Hier staan er een paar, alleen is het niet erg duidelijk wat de desbetreffende homebrew applicaties doen...quote:Op zondag 25 mei 2008 17:08 schreef ruffian het volgende:
Woensdag heb ik zelda + sd kaartje tot mijn beschikking.
Ga het dan direct uitproberen.
Komt er ook nog een overzicht van de applicaties/games die er beschikbaar zijn?
Maar het is niet legaal, dus als bijvoorbeeld je wii stuk is binnen de garantie en je stuurt hem op dan kunnen ze dan moeilijk doen bij het repareren?quote:Op zondag 25 mei 2008 17:06 schreef __Saviour__ het volgende:
het is allemaal volledig software, het lijkt me niet dat je garantie verliest
Hoe kunnen zij het checken als het stuk is?quote:Op zondag 25 mei 2008 17:18 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
Maar het is niet legaal, dus als bijvoorbeeld je wii stuk is binnen de garantie en je stuurt hem op dan kunnen ze dan moeilijk doen bij het repareren?
Mja, weet ik ook maar wat betreft de Wii houd ik het liever schoon, op Windows is dat een ander verhaal maar daar heb ik zelf de controle in, op de Wii is dat anders, ik kan niet ff de hele partitie eraf mikken of een volledige format doen omdat niet al het geheugen toegankelijk is wat op een PC wel het geval is en ik dus alles kan resetten bij noodsituaties (+ dat ik ook alles kan backuppen, wat op de Wii ook niet via reguliere methoden mogelijk is)quote:Op zondag 25 mei 2008 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
zo veel mis kan er niet gaan. Alleen de installatie op zich is nog het 'risicovolste', omdat er daarbij naar het wii flashgeheugen geschreven wordt. Voor de rest draait alles vanaf SD kaart en daarop wordt ook opgeslagen
Cruise.Elroyquote:Op zondag 25 mei 2008 23:04 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Is er sowieso homebrew software voor de wii die maar enigzins nuttig is?
Homebrew
Snes9x werkt toch ook op homebrew? Lijkt mij wel een intressante app!quote:Op maandag 26 mei 2008 04:07 schreef neggix het volgende:
Vandaag ook toevallig begonnen eraan... Tis allemaal gelukt... Maar jah, zijn nog niet echt applicaties waarvan ik zoiets heb, dat wil ik echt hebben.. Heb wel een paar Wii Ware spellen erop gegooid om ff te testen.. Werkt goed......
Als dat massaal gaat gebeuren zal dat twilight lek wel snel gedicht worden.quote:Op maandag 26 mei 2008 00:45 schreef BadBadPresident het volgende:
oh blijkbaar kun je VC spellen van internet downloaden en uploaden naar je wii via deze homebrew dus.. its magiic
Maar eenmaal er op is toch er op?quote:Op maandag 26 mei 2008 08:35 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Als dat massaal gaat gebeuren zal dat twilight lek wel snel gedicht worden.
Ik zit zelf in de industrie, dus jah.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Cruise.Elroy![]()
Weet je eigenlijk wel wat de term Homebrew is?
Ja, maar denk eens aan alle andere goeie programmas zoals Mirc, torrent applicaties etc! Dat zijn ook homebrew (geweest)quote:Op maandag 26 mei 2008 10:54 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ik zit zelf in de industrie, dus jah.
Ik heb het niet zo hoog met homebrew omdat het meestal gewoon kutkwaliteit is, of ports van bestaande emulators. Verder wordt het gebruikt als slecht excuus om illegaal bezig te zijn op consoles.
Absoluut en heel erg geweldige programatuur. Maar daar heb je niets aan op een wii en kan je veel beter netjes maken op een pcquote:Op maandag 26 mei 2008 15:06 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ja, maar denk eens aan alle andere goeie programmas zoals Mirc, torrent applicaties etc! Dat zijn ook homebrew (geweest)
Ik ben een van de devs op het openMSX project de port is al gedaan door een team members. Op dit moment zijn we het al aan het uitbreiden. openMSX draait bovenop WII Linux (GC-linux)quote:Op maandag 26 mei 2008 10:45 schreef xt het volgende:
@Vampier : doe *jij* die port? Join anders #wiidev op EFnet als je met andere devs wilt babbelen.
IRC op een console? Handig!quote:Op maandag 26 mei 2008 15:06 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ja, maar denk eens aan alle andere goeie programmas zoals Mirc, torrent applicaties etc! Dat zijn ook homebrew (geweest)
quote:Op maandag 26 mei 2008 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
wat is daar jammer aan dan? alle homebrew komt in dat formaat, je kunt het zo starten
Dude... Linux werkt allang met USB keyboard. (zoek op google GC-Linux PoC 4.0) maar X zit er voorlopig nog niet in dit in verband met het geheugen dat ge-alloceerd kan worden.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:54 schreef Dutch_Nelson het volgende:
tis wachten op windows XP, en dan via usb een muis en toetsenbord.
Eerst linux natuurlijk maar toch.
Goedkope pc , ^^
Enig idee waar te vinden in Vista?quote:Ga op je computer naar Control Panel > System > Advanced > Environment Variables > System Variables > New. Bij Variable Name vul je WIILOAD in.
Nee... alleen een text interface en wat SDL based programs. (zie de reden boven: geheugen allocatie)quote:Op woensdag 28 mei 2008 07:18 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Vampier je hebt natuurlijk een hele mooie desktop met wiilinux
Goldeneye??? Wow! Als dat gaat werken zou echt gaaf zijn! Dan ga ik 't echt wel installeren.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:10 schreef BadBadPresident het volgende:
Wat mensen nu proberen is om reeds bestaande .wad spellen te "injecteren" met andere nintendo 64 roms om ze speelbaar te krijgen. Dit is al reeds gelukt met super smash bros 64. helaas heeft men goldeneye 64 en perfect alleen nog niet aan de praat gekregen
Als je er geen interesse in hebt moet je het vooral niet gaan gebruikenquote:Op woensdag 28 mei 2008 14:45 schreef Tomasso het volgende:
Wat zijn dingen waarom ik dit zou gaan doen? Noem eens voorbeelden van onwijs toffe programma's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
Enkele dingen moeten op de SD blijven, sommige kan je ook installeren (zoals de spellen) zover ik gezien heb.quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:22 schreef Naamah het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je zo'n SD kaartje alleen nodig hebt voor het installeren? Of heb je het daarna ook nog nodig?
Nee, ik bedoel het serieus. Ik wil me er best aan wagen, maar dan moeten er wel interessante dingen zijn. Er staat een hele OP, maar ik mis nog concrete voorbeelden van must-haves.quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:52 schreef disjfa het volgende:
[..]
Als je er geen interesse in hebt moet je het vooral niet gaan gebruikenWaarom moeite in homebrew steken als je er geen zin in hebt.
Ik hou me zelf ook meer op de pc markt als het om dit soort gekke progjes gaat. Is veel makkelijker te verkrijgen ook nog
Tja maar van degenen die ik ken met een Wii hebben zelda nietquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:03 schreef __Saviour__ het volgende:
of even lenen natuurlijk, het is alleen tijdens installatie nodig. Overigens is kopen natuurlijk zeker geen miskoop, het is een gaaf spel
Dan moeten ze zich schamen!quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:59 schreef TheStar het volgende:
[..]
Tja maar van degenen die ik ken met een Wii hebben zelda niet
spanks!quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:53 schreef __Saviour__ het volgende:
eventuele gamecube memorycards verwijderen
Welke games?quote:Op zondag 1 juni 2008 10:50 schreef TheStar het volgende:
Hmm, ik heb het ook geinstalleerd, maar voor die games heb je zeker een gamecube controller nodig, of werkt het ook op een andere manier?
Werkt dat goed? Je kan er gewoon bv. een 1 TB usb schijf aan vastprakken en dan kan je met HomeBrew die schijf aanroepen? Dat zou wel relaxed zijn. Dan zit je niet aan de 2 gb van sdkaartje vast die de Wii max aankan.quote:
Bij de mediamarkt heb je de oldskool controller die je aan je remote kan hangen (lekker lange afstand) voor 19,95quote:Op zondag 1 juni 2008 18:36 schreef daNpy het volgende:
Of gewoon een USB harddisk
Ik heb HBC vandaag ook geinstalleerd
Installatie ging goed, heb nu Tetris en WiiWhiteboard erop staan. Het eerste werkt niet met de gewone remote's, de tweede vond ik enorm onduidelijk en slecht werken
dat komt allemaal nog wel. er is een begin gemaakt met het aanroepen van opslag-apparaten die op de USB-poort kunnen. Maar op dit moment is voor gebruikers nog geen bruikbare toepassing vanquote:Op zondag 1 juni 2008 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Werkt dat goed? Je kan er gewoon bv. een 1 TB usb schijf aan vastprakken en dan kan je met HomeBrew die schijf aanroepen? Dat zou wel relaxed zijn. Dan zit je niet aan de 2 gb van sdkaartje vast die de Wii max aankan.
Ah okay. Nouja, binnenkort maar even proberen. Heb even lopen rondneuzen op die homebrew wiki en er zitten al leuke dingen tussen, maar het aanroepen van usb hd's zou het wel afmaken, zeker als je daarmee meteen .iso's zou kunnen laden.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:58 schreef __Saviour__ het volgende:
dat komt allemaal nog wel. er is een begin gemaakt met het aanroepen van opslag-apparaten die op de USB-poort kunnen. Maar op dit moment is voor gebruikers nog geen bruikbare toepassing van
Depax ! Kom snel! hij zij modchipquote:Op zondag 1 juni 2008 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ah okay. Nouja, binnenkort maar even proberen. Heb even lopen rondneuzen op die homebrew wiki en er zitten al leuke dingen tussen, maar het aanroepen van usb hd's zou het wel afmaken, zeker als je daarmee meteen .iso's zou kunnen laden.
Scheelt weer een modchipje.
Op wiibrew.org heb je een overzicht van homebrew applicaties en links. Vaak zijn dat alleen .elf bestanden, de benodige xml en icon files haal je van gbatemp.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:50 schreef ruffian het volgende:
Iemand nog een lijstje met wat HB applicaties/games?
Forum staan veel leuke icoontjes in, maar het spel/app is ver te zoeken.
Ja, leuk. Maar het is niet de bedoeling dat we het hier daar over gaan hebben. Hoe je homebrew draaiende krijgt, daar mag je van mij over praten. En over de homebrew. Warez dus niet. Even een reminderquote:Op zondag 1 juni 2008 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ah okay. Nouja, binnenkort maar even proberen. Heb even lopen rondneuzen op die homebrew wiki en er zitten al leuke dingen tussen, maar het aanroepen van usb hd's zou het wel afmaken, zeker als je daarmee meteen .iso's zou kunnen laden.
Scheelt weer een modchipje.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:42 schreef ruffian het volgende:
Iemand nog iets leuks gevonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maargoed daar mag ik het niet over hebben verder
het wachten is op iets wat usb aanroept
Narf!
quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:58 schreef Sickert het volgende:
[..]Zoiets is er toch al? LinkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maargoed daar mag ik het niet over hebben verder
alleen nog geen iso ondersteuning![]()
* Zoekt naar USB drives die verbonden zijn met de Wii.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:36 schreef ruffian het volgende:
[..]
Zoiets is er toch al? Link
alleen nog geen iso ondersteuning
neuh denk ik niet kunnen ze wel tegen piracy wezen maar waarom zijn er wel allerhande emulators en wad installers?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:08 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Jammer voor je dat een groot deel van die wii scene tegen piracy is anders was het er misschien al
quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:58 schreef Sickert het volgende:
[..]Mag wel hoor.. 't Is niet alsof je het auteursrecht schendt door die GBA emulator te gebruiken. Er is ook genoeg homebrew voor de GBA te vinden waar je mee uit de voeten kunt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maargoed daar mag ik het niet over hebben verder
En je weet wat het Nederlandsche wetboek zegt: Dergelijke zaken zijn illegaal, als het doel uitsluitend het spelen van spellen die niet in jouw bezit zijn is. Maar jij kijkt er natuurlijk ook wel een filmpje mee (waarvan het downloaden 100% legaal is in Nederland).Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode. Hetzelfde eigenlijk als je een echt Gamecube spel in de Wii doet dus. Er valt dus een hoop functionaliteit, waaronder dus het hele gebeuren dat het spelen van een Wii-spel mogelijk maakt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:36 schreef ruffian het volgende:
[..]
Zoiets is er toch al? Link
alleen nog geen iso ondersteuning
Feitelijk zou het wel mogelijk moeten zijn om Gamecube spellen te kunnen spelen met de TP-hack. De Wii draait dan immers in Gamecube mode. Maar er zullen wel meer limitaties aan het gebruik van die hack zitten die e.e.a. onmogelijk maken...
Wordt dus eens tijd dat we een Dark_Alex voor de Wii krijgenKunnen we eindelijk van die modchips af.
![]()
Since when?quote:Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode. Hetzelfde eigenlijk als je een echt Gamecube spel in de Wii doet dus. Er valt dus een hoop functionaliteit, waaronder dus het hele gebeuren dat het spelen van een Wii-spel mogelijk maakt.
Feitelijk zou het wel mogelijk moeten zijn om Gamecube spellen te kunnen spelen met de TP-hack. De Wii draait dan immers in Gamecube mode. Maar er zullen wel meer limitaties aan het gebruik van die hack zitten die e.e.a. onmogelijk maken...
Wordt dus eens tijd dat we een Dark_Alex voor de Wii krijgenKunnen we eindelijk van die modchips af.
Dit is nog niet mogelijk met de softmod, modchip hebben we het hier niet overquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:39 schreef shroomer het volgende:
Even iets wat ik me afvraag bij dat hele homebrew gebeuren... Heb ik nog steeds een modchip nodig?
Ik heb geen modchip en zou nu bijvoorbeeld graag smash brothers brawl willen spelen. Ik zag al iets staan van regio vrij.. Als ik dat dan instel en dan brawl brand op een dvdtje kan ik hem dan spelen? (zonder chip)
Pure homebrew vergt geen modchip, daarom is daarover praten hier ook toegestaan. Het stelt je echter op geen enkele manier in staat om backups te spelen. Die controle vindt namelijk hardwarematig plaats door de DVD-drive zelf, daar verandert niks aan. Het regiovrijspelen via homebrew is dan ook enkel bedoeld voor echte schijfjes die je via import gekocht hebtquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:39 schreef shroomer het volgende:
Even iets wat ik me afvraag bij dat hele homebrew gebeuren... Heb ik nog steeds een modchip nodig?
Ik heb geen modchip en zou nu bijvoorbeeld graag smash brothers brawl willen spelen. Ik zag al iets staan van regio vrij.. Als ik dat dan instel en dan brawl brand op een dvdtje kan ik hem dan spelen? (zonder chip)
Ok duidelijk. dank.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Homebrew op Wii is echte Wii-mode homebrew. Volledige toegang tot alle hardware, zoals de extra rekenkracht, Wiimote, SD-slot en USB-poorten.
GC-mode homebrew was al veel langer mogelijk op de Wii, maar dat was weinig interessant omdat het zo beperkt was.
[..]
Pure homebrew vergt geen modchip, daarom is daarover praten hier ook toegestaan. Het stelt je echter op geen enkele manier in staat om backups te spelen. Die controle vindt namelijk hardwarematig plaats door de DVD-drive zelf, daar verandert niks aan. Het regiovrijspelen via homebrew is dan ook enkel bedoeld voor echte schijfjes die je via import gekocht hebt
Maar dit zal toch ooit wel mogelijk zijn?quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Homebrew op Wii is echte Wii-mode homebrew. Volledige toegang tot alle hardware, zoals de extra rekenkracht, Wiimote, SD-slot en USB-poorten.
GC-mode homebrew was al veel langer mogelijk op de Wii, maar dat was weinig interessant omdat het zo beperkt was.
[..]
Pure homebrew vergt geen modchip, daarom is daarover praten hier ook toegestaan. Het stelt je echter op geen enkele manier in staat om backups te spelen. Die controle vindt namelijk hardwarematig plaats door de DVD-drive zelf, daar verandert niks aan. Het regiovrijspelen via homebrew is dan ook enkel bedoeld voor echte schijfjes die je via import gekocht hebt
Start het kanaal en je krijgt een updatemelding, die je dan kunt installerenquote:Changelog:
* you don’t need to eject your memcards anymore
* switched from IOS35 to IOS21, this makes the hbc usable on older firmwares
* improved SD card loading performance (thanks, svpe!)
* improved some translations
* the IP label isn’t cut off anymore
* fixed argv support when loading SD apps
* fixed a minor wiiload issue
* the SD app entries are now sorted alphabetically
* wiimote rumble support
* installer overhaul, it now warns you if your System Menu is too new (future updates)
Werkt perfect.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Vanavond maar eens installeren.
Dit is juist niet het geval, als de code in GameCube mode zou draaien, zou je nooit een channel kunnen installeren op de Wii, aangezien je geen toegang hebt tot de Wii mode hardware (waaronder overigens ook de SD kaart valt).quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:32 schreef l0c4lh0st het volgende:Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode.
moet je hiervoor nog iets speciaal doen voor je deze melding krijgt? want ik heb iets gelezen over homebrew uitproberen door het via je pc te streamen. moet je dit eerst gedaan hebben of niet?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Er is een update voor het homebrewkanaal, versie beta 8
[..]
Start het kanaal en je krijgt een updatemelding, die je dan kunt installeren
Als het goed is krijg je automatisch de melding. Tenminste, als je het rechtsonderin niet uit uit hebt gezet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:26 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
moet je hiervoor nog iets speciaal doen voor je deze melding krijgt? want ik heb iets gelezen over homebrew uitproberen door het via je pc te streamen. moet je dit eerst gedaan hebben of niet?
rechtsonderin zie ik wel 2 icoontjes in het homebrew kanaal. bedoel je die soms?quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:52 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je automatisch de melding. Tenminste, als je het rechtsonderin niet uit uit hebt gezet.
Om homebrew app's op starten moet je naar het homebrewchannel. Daar krijg je géén los kanaal voor. In tegenstelling tot VC games. Of bedoelde je dat niet?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 08:40 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
rechtsonderin zie ik wel 2 icoontjes in het homebrew kanaal. bedoel je die soms?
verder snap ik nog even 1 dingetje niet: ik heb met de WAD installer wat VC games geinstalleerd (hier wil ik verder niet op ingaan aangezien de moderator dat denk ik niet leuk vind) maar de vraag gaat over het feit dat deze gewoon als nieuw kanaal erbij komen. deze kan ik dus openen zonder het homebrew kanaal op te starten. is het zo dat als je andere applicaties dan de WAD installer gebruikt deze wel via het homebrew kanaal moeten worden opgestart?
ja dat is inderdaad wat ik bedoelde. dankjewelquote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:16 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Om homebrew app's op starten moet je naar het homebrewchannel. Daar krijg je géén los kanaal voor. In tegenstelling tot VC games. Of bedoelde je dat niet?
Gewoon verkenner open knallen, werkt ook ideaal!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:48 schreef __Saviour__ het volgende:
die ftp-applicatie lijkt me handig, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Het voldoet nog niet helemaal juist aan het FTP-protocol en sommige clients zijn er dus niet compatible mee. Waaronder FileZilla, wat ik altijd gebruik
Bestandjes: Games,mp3's,Filmsquote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:04 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Nogmaals, wat wil je via FTP overbrengen dan?
Zo hoef je niet steeds dat kaartje eruit te halen als je een nieuwe wad/elf er op wil zetten.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:04 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Nogmaals, wat wil je via FTP overbrengen dan?
Dan kan je ook nog streamenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:23 schreef ruffian het volgende:
[..]
Zo hoef je niet steeds dat kaartje eruit te halen als je een nieuwe wad/elf er op wil zetten.
quote:Wat is homebrew?
Homebrew is niet-commercieële software van thuis-ontwikkelaars. Deze software is niet officieel ondersteund en uitgegeven door Nintendo.
Op huidige games heeft het geen invloed, wat dat betreft kun je de update voorlopig nog negeren. Maar op een bepaald moment komen er spellen uit die wel minimaal 3.3 vereisen. Maar ze vinden er vast wel wat opquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:32 schreef Hot_Baboon het volgende:
als alles wat nu werkt zonder die update ook werkt en er geen nieuwe features uitkomen laat ik de update voor wat het is.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor uw vermaak: Wiibrator!
http://www.wiibrew.org/wiki/Homebrew_apps/Wiibrator
Die had ik al via GlovePie op de pc, inderdaad lachenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor uw vermaak: Wiibrator!
http://www.wiibrew.org/wiki/Homebrew_apps/Wiibrator
quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:50 schreef djkoelkast het volgende:
Hier een heel goed en compleet overzicht van homebrew spul:
http://wiibrew.org/w/index.php?title=Homebrew_apps
Zal vast al wel ergens staan maar beter te vaak dan te weinig.
Ik heb alles overigens op een 4GB kaartje gezet, dit 4GB kaartje werkt iig perfect met alles hier:
[ [url=http://www.popelectronics.nl/images/T/ultron4gb.jpg]afbeelding ]
KLIK[/url]
En dan heb ik deze draadloze Gamecube controllers er bij:
[ [url=http://www.popelectronics.nl/images/T/GAMWII-WCONT20.jpg]afbeelding ]
KLIK[/url]
Gaat als een speer!
Ik zal binnenkort even een SD kaart layout maken met alle apps/emulators erop en alle juiste mappen etc. (natuurlijk zonder de spellen er op), dan is het makkelijk om zo in te stappen
Ik heb het ook niet over illegaal op je wii knallen: als je wii geheugen vol is kun je deze kopieren naar je SD kaart maar wanneer je ze weer wil spelen moet je ze eerst terug naar het wii geheugen kopiëren. (De illegale spellen kopieer je ook niet 1 voor 1 maar allemaal tegelijk met de WAD installer (heb ik ergens gehoordquote:Op donderdag 26 juni 2008 10:20 schreef djkoelkast het volgende:
Met enkel de installatie van het homebrew kanaal ben je 11 blocks kwijt, ik heb het niet over VC spellen illegaal op je Wii knallen(en dat gaat sowieso 1 voor 1 dus zou je aan een 64mb kaart nog genoeg hebben, je kunt VC spellen toch niet van SD spelen dacht ik?)
Homebrew kanaal dus 11 blocks en alle homebrew apps draai je vanaf je SD, dus komt het Wii geheugen ook niet vol te zitten. Door zo'n 4GB kaart kun je er nog eens wat extra op zetten, hele Turbographx spellen van 500mb bijvoorbeeld.
Werkt goed hier. Heb je wel een internet verbinding ?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:48 schreef EvilMarc het volgende:
Iemand ervaring met de homebrew browser?
Ik krijg hem niet werkend
jaquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef arucard het volgende:
[..]
Werkt goed hier. Heb je wel een internet verbinding ?
Het gaat inderdaad baggertraag, maar het is wel handig.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:26 schreef djkoelkast het volgende:
Tof die browser alleen downloaden gaat wel super traag.
Iemand die het al uitgeprobeerd heeft?quote:Een hacker heeft custom firmware voor de Wii gepubliceerd die op een ongemodificeerde console te installeren is. De firmware accepteert gebrande dvd's, wat het spelen van gekopieerde games mogelijk maakt.
Wii logoOp de website van hacker Waninkoko is een aantal programma's verschenen waarmee games voor de Wii gekopieerd en gespeeld kunnen worden, zonder dat de hardware van de console hoeft te worden aangepast. Het belangrijkste onderdeel is de firmware Custom IOS37 rev 02. Die zou een aangepaste versie van het besturingssysteem van de Wii bevatten, die vanaf een sd-kaart te installeren is. Een console die met deze firmware wordt uitgerust, accepteert zonder morren zelfgebrande dvd's. Verder heeft Waninkoko een programma geschreven dat het mogelijk maakt om de inhoud van een Wii-schijfje op een sd-kaart te dumpen. De dumper kan ook overweg met Gamecube-discs.
De hacktools van Waninkoko maken het mogelijk om illegaal gekopieerde games op een maagdelijke Wii af te spelen. Om de software te kunnen installeren is wel de originele IOS37-64-v2070-firmware van Nintendo nodig. Waninkoko meldt in de notities bij de software overigens braaf dat het programma enkel bedoeld is om homebrew-software te kunnen draaien, en niet voor het spelen van illegaal gekopieerde games. Dat laat onverlet dat Nintendo met de release van de hack een gevoelige tik te verwerken krijgt, en het zal interessant zijn om te zien hoe het bedrijf op deze ontwikkelingen reageert.
Bron: Tweakers.net
Dat staat er nu bij op tweakersquote:Update: Er zijn lezers die aangeven dat het met de programma's van Waninkoko niet mogelijk is om gekopieerde games af te spelen. Met de nieuwe IOS zou het alleen mogelijk zijn om gebrande dvd's te spelen en geen iso's van gekopieerde games.
goede zetquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat die custom IOS precies doet: het staat wii-homebrew toe om vanaf DVD te lezen, iets wat eerder nog niet mogelijk was.
Wat echter tegelijkertijd speelt is dat een andere hacker, bushing, bekend maakt dat hij een exploit heeft gevonden die het wél mogelijk maakt om op ongemodde wi's backups te draaien. Hij roept Nintendo op om contact met hem op te nemen zodat de fout hersteld kan worden. Het draait immers allemaal om homebrew, met piraterij willen ze niks te maken hebben
Doen ze echt niet, met homebrew is de hele VC onzin, want je kunt de spellen immers met z'n allen op een SD kaartje knallen. Bovendien werken die in een emulator wel op de juiste snelheid, in tegenstelling tot de VC games (in geval van Sonic).quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:37 schreef Sickert het volgende:
[..]
goede zet
Modchips kun je niet tegengaan dit staat hopelijk wel Homebrew toe wat Nintendo gewoon moet suporten want hierdoor vind ik mn wii ineens stukken leuker
Dat ze maar op schieten ik zou graag films op de Wii willen draaien en twijfel-spellen spelenquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Nintendo probeer het wel tegen te werken, zo hadden ze met firmware 3.3 maatregelen tegen de twilight hack genomen. Maar dat is alweer gekraakt ondertussen.
Bovendien maken de hackers steeds grotere vorderingen. Met de custom IOS-en kunnen ze nu zelfs wijzigingen echt op het systeem zelf aanbrengen. Dus ook eventuele nieuwe tegenmaatregelen van Nintendo zullen uiteindelijk weer gekraakt worden.
Film DVD's afspelen komt er binnenkort aan, als proof-of-concept van de nieuwe DVD-toegang software.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:28 schreef ruffian het volgende:
[..]
Dat ze maar op schieten ik zou graag films op de Wii willen draaien en twijfel-spellen spelen
Op je SD-kaart maak je een map aan \APPSquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef Eerste het volgende:
Heb het net homebrew channel geinstalleert was blij dat het werkte weet alleen nog niet hoe ik programma's moet installeren kan iemand me dat uitleggen( ik wil graag dat homebrew browser programma, daarmee kan je toch alle programma's van het internet halen?)
Is dat niet slecht voor de laser?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Film DVD's afspelen komt er binnenkort aan, als proof-of-concept van de nieuwe DVD-toegang software.
[..]
Heb em wel opgestart een keer, maar heb er niks aan zonder usb toetsenbordquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:59 schreef Second1 het volgende:
Iemand hier die wii linux ( http://wiibrew.org/wiki/Homebrew_apps/Wii_Linux ) al geprobeerd heeft?
Ik heb een standaard pc usb toetsenbord maar die werkt niet op mijn Wiiquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:38 schreef daNpy het volgende:
Pikt ie dat ja?
Een USB toetsenbord is toch zo geregeld?
Echt niet mijn Das Keyboard typt veel te lekkerquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:38 schreef daNpy het volgende:
Pikt ie dat ja?
Een USB toetsenbord is toch zo geregeld?
Hmm das jammer. Zijn er specifieke toetsenbord bekend die wel werken (drivers oidquote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:41 schreef ruffian het volgende:
[..]
Ik heb een standaard pc usb toetsenbord maar die werkt niet op mijn Wii
Moet je hem dan nog ergens instellen?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:42 schreef __Saviour__ het volgende:
gewoon een standaard usb toetsenbord zonder allerlei fratsen (draadloos, allerlei multimediazooi) moet gewoon werken.
neequote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:48 schreef ruffian het volgende:
[..]
Moet je hem dan nog ergens instellen?
Het ligt gewoon aan Guitarfun. Het is iets beter dan de oudere versies, maar nog steeds out of sync en dat is echt retevervelend.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Ben nu even wat Frets on Fire Guitarfun liedjes aan het verzamelen van het Frets on Fire Fanforum, hopende dat die niet zo heel erg out of sync zijn. Er is weinig frusterender dan Guitar Hero Guitarfun songs die out of sync zijn.
netjes!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:08 schreef __Saviour__ het volgende:
libdi is nu uit, wat dus dvd-toegang betekent voor homebrew ook op ongemodde wii's. de nieuwe mplayer kan hier al gebruik van maken en video-dvd's afspelen, alhoewel het nog niet helemaal perfect werkt.
Bij zulke dingen is even afwachten inderdaad altijd het beste. Later zal er ook een nette uninstaller bij geleverd worden (nu moet dan nog handmatig met anytitledeleter) en nu de code vrijgegeven is, ligt de weg open voor alle homebrewontwikkelaars om hiervan gebruik te maken. Dus ongetwijfeld zullen de andere mediaspelers (geexbox bijvoorbeeld) binnenkort ook wel dvd-ondersteuning krijgen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:10 schreef Sickert het volgende:
[..]
netjes!
ik wacht nog op updates voor ik het ga gebruiken
heb wel vandaag quake geinstalleerd
is erg vet om (weer) te spelen
Je moet in ieder geval eerst Zelda Twilight Princess hebben. Zondar dat gaat het (nog) niet lukken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:48 schreef aikidogirl het volgende:
hey iedreen
Ik heb gisteren een wii gaan halen maar nu zou ik deze willen hacken ik weet alleen niet hoe ik dat moet klaarspelen. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
het is echt heel simpel hoorquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:44 schreef aikidogirl het volgende:
zou er iemand met ervaring het zien zitten om het voor mij te kunnen doen.![]()
ben daar echt geen held in
nieuwere versies van wat?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:14 schreef aikidogirl het volgende:
bij jou is het gelukt dan.Gaat het ook al met de nieuwe versie's?
Text based meuk.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:26 schreef Hot_Baboon het volgende:
ik las een stukje terug iets over Linux op de Wii. Hoe ontwikkelt dit zich? Wat houdt dit in? Ik kan me er wel e.e.a. bij voorstellen maar toch nog ter bevestiging..
Wat?!?!?! Tyrian voor de wii? Damn dit is mijn meest favoriete spel ooit, sinds de release speel ik dit spel minstens 3 keer per jaar uit. Ik heb nog geen homebrew op mijn wii gezet, maar nu kan ik er niet meer omheenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:27 schreef ruffian het volgende:
Wat een geweldig spel blijft Tyrian toch!
(al zit ik nu ff vast)
Kijk dat is nog eens wat, hopelijk komt er snel wat leuks uit.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:13 schreef __Saviour__ het volgende:
En dit is ook erg interessant, ze hebben waarschijnlijk het Wii-equivalent ontdekt van wat Pandora deed voor de PSP.
Dit kan heel toffe dingen opleveren: http://www.tehskeen.com/forums/showthread.php?threadid=8757
Ik zit steeds meer te twijfelen aan een harde mod, met de lage kwaliteit spellen die er uit komen.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
De waarde ervan is helaas alweer afgezwakt nu, na commentaar van de maker van die hack. Hij claimt dat niet zal leiden tot custom firmwares en dergelijke dingen.
quote:Op donderdag 4 september 2008 15:53 schreef ruffian het volgende:
[..]
Ik zit steeds meer te twijfelen aan een harde mod, met de lage kwaliteit spellen die er uit komen.
De meeste spellen zijn de 50 euro niet waard en die het wel waard zijn koop je toch.
Dilemma
Goed werk moet beloond worden, toch?quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:06 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
en jij denkt dat als je Wii omgebouwd is dat jij nog spellen gaat kopen??
Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat je dat niet gaat doen.
Je download de duvel en z'n ouwe moer dus dan ook meteen alle (nieuwe) spellen. ook spellen die in amerika al uit zijn maar niet hier bijvoorbeeld..
juist mijne is ook omgebouwd en de toppers heb ik ook gedownload...quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:06 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
en jij denkt dat als je Wii omgebouwd is dat jij nog spellen gaat kopen??
Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat je dat niet gaat doen.
Je download de duvel en z'n ouwe moer dus dan ook meteen alle (nieuwe) spellen. ook spellen die in amerika al uit zijn maar niet hier bijvoorbeeld..
we zullen maar proberen de discussie over kopen v.s. downloaden te vermijden aangezien dit topic over Wii Homebrew gaat :-)quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:09 schreef Sickert het volgende:
[..]
juist mijne is ook omgebouwd en de toppers heb ik ook gedownload...![]()
op een gegeven moment zit je in geld nood en download je m ''even''
daarna koop je niets meer
maargoed
ik heb alle consoles vanaf de NES behalve de Ps3
dsu dan kun je op een gegeven moment niets meer kopen
werkt dat een beetje?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:20 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Die playstation 1 emulator is ook wel lache,
WiiSX - PS1 Emu for Wii (HBC READY)
Geen goed nieuws voor nintendo, maar waar zou je die backup files vanaf willen laden dan?quote:[Wii] Wii Backup Loader BEVESTIGD !
http://wii-media.nl/
Jaja jongens het gaat eindelijk gebeuren een WII BACKUP LOADER voor Unmodded Wii's. Na de vele leugens en neppe video's is er eindelijk iemand die een ECHTE heeft. De man achter deze Backup loader is niemand minder dan Waninkoko ! Linkinworm (Beta Tester) heeft een aantal dagen geleden al enkele video's geplaatst en vandaag is dit bevestigd door Waninkoko. Met deze Backup Loader kun je via een Applicatie die je laad via het Homebrew kanaal of een andere manier om homebrew te starten een Backup laden van je spellen. Volgens Waninkoko zal deze Backup Loader over 2 weken klaar zijn en worden uitgebracht. Voor video's klik je op Lees Verder.
Dat is zo, maar meestal leid het één zo naar het ander. Ik heb dit vaker mis zien gaan. Voor je het weet staan hier volledige handleiding over hoe je je wii softwarematig ombouwd, dat past gewoon niet in GAMquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is toch alleen maar discussie, geen links of verdere uitleg. Mij ging het qua discussie om hoe enorm Nintendo zichzelf in de voet geschoten heeft door niet te gaan praten met die hackers.
ok, we houden er over opquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:09 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat is zo, maar meestal leid het één zo naar het ander. Ik heb dit vaker mis zien gaan. Voor je het weet staan hier volledige handleiding over hoe je je wii softwarematig ombouwd, dat past gewoon niet in GAM
Zelda is nodig vanwege een programmeerfout in dat spel. Normaal staat de Wii niet toe dat er niet-toegestane software gedraaid kan worden. Maar door die fout is dat wel mogelijk. Het is niet zomaar een los bestandje dus waar het om draait, het spel zelf moet echt draaienquote:Op woensdag 17 september 2008 14:10 schreef Noax het volgende:
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is waarom je de game nodig bent.
Alles is toch zo'n beetje te downloaden en over te zetten, je zou toch denken dat het bestandje wat op de disc staat gewoon ergens te downloaden moet zijn, of zie ik iets over het hoofd?
Bedankt voor de duidelijke uitleg.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ok, we houden er over op
[..]
Zelda is nodig vanwege een programmeerfout in dat spel. Normaal staat de Wii niet toe dat er niet-toegestane software gedraaid kan worden. Maar door die fout is dat wel mogelijk. Het is niet zomaar een los bestandje dus waar het om draait, het spel zelf moet echt draaien
Pardon?quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:45 schreef Dutch_Nelson het volgende:
De bom is gebarsten, ik heb die iso loader getest en hij werkt.
Nu is het wachten op nintendo met een counter attack
Moet ik mijn post wissen?quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:11 schreef __Saviour__ het volgende:
ja maar laten we het dus even legaal houden zoals rayman zei
Wel komisch dat mensen het steeds over "backups" hebbenquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:44 schreef l0c4lh0st het volgende:
[..]
Pardon?
Het is nog altijd een Backup Launcher. Dat is iets héél anders dan een ISO loader.
quote:Some specifics on what kinds of bricks this might fix (we have not tested all of these yet):
- If you can autoboot ANY disc and your problem is not a bad system menu (that is, reinstalling the system menu won’t fix it) then this probably won’t help. If your problem can be fixed (which it probably can), you won’t need this at all.
- This SHOULD let you fix the worst banner bricks (where you screw up the main arc and get a freeze on the warning screen, not after it), but ONLY if you have 3.2 or earlier, or 3.3 and the Twilight Hack (beta1) already installed, and in both cases you’ll need a modchip.
- This SHOULD let you fix any semibricks-turned-bricks (Opera 404 error on boot) but you’ll have to wait until a retail game comes out with a newer version if you don’t have a modchip or if you have 3.3 or newer.
- In general, IF you can see anything on the screen, AND you have a system menu earlier than 3.3, AND your system menu main binary (dol) and IOS are (mostly) fine (system menu data corruption is okay), AND you have a modchip, AND your hardware is fine, THEN you can probably fix it with this.
Hou ons op de hoogte van je bevindingen!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:42 schreef daNpy het volgende:
Heb eindelijk inet op de WII, dus WII geupdate en homebrew geupdate naar de laatste versie.
Nu even kijken wat voor interessante dingen er te gebruiken zijn via Homebrew
Als je de channel al hebt is he dust geen probleem ?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je het homebrew channel nog niet geinstalleerd hebt, maar dat wel van plan bent, moet je de meest recente update van Nintendo NIET installeren. Deze blokkeert namelijk een nieuw installatie.
Meer technisch: deze update repareert de trucha bug in alle IOS'en waar het nog in zat.
Ik zou gewoon met GeexBox streamen of via USB films kijken, met een dvd is het tot nu toe (bij mij in ieder geval) erg schokkerig.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:04 schreef Hot_Baboon het volgende:
Wat vinden jullie nou de beste DVD player? ik zie op wikipedia staan:
GeexBox, MplayerWii, Mplayer, Wii MFE Port
dank jullie
Dat blijft dan wel werken. Maar nieuwe installaties van niet-officiële kanalen zijn uitgesloten. Ik update dus voorlopig niet. Ik ga eerst even aanzien wat er allemaal van dat bootmii terecht komt, dat zou Nintendo grotendeels buitenspel moeten zetten qua actie die ze kunnen ondernemenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:25 schreef arucard het volgende:
Als je de channel al hebt is he dust geen probleem ?
Bij mij doet geexbox het gewoon gelijk zonder zwart scherm.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:25 schreef Hot_Baboon het volgende:
geexbox werkt in ieder geval. even nog een vraagje: iedere keer als ik via het HB kanaal geexbox start krijg ik eerst dat zwarte scherm met veel witte lettertjes (installatiescherm) en daarna pas het programma'tje zelf.
Ik heb op de SD kaart in de map apps gewoon de gebruikelijke bestandjes en in de Root van de SD kaart de map GeeXboX (de tweede map naast Apps die je krijgt bij het uitpakken van het .zip bestand) met daarin o.a. het bestand: bin.tar.lzma
ik heb het idee dat ik iets moet weghalen waardoor ik direct vanuit het HB menu naar GeeXboX kan zonder het zwarte scherm.
bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |