Hier in Hoogkarspel (ik kijk naar het zuiden) een hoop lichtflitsen. Volledig windstil en blafwarm. Lijkt niet deze kant op te komen. Of heel traag. Volgens buienradar zou er hier niet eens wolken moeten zijn ... vreemdquote:Op maandag 2 juni 2008 23:10 schreef dimage het volgende:
* dimage meld dat er hier in medemblik precies 3 druppels water zijn gevallen. waar van 2 van mij zelf ( zweet ) even afwachten wat de volgende gaat doen. Die lijkt noordwaarts te kruipen.
Volgens mij hoorde ik die hier ook (Delft).quote:Op maandag 2 juni 2008 23:20 schreef Stephan123 het volgende:
Hele diepe dreun hier (rotterdam) met meerdere flitsne
dat ruikt altijd lekker hequote:
Idd hier ook zoetermeer (Driemanspolder) beetje flitsen en gerommel niks bijzonders.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:15 schreef Kanjer het volgende:
Zoetermeer hier.
Beetje regen , beetje onweer, valt mee.
quote:Op maandag 2 juni 2008 23:27 schreef Sport_Life het volgende:
Het spookt hier ook aardig in Den Haag. Hele tuin is af en toe een paar sec. verlicht.
Hele zware dreun nu om 23:27. 4 flitsen en 3 tellen later dreunt de grond zowat mee!
Uhm, is dit geen onweer dan?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:30 schreef SiGNe het volgende:
In zeist is de wolkbreuk ook aangekomen, het onweer komt nog niet echt over, wel veel flitsen en gerommel.
dan zakt ie in, omdat de bovenlucht en wolkentoppen verwarmd worden. Hierdoor stijgt de warme lucht, anders dan in de nacht niet zo ver meer. Dit geldt voor een MCS.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:31 schreef marcel-o het volgende:
dat ding die nu nog in Duitsland zit komt wel deze kant op.
denk pas morgen ochtend, met de zon er bovenop, wordt wat dan
belt mn vriendin net op, of ik ff naar station wil fietsen om d'r op te halen.. kutweer.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:30 schreef WRNL het volgende:
[..]. Wat een beetje onweer de mensen gelukkig kan maken he
Fietsen nog welquote:Op maandag 2 juni 2008 23:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
belt mn vriendin net op, of ik ff naar station wil fietsen om d'r op te halen.. kutweer.
Laten we het hopen, waar woon je? Hier in Hellevoet begint het weer te druppelen en komen er weer flitsen te voorschijn.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:34 schreef marcel-o het volgende:
t is nu doodstil buiten.
geen zuchtje wind, geen drup regen.
in de verte flitsende wolken..
Stilte voor de,,,?
ehmquote:
Heb hier geen autoquote:Op maandag 2 juni 2008 23:34 schreef WRNL het volgende:
[..]
Fietsen nog wel.
Ga lekker met de autoVeiliger ook.
Ijsselmondequote:Op maandag 2 juni 2008 23:35 schreef WRNL het volgende:
[..]
Laten we het hopen, waar woon je? Hier in Hellevoet begint het weer te druppelen en komen er weer flitsen te voorschijn.
Succes dan maar. En be careful.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heb hier geen auto. Pak de tram wel
Dit toch?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:37 schreef kepler het volgende:
ook zag ik volgens mij een Shelf overkomen in Delft, maar was te donker om het goed te zien...
quote:
Is dat niet terug te vinden? Wellicht dat het er echt een was.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:41 schreef kepler het volgende:
[..]Ja zoiets, maar dan in het donker
Het enige wat ik kon zien was een scherpe omranding van de bewolking, geen idee of het ook echt een shelf was. Begon wel opeens te waaien, dus het lijkt er wel op
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde, toch?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een shelf en een rolwolk?
Okquote:Op maandag 2 juni 2008 23:45 schreef WRNL het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde, toch?
toch is t wel aardigquote:Op maandag 2 juni 2008 23:47 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Uit de losse pols, dus niet helemaal scherp
Net tegen de grens aan bij Duitsland (Kleve enzo, bij Nijmegen) is het nu ook aan de gang. Heb TV via de schotel, dat ligt er nu ff uit. Kwam net wel een flits, toen sprong de TV weer aan, maar na de donder was het beeld weer wegquote:Op maandag 2 juni 2008 23:43 schreef Adelante het volgende:
Arnhem begint nu lekker te ontladen: hagel, regen, flitsen! Onweer komt dichterbij over de grens!
Dat is net allemaal bij mij, komen lekkere roffels voor je aan hoor en mooie kronkel flitsen!quote:Op maandag 2 juni 2008 23:50 schreef Isiolo het volgende:
Ik kijk vanaf Noord Amsterdam over waterland en in de verte Almere.
Met zeer broeierig weer, en compleet wind stille omgeving, doemen de felle flitsen op.
Pakt een koud biertje en gaat zo genieten van de opkomende wind en de totale vernietiging
van de stad
En waarom vissen de noordelijke provincies al dagen achter het netquote:Op maandag 2 juni 2008 23:50 schreef VoreG het volgende:
Waarom is er trouwens nu al twee dingen dit noodweer met zo ongelooflijk veel onweer? Heb het nog niet vaak meegemaakt dat de lucht continu verlicht was door het onweer.
Veel cloud-cloud en weinig cloud-ground idd. Geeft niet, kan ook mooi zijn.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is net allemaal bij mij, komen lekkere roffels voor je aan hoor en mooie kronkel flitsen!
Tis erg mooi rustig onweer welbedoel het gaat wel tekeer maar zit erg hoog ofzo ?
zullen we er maar een horizontale wolk van maken?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:51 schreef Hi_flyer het volgende:
Rolwolk en shelf is NIET hetzelfde. Een shelf kan worden voorafgegaan door een rolwolk. Dat is een verticale cilindervormige wolk met een omhoogdraaiende beweging.
Een shelf is een gladde massieve wolkenmuur met duidelijke laging er in, het lijkt op, juist, een aantal boekenplanken boven elkaar.
Kheb maar een paar CG gezien inderdaad, maar wel eentje die een rondje maakte halverwege de bliksemquote:Op maandag 2 juni 2008 23:54 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Veel cloud-cloud en weinig cloud-ground idd. Geeft niet, kan ook mooi zijn.
Zit hier in Noord maar nog niks gehoord. Alleen maar weerlichten en weerlichten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:07 schreef Karrs het volgende:
In Amsterdamned heb ik net de eerste donder gehoord na de hele avond weerlicht vanuit het zuiden... Buienradar geeft aan dat we over ongeveer een uur de volle laag krijgen
Die hoorden wij hier thuis (Den Hoorn ZH) ook inderdaad. Was redelijk close. En dit zijn de momenten waarop ik de stekkers van m'n waardevolle apparatuur eruit trek.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:20 schreef Schuifpui het volgende:
Harde klap in Delft net.Terwijl het juist voorbij leek, was ook redelijk dichtbij.
Wel zeik en zeik nat geregend, eerst met voetbal, en later op de terugweg.
Heel close, ik zit praktisch tegen den hoorn aan.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:24 schreef SyClooS het volgende:
[..]
Die hoorden wij hier thuis (Den Hoorn ZH) ook inderdaad. Was redelijk close. En dit zijn de momenten waarop ik de stekkers van m'n waardevolle apparatuur eruit trek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |