlmer: ging een beetje aan me voorbij. ik dacht zelfs dat de bijlmer in het buitenland was.

-edit: Enschede was ong. 16:00 en mijn horloge stond op dat moment stil
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_59137168
Ach ja Enschede heb je natuurlijk ook nog. Toen zat ik thuis te chatten en toen zei iemand het tegen mij. Ik dacht dat hij een grapje maakte, ging toch maar even de tv aanzetten en idd het was geen grapje.
Mijn ouders zaten toen bij vrienden, gingen geloof ik het eurovisiesongfestival kijken daar. Mijn moeder dacht toen ze de beelden zag dat het een oorlogsgebied was, tot ze de nederlandse kentekenplaten zag.
Bij Pim Fortuijn zat ik thuis en hoorde ik het vrij snel nadat het gebeurd was.
Wel apart eigenlijk dat je van dit soort dingen nog precies kan herinneren waar je was, wat je aan het doen was enzo.
pi_59137322
Bijlmer in het buitenland JIj bent echt een beetje wereldvreemd hè?

Ik heb het radioprogramma nog zitten luisteren waarin Pim geinterviewd werd en na het nieuws werd er geloof ik gemeld dat er iets gebeurd was en hoorde je alleen muziek. Heel vreemd was dat.

9/11 zat ik op mijn werk en waren er idd eerst berichten over een sportvliegtuigje dat tegen het WTC was gevlogen en toen het ernstiger bleek ging de tv aan op de afdeling en hebben we met z'n allen staan kijken.
  Moderator donderdag 5 juni 2008 @ 09:43:17 #185
5428 crew  miss_sly
pi_59137478
Bijlmerramp is aan mij ook een beetje voorbijgegaan. Ik weet uiteraard wel dat het gebeurd is, maar wat ik toen deed...geen idee.
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:45:46 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_59137528
Enschede weet ik nog als de dag van gisteren. Vooral mijn paniek omdat mijn ouders nog niet thuis waren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 5 juni 2008 @ 09:53:41 #187
7074 moussy
kuttekop
pi_59137691
Lady Di is op mn verjaardag overleden, ik werd 21. 'S morgens belde mn moeder, niet om te feliciteren, maar dat Lady Di overleden was. René werd 1 op de dag van de ramp van Enschede, mn broer ging bier in slaan, want er werd eerst gezegd dat alleen de grolsch fabriek in de fik stond... 9/11 was wel paniekerig, omdat de oom van Peet (woont in NY) de telefoon niet opnam. Achteraf was hij in het WTC, maar op de eerste verdieping, dus hij is er goed vanaf gekomen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Moderator donderdag 5 juni 2008 @ 09:54:37 #188
5428 crew  miss_sly
pi_59137704
Ow ja, Enschede. Mijn ex studeerde daar en zou dat weekend naar me toe komen op zaterdag. Ik wist alleen niet dat hij eerst naar zijn ouders was, dus maakte me nogal zorgen. Gelukkig belde hij snel om te zeggen dat hij niet in Enschede was. Veel studiegenoten/vrienden die veel kwijtgeraakt zijn toen en een bestuursgenoot van de studievereniging nog lang in Groningen in het ziekenhuis gelegen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:55:02 #189
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59137710
Oh ja, al die dingen staan ook mij nog goed bij. Best genant eigenlijk dat zulke zaken ook verbroederen en het samen-gevoel versterken. Of genant... Logisch ook wel, allemaal even met hetzelfde (grote) bezig natuurlijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Moderator donderdag 5 juni 2008 @ 09:58:21 #190
5428 crew  miss_sly
pi_59137772
Lady Di, dat vond ik heel vreemd. Ik heb echt nooit iets met beroemdheden of koninklijke huizen ofzo gehad, maar op de een of andere manier trof me haar dood best wel. Ik zag het 's ochtends op het nieuws ofzo. Ik moest werken in de CD-winkel die ik samen met mijn moeder en tante toen had. Vreemde dag. En later was het de single van Elton John die een enorme verkoopomzet genereerde in ons verder niet zo bloeiende winkeltje. En iedere keer als mensen die single kwamen halen, werd er natuurlijk weer over gesproken.
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:10:29 #191
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59138020
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:33 schreef snoopy het volgende:
Bijlmer in het buitenland JIj bent echt een beetje wereldvreemd hè?

Ik was zeven jaar, moppie. Mijn ouders wilden dat soort rampen niet aan mijn angsten toevoegen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:18:42 #192
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59138220
moppie
Saartje
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:21:13 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59138285
Ik kende vroegah een meisje dat zo'n 10 jaar jonger was als de rest van het groepje waar we inzaten zeg maar, en die noemde mij (en alle andere vrouwspersonen) altijd "vrouwtje".

Wij ergerden ons daar uiteraard dood aan. .

[ Bericht 8% gewijzigd door Vivi op 05-06-2008 10:34:01 ]
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:22:56 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59138325
Van de bijlmerramp weet ik nog dat mijn vader 3 treden van de trap gleed en een fotolijstje van de muur maaide, heeft er niks mee te maken, maar op de een of andere manier is me dat bij gebleven.

Van Tsjernobyl weet ik nog precies waar we reden met de auto, we waren bij vrienden van mijn ouders geweest en ik heb zitten huilen achterin de auto, ik was zo bang.

9/11 hoorde ik hier op mijn werk, althans, ik las het op FOK!. Ik heb het mijn collega's verteld. Heel bizar, we waren net 2 weken terug uit de US na ons congres daar, na 5 jaar intensief samenwerken met de collega's daar voelde dat heel raar verbonden toen.
Ik had die ochtend hier op mijn werk een heel emotioneel mailtje van mijn (inmiddels) ex-vriendje gekregen en we zouden in Scheveningen gaan praten over onze relatie. We zagen daar beelden op de tv en zijn toen alsnog maar gewoon naar huis gegaan.

Met Pim hoorde ik het in de auto onderweg naar een vriendin van mijn zus om daar haar vrijgezellenfeest te gaan bespreken, ik 'baalde' ervan dat ik niet gewoon naar huis kon om de TV aan te gooien.

Van Enschede heb ik heel weinig meegekregen. Ik zat op dat moment voor 2 weken in London en afgezien van 1 x een paar minuten op CNN en wat stukken in de krant (hier zou dat nooooooit kunnen gebeuren ) was er niet heel veel aandacht voor daar. Ik heb nog op FOK geprobeerd bij te lezen, maar als je er niet 'middenin' zit is het heel lastig te volgen.
Dan mis je echt dat saamhorigheidsgevoel waar Sugar het over had.
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:23:00 #195
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59138330
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:21 schreef Vivi het volgende:
Wij irriteerden ons daar uiteraard dood aan. .
En daar erger ik me dan weer dood aan.;)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:25:27 #196
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59138371
Ik wilde het nét zeggen
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:27:58 #197
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59138422
Tsjernobyl hoorde ik pas jaren later en toen ik daarvan de beelden zag op Discovery Channel.. moest ik echt huilen.
Net als bij Hiroshima en Nagasaki, dat vind ik echt heel erg
pi_59138477
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:33 schreef snoopy het volgende:

9/11 zat ik op mijn werk en waren er idd eerst berichten over een sportvliegtuigje dat tegen het WTC was gevlogen en toen het ernstiger bleek ging de tv aan op de afdeling en hebben we met z'n allen staan kijken.
Ah, jij hebt dat toen ook gehoord van dat sportvliegtuigje.

Eigenlijk blijft bij zulke gebeurtenissen steeds 1 zin hangen bij mij geloof ik.

Ik weet nog op de avond dat Pim Fortuin vermoord werd ik video zat te kijken, moest ff doorspoelen tussen 2 programma's, Ned1 stond ff op en ik hoorde "dit is een doodsteek voor de Nederlandse Democratie" op het moment dat ik weer op "play" wilde drukken realiseerde ik me meteen dat er iets heftigs moest zijn gebeurd. Teletekst aan en daar stond met grote letters dat Pim Fortuin was "neergestoken"
Ik was toen ook zwanger overigens.
Was sowieso een rare week want in het Centrum van Rotterdam was aan de ene kant voor het Stadhuis een gedenkplek voor Pim en aan de andere kant won Feyenoord die week de EuropaCup.
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:33:41 #199
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59138536
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:23 schreef Sugar het volgende:

[..]

En daar erger ik me dan weer dood aan.;)
Oh je hebt gelijk .
En weet je dat ik daar dus altijd op let, zo erger (..) ik me dus ook dood aan die nieuwe Kruidvat reclame : "Dat kost niet duur" .

Zat ff niet op te letten, en ik ben zo'n type die iets dus overneemt naarmate ik het vaker hoor. Shame on me .
pi_59138555
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
moppie
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:35:47 #201
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59138581
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh je hebt gelijk .
En weet je dat ik daar dus altijd op let, zo erger (..) ik me dus ook dood aan die nieuwe Kruidvat reclame : "Dat kost niet duur" .

Zat ff niet op te letten, en ik ben zo'n type die iets dus overneemt naarmate ik het vaker hoor. Shame on me .
dat
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:05:07 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59139130
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh je hebt gelijk .
...
Nou inderdaad! Ik dacht dat dat een grapje was. Maar de Kruidvat-mensen menen dat dus serieus?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:14:10 #203
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59139338
Als we dan toch aan het corrigeren slaan: het is jonger dan......

De vuurwerkramp was op moederdag. Mijn eerste. We zaten in de tuin te BBQ-en en tegelijkertijd was er ook een brand in de vuilverwerker in Drachten.
Tijdens de WTC ramp zou een vriendin van mij in NY zijn. "Gelukkig" was er iets (ik meen een sterfgeval) in Nederland waardoor ze niet gegaan is. Die had ik aan de telefoon en samen zagen we het tweede vliegtuig dat gebuow ingaan. Mijn middelste mannetje was bijna 2 maanden en zat me vanuit zijn wippertje aan te kijken. Die blik samen met het gevoel dat de wereld waarin hij zou opgroeien nooit meer hetzelfde zou zijn vergeet ik niet licht.
Het interview met Pim Fortuin hoorde ik in de auto, ik kwam van mijn schoonzus die in het ziekenhuis lag. tijdens het journaal was ik thuis en ik merkte pas later wat er gebeurd was. Daardoor raakte het me enorm gek genoeg.
De val van de muur was rond mijn 16e verjaardag. Vond het wel indrukwekkend. En tijdens de Bijlmerramp had ik mijn eerste migraineaanval. Dat ik de tv als afleiding aan had staan. Toch niet veel van mee gekregen, ik was te ziek. Dat drong later pas tot me door.

Gut wat een herinneringen toch.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:27:20 #204
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59139631
Toch vreemd eigenlijk dat zulke gebeurtenissen (ook op mij) zo'n enorme indruk maken, terwijl er vaak nog vele ergere dingen in de wereld gebeuren waar je niet eens weet van hebt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:30:48 #205
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59139720
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:27 schreef Koosje het volgende:
Toch vreemd eigenlijk dat zulke gebeurtenissen (ook op mij) zo'n enorme indruk maken, terwijl er vaak nog vele ergere dingen in de wereld gebeuren waar je niet eens weet van hebt.
Veel ergere dingen dan 9/11 ? En moorden op politici vanwege hun standpunten?

Oke..
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:31:27 #206
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59139740
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:05 schreef Memmel het volgende:

[..]

Nou inderdaad! Ik dacht dat dat een grapje was. Maar de Kruidvat-mensen menen dat dus serieus?
Geen idee, maar zelfs als het een grapje is vind ik het een behoorlijk stupide slagzin..
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:33:34 #207
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59139802
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:30 schreef Vivi het volgende:
Oke..
Moet ik het voor jou anders formuleren, of begrijp je me zo ook wel?
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:35:57 #208
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_59139874
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Als we dan toch aan het corrigeren slaan: het is jonger dan......

De vuurwerkramp was op moederdag.
De vuurwerkramp was op zaterdag dan denk ik dus de dag voor moederdag.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:37:03 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59139907
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:35 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

De vuurwerkramp was op zaterdag dan denk ik dus de dag voor moederdag.
ah! kijk... ik heb m geassocieerd met moederdag. Zo zie je maar dat je geheugen gewoon ook met je aan de haal gaat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_59139939
Ik dacht ook dat het op een zondag was, dus moederdag?

idd zaterdag 13 mei zie ik op wiki....
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:39:53 #211
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59140007
het was op 13 mei 2000, dat was een zaterdag
Saartje
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:40:55 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_59140046
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
het was op 13 mei 2000, dat was een zaterdag
Dit dus

Ik vond het pas trouwens wel heel indrukwekkend om het verhaal van een van de brandweervrouwen te lezen (in volgens mij de Telegraaf). Het was uitgerekend de moeder van de jongens die bij ons op school zaten en die ik dus kende.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59140099
Het was op een zaterdag, 's avonds was het Songfestival (Nederland mocht toen nog meedoen ) en dat werd toen niet uitgezonden (of halverwege onderbroken). Het duurde wel een paar uur voor de omvang van die ramp doordrong tot het hele land.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:44:11 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59140144
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:34 schreef lcicle het volgende:
Er roeleerde ooit zo'n mailtje met allemaal weetjes die je duidelijk maakten dat je jeugd echt voorbij was. Over glazen Raak flessen en het gele Deetman koffertje enzo. Heeft iemand dat nog?
Misschien niet de goede, maar wel van die strekking...

Geboren voor 1978??

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij als geborenen in de
50-er/60-er/70-er jaren, nog leven..!?

Volgens de theorieën
anno 2008
zouden we toch al lang dood moeten zijn?

Waarom?

Lezen Maar!!

Wij zaten in auto's zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.

Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.

Boven aan een trap was geen hekje;
wie te ver ging kukelde naar beneden.

Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.

Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.

Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.

Op de fiets zat je achterop met je kont op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.

Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.

Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.

Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.

Een kauwgom legde je ?s avonds op het nachtkastje en stak je 's morgens weer in je mond.

Op school hadden ze maar één maat bank en met zo'n heerlijk gevaarlijke klep eraan.

Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.

Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.

We gingen 's morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging.
Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!

Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.

Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.

Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.

We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.

Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet. Wij hadden vrienden!

De televisiezender begon pas om18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast).
Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.

We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.

Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.

Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.

We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.

Op school zaten ook domme kinderen.
Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen.
Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden.
De Meester had altijd gelijk.

We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.

Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!

Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!

Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie.
Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen.
Onze daden hadden consequenties.
Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.

Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid.
We hebben moeten leren er mee om te gaan.

Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.

Hoor jij ook daar bij?

GEFELICITEERD!

WIJ WAREN HELDEN!

en wat 9/11 betreft. Dat was de laatste verjaardag van mijn moeder die we gevierd hebben.... zij lag zelf in het ziekenhuis en zag het gebeuren. Het fellicitatie-telefoontje dat volgde was alles behalve normaal....

Pim Fortuyn... zat ik in de auto met ongeloof.
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:05:41 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59140700
Mijn fiets is gejat.
Maar nu ga ik wel een fijne nieuwe kopen!
En het is mijn eigen schuld bijna, want ik had hem dus niet op slot gezet.
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:11:26 #216
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59140826
Heb Kruidvat effe gemaild om het te vragen
pi_59141133
Oeh balen Sjoeg. dat heb ik ook een keer gehad Helemaal aangifte gedaan op het politiebureau en toen ik thuis mijn sleuteltjes wilde pakken voor de verzekering dacht ik: oeps
Echt zo zonde.
  † In Memoriam † donderdag 5 juni 2008 @ 12:30:59 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_59141302
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:23 schreef snoopy het volgende:
Oeh balen Sjoeg. dat heb ik ook een keer gehad Helemaal aangifte gedaan op het politiebureau en toen ik thuis mijn sleuteltjes wilde pakken voor de verzekering dacht ik: oeps
Echt zo zonde.
voor een volgende fiets een sleuteltje bij laten maken en die gebruiken, wel de eerste weken een echte gebruiken, zodat ze kunnen zien dat ie ook echt gebruikt is....
pi_59141353
Balen Suug! De mijen is ook een keer gejat omdat ik 'm niet op slot had gezet..

Enschede, toen zat ik in de auto onderweg naar de camping. Daar aangekomen hoorde we het en volgens mij hebben we toen de rest van de dag tv gekeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:58:09 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59142001
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Geen idee, maar zelfs als het een grapje is vind ik het een behoorlijk stupide slagzin..
Niet heel stupide. Want iedereen onthoudt het. Net als reclames op tv die niet of half kloppen. Het blijft in je hoofd zitten en dus is het toch effectief. Ik heb hem ook gezien, er zat een tegeltje omheen. Ik denk dat het dus opzettelijk fout is en dan willen ze het "goedmaken". Beetje mislukt als ik dit zo lees, hier
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:00:17 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59142063
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

voor een volgende fiets een sleuteltje bij laten maken en die gebruiken, wel de eerste weken een echte gebruiken, zodat ze kunnen zien dat ie ook echt gebruikt is....
Stond er van de week niet iets in de krant over iemand die een paar dagen later aangifte deed zodat ze eerst nog gauw even een extra sleuteltje kon laten maken ofzoiets.
Die fiets was allang gevonden bij de politie en zo liep die vrouw tegen de lamp.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:06:40 #222
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59142241
Niet dat men je naam erg snel achterhaalt, maar dit soort trucjes kun je beter niet online zetten '
Als zullen ze wel weten dat het veel gebeurt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:28:33 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59142825
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:33 schreef Rottdog het volgende:
Metallica in de Brabanthallen mijn eerste

En wat te denken van U2, Bono die voor mijn neus het publiek in sprong en zijn kont heb betast
mag ik je aanraken

U2 was mijn eerste concert was ik net twaalf hoop dat als ze dit jaar het album op tijd releasen, volgend jaar touren ik weer kan gaan , moet toch een beetje vieren dak alweer 20 jaar fan ben
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:59:54 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59143754
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef Koosje het volgende:

[..]

Moet ik het voor jou anders formuleren, of begrijp je me zo ook wel?
Doe eens, misschien dat als je het zelf nog eens herhaalt het ook tot jou doordringt hoe stom het klinkt.

" "
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:03:17 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59143841
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:11 schreef Memmel het volgende:
Heb Kruidvat effe gemaild om het te vragen
Oeh, spannend
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:03:55 #226
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59143858
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Niet heel stupide. Want iedereen onthoudt het. Net als reclames op tv die niet of half kloppen. Het blijft in je hoofd zitten en dus is het toch effectief. Ik heb hem ook gezien, er zat een tegeltje omheen. Ik denk dat het dus opzettelijk fout is en dan willen ze het "goedmaken". Beetje mislukt als ik dit zo lees, hier
In dit geval denk ik dat het het gros niet eens opvalt..
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:05:55 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_59143895
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Lekker de verzekering oplichten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:09:53 #228
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59144017
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:59 schreef Vivi het volgende:

" "
Nog een hapje?
  † In Memoriam † donderdag 5 juni 2008 @ 14:10:38 #229
7074 moussy
kuttekop
pi_59144038
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Lekker de verzekering oplichten
joh!
pi_59144492
Tijdens de val van de muur was ik 2 en bij de Bijlmerramp was ik 4 dus dat heb ik niet bewust meegemaakt.
Enschede en 9/11 kan ik me nog wel goed herinneren. Beide keren keek ik tv toen het gebeurde, en heb echt vol ongeloof zitten kijken.
En bij Pim Fortuyn had ik de radio aanstaan, toen dacht ik eerst dat het een grap was.

Ik heb voor zaterdag een afspraak bij de kapper staan.
Ik ga mijn lange haar laten afknippen. Dat wil zeggen, als ik het aandurf. Ik twijfel nog.
  Jubileum moderator donderdag 5 juni 2008 @ 14:35:37 #231
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59144952
Wat een nostalgisch bankje Ik kan me ook al die dingen nog zo voor de geest halen.
Wat me vooral bijstaat, om in Foksferen te blijven, is Enschede. Online op de Fokchat kregen we bijna live verslag van Digger, die aanwezig was vlak bij de ramp, en we zijn niet meer van de chat afgeweest tot diep in die nacht.
Heel indrukwekkend was dat.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:59:46 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_59145830
9/11 was ik aan het werk en ineens moesten we allemaal boven komen en naar de televisie komen kijken, ik dacht eerst dat een collega een grapje met mij uithaalde, maar bleek echt zo te zijn... hebben echt dik een uur stilzijwgend naar de beelden zitten kijken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_59146581
Met 9/11 was ik op mn werk, mijn toenmalige baas (een fotograaf voor Story... ) riep me naar beneden, hij was CNN aan het kijken op de computer. De 2e zagen we er in vliegen. Ben echt nog een paar dagen van slag geweest.
Met Pim Fortuyn was ik ook aan het werk, ik werkte in een kroeg op het Noordeinde (Den Haag), we hadden Politiek Cafe die avond, om half 8 kwamen er wat vaste gasten binnen druppelen en toen hoorden we het. Ik kan me ook nog zo goed herinneren dat er 3 Arabische jongens langs liepen, zich naar me toe draaiden (ik stond even in de deur opening), deden alsof ze naar me schoten en toen keihard lachen. Echt heel naar.
Verderop waren er brandjes in de straat, dat gedoe op het Binnenhof, auto in de brand in de garage onder het Plein, ik woonde toen in de binnenstad en voelde me echt onveilig op straat die avond.

Theo van Gogh was een vriend van mijn moeder, wij kenden hem dus, en iedereen maar op zo'n toontje van 'wat een lekker weertje vandaag he' vragen of 'ik het ook zo erg vond, schandaaaaalig'. Erg vervelend en verdrietig vond ik dat.
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:49:22 #234
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59147273
weet even niet waar ik dit het beste kan plaatsen dus maar even hier.

Mijn schoonvader heeft darmkanker, nou is vandaag weer controle geweest en gesprek met de chirurg.

De kanker is voor de helft geslonken dankzei chemo en bestraling!!
Dat hadden ze niet verwacht en de blaas is gelukkig ook niet aangetast.
Ook willen ze proberen om het te verwijderen met een soort van kijkoperatie, 50/50 dat dat lukt dus kan zijn dat het alsnog op de gewone manier gaat maar met de kijk op het helingsproces zou dit erg fijn zijn.

Enige "nadeel" is dat hij de 11de al wordt geoperdeer en dan waarschijnlijk 10 dagen in het ziekenhuis moet blijven.
En aangezien ik de 17de ben uitgeteld hopen we nu helemaal dat de baby eerder komt zodat mijn schoonvader echt nog een paar daagjes van de kleine kan genieten.

Daarnaast is mijn schoonmoeder enorm bang dat de operatie misgaat en hij de kleine meid dus nooit zal zien, probeer haar al gerust te stellen dat het een redelijk "standaard" operatie is en dat ze positief moet denken maar kan haar zorgen helaas niet wegnemen.

Maar al met al dus eigenlijk heel goed nieuws voor mijn schoonvader!
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:05:29 #235
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59147727
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Zo was er een aantal jaar terug ook een reclame. weet niet meer precies van wat en waarover. Maar het was voor kinderen of over kinderen, ook elke letter geschreven met een ander kleurtje en zo'n lettertype dat het lijkt alsof een kind het geschreven heeft. Trekt dus best de aandacht van kinderen denk ik.
In elk geval, daar hadden ze dus alles expres verkeerd gespeld. Sgool ipv school enzow. Dat vond ik ook zo dom. Leer het de kinderen lekker even fout aan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:09:46 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59147831
Pim Fortuyn was ik net klaar met werken en met paar collega's stonden we nog even buiten toen iemand dat vertelde. Het drong toen echt niet tot me door dat het zo ernstig was. Ik vond het eigenlijk wel een beetje spannend en was wel benieuwd wat voor politieke gevolgen enzow het had

Bijlmerramp weet ik nog wel een beetje. Ik was nog jong, jaar of 8 misschien, en snapte helemaal niet wat er aan de hand was. Ik weet alleen nog dat we bij mijn oma waren geweest en terugreden naar huis en de file zagen van mensen die gingen kijken daar...

Vuurwerkramp was op mijn verjaardag. En paar mensen van de visite hadden het onderweg naar ons op de radio gehoord, en toen drong ook nog totaal niet door hoe ernstig dat was. Ik schonk er dus niet veel aandacht aan en we zaten lekker buiten in de tuin. Maar een paar van de visite hadden de tv aan gezet e toen werd pas duidelijk hoe erg het allemaal was.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_59148007
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:35 schreef Lois het volgende:
Wat een nostalgisch bankje Ik kan me ook al die dingen nog zo voor de geest halen.
Wat me vooral bijstaat, om in Foksferen te blijven, is Enschede. Online op de Fokchat kregen we bijna live verslag van Digger, die aanwezig was vlak bij de ramp, en we zijn niet meer van de chat afgeweest tot diep in die nacht.
Heel indrukwekkend was dat.
Was dat ook niet met een verslag van olliebol.....nog wat toen?
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:12:13 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59149522
Wat een fantastisch nieuw KD, alles gaat vast helemaal goedkomen, wat fijn voor jullie .
  donderdag 5 juni 2008 @ 19:04:49 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59151883
Inderdaad heel fijn, KD. Moet een opgelucht gevoel geven, lijkt me!

En ik ben sinds een paar uur de trotse bezitter van een heuse moederfiets met alles erop en eraan.
pi_59152308
Sugar wat fijn! Foto?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')