abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58961835
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:16 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dat vind ik nog aan de lage kant hoor

Daar gaat het uiteraard niet om of jij het veel of weinig vindt. Het gaat om het consumeer gedrag van de mensen die over het algemeen geen huis kunnen kopen.
Laat die mensen lekker gelukkig zijn met de aankopen die ze wel kunnen doen. Die Femke is blij met haar 650tiger, maar iemand anders die het een stuk minder breed heeft, is misschien netzo blij (al dan niet blijer) met een telefoontje en of met het zoveelste paar schoenen of met misschien nog wel iets veel kleiners.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:58:55 #102
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58961875
Ik bepaal zelf wel hoeveel apparaten ik in mijn huis heb staan en wat ik denk nodig te hebben.
Hou toch op!

Ik wil niet minder! Ik wil geld kunnen spenderen aan dingen die ik leuk vind en waar ik mij prettig bij voel.
Als ik mij prettig voel bij de aanschaf van een LCD van 146cm dan koop ik die! Als ik met de auto naar de AH ga 300 meter verderop omdat ik mij daar op dat moment het best bij voel dan ga ik met de auto!!!
Als ik zin heb in een 60 urige werkweek dan werk ik 60 uur!

Vertel mij AUB niet hoe ik mij leven moet gaan leiden!!! Dat bepaal ik nog altijd zelf!!!!
pi_58962117
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:13 schreef JohnDope het volgende:
Femke Halsema heeft trouwens wel heel erg makkelijk praten wat betreft minder consumeren, want mevrouw heeft een hypotheek van 650.000
Als je in de Randstad een normale gezinswoning wilt hebben in een niet al te asociale buurt dan ben je al gauw 4 ton kwijt.
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:13:15 #104
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58962203
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Als je in de Randstad een normale gezinswoning wilt hebben in een niet al te asociale buurt dan ben je al gauw 4 ton kwijt.
Overdrijven is ook een vak.
Met 230.000 ex kk kom je een heel eind.
pi_58962281
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:13 schreef Revolution-NL het volgende:
Zit je wel in een rijtjeshok met een vierkante meter tuin. Ik kom graag in de Randstad, daar niet van, maar ik overweeg toch sterk om in Twente, Regio Zwolle of Brabant ofzo te gaan wonen als ik naar een eerste huis op zoek ga.
pi_58962350
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Daar gaat het toch allemaal niet om.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:21:04 #107
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58962409
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zit je wel in een rijtjeshok met een vierkante meter tuin. Ik kom graag in de Randstad, daar niet van, maar ik overweeg toch sterk om in Twente, Regio Zwolle of Brabant ofzo te gaan wonen als ik naar een eerste huis op zoek ga.

Daar is amper werk
En mijn sociale leven speelt zich niet af in Twente maar in de randstad.

Dan maar een rijtjeshok. Daar ben ik gelukkiger in dan in een vrijstaande woning zonder sociaal leven.
pi_58962442
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan maar een rijtjeshok. Daar ben ik gelukkiger in dan in een vrijstaande woning zonder sociaal leven.
Inderdaad.

Maargoed het gaat er dus om dat de uberconsumer vertelt dat de mensen met veel minder tot geen geld rustig aan moeten doen met consumeren.
pi_58962611
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Daar is amper werk
En dat is dus absoluut niet waar. Alle regio's die ik opnoem zijn gebieden met een grote dichtheid qua werk, economische activiteit, opleidingsmogelijkheden en voorzieningen.

Mensen die denken dat na Utrecht, Rotterdam of Amsterdam er uitgestrekte weilanden beginnen waarvan een Mongool nog zou zeggen dat de bevolkingsdichtheid laag is.
pi_58962679
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En dat is dus absoluut niet waar. Alle regio's die ik opnoem zijn gebieden met een grote dichtheid qua werk, economie, opleidingsmogelijkheden en voorzieningen.

Mensen die denken dat na Utrecht, Rotterdam of Amsterdam er uitgestrekte weilanden beginnen waarvan een Mongool nog zou zeggen dat de bevolkingsdichtheid laag is.
Dan kan je veel beter gaan emigreren als je toch bij je familie en vrienden uit de buurt gaat wonen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:30:39 #111
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58962688
quote:

[..]

En dat is dus absoluut niet waar. Alle regio's die ik opnoem zijn gebieden met een grote dichtheid qua werk, economie, opleidingsmogelijkheden en voorzieningen.

Kan waar zijn maar mijn 2de punt blijft overeind staan.
pi_58962723
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Kan waar zijn maar mijn 2de punt blijft overeind staan.
Nieuwe vrienden en kennissen zijn toch zo gemaakt, kom kom niet zo vastgeroest.
pi_58962865
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nieuwe vrienden en kennissen zijn toch zo gemaakt, kom kom niet zo vastgeroest.
Echte vriendschappen maak je niet zo maar even 1-2-3.

De enige reden die mij nog hier in Nederland houdt zijn mijn familie en mijn vrienden.
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:41:16 #114
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58963012
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het ging om een andere grens: te weten de grens aan groei van welvaart. Met andere woorden: dat er op zeker moment niet meer welvaart kan komen. Nou, die grens lijkt mij non-exsistent.
Ik denk dat er wel een grens is aan de consumptiemaatschappij. Die grens is namelijk de hoeveelheid goederen die je kunt producren op basis van wat de Aarde ons biedt. Welvaart kun je veel breder trekken en met name vrije tijd is een exponent van welvaart, in de toekomst gaat daar duurzaam leven bij horen. Op basis van gezond en duurzaam leven is er nog veel meer welvaartsgroei mogelijk, op basis van consumptie is er zeker een bovengrens, of je moet een substantieel deel van de bevolking de nek omdraaien.
quote:
En ook bij jou bespeur ik dat de geschiedenislessen het ene oor in en het andere uit zijn gegaan, gelet op het feit dat jij lijkt te denken alsof we tegenwoordig harder werken dan vroeger, terwijl er geen moment in de historie is geweest dat we met zijn allen zo veel vrije tijd hadden als in deze periode. Integendeel!
Leuk dat je er toch weer een persoonlijk tintje aan weet te geven , maar ik ben me volledig bewust van het feit dat we per werkende meer vrije tijd hebben dan voorheen. Dat wil niet zeggen dat we daardoor minder druk zijn overigens. Verder brengt de consumptiemaatschappij ook met zich mee dat er een sociale druk ontstaat om mee te doen in de rat-race, is het niet bij jezelf, dan wel bij vrouw/kinderen. Denk aan de nieuwste game-consoles, mobiele telefoons etc. Deze geestelijke druk, gekoopeld met veel grotere stromen aan informatie die verwerkt moeten worden maken dat je mentaal minder rust hebt dan vroegâh.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de "contacuren" tussen ouders en kinderen in het verleden en nu.
pi_58963068
quote:

[..]

Zit je wel in een rijtjeshok met een vierkante meter tuin.
Met Tokkies als buren.
pi_58963091
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:43 schreef thabit het volgende:

[..]

Met Tokkies als buren.
Wat ben jij toch een walgelijk verwend mannetje. Heb jij trouwens wel eens gezien hoeveel "tokkies" er door de grachtengordel pauperen
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:49:13 #117
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58963226
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:55 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ah, de achteruitgang in de zorg komt door ons harde werken. Is dat ook weer helder.
Zeg ik dat de achteruit gang in de zorg komt omdat je harder werkt? Helemaal niet, met verminderde zorg bedoel ik zorg die mensen thuis op kunnen brengen voor verzorging. Zowel van zichzelf als van familie. Het aantal kinderen en ouderen met mentale en gedragsproblemen neemt hand over hand toe, dat kost ons als samenleving niets zeker?
pi_58963256
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een walgelijk verwend mannetje.
Valt mee hoor, ik heb zelf ook maar een kutflatje van 150k.
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:50:32 #119
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58963262
quote:

[..]

En dat is dus absoluut niet waar. Alle regio's die ik opnoem zijn gebieden met een grote dichtheid qua werk, economische activiteit, opleidingsmogelijkheden en voorzieningen.

Ik vraag me trouwens af of je in die regio's wel leuke woningen kunt vinden voor dat geld. Het is wel makkelijker om een klein eindje van je werk te gaan wonen ivm minder verkeersdruk.

[ Bericht 0% gewijzigd door DivineJester op 28-05-2008 14:13:49 ]
pi_58963700
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Die technologische vooruitgang is niet veroorzaakt door slavenarbeiders, maar door mensen die de tijd en energie hadden om over zaken na te denken.
Verreweg de meeste mensen kun je een leven lang laten nadenken zonder dat er iets bruikbaars uit komt. Dus terecht dat we die gewoon aan het werk zetten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58963785
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:14 schreef JoPiDo het volgende:

De enige manier om te blijven genieten van al dit moois is een oneindige bron van energie, maar die zal hoogst waarschijnlijk niet binnen 100 jaar beschikbaar zijn.
Oneindig is veel gezegd, maar b.v. de zon voldoet aardig aan wat jij bedoelt... We laten momenteel echter een heel groot deel van die energie met rust.

De oplossingen komen er wel.
pi_58963978
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:41 schreef DivineJester het volgende:

Ik denk dat er wel een grens is aan de consumptiemaatschappij. Die grens is namelijk de hoeveelheid goederen die je kunt producren op basis van wat de Aarde ons biedt.
En als je de geschiedenis een beetje volgt, dan zie je dat we steeds meer met steeds minder produceren. En wie zegt dat we ons moeten beperken tot de aarde? Ik kan niet zeggen dat ik een idee heb hoe dat over 100.000 jaar is...
quote:
Welvaart kun je veel breder trekken en met name vrije tijd is een exponent van welvaart, in de toekomst gaat daar duurzaam leven bij horen. Op basis van gezond en duurzaam leven is er nog veel meer welvaartsgroei mogelijk, op basis van consumptie is er zeker een bovengrens, of je moet een substantieel deel van de bevolking de nek omdraaien.
Je haalt welvaart en welzijn door elkaar en nogmaals: we worden steeds slimmer en inventiever. En de aarde heeft nog heel veel te bieden. En niet alleen de aarde.
quote:
Dat wil niet zeggen dat we daardoor minder druk zijn overigens.
Nog niet zo heel lang geleden was je continu bezig met overleven... Ik weet wel heel erg zeker dat we minder druk zijn. Of je moet Goede tijden slechte tijden kijken als bezigheid gaan zien...
quote:
Verder brengt de consumptiemaatschappij ook met zich mee dat er een sociale druk ontstaat om mee te doen in de rat-race, is het niet bij jezelf, dan wel bij vrouw/kinderen. Denk aan de nieuwste game-consoles, mobiele telefoons etc. Deze geestelijke druk, gekoopeld met veel grotere stromen aan informatie die verwerkt moeten worden maken dat je mentaal minder rust hebt dan vroegâh.
Denk jij nu werkelijk dat deze druk sterker is dan de druk van: heb ik morgen voldoende eten voor mijn gezin? Echt?
quote:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de "contacuren" tussen ouders en kinderen in het verleden en nu.
Nu zijn de contacturen veel talrijker. Alleen in de jaren dat de vrouw nog het huishouden deed, terwijl het huishouden in een oogwenk was gedaan was er kortstondig meer tijd voor de kinderen (niet omdat de kinderen dat nodig hadden, maar omdat je als huisvrouw niet de godganse dag met de buurvrouw koffie wil drinken). Omdat de huisvrouwen zich gingen vervelen zijn ze ook maar gaan werken. Tijd over...

Dat is de realiteit.
pi_58964688
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet in Amsterdam, waar mevrouw Halsema woont.
pi_58965074
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:09 schreef Hexagon het volgende:
. Maar die mensen zijn er genoeg. Heel veel ondernemers steken met veel plezier een groot deel van hun leven in hun bedrijf en veel werknemers worden ultiem gelukkig als ze 60 uur per week met hun dingetje bezig kunnen zijn. Zo heb ik een collega die zonder noodzaak thuis gewoon doorwerkt omdat hij van programmeren geen genoeg kan krijgen.

Wat ik echter soms merk is dat dat geidealiseerd wordt waarbij sommige work-a-holics het raar gaan vinden dat er ook mensen zijn die hun carriere niet als ultiem levensdoel zien en gewoon werken om te eten, hun rekeningen te kunnen betalen en je wat leuks te kunnen veroorloven. Ik denk dat Femke daar een beetje tegenwicht aan wil bieden. Laat iedereen vooral voor zichzelf kiezen hoe hij zijn leven wil leiden mbt werk. Met als voorwaarde dat iedereen als het even kan wel zn eigen onderhoud regelt.

.
Precies! Er zijn genoeg begaafde en gedreven mensen die helemaal opgaan in hun werk. Dat is geweldig. Zo worden mooie dingen gecreerd. Ik denk dat ze bij Pixar ook niet om 5 uur naar huis gaan.

De grote fout is echter dat de norm van de uitzondering aan iedereen opgelegd wordt. We zijn niet aleemaal die gepassioneerde balletdanser, die verstrooide uitvinder, die ondernemer die 80 uur per week bezig is met 'leuke projecten'.
pi_58965463
quote:

[..]

Ja heel erg, een rijtjeshuis met tuintje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')