Het topic, wat doe je?quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk is de aarde niet het eerste huis waar de mens is komen te wonen.
Niks gedraai. Er is geen enkele tegenstelling tussen mensen oproepen te werken (de voordelen van werken wat betreft sociale omgang met mensen, ontwikkeling, een doel hebben, regelmaat krijgen etc. zijn allang aangetoond) en daarnaast mensen op te roepen niet puur op werk te focussen maar ook op dingen buiten werk en materiële zaken. Dat jij het zo zwart-wit ziet dat er in jouw wereld geen gebied is tussen niet werken en aandacht voor kinderen en wel werken en je kinderen verwaarlozen is jouw probleem.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:31 schreef Shreyas het volgende:
Femke Halsema is hypocriet. Eerst wil ze zo veel mogelijk vrouwen aan het werk krijgen en kinderopvang zo goed mogelijk regelen, maatregelen waarmee je in feite een consumptiemaatschappij in de hand werkt. Iedereen moet dus veel werken, zodat ze weinig tijd hebben voor gezin en kinderen, die je daardoor wel alles kan geven (materieel), maar nauwelijks aandacht en goede opvoeding (waar we wellicht later ook de vruchten van zullen plukken).
En nu ineens lopen roepen dat het anders moet en minder focussen op werk en consumptie.![]()
Wat een politiek gedraai weer, alleen maar om zetels te winnen in de peilingen
Nee hoor, echt geen tegenstelling te bekennenquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niks gedraai. Er is geen enkele tegenstelling tussen mensen oproepen te werken (de voordelen van werken wat betreft sociale omgang met mensen, ontwikkeling, een doel hebben, regelmaat krijgen etc. zijn allang aangetoond) en daarnaast mensen op te roepen niet puur op werk te focussen maar ook op dingen buiten werk en materiële zaken.
Persoonlijk aanvallen zijn nergens voor nodig.quote:Dat jij het zo zwart-wit ziet dat er in jouw wereld geen gebied is tussen niet werken en aandacht voor kinderen en wel werken en je kinderen verwaarlozen is jouw probleem.
Oproepen tot bezinning lijkt me nogal wat anders dan een verbod, hmm?quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Stel nou dat ik mijn grootste geluk uit een zo groot mogelijke LCD tv haal. Wie ben jij om voor mij te bepalen dat ik dat niet meer mag?
Klopt. Ik volg ook jouw lijn daarin; oproepen is geen probleem zolang er maar geen wetten en regels de kamer in worden geslingerd.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:39 schreef sigme het volgende:
Oproepen tot bezinning lijkt me nogal wat anders dan een verbod, hmm?
Net zoals oproepen tot meer werk, langer werk, harder werk nog altijd geen dwangarbeid is..
Als je van deze stukken weet dan weet je toch ook dat de mens prima in staat is gebleken om vruchtbare gebieden voorgoed naar de tering te helpen door overbelasting?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:57 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ah, we lopen weer 'ns tegen de grenzen van de groei aan. Net als 30 jaar geleden. En net als 200 jaar geleden trouwens. Laat me raden: we hebben nog een jaartje of tien maar dan gaat het echt hopeloos grandioos mis?
Tja heeft GL dat ooit kunnen doen?quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt. Ik volg ook jouw lijn daarin; oproepen is geen probleem zolang er maar geen wetten en regels de kamer in worden geslingerd.
Laat ik voorop stellen dat ik verboden op consumptie / luxe / carriere etc te vuur en te zwaard zou bestrijden, maar het idee dat een politicus geen beleid zou moeten willen maken van idealen vind ik zo mogelijk nog absurder.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt. Ik volg ook jouw lijn daarin; oproepen is geen probleem zolang er maar geen wetten en regels de kamer in worden geslingerd.
Waar is de tegenstelling? Nogmaals: jij lijkt het grijze gebied niet te kunnen zien. Werken betekent niet meteen dat je alles daarbuiten verwaarloost, wat jij lijkt te willen impliceren met je gehamer op een niet-bestaande tegenstelling. Het is prima mogelijk om én te werken én niet je leven om het werken te laten draaien. Daar is geen enkele tegenstelling in. Zo ja mag je die eens goed uitleggen want ik zie hem niet.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee hoor, echt geen tegenstelling te bekennen![]()
[..]
Dus maw: die oproep van Halsema is pure populisme, want niemand die daar naar luistertquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Oproepen tot bezinning lijkt me nogal wat anders dan een verbod, hmm?
Groei van productie door toenemende welvaart...? Dan ben je echt oorzaak en gevolg aan het omdraaien.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:13 schreef DivineJester het volgende:
Dat de productie efficienter wordt klopt, maar de groei van productie door bevolkingsgroei en toenemende welvaart is vele malen groter dan je met een dergelijke efficientie-slag kunt terugwinnen.
Er stond ook niet "op dit moment".quote:Grondstoffen van andere planeten halen kost zo ongelovelijk veel energie op dit moment,
Waar baseer jij dit op?quote:tegen de tijd dat dat een haalbare kaart wordt, én we gaan in dit tempo door met groei van bevolking en consumptie, hebben we de natuurlijke tresholds al overschreden en zijn we op een "point of no return".
Water kun je zuiveren. En er zijn nog genoeg grondstoffen waar we de toepassing in de toekomst nog niet eens kennen...quote:Want we maken namelijk niet alleen de grondstoffen op, ook grondstoffen die we alleen maar gebruiken (zoals bijvoorbeeld water) worden minder beschikbaar door met name vervuiling.
Kennelijk is de druk van overleven bij jou volslagen onbekend...quote:Ja, dat denk ik echt. We werken minder, maar het werk is veel mulit-dimensionaler dan vroeger, consumptie wordt je opgedrongen en brengt soortgelijke stress mee: Kan ik mijn huis/hypotheek, de auto(s), de vakanties wel betalen? Het is op een fundamenteel niveua misschien te zien als minder urgent, maar de druk is er. En niet alleen bij volwassenen overigens, ook de jeugd krijgt hier een tik van mee.
O, jij denkt dat ze dat samen deden met moeders? Laat ik je uit de droom helpen. Lees eens wat over die tijd... En dank vervolgens de Heer op je blote knietjes dat je in deze tijd bent opgegroeid.quote:De realiteit was dat kinderen (met name meisjes) vaak hielpen in het huishouden, dat is ook contact. Niet te vergelijken met het contact van nu waarin je alleen maar leuke dingen moet doen, maar weldegelijk contact waarin een deel van de opvoeding plaatsvindt.
Nee? Ik geloof dat jij niet echt snapt wat populisme is. Populisme heeft niets te maken met of er wel of niet naar een boodschap wordt geluisterd. Maar ik ga er vanuit dat in JohnDOpeland andere betekenissen gelden voor woorden dan in Nederland.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus maw: die oproep van Halsema is pure populisme, want niemand die daar naar luistert
Het is (ongeveer) algemeen bekend dat bij een stijgende welvaart men meer gaat consumeren en er meer productie nodig is. Dat je productie nodig hebt voor welvaartsgorei ontken ik helemaal niet.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Groei van productie door toenemende welvaart...? Dan ben je echt oorzaak en gevolg aan het omdraaien.
De welvaartsgroeispurt van de afgelopen decennia is voor het overgrote deel toe te rekenen aan efficiëntie in productie.
[..]
Als ik kijk naar de eco-systemen die her en der aan het uitvallen zijn, met name de aquatische, dan ie je op veel plekken daar waar moeder natuur voreger nog een zelfrieigende werking had, deze nagenoeg helemaal verdwenen is. Ik zeg hiermee dat ik, met het huidige consumptiepatroon, dat we, voordat het een haalbare kaart wordt om (,assaal) naar een andere planeet te gaan, of massaal grondstoffen te gaan halen, we in veel gebieden op deze planeet over die grens heen zijn gegaan. Herstel is dan alleen tegen zere hoge kosten en moeite misschien mogelijk.quote:Er stond ook niet "op dit moment".
[..]
Waar baseer jij dit op?
[..]
Ik denk dat je de problematiek van watervervuiling onderschat. In Europa is het systeem al niet kostendekkend,. kun je nagaan dat in veel ontwikkelingslanden, waar het gros van de bevolking geboren wordt, dit helemaal niet te behapstukken is. Nieuwe technologien brengen over het algemeen met zich mee daqt er patenten op zitten en dus in eerste instantie veel geld op moeten leveren. Overigens, waarom zou je moeite doen om water te zuiveren als je met dezelfde moeite kunt (proberen te) zorgen dat mensen het in eerste instantie niet vervuilenquote:Water kun je zuiveren. En er zijn nog genoeg grondstoffen waar we de toepassing in de toekomst nog niet eens kennen...
[..]
Niet meer dan bij jou denk ik...quote:Kennelijk is de druk van overleven bij jou volslagen onbekend...
[..]
Volgens mij hielpen vroeger veel kinderen met het gezinsonderhoud, hetzij in het huishouden hetzij met werk. Vooral de meisjes dan in het huishouden. Maar goed, daar gaat het hier natuurlijk niet over, ik vind de discussie over duurzaam gebruik van grondstoffenn en mogelijke toekomstbeelden interessanter...quote:O, jij denkt dat ze dat samen deden met moeders? Laat ik je uit de droom helpen. Lees eens wat over die tijd... En dank vervolgens de Heer op je blote knietjes dat je in deze tijd bent opgegroeid.
Heel leuk. Feitelijk gaat het gewoon erg goed met het milieu, mede doordat we onze welvaart hebben ingezet om het milieu te beschermen.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:59 schreef DivineJester het volgende:
Als ik kijk naar de eco-systemen die her en der aan het uitvallen zijn, met name de aquatische, dan ie je op veel plekken daar waar moeder natuur voreger nog een zelfrieigende werking had, deze nagenoeg helemaal verdwenen is.
Dat mag.quote:Ik denk dat je de problematiek van watervervuiling onderschat.
Ik ben op een haar na failliet geweest, dus ik kan je vertellen dat die druk (wordt ik niet uit mijn huis gezet, heb ik volgende week nog wat te eten) vele malen groter is dan de druk van presteren in deze maatschappij.quote:Niet meer dan bij jou denk ik...
Dat klopt.quote:Volgens mij hielpen vroeger veel kinderen met het gezinsonderhoud, hetzij in het huishouden hetzij met werk. Vooral de meisjes dan in het huishouden.
Duurzame productie is belangrijk. Die kant moeten we ook op denken. Niet hoe het minder kan, maar hoe het minder belastend kan. Want met minder neemt de bevolking geen genoegen. Zeker niet als je mondiaal kijkt, onbegonnen werk.quote:Maar goed, daar gaat het hier natuurlijk niet over, ik vind de discussie over duurzaam gebruik van grondstoffenn en mogelijke toekomstbeelden interessanter...
Dat laatste doe ik ook hoor, ik loop niet te klagen dat we het slecht hebben, in tegendeel. Maar ik denk wel dat er bezinning nodig is om ervoor te zorgen dat we het goede van nu kunnen behouden in de toekomst.
Inderdaad, he-le-maal mee eens!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:37 schreef Hexagon het volgende:
Op zich niet slecht om het eens wat te minderen eigenlijk beschrijft ze ene beetje mijn eigen manier van leven. Ik geef ook niet zoveel om materiele zaken. Al ben ik benieuwd hoe je hier hene moet zonder allerlei economische crises.
Een ding wordt ook vergeten en dat is innovatie. Dat zorgt ook voor meer welvaart en economie zonder dat dat direct meer consumptie hoeft op te leveren. En er zijn natuurlijk ook niet-materiele producten. Als ik bijvoorbeeld een concert geef door in mijn vingers te knippen en te fluiten en mensen betalen ervoor dan heb ik een niet materieel product afgeleverd.
Dat is een misvatting. Hier in Nederland gaat het aardig, hoewel er nog wel het één en ander te verbeteren valt. Zoals in heel West-Europa. Kijk je naar het voormailge Oostblok, dan is de stuatie al veel nijpender, en veel ontwikkelingslanden staan voor een periode met óf enorme milieuschade óf enorme investeringen om dit te voorkomen.quote:Op maandag 2 juni 2008 16:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heel leuk. Feitelijk gaat het gewoon erg goed met het milieu, mede doordat we onze welvaart hebben ingezet om het milieu te beschermen.
[..]
Niets op aan te merken, overigens ben ik het met je eens dat overlevingsdruk zwaarder is dan prestatiedruk, maar ik denk wel dat voor de gemiddelde mens de prestatiedruk behoorlijk veel hoger is dan zo'n dertig jaar geleden én dat je gewoon veel actiever bent, mentaal gezien, door de enorme informatie hoeveelheid die over je uitgestort wordt, met bijbehorende emoties ed.quote:Dat mag.
[..]
Ik ben op een haar na failliet geweest, dus ik kan je vertellen dat die druk (wordt ik niet uit mijn huis gezet, heb ik volgende week nog wat te eten) vele malen groter is dan de druk van presteren in deze maatschappij.
[..]
Dat klopt.
[..]
Dan zijn we het daar over eens, hoewel ik denk dat bij het duurder worden van produkten ook de consumptie wat af zal nemen. Met overheidsdwang zal het je niet lukken.quote:Duurzame productie is belangrijk. Die kant moeten we ook op denken. Niet hoe het minder kan, maar hoe het minder belastend kan. Want met minder neemt de bevolking geen genoegen. Zeker niet als je mondiaal kijkt, onbegonnen werk.
Niet alleen in NL. Gewoon daar waar welvaart is. Immers, zodra er welvaart is, gaat men zich zorgen maken om het milieu (dat is nl. niet zo van belang als je honger hebt...).quote:
Investeringen. En die komen er. Net zoals dat hier is gegaan.quote:Kijk je naar het voormailge Oostblok, dan is de stuatie al veel nijpender, en veel ontwikkelingslanden staan voor een periode met óf enorme milieuschade óf enorme investeringen om dit te voorkomen.
Ach, het zou best kunnen dat in de jaren 60-70 er een dip zat in wat er van de mensen werd gevraagd in ons land. Maar kennelijk zijn we ons gaan vervelen en zijn we op zoek gegaan naar [vul naar believen in].quote:maar ik denk wel dat voor de gemiddelde mens de prestatiedruk behoorlijk veel hoger is dan zo'n dertig jaar geleden én dat je gewoon veel actiever bent, mentaal gezien, door de enorme informatie hoeveelheid die over je uitgestort wordt, met bijbehorende emoties ed.
Precies. Mensen doen toch waar ze zelf zin in hebben.quote:Met overheidsdwang zal het je niet lukken.
Veel plezier daarmee dan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:34 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Minder focus op consumptie vind ik een goed idee...
Groenlinks?quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is er een politieke partij in NL die wil dat de inkomstenbelasting omlaag gaat en de belastingen op consumptie en vervuiling omhoog?
Groenlinks en belasting omlaag.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:14 schreef Metro2005 het volgende:
Groenlinks?
Idd, de wijze van herverdelen verschilt per partij.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:35 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het ging hier niet om cumulatieven, alleen de wijze van belasten.
Zoiets had GroenLinks bij de laatste verkiezingen inderdaad in het programma staan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is er een politieke partij in NL die wil dat de inkomstenbelasting omlaag gaat en de belastingen op consumptie en vervuiling omhoog?
Ach ja, net als met de BPM en de KM-heffing zou ik me ook daar niet echt mee rijk rekenenquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:48 schreef du_ke het volgende:
Zoiets had GroenLinks bij de laatste verkiezingen inderdaad in het programma staan.
Belastingen waarvan je zelf min of meer kan bepalen hoeveel je er aan kwijt bent kunnen best prima werken hoor.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Ach ja, net als met de BPM en de KM-heffing zou ik me ook daar niet echt mee rijk rekenenZodra de overheid eenmaal extra geld binnenkrijgt dan staan ze het echt niet meer af. Dan is het toch wel erg fijn om het te hebben en uit te geven aan nieuwe hobbies.
Want de hogere BTW op luxe goederen is een belasting die mensen nu al aan het denken zet waarvoor ze dat product aan schaffen en waar ze het precies voor nodig hebbenquote:Op donderdag 5 juni 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:
Belastingen waarvan je zelf min of meer kan bepalen hoeveel je er aan kwijt bent kunnen best prima werken hoor.
En zo is het maar net , Femke .quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:51 schreef Emed het volgende:
Toch is Halsema’s toekomstbeeld een ander: minder focus op werk en consumptie. „Verklein de afstand tussen inkomens, bevorder deeltijdwerk, maak flexibele werktijden mogelijk en bewerkstellig dat de zorg beter gewaardeerd wordt.”
Bron: Trouw
Inkomstenbelasting omlaag????????quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoiets had GroenLinks bij de laatste verkiezingen inderdaad in het programma staan.
Oplossing?quote:Op maandag 2 juni 2008 15:59 schreef Herr_Gunter het volgende:
Er wordt niet te veel geconsumeerd, er wordt door te veel mensen geconsumeerd
Alleen bij de staatsloterij en bij tabak / alcohol, Du_kequote:Op donderdag 5 juni 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Belastingen waarvan je zelf min of meer kan bepalen hoeveel je er aan kwijt bent kunnen best prima werken hoor.
Gratis schoolboeken, kinderopvang..quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Ach ja, net als met de BPM en de KM-heffing zou ik me ook daar niet echt mee rijk rekenenZodra de overheid eenmaal extra geld binnenkrijgt dan staan ze het echt niet meer af. Dan is het toch wel erg fijn om het te hebben en uit te geven aan nieuwe hobbies.
Het moet natuurlijk wel een bedrag zijn dat je merkt in je portemonnee.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Want de hogere BTW op luxe goederen is een belasting die mensen nu al aan het denken zet waarvoor ze dat product aan schaffen en waar ze het precies voor nodig hebben
Kwam bij de vorige verkiezingen regelmatig naar voren maar sneeuwde onder het PVV geweld nogal onder natuurlijk.quote:
De vraag is of dat komt doordat mensen gaan nadenken of doordat ze het domweg niet meer kunnen betalenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel een bedrag zijn dat je merkt in je portemonnee.
bv een theoretische verdubbeling of verdrievoudiging van de brandstofaczijns zal zeker voor minder voertuigkilometers zorgen.
Stel dat ze dat zouden doen kun je de haven van Rotterdam gelijk sluiten.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel een bedrag zijn dat je merkt in je portemonnee.
bv een theoretische verdubbeling of verdrievoudiging van de brandstofaczijns zal zeker voor minder voertuigkilometers zorgen.
Daarom moet je ook erg zorgvuldig zijn bij het invoeren van dergelijke kostprijsverhogende belastingen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Stel dat ze dat zouden doen kun je de haven van Rotterdam gelijk sluiten.
Ik snap niet waar vandaan komt dat die milieutaks ook daadwerkelijk aan het milieu besteed moest worden.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Je ziet aan de 18 miljard mileutaks hoe effectief het is en hoe effectief het besteed wordt.
Dat zal die vervuilers leren!
Omdat het voor het mileu geheft wordt wellicht?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:11 schreef Yildiz het volgende:
Ik snap niet waar vandaan komt dat die milieutaks ook daadwerkelijk aan het milieu besteed moest worden.
Het beleid is gewoon bullshit verkopen, de staatskas spekken, eigen salaris verhogen, nog meer bullshit verkopen en daarna een toekomstige baan in Europa of als burgemeeester veilig stellen.quote:Ik dacht dat het beleid jaren geleden ooit was om arbeid minder te belasten en consumptie meer. Dat men dat vervolgens milieutaks noemt en dan de illusie krijgt dat die gelden aan het milieu besteed moet worden is dan wat anders.
Lees politieke correctheid van anderen.....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kwam bij de vorige verkiezingen regelmatig naar voren maar sneeuwde onder het PVV geweld nogal onder natuurlijk.
Het wordt 'geheft' om gedrag dat slecht is voor het milieu te ontmoedigen, Dat is hoe milieutaks het milieu helpt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat het voor het mileu geheft wordt wellicht?![]()
[..]
Je vergeet erbij te vermelden dat dat stimuleren uit andermans portemonnee gebeurt en dat 'verstandig' in deze subjectief is.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:26 schreef du_ke het volgende:
Ja verstandig met hulpmiddelen omgaan stimuleren is echt de grootste ramp die de mensheid ooit is overkomen.
Nee zo snel mogelijk alle makkelijk winbare grondstoffen opmaken is erg verstandig inderdaad, sorryquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:46 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te vermelden dat dat stimuleren uit andermans portemonnee gebeurt en dat 'verstandig' in deze subjectief is.
Je bevestigt mijn stelling.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:11 schreef du_ke het volgende:
Nee zo snel mogelijk alle makkelijk winbare grondstoffen opmaken is erg verstandig inderdaad, sorry.
Kan je dan ook even uitleggen wat er zo verstandig is aan ze snel mogelijk alle makkelijk winbare grondstoffen te verbruiken?quote:
Ik stel niet dat dat verstandig is, ik stel dat 'iets verstandig vinden' subjectief is.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:00 schreef du_ke het volgende:
Kan je dan ook even uitleggen wat er zo verstandig is aan ze snel mogelijk alle makkelijk winbare grondstoffen te verbruiken?
Kan wel ietsje goedkoper hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Als je in de Randstad een normale gezinswoning wilt hebben in een niet al te asociale buurt dan ben je al gauw 4 ton kwijt.
Linkse luchtfietserij van het ergste soort.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:51 schreef Emed het volgende:
GroenLinks-leider Femke Halsema wil af van de consumptiemaatschappij.
Zo een raar idee vind ik het niet, maar dan moet de overheid dit beleid wel consequent doorvoeren. Dat zal niet gebeuren helaas. Als voorbeeld wil ik dan de anti-discriminatie-wetgeving eens goed bekijken. Dit wordt nu alleen toegepast op zaken waar geld een rol speelt. Ik ben benieuwd of vrouwen of allochtonen per se moeten worden voorgetrokken als materiele zaken geen rol meer mogen spelen. Sterker nog: als vrouwen bijvoorbeeld gemiddeld gelukkiger zijn dan mannen, zou dan de overheid echt zo veranderen dat mannen bevoordeeld worden?quote:Op zondag 8 juni 2008 23:08 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Linkse luchtfietserij van het ergste soort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |