quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:
DS4 wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
Denk niet dat je er veel petjes in gaat zien. Dat ligt buiten het budgetquote:Op woensdag 4 juni 2008 00:59 schreef Jimmeh het volgende:
Ondanks dat die 7:29 geen volledige ronde is, is het verdomd snel voor zo'n zwaar ding. Petje af, of eigenlijk petje op gezien het imago van de auto
En ik sta achter je Supra_Turboquote:
quote:
Precies.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:36 schreef PNG het volgende:
Kortom, geen produktieauto, niet officieel gemeten, etc. Produktiewagen zal ongetwijfeld genadeloos snel zijn.
Maar het zijn elke keer van die niet officieel gemeten tijden.
De tijd zal komen, dat we exact weten wat die productie GT-R nou echt kan.
Bronnen graagquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:29 schreef tevebe het volgende:
Die 0-96 in 3,3 seconden klopt ook niet. Trouwens de 911 is ook weer krachtiger en dus sneller geworden.
Nee, maar het was een aardige samenvatting van mijn standpunt.quote:
530 pk's (GT3 de ultieme versie van Porsche na 40 jaar ontwikkeling) vs 450 pk's (GT-R op standaard onderstel en standaard banden), en de GT-R is ook nog 350 kg zwaarder. De Porsche kost bijna 3 ton, terwijl de GT-R in Verenigd Koninkrijk 55.000 pond kost, en de 911 GT3 ook nog weet te verslaan.quote:Nissan GT-R v Porsche GT3
April 2008
Having witnessed the GT-R withstand a full-blown assault from the bombastic Z06 at Santa Pod, then experienced it effortlessly humbling the Audi R8 on the challenging roads of Wales, I’m more than a little fearful of what the Bedford Autodrome (and the seemingly omnipotent GT-R) has in store for Porsche’s 997 GT3.
Poor weather would unquestionably have sealed the 911’s fate before the test could start, so it’s great to see the West Circuit is bathed in brilliant sunshine as we convene in the pit lane. I’ve driven the GT3 here from home and the journey has done an awful lot to restore my confidence in the abilities of Stuttgart’s finest, at least for the specific job of lapping a circuit.
Though the trip was short, it has served as the perfect refresher, reminding me just how small and sharp the GT3 feels; angry too, thanks to the 3.6-litre flat-six’s jagged rasp and razor-keen response. In short, while the Nissan has twin-turbo brawn and almost ruthless body control, the GT3 has a lightness and sinewy athleticism that should be better suited to the heavy braking and high-speed direction changes that characterise our preferred test track.
We decide it should be the 911 that throws down the gauntlet. With the VBOX suckered to the inside of the windscreen and Bovingdon strapped into the passenger seat, we nose out of the pit lane and begin the warm-up lap. The 911’s honour rests in my sweaty hands.
Experience tells me that although the ambient temperature is chilly, the GT3’s Michelin Pilot Cup tyres will give their best on our first and second flying laps, with oversteer becoming more of an issue with every subsequent lap. No time to worry about that now, though, for we’re soon turning into Tower to begin our first timed lap, the GT3 settling into a beautifully balanced slide, the small amount of oversteer neutralising the nose’s desire to push wide yet doing nothing to harm our forward momentum. It’s a great start.
Braking into the Hangar Hairpin from around 100mph is always fraught, as the line between time-wasting timidity and gung-ho optimism is separated by just a few metres. Surprisingly, the GT3’s (optional) carbon-ceramic brakes don’t deliver an instant slam of stopping power, but bite with increasing power all the way to the turn-in point. Getting the nose to key-in is always tricky here, for the camber falls away slightly to the exit. It encourages the 911’s nose to push wide and requires a fractional lift of the throttle to settle, but there’s soon enough grip to unleash the full fury of second gear, then snap up into third and wring out all the revs on the approach to the Club Chicane.
It’s tempting to really attack the braking zone here, but it’s an awkward section that requires you to brake while on a diagonal right-to-left trajectory, then make a quick direction change to the right as you enter the crucial Palmer Curves. Getting the GT3 hooked cleanly into the long left-hander is tricky, but apart from a few twitches from the tail, the 911 remains stable and we get a brilliant run into the scary-quick right transition.
The GT3 takes some holding and is oversteering for the last half of this 100mph corner, but the Pilot Cups are at their optimum, which means the slide can be balanced with corrective lock rather than a time-wasting and almost certainly destabilising lift of the loud pedal.
The brakes feel very good piling into Pif-Paf, and despite the heavy braking and super-quick direction change, the tail-biased Porsche remains stable. Similarly the entry to Bank is a test of the tail’s resolve, and while you can feel the weight begin to work the rear tyres and suspension hard, it resists falling into oversteer. Once turned-in, the 911’s rear-slung engine works to our advantage, generating tremendous drive as the rear tyres are pushed hard into the tarmac.
The Beckham Esses are the most straightforward elements of the lap, but you’re always conscious of needing a clean exit to set you up for the charge towards the daunting O’Rouge. The entry is faster and earlier than you think and it’s also extremely hard to get most cars settled on the way in. Miss your turn-in point by a fraction and you’re punished with a disproportionate amount of understeer, yet get the front turned-in too aggressively and you’ll be fighting oversteer all the way through the corner.
As we cross the line it was a really good lap. Actually I don’t think I’ve ever driven a better – or more satisfying – lap of the West Circuit, which perhaps accounts for why my tongue is now stuck to the roof of my mouth. The VBOX puts it in less emotive terms: the GT-R has a time of 1:22.6 to beat.
Can a front-engined car that weighs almost 350kg more and has been created to satisfy a less than track-focused brief really threaten the GT3? Climb out of the low-slung, race-raw Porsche and into the bulkier, comfier Nissan and it seems unlikely.
The engine is responsive and vocal. Yet what it lacks in bark it immediately makes up for in fearsome bite. Slot the chunky gear selector into D, then nudge it to the right to select M for manual gearshifts, and squeeze the throttle. With a minimum of fuss it slugs you hard from a little over 2000rpm, a massive surge of low-down torque building into an avalanche of mid-range, force-fed grunt. It has top-end too, pulling strongly to 7000rpm with no sense of abating. That twin-turbo V6 is an absolute powerhouse.
It’s an extraordinary sensation, made all the more surreal by the near-seamless and instantaneous nature of the upshifts. No matter how well you can stir a stick, the GT-R will steal time with every pull of the right-hand paddle. The brakes – a source of mild concern when I drove the GT-R Proto at the Nürburgring last summer – have tremendous initial bite but don’t quite manage to sustain that sense of absolute authority through the meat of the braking zone. That said, they’re much better than they were, and are proving just as effective as the GT3’s despite the GT-R’s significant extra weight and the discs being cast iron rather than carbon-ceramic.
If the engine and transmission are breathtaking and the brakes mighty impressive, it says a great deal about the GT-R’s chassis that it’s actually the handling that leaves the most lasting impression. Yes, there’s more stubborn – and less exciting – understeer through the long, fast corners where the GT3 is making you sweat with high-speed oversteer, but every time you make a critical correction in the Porsche the Nissan coolly steals a few more tenths of a second. The balance is neutral to nose-led, which sounds boring but isn’t, if only because you soon become addicted to the Nissan’s miraculous control and blinding pace. To drive it flat-out on a circuit – even one as wide and safe as Bedford – is to understand precisely how it can be so fast around the Nordschleife.
Sure, you don’t feel challenged by the GT-R as you do by the GT3 but the speed trace through Palmer, O’Rouge and Tower reveals the cost of such visceral thrills. The Nissan GT-R posts a crushing lap of 1:21.7. And all without breaking sweat.
To save you the job of checking our lap-time table in The Knowledge, the GT-R slots in just beneath the Ferrari Enzo…
Nissan has built a winner, a new performance icon. And if that wasn't enough, there are rumours of a V-spec version – a lighter, 'Club Sport'-style model with a half-cage and possibly as much as 550bhp...
Ja maar een Porsche rijdt zoveel moeilijker en daar kan alleen het maximalte uitgehaald worden door een dikke braatworst uit duitsland.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:41 schreef MaartenGrendel het volgende:
In het toonangevende Britse magazine evo komt de 'gewone' GT-R in ieder geval erg goed uit een aantal tests. Sneller op hun eigen circuit dan de GT3, iets langzamer dan de Enzo en sneller in de 0-100-0mph test dan de Corvette Z06. En het is verder gewoon een hele toffe auto natuurlijk.
[ afbeelding ]
Mijn god. Die EVO is al bijna vergeeld en nu pas komt die in beeld...quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:48 schreef Jakhals het volgende:
530 pk's (GT3 de ultieme versie van Porsche na 40 jaar ontwikkeling) vs 450 pk's (GT-R op standaard onderstel en standaard banden), en de GT-R is ook nog 350 kg zwaarder. De Porsche kost bijna 3 ton, terwijl de GT-R in Verenigd Koninkrijk 55.000 pond kost, en de 911 GT3 ook nog weet te verslaan.
De frustraties...quote:Maar voor DS4 is het allemaal onzin. Je reinste nonsens. Leugens. Het is pas een officiële test als de Porsche 911 GT2 uit 2018 de GT-R weet te verslaan
2 maanden pas? Ik vind dat je het een beetje overdrijft..quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:10 schreef DS4 het volgende:
Mijn god. Die EVO is al bijna vergeeld en nu pas komt die in beeld...
Ik overdreef, dat klopt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:12 schreef Jakhals het volgende:
2 maanden pas? Ik vind dat je het een beetje overdrijft..
Mooi filmpjequote:
http://carscoop.blogspot.(...)g-in-7264-beats.htmlquote:GM’s 640Hp and $103,000 Corvette ZR1 has posted one of the fastest times ever recorded on the Nurburgring race track for a totally stock production car: 7 minutes and 26.4 seconds. And yes, the ZR1 has shaved almost three seconds off the 2009 Nissan GT-R’s official time of 7:29.03.
640 pk's vs 450 pk's, en die Vette is ook nog honderden kilo's lichter. Al 10 jaar in ontwikkeling, en dan maar 3 seconden afsnoepen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:52 schreef Paladijn het volgende:Nissan, doet u mij de Vette maar
[..]
http://carscoop.blogspot.(...)g-in-7264-beats.html
Voorlopig heeft de eigenaar van TCC er al 1 besteld.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:04 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Denk niet dat je er veel petjes in gaat zien. Dat ligt buiten het budget![]()
De eigenaar van een dergelijke zaak is niet het type die ik onder 'het petjesvolk' laat vallenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voorlopig heeft de eigenaar van TCC er al 1 besteld.
Makkelijk praten..daar is nog helemaal niks over bekend.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:46 schreef Schoothondje het volgende:
[..]
640 pk's vs 450 pk's, en die Vette is ook nog honderden kilo's lichter. Al 10 jaar in ontwikkeling, en dan maar 3 seconden afsnoepen.
Met een simpele ECU- en turboaanpassing levert de Nissan GT-R ook 640 pk's net als Vette. En dan wordt Vette keihard vernederd![]()
.
25 miljoen heb je bij lange na niet nodig.quote:Op maandag 30 juni 2008 09:30 schreef Dalamar het volgende:
Dit is gvd echt zo'n geyle auto. De enige auto die ik echt van alle kanten gewoon mooi vind.
Als de 25 miljoen op mijn lot valt weet ik het wel
Hmm, naast puur performance vind ik het juist wél een auto waarmee je mooi kan doen, wat een indrukwekkende achterkant heeft deze auto *smul*quote:Op maandag 30 juni 2008 11:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
25 miljoen heb je bij lange na niet nodig.
Maar deze auto is er juist niet om mooi te lopen doen volgens velen. Daar koop je maar een Maserati, Aston Martin of Porsche ofzo voor. Dit Japanse stuk playmobil is puur performance.
Aardige tijd, echter zoals al eerder genoemd heeft het weinig zin om de snelste 'vette met de langzaamste GT-R te vergelijken. Ik ben wel benieuwd hoeveel seconden de V-Spec dan weer onder deze tijd zal duiken.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:52 schreef Paladijn het volgende:Nissan, doet u mij de Vette maar
[..]
http://carscoop.blogspot.(...)g-in-7264-beats.html
Het hoeft dan toch niet zo te zijn dat je een weinig interessante auto maakt qua uiterlijk?quote:Op maandag 30 juni 2008 11:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
25 miljoen heb je bij lange na niet nodig.
Maar deze auto is er juist niet om mooi te lopen doen volgens velen. Daar koop je maar een Maserati, Aston Martin of Porsche ofzo voor. Dit Japanse stuk playmobil is puur performance.
Absoluut, net zoals de Porsche het zusje is van de Kever en de Enzo het zusje van de Fiat Panda.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Leuke Datsun, maar het blijft het zusje van de Micra en de Sunny.
Jij snapt m.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:02 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Absoluut, net zoals de Porsche het zusje is van de Kever en de Enzo het zusje van de Fiat Panda.
Ironisch dat eenzelfde argument van DS4 mbt. de toekomstige 911 zo makkelijk terzijde geschoven wordtquote:Op maandag 30 juni 2008 17:43 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Aardige tijd, echter zoals al eerder genoemd heeft het weinig zin om de snelste 'vette met de langzaamste GT-R te vergelijken. Ik ben wel benieuwd hoeveel seconden de V-Spec dan weer onder deze tijd zal duiken.
Als je over niks mag praten wat je nooit zou kunnen bezitten dan wordt het leven wel erg saai niet?quote:Op woensdag 2 juli 2008 08:45 schreef American_Nightmare het volgende:
mensen jongetjes die over auto's praten die ze toch nooit kunnen betalen
Da's het hele punt als je van auto's houdt, praten over exotische modellen. Je hoeft ze niet te bezitten of kunnen betalen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 08:45 schreef American_Nightmare het volgende:
mensen jongetjes die over auto's praten die ze toch nooit kunnen betalen
Ja maar ga je nou pagina's lang ouwehoeren over waarom je het nou precies een lekker wijf vindt, en welke kleur vingernagels haar eigenlijk het beste staan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:26 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Da's het hele punt als je van auto's houdt, praten over exotische modellen. Je hoeft ze niet te bezitten of kunnen betalen.
Ik zal ook nooit neuken met Alyssa Milano, maar dat wil toch niet zeggen dat ik ook niet mag verkondigen dat ik het een lekker wijf vind?
Jazekerquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:09 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja maar ga je nou pagina's lang ouwehoeren over waarom je het nou precies een lekker wijf vindt, en welke kleur vingernagels haar eigenlijk het beste staan?
Dat is echt fucking niet normaalquote:Op maandag 21 juli 2008 13:08 schreef Party_P het volgende:
Zo hoppa...de GT-R laat zijn sporen ook achter op de test track van Top Gear.
[ afbeelding ]
Sneller dan de SLR en de Lambo LP640.
En het belangrijkste: sneller dan de 911 GT3 RS en zelfs de Carrera GTquote:
Ja, ik denk dat nu iedereen zijn supercar verkoopt en een GT-R bestelt.quote:Op maandag 21 juli 2008 14:19 schreef MrFl0ppY het volgende:
Lol en die enzo is gewoon even 10x zo duur. Even erbuiten gelaten dat hij uitverkocht is...
Vooral bijna de Enzo natuurlijk omdat die duurder is dan een Carrera GT en de 911 GT3 RS samen. Maar het is sowieso echt niet normaal hoorquote:Op maandag 21 juli 2008 14:18 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En het belangrijkste: sneller dan de 911 GT3 RS en zelfs de Carrera GT
Die GT-R heeft 4 wiel aandrijving, 4wheel steering, paar honderd computers om alles optimaal te hebben in de bochten.quote:Op maandag 21 juli 2008 14:46 schreef Roccultane het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen hoe het in Godsnaam mogelijk is, dat Nissan 2 jaar erover deed om een auto met
480pk - 1730kg (0-100-0 : 13.9sec) van nog geen 80.000 pond
tegen een
ferrari enzo –> 662pk - 1365kg (0-100-0 : 11.0sec) van ruim 1 miljoen euro.
nog geen seconde achterloopt, ondanks 50 jaar race ervaring van Ferrari
Gezopen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 05:13 schreef PNG het volgende:
Goede informatieve inzichtvolle post Jimmeh, die Enzo is op 'damp' volgens mij.
De Top Gear GT-R hebben ze kort gereden overigens, klappert met R8 in zijn hol gehad.
En als je winnaar van zandvoort laatste keer ziet, 640 pk, zowat niet op de weg te houden, wint dan met 1 seconde ofzo, wint wel, dat dan wel. Maar handelbaarheid is niet meer te doen.
De porsche reed op andere banden en die braadworsten kunnen niet rijden!quote:
quote:“In between fits of heavy weeping and moaning, the 911 Porsche spokesman August Achleitner, also claimed that every other test the GT-R had beaten the Porsche in were also “big dirty lies”.”
http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=123940quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:29 schreef 1299 het volgende:
[..]
De porsche reed op andere banden en die braadworsten kunnen niet rijden!
(inverted DS4 reactie)
Overigens in allerlei andere testen blijkt de GT-R ook sneller te zijn. Dus een test ala Wij van WC-eend adviseren WC-eend is ook niet alles zeggend.
Ben wel reuze benieuwd naar de reactie van Nisaan![]()
[..]
quote:It is almost as fast as the Porsche
Dat is het gevoel dat de schrijver heeft en dat ondersteunt hij niet met tijden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:34 schreef leolinedance het volgende:
It is almost as fast as the Porsche...
Nee, als je het hele artikel had gelezen zou je zien dat die quote enkel en alleen op de topsnelheid slaat. Die is voor de Porsche namelijk iets hoger, maar op alle andere vlakken wint de GT-R.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:51 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dat is het gevoel dat de schrijver heeft en dat ondersteunt hij niet met tijden.
quote:It wasn't until we hit an indicated 190 mph that the canary yellow Porsche 911 Turbo glued to my tail flashed his lights impatiently, sick of waiting.
quote:Time after time I left the Porsche behind as my four-wheel-drive system and traction control worked better out of wet corners
Etc.quote:It feels high, almost on tiptoe in comparison to the 911, but that's because it is. [...] The Porsche crawled forward, and I mean crawled, v-e-r-y slowly. It only highlights the supernatural performance of the GT-R.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |