abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:39:53 #211
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59140007
het was op 13 mei 2000, dat was een zaterdag
Saartje
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:40:55 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_59140046
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
het was op 13 mei 2000, dat was een zaterdag
Dit dus

Ik vond het pas trouwens wel heel indrukwekkend om het verhaal van een van de brandweervrouwen te lezen (in volgens mij de Telegraaf). Het was uitgerekend de moeder van de jongens die bij ons op school zaten en die ik dus kende.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59140099
Het was op een zaterdag, 's avonds was het Songfestival (Nederland mocht toen nog meedoen ) en dat werd toen niet uitgezonden (of halverwege onderbroken). Het duurde wel een paar uur voor de omvang van die ramp doordrong tot het hele land.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:44:11 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59140144
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:34 schreef lcicle het volgende:
Er roeleerde ooit zo'n mailtje met allemaal weetjes die je duidelijk maakten dat je jeugd echt voorbij was. Over glazen Raak flessen en het gele Deetman koffertje enzo. Heeft iemand dat nog?
Misschien niet de goede, maar wel van die strekking...

Geboren voor 1978??

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij als geborenen in de
50-er/60-er/70-er jaren, nog leven..!?

Volgens de theorieën
anno 2008
zouden we toch al lang dood moeten zijn?

Waarom?

Lezen Maar!!

Wij zaten in auto's zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.

Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.

Boven aan een trap was geen hekje;
wie te ver ging kukelde naar beneden.

Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.

Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.

Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.

Op de fiets zat je achterop met je kont op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.

Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.

Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.

Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.

Een kauwgom legde je ?s avonds op het nachtkastje en stak je 's morgens weer in je mond.

Op school hadden ze maar één maat bank en met zo'n heerlijk gevaarlijke klep eraan.

Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.

Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.

We gingen 's morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging.
Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!

Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.

Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.

Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.

We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.

Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet. Wij hadden vrienden!

De televisiezender begon pas om18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast).
Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.

We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.

Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.

Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.

We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.

Op school zaten ook domme kinderen.
Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen.
Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden.
De Meester had altijd gelijk.

We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.

Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!

Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!

Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie.
Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen.
Onze daden hadden consequenties.
Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.

Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid.
We hebben moeten leren er mee om te gaan.

Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.

Hoor jij ook daar bij?

GEFELICITEERD!

WIJ WAREN HELDEN!

en wat 9/11 betreft. Dat was de laatste verjaardag van mijn moeder die we gevierd hebben.... zij lag zelf in het ziekenhuis en zag het gebeuren. Het fellicitatie-telefoontje dat volgde was alles behalve normaal....

Pim Fortuyn... zat ik in de auto met ongeloof.
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:05:41 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59140700
Mijn fiets is gejat.
Maar nu ga ik wel een fijne nieuwe kopen!
En het is mijn eigen schuld bijna, want ik had hem dus niet op slot gezet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:11:26 #216
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59140826
Heb Kruidvat effe gemaild om het te vragen
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_59141133
Oeh balen Sjoeg. dat heb ik ook een keer gehad Helemaal aangifte gedaan op het politiebureau en toen ik thuis mijn sleuteltjes wilde pakken voor de verzekering dacht ik: oeps
Echt zo zonde.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 5 juni 2008 @ 12:30:59 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_59141302
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:23 schreef snoopy het volgende:
Oeh balen Sjoeg. dat heb ik ook een keer gehad Helemaal aangifte gedaan op het politiebureau en toen ik thuis mijn sleuteltjes wilde pakken voor de verzekering dacht ik: oeps
Echt zo zonde.
voor een volgende fiets een sleuteltje bij laten maken en die gebruiken, wel de eerste weken een echte gebruiken, zodat ze kunnen zien dat ie ook echt gebruikt is....
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_59141353
Balen Suug! De mijen is ook een keer gejat omdat ik 'm niet op slot had gezet..

Enschede, toen zat ik in de auto onderweg naar de camping. Daar aangekomen hoorde we het en volgens mij hebben we toen de rest van de dag tv gekeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:58:09 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59142001
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Geen idee, maar zelfs als het een grapje is vind ik het een behoorlijk stupide slagzin..
Niet heel stupide. Want iedereen onthoudt het. Net als reclames op tv die niet of half kloppen. Het blijft in je hoofd zitten en dus is het toch effectief. Ik heb hem ook gezien, er zat een tegeltje omheen. Ik denk dat het dus opzettelijk fout is en dan willen ze het "goedmaken". Beetje mislukt als ik dit zo lees, hier
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:00:17 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59142063
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

voor een volgende fiets een sleuteltje bij laten maken en die gebruiken, wel de eerste weken een echte gebruiken, zodat ze kunnen zien dat ie ook echt gebruikt is....
Stond er van de week niet iets in de krant over iemand die een paar dagen later aangifte deed zodat ze eerst nog gauw even een extra sleuteltje kon laten maken ofzoiets.
Die fiets was allang gevonden bij de politie en zo liep die vrouw tegen de lamp.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:06:40 #222
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59142241
Niet dat men je naam erg snel achterhaalt, maar dit soort trucjes kun je beter niet online zetten '
Als zullen ze wel weten dat het veel gebeurt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:28:33 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59142825
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:33 schreef Rottdog het volgende:
Metallica in de Brabanthallen mijn eerste

En wat te denken van U2, Bono die voor mijn neus het publiek in sprong en zijn kont heb betast
mag ik je aanraken

U2 was mijn eerste concert was ik net twaalf hoop dat als ze dit jaar het album op tijd releasen, volgend jaar touren ik weer kan gaan , moet toch een beetje vieren dak alweer 20 jaar fan ben
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:59:54 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59143754
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef Koosje het volgende:

[..]

Moet ik het voor jou anders formuleren, of begrijp je me zo ook wel?
Doe eens, misschien dat als je het zelf nog eens herhaalt het ook tot jou doordringt hoe stom het klinkt.

" "
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:03:17 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59143841
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:11 schreef Memmel het volgende:
Heb Kruidvat effe gemaild om het te vragen
Oeh, spannend
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:03:55 #226
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59143858
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Niet heel stupide. Want iedereen onthoudt het. Net als reclames op tv die niet of half kloppen. Het blijft in je hoofd zitten en dus is het toch effectief. Ik heb hem ook gezien, er zat een tegeltje omheen. Ik denk dat het dus opzettelijk fout is en dan willen ze het "goedmaken". Beetje mislukt als ik dit zo lees, hier
In dit geval denk ik dat het het gros niet eens opvalt..
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:05:55 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_59143895
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Lekker de verzekering oplichten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:09:53 #228
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59144017
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:59 schreef Vivi het volgende:

" "
Nog een hapje?
  † In Memoriam † donderdag 5 juni 2008 @ 14:10:38 #229
7074 moussy
kuttekop
pi_59144038
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Lekker de verzekering oplichten
joh!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_59144492
Tijdens de val van de muur was ik 2 en bij de Bijlmerramp was ik 4 dus dat heb ik niet bewust meegemaakt.
Enschede en 9/11 kan ik me nog wel goed herinneren. Beide keren keek ik tv toen het gebeurde, en heb echt vol ongeloof zitten kijken.
En bij Pim Fortuyn had ik de radio aanstaan, toen dacht ik eerst dat het een grap was.

Ik heb voor zaterdag een afspraak bij de kapper staan.
Ik ga mijn lange haar laten afknippen. Dat wil zeggen, als ik het aandurf. Ik twijfel nog.
  Jubileum moderator donderdag 5 juni 2008 @ 14:35:37 #231
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59144952
Wat een nostalgisch bankje Ik kan me ook al die dingen nog zo voor de geest halen.
Wat me vooral bijstaat, om in Foksferen te blijven, is Enschede. Online op de Fokchat kregen we bijna live verslag van Digger, die aanwezig was vlak bij de ramp, en we zijn niet meer van de chat afgeweest tot diep in die nacht.
Heel indrukwekkend was dat.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:59:46 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_59145830
9/11 was ik aan het werk en ineens moesten we allemaal boven komen en naar de televisie komen kijken, ik dacht eerst dat een collega een grapje met mij uithaalde, maar bleek echt zo te zijn... hebben echt dik een uur stilzijwgend naar de beelden zitten kijken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_59146581
Met 9/11 was ik op mn werk, mijn toenmalige baas (een fotograaf voor Story... ) riep me naar beneden, hij was CNN aan het kijken op de computer. De 2e zagen we er in vliegen. Ben echt nog een paar dagen van slag geweest.
Met Pim Fortuyn was ik ook aan het werk, ik werkte in een kroeg op het Noordeinde (Den Haag), we hadden Politiek Cafe die avond, om half 8 kwamen er wat vaste gasten binnen druppelen en toen hoorden we het. Ik kan me ook nog zo goed herinneren dat er 3 Arabische jongens langs liepen, zich naar me toe draaiden (ik stond even in de deur opening), deden alsof ze naar me schoten en toen keihard lachen. Echt heel naar.
Verderop waren er brandjes in de straat, dat gedoe op het Binnenhof, auto in de brand in de garage onder het Plein, ik woonde toen in de binnenstad en voelde me echt onveilig op straat die avond.

Theo van Gogh was een vriend van mijn moeder, wij kenden hem dus, en iedereen maar op zo'n toontje van 'wat een lekker weertje vandaag he' vragen of 'ik het ook zo erg vond, schandaaaaalig'. Erg vervelend en verdrietig vond ik dat.
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:49:22 #234
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59147273
weet even niet waar ik dit het beste kan plaatsen dus maar even hier.

Mijn schoonvader heeft darmkanker, nou is vandaag weer controle geweest en gesprek met de chirurg.

De kanker is voor de helft geslonken dankzei chemo en bestraling!!
Dat hadden ze niet verwacht en de blaas is gelukkig ook niet aangetast.
Ook willen ze proberen om het te verwijderen met een soort van kijkoperatie, 50/50 dat dat lukt dus kan zijn dat het alsnog op de gewone manier gaat maar met de kijk op het helingsproces zou dit erg fijn zijn.

Enige "nadeel" is dat hij de 11de al wordt geoperdeer en dan waarschijnlijk 10 dagen in het ziekenhuis moet blijven.
En aangezien ik de 17de ben uitgeteld hopen we nu helemaal dat de baby eerder komt zodat mijn schoonvader echt nog een paar daagjes van de kleine kan genieten.

Daarnaast is mijn schoonmoeder enorm bang dat de operatie misgaat en hij de kleine meid dus nooit zal zien, probeer haar al gerust te stellen dat het een redelijk "standaard" operatie is en dat ze positief moet denken maar kan haar zorgen helaas niet wegnemen.

Maar al met al dus eigenlijk heel goed nieuws voor mijn schoonvader!
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:05:29 #235
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59147727
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Geen idee, maar zelfs als het een grapje is vind ik het een behoorlijk stupide slagzin..
Zo was er een aantal jaar terug ook een reclame. weet niet meer precies van wat en waarover. Maar het was voor kinderen of over kinderen, ook elke letter geschreven met een ander kleurtje en zo'n lettertype dat het lijkt alsof een kind het geschreven heeft. Trekt dus best de aandacht van kinderen denk ik.
In elk geval, daar hadden ze dus alles expres verkeerd gespeld. Sgool ipv school enzow. Dat vond ik ook zo dom. Leer het de kinderen lekker even fout aan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:09:46 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59147831
Pim Fortuyn was ik net klaar met werken en met paar collega's stonden we nog even buiten toen iemand dat vertelde. Het drong toen echt niet tot me door dat het zo ernstig was. Ik vond het eigenlijk wel een beetje spannend en was wel benieuwd wat voor politieke gevolgen enzow het had

Bijlmerramp weet ik nog wel een beetje. Ik was nog jong, jaar of 8 misschien, en snapte helemaal niet wat er aan de hand was. Ik weet alleen nog dat we bij mijn oma waren geweest en terugreden naar huis en de file zagen van mensen die gingen kijken daar...

Vuurwerkramp was op mijn verjaardag. En paar mensen van de visite hadden het onderweg naar ons op de radio gehoord, en toen drong ook nog totaal niet door hoe ernstig dat was. Ik schonk er dus niet veel aandacht aan en we zaten lekker buiten in de tuin. Maar een paar van de visite hadden de tv aan gezet e toen werd pas duidelijk hoe erg het allemaal was.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_59148007
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:35 schreef Lois het volgende:
Wat een nostalgisch bankje Ik kan me ook al die dingen nog zo voor de geest halen.
Wat me vooral bijstaat, om in Foksferen te blijven, is Enschede. Online op de Fokchat kregen we bijna live verslag van Digger, die aanwezig was vlak bij de ramp, en we zijn niet meer van de chat afgeweest tot diep in die nacht.
Heel indrukwekkend was dat.
Was dat ook niet met een verslag van olliebol.....nog wat toen?
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:12:13 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59149522
Wat een fantastisch nieuw KD, alles gaat vast helemaal goedkomen, wat fijn voor jullie .
  donderdag 5 juni 2008 @ 19:04:49 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59151883
Inderdaad heel fijn, KD. Moet een opgelucht gevoel geven, lijkt me!

En ik ben sinds een paar uur de trotse bezitter van een heuse moederfiets met alles erop en eraan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_59152308
Sugar wat fijn! Foto?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')