abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2008 @ 10:42:34 #1
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58914368
Wat is MMA?
Mixed martial arts (MMA) is een intense gevechtssport waarbij deelnemers verschillende soorten van vechtstijlen gebruiken. De meest gebruikte stijlen zijn jiu-jitsu, boxing, muay thai en wrestling. We kunnen deze gebruikte technieken in twee categorieen plaatsen:

Striking en grappling techniques
Tot de striking technieken behoren onder andere punches, elbows, kicks en knees. Daarnaast kennen we ook de zogenoemde grappling technieken, hiertoe behoren onder andere clinch holds, submission holds en takedowns.

Tegenwoordig is het niet meer genoeg om uit te blinken in 1 van de vele onderdelen van deze snel groeiende sport. Alle top MMA fighters zijn all round en hebben dus verstand van meerdere gevechtssporten. Hieronder worden de verschillende strategieen genoemd die men kan gebruiken tijdens een MMA gevecht.

Sprawl and brawl
Dit is een staande strategie die bestaat uit het effectief gebruiken van striking techniques (brawl) en het vermijden van takedowns (sprawl). De strategie wordt meestal gekozen als men goed is in boxing of muay thai. Heel belangrijk voor de MMA fighters die aan deze vorm de voorkeur geven is dat ze niet alleen goed kunnen boksen maar ook een goede afweer hebben tegen de mogelijke takedowns van tegenstanders.

Clinch fighting
Deze strategie is wat breder dan de voorgaande. Hierbij probeert men de tegenstander vast te houden op een plek zodat deze niet weg kan komen. Terwijl de tegenstander wordt vastgehouden zal men proberen hem door middel van de striking techniques knock-out te slaan of hierdoor op de grond te krijgen. Deze strategie wordt hoofdzakelijk gebruikt door MMA fighters die de kunst van muay thai perfect beheersen.

Ground-and-pound
Bij deze strategie wordt de tegenstander door middel van de zogenaamde takedowns naar de grond gewerkt. Eenmaal op de grond zal men een positie bovenop de tegenstander innemen om hem vervolgens knock-out te slaan. Ook wordt deze strategie wel vaker gebruikt om de tegenstander nadat hij herhaaldelijk geslagen en/of geschopt is in een submission te krijgen.

Submission grappling
Zoals hierboven al een beetje besproken bestaat submission grappling uit het neerhalen van de tegenstander met als doel hem in een submission te krijgen. Na een takedown wordt ook hier meestal een positie bovenop de tegenstander genomen. Er zijn echter genoeg submission grapplers die vanaf de bodem positie naar een submission op zoek zijn.

Lay-and-pray
Deze strategie wordt gezien als de lafste strategie binnen de MMA wereld. Hierbij zal men net zoals bij ground-and-pound of submission grappling de tegenstander naar de grond werken. In tegenstelling tot de twee andere strategieen probeert men de wedstrijd echter niet te winnen door een knock-out of submission maar hoopt men dat de jury de overwinning zal verklaren door de gemaakte takedown(s). Het is dus een strategie die meestal wordt gebruikt door MMA fighters die wel in staat zijn tot een takedown maar het gevecht niet zelf kunnen afmaken.

Wat onderscheidt deze sport nu van straatgevechten of free fights?
In de loop der jaren zijn de regels die gelden binnen de MMA wereld mee geevalueerd.
Het is echter nog steeds niet zo ver dat er universele regels zijn binnen deze tak van sport.
De regels hangen dus af van de organisatie die de gevechten organiseert.
De regels die gehanteerd worden door UFC zijn:

- Geen kopstoten of trappen naar een tegenstander die op de grond ligt
- Geen knieen tegen het hoofd van een tegenstander die op de grond ligt
- Geen ellebogen met de punt naar onderen
- Geen slagen of stoten tegen de wervelkolom of de achterkant van het hoofd
- Geen slagen of stoten tegen de keel of gebied van de lies

Verder is het niet toegestaan om het hekwerk van de kooi vast te pakken.

Een overwinning in een MMA gevecht kan behaald worden in de volgende situaties:
- door Knock-out
- door Submission
- door Judges decision (in dit geval zal de jury bepalen wie de winnaar is)
- door Stoppage (door referee, doktor of mensen in hoek van de deelnemer)

Toch kan het voorkomen dat er geen winnaar is na afloop van het gevecht. In dit geval wordt de wedstrijd als een gelijkspel (draw) afgedaan. De jury is in dit geval van mening dat beide MMA fighters evenveel punten hebben gescoord.

Een gevecht (in de UFC) duurt normaal gesproken 3 rondes van vijf minuten. Tenzij het gaat om een titel gevecht, in dat geval gaat een gevecht over 5 rondes van elk vijf minuten.
Een 3 koppige jury zal een MMA gevecht beoordelen aan de hand van de volgende criteria.

De ronde winnaar krijgt 10 punten, zijn tegenstander 9 punten of minder.
Deze punten worden gebaseerd op de volgende onderdelen:
- agressie
- effectieve striking
- effectieve grappling
- controle die men heeft over de kooi
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De grootste MMA organisatie:

Ultimate Fighting Championship is de grootste MMA organisatie in Amerika, gelegen in Las Vegas, Nevada.
UFC is eigendom van Lorenzo Fertitta en Frank Fertitta III met Dana White als voorzitter die veel expertise met zich meebrengt. Een groot kenmerk van Ultimate Fighting Championship is "The Octagon", een 8-zijdige kooi waarin de zogenaamde bouts (gevechten) worden afgewerkt. Het volgende event dat op de UFC kalender staat is UFC 80, dit is de officiele site UFC 84 [ill will]

Dit zijn de huidige UFC titleholders in hun gewichtsklasse

Lightweight champion:

BJ Penn

Welterweight champion:

George St. Pierre

Middleweight champion:

Anderson Silva

Light Heavyweight champion:

Quinton Jackson

Heavyweight champion:

Randy Couture

Bijgewerkt tot en met 23/05/2008
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kleinere MMA organisaties
Naast UFC zijn er veel organisaties die ook graag aan de top van deze geweldige sport zouden willen staan. Het zal echter afhangen van een heleboel omstandigheden of zij het groot gaan maken in MMA.

Elite XC
EliteXC is een organisatie die door een samenwerkingsverband tussen Pro Elite en Showtime tot stand is gekomen. Naast de al reeds bekende EliteXC events zullen er in 2008 ook meerdere ShoXC events worden gehouden die er hoofdzakelijk voor bedoelt zijn om nieuw talent een kans te geven om door te breken naar de top.

Pro Elite heeft absoluut niet stil gezeten in het afgelopen jaar en heeft hun positie versterkt door diverse overnames van andere MMA organisaties. Eerst werden er drie noord Amerikaanse organisaties opgekocht; King of the Cage, Rumble on the Rock en ICON. Vervolgens namen zij ook nog het Aziatische Spirit MC en het Engelse Cage Rage over.

In maart 2008 werd er bekend gemaakt dat EliteXC een deal heeft gesloten met tv-zender CBS om hun events op uit te gaan zenden. Dit wordt door velen beschouwd als een grote doorbraak om de sport ‘mainstream’ te laten gaan.

Dream
Tekst over Dream

M-1 Global / Adrenaline MMA
Aan het einde van oktober in 2007 kwam er voor vele MMA fans een organisatie vanuit het niets opzetten, M-1 Global was hun naam. Na een controversiele breuk met hun top fighter Fedor Emelianenko volgde er een doorstart voor de organisatie in Amerika die vanaf nu bekend zal zijn onder de naam Adrenaline MMA. Fedor zal wel nog actief zijn voor de organisatie maar is vrij om ook voor andere organisaties uit te komen. Met Monte Cox als president en CEO van de organisatie zien wij MMA liefhebbers hun events met veel plezier tegemoet!

World Extreme Cagefighting
Opgericht in 2001 door Scott Adams en Reed Harris. Wedstrijden warden hoofdzakelijk gehouden in Lemoore, California. Eind 2006 werd WEC overgenomen door UFC maar is tot op de dag van vandaag nog steeds een aparte promotie met zijn eigen gewichtsklassen en MMA fighters. Er zijn wel enkele aanpassingen gedaan door UFC zoals de introductie van een gemodificeerde Octagon. De WEC kooi heeft 5 zijden.

Daarnaast is de IFL het noemen nog waard. Met veel up and coming fighters zetten zijn elke keer weer leuke events in elkaar. IFL onderscheidt zichzelf hoofdzakelijk door een team concept te voeren. Men heeft vooralsnog ook op elke card zo’n drie title fights per keer.

Vergane glorie

PRIDE is in 2007 overgenomen door UFC. De afgelopen maanden zijn enkele top MMA fighters van PRIDE naar UFC overgehaald waaronder; Dan Henderson, Quinton Jackson, Mirco Filipovic, Antonio Rodrigo Nogueira en Wanderlei Silva die vooral bekend zijn geworden van hun tijd in Japan.

Er gaat voor hun echter heel wat veranderen, het zijn de UFC regels (die verschillen van de PRIDE regels) die deze veranderingen al dan niet positief gaan beinvloeden. Duizenden PRIDE fans hadden nog een korte tijd hoop dat er een soort van doorstart voor PRIDE gemaakt zou worden maar niets bleek minder waar. In oktober 2007 kreeg de staf van PRIDE te horen dat hun inzet en aanwezigheid niet langer op prijs werd gesteld. Vanaf dat moment waren de plannen van de UFC duidelijk.

Nieuws sites
Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws binnen de MMA sport is het natuurlijk handig om enkele sites bij de hand te hebben die ons hiervan op de hoogte houden.
Naast nieuws staan er ook veelvuldig geruchten op die de ronde doen.
Pas op met de SPOILERS op deze sites, niets is zo irritant als de uitslagen lezen voordat je de show hebt gezien!!

www.mmahq.com
www.sherdog.com
www.mmajunkie.com
www.mmanews.com
www.mmaweekly.com

Vorige topics:
Pride Fight
PRIDE fight II
Pride Fight III[(of maar gewoon MMA?)
Pride Fight # Four! [ of houden we t nog steeds bij MMA? ]
MMA topic #5 GSP vs Hughes
[Centraal] MMA topic #6 Couture Returns
[Centraal] MMA topic #7 UFC's PRIDE
[Centraal] MMA topic #8 The Biggest Fights of the Summer
[Centraal] MMA topic #9 Its all about respect
[Centraal] MMA topic #10 The Undisputed Champion
[Centraal] MMA topic #11 The Ultimate Knockout
[Centraal] MMA topic #12 Without Fedor & Couture
[Centraal] MMA topic #13 Breaking Point
[Centraal] MMA topic #14 Pride of a Champion
[Centraal] MMA topic #15 Dream
[Centraal] MMA topic #16 Mainstream MMA
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 26 mei 2008 @ 10:53:46 #2
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_58914575
Vanavond eindelijk kijken naar UFC 84.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 26 mei 2008 @ 11:15:35 #3
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
  maandag 26 mei 2008 @ 11:17:30 #4
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_58915164
Ik kijk af en toe wel eens wat MMA op het Extreme Sports channel. Programmaatjes als 'King of the Cage' enzo. Is dat niveau enigszins vergelijkbaar met UFC?
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 26 mei 2008 @ 11:32:32 #5
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58915508
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:17 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik kijk af en toe wel eens wat MMA op het Extreme Sports channel. Programmaatjes als 'King of the Cage' enzo. Is dat niveau enigszins vergelijkbaar met UFC?
Neej dat moet je niet met elkaar gaan vergelijken.. UFC is gewoon het beste wat er op dit moment te vinden is wat mij betreft alhoewel EliteXC en Dream ook vette matches produceren hoor!!

Kijk er gewoon een paar en dan oordeel je zelf
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
pi_58916449
Zo, eindelijk kunnen kijken. Jammer van de spoiler in de Metro, dat is wel het laatste wat je verwacht!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een vette UFC die zeker het kijken waard is!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_58917877
IN DE METRO???!!??!

Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  maandag 26 mei 2008 @ 13:21:45 #8
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_58917941
Ben ik ff blij dat ik het hele event lekker live gekeken heb... had een top stream zonder echte buffer errors...
pi_58918279
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:21 schreef Dacide het volgende:
Ben ik ff blij dat ik het hele event lekker live gekeken heb... had een top stream zonder echte buffer errors...
Ow ja, ik wilde nog zeggen Dacide is de lachende derde, dacht er vannacht nog aan. Hij heeft alle partijen al kunnen zien en niet de hele zondag in de stress gezeten om te wachten op een goede release. Ik heb dus gisteravond een versie te downloaden gezet, vannacht de pc aan laten staan en om 04:00 uur wakker geworden (torrent zat op 65% toen). Vervolgens een uur lang wakker gelegen en besloten de PC uit te zetten, vanochtend om 08:15 uur aangezet en binnen een paar minuten was alles binnen.

Maar goed, 't was het wachten wel waard

@ Dacide:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 26 mei 2008 @ 13:43:29 #10
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_58918436
@Fyodor:
SPOILER
pi_58921874
Gister zo rond 12 uur kwam Omnicron pas met een goeie scene release. Was wel weer zon bagger XWT DVD rip met een resolutie van 1x2 of zo wat een bagger is dat toch. Gelukkig gewacht op scene

Enorm vette show zeg:
SPOILER
  maandag 26 mei 2008 @ 18:57:54 #12
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58924400
UFC 84
SPOILER
en Tito mocht niet deelnemen aan de press conference na afloop Dana wilde hem laten verwijderen van het gebouw!
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Tazmaniac op 26-05-2008 19:11:14 ]
pi_58925406
@ Tazmaniac, over Machida vs. Ortiz (en Wandy):
SPOILER
Ik ben benieuwd wat er morgen voor @#&! commentaar bij die foto van
SPOILER
in de Metro staat

[ Bericht 2% gewijzigd door Fyodor op 26-05-2008 20:19:44 ]
  maandag 26 mei 2008 @ 20:09:51 #14
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58925857
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:45 schreef Fyodor het volgende:
@ Tazmaniac, over Machida vs. Ortiz (en Wandy):
SPOILER
Ik ben benieuwd wat er morgen voor @#&! commentaar bij die foto van
SPOILER
in de Metro staat
Ja daar irriteer ik me ookal bij voorbaat over

over Machida vs. Ortiz
SPOILER
pi_58926787
Hehe ik zag het ook in de Metro..
pi_58930635
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:09 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Ja daar irriteer ik me ookal bij voorbaat over

over Machida vs. Ortiz
SPOILER
SPOILER
  maandag 26 mei 2008 @ 23:40:33 #17
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58930750
Liddell loert ook op counter punches maar dat is totaal wat anders dan Machida doet hoor, maar goed ik dacht al dat vrijwel niemand het met me eens zou zijn wat dat betreft maar het blijft mijn mening
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:07:53 #18
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_58931458
deze jongen is het idd niet met je eens

Machida is mijns inzien een van de best berekende vechters uit het circuit... dit gecombineerd met zijn onorthodoxe standup zorgt voor een topvechter....

maar dat niet al zijn gevechten spetterend zijn om naar te kijken.... dat is een ander verhaal.

Maar als echte mma liefhebber kan ik niet anders dan zijn stijl ontzettend waarderen.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:12:48 #19
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58931579
hoe kan je het nou waarderen als iemand 10minuten lang slechts 5kicks uitdeelt, 5 punches en 1 take down om de ronde te winnen?

naja ik hou erover op we worden het toch niet eens
pi_58932131
In mijn ogen win je een gevecht door zoveel mogelijk schade te berokkenen bij je tegenstander. Althans als het op een beslissing neer komt...Dat is ook een manier om te winnen. Zoveel mogelijk klappen uitdelen en zo min mogelijk ontvangen. Net zoals een KO, submission of TKO een manier van winnen is.
SPOILER
pi_58933004
Tja leuk en spannend: Nee
Slim voor hem?: Ja

Voor mij als kijker vindt ik het dus minder.
SPOILER
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:07:45 #22
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58933039
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:42 schreef Tazmaniac het volgende:
In maart 2008 werd er bekend gemaakt dat EliteXC een deal heeft gesloten met tv-zender CBS om hun events op uit te gaan zenden. Dit wordt door velen beschouwd als een grote doorbraak om de sport ‘mainstream’ te laten gaan.
Aanstaande zaterdag live.

Line up:
http://www.sportsline.com/mmaboxing/headtohead/cbs_exc_53108
Gina Carano - MMA. Geen ruzie mee krijgen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:57:42 #23
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_58935334

een static hier
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:58:29 #24
20925 n00cL30n
pi_58935355
Ik denk dat de mensen ondertussen zo ook al kunnen lezen wie er gewonnen heeft tussen Ortiz en Machida.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:09:26 #25
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_58935555
Wat een bout.

Weinig verrassingen voor mij.
SPOILER
Elite
Tegen TTIP
pi_58937787
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:58 schreef n00cL30n het volgende:
Ik denk dat de mensen ondertussen zo ook al kunnen lezen wie er gewonnen heeft tussen Ortiz en Machida.
De echte fans hebben al lang UFC 84 gezien, uiterlijk maandagavond
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:52:44 #27
20925 n00cL30n
pi_58937853
Heb je ook wel weer een goed punt Fyodor.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:55:00 #28
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_58937890
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:49 schreef Fyodor het volgende:

[..]

De echte fans hebben al lang UFC 84 gezien, uiterlijk maandagavond
mwoah niet mee eens. Ik heb het ook wel eens belachelijk druk met werk. Dan is de scene traag dus zondag kijken gaat niet en dan maandag werken + mogelijk andere verplichtingen is het al snel dinsdag
woensdag mag je er vrij over praten wat mij betreft

Goed: Pulver of Faber, who takes it?
Ik zeg Faber al gaat dit wel echt een supermatch worden volgens mij.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:59:34 #29
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_58937985
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:55 schreef Paxlie het volgende:
Goed: Pulver of Faber, who takes it? [ afbeelding ]
Ik zeg Faber al gaat dit wel echt een supermatch worden volgens mij.
Denk dat Pulver Faber met de grond gelijk maakt.

Wel mooi weekendje. Zaterdag EliteXC en zondag WEC.

Ben ook wel benieuwd of Kimbo Slice er weer een win bij kan meppen.
Elite
Tegen TTIP
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:00:18 #30
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_58938005
Tja moeilijk... Faber is een van de pound for pound betere vechters van deze wereld...
Jens heeft zich in het verleden ook al bewezen... en heeft tonnen ervaring..

Maar een Jens Pulver is ook al eens flink KO gegaan door een newbie destijds (JOE Lauzon)

kan beiden kanten opgaan... kwa conditioning geef ik Pulver de edge.... puur omdat hij er bovengemiddeld op focussed... alleen is hij wel alweer een stuk ouder dan Faber...

Standup/Clinch/Dirty boxing geef ik ook de edge aan Pulver...

Strenght/wrestling/takedowns etc... hier geef ik faber de edge..

zo moeilijk deze... ik denk dat de derde ronde niet gehaald wordt...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:07:27 #31
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_58938135
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:59 schreef Happel het volgende:

[..]

Denk dat Pulver Faber met de grond gelijk maakt.

Wel mooi weekendje. Zaterdag EliteXC en zondag WEC.

Ben ook wel benieuwd of Kimbo Slice er weer een win bij kan meppen.
Doe Kimbo vs Mir of Lesnar en je zal zien dat het puur hype is. Zelfs Thompson zou hem moeten kunnen pakken als hij nadenkt.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:15:36 #32
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58938300
Ik vind Pulver dus echt schitterend maar ik ga toch voor Faber omdat die de overhand in de wrestling game heeft en niet zo'n beetje ook..

Mijn voorspellingen voor EliteXC (dit gaat echt de geschiedenisboeken in hoor met de kijkcijfers)

Kimbo Slice vs. James Thompson
Thompson is denk ik zo stom als een stoeptegel, hij lijkt maar 1 gameplan te hebben.. stand in front of his face and hope I get the KO. Maja goed als je dat bij Kimbo gaat doen dan lig je binnen een minuutje of 3 in lala land (en om ff te reageren op Paxlie.. al zou Thompson een geweldig game plan hebben, ik zie hem dus echt niet van Kimbo winnen)

Robbie Lawler vs. Scott Smith
2nd round KO, Scott Smith heeft echter ook een reele kans om hem te winnen wat mij betreft

Gina Carano vs. Kaitlin Young
Decision victory

Phil Baroni vs. Joey Villasenor
Tja, wat moet je hierover zeggen.. als je een fight van Baroni bekijkt is het altijd maar de vraag
of hij in shape is.. dit is de laatste keer dat ik Phil de kans geef te bewijzen dat hij het echt serieus neemt allemaal. Dit gevecht is echt close trouwens want Villasenor krijgt vaak te weinig credit voor wat ie allemaal al gedaan heeft imo.. 3th round (T)KO

Brett Rogers vs. Jon Murphy
Rogers maakte indruk op me na die snelle KO zege tegen Thompson maja zoals ik al zei.. Thompson is niet de slimste van eht stel. Toch doet Rogers het weer denk ik.. dit keer een 2nd round (T)KO!

Wilson Reis vs. Justin Robbins
Ken ze beide niet maar zo te zien beschikt Reis over 'some serious submission techniques'!
1st round submission

Nick Serra vs. Matt Makowski
Ook hier gaat het er denk ik om dat Serra verweg de beste submission skills heeft en Makowski relatief new to the game is zover ik dat kan zeggen. Ook hier een 1st round submission

Andre Soares vs. Zach Makovsky
Zelfde verhaaltje.. 1st round submission

Scampieri vs. Groves
Beide hebben alleen maar Loses op hun lijstje staan dus ik zou het niet weten.. ken ze voor de rest ook niet dus dit is een pure gok..Scampieri met een 2nd round (T)KO

Jim Bova vs. Chris Liguori
Bova submission mannetje, Liguori vaak verloren op submission.. 1+1=2?

James Jones vs. Calvin Katter
Jones heeft een paar leuke submissions gehad in het verleden.. Katter is all about the fast KO's
Zal een leuke partij worden denk ik!!

Carlos Moreno vs. Carlton Haselrig
Moreno heeft wat meer ervaring zo te zien.. ik zou het niet weten.. gokje op een 1st round KO

En Kimbo een hype.. snap echt niet dat mensen dit vinden
ten eerste kun je dat helemaal niet weten en ten tweede traint ie full time met Bas Rutten die hem echt wel de ground game leert hoor. Of ie nu al Mir kan verslaan.. don't think so maar geef hem ook ff de tijd om zijn weg naar de top te kunnen maken!!

[ Bericht 15% gewijzigd door Tazmaniac op 27-05-2008 12:34:17 ]
pi_58938904
WTF is CroCop thinking?
quote:
On a slow news day, leave it up to the Japanese to give us gold. In an exclusive story, our good friend Caleb Newby of Nokaut.com is reporting one of the oddest news bits in a long while:

"Mirko Cro Cop will face Ralek Gracie, a black belt in brazilian jiu-jitsu, in a special rules grappling match on June 15’s DREAM 4 card in Japan."

Originally slated to face Jerome LeBanner in an MMA-rules fight at DREAM.4, a minor leg injury supposedly pushed the bout back to DREAM.5 on July 20. There is no update on the injury and the exact status of the originally scheduled fight was not addressed. Newby’s report states the LeBanner fight is postponed but does not give a definite date for the fight. Gracie has not fought since July ‘07 against Katsuyori Shibata, last seen as the straight man on the Mayhem Miller Show at DREAM.3.

The match will be fought with ADCC rules for two five-minute rounds but without the points system. This seems to be the only concession given to Cro Cop against the much more technical Gracie. The match must end with a submission or else it will be called a draw.

Cro Cop agreeing to a grappling match with a Gracie sounds like the punchline to some MMA nerd’s poorly-conceived joke. The Croatian heavyweight is notorious for a ground game that is generously called serviceable and Ralek Gracie is typical of his lineage on the mat. This is the equivalent of Michael Jordan playing baseball, Sean Sherk standing up with BJ Penn and me attempting a Dragonforce song on my stepson’s copy of Guitar Hero III. This whole concept is so weird, so utterly Japanese freakshow, it’s almost impossible to come up with a prediction. I’ll go with the +145000 line and pick Cro Cop by donkey punch in the 2nd.

In other news, Bobby Ologun vs Sadaharu Oh and Ju Bu Kyung vs. Firing Squad have also been announced for the event.

Check out more weird, sounds-made-up-but-it-isn’t content on FiveOuncesofPain.com!
http://fiveouncesofpain.c(...)-in-grappling-match/
Ok een striker die met een Gracie gaat 'grappelen'... Ik zeg dat wordt een draw. No way dat CroCop hem submit en ik zie CroCop ook wel genoeg submission defense hebben om niet gesubmit te worden. Easy money, wordt toch wel een draw

Over EliteXC:
Robbie Lawler vs. Scott Smith
Phil Baroni vs. Joey Villasenor --- Geen vertrouwen meer in Baroni
Brett Rogers vs. Jon Murphy --- Moet lukken
Kimbo Slice vs. James Thompson --- Zou het moeten lukken, maar vlak Thompson niet uit tegen Kimbo. Ik zet hier in ieder geval geen geld op in.

Verder denk ik dat Urijah Faber van Pulver wint @ WEC 34.

Bij UFC85 ga ik wel weer wat centjes inzetten en wel op Werdum (tegen Vera) en Hardonk (tegen Neil Wain). Voor Antoni de ideale matchup, net als zijn laatste gevecht. Striker vs. striker. Werdum zie ik via decision of zelfs submission winnen van Vera.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:47:50 #34
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58939037
ff snel over UFC85 he.. ik hoor overal dat het een kut card is maar daar ben ik het niet helemaal mee eens het enige wat ze niet hebben is een vet main event met main event namen, een 'reserve' main event was natuurlijk ook welkom geweest. Voor de rest is die card imo stacked met talent en gaan er een boel vette matches uit voort komen als je de match-ups bekijkt.

Ik begrijp ook dat een main event juist heel belangrijk is maar voor de MMA liefhebber zal dit toch wel een event worden waar ze tevreden om terug kunnen kijken (dat verwacht ik althans)
pi_58942982
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:47 schreef Tazmaniac het volgende:
ff snel over UFC85 he.. ik hoor overal dat het een kut card is maar daar ben ik het niet helemaal mee eens het enige wat ze niet hebben is een vet main event met main event namen, een 'reserve' main event was natuurlijk ook welkom geweest. Voor de rest is die card imo stacked met talent en gaan er een boel vette matches uit voort komen als je de match-ups bekijkt.

Ik begrijp ook dat een main event juist heel belangrijk is maar voor de MMA liefhebber zal dit toch wel een event worden waar ze tevreden om terug kunnen kijken (dat verwacht ik althans)
Helemaal mee eens, ik zag de fightcard en dacht hetzelfde. Er mist alleen een goede mainevent.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:58:09 #36
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_58943429
Main Card

* Rashad Evans vs. James Irvin (Chuck Liddell pulled out with hamstring injury)
* Michael Bisping vs. Chris Leben
* Matt Hughes vs. Thiago Alves
* Brandon Vera vs. Fabricio Werdum
* Marcus Davis vs. Mike Swick
* Nate Marquardt vs. Thales Leites
* Martin Kampmann vs. Jorge Rivera

Undercard

* Ryo Chonan vs. Roan Carneiro
* Luis Cane vs. Jason Lambert
* Thiago Tavares vs. Matt Wiman
* Paul Taylor vs. Jess Laudin
* Antoni Hardonk vs. Neil Wain
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:03:18 #37
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58943574
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:57 schreef Paxlie het volgende:

een static hier
Ik kom uit de K1 hoek en kijk wat verder.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:10:44 #38
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58943718
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:03 schreef static het volgende:

[..]

Ik kom uit de K1 hoek en kijk wat verder.
Welkom

volgende keer Gina niet meer met Kyra verwarren he

@Dacide.. die card klopt voor geen meter mee!

Check 85.ufc.com voor de updates
pi_58944817
Heb trouwens wel enorm zin eigenlijk in UFC 85. Card lijkt me best leuk. Echt zon sleeper card, waar enorm goeie matches uit komen denk ik.

Elite XC lijkt me ook geweldig worden
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:05:32 #40
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_58947117
@Taz... thanks... ik had ff gekeken op uh... geen idee meer wat voor site...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:43:36 #41
20925 n00cL30n
pi_58948102
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:02 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Heb trouwens wel enorm zin eigenlijk in UFC 85. Card lijkt me best leuk. Echt zon sleeper card, waar enorm goeie matches uit komen denk ik.

Elite XC lijkt me ook geweldig worden
In beide gevallen inderdaad heel gaaf. Ben ook zeer benieuwd wat Hardonk gaat doen!
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:36:51 #42
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58967040
Ryo Chonan ookal van de UFC 85 card af

zijn vervanger zal waarschijnlijk Kevin Burns zijn!
pi_58967879
God, dank U wel dat U mij heeft weten te behoeden voor het aanschaffen van een kaartjes voor UFC 85. Ik weet dat ik enkel gelovig ben als het me goed uitkomt, maar even goede vrienden. Hopelijk geniet U net zoveel als ik van DREAM 4 en wellicht ook van de cards voorafgaand. Nogmaals mijn dank is groot. Amen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:16:17 #44
20925 n00cL30n
pi_58967943
Hey Roep,

als hij echt goedgezind was, dan had hij gezorgda dat je bij DREAM4 in het publiek zat.
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:26:01 #45
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58968175
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:16 schreef n00cL30n het volgende:
Hey Roep,

als hij echt goedgezind was, dan had hij gezorgda dat je bij DREAM4 in het publiek zat.
en dan was ik nu de lightheavyweight champion van de UFC
pi_58970985
Jongen, ik zeg het je...ik was gelijk devoot Christen geworden! En maar kruisje lopen slaan de hele dag door

Nee maar er moet een vloek rusten op die Card gewoon...Card is subject due to change...krijgt opeens een hele aparte betekenis..
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:42:01 #47
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_58972126
Hardonk krijgt nieuwe tegenstander...Neil Wain heeft zijn neus gebroken...

next up for Hardonk... Eddie Sanchez..

top.. moet ie kunnen hebben... Eddie is groot en sterk.. maar meer ook niet echt vind ik...

Hardonk op lowkicks.
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:49:58 #48
20925 n00cL30n
pi_58973827
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:26 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

en dan was ik nu de lightheavyweight champion van de UFC
Oef.. .dan had ik nu tegenover Couture of Emelianenko gestaan?
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:59:02 #49
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58974061
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:42 schreef Dacide het volgende:
Hardonk krijgt nieuwe tegenstander...Neil Wain heeft zijn neus gebroken...

next up for Hardonk... Eddie Sanchez..

top.. moet ie kunnen hebben... Eddie is groot en sterk.. maar meer ook niet echt vind ik...

Hardonk op lowkicks.
Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen Sanchez bij KO
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:02:25 #50
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_58974157
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:59 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen Sanchez bij KO
Ben benieuwd.... Eddie heeft een grotere naam dan Hardonk.... maar ik denk serieus dat Hardonk deze gaat pakken.

Ik hoop op gunstige odds.... ff lekker cash op hardonk zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')