Ik mocht naar het hartje luisteren. Dat wist ik helemaal niet. Geen idee wat ze met dat ding ging doen en ineens hoorde ik het hartjequote:Op maandag 26 mei 2008 09:19 schreef Fruppel het volgende:
InderdaadWe zitten allemaal dicht op elkaar! Wat leuk!
Ik heb net gebeld naar de verloskundige en heb een afspraak voor aanstaande donderdag al.
Wat gaan ze zo vroeg eigenlijk doen al? Zal voornamelijk informatie verstrekken zijn denk ik?
Vind het maar spannend, voel me verder nog helemaal niet zwanger!
Ik kon ze gewoon bij de thuiszorg (Icare) ophalen, hadden ze genoeg op voorraadquote:Op maandag 26 mei 2008 08:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mrien kon je de klossen gewoon afhalen of moest je daar eerst voor bellen ofzo
Hier woensdag naar de VK om te kijken of ze gedraaid is, wat tot nu toe nog niet het geval is, voel dr hoofdje nl gewoon nog in mijn maag porren.
En...na vandaag nog 2,5 werken en dan heb ik verlof en hoef ik de rest van het jaar niet meer te werken
quote:Op maandag 26 mei 2008 11:22 schreef Grijs het volgende:
Zo, de uitgerekende datum is voorbijgegaan en wat mij betreft wacht ik nu liever even met bevallen tot zaterdag ofzo (in elk geval na de bruiloft van mijn zusje a.s. vrijdag) en dan liever ook geen gerommel meer, anders durft m'n man mij niet mee te nemen naar Enschede...
Aan de andere kant lijkt me zo snel mogelijk bevallen ook wel prettig, weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Maar goed, ik moet nog even geduld hebben
KD, mag jij morgen al? En Mrien ook al bijna!
Ze trouwt inderdaad in Enschede (daar woont bijna al mijn familie, dus ik kom er (normaal gesproken) regelmatig). Maar het is iets meer dan een uur rijden vanuit Arnhem en als de bevalling daar begint, mag ik van de verloskundigen niet meer naar Arnhem rijden (omdat de voorgaande bevallingen vrij snel verliepen) en zou ik dus in Enschede moeten bevallen. Maar goed, hoe groot is die kans nou...quote:Op maandag 26 mei 2008 11:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]leuk.... gaat ze in Enschede trouwen? Helaas moet ik werken, anders had ik mooi even kunnen gaan kijken.
Die kans is idd niet erg grootquote:Op maandag 26 mei 2008 14:03 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ze trouwt inderdaad in Enschede (daar woont bijna al mijn familie, dus ik kom er (normaal gesproken) regelmatig). Maar het is iets meer dan een uur rijden vanuit Arnhem en als de bevalling daar begint, mag ik van de verloskundigen niet meer naar Arnhem rijden (omdat de voorgaande bevallingen vrij snel verliepen) en zou ik dus in Enschede moeten bevallen. Maar goed, hoe groot is die kans nou...
TARA was ook best moe toen we er eenmaal waren inderdaadquote:Op maandag 26 mei 2008 15:22 schreef Jelief het volgende:
freecell, zelfs als je niet zwanger bent vind ik dat best pittig.
Bedankt voor alle felicitaties!
Heel typisch, ik heb het juist 's avonds, omdat ik dan al de hele dag in de weer benquote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Houden jullie ook meer vocht vast s'morgens?
Als ik opsta heb ik echt van die worstenpootjes die ik amper kan bewegen...en na een half uurtje ofzo word het vanzelf minder.
Hier precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:48 schreef Reinhilde het volgende:
Maar aangezien ik nog best jong ben (26), heb ik besloten om die test niet te doen. De kans op een kindje met Down is niet zo heel groot vanwege mijn leeftijd, en mochten we toch een kindje met Down krijgen is het ook heel erg welkom. Ik heb er dus voor gekozen om het niet te weten.
wij hebben het in het ziekenhuis aan de fertiliteitsarts gevraagd die ons behandelde (of de kans groter is op een Down-kindje als je een 'oudere' -35+- mama bent). Volgens haar is dat niet zo. Het lìjkt zo te zijn omdat er minder oudere moeders zijn, waar dan relatief meer Downkinderen geboren bij worden... maar omdat er méér jongere moeders zijn, worden daar toch echt meer Downkindjes geboren.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:48 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn verloskundige vertelde het ook over de telefoon, over de combinatietest. Maar aangezien ik nog best jong ben (26), heb ik besloten om die test niet te doen. De kans op een kindje met Down is niet zo heel groot vanwege mijn leeftijd, en mochten we toch een kindje met Down krijgen is het ook heel erg welkom. Ik heb er dus voor gekozen om het niet te weten.
quote:Op maandag 26 mei 2008 20:36 schreef LovelyLady het volgende:
Combinatietest is dat ze een echo doen met een nekplooimeting, en bloed afnemen, zodat ze kunnen kijken of je een verhoogde kans heb op een kindje met het down syndroom.
Maar bij je eerste vk bezoekje krijg je daar ook uitleg van en ik heb toen destijds een foldertje meegekregen waarin alles ook nog eens helder werd uitgelegd.
Hier ook nog wat meer info
Beetje googlen, dan kom je nog eens ergens
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:12 schreef Diaan73 het volgende:... afgaand op hoe ik me voel, zou alles goed moeten zijn.. ik heb inmiddels de bijnaam schone slaapster... ben zóó moe en slaap veel.
Ja, dat dachten wij dus ook.. maar volgens ons ziekenhuis is dat dus niet zo. Ik weet het helemaal niet meer. Ik ga er eerlijk gezegd zelf ook vanuit dat je meer kans hebt op een Downkindje als je wat ouder bent, maar goed... ik ben geen arts (ach... en al was ik het wel... er is altijd bij iedereen een kansje...)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:45 schreef cattie het volgende:
Bixister, wat een geweldige foto's!!
Jose81, ik snap je niet helemaal. Omdat er meer zwangeren van onder de 36 zijn dan boven, worden de meeste Down baby's idd uit "jonge" moeders geboren, maar de kans op een Down baby wordt wel (veel) groter naar mate de leeftijd van de zwangere stijgt.
Zie bijvoorbeeld hier en hier.
Ik zit in Groningen bij La Vie (kraneweg), bevalt mij uitstekend! Een vriendin van mij zat ook bij La Vie en was er ook heel tevreden over.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:54 schreef Jore het volgende:
Hebben andere (ex-)Groningers goede ervaringen met een bepaalde praktijk? Ik heb geen zwangeren in mijn omgeving dus ik kan wel een goede tip gebruiken.
Dit dacht ik dus ookquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:56 schreef Noli. het volgende:
Grijs, K3, Daan en Judith gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
Wat een leuke naam.En wat Lois zegt.. FOTOOO'S!
(Heel klein gokje.. Is het een samenstelling van jullie beide namen? Of ben ik nu te brutaal?)
quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:39 schreef Jojogirl het volgende:
Grijs en Bright gefeliciteerd
Dankje miss_sly, ik hoop ook dat het plezier wordt. Ik ben nu wel erg zenuwachtig...quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:59 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, veel plezier met de echo morgenvroeg! Kom je nog even een boontje showen in het andere topic![]()
Van mij? Ik was van plan van het weekend weer eentje te maken. We gaan zowieso prutsen met gips van het weekend is de planningquote:Op donderdag 29 mei 2008 10:32 schreef Reinhilde het volgende:
Fijn dat je weer goed geslapen hebt Llewella, maar waar ik ook erg benieuwd naar ben is een nieuwe buikfoto
Ja, van jouquote:Op donderdag 29 mei 2008 10:50 schreef Llewella het volgende:
Van mij? Ik was van plan van het weekend weer eentje te maken. We gaan zowieso prutsen met gips van het weekend is de planning
quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:04 schreef K3 het volgende:
Foto van Marlien een paar minuten na de geboorte:
[ link | afbeelding ]
Bedankt voor de felicitaties (ook namens Grijs)!
Dat dachten wij nu ook, maar dat bleek idd het dooierzakje te zijn...quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:07 schreef Diaan73 het volgende:
Zow wat een mooie meid zeg![]()
Hier nog even een foto van de echo, niet geweldige kwaliteit maar mooi genoeg denk ik.
[ afbeelding ]
Het rondje boven het kruisje is het dooierzakje waar hij nu voeding uit krijgt.... wij dachten dat dat het hoofdje al was maar dat kan natuurlijk helemaal niet hihi
Jeetje wat een stomme opmerking, natuurlijk wil je ook een 12-weken echo... die is echt zoveel anders dan de 7w 4d echoquote:Op donderdag 29 mei 2008 21:45 schreef Jose81 het volgende:
Ik ben gister bij de verloskundige geweest voor het eerst voor een intake. Dat stelt ook niks voor... Ze zei nog 'je hebt al een echo in het ziekenhuis gehad... dus dan is een eerste echo hier met 10-12 weken niet nodig, tenzij je zelf heel graag wil?' Ik dacht echt 'ja... duh... túúrlijk willen wij wel een echo!'. Ik vond het een beetje rare opmerking in elk geval.![]()
Ik moet nu 9 juni voor een echo... dan ben ik 11w, 3d... Ben heel benieuwd naar het (grote) verschil met 7w 4d!
Ikquote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:40 schreef Reinhilde het volgende:
Sinds ik zwanger ben heb ik trouwens opeens last van puistjes. Ik heb noooooit puistjes, ja 5 per jaar ofzo. Het zal vast en zeker door de hormonen komen, maar wel irritant!Iemand anders ook last van gehad?
Bij de meeste mensen zit de eisprong zo'n 2 weken na die eerste dag en is het babietje dus ook eigenlijk 2 weken jonger.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:25 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dan nog hou je die eerste dag van de menstruatie aan.
Alleen dan kom je tot 40 weken zwangerschap.
Ik had precies hetzelfde, maar ze rekenen toch op die vaste manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |