Heel typisch, ik heb het juist 's avonds, omdat ik dan al de hele dag in de weer benquote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Houden jullie ook meer vocht vast s'morgens?
Als ik opsta heb ik echt van die worstenpootjes die ik amper kan bewegen...en na een half uurtje ofzo word het vanzelf minder.
Hier precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:48 schreef Reinhilde het volgende:
Maar aangezien ik nog best jong ben (26), heb ik besloten om die test niet te doen. De kans op een kindje met Down is niet zo heel groot vanwege mijn leeftijd, en mochten we toch een kindje met Down krijgen is het ook heel erg welkom. Ik heb er dus voor gekozen om het niet te weten.
wij hebben het in het ziekenhuis aan de fertiliteitsarts gevraagd die ons behandelde (of de kans groter is op een Down-kindje als je een 'oudere' -35+- mama bent). Volgens haar is dat niet zo. Het lìjkt zo te zijn omdat er minder oudere moeders zijn, waar dan relatief meer Downkinderen geboren bij worden... maar omdat er méér jongere moeders zijn, worden daar toch echt meer Downkindjes geboren.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:48 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn verloskundige vertelde het ook over de telefoon, over de combinatietest. Maar aangezien ik nog best jong ben (26), heb ik besloten om die test niet te doen. De kans op een kindje met Down is niet zo heel groot vanwege mijn leeftijd, en mochten we toch een kindje met Down krijgen is het ook heel erg welkom. Ik heb er dus voor gekozen om het niet te weten.
quote:Op maandag 26 mei 2008 20:36 schreef LovelyLady het volgende:
Combinatietest is dat ze een echo doen met een nekplooimeting, en bloed afnemen, zodat ze kunnen kijken of je een verhoogde kans heb op een kindje met het down syndroom.
Maar bij je eerste vk bezoekje krijg je daar ook uitleg van en ik heb toen destijds een foldertje meegekregen waarin alles ook nog eens helder werd uitgelegd.
Hier ook nog wat meer info
Beetje googlen, dan kom je nog eens ergens
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:12 schreef Diaan73 het volgende:... afgaand op hoe ik me voel, zou alles goed moeten zijn.. ik heb inmiddels de bijnaam schone slaapster... ben zóó moe en slaap veel.
Ja, dat dachten wij dus ook.. maar volgens ons ziekenhuis is dat dus niet zo. Ik weet het helemaal niet meer. Ik ga er eerlijk gezegd zelf ook vanuit dat je meer kans hebt op een Downkindje als je wat ouder bent, maar goed... ik ben geen arts (ach... en al was ik het wel... er is altijd bij iedereen een kansje...)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:45 schreef cattie het volgende:
Bixister, wat een geweldige foto's!!
Jose81, ik snap je niet helemaal. Omdat er meer zwangeren van onder de 36 zijn dan boven, worden de meeste Down baby's idd uit "jonge" moeders geboren, maar de kans op een Down baby wordt wel (veel) groter naar mate de leeftijd van de zwangere stijgt.
Zie bijvoorbeeld hier en hier.
Ik zit in Groningen bij La Vie (kraneweg), bevalt mij uitstekend! Een vriendin van mij zat ook bij La Vie en was er ook heel tevreden over.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:54 schreef Jore het volgende:
Hebben andere (ex-)Groningers goede ervaringen met een bepaalde praktijk? Ik heb geen zwangeren in mijn omgeving dus ik kan wel een goede tip gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |