Ja Armenie vond ik dat het meisje niet goed was voor dat nummer. En die deen (die zo vals kon zingenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:54 schreef Lienekien het volgende:
Armenië was dat jonge ding, hè?]En vond je die Deen nou ook een Robbie Williams-uitstraling hebben?
Niet zozeer de zangkwaliteiten, maar zoals hij liep te paraderen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:08 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja Armenie vond ik dat het meisje niet goed was voor dat nummer. En die deen (die zo vals kon zingen) daar zag ik nou niet echt een Robbie in.
De blinde van Georgie. Het enige leuke aan de actquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet zozeer de zangkwaliteiten, maar zoals hij liep te paraderen.
Ik vond het dit jaar toch best leuk. Die truc met dat witte doek, dat was...?
Ik zie alleen een rood kruisquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:02 schreef Frollo het volgende:
Poesje van de dag!
[ afbeelding ]
Tevens hoi.
Weiger je te kijken vanwege muzikale redenen? Ik durf namelijk wel te stellen dat ik een grotere muzieksnob ben dan jij, en toch kijk ik.quote:
Ja, IJsland is door. (Wat was dat ook al weer? Oh ja, die man en vrouw.)quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:50 schreef ShadyLane het volgende:
Is die Eurodance van IJsland nog doorgegaan?
De muziek is over het algemeen waardeloos, het interesseert me geen bal of 'we' het goed doen en het is een evenement voor het plebs, niet voor OSM.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:13 schreef Z het volgende:
[..]
Weiger je te kijken vanwege muzikale redenen? Ik durf namelijk wel te stellen dat ik een grotere muzieksnob ben dan jij, en toch kijk ik.
Eigenlijk is snobisme per definitie vulgair. Snobisme is het streven aansluiting te vinden bij de elite. De elite zelf is dus niet snobistisch.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:50 schreef Gellius het volgende:
't Is wel een snobisme van het vulgaire soort, dat je aanhangt K_man.
Jaquote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:01 schreef Frollo het volgende:
Zo beter?
Ik zie dat Isa inmiddels al wat opgeruimd heeft... had deze post nog niet gezienquote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:12 schreef Z het volgende:
Damart, je moet even naar het beeld van de dag topic, er wordt in geouwehoerd namelijk.
Dat is een treurige constatering, Z.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:13 schreef Z het volgende:
[..]
Weiger je te kijken vanwege muzikale redenen? Ik durf namelijk wel te stellen dat ik een grotere muzieksnob ben dan jij, en toch kijk ik.
Is er íets mooier dan dat?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:26 schreef Gellius het volgende:
Nu in het café wachten tot de teerbeminde thuis komt.
Ik moet er om 6 uur uit, en dat vind ik al te vroeg, dus 4 of 5 uur 's ochtends lijkt me helemaal vreselijk irritant (en slecht voor de nachtrust)quote:Op zaterdag 24 mei 2008 03:56 schreef Claudia_x het volgende:
Godverdomme. Voor m'n werk moet ik er tegenwoordig om uur of 4-5 uit. En nu ben ik dus wakker.![]()
Dat laatste lukt mij dus te vaak niet. 's Avonds ben ik vaak met vanalles bezig, en voor ik het weet is het weer twaalf uur of zo.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 06:34 schreef sigme het volgende:
Nou, alles voor zeven uur doe ik toch niet vrijwiilig hoor. Maar ik ben er wel aan gewend geraakt: altijd vroeg naar bed.
Dat gebeurt ook regelmatig inderdaad.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:03 schreef ShadyLane het volgende:
En dan steevast bij de volgende wekker denken: "vanavond ga ik er ECHT vroeg in"
Wat mij betreft maakt die werkverdeling het leven alleen maar makkelijker. Aan de hoeveelheid was merk je wel echt het verschil tussen een huishouden met één of twee personen (18 paar zwarte sokken bij elkaar zoeken is niet mijn favoriete bezigheidquote:Op zaterdag 24 mei 2008 09:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik stel me altijd voor dat als ik eenmaal samenwoon, dat die ander dan ook weleens boodschappen doet en stofzuigt en dat het dus veel relaxter gaat zijn. Die iets grotere afwas en die iets meer was maken het verschil toch niet? Of zijn er andere factoren die je huishouden drukker maken?
Gelukkig heel snel! Ik moet nu regelmatig ruim voor het eerste lesuur op scholen in Rotterdam e.o. zijn voor mijn dataverzameling. Die is over 3 weken voorbijquote:Claudia, dat klinkt echt verschrikkelijk. Wanneer is er licht aan het einde van de tunnel?
Hoe lang heb je dat gedaan? Een powernap hoort vrij kort te zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik heb zojuist een middagdutje gedaan, omdat ik zo moe was. Het heeft natuurlijk geen reet geholpen en nu voel ik me pas echt belabberd. Bedankt Lienekien! Bedankt voor dat fantastische idee. Powernaps. Pft.
En helpt het, mij de schuld geven?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik heb zojuist een middagdutje gedaan, omdat ik zo moe was. Het heeft natuurlijk geen reet geholpen en nu voel ik me pas echt belabberd. Bedankt Lienekien! Bedankt voor dat fantastische idee. Powernaps. Pft.
Gezien de staat van jouw muzikale ontwikkeling: in het geheel niet,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Moet ik me ervoor schamen dat ik dit een leuk nummer vind?
Ploegendienst?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 03:56 schreef Claudia_x het volgende:
Godverdomme. Voor m'n werk moet ik er tegenwoordig om uur of 4-5 uit. En nu ben ik dus wakker.![]()
Nee, dan dit!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, 22 Dreams. Ik hoop dat 'ie dit jaar met band voor concerten naar Nederland komt.quote:Op zondag 25 mei 2008 09:45 schreef mane het volgende:
Er is een nieuwe Paul Weller..
En ik moet de hele dag nakijken..
Is zo. Ik ga ook niet naar een optreden van 'em. Maar ben wel altijd benieuwd als er een nieuw album uit is. Het klinkt over het algemeen meer van hetzelfde. Er staan een aantal goede nummers op 22 dreams. Maar ik luister momenteel liever naar The Young Gods of Angus and Julia Stone.quote:Op zondag 25 mei 2008 15:22 schreef k_man het volgende:
Paul Weller, da's toch wel vergane glorie inmiddels.
Dat de één 's avonds om half 11 instort en de ander zelden voor half 2 op bed ligt, is inderdaad niet altijd even handig hier...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het lastige is dat je wel je ritme aan moet passen. Als jij bijvoorbeeld gaat samenwonen met een ochtendmens en je blijft 's avonds laat zwemmen, dan heb je geen leven meer samen. Dat geeft wel eens het gevoel dat je niet echt hetgeen kunt doen waar je op het moment zin in hebt.
Ik beperk me tot het erkennen van z'n bestaan.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:46 schreef NoCigar het volgende:
Maandagmorgen 26 mei, ik groet u.
Ik héb niet eens vakantiegeld.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:14 schreef NoCigar het volgende:
Het vakantiegeld is al op.
Ga jij es werken, werkloze uitvreterquote:Op maandag 26 mei 2008 10:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
'morgen.
Een weekje geduld. Ik werk nu oude notulen uit, dan ga ik even voor een onderzoek fietsen op de vu, dan ga ik fitnessen, dan ga ik denk ik op m'n playstation spelen, en dan zijn we de dag al redelijk door. Heerlijk, dat in between jobs zijn.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:15 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ga jij es werken, werkloze uitvreter!
Tja, als je nou gewoon een kamer in Utrecht had...quote:Op maandag 26 mei 2008 10:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Tyfus zeg, donderdag busstakingen, terwijl ik toch echt naar de Uithof moet om een tentamen te maken.
Iemand zei net dat GVU in Utrecht gewoon rijdt. Dus een kamer is niet nodig.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, als je nou gewoon een kamer in Utrecht had...
Dat weet ik. Ik ga dan ook niet écht zo erbij lopen. Over vijf jaar pas.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:30 schreef k_man het volgende:
Minder gel IR!
Op die foto ziet het er onsmakelijk vet en glibberig uit.
Ik lees de Avonden wel momenteel. Maar ik moet er moeite voor doen.quote:Op maandag 26 mei 2008 19:42 schreef dwerg het volgende:
Je leest De Avonden niet alleen, IR, je bént De Avonden.
Je had nog lekker drie minuten kunnen uitslapen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 03:56 schreef Claudia_x het volgende:
Komt er een nieuwe inwoner bij dan?quote:Op maandag 26 mei 2008 20:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Per 1 juli wordt Groningen een stukje mooier.
quote:Op maandag 26 mei 2008 20:41 schreef IQM het volgende:
[..]
Je had nog lekker drie minuten kunnen uitslapen.
Leuk! Heb je ook fatsoenlijke woonruimte kunnen vinden? Of heb je al iets geschikts voor twee personen?quote:
Maak je niet druk. Vrijwel iedereen heeft het hier over samenwonen, trouwen, kinderen... Als je "DO2" vervangt door "mijn teerbeminde", dan valt niemand erover.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik weet ook niet of ik er goed aan doe dit hier te melden, maar aangezien jullie Do2 toch allemaal goed kennen en zo... Nu ja.
Weet je dat heel zeker?quote:Op maandag 26 mei 2008 21:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vertel je alles wat je maar wilt, k_man.
Jawel, want 'teerbeminde' is een gruwelwoord.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maak je niet druk. Vrijwel iedereen heeft het hier over samenwonen, trouwen, kinderen... Als je "DO2" vervangt door "mijn teerbeminde", dan valt niemand erover.
Het is mij!quote:Op maandag 26 mei 2008 21:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Get-ver-dem-me.
Een voetbalfan in het LPT.
Eentje maar?quote:Op maandag 26 mei 2008 21:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Get-ver-dem-me.
Een voetbalfan in het LPT.
Goh, Bassie.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ben je Bupa?. Echt waar? Bupatih?
.
Hmm, nee. De vragen waarvan ik denk dat je ze niet zou willen beantwoorden zouden of nogal puberaal zijn, of over privé gegevens gaan. Laten we dat maar niet doen.quote:
Ik had niet anders verwacht.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm, nee. De vragen waarvan ik denk dat je ze niet zou willen beantwoorden zouden of nogal puberaal zijn, of over privé gegevens gaan. Laten we dat maar niet doen.
Economische èn sociale druk. Mijn hart weent.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik voel sociale druk om ook te gaan samenwonen.
Ik zit nu regelmatig in die sprinter, en dat is echt geen rustig treintje. Nu ja, als je om 11 uur 's ochtends erin stapt misschien.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:42 schreef Gellius het volgende:
Ik heb 'n tijdje geforensd tussen Amsterdam en Woerden, dan zat ik in het boemeltje naar Rotterdam. Heerlijk rustig treintje was dat, een zegen vergeleken bij de wanordelijke toestanden in de Intercities.
Jep, het gaat zeker de goede kant op met de betuttelende, almachtige staat. Het is nu nog wachten op een autoverbod in de steden.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:58 schreef k_man het volgende:
Het gaat de goede kant op met de rookverboden.Vliegtuigen, treinen, horeca, de werkplek.
Vond ik ook! Ik hebquote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:04 schreef Tha_Erik het volgende:
En wat is Moderne letterkunde een fijn vak.
Werkelijk? Ik stapte altijd zo rond halfacht in op Muiderpoort. Er heerste dan een serene rust. Terug was het vaak wat drukker, ja. Maar goed, de tijden veranderen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit nu regelmatig in die sprinter, en dat is echt geen rustig treintje. Nu ja, als je om 11 uur 's ochtends erin stapt misschien.
En zo tráág bovendien. Altijd vertraging. Altijd regen. Altijd dit lege hart. Altijd.
Veel rokers schijnen te denken dat het verspreiden van hun giftige dampen een soort verworven recht is en dat andere mensen dat maar hebben te accepteren. Zo lang mensen zelf niet beschikken over het fatsoen of de intelligentie om te beseffen dat het asociaal is te roken in gezelschap, heb ik geen enkel bezwaar tegen dergelijke regels.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, het gaat zeker de goede kant op met de betuttelende, almachtige staat. Het is nu nog wachten op een autoverbod in de steden.
Die ontstressing werkt alleen maar als je verslaafd bent hoor! En eigenlijk ontstress je dan van de stress van het even niet gerookt hebben, verder niets. Om te beginnen met roken als je stress hebt is volslagen onzin!.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk er wel eens aan om te beginnen met roken, vooral als ik stress heb. Maar het is nog nooit zo ver gekomen.
Gelukkig dat ik dan nog niet begonnen benquote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die ontstressing werkt alleen maar als je verslaafd bent hoor! En eigenlijk ontstress je dan van de stress van het even niet gerookt hebben, verder niets. Om te beginnen met roken als je stress hebt is volslagen onzin!.
Veel fascisten schijnen te denken dat ze hun eigen voorkeuren op kunnen leggen aan anderen, zelfs als ze het over private domeinen hebben.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Veel rokers schijnen te denken dat het verspreiden van hun giftige dampen een soort verworven recht is en dat andere mensen dat maar hebben te accepteren. Zo lang mensen zelf niet beschikken over het fatsoen of de intelligentie om te beseffen dat het asociaal is te roken in gezelschap, heb ik geen enkel bezwaar tegen dergelijke regels.
Wel, het perron is moeilijk nog privaat domein te noemen, toch?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Veel fascisten schijnen te denken dat ze hun eigen voorkeuren op kunnen leggen aan anderen, zelfs als ze het over private domeinen hebben.
Ja, dat zie ik dan ook voor me, terwijl ik ondertussen kijk naar een oerhollands polderlandschap. Wegdromen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:49 schreef zodiakk het volgende:
Na een half uur zie je dan een soort pastoraal avondland aan je voorbijtrekken: glooiende, met zonnebloemen bedekte, heuvels. Kleine kerkjes met opgepoetste uienkoepels. Een verlaten huifkar.
Onder de Nederlandse overheid valt sowieso weinig nog privaat domein te noemen. Als het nodig is, word je je huis uit gezet omdat er plaats gemaakt moet worden voor een spoorlijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel, het perron is moeilijk nog privaat domein te noemen, toch?
Ik merk het bij enkele studiegenoten wel. Duidelijk peer pressure. Mensen die aan het begin van het jaar nog niet rookten, en nu bij een bepaalde (studie)vereniging zitten roken opeens wel (op de meest onhandige manierquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:09 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom mensen met roken beginnen... Peer pressure?
Had ik dat maar eerder gewetenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:11 schreef LXIV het volgende:
Is dat waar ze moeten roken omdat ze bang zijn om homofiel te worden?
Een interessantere vraag is waarom mensen blijven roken. Mijn moeder vergoeilijkt al jaren met "Ja, maar ik leef verder heel gezond, dus waarom zou ik mezelf dit niet mogen gunnen?" en "Iedereen gaat dood" en "Het is niet zeker dat ik hieraan doodga" en "Ik kan morgen ook onder een auto komen". Ze wil niet eens weten hoe ze er vanaf kan komen. Ze heeft het nog nooit geprobeerd.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:09 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom mensen met roken beginnen... Peer pressure?
Een nóg interessantere vraag is waarom een puber niet begint met roken. Wat gaat er om in iemand die niet de grenzen opzoekt van 'verworven rechten'?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:25 schreef mane het volgende:
Het is nu eenmaal een soort van verworven recht om zulke (zelf)destructieve projectjes uit totaal verkeerde, idiote, volstrekt individuele motieven op te starten..
Omdat het, als je eenmaal goed rookt, ook erg lekker kan zijn. Genot in een doosje wat je overal mee naar toe kan nemen, wie wil dat nu niet? En niet vergelijkbaar met snoepjes of iets anders. Wanneer je rookt is het opsteken van een cigaret zo ongeveer het fijnste wat je doen kunt. (vind je dan)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een interessantere vraag is waarom mensen blijven roken. Mijn moeder vergoeilijkt al jaren met "Ja, maar ik leef verder heel gezond, dus waarom zou ik mezelf dit niet mogen gunnen?" en "Iedereen gaat dood" en "Het is niet zeker dat ik hieraan doodga" en "Ik kan morgen ook onder een auto komen". Ze wil niet eens weten hoe ze er vanaf kan komen. Ze heeft het nog nooit geprobeerd.
Waarom lijken mensen te denken dat verslaving een soort hobby is?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een interessantere vraag is waarom mensen blijven roken.
Maar het is zo'n kinderlijk verlangen, die zucht naar onmiddellijke bevrediging. Volwassenen zijn in staat tot reflectie en het maken van een plan om van het roken af te komen, omdat ze weten dat het meer schade aanricht dan genot oplevert.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:28 schreef LXIV het volgende:
Omdat het, als je eenmaal goed rookt, ook erg lekker kan zijn. Genot in een doosje wat je overal mee naar toe kan nemen, wie wil dat nu niet? En niet vergelijkbaar met snoepjes of iets anders. Wanneer je rookt is het opsteken van een cigaret zo ongeveer het fijnste wat je doen kunt. (vind je dan)
Die zucht naar onmiddelijke bevrediging is universeel. En geloof mij als ex roker (pakje Gauloises per dag), een betere instant-bevrediging als roken is er niet! (Of het moeten drugs zijn, dat weet ik niet)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het is zo'n kinderlijk verlangen, die zucht naar onmiddellijke bevrediging. Volwassenen zijn in staat tot reflectie en het maken van een plan om van het roken af te komen, omdat ze weten dat het meer schade aanricht dan genot oplevert.
Eenzelfde gedachtepatroon heeft mijn vader ook altijd gehad: veel te dik, maar niet willen stoppen met slecht eten omdat het leven dan minder waard wordt. Hij vergoeilijkte op een soortgelijke manier met "Ik leef liever 50 gelukkige jaren dan 80 ongelukkige." Nu hij geconfronteerd wordt met de directe gevolgen van overgewicht, is hij voor het eerst van zijn leven begonnen met matigen. Halle-fuckin'-luja.
Jij hebt toch nooit gerookt, of wel?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Een nóg interessantere vraag is waarom een puber niet begint met roken. Wat gaat er om in iemand die niet de grenzen opzoekt van 'verworven rechten'?
Ja, je hebt op elk punt gelijk: gewoonte, identiteit, ontkenning.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:34 schreef mane het volgende:
Tja, en waarom is het moeilijk om te stoppen? Iedere gewoonte is lastig af te leren; het is een gedragspatroon geworden, een vast onderdeel van je dagelijks bestaan, een ritueel zelfs, een ijkpunt, een onderdeel ook van je identiteit, zo'n vast onderdeel dat je niet kunt voorstellen hoe het zonder zal zijn. En zolang je nog niet direct wordt geconfronteerd met de lichamelijke gevolgen kun je natuurlijk heel makkelijk dat blijven ontkennen voor jezelf. De mens is nergens zo goed in als zichzelf voor de gek houden. Zo werkt dat toch bij iedere verslaving, of slechte gewoonte, of zelfdestructief gedrag? De mensheid gaat er aan ten onder zo'n beetje.
Mijn motivatie was dat de broekmaten steeds groter moesten worden en ik daar helemaal schijtgenoeg van hadquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
Eenzelfde gedachtepatroon heeft mijn vader ook altijd gehad: veel te dik, maar niet willen stoppen met slecht eten omdat het leven dan minder waard wordt. Hij vergoeilijkte op een soortgelijke manier met "Ik leef liever 50 gelukkige jaren dan 80 ongelukkige." Nu hij geconfronteerd wordt met de directe gevolgen van overgewicht, is hij voor het eerst van zijn leven begonnen met matigen. Halle-fuckin'-luja.
Ik kende eigenlijk niemand die rookte, alleen mijn oma, dus ik had niet echt veel zin om te beginnenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een nóg interessantere vraag is waarom een puber niet begint met roken. Wat gaat er om in iemand die niet de grenzen opzoekt van 'verworven rechten'?
Het is natuurlijk heel frustrerend om dit soort gedrag bij mensen te zien om wie je geeft.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, je hebt op elk punt gelijk: gewoonte, identiteit, ontkenning.
quote:Joop Visser - Van Philips krijg je lampen
Van Philips krijg je lampen
En van Royco krijg je krampen
En van Camel krijg je kanker
En van varkens krijg je worst
Van olie krijg je bollen
en van honden krijg je drollen
en van Camel krijg je kanker
en van drinken krijg je dorst
Laatst sprak ik een stoer typ
Die door de bergen liep
Te blaffen als een zeeleeuw
En dat was niet van de griep
Toen zegt ie nog verrek
Moet jij soms ook een trek
En net dat ie ‘t zegt
Hoest ie de longen uit z’n nek
Van katten krijg je vlooien
En van kanker krijg je dooien
En van varkens krijg je worst
Van Unox krijg je ballen
En van Blueband krijg je kriebel
En van pinda’s krijg je dorst
Laatst sprak ik een geleerde
Professor die beweerde
Dat je van pinda’s kanker kreeg
Als je ze inhaleerde
Maar ik zeg een kameel
Ziet niet voor niets zo bruin of geel
Da’s van de nicotine
In z’n longen en z’n keel
Van Camel krijg je kanker
En berouw komt na de zonde
En de wijsheid met de jaren
En de kost gaat voor de baat
En de meesten die ‘t deden
Denken had ik nou maar niet
Maar ja dan is ‘t vaak te laat
Laatst sprak ik een meneer
Die zei ik rook niet meer
Toen stak ie haastig over
En kwam om in het verkeer
M’n tante die rookt straf
Die leert het nooit meer af
Die krijgt een pyramide
Van de punten op d’r graf
En van kippen krijg je hanen
En van lever krijg je tranen
En van mohi krijg je pyro
En van klepto krijg je nympho
En van zingen krijg je dorst
Ik heb laatst vier CD'tjes bij 'm besteld. Wel binnen, nog niet beluisterd.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:54 schreef Gellius het volgende:
Alle redenaties en drogredenen compact samengevat doorJoop Visser
:
[..]
De nicotine maakt volgens mij het stoppen het meest moeilijk, niet zo zeer de gewoonte. Dat vind ik ook het meest ergerlijk aan rokers, ik kan ze alleen maar zien als verslaafden, terwijl ze dat zelf ontkennen/niet onder ogen willen en kunnen zien. Dat merk je pas als je stopt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:34 schreef mane het volgende:
Tja, en waarom is het moeilijk om te stoppen? Iedere gewoonte is lastig af te leren; het is een gedragspatroon geworden, een vast onderdeel van je dagelijks bestaan, een ritueel zelfs, een ijkpunt, een onderdeel ook van je identiteit, zo'n vast onderdeel dat je niet kunt voorstellen hoe het zonder zal zijn. En zolang je nog niet direct wordt geconfronteerd met de lichamelijke gevolgen kun je natuurlijk heel makkelijk dat blijven ontkennen voor jezelf. De mens is nergens zo goed in als zichzelf voor de gek houden. Zo werkt dat toch bij iedere verslaving, of slechte gewoonte, of zelfdestructief gedrag? De mensheid gaat er aan ten onder zo'n beetje.
Dat is zo vreselijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:51 schreef mane het volgende:
Dat doet me denken aan een vriendin van me die een eetverslaafde moeder heeft. Toen zij tien jaar was, verstopte ze pindakaaspotten voor haar moeder omdat die moeder gewoon hele lepels pindakaas dagelijks naar binnen werkte. Doodongelukkige en veel te zware vrouw. Maar er valt niet over te praten. Zodra mijn vriendin dat probeert, begint haar moeder al te huilen.
Ze heeft haar moeder nu wel zo ver dat ze iedere vrijdagochtend samen gaan zwemmen. Ontroerend vind ik dat..
De huid van de beer, bijvoorbeeld (naam van de LP). Margarinehoertje. Ik lees het liefste over liefde. Ik bedoel maar dat gevoel daar om weer in Veendam te zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:01 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe oud is oud? De hits van Jaap Fischer zijn gewoon te downloaden.
Ik vind de vergelijking met fascisme wat overtrokken, maarveel rokers schijnen inderdaad te vinden dat ze moeten kunnen roken, waar en waneer ze maar willen, ongeacht wie daar bij is en ongeacht hoe die aanwezigen daarover denken.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
Veel fascisten schijnen te denken dat ze hun eigen voorkeuren op kunnen leggen aan anderen, zelfs als ze het over private domeinen hebben.
Ik heb daar nooit iets van gemerkt, van die nicotine verslaving. Maar ik heb dan ook nooit heel veel gerookt. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de psychische verslaving vele malen lastiger is te verslaan. Het lichamelijke aspect is snel voorbij en kan opgevangen worden door pleisters, etc.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:02 schreef Z het volgende:
De nicotine maakt volgens mij het stoppen het meest moeilijk, niet zo zeer de gewoonte. Dat vind ik ook het meest ergerlijk aan rokers, ik kan ze alleen maar zien als verslaafden, terwijl ze dat zelf ontkennen/niet onder ogen willen en kunnen zien. Dat merk je pas als je stopt.
Ik geloof er niks vanquote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben voorgoed gestopt. En ditmaal weet ik het zeker.
Ben blij dat jij het vraagt Claudia, ik loop ook al weken met die vraag rondquote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Je stad openstellen voor auto's is net zo goed een actieve staatsingreep. Wat een onzin.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, het gaat zeker de goede kant op met de betuttelende, almachtige staat. Het is nu nog wachten op een autoverbod in de steden.
Snackbar aan de grote markt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 02:10 schreef JAM het volgende:
Laatst kwam ik mijn exvriendin, het meisje waar ik drieëneenhalfjaar mee samen heb gewoond en meer dan eens de onsterfelijke liefde heb verklaard, tegen bij een snackbar aan de Grote Markt. Nadat ik haar had verteld dat ik nu getrouwd ben en haar een foto van mijn vrouw had laten zien zei ze me: 'Je zal wel trots op me zijn. Ik rook sindskort weer.' Ik dacht al: 'Wat ziet ze er goed uit! Wat heb ik mijzelf aangedaan?- waarom ben ik ooit bij haar weggegaan?' Ik heb haar verlaten in de tijd dat ze met roken aan het stoppen was. Natuurlijk zei ik dat allemaal niet. Ik zei: 'Doe mij een peukie dan.', en toen hebben we samen een sigaretje gerookt.
Ik ben net bij die aflevering aangekomen. Wat een toeval!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach, ik ben een niet-roker, en ik vind het maar een heksenjacht. Ook hier is een geniale Southpark-aflevering over gemaakt, Gellius.
Dàt zou nu nog eens het overwegen waard zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een minder besproken voordeel van het stoppen met roken is de plotselinge ruimte in je broekzakken.
Geen aanstekers. Geen pakjes.
Die verhandeling mag me mij wel opsturen!quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
En als het even meezit nog een theoretische verhandeling schrijven over waarom Chinezen (zgn. 'Aziaten') geen ziel hebben.
Is dit een quote van GW??quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Achja, achja, ik wil nog wel eens zeggen wat mensen niet durven te zeggen. Zien wat mensen weigeren te zien.
Een vriend die in de buurt was kwam langs en toen hebben we even 1,5 uur Guitar Hero gespeeld.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:58 schreef Gellius het volgende:
Zo, wat ga je vandaag voor de gemeenschap doen, IR?
Daar zal Do2 vast niet te beroerd voor zijn hoor...quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kreeg laatst van een klant te horen dat ik zo mooi straalde. Dat vind ik dan weer wél leuk om te horen..
Ik kan alleen maar hópen dat ik op m'n 39e ook nog steeds nageroepen word..
Je koplampen zeker.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kreeg laatst van een klant te horen dat ik zo mooi straalde.
Ben je soms zwangerquote:Op woensdag 28 mei 2008 16:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kreeg laatst van een klant te horen dat ik zo mooi straalde. Dat vind ik dan weer wél leuk om te horen..
Ik kan alleen maar hópen dat ik op m'n 39e ook nog steeds nageroepen word..
Zeg, wat denken jullie hier rare dingen bij zo'n simpel berichtje!quote:
Wrom? Zou jij ook eens moeten doen, er is genoeg te verzinnenquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou om jezelf nou complimentjes te gaan geven is wel een beetje te veel van het goede, Lienekien.
Ik ben vóór een autoverbod in de stad, pope.quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:40 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Je stad openstellen voor auto's is net zo goed een actieve staatsingreep. Wat een onzin.
Daar is ook een geniale Southpark-aflevering over gemaakt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Een vriend die in de buurt was kwam langs en toen hebben we even 1,5 uur Guitar Hero gespeeld.
Ik word nooit nageroepen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:07 schreef Lienekien het volgende:
We kunnen bijschrijven dat ik vandaag door twee manspersonen ben nageroepen met 'hé, lekker ding!'
Jij krijgt de complimentjes gewoon rechtstreeks in je gezicht?quote:
Nee. Ik word hooguit door zwervers aangemoedigd bij het hardlopen, door willekeurige voorbijgangers uitgelachen om mijn skeeleren, en door fransozen betast. That's it.quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Jij krijgt de complimentjes gewoon rechtstreeks in je gezicht?
quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik werd vandaag ook betast door een Fransoos. Nou ja, ik weet niet of het echt een Fransoos was, hij zag er Fransig uit dus heb ik er dat maar van gemaakt, en ik weet ook niet of het echt betasten was, het was meer een schop omdat hij (!) te dicht langs mij (!) zwom.
Sorry.quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Kunnen we het ook weer even over mij hebben?
Als jij nooit wordt nageroepen en Lienekien wel, lijkt me dat voldoende bewijs voor de stelling dat nageroepen worden helemaal losstaat van de schoonheid van de nageroepene.quote:
Hiermee heeft 'ie wel gelijk.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:16 schreef k_man het volgende:
[..]
de stelling dat nageroepen worden helemaal losstaat van de schoonheid van de nageroepene.
Het zal de liefde zijn die je doet glinsteren, L!quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:07 schreef Lienekien het volgende:
We kunnen bijschrijven dat ik vandaag door twee manspersonen ben nageroepen met 'hé, lekker ding!'
Je hoeft toch geen Latijns te kennen om te weten of het een lekker wijf is?quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
En waar gaan jullie dan vanuit? Van de zogenaamde 'Divina Proportia'?
Ik denk niet dat het mogelijk is om met z'n allen op diezelfde lijn te zitten.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, je kan met 'schoonheid' zo ontzettend veel kanten op, LX.
Ik wil er gewoon even zeker van zijn dat we allemaal op dezelfde lijn zitten, he.
Inkoppertje.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Laten we jouw lijn als uitgangspunt nemen dan. Wat bedoel je met schoonheid, Do2?
Benen en tieten. Nou, dan maakt vrijwel elke vrouw een kans.quote:
Ai, die is hard Erik. In één post ben ik volkomen gedegradeerd tot niet meer dan een stel benen en tieten.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:00 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Benen en tieten. Nou, dan maakt vrijwel elke vrouw een kans.
Ik ben toch ook niet thuis in die gekke heterowereldquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ai, die is hard Erik. In één post ben ik volkomen gedegradeerd tot niet meer dan een stel benen en tieten.
Iedereen hier heeft zo z'n rol.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, k_man, jij maakt zo weer een goede beurt.
Klopt. Ook al geef ik mensen een gemeend compliment, het wordt toch vaak met enige scepsis opgevat door de de gecomplimenteerde, terwijl andere aanwezigen het 'slijmen' vinden.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:05 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind overigens dat er maar weinig mensen zijn die goed met complimenten om kunnen gaan.
Dat gebeurt me ook vrij zeldenquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wórd altijd aangesproken.
Charmeurs.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:47 schreef LXIV het volgende:
Ik roep en fluit nooit vrouwen na. Maar als ze er die dag leuk uitzien zal ik dat wél altijd op een wat meer subtiele manier doen weten.
Zo zei ik gisteren nog tegen het meisje bij de kassa dat ze vandaag haar ogen heel mooi had opgemaakt, en meteen mocht ik mijn maaltijd zonder af te rekenen meenemen! Terwijl dát nu ook niet hoefde!
Oh. Hoi...quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Charmeurs.Geef mij maar een verlegen nerd.
Je bent heul geen charmeurquote:
Lijkt het je niet nóg mooier wanneer die wildvreemden er netzo over denken?quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:23 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het altijd wel mooi, gesprekken met wildvreemden.
Precies. Ik ben de verlegen nerd.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je bent heul geen charmeur. Tenminste, dat laat je hier niet zien.
Ohja, daar reageerde je op. Nou, dat zal dan wel.quote:
Dat weet ik, en ik heb me er ook mee vermaakt. Maar ik ben zo volwassen dat ik het desondanks toch speel.quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar is ook een geniale Southpark-aflevering over gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |