abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59102147




http://www.autojunk.nl/clips/view/141087

Testrijder Tochio Suzuki rijdt een recordtijd in een ongewijzigd productiemodel (Japanse versie) op standaard banden... krap 7:29 seconden.. en is daarmee sneller dan Koenigsegg CCR en de Pagani Zonda F. Verder pwnt de V-Spec in de eerste testrit al de Carrera GT:




Laten we beide wagens eens vergelijken. Een Carrera GT, ter waarde van ¤ 646.485 EURO op circuitbanden, een 612 pk's sterke V10 en 3000 lbs gewicht bestuurd door professional Walter Röhrl, wordt gepwnt door

Een GT-R V-spec van nog geen 100.000 euro, 550 pk's (70 pk's extra aldus Nissan) en 3750 lbs gewicht in zijn eerste testrit.

Met een speciale vermelding voor DS4:
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:
DS4 wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd


De Skylines R32, R33, de R34 die oppermachtig waren op alle circuits. En Nissan ontwikkelt in paar jaar tijd een auto die de 40 jaar ervaring van Porsche keihard vernedert. De oude tijden van GT-R's herleven weer. Ontzagwekkend..

[ Bericht 51% gewijzigd door Jakhals op 04-06-2008 14:32:48 ]
pi_59103635
Heb je aandelen nissan?
pi_59104489
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 22:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Heb je aandelen nissan?
Ja leuk. Maar hier valt niet te ontkennen dat de cijfers op pure feiten gebaseerd zijn..
pi_59106267
Ondanks dat die 7:29 geen volledige ronde is, is het verdomd snel voor zo'n zwaar ding. Petje af, of eigenlijk petje op gezien het imago van de auto
pi_59108310
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 00:59 schreef Jimmeh het volgende:
Ondanks dat die 7:29 geen volledige ronde is, is het verdomd snel voor zo'n zwaar ding. Petje af, of eigenlijk petje op gezien het imago van de auto
Denk niet dat je er veel petjes in gaat zien. Dat ligt buiten het budget
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_59108559
onbeschaamde tvp
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:25:33 #7
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_59114382
Ik doe met je mee 1299
pi_59122003
Vette bak.

Alleen de TT rammelt een beetje, als ik dit moet geloven:
'The prototype Nissan GT-R V-Spec, wearing the “Victory Specification” designation reserved for the ultra high-performance Nissan GT-R, has been caught lapping the famed Nürburgring at an incredible, if not simply unbelievable, 7:25 per lap. This, according to bystanders trackside.'

Kortom, geen produktieauto, niet officieel gemeten, etc. Produktiewagen zal ongetwijfeld genadeloos snel zijn.
Maar het zijn elke keer van die niet officieel gemeten tijden.

De tijd zal komen, dat we exact weten wat die productie GT-R nou echt kan.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_59123131
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:25 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik doe met je mee 1299
En ik sta achter je Supra_Turbo
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:43:21 #10
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_59125369
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:43 schreef Supra_Turbo het volgende:
Liever niet

Je kunt ook overdrijven
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59170745
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:36 schreef PNG het volgende:

Kortom, geen produktieauto, niet officieel gemeten, etc. Produktiewagen zal ongetwijfeld genadeloos snel zijn.
Maar het zijn elke keer van die niet officieel gemeten tijden.

De tijd zal komen, dat we exact weten wat die productie GT-R nou echt kan.
Precies.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59171073
De GT-R is allang in productie, een half jaar zelfs, en wordt al verkocht in Engeland, de VS, etc. Waarom is er volgens tegenstanders nog steeds geen officieël gemeten tijden. Er komen hier allerlei tijden, maar de officiële blijft uit ..
pi_59172227
Die 0-96 in 3,3 seconden klopt ook niet. Trouwens de 911 is ook weer krachtiger en dus sneller geworden.
pi_59173623
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:29 schreef tevebe het volgende:
Die 0-96 in 3,3 seconden klopt ook niet. Trouwens de 911 is ook weer krachtiger en dus sneller geworden.
Bronnen graag
Hier lukt het ze in 3,3 seconden in elk geval.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:38:02 #16
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_59197328
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies.
Verkapte TVP?
pi_59202718
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:38 schreef Supra_Turbo het volgende:

Verkapte TVP?
Nee, maar het was een aardige samenvatting van mijn standpunt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59289629
Wanneer is het dan iets officiëels?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:28:48 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59291103
Ik ben benieuwd wat het gaat worden...
pi_59307480
In het toonangevende Britse magazine evo komt de 'gewone' GT-R in ieder geval erg goed uit een aantal tests. Sneller op hun eigen circuit dan de GT3, iets langzamer dan de Enzo en sneller in de 0-100-0mph test dan de Corvette Z06. En het is verder gewoon een hele toffe auto natuurlijk.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_59307737
quote:
Nissan GT-R v Porsche GT3
April 2008

Having witnessed the GT-R withstand a full-blown assault from the bombastic Z06 at Santa Pod, then experienced it effortlessly humbling the Audi R8 on the challenging roads of Wales, I’m more than a little fearful of what the Bedford Autodrome (and the seemingly omnipotent GT-R) has in store for Porsche’s 997 GT3.

Poor weather would unquestionably have sealed the 911’s fate before the test could start, so it’s great to see the West Circuit is bathed in brilliant sunshine as we convene in the pit lane. I’ve driven the GT3 here from home and the journey has done an awful lot to restore my confidence in the abilities of Stuttgart’s finest, at least for the specific job of lapping a circuit.

Though the trip was short, it has served as the perfect refresher, reminding me just how small and sharp the GT3 feels; angry too, thanks to the 3.6-litre flat-six’s jagged rasp and razor-keen response. In short, while the Nissan has twin-turbo brawn and almost ruthless body control, the GT3 has a lightness and sinewy athleticism that should be better suited to the heavy braking and high-speed direction changes that characterise our preferred test track.

We decide it should be the 911 that throws down the gauntlet. With the VBOX suckered to the inside of the windscreen and Bovingdon strapped into the passenger seat, we nose out of the pit lane and begin the warm-up lap. The 911’s honour rests in my sweaty hands.

Experience tells me that although the ambient temperature is chilly, the GT3’s Michelin Pilot Cup tyres will give their best on our first and second flying laps, with oversteer becoming more of an issue with every subsequent lap. No time to worry about that now, though, for we’re soon turning into Tower to begin our first timed lap, the GT3 settling into a beautifully balanced slide, the small amount of oversteer neutralising the nose’s desire to push wide yet doing nothing to harm our forward momentum. It’s a great start.

Braking into the Hangar Hairpin from around 100mph is always fraught, as the line between time-wasting timidity and gung-ho optimism is separated by just a few metres. Surprisingly, the GT3’s (optional) carbon-ceramic brakes don’t deliver an instant slam of stopping power, but bite with increasing power all the way to the turn-in point. Getting the nose to key-in is always tricky here, for the camber falls away slightly to the exit. It encourages the 911’s nose to push wide and requires a fractional lift of the throttle to settle, but there’s soon enough grip to unleash the full fury of second gear, then snap up into third and wring out all the revs on the approach to the Club Chicane.

It’s tempting to really attack the braking zone here, but it’s an awkward section that requires you to brake while on a diagonal right-to-left trajectory, then make a quick direction change to the right as you enter the crucial Palmer Curves. Getting the GT3 hooked cleanly into the long left-hander is tricky, but apart from a few twitches from the tail, the 911 remains stable and we get a brilliant run into the scary-quick right transition.

The GT3 takes some holding and is oversteering for the last half of this 100mph corner, but the Pilot Cups are at their optimum, which means the slide can be balanced with corrective lock rather than a time-wasting and almost certainly destabilising lift of the loud pedal.
The brakes feel very good piling into Pif-Paf, and despite the heavy braking and super-quick direction change, the tail-biased Porsche remains stable. Similarly the entry to Bank is a test of the tail’s resolve, and while you can feel the weight begin to work the rear tyres and suspension hard, it resists falling into oversteer. Once turned-in, the 911’s rear-slung engine works to our advantage, generating tremendous drive as the rear tyres are pushed hard into the tarmac.

The Beckham Esses are the most straightforward elements of the lap, but you’re always conscious of needing a clean exit to set you up for the charge towards the daunting O’Rouge. The entry is faster and earlier than you think and it’s also extremely hard to get most cars settled on the way in. Miss your turn-in point by a fraction and you’re punished with a disproportionate amount of understeer, yet get the front turned-in too aggressively and you’ll be fighting oversteer all the way through the corner.

As we cross the line it was a really good lap. Actually I don’t think I’ve ever driven a better – or more satisfying – lap of the West Circuit, which perhaps accounts for why my tongue is now stuck to the roof of my mouth. The VBOX puts it in less emotive terms: the GT-R has a time of 1:22.6 to beat.

Can a front-engined car that weighs almost 350kg more and has been created to satisfy a less than track-focused brief really threaten the GT3? Climb out of the low-slung, race-raw Porsche and into the bulkier, comfier Nissan and it seems unlikely.
The engine is responsive and vocal. Yet what it lacks in bark it immediately makes up for in fearsome bite. Slot the chunky gear selector into D, then nudge it to the right to select M for manual gearshifts, and squeeze the throttle. With a minimum of fuss it slugs you hard from a little over 2000rpm, a massive surge of low-down torque building into an avalanche of mid-range, force-fed grunt. It has top-end too, pulling strongly to 7000rpm with no sense of abating. That twin-turbo V6 is an absolute powerhouse.

It’s an extraordinary sensation, made all the more surreal by the near-seamless and instantaneous nature of the upshifts. No matter how well you can stir a stick, the GT-R will steal time with every pull of the right-hand paddle. The brakes – a source of mild concern when I drove the GT-R Proto at the Nürburgring last summer – have tremendous initial bite but don’t quite manage to sustain that sense of absolute authority through the meat of the braking zone. That said, they’re much better than they were, and are proving just as effective as the GT3’s despite the GT-R’s significant extra weight and the discs being cast iron rather than carbon-ceramic.

If the engine and transmission are breathtaking and the brakes mighty impressive, it says a great deal about the GT-R’s chassis that it’s actually the handling that leaves the most lasting impression. Yes, there’s more stubborn – and less exciting – understeer through the long, fast corners where the GT3 is making you sweat with high-speed oversteer, but every time you make a critical correction in the Porsche the Nissan coolly steals a few more tenths of a second. The balance is neutral to nose-led, which sounds boring but isn’t, if only because you soon become addicted to the Nissan’s miraculous control and blinding pace. To drive it flat-out on a circuit – even one as wide and safe as Bedford – is to understand precisely how it can be so fast around the Nordschleife.

Sure, you don’t feel challenged by the GT-R as you do by the GT3 but the speed trace through Palmer, O’Rouge and Tower reveals the cost of such visceral thrills. The Nissan GT-R posts a crushing lap of 1:21.7. And all without breaking sweat.

To save you the job of checking our lap-time table in The Knowledge, the GT-R slots in just beneath the Ferrari Enzo…

Nissan has built a winner, a new performance icon. And if that wasn't enough, there are rumours of a V-spec version – a lighter, 'Club Sport'-style model with a half-cage and possibly as much as 550bhp...
530 pk's (GT3 de ultieme versie van Porsche na 40 jaar ontwikkeling) vs 450 pk's (GT-R op standaard onderstel en standaard banden), en de GT-R is ook nog 350 kg zwaarder. De Porsche kost bijna 3 ton, terwijl de GT-R in Verenigd Koninkrijk 55.000 pond kost, en de 911 GT3 ook nog weet te verslaan.

Maar voor DS4 is het allemaal onzin. Je reinste nonsens. Leugens. Het is pas een officiële test als de Porsche 911 GT2 uit 2018 de GT-R weet te verslaan ...



[ Bericht 49% gewijzigd door Jakhals op 11-06-2008 16:08:11 ]
pi_59307817
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:41 schreef MaartenGrendel het volgende:
In het toonangevende Britse magazine evo komt de 'gewone' GT-R in ieder geval erg goed uit een aantal tests. Sneller op hun eigen circuit dan de GT3, iets langzamer dan de Enzo en sneller in de 0-100-0mph test dan de Corvette Z06. En het is verder gewoon een hele toffe auto natuurlijk.

[ afbeelding ]
Ja maar een Porsche rijdt zoveel moeilijker en daar kan alleen het maximalte uitgehaald worden door een dikke braatworst uit duitsland.
pi_59310130
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:48 schreef Jakhals het volgende:
530 pk's (GT3 de ultieme versie van Porsche na 40 jaar ontwikkeling) vs 450 pk's (GT-R op standaard onderstel en standaard banden), en de GT-R is ook nog 350 kg zwaarder. De Porsche kost bijna 3 ton, terwijl de GT-R in Verenigd Koninkrijk 55.000 pond kost, en de 911 GT3 ook nog weet te verslaan.
Mijn god. Die EVO is al bijna vergeeld en nu pas komt die in beeld...
quote:
Maar voor DS4 is het allemaal onzin. Je reinste nonsens. Leugens. Het is pas een officiële test als de Porsche 911 GT2 uit 2018 de GT-R weet te verslaan
De frustraties... Ik wacht gewoon op de tijd op de Ring van SportAuto (en Horst von Saurma heeft al een eerste tijd gezet en die was minder snel dan die van de GT3, voor zover van belang) en heb al lang aangegeven waarom.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59310165
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:10 schreef DS4 het volgende:
Mijn god. Die EVO is al bijna vergeeld en nu pas komt die in beeld...
2 maanden pas? Ik vind dat je het een beetje overdrijft..
pi_59310323
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:12 schreef Jakhals het volgende:

2 maanden pas? Ik vind dat je het een beetje overdrijft..
Ik overdreef, dat klopt.

Maar toch, het is inmiddels wel oud nieuws.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')