abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59048650
quote:
Op zondag 1 juni 2008 01:26 schreef Toad het volgende:
Ik overzie de consequenties van het compromis bij de democraten nog niet zo goed. Maar als ik het goed begrijp loopt Clinton iets in, maar nog lang niet genoeg. Ze zal toch wel in de loop van de week stoppen neem ik aan.
Clinton stopt alleen wanneer de kaarten er zo uitzien dat zelf een Florida en Michigan aanpassing naar haar gelieven geen effect zal hebben.
pi_59048708
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.thecarpetbagge(...)5716.html#more-15716

En zo is het. McCain denkt de ervaringsrijke buitenlanddeskundige te zijn. Hij is het niet.
Zolang Amerikanen niet beter weten heeft het weinig effect.
pi_59049491
quote:
Clinton rekent op opsteker op Puerto Rico

Uitgegeven: 1 juni 2008 15:12

WASHINGTON - Overschaduwd door het geharrewar over de omstreden Democratische stemmingen in Florida en Michigan, zijn zondag op Puerto Rico de Democratische voorverkiezingen begonnen.

De stemming op het Caribische eiland wordt waarschijnlijk gewonnen door Hillary Clinton.

De Democrate leidt volgens een peiling met 55 procent, terwijl haar rivaal Barack Obama er zou uitkomen op 42 procent.

Tour

Clinton maakte zaterdag nog een tour over het eiland, dat verbonden is met de Verenigde Staten, die veel weg had van een overwinningsparade.

Maar genoeg heeft zij niet aan de 55 te verdelen gedelegeerden om Obama te passeren.

Theoretische kans

Zij lijkt alleen nog een theoretische kans te hebben presidentskandidaat te worden.

In dat geval moeten partijbonzen, zogenoemde supergedelegeerden, zich massaal achter haar gaan scharen. Die kans lijkt klein.
overwinningsparade... wat een ontzettende domme kutdoos is het toch ook .
pi_59049660
quote:
Wint Barack Obama dus? Niet te snel!

Uitgegeven: 26 mei 2008 09:50
Laatst gewijzigd: 26 mei 2008 09:53

Kan Barack Obama nog verliezen? De volkswijsheid in Nederland is dat de charismatische Obama door zijn aanstekelijke jeugdigheid onverslaanbaar is. De bejaarde McCain lijkt kansloos.

In de VS laaien de anti-Bush sentimenten immers hoog op. De Republikeinse partij doet het in elke opiniepeiling rampzalig slecht.

Amerika slaat op 4 november dus opgewekt linksaf. Toch?

Niet zo snel

Ho, ho niet zo snel! Natuurlijk, Obama is een formidabele kandidaat. Het enthousiasme dat hij onder miljoenen kiezers wekt, doet denken aan de popster-achtige massahysterie rond John F. Kennedy in 1960. De politieke tsunami aan positieve energie (‘I ask you to believe…’) is louterend en ontroerend.

Nooit eerder gaven zo veel kiezers zo veel geld aan een presidentskandidaat (bijna 275 miljoen dollar). In Oregon stond hij voor een mensenmassa van 75 duizend mensen. Hoeveel Nederlandse kiezers staan uren in de zon te wachten en gaan vervolgens uit hun dak wanneer Jan-Peter, Wouter of Mark op een zonnige zaterdagmiddag in Dokkum, Didam of Dedemsvaart een podium beklimt?

Het kan mis gaan voor Obama

Obama geeft ontelbare Amerikanen de hoop dat na de misère van acht jaar Bush (de ‘killing fields’ van Irak, de belabberde economie, de hypotheekcrisis, Amerika’s treurige imago in de wereld) een politieke dageraad gloort. Daarna wordt alles op miraculeuze wijze plotsklaps beter, véél beter!

En toch, en toch; het kan ook mis gaan voor Obama. Want hij is een heel linkse kandidaat in een heel rechts land. Reken maar dat hij dat op zijn brood krijgt de komende maanden.

Zijn boodschap van verandering (‘real change in Washington’(PDF)) is aanstekelijk maar ook verdomd vaag. Hoe juichend is zijn achterban als hij die slogans in de pietepeuterige Washingtonse politiek moet omzetten in inspirerend beleid?

Muur

Obama loopt tegen een muur van financiële blokkades (dank aan Bush voor het gapende begrotingsgat). Ook moet hij zijn hoogdravende belofte op een snel einde aan de oorlog in Irak omvormen tot een geloofwaardige exit-strategie zonder dat dit land stuurloos wegzakt in een bloedige poel van slachtpartijen onder rivaliserende strijdgroepen. Dit zijn netelige onderwerpen die hem in de wedloop naar het Witte Huis lelijk kunnen opbreken.

En geloof me, de collectieve verliefdheid van de media op Obama gaat ook een keer over. Ruim voor 4 november komt er een daverende terugslag. Dat slaat vast een forse deuk in het harnas van de nu bijna onaantastbare Obama.

Vermoeide rollatorklantjes

En McCain dan? Is hij dan zo’n ideale kandidaat? Nee, integendeel. Hij zwemt tegen een steeds sterker wordende Democratische stroom in. Zijn partij doet het onveranderlijk slecht in de peilingen . Amerika wil wel eens wat anders. De artsen van McCain hebben gezegd dat hij hardstikke gezond is. Maar ja, hij is wel bijna 72. Het presidentschap is geen parttime baan voor aankomende 70-plus rollatorklantjes.

Toch zijn Republikeinse analisten niet zonder hoop . Ze rekenen uit wie van de twee de meeste kans heeft. Landelijke peilingen over de race McCain-Obama laten een lichte voorsprong zien voor Obama . Maar doorslaggevend is de uitslag per staat en het aantal kiesmannen dat een kandidaat krijgt. Dan telt ineens zwaar mee dat Obama het tot nu toe niet best doet onder arbeiders (‘the blue collar vote’) en de snel groeiende groep Spaanstalige kiezers.

Vluchten

Vergeet niet dat hij vaak wint maar - zelfs na alle onaardige publiciteit over de belabberde kansen van Hillary – in andere staten gruwelijk verliest (35 procent in Kentucky; 41 procent in West-Virginia!). Obama heeft trouwe fans maar ook veel - even toegewijde - tegenstanders. Miljoenen Democraten vinden hem helemaal niks. Dat kan Obama de eindoverwinning kosten omdat veel kritische Democraten dan naar McCain vluchten.

Het meest waarschijnlijke scenario is een tot de laatste dag bloedstollend spannende race tussen de twee allesbehalve ideale kandidaten.

En het zou niet voor ‘t eerst in de geschiedenis zijn dat een gedoodverfde winnaar op de streep wordt geklopt.

Prettige wedstrijd!
http://www.nu.nl/news/158(...)s_Niet_te_snel!.html
pi_59052221
Ik verwacht ook een spannende race en het zou me niets verbazen dat McCain wint.
  zondag 1 juni 2008 @ 19:02:34 #31
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_59053238
Wat een sneue trol is het ook, die Hitlarry
Haters everywhere but I don't really care.
pi_59053270
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:43 schreef pberends het volgende:
Wint Barack Obama dus? Niet te snel!

Obama loopt tegen een muur van financiële blokkades (dank aan Bush voor het gapende begrotingsgat). Ook moet hij zijn hoogdravende belofte op een snel einde aan de oorlog in Irak omvormen tot een geloofwaardige exit-strategie zonder dat dit land stuurloos wegzakt in een bloedige poel van slachtpartijen onder rivaliserende strijdgroepen. Dit zijn netelige onderwerpen die hem in de wedloop naar het Witte Huis lelijk kunnen opbreken.
Ahha. Dus de puinhopen die Bush en de Republikeinen, gesteund door John McCain, hebben achtergelaten, kunnen nog wel eens een probleem zijn voor Obama's overwinning. Helder, duidelijk.
quote:
En geloof me, de collectieve verliefdheid van de media op Obama gaat ook een keer over. Ruim voor 4 november komt er een daverende terugslag. Dat slaat vast een forse deuk in het harnas van de nu bijna onaantastbare Obama.
Als dat wat de media nu met Obama heeft collectieve verliefdheid is, is het dan gangbangen met allerlei exotische speeltjes wat John McCain en de gevestigde media doen? Oftewel, leuk dat Obama kritischer zal worden bekeken, dat gaan ze met John McCain ook doen. En dat wint die bejaarde oorlogshitser niet.
quote:
Vergeet niet dat hij vaak wint maar - zelfs na alle onaardige publiciteit over de belabberde kansen van Hillary – in andere staten gruwelijk verliest (35 procent in Kentucky; 41 procent in West-Virginia!). Obama heeft trouwe fans maar ook veel - even toegewijde - tegenstanders. Miljoenen Democraten vinden hem helemaal niks. Dat kan Obama de eindoverwinning kosten omdat veel kritische Democraten dan naar McCain vluchten.
Dat is waar. Daarnaast heeft Obama met 41 procent verloren in Colorado, 31 procent in Maine, 28 procent in Alaska, 84% in Utah, 36% in Kansas. Weet je, als alleen maar die collectieve verliefdheid van de media met Obama afgelopen zou zijn, dan hoorde je dit veel vaker...

De opiniestukken van Groenhuijsen vind ik vaak wat teleurstellend en, mja, kortzichtig. Dit is geen uitzondering.

[ Bericht 10% gewijzigd door Monidique op 01-06-2008 19:13:01 ]
  zondag 1 juni 2008 @ 19:35:08 #33
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59053863
Deze column vond ik al wat beter dan de voorgaande; die waren echt bagger.

Delegate projections van Al Giordano:
quote:
Tomorrow in Puerto Rico he will pick up about 24 delegates. And on Tuesday in South Dakota and Montana he will pick up about 17, for a total of +41 more pledged delegates, bringing him to at least 2093 delegates, which means he needs only 25 superdelegates to clinch the nomination
Géén kloon van tvlxd!
pi_59056384
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:04 schreef Monidique het volgende:

[quote]Dat is waar. Daarnaast heeft Obama met 41 procent verloren in Colorado, 31 procent in Maine, 28 procent in Alaska, 84% in Utah, 36% in Kansas. Weet je, als alleen maar die collectieve verliefdheid van de media met Obama afgelopen zou zijn, dan hoorde je dit veel vaker...
Verloren? Obama heeft al die staten gewonnen!

Collectieve verliefdheid? Men heeft gekeken naar hoeveel van berichten op de media negatief waren of niet en men kwam bij Clinton op 72% positief en bij Obama 70% positief en toen kwam Clinton met het "jullie zijn zo aardig voor Obama" verhaal waarna de 70% van Obama nog verder weg kelderde.
  zondag 1 juni 2008 @ 21:37:51 #35
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59056484
Opkomst volgens CNN in Puerto Rico was ongeveer 400.000. Sommigen dachten dat er 1 of misschien zelfs 2 miljoen stemmers zouden zijn.

Maar Clinton lijkt wel dik te winnen, met 70% - 30%.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 1 juni 2008 @ 21:51:45 #36
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59056765
Qua popular vote zou Clinton daarmee 160.000 stemmen meer krijgen. Clinton heeft nu een achterstand van 185.000 als je alle primaries telt (inclusief de caucussen, Florida en Michigan, waarbij ik de uncommited in Michigan voor Obama tel). Tel daar nog een paar duizend stemmen voor Obama bij op via Montana en South Dakota, en Obama zal volgens de meest faire en logische telling nipt de popular vote winnen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_59056908
Het zou mij eigenlijk verbazen als Hillary met meer dan een 65-35 marge zou winnen.
pi_59057493
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:51 schreef Montov het volgende:
Qua popular vote zou Clinton daarmee 160.000 stemmen meer krijgen. Clinton heeft nu een achterstand van 185.000 als je alle primaries telt (inclusief de caucussen, Florida en Michigan, waarbij ik de uncommited in Michigan voor Obama tel). Tel daar nog een paar duizend stemmen voor Obama bij op via Montana en South Dakota, en Obama zal volgens de meest faire en logische telling nipt de popular vote winnen.
Als je de McCain-stemmers die op Clinton stemden niet meetelt zou Clinton sowieso de popular vote verliezen .
  zondag 1 juni 2008 @ 22:35:01 #39
88831 Shreyas
De beste
pi_59057575
quote:
Opkomst volgens CNN in Puerto Rico was ongeveer 400.000. Sommigen dachten dat er 1 of misschien zelfs 2 miljoen stemmers zouden zijn.

Maar Clinton lijkt wel dik te winnen, met 70% - 30%.
Waarom zijn er nogsteeds mensen die op Hillary stemmen?
Zijn Amerikanen nou echt zo dom?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_59057578
op sommige amerikaanse rechtse blogs zijn ze echt panisch van angst voor obama
de gekste dingen worden tevoorschijn getoverd om iedereen bang voor obama te maken.

dat hij de anti-christ is, dat hij de hele blank bevolking aan de ketenen gaat leggen en aan het werk gaat zetten op plantages.
en dat halen ze dan allemaal uit z'n boeken en uitspraken van die dominee en uitspraken van weer anderen die ooit eens met die dominee hebben gesproken.
en dan alles uit z'n context en valse quotes
rare lui zitten er toch tussen
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_59057722
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Waarom zijn er nogsteeds mensen die op Hillary stemmen?
Zijn Amerikanen nou echt zo dom?
Blijkbaar ja. Ze hebben gewoon een hekel aan halve negers .
pi_59058369
Puerto Ricanen zijn geen Amerikanen
pi_59059162
Officieel wel, maar ik vraag me af hoe de gemiddelde Puerto Ricaan (sp?) daarover denkt...
pi_59059181
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:35 schreef Caesu het volgende:
op sommige amerikaanse rechtse blogs zijn ze echt panisch van angst voor obama
de gekste dingen worden tevoorschijn getoverd om iedereen bang voor obama te maken.

dat hij de anti-christ is, dat hij de hele blank bevolking aan de ketenen gaat leggen en aan het werk gaat zetten op plantages.
en dat halen ze dan allemaal uit z'n boeken en uitspraken van die dominee en uitspraken van weer anderen die ooit eens met die dominee hebben gesproken.
en dan alles uit z'n context en valse quotes
rare lui zitten er toch tussen
Een beetje zoals Monidique over Republikeinen dus?
  zondag 1 juni 2008 @ 23:36:18 #45
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_59059222
Waarom verliest Obama nu alweer terwijl hij de kandidaat voor de Democraten zou moeten zijn? Kennelijk hebben de Amerikanen maar weinig vertrouwen in hem.
pi_59059408
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:34 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Een beetje zoals Monidique over Republikeinen dus?
Hallo.

Antwoord: Uhm, nee. Tenzij je een behoorlijk aantal posts van mij kunt laten zien waarin ik alles uit de context haal en met gefabriceerde citaten kom, uit angst voor de Republikeinen, die antichristen zijn en de hele blanke bevolking gaan ketenen en op plantages laten werken.

Laten we wel wezen, er is een kwalitatief verschil, in general, tussen Democraten en Republikeinen op nationaal niveau. Niet ten gunste van die laatste. Dat is slechts waar ik over het algemeen op reageer en op wijs.
pi_59059569
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hallo.

Antwoord: Uhm, nee. Tenzij je een behoorlijk aantal posts van mij kunt laten zien waarin ik alles uit de context haal en met gefabriceerde citaten kom, uit angst voor de Republikeinen, die antichristen zijn en de hele blanke bevolking gaan ketenen en op plantages laten werken.

Laten we wel wezen, er is een kwalitatief verschil, in general, tussen Democraten en Republikeinen op nationaal niveau. Dat is slechts waar ik over het algemeen op reageer en op wijs.
Hmm, dat is allemaal nogal subjectief, maar dat je af en toe wat overdreven van leer trekt tegen McCain is denk ik niet iets dat ik me verbeeld...
pi_59059653
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hmm, dat is allemaal nogal subjectief, maar dat je af en toe wat overdreven van leer trekt tegen McCain is denk ik niet iets dat ik me verbeeld...
Natuurlijk verbeeld je je dat niet. Niet helemaal. Overdrijven is niet per definitie verkeerd. Ik weet niet precies waar je dan op doelt, maar het is niet per se verkeerd. Wanneer ik zeg dat John McCain een bejaarde oorlogshitser is die geen kennis van zaken heeft, bijvoorbeeld, dan overdrijf ik niet. Dat is John McCain, het klopt misschien niet met het beeld dat er van hem heerst, maar dat is dat beeld te verwijten en de beeldverspreiders, niet mij. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat John McCain een ramp (in normale, politieke zin van het woord) voor de wereld én Amerika zal zijn, en zelfs als dat overdreven zou zijn, dan zie ik nog steeds niet hoe mijn posts over Republikeinen lijken op websites van paranoïde rechts-extremisten...
  zondag 1 juni 2008 @ 23:57:37 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_59059696
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:41 schreef pberends het volgende:
Blijkbaar ja. Ze hebben gewoon een hekel aan halve negers .
Ze zien gewoon dat het een extreem-linkse onbenul is.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_59060637
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Officieel wel, maar ik vraag me af hoe de gemiddelde Puerto Ricaan (sp?) daarover denkt...
Puerto Ricanen zijn Amerikaanse burgers op dezelfde manier dat de Antillen en Aruba Nederlands burgers zijn (als in het koninkrijk Nederland). Die mogen ook niet stemmen in Nederland.
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:36 schreef beantherio het volgende:
Waarom verliest Obama nu alweer terwijl hij de kandidaat voor de Democraten zou moeten zijn? Kennelijk hebben de Amerikanen maar weinig vertrouwen in hem.
Hij verliest omdat Clinton in delen van de VS aanhang heeft. In de polls verslaat hij onder Democraten Hillary nu met dikke cijfers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')