Hier in Hoogkarspel (ik kijk naar het zuiden) een hoop lichtflitsen. Volledig windstil en blafwarm. Lijkt niet deze kant op te komen. Of heel traag. Volgens buienradar zou er hier niet eens wolken moeten zijn ... vreemdquote:Op maandag 2 juni 2008 23:10 schreef dimage het volgende:
* dimage meld dat er hier in medemblik precies 3 druppels water zijn gevallen. waar van 2 van mij zelf ( zweet ) even afwachten wat de volgende gaat doen. Die lijkt noordwaarts te kruipen.
Volgens mij hoorde ik die hier ook (Delft).quote:Op maandag 2 juni 2008 23:20 schreef Stephan123 het volgende:
Hele diepe dreun hier (rotterdam) met meerdere flitsne
dat ruikt altijd lekker hequote:
Idd hier ook zoetermeer (Driemanspolder) beetje flitsen en gerommel niks bijzonders.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:15 schreef Kanjer het volgende:
Zoetermeer hier.
Beetje regen , beetje onweer, valt mee.
quote:Op maandag 2 juni 2008 23:27 schreef Sport_Life het volgende:
Het spookt hier ook aardig in Den Haag. Hele tuin is af en toe een paar sec. verlicht.
Hele zware dreun nu om 23:27. 4 flitsen en 3 tellen later dreunt de grond zowat mee!
Uhm, is dit geen onweer dan?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:30 schreef SiGNe het volgende:
In zeist is de wolkbreuk ook aangekomen, het onweer komt nog niet echt over, wel veel flitsen en gerommel.
dan zakt ie in, omdat de bovenlucht en wolkentoppen verwarmd worden. Hierdoor stijgt de warme lucht, anders dan in de nacht niet zo ver meer. Dit geldt voor een MCS.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:31 schreef marcel-o het volgende:
dat ding die nu nog in Duitsland zit komt wel deze kant op.
denk pas morgen ochtend, met de zon er bovenop, wordt wat dan
belt mn vriendin net op, of ik ff naar station wil fietsen om d'r op te halen.. kutweer.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:30 schreef WRNL het volgende:
[..]. Wat een beetje onweer de mensen gelukkig kan maken he
Fietsen nog welquote:Op maandag 2 juni 2008 23:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
belt mn vriendin net op, of ik ff naar station wil fietsen om d'r op te halen.. kutweer.
Laten we het hopen, waar woon je? Hier in Hellevoet begint het weer te druppelen en komen er weer flitsen te voorschijn.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:34 schreef marcel-o het volgende:
t is nu doodstil buiten.
geen zuchtje wind, geen drup regen.
in de verte flitsende wolken..
Stilte voor de,,,?
ehmquote:
Heb hier geen autoquote:Op maandag 2 juni 2008 23:34 schreef WRNL het volgende:
[..]
Fietsen nog wel.
Ga lekker met de autoVeiliger ook.
Ijsselmondequote:Op maandag 2 juni 2008 23:35 schreef WRNL het volgende:
[..]
Laten we het hopen, waar woon je? Hier in Hellevoet begint het weer te druppelen en komen er weer flitsen te voorschijn.
Succes dan maar. En be careful.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heb hier geen auto. Pak de tram wel
Dit toch?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:37 schreef kepler het volgende:
ook zag ik volgens mij een Shelf overkomen in Delft, maar was te donker om het goed te zien...
quote:
Is dat niet terug te vinden? Wellicht dat het er echt een was.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:41 schreef kepler het volgende:
[..]Ja zoiets, maar dan in het donker
Het enige wat ik kon zien was een scherpe omranding van de bewolking, geen idee of het ook echt een shelf was. Begon wel opeens te waaien, dus het lijkt er wel op
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde, toch?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een shelf en een rolwolk?
Okquote:Op maandag 2 juni 2008 23:45 schreef WRNL het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde, toch?
toch is t wel aardigquote:Op maandag 2 juni 2008 23:47 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Uit de losse pols, dus niet helemaal scherp
Net tegen de grens aan bij Duitsland (Kleve enzo, bij Nijmegen) is het nu ook aan de gang. Heb TV via de schotel, dat ligt er nu ff uit. Kwam net wel een flits, toen sprong de TV weer aan, maar na de donder was het beeld weer wegquote:Op maandag 2 juni 2008 23:43 schreef Adelante het volgende:
Arnhem begint nu lekker te ontladen: hagel, regen, flitsen! Onweer komt dichterbij over de grens!
Dat is net allemaal bij mij, komen lekkere roffels voor je aan hoor en mooie kronkel flitsen!quote:Op maandag 2 juni 2008 23:50 schreef Isiolo het volgende:
Ik kijk vanaf Noord Amsterdam over waterland en in de verte Almere.
Met zeer broeierig weer, en compleet wind stille omgeving, doemen de felle flitsen op.
Pakt een koud biertje en gaat zo genieten van de opkomende wind en de totale vernietiging
van de stad
En waarom vissen de noordelijke provincies al dagen achter het netquote:Op maandag 2 juni 2008 23:50 schreef VoreG het volgende:
Waarom is er trouwens nu al twee dingen dit noodweer met zo ongelooflijk veel onweer? Heb het nog niet vaak meegemaakt dat de lucht continu verlicht was door het onweer.
Veel cloud-cloud en weinig cloud-ground idd. Geeft niet, kan ook mooi zijn.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is net allemaal bij mij, komen lekkere roffels voor je aan hoor en mooie kronkel flitsen!
Tis erg mooi rustig onweer welbedoel het gaat wel tekeer maar zit erg hoog ofzo ?
zullen we er maar een horizontale wolk van maken?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:51 schreef Hi_flyer het volgende:
Rolwolk en shelf is NIET hetzelfde. Een shelf kan worden voorafgegaan door een rolwolk. Dat is een verticale cilindervormige wolk met een omhoogdraaiende beweging.
Een shelf is een gladde massieve wolkenmuur met duidelijke laging er in, het lijkt op, juist, een aantal boekenplanken boven elkaar.
Kheb maar een paar CG gezien inderdaad, maar wel eentje die een rondje maakte halverwege de bliksemquote:Op maandag 2 juni 2008 23:54 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Veel cloud-cloud en weinig cloud-ground idd. Geeft niet, kan ook mooi zijn.
Zit hier in Noord maar nog niks gehoord. Alleen maar weerlichten en weerlichten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:07 schreef Karrs het volgende:
In Amsterdamned heb ik net de eerste donder gehoord na de hele avond weerlicht vanuit het zuiden... Buienradar geeft aan dat we over ongeveer een uur de volle laag krijgen
Die hoorden wij hier thuis (Den Hoorn ZH) ook inderdaad. Was redelijk close. En dit zijn de momenten waarop ik de stekkers van m'n waardevolle apparatuur eruit trek.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:20 schreef Schuifpui het volgende:
Harde klap in Delft net.Terwijl het juist voorbij leek, was ook redelijk dichtbij.
Wel zeik en zeik nat geregend, eerst met voetbal, en later op de terugweg.
Heel close, ik zit praktisch tegen den hoorn aan.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:24 schreef SyClooS het volgende:
[..]
Die hoorden wij hier thuis (Den Hoorn ZH) ook inderdaad. Was redelijk close. En dit zijn de momenten waarop ik de stekkers van m'n waardevolle apparatuur eruit trek.
Hier vanuit de polder is het ook al een paar uur te zien. Buienradar kloptquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:34 schreef WEST het volgende:
Ik stond net een peukje te roken toen ik in de lucht keek zag ik allemaal vage flitsen richting het zuiden zijn meer flitsen. Vaag want ik schat nog wel volgens buienradar dat de onweer ter hoogte van utrecht is. Of er moet wat meer richting het noorden zijn wat niet op buienradar aangegeven staat.
Moet dat nog zien gebeuren. Lijkt weinig vordering in te zitten. Al laat GFS dat ook pas later vannacht gebeuren.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:23 schreef Oom_Agent het volgende:
Flink onweer in Nijmegen. In mijn tuin regent het en aan de voorzijde is het droog en dat was zo'n 5 minuten aan de gang. Echt super ongelooflijk maar de rand van die buien zig zagt steeds over Nijmegen.
Het leuke is dat deze buienlijn verbinding zoekt met het complex over de Eifel in Duitsland. Dus we hebben nog een flitsend nachtje te gaan.
Apeldoorn zit wel goedquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:41 schreef Party_P het volgende:
TJeem al 1,5uur lang trekt onweer vlak langs apeldoorn, wat een heftig schouwspel zeg, flitst constant door en er komen steeds nieuwe cellen bij,die steeds noordelijker ontstaan...oftewel: steeds grotere kansen dat het hier in Apeldoorn straks ook tekeer zal gaan.
Je mist echt wat heftigs joh, hele avondal aan de rand van Apeldoorn en over een kwartier gaat het er vol over heen. ik ga de camera zo pakkenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:43 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Apeldoorn zit wel goed. Of het nog tot hier komt weer ik niet. Maar ik hoop 't
. Nu hier nog dik 20 graden, vochtig en benauwd.
Wrijf het er nog maar lekker inquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
Je mist echt wat heftigs joh, hele avondal aan de rand van Apeldoorn en over een kwartier gaat het er vol over heen. ik ga de camera zo pakken
Hier in Zeist is het redelijk uitgedonderd, alleen in de verte hoor ik nog wat.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:34 schreef WEST het volgende:
Ik stond net een peukje te roken toen ik in de lucht keek zag ik allemaal vage flitsen richting het zuiden zijn meer flitsen. Vaag want ik schat nog wel volgens buienradar dat de onweer ter hoogte van utrecht is. Of er moet wat meer richting het noorden zijn wat niet op buienradar aangegeven staat.
Quote uit Wat de fuck gebeurt er qua weer, dit is gewoon eng...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:05 schreef guitarist.nl het volgende:
Hier ook, echt vet eng. Ik zie richting het zuiden ver boven de horizon bijna elke 2 seconden wel een flits. Soms uit dezelfde richting soms niet.
Helemaal geen gedonder verder ofzo. Best eng als je 't mij vraagd!
Net een inslag vlak waarbij ik woon ( ook Apeldoorn ), tot 3x toe leek het wel. Ik voelde de grond trillen!quote:
3072px × 2048px vond je handig?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:06 schreef Heinekenfreak het volgende:
Hier ook maar een fototje vanuit Zoetermeer. Genomen vanaf mijn balkonnetje in Palenstein
[ afbeelding ]
De hond nog niet gehoord, t zal dus wel meevallen (quote uit ander topic)quote:Ik ga medelijden krijgen met de hond, die is er als de dood voor![]()
![]()
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
3072px × 2048px vond je handig?
[edit] oh, foto is weg.. wel mooie foto trouwens
volgens buitenradar zou ik vanaf m'n balkon (op zuid-oost) ook onweer aan moeten zien komen, maar ik zie nog niks..
denk dat het over een half uurtje misschien weer losbarst..
Daar heb je ook trainingen voor trouwens, ook handig met oud&nieuw en het is ook wel een geruststelling als je weet dat je hond er niet panisch van wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De hond nog niet gehoord, t zal dus wel meevallen (quote uit ander topic)
Verantwoordelijke is de bui die, volgens mij, op Nederland afkomt.quote:Doden door noodweer in Duitsland
Uitgegeven: 2 juni 2008 23:39
JUNGINGEN/HECHINGEN - Door noodweer in de Zuidwestduitse deelstaat Baden-Württemberg is maandag een nog onbekend aantal doden gevallen. Dit heeft de politie laten weten.
Auto's zijn meegesleurd door watermassa's. Er is een crisisstaf gevormd. In Jungingen is de elektriciteit uitgevallen.
Nu.nl
Lijkt het wel op ja, bij Nijmegen komt ook weer wat nieuw spul het land binnen. En dan zal het zo ook wel hier aankomen (Wageningen)quote:Op dinsdag 3 juni 2008 03:02 schreef Frutsel het volgende:
wat voor megavlek komt daar op limburg af zeg![]()
![]()
![]()
Die krijgen echt een pleur water/noodweer volgens mij de komende uren
Ruilen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is een drama, voor de 2de keer is het gewoon niks!! En voor de 2de keer trekt het net langs me! Damn ben gewoon pissig, meer dan 150mm neerslag te kort, en als dit zal moeten worden ingehaald, dan zou 2 onweersbuien van 75mm niet genoeg zijn aangezien 80% in de putten verdwijnen en niet in de grond.
Geluid gistern ook gehoord in Ede.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Gisteren een inslag gezien op een hoogspanningsmast in Tilburg. Naast de knal hoorde je opeens zo'n SF geluid van de kabels die op de schokgolf mee bewegen/zingen.
Best scary omdat die dingen in Loven op ongeveer 1 km afstand staan..... En dan die donder.... (dat klinkt als metal)
hier staat een (utms?) mast op kleine 30/50 meter van me af, ben best benieuwd hoe dat klinkt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Gisteren een inslag gezien op een hoogspanningsmast in Tilburg. Naast de knal hoorde je opeens zo'n SF geluid van de kabels die op de schokgolf mee bewegen/zingen.
Best scary omdat die dingen in Loven op ongeveer 1 km afstand staan..... En dan die donder.... (dat klinkt als metal)
Misschien is dat lijntje wat hier is onstaan nog wel leuk voor jou daar. Als ie dan nog actief is...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
hier staat een (utms?) mast op kleine 30/50 meter van me af, ben best benieuwd hoe dat klinkt.
Er kunnen 2 dingen gebeuren.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:00 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Misschien is dat lijntje wat hier is onstaan nog wel leuk voor jou daar. Als ie dan nog actief is...
OW, dát was die enorme knal. Ik kon 'm nergens plaatsen en P2000 gaf ook geen inslag aan. Ik heb wel eens vaker een inslag gehoord, maar deze was écht van het niveau: "recht overeind in je stoel en hart in je keel".quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:22 schreef Drugshond het volgende:
quote:
waarom slaat het enschede vandaag nou alweer over..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur_bliksem
Ziet er best redelijk uit, misschien wel een paar klappen, iig regen.
Weet niet, maar hier nu onweer, regen en verkoeling, at last........quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
waarom slaat het enschede vandaag nou alweer over..
Jup, het regent hier nu goedquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:47 schreef kloas_wokkel het volgende:
bui trekt volgens mij over groningen stad als ik die kant tenminste uitkijk t trekt ons net voorbij
Ik weet grofweg waar je zit, en deze knal was idd raak... ff rekenen.... 22:54:30 (zou redelijk kloppen).quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:40 schreef flugeltje het volgende:
[..]
OW, dát was die enorme knal. Ik kon 'm nergens plaatsen en P2000 gaf ook geen inslag aan. Ik heb wel eens vaker een inslag gehoord, maar deze was écht van het niveau: "recht overeind in je stoel en hart in je keel".
Vraag ik me ook af. Het lijkt wel alsof het hier altijd langsheen trekt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
waarom slaat het enschede vandaag nou alweer over..
Was idd rond die tijd jaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik weet grofweg waar je zit, en deze knal was idd raak... ff rekenen.... 22:54:30 (zou redelijk kloppen).
Dat is een mooie idd, houd je maar vast, in zuid begint het weer te rommelen, nieuwe bui is ook al onderweg, was net wel grappig, je hoorde overal in de flat ramen dichtgaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:50 schreef kloas_wokkel het volgende:
zoals ik het nu zie komt ie vol over ons huis heen t is nu echt zwart
Nee je hebt niks gemist terwijl je sliepquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:57 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Het lijkt wel alsof het hier altijd langsheen trekt.
Heeft het hier (in Enschede dus) eigenlijk vannacht nog ongeonweerd? Ik heb niks gehoord namelijk, het zou zomaar kunnen dat ik overal doorheen geslapen heb...
Het is hier al ongeveer 3 kwartier aan het rommelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:14 schreef dimage het volgende:
volgens lighting viewer trekt het heel langzaam richting friesland groningen, dus die kunnen nog wel iets verwachten
wij hadden dus vannacht dat gelukquote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is hier al ongeveer 3 kwartier aan het rommelen.
Mooi, thnx voor de update, het is al lekker afgekoeld, tijdens de bui ging de temp ineens 5 graden naar beneden, was ook wel nodig.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:14 schreef dimage het volgende:
volgens lighting viewer trekt het heel langzaam richting friesland groningen, dus die kunnen nog wel iets verwachten
Hier vlak onder Groningen ging het anders even flink tekeer; in de buurt moet het ergens zijn ingeslagen, plus heul veul regen en hagel.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:32 schreef Radio-silence het volgende:
Volgens mij zakken die onweersbuien voor Groningen weer in!
Ga je die nog spammen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Beetje onweer gehad en wat regen, 3.8mm en hoogste rain rate is 45.8mm/h. Ook aantal mooie foto's kunnen nemen
Diamantlaan (dat is Garnage Patrick, sorry) was het toch? In zuid (Hoornsemeer) wordt het alweer donkerder en ik meende net weer gerommel te horen, komt zo bij jou!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:53 schreef kloas_wokkel het volgende:
onweer was hier niet heel heftig wel wat gerommel enzo
ook wat regen gevallen was een stortbuitje mag nog wel wat meer komen
en op de buienradar komt er nog meer aan
Gek genoeg is het hier nu even windstil en de wolken bewegen ook bijna niet, vreemde kleur ook, ietwat grijs/groenig, we zien wel wat het gaat doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:17 schreef garnage-patrick het volgende:
kahaarin, ik was net buiten en hoorde het ook alweer rommelenen kan het goed vanuit het raam zien!
Dank je, deze lagen al een tijdje op de plank... er komen nog twee dingen (Hall Of Fame en Encyclopedie) die de nog resterende oude stickies gaan vervangen, maar die zijn meer arbeidsintensief en ik heb niet zo vaak zin om daar aan te werkenquote:
Weet ik niet helemaal zeker, op SAT24 begint het boven centraal Europa weer wat te groeien hier en daar, misschien pikken we er nog wat van mee, de wolken gaan iig de goede kant op voor het Noorden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:15 schreef Blokhut het volgende:
Vond het al met al toch lafjes hier in Groningen. Het regent nog wel maar qua onweer hebben we het wel gehad denk ik
Jaja....quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:51 schreef Asgard het volgende:
Gisternacht waren er hier in R'dam om de halve minuut ong. bliksemschichten te zien, maar dan achter een wolk. Heel lastig om uit te leggen, maar de onweer zat boven een wolk, dus ik zag het achter de wolk oplichten. Dat was pas vetttt
Hier vanochtend ookal. Nu een klein buitje. Zoals er ondertussen al wel meerdere zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:07 schreef flugeltje het volgende:
Damn, het begint hier weer een lekkere pot benauwd te worden. Net effe gestofzuigd en het zweet liep zo over m'n bolleke... Je zou verwachten dat er dus wel weer iets van onweer voorbij zou komen.
mooie foto'squote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier vanochtend ookal. Nu een klein buitje. Zoals er ondertussen al wel meerdere zijn.
Wat foto's van het eind van de nacht. Gemaakt vanuit me slaapkamerraam. Dus soms wat bewogen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet niet welke boom daar stond, maar die heeft het flink te verduren gehadquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier vanochtend ookal. Nu een klein buitje. Zoals er ondertussen al wel meerdere zijn.
Wat foto's van het eind van de nacht. Gemaakt vanuit me slaapkamerraam. Dus soms wat bewogen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bliksem sloeg de top in, dus ik kan moeilijk een foto maken.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:54 schreef garnage-patrick het volgende:
boomfoto?
maar dan shake je hem wel ff!
gelukkig zei je goede en gezonde verstand dat je bij die boom wegmoest! well done!
Jah, 't barst hier van de Tripodsquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:22 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
mooie foto's
Lijkt wel op de bliksem scene uit war of the world!
Zijn er nog robots uit de grond gekropen?
Gedaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:32 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Anders doe je ze ff groter maken ipv 75x75 oid.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Lekkere donkere wolkiesquote:
Mooiquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik woon in Ens. Niet in Enschedequote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:46 schreef Logician het volgende:
[..]waar in enschede woon je? (tenminste als je daar woont, lijkt er nl wel op, ik had hetzelfde uitzicht ieg
)
Het was een mooie bui vannacht trouwens![]()
Heb heerlijk vanuit bed met de ramen open liggen genieten hier
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:53 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik woon in Ens. Niet in Enschede. Je weet wel, Noordoostpolder? Noordelijke polder van Flevoland? Google (earth) het maar anders
.
En als ik het zelfde uitzicht heb als u, zou ik bij u wonen. Oké, ik had je buurjongen kunnen zijn. Maar dat ben ik niet, dacht ik zo.
In Zwolle zat je nog goed jaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:30 schreef Thunderbowl het volgende:
ik was gisteren een spelletje aan het doen zie ik ineens een mega lichtshow uit mijn raam,
dus ik ben naar beneden gegaan en kwam meteen in actie.
Eerste reactie, fiets op en doorrijden naar de spoorbrug in zwolle..
en daar kwam ik 2 mensjes tegen waar we de rest van de aaf lol mee hebben gehad ( en geluk )
Het onweer waar wij het allemaal over hebben had een rijklengte van over de 100km, van Amsterdam tot ver over zwolle heen doorgetrokken naar utrecht.
Ik kwam met het idee om een donker stukje aarde uit te zoeken voor de betere fotos en films..
( ik was weer zo stom om dat ding te vergeten, maar een van mijn nu nieuwe vrienden ging er een halen)
we zijn op de fiets richting ijsselcentrale gefiets en eenmaal daar aangekomen, een supermooie plaats ( DIE IK DUS GEHEIM HOU !! LOL)![]()
je kon zover kijken dat de hele lucht gevuld was met lichtshow
maar het kwam niet de ijssel over, we hebben daar gezeten tot dik na middernacht, toen het ineens zonder dat we er snel erg in hadden kwam hij opzetten ( ik hoop dat Leon de filmpjes gaat linken )
recht boven ons hoofd kwam een clusterwolk opzetten ( cumulus nimbostratus ) en het was gewoon creapy om te zien, hoeveel power dat hij had en wel in zon mate dat we maar zijn vertrokken..
na zeker 4 km gesprint te hebben op de fiets, nieuwe plek uitgezocht ( wij idioten kozen voor een boerenlandschap ) maar na nog geen minuut regende het wel zo hard dat we zijn terug gegaan.
de 2 jongens zijn naar huis gegaan en ik ben terug gegaan naar de plek.. en wat je daar zag....
van de ene kant kon je zien dat er een nieuw front in aanbouw was, en de andere kant kon je zien hoe zwolle werd geterroriseerd, en de klappen waren immens, ( gokje rond uur of 3 vanancht )
een vuurbal ( tenminste dat denk ik dat t dat was) schoot van links bovenin ver van zwolle vandaan diagonaal naar beneden heel dicht in de buurt van de kerk van de assendorperstraat
ook de zendmast moest het hevig ontgelden
de volgende keer ( ik hou vandaag de radar heel erg in de gaten ) neem ik de camera ook mee
ik weet zeker dat vandaag ook een van die nachten word zoals gisteren, omdat de vochtigheid zo stijgt en het gewoon te benauwd is voor woorden
volgens de buienradar is zon zelfde front op weg naar zwolle en zou het raakvlak tegen 10 uur aankomen
YES!! eerste filmpje is er al, geniet mensen geniet
onweer film zwolle 2 mei 2008
Vannacht ging het best te keer... daar staat ook nog een vraag over openquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:02 schreef Thunderbowl het volgende:
dank @ i2Them2
@ Frutsel.. van mij mag gisteren in herhaling
Geweldige foto's trouwens hierbovenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:17 schreef Frutsel het volgende:
gisternacht toen ik op buienradar keek zag ik één grote vlek/streep over de lijn Venlo/Eindhoven richting Den Haag trekken.
Echter was er een soort van "arm" uit die bui, die erg smal was, maar die zich vanuit het zuiden helemaal uitstrekte over apeldoorn richting enschede.
Heeft zon smal strookje een aparte naam of is dat dan weer zon rolwolk geweest?
Ik zou er niet te hard op rekenenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:30 schreef Thunderbowl het volgende:
ik weet zeker dat vandaag ook een van die nachten word zoals gisteren
Die paar lullige vlekjes? Sorry, maar het lijkt niet eens op gisteren.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:11 schreef Thunderbowl het volgende:
kijk hier maar eens naar.. zelfde als gisteren..
kans op onweer vandaag
Hoe laat was dat? Heb je radarbeelden oid?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:17 schreef Frutsel het volgende:
gisternacht toen ik op buienradar keek zag ik één grote vlek/streep over de lijn Venlo/Eindhoven richting Den Haag trekken.
Echter was er een soort van "arm" uit die bui, die erg smal was, maar die zich vanuit het zuiden helemaal uitstrekte over apeldoorn richting enschede.
Heeft zon smal strookje een aparte naam of is dat dan weer zon rolwolk geweest?
Idd, 1 klein buitje momenteel met af en toe ene ontlading.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Die paar lullige vlekjes? Sorry, maar het lijkt niet eens op gisteren.
Lijtk nu toch een leuk lijntje te onstaan. Misschien krijg ik er hier ook nog welw at van meequote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:29 schreef Party_P het volgende:
De moesson is hier begonnen, regent nu een kleine 5 a 10min behoorlijk door, net ging het ff zelfs redelijk hard. Het rommelt ook een beetje
Hier = Apeldoorn
Er zit een gat in die wolkquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wees blij dat je er niet onder stond, zag hier(?) laatst nog een filmpje van een boom die door bliksem wordt getroffen:quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:37 schreef Fredo55 het volgende:
Opeens een flits, niet normaal gewoon, en gelijk erachteraan een donder.
Bliksem in de boom getroffen.. de boom waar ik zojuist onder zat.![]()
Ik stond er 50m vandaan, heb er geen foto of filmpje van omdat ik aan de grond genageld stond.
Me hart klopte in me keel, en we zijn naar huis gerend.
Snel alles afgesloten in huis, internet afgesloten, alle stekkers eruit.
Wat de FOCK, da's mijn eigen Hengeloquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:26 schreef Fredo55 het volgende:
Ik kwam deze tegen op Nu.nl:
[ afbeelding ]
Hengeloooooquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:26 schreef Fredo55 het volgende:
Ik kwam deze tegen op Nu.nl:
[ afbeelding ]
deze danquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wees blij dat je er niet onder stond, zag hier(?) laatst nog een filmpje van een boom die door bliksem wordt getroffen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |