Ja, daar hebben ze vast een brief over ontvangen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:13 schreef Gellius het volgende:
Het is dus zo dat ze gefotografeerd zijn om ze te behoeden, hè Lienekien?
Opkankeren met die troep svp.quote:Op donderdag 5 juni 2008 07:32 schreef Claudia_x het volgende:
Wie gaat er beginnen met 'het voetbalmoment van de dag'?
[ afbeelding ]
Dat gáát tenminste nog ergens over.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Hihi, het songfestival werd beter ontvangen.
Huis-, tuin- en keuken(kat), Frollo.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:51 schreef Frollo het volgende:
Ha Tee Ka, Lienekien?
Ik kan ze wel een beetje uit elkaar houden, maar ben zelf groot liefhebber van de HTK, oftewel de Europees korthaarquote:Op donderdag 5 juni 2008 09:54 schreef Frollo het volgende:
Oh, ras of geen ras, daar heb ik geen verstand van hoor. Ik vind ze allemaal even lief!
Het antwoord ligt in de vraag besloten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:57 schreef Gellius het volgende:
Is er overigens een reden waarom juist voetbal mensen die normaal zo'n plezier aan taal lijken te beleven ineens tot het gebruik de meest banale uitdrukkingen drijft?
Nee, leg het toch maar even uit.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het antwoord ligt in de vraag besloten.
Open deuren die voor anderen gesloten blijven.quote:
Oh, maar ik beleef geen plezier aan taal hoor! Dat is een misverstand.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:57 schreef Gellius het volgende:
Is er overigens een reden waarom juist voetbal mensen die normaal zo'n plezier aan taal lijken te beleven ineens tot het gebruik de meest banale uitdrukkingen drijft?
Je gaat lekker met je aannames, vanochtend.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:07 schreef Gellius het volgende:
Nee ok, dan is het in ieder duidelijk dat zoiets als flikker op met je EK voetbal volkomen gratuit is. Ik vind overigens ook niks aan voetbal hoor, maar ik hou de zaken graag een beetje in perspectief.
Je hoeft er natuurlijk niet mee te spelen om er plezier aan te beleven. Ik beleef plezier aan koken, maar ik speel niet met mijn eten. Ik ben geen 5 meer.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Oh, maar ik beleef geen plezier aan taal hoor! Dat is een misverstand.
Ik kan er redelijk bedreven mee omgaan, in vergelijking met veel andere mensen, maar het is gewoon een instrument. Een woordspelinkje op zijn tijd kan ik nog wel waarderen, maar dat spelen met taal van bijvoorbeeld een Battus vind ik soms zelfs gênant.
Je laat me geen keus met je cryptische ontwijkingen, Lienequote:Op donderdag 5 juni 2008 10:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gaat lekker met je aannames, vanochtend.
Maar drijft het je tot platvloersheden? Dat was mijn vraag.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Overigens doet voetbal mij ook maar heel erg weinig.
Ik reserveer deze banaliteit voor de grote uitzonderingen, Gellius. Gisteren brak er iets in mij toen ik de Allerhande doorbladerde en zag hoe die hele gekte ook tot het voedsel is doorgedrongen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:10 schreef Gellius het volgende:
[..]
Je laat me geen keus met je cryptische ontwijkingen, Liene.
Goed idee.quote:Op donderdag 5 juni 2008 07:32 schreef Claudia_x het volgende:
Wie gaat er beginnen met 'het voetbalmoment van de dag'?
[ afbeelding ]
Poesjes!quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:25 schreef IQM het volgende:
Nee, dan katten! Met hun.... hoofd!
Ik stond woensdag bij de Blokker, al het personeel was in zo'n brulshirt gekleed. Het is beredruk. Eén van de klanten vraagt waarvoor het is, dat idiote shirt. Vanwege het voetballen, zegt de dame achter de kassa. . Waarop de klant zegt o, ik heb niks met voetballen. Ik ook niet, zegt de man achter haar. Ik ook niet, ik ook niet, o Godnee, ik ook niet hoor ging het door de hele rij. 'n Winkel vol mensen waarop al die merchandisingterreur als water afglijdt, daar hadden ze vast niet op gerekend bij de marketingafdeling.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik reserveer deze banaliteit voor de grote uitzonderingen, Gellius. Gisteren brak er iets in mij toen ik de Allerhande doorbladerde en zag hoe die hele gekte ook tot het voedsel is doorgedrongen.
Dat doet me dan weer goed.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:27 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik stond woensdag bij de Blokker, al het personeel was in zo'n brulshirt gekleed. Het is beredruk. Eén van de klanten vraagt waarvoor het is, dat idiote shirt. Vanwege het voetballen, zegt de dame achter de kassa. . Waarop de klant zegt o, ik heb niks met voetballen. Ik ook niet, zegt de man achter haar. Ik ook niet, ik ook niet, o Godnee, ik ook niet hoor ging het door de hele rij. 'n Winkel vol mensen waarop al die merchandisingterreur als water afglijdt, daar hadden ze vast niet op gerekend bij de marketingafdeling.
Daar heb ik geen voetbal voor nodig.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:16 schreef Gellius het volgende:
[..]
Maar drijft het je tot platvloersheden? Dat was mijn vraag.
Zulke berichten verwarmen mijn hart, Gellius!quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:27 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik stond woensdag bij de Blokker, al het personeel was in zo'n brulshirt gekleed. Het is beredruk. Eén van de klanten vraagt waarvoor het is, dat idiote shirt. Vanwege het voetballen, zegt de dame achter de kassa. . Waarop de klant zegt o, ik heb niks met voetballen. Ik ook niet, zegt de man achter haar. Ik ook niet, ik ook niet, o Godnee, ik ook niet hoor ging het door de hele rij. 'n Winkel vol mensen waarop al die merchandisingterreur als water afglijdt, daar hadden ze vast niet op gerekend bij de marketingafdeling.
Dat is ook mijn streven. Natuurlijk! Maar als ik zelfs in mijn bloedeigen TTK-LPT geconfronteerd word met die onzin, wil ik bepaalde basale beleefdheden wel eens uit het oog verliezen. Volkomen begrijpelijk toch?quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:37 schreef Gellius het volgende:
En ze bleven allemaal beleefd, Frollo! Dat verwarmde mijn hart nog het meest.
Daar was geen ruimte meer voor, naast al die innerlijke beschaving.quote:
Ik dacht dat beschaving juist voortkwam uit empathie. Maar bij heer Gellius bestaat het dus gewoon uit regeltjes naleven. Als een robot. Brrr.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar was geen ruimte meer voor, naast al die innerlijke beschaving.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar was geen ruimte meer voor, naast al die innerlijke beschaving.
Even terugzoeken waar ik dat ook alweer gezegd heb. Kan even duren, hoor.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik dacht dat beschaving juist voortkwam uit empathie. Maar bij heer Gellius bestaat het dus gewoon uit regeltjes naleven. Als een robot. Brrr.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:41 schreef NoCigar het volgende:
We hebben pas een nieuwe TV moeten kopen aangezien de oude gewoon stuk was. En we hebben meegedaan aan een EK-kortingsaktie. Tot zover mijn principes. Wel mooie TV overigens. Plat.
Een andere dan de Latijnse benaming kent ze niet. En papa's auto is de "KDF (Kraft durch Freude) Wagen".quote:
Doe geen moeite, dat heb je niet gezegd. Lienekien en ik hebben het simpelweg verzonnen geconstateerd.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Even terugzoeken waar ik dat ook alweer gezegd heb. Kan even duren, hoor.
Volgens mij is dat ook niet zo. Ik ken iemand die circa een half jaar geleden nog een 'gewone' gekocht heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:18 schreef LXIV het volgende:
Een paar weken geleden kwam ik voor het eerst sedert jaren weer in een bruingoedwinkel (om een stekkertje te halen). Keek ik daar om me heen en zag enkel platte TV's. Dus ik vraag aan de winkelier of ze ook nog "gewone" televisies verkochten. Bleken die al twee jaar helemaal niet meer gemaakt te worden! Nooit geweten!
Want, of vloeit dat voort uit het voorafgaande?quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:25 schreef ShadyLane het volgende:
Geen aanmoediging nodig hier Lienekien, de komende periode ben ik hier volautomatisch al een dissonant.
Geen idee. Is het wel een bestaand woord?quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wtf betekent 'onderbepalen'?
Als jullie opflikkeren met:quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik had die opmerking van Claudia helemaal gemist. Ik heb maar één antwoord: flikker op met je EK voetbal.
Zo is dat, Claudia!quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als jullie opflikkeren met:
- het songfestival
- flauwe grapjes
- intieme details
Ja, dat wist ik.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu overigens een erg fijn boek over voetbal aan het lezen: Wij hielden van Oranje van Auke Kok. Het is goed geschreven en het gewonnen toernooi van 1988 wordt van vele kanten belicht. Zo begint het boek met het hoofstuk 'Gedachten van een bobo' - wisten jullie dat die term door Gullit is geïntroduceerd? - waarin de schrijver het verhaal van een bondsbons vertelt. Michels wordt in dat hoofdstuk geportretteerd als een schreeuwerd. Erg verrassend!
Volgens mij is Teeuwen ook niet onbekend met het werk van Andy Kaufman.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:59 schreef NoCigar het volgende:
Toch heeft Teeuwen wel iets van Toon Hermans voorzover ik dat kan overzien: dat lang uitmelken van niets en het dan toch nog boeiend weten te houden.
Deal.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als jullie opflikkeren met:
- het songfestival
- flauwe grapjes
- intieme details
quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een andere dan de Latijnse benaming kent ze niet. En papa's auto is de "KDF (Kraft durch Freude) Wagen".
Met welke auto gaan we naar oma?
Met kaadeëf-wagen, papa!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |