Hier vanuit de polder is het ook al een paar uur te zien. Buienradar kloptquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:34 schreef WEST het volgende:
Ik stond net een peukje te roken toen ik in de lucht keek zag ik allemaal vage flitsen richting het zuiden zijn meer flitsen. Vaag want ik schat nog wel volgens buienradar dat de onweer ter hoogte van utrecht is. Of er moet wat meer richting het noorden zijn wat niet op buienradar aangegeven staat.
Moet dat nog zien gebeuren. Lijkt weinig vordering in te zitten. Al laat GFS dat ook pas later vannacht gebeuren.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:23 schreef Oom_Agent het volgende:
Flink onweer in Nijmegen. In mijn tuin regent het en aan de voorzijde is het droog en dat was zo'n 5 minuten aan de gang. Echt super ongelooflijk maar de rand van die buien zig zagt steeds over Nijmegen.
Het leuke is dat deze buienlijn verbinding zoekt met het complex over de Eifel in Duitsland. Dus we hebben nog een flitsend nachtje te gaan.
Apeldoorn zit wel goedquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:41 schreef Party_P het volgende:
TJeem al 1,5uur lang trekt onweer vlak langs apeldoorn, wat een heftig schouwspel zeg, flitst constant door en er komen steeds nieuwe cellen bij,die steeds noordelijker ontstaan...oftewel: steeds grotere kansen dat het hier in Apeldoorn straks ook tekeer zal gaan.
Je mist echt wat heftigs joh, hele avondal aan de rand van Apeldoorn en over een kwartier gaat het er vol over heen. ik ga de camera zo pakkenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:43 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Apeldoorn zit wel goed. Of het nog tot hier komt weer ik niet. Maar ik hoop 't
. Nu hier nog dik 20 graden, vochtig en benauwd.
Wrijf het er nog maar lekker inquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
Je mist echt wat heftigs joh, hele avondal aan de rand van Apeldoorn en over een kwartier gaat het er vol over heen. ik ga de camera zo pakken
Hier in Zeist is het redelijk uitgedonderd, alleen in de verte hoor ik nog wat.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:34 schreef WEST het volgende:
Ik stond net een peukje te roken toen ik in de lucht keek zag ik allemaal vage flitsen richting het zuiden zijn meer flitsen. Vaag want ik schat nog wel volgens buienradar dat de onweer ter hoogte van utrecht is. Of er moet wat meer richting het noorden zijn wat niet op buienradar aangegeven staat.
Quote uit Wat de fuck gebeurt er qua weer, dit is gewoon eng...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:05 schreef guitarist.nl het volgende:
Hier ook, echt vet eng. Ik zie richting het zuiden ver boven de horizon bijna elke 2 seconden wel een flits. Soms uit dezelfde richting soms niet.
Helemaal geen gedonder verder ofzo. Best eng als je 't mij vraagd!
Net een inslag vlak waarbij ik woon ( ook Apeldoorn ), tot 3x toe leek het wel. Ik voelde de grond trillen!quote:
3072px × 2048px vond je handig?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:06 schreef Heinekenfreak het volgende:
Hier ook maar een fototje vanuit Zoetermeer. Genomen vanaf mijn balkonnetje in Palenstein
[ afbeelding ]
De hond nog niet gehoord, t zal dus wel meevallen (quote uit ander topic)quote:Ik ga medelijden krijgen met de hond, die is er als de dood voor![]()
![]()
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
3072px × 2048px vond je handig?
[edit] oh, foto is weg.. wel mooie foto trouwens
volgens buitenradar zou ik vanaf m'n balkon (op zuid-oost) ook onweer aan moeten zien komen, maar ik zie nog niks..
denk dat het over een half uurtje misschien weer losbarst..
Daar heb je ook trainingen voor trouwens, ook handig met oud&nieuw en het is ook wel een geruststelling als je weet dat je hond er niet panisch van wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De hond nog niet gehoord, t zal dus wel meevallen (quote uit ander topic)
Verantwoordelijke is de bui die, volgens mij, op Nederland afkomt.quote:Doden door noodweer in Duitsland
Uitgegeven: 2 juni 2008 23:39
JUNGINGEN/HECHINGEN - Door noodweer in de Zuidwestduitse deelstaat Baden-Württemberg is maandag een nog onbekend aantal doden gevallen. Dit heeft de politie laten weten.
Auto's zijn meegesleurd door watermassa's. Er is een crisisstaf gevormd. In Jungingen is de elektriciteit uitgevallen.
Nu.nl
Lijkt het wel op ja, bij Nijmegen komt ook weer wat nieuw spul het land binnen. En dan zal het zo ook wel hier aankomen (Wageningen)quote:Op dinsdag 3 juni 2008 03:02 schreef Frutsel het volgende:
wat voor megavlek komt daar op limburg af zeg![]()
![]()
![]()
Die krijgen echt een pleur water/noodweer volgens mij de komende uren
Ruilen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is een drama, voor de 2de keer is het gewoon niks!! En voor de 2de keer trekt het net langs me! Damn ben gewoon pissig, meer dan 150mm neerslag te kort, en als dit zal moeten worden ingehaald, dan zou 2 onweersbuien van 75mm niet genoeg zijn aangezien 80% in de putten verdwijnen en niet in de grond.
Geluid gistern ook gehoord in Ede.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Gisteren een inslag gezien op een hoogspanningsmast in Tilburg. Naast de knal hoorde je opeens zo'n SF geluid van de kabels die op de schokgolf mee bewegen/zingen.
Best scary omdat die dingen in Loven op ongeveer 1 km afstand staan..... En dan die donder.... (dat klinkt als metal)
hier staat een (utms?) mast op kleine 30/50 meter van me af, ben best benieuwd hoe dat klinkt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Gisteren een inslag gezien op een hoogspanningsmast in Tilburg. Naast de knal hoorde je opeens zo'n SF geluid van de kabels die op de schokgolf mee bewegen/zingen.
Best scary omdat die dingen in Loven op ongeveer 1 km afstand staan..... En dan die donder.... (dat klinkt als metal)
Misschien is dat lijntje wat hier is onstaan nog wel leuk voor jou daar. Als ie dan nog actief is...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
hier staat een (utms?) mast op kleine 30/50 meter van me af, ben best benieuwd hoe dat klinkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |