Jakhals | dinsdag 3 juni 2008 @ 22:06 |
![]() ![]() http://www.autojunk.nl/clips/view/141087 Testrijder Tochio Suzuki rijdt een recordtijd in een ongewijzigd productiemodel (Japanse versie) op standaard banden... krap 7:29 seconden.. en is daarmee sneller dan Koenigsegg CCR en de Pagani Zonda F. Verder pwnt de V-Spec in de eerste testrit al de Carrera GT: ![]() ![]() Laten we beide wagens eens vergelijken. Een Carrera GT, ter waarde van ¤ 646.485 EURO op circuitbanden, een 612 pk's sterke V10 en 3000 lbs gewicht bestuurd door professional Walter Röhrl, wordt gepwnt door Een GT-R V-spec van nog geen 100.000 euro, 550 pk's (70 pk's extra aldus Nissan) en 3750 lbs gewicht in zijn eerste testrit. Met een speciale vermelding voor DS4: quote: ![]() De Skylines R32, R33, de R34 die oppermachtig waren op alle circuits. En Nissan ontwikkelt in paar jaar tijd een auto die de 40 jaar ervaring van Porsche keihard vernedert. De oude tijden van GT-R's herleven weer. Ontzagwekkend.. [ Bericht 51% gewijzigd door Jakhals op 04-06-2008 14:32:48 ] | |
SuN-CRuSHeR | dinsdag 3 juni 2008 @ 22:49 |
Heb je aandelen nissan? | |
Jakhals | dinsdag 3 juni 2008 @ 23:16 |
quote:Ja leuk. Maar hier valt niet te ontkennen dat de cijfers op pure feiten gebaseerd zijn.. | |
Jimmie | woensdag 4 juni 2008 @ 00:59 |
Ondanks dat die 7:29 geen volledige ronde is, is het verdomd snel voor zo'n zwaar ding. Petje af, of eigenlijk petje op gezien het imago van de auto ![]() | |
PeeJay1980 | woensdag 4 juni 2008 @ 09:04 |
quote:Denk niet dat je er veel petjes in gaat zien. Dat ligt buiten het budget ![]() ![]() | |
1299 | woensdag 4 juni 2008 @ 09:22 |
onbeschaamde tvp | |
Supra_Turbo | woensdag 4 juni 2008 @ 13:25 |
Ik doe met je mee 1299 | |
PNG | woensdag 4 juni 2008 @ 17:36 |
Vette bak. Alleen de TT rammelt een beetje, als ik dit moet geloven: 'The prototype Nissan GT-R V-Spec, wearing the “Victory Specification” designation reserved for the ultra high-performance Nissan GT-R, has been caught lapping the famed Nürburgring at an incredible, if not simply unbelievable, 7:25 per lap. This, according to bystanders trackside.' Kortom, geen produktieauto, niet officieel gemeten, etc. Produktiewagen zal ongetwijfeld genadeloos snel zijn. Maar het zijn elke keer van die niet officieel gemeten tijden. De tijd zal komen, dat we exact weten wat die productie GT-R nou echt kan. | |
Turquaz52 | woensdag 4 juni 2008 @ 18:25 |
quote:En ik sta achter je Supra_Turbo ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 4 juni 2008 @ 19:43 |
Liever niet ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 4 juni 2008 @ 19:46 |
quote: ![]() Je kunt ook overdrijven ![]() | |
DS4 | vrijdag 6 juni 2008 @ 13:36 |
quote:Precies. | |
Jakhals | vrijdag 6 juni 2008 @ 13:48 |
De GT-R is allang in productie, een half jaar zelfs, en wordt al verkocht in Engeland, de VS, etc. Waarom is er volgens tegenstanders nog steeds geen officieël gemeten tijden. Er komen hier allerlei tijden, maar de officiële blijft uit ![]() | |
tevebe | vrijdag 6 juni 2008 @ 14:29 |
Die 0-96 in 3,3 seconden klopt ook niet. Trouwens de 911 is ook weer krachtiger en dus sneller geworden. | |
PeeJay1980 | vrijdag 6 juni 2008 @ 15:14 |
quote:Bronnen graag ![]() Hier lukt het ze in 3,3 seconden in elk geval. | |
Supra_Turbo | zaterdag 7 juni 2008 @ 17:38 |
quote:Verkapte TVP? ![]() | |
DS4 | zaterdag 7 juni 2008 @ 21:03 |
quote:Nee, maar het was een aardige samenvatting van mijn standpunt. | |
Jakhals | dinsdag 10 juni 2008 @ 21:51 |
Wanneer is het dan iets officiëels? | |
leolinedance | dinsdag 10 juni 2008 @ 22:28 |
Ik ben benieuwd wat het gaat worden... | |
MaartenGrendel | woensdag 11 juni 2008 @ 15:41 |
In het toonangevende Britse magazine evo komt de 'gewone' GT-R in ieder geval erg goed uit een aantal tests. Sneller op hun eigen circuit dan de GT3, iets langzamer dan de Enzo en sneller in de 0-100-0mph test dan de Corvette Z06. En het is verder gewoon een hele toffe auto natuurlijk. ![]() ![]() | |
Jakhals | woensdag 11 juni 2008 @ 15:48 |
![]() quote:530 pk's (GT3 de ultieme versie van Porsche na 40 jaar ontwikkeling) vs 450 pk's (GT-R op standaard onderstel en standaard banden), en de GT-R is ook nog 350 kg zwaarder. De Porsche kost bijna 3 ton, terwijl de GT-R in Verenigd Koninkrijk 55.000 pond kost, en de 911 GT3 ook nog weet te verslaan. Maar voor DS4 is het allemaal onzin. Je reinste nonsens. Leugens. Het is pas een officiële test als de Porsche 911 GT2 uit 2018 de GT-R weet te verslaan ![]() ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door Jakhals op 11-06-2008 16:08:11 ] | |
1299 | woensdag 11 juni 2008 @ 15:50 |
quote:Ja maar een Porsche rijdt zoveel moeilijker en daar kan alleen het maximalte uitgehaald worden door een dikke braatworst uit duitsland. | |
DS4 | woensdag 11 juni 2008 @ 17:10 |
quote:Mijn god. Die EVO is al bijna vergeeld en nu pas komt die in beeld... quote:De frustraties... ![]() | |
Jakhals | woensdag 11 juni 2008 @ 17:12 |
quote:2 maanden pas? Ik vind dat je het een beetje overdrijft.. | |
DS4 | woensdag 11 juni 2008 @ 17:19 |
quote:Ik overdreef, dat klopt. Maar toch, het is inmiddels wel oud nieuws. | |
MaartenGrendel | donderdag 19 juni 2008 @ 14:10 |
Ik ben benieuwd wanneer de V-Spec officieel onthuld wordt. Geruchten noemen -150kg, +80pk...ik ben benieuwd. ![]() | |
Mind_Fuck | donderdag 19 juni 2008 @ 21:51 |
En dan is dit nog maar de standaard of V-spec uitvoering... ik ben eens benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer tuners en racers deze wagen onder handen gaan nemen. De resultaten bij de oudere skylines waren in ieder geval verbluffend. | |
1299 | vrijdag 27 juni 2008 @ 23:30 |
Was deze al langs gekomen? | |
leolinedance | vrijdag 27 juni 2008 @ 23:41 |
quote:Mooi filmpje ![]() Is die 911 een Turbo? | |
Paladijn | vrijdag 27 juni 2008 @ 23:52 |
![]() ![]() quote:http://carscoop.blogspot.(...)g-in-7264-beats.html | |
Supra_Turbo | zaterdag 28 juni 2008 @ 11:03 |
Valt me wat tegen voor een lichtere, krachtigere wagen met een brede powerband (SC) om eerlijk te zijn | |
Jimmie | zaterdag 28 juni 2008 @ 11:22 |
Dat is een hele goede tijd hoor, evenaart de Zonda F CS, met ongeveer hetzelfde vermogen en gewicht. Die GT-R doet iets magisch met de natuurwetten, ben er nog steeds niet uit wat. Wat hijs gewoon zwaar en log, toch door al die Playstations binnenin zo manouvreerbaar als een ballerina en nog ontzettend makkelijk ook om er hard mee te rijden. Zal het de 4wiel aandrijving zijn of de 4wheel steering? Ik wil 't geheim van de GT-R weten ![]() | |
Schoothondje | zaterdag 28 juni 2008 @ 11:46 |
quote:640 pk's vs 450 pk's, en die Vette is ook nog honderden kilo's lichter. Al 10 jaar in ontwikkeling, en dan maar 3 seconden afsnoepen. Met een simpele ECU- en turboaanpassing levert de Nissan GT-R ook 640 pk's net als Vette. En dan wordt Vette keihard vernederd ![]() ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 28 juni 2008 @ 12:16 |
quote:Voorlopig heeft de eigenaar van TCC er al 1 besteld. | |
PeeJay1980 | maandag 30 juni 2008 @ 00:10 |
quote:De eigenaar van een dergelijke zaak is niet het type die ik onder 'het petjesvolk' laat vallen ![]() | |
leolinedance | maandag 30 juni 2008 @ 00:14 |
quote:Makkelijk praten..daar is nog helemaal niks over bekend. | |
Dalamar | maandag 30 juni 2008 @ 09:30 |
Dit is gvd echt zo'n geyle auto. De enige auto die ik echt van alle kanten gewoon mooi vind. Als de 25 miljoen op mijn lot valt weet ik het wel ![]() | |
leolinedance | maandag 30 juni 2008 @ 11:21 |
quote:25 miljoen heb je bij lange na niet nodig. Maar deze auto is er juist niet om mooi te lopen doen volgens velen. Daar koop je maar een Maserati, Aston Martin of Porsche ofzo voor. Dit Japanse stuk playmobil is puur performance. | |
Party_P | maandag 30 juni 2008 @ 11:50 |
quote:Hmm, naast puur performance vind ik het juist wél een auto waarmee je mooi kan doen, wat een indrukwekkende achterkant heeft deze auto *smul* ![]() | |
MaartenGrendel | maandag 30 juni 2008 @ 17:43 |
quote:Aardige tijd, echter zoals al eerder genoemd heeft het weinig zin om de snelste 'vette met de langzaamste GT-R te vergelijken. Ik ben wel benieuwd hoeveel seconden de V-Spec dan weer onder deze tijd zal duiken. | |
eer-ik | maandag 30 juni 2008 @ 17:47 |
quote:Het hoeft dan toch niet zo te zijn dat je een weinig interessante auto maakt qua uiterlijk? Er zijn zat andere wagens die snel én mooi zijn. | |
Alexxxxx | maandag 30 juni 2008 @ 17:56 |
Leuke Datsun, maar het blijft het zusje van de Micra en de Sunny. | |
MaartenGrendel | maandag 30 juni 2008 @ 18:02 |
quote:Absoluut, net zoals de Porsche het zusje is van de Kever en de Enzo het zusje van de Fiat Panda. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 30 juni 2008 @ 18:09 |
quote:Jij snapt m. | |
Paladijn | maandag 30 juni 2008 @ 18:20 |
quote:Ironisch dat eenzelfde argument van DS4 mbt. de toekomstige 911 zo makkelijk terzijde geschoven wordt ![]() Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties van de V-spec, maar die staan nog (lang) niet. Ook Lexus met de LF-A en Honda met de nieuwe NSX claimen betere tijden dan de R35 te gaan rijden, we zullen wel zien. Dat neemt niet weg dat de huidige prestatie van Nissan zeer indrukwekkend is, maar doet ook niets af aan de kwaliteiten van 'Chevrolet' om met een RWD een betere tijd neer te zetten, zeker als je kijkt naar het indrukwekkende lijstje wat 'langzamer' rond de ring gaat. Die tijd staat nu, dat er over een x aantal maanden een ander model rondrijdt die mogelijk betere tijden neer gaat zetten is niet relevant. Ik ben vooral benieuwd hoe de R35 zich houdt in lange afstand races, zoals de VLN en diverse 24 uurs in verhouding tot de concurrentie van Porsche, Lexus, Corvette en straks Honda. | |
PNG | woensdag 2 juli 2008 @ 02:41 |
Overigens is die tijd idd weer finaal verpulvert nu door een Corvette ZR1 met 7:26. Zal ik eens eerlijk zijn ? Neem al die tijden maar met een dik korreltje zout. Doel is te scoren op dit soort fora. De enige die echt snelste ooit was, en knettergek, was Stefan Bellof (met een 1 km kortere en andere ring overigens): Was dood binnen een jaar overigens. [ Bericht 26% gewijzigd door PNG op 02-07-2008 04:26:59 ] | |
American_Nightmare | woensdag 2 juli 2008 @ 08:45 |
![]() | |
MrFl0ppY | woensdag 2 juli 2008 @ 09:15 |
quote:Als je over niks mag praten wat je nooit zou kunnen bezitten dan wordt het leven wel erg saai niet? | |
Dalamar | woensdag 2 juli 2008 @ 09:26 |
quote:Da's het hele punt als je van auto's houdt, praten over exotische modellen. Je hoeft ze niet te bezitten of kunnen betalen. Ik zal ook nooit neuken met Alyssa Milano, maar dat wil toch niet zeggen dat ik ook niet mag verkondigen dat ik het een lekker wijf vind? | |
American_Nightmare | donderdag 3 juli 2008 @ 15:09 |
quote:Ja maar ga je nou pagina's lang ouwehoeren over waarom je het nou precies een lekker wijf vindt, en welke kleur vingernagels haar eigenlijk het beste staan? | |
zBus | donderdag 3 juli 2008 @ 16:19 |
haha ![]() | |
leolinedance | donderdag 3 juli 2008 @ 16:21 |
quote:Jazeker ![]() | |
Party_P | maandag 21 juli 2008 @ 13:08 |
Zo hoppa...de GT-R laat zijn sporen ook achter op de test track van Top Gear.![]() Sneller dan de SLR en de Lambo LP640. | |
leolinedance | maandag 21 juli 2008 @ 13:29 |
quote:Dat is echt fucking niet normaal ![]() ![]() ![]() | |
PeeJay1980 | maandag 21 juli 2008 @ 14:18 |
quote:En het belangrijkste: sneller dan de 911 GT3 RS en zelfs de Carrera GT ![]() | |
MrFl0ppY | maandag 21 juli 2008 @ 14:19 |
Lol en die enzo is gewoon even 10x zo duur. Even erbuiten gelaten dat hij uitverkocht is... | |
Roccultane | maandag 21 juli 2008 @ 14:46 |
Kan iemand mij eens uitleggen hoe het in Godsnaam mogelijk is, dat Nissan 2 jaar erover deed om een auto met 480pk - 1730kg (0-100-0 : 13.9sec) van nog geen 80.000 pond tegen een ferrari enzo –> 662pk - 1365kg (0-100-0 : 11.0sec) van ruim 1 miljoen euro. nog geen seconde achterloopt, ondanks 50 jaar race ervaring van Ferrari ![]() Als je dat potente blok van de aankomende GT-R V-spec (sportversie) ook nog gaat tunen.. Hell no.. En iedereen zit maar ze zeuren dat de GT-R als een playstation zou rijden: Hoe denk je in vredesnaam dat een Porsche met zware motor achterin(!) de bocht neemt zonder (te veel) overstuur? Hoe krijgt AMG elke keer die 1000nm koppel op de weg? En je denkt echt dat de ECU van de BMW M5 niet volgepropt is met complexe berekeningen?? Elke auto wordt tegenwoordig door de computer in goede banen geleid.. Verder zou het resultaat van TopGear niet fair zijn, omdat de baan droog was? Als alle auto’s op nat wegdek werden getest kwam de GT-R juíst hoger door de geavanceerde vierwielaandrijving! [ Bericht 5% gewijzigd door Roccultane op 21-07-2008 14:54:19 ] | |
1299 | maandag 21 juli 2008 @ 15:35 |
DS4 kom dr maar in ![]() | |
eer-ik | maandag 21 juli 2008 @ 17:31 |
quote:Ja, ik denk dat nu iedereen zijn supercar verkoopt en een GT-R bestelt. ![]() | |
Googolplexian | maandag 21 juli 2008 @ 18:37 |
![]() | |
Tjabbo | maandag 21 juli 2008 @ 21:01 |
quote: ![]() | |
draaijer | maandag 21 juli 2008 @ 21:06 |
Inmiddels is de SUPRA soldaat gemaakt op de groene | |
leolinedance | maandag 21 juli 2008 @ 22:51 |
quote:Vooral bijna de Enzo natuurlijk omdat die duurder is dan een Carrera GT en de 911 GT3 RS samen. Maar het is sowieso echt niet normaal hoor ![]() | |
PallominnoX | dinsdag 22 juli 2008 @ 13:17 |
Die auto is ziek, ik kan echt niet wachten tot diezelfde heren die 1400 PK uit een rb26dett geschroeft hebben aan dit schatje beginnen te sleutelen.. hehehehe ![]() | |
Jimmie | dinsdag 22 juli 2008 @ 15:07 |
quote:Die GT-R heeft 4 wiel aandrijving, 4wheel steering, paar honderd computers om alles optimaal te hebben in de bochten. Heeft ook meer vermogen dan dat Nissan zegt, terwijl Ferrari altijd meer vermogen opgeeft dan dat ze hebben. Een V12 is ook wat luier met de toeren ingaan, meer een GT dan race blok. Daarmee wint de GT-R z'n tijd. Zoals te zien in het filmpje, moet er veel gecorrigeerd worden om het beest te temmen, terwijl de GT-R op rails rond zoeft. Om zo'n auto in bedwang te houden geeft veel meer rijplezier/voldoening dan dat de computers alles oplossen (maar dat is een persoonlijk iets natuurlijk). En betreft de race ervaring, In de racerij zijn al die snufjes van de GT-R verboden. Toch blijft de GT-R indrukwekkende prestaties neer zetten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Jimmie op 22-07-2008 15:21:00 ] | |
PNG | donderdag 24 juli 2008 @ 05:13 |
Goede informatieve inzichtvolle post Jimmeh, die Enzo is op 'damp' volgens mij. De Top Gear GT-R hebben ze kort gereden overigens, klappert met R8 in zijn hol gehad. En als je winnaar van zandvoort laatste keer ziet, 640 pk, zowat niet op de weg te houden, wint dan met 1 seconde ofzo, wint wel, dat dan wel. Maar handelbaarheid is niet meer te doen. [ Bericht 6% gewijzigd door PNG op 24-07-2008 05:19:12 ] | |
leolinedance | donderdag 24 juli 2008 @ 11:02 |
quote:Gezopen? | |
DS4 | woensdag 1 oktober 2008 @ 07:24 |
Ik moest toch even gniffelen... | |
tevebe | woensdag 1 oktober 2008 @ 08:45 |
quote:Telegraaf ![]() | |
NiGeLaToR | woensdag 1 oktober 2008 @ 08:59 |
Hoe dan ook, ik vind het het ontzettend vette bak ![]() De 'reclame' die Porsche maakt is natuurlijk goud voor Nissan, ze hadden misschien beter wijselijk hun mond kunnen houden of Nissan uit kunnen nodigen om in een showroom model geregeld door Porsche zo'n tijd neer te zetten tegen 'n Porsche GT ![]() | |
1299 | woensdag 1 oktober 2008 @ 09:29 |
quote:De porsche reed op andere banden en die braadworsten kunnen niet rijden! ![]() (inverted DS4 reactie) Overigens in allerlei andere testen blijkt de GT-R ook sneller te zijn. Dus een test ala Wij van WC-eend adviseren WC-eend is ook niet alles zeggend. Ben wel reuze benieuwd naar de reactie van Nisaan ![]() quote: ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door 1299 op 01-10-2008 09:38:58 ] | |
leolinedance | woensdag 1 oktober 2008 @ 11:34 |
quote:http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=123940 quote: | |
PeeJay1980 | woensdag 1 oktober 2008 @ 11:51 |
quote:Dat is het gevoel dat de schrijver heeft en dat ondersteunt hij niet met tijden. | |
DS4 | woensdag 1 oktober 2008 @ 18:21 |
Het gaat helegaar niet om de vraag of de 911 turbo een seconde sneller of langzamer is, maar om het feit dat 7:29 gewoonweg niet KAN. Net zo goed als dat ik twijfel over de 7:34 van de turbo... | |
MaartenGrendel | woensdag 1 oktober 2008 @ 23:23 |
quote:Nee, als je het hele artikel had gelezen zou je zien dat die quote enkel en alleen op de topsnelheid slaat. Die is voor de Porsche namelijk iets hoger, maar op alle andere vlakken wint de GT-R. quote: quote: quote:Etc. Porsche staat nog altijd hoog in de ranglijst voor wat betreft technische geavanceerdheid en wegligging. Maar de GT-R is simelweg een klasse hoger. |