Complete Solutions NVquote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:56 schreef Castor het volgende:
Ik woon en werk op Aruba. Waar heb je stage gelopen?
Aruba is een eilandnatie in de Caraïbische Zee, behorend tot het Koninkrijk der Nederlandenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:01 schreef Viajero het volgende:
Is Aruba officieel eigenlijk wel buitenland?
Je kunt hier prima verdienen. Je kunt het echter niet vergelijken met Nederland, maar dat komt omdat de euro zo hoog staat ten opzichte van de dollar. De Arubaanse florin is namelijk gekoppeld aan de dollar.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:26 schreef Joey_AFCA het volgende:
Verdient het wel een beetje in Aruba dan, heb altijd zon idee, dat je hele beperkte mogelijkheden daar hebt, misschien ook omdat het zo klein is.
Volgens dezelfde wikipedia:quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:57 schreef Suga_Mama het volgende:
[..]
Aruba is een eilandnatie in de Caraïbische Zee, behorend tot het Koninkrijk der Nederlanden
Dus niet. volgens Wikipedia.
Dus wel.quote:Op 1 januari 1986 scheidde Aruba zich af van de overige Nederlandse Antillen en werd een volkomen zelfstandig en autonoom land binnen het Koninkrijk der Nederlanden met haar complete soevereiniteit en onafhankelijkheid officieel, geheel erkend med de (status aparte). Aruba verkreeg net als de Staat der Nederlanden, de hoedanigheid van volwaardig land in het Koninkrijk.
Op Aruba kun je echt goed verdienen, maar die banen moet je wel kunnen vinden. Aruba biedt juist veel mogelijkheden, juist omdat 1.4 miljoen mensen per jaar dat eiland bezoeken, genoeg business opportunities. Er wordt daarom ook veel gebouwd en nieuwe zaken geopend.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:26 schreef Joey_AFCA het volgende:
Verdient het wel een beetje in Aruba dan, heb altijd zon idee, dat je hele beperkte mogelijkheden daar hebt, misschien ook omdat het zo klein is.
Wordt het eiland na een jaar niet wat "klein", of valt dat verder wel mee?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:39 schreef Geckoo het volgende:
Whoehoe!!! hiero nog een import
zit inmiddels 1 jaar en 6 dagen op dit paradijs
vermaak me prima, werkzaam in de horeca en als ik vrij ben zit ik aan de andere kant van de bar of onderwater
maar afaik alleen Castor als mede internetter hier.
btw castor PM!
Het toerisme is wel een van de sectoren met de meeste banen, maar er is ook altijd werk te vinden voor medisch personeel, in het onderwijs, de bouw/techniek en in mindere mate ook in de IT.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:26 schreef FloggingMolly het volgende:
Hoe zit het op Aruba met de werkgelegenheid? Draait alles om het toerisme of zijn er meer sectorne waarin een redelijke baan te vinden is?
Ah, bij Niels. Leuk, weet je ook al waar? In de chocolaterie, bistro of palm island?quote:Op maandag 7 juli 2008 00:34 schreef Lautjuh21 het volgende:
Ik heb bij Marandi stage gelopen.. en nu waarschijnlijk bij taste of belgium aan de slag..
Waar werk je dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:39 schreef Geckoo het volgende:
Whoehoe!!! hiero nog een import
zit inmiddels 1 jaar en 6 dagen op dit paradijs
vermaak me prima, werkzaam in de horeca en als ik vrij ben zit ik aan de andere kant van de bar of onderwater
maar afaik alleen Castor als mede internetter hier.
btw castor PM!
Het was weer een gekkenhuis, maar wel gezellig! De foto's die ik heb geschoten staan online als je ze wilt bekijken.quote:Op maandag 7 juli 2008 00:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar werk je dan?
[quote]Op zondag 6 juli 2008 19:33 schreef Geckoo het volgende:
camera in cafe Plaza tijdens het EK
![]()
Met het EK in 2000 was het daar een gekkenhuis. Heb daar toen o.a. Nederland - Italië gekeken. Hoe was het dit keer?
Leuk!quote:Op maandag 7 juli 2008 01:33 schreef Castor het volgende:
[..]
Het was weer een gekkenhuis, maar wel gezellig! De foto's die ik heb geschoten staan online als je ze wilt bekijken.
Waar werk jij dan? In de horeca zie ik staan... Ik ben niet echt uitgeweest, alleen een avondje met een Colombiaans kennisje naar die pianobar (weet naam niet meer, vrijwel naast Brickell Bay) en naar dat pleintje waar ze 's avonds zo'n foute fonteinenshow hebben, daar heb ik sushi gegeten.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:33 schreef Geckoo het volgende:
@ vogue ff kieken de 12e is een zaterdag... sochtends werken en smiddags/savonds nog geen plannen.
is die brickell bay nu al klaar met de verbouwing? en ben je nog op me werk langs geweest? tegenover playa linda?
Die pianobar is zeer waarschijnlijk Sopranos. Zit ook op curacao.quote:Op maandag 7 juli 2008 06:53 schreef Vogue het volgende:
[..]
Waar werk jij dan? In de horeca zie ik staan... Ik ben niet echt uitgeweest, alleen een avondje met een Colombiaans kennisje naar die pianobar (weet naam niet meer, vrijwel naast Brickell Bay) en naar dat pleintje waar ze 's avonds zo'n foute fonteinenshow hebben, daar heb ik sushi gegeten.
Marandi top tent, heb je op de nieuwe of de oude locatie stage gelopen? nieuwe is vele malen mooier.quote:Op maandag 7 juli 2008 00:34 schreef Lautjuh21 het volgende:
Ik heb bij Marandi stage gelopen.. en nu waarschijnlijk bij taste of belgium aan de slag..
Tegenover Playa Lindaquote:
zie hier boven waar ik werk.quote:Op maandag 7 juli 2008 06:53 schreef Vogue het volgende:
[..]
Waar werk jij dan? In de horeca zie ik staan... Ik ben niet echt uitgeweest, alleen een avondje met een Colombiaans kennisje naar die pianobar (weet naam niet meer, vrijwel naast Brickell Bay) en naar dat pleintje waar ze 's avonds zo'n foute fonteinenshow hebben, daar heb ik sushi gegeten.
Brickell Bay is nog steeds aan het verbouwen, maar je hebt daar als gast geen last vanHet zwembad is klaar, de spa ook, en ze gaan volgend jaar beginnen met het bouwen van 46 junior suites aan de andere kant van het zwembad, daar ligt nu nog een stuk braakliggend terrein. In het hotel zelf zijn een paar kamers nog helemaal kaal van binnen, maar het gaat erg snel, nieuwe meubels komen als het goed is binnen een paar weken.
Ik was ook erg onder de indruk van het Radisson, mooi hotel hoor! En het Westin vond ik wat tegenvallen maar dat kwam ook door de persoon met wie ik een meeting had, die was volgens mij overspannen, het was net een robotHet mooiste hotel vind ik nog wel het Renaissance, maar die is heel moeilijk te contracteren.
Ik ben nu in Curaçao trouwens. Dat vind ik wel een tegenvaller in vergelijking met Aruba, tot nu toeEr is niet veel te doen hier 's avonds.
gezellig worden we buren!quote:
quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:52 schreef Geckoo het volgende:
[..]
Marandi top tent, heb je op de nieuwe of de oude locatie stage gelopen? nieuwe is vele malen mooier.
en taste of belgium zijn prima buren, gezellig team ook.
[..]
Tegenover Playa Linda
[..]
zie hier boven waar ik werk.
Sopranos is best prima, moet alleen wel een goeie pianist zitten... soort van kleine crazy piano.
die fonteinen show is inderdaad een beetje shabby
Westin vind ik de lobby schitterend (net als de lobby van het Marriott, de laatste) en Radisson heeft een hele mooie aangelegde tuin.
en dat van curacao heb ik ook gehoord.
[..]
gezellig worden we buren!![]()
Ik heb bij marandi zowel op de oude als nieuwe locatie gestaanquote:Op woensdag 23 juli 2008 01:52 schreef Geckoo het volgende:
[..]
Marandi top tent, heb je op de nieuwe of de oude locatie stage gelopen? nieuwe is vele malen mooier.
en taste of belgium zijn prima buren, gezellig team ook.
[..]
Tegenover Playa Linda
[..]
zie hier boven waar ik werk.
Sopranos is best prima, moet alleen wel een goeie pianist zitten... soort van kleine crazy piano.
die fonteinen show is inderdaad een beetje shabby
Westin vind ik de lobby schitterend (net als de lobby van het Marriott, de laatste) en Radisson heeft een hele mooie aangelegde tuin.
en dat van curacao heb ik ook gehoord.
[..]
gezellig worden we buren!![]()
Oooh dat pannenkoeken huis dat ken ik welquote:Heb begrepen dat de hele buurt daar in Noord onwijs gepimpt wordt (weet niet of je het 5 jaar geleden hebt gezien). Volgens mijn ouders is het de afgelopen paar jaar echt heel erg veranderd (ze wonen zeg maar achter de Wendy's/McDonalds bij het kruispunt en mijn moeder heeft verderop een pannenkoekenhuis, misschien ken je dat wel).
Bestaat Amici trouwens nog?
Ja die ken ik ook wel !! Was goed te doenquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:22 schreef Lautjuh21 het volgende:
[..]
Ik heb bij marandi zowel op de oude als nieuwe locatie gestaanhele leuke tent:) heb zelfs geklust op de nieuwe locatie haha.. dat vloertje heb ik wel mooi even gelakt haha
En idd we worden buren dan haha:) tis nu vrijwel rond moet alleen nog te horen krijgen wanneer ik kan beginnenkomt goed!
[..]
Oooh dat pannenkoeken huis dat ken ik wellekker lekker
Jep, tis geen binnenlandse vlucht.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:01 schreef Viajero het volgende:
Is Aruba officieel eigenlijk wel buitenland?
Bijna alles draait om het toerisme, maar er is ook een hele grote olieraffinaderij, waar de economie ook op steunt. Bijna al mijn mannelijke familieleden werken daar.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:26 schreef FloggingMolly het volgende:
Hoe zit het op Aruba met de werkgelegenheid? Draait alles om het toerisme of zijn er meer sectorne waarin een redelijke baan te vinden is?
Op veel (internationale) luchthavens gaat men uit zijn dak bij het maken van foto's. Heb hetzelfde meegemaakt op Barbados, werd zowat het gevang ingezet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:05 schreef Vogue het volgende:
-knip-
Prachtig die 2 bovenste vrouwen.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:06 schreef Castor het volgende:
Het jaarlijkse Heineken Green City evenement was gisteren wederom in Oranjestad. Tijdens Green City heb je met 1 kaartje toegang tot clubs als Senor Frogs, Bahia, Tequila, Kildare's en Mambo Jambo. Deze tenten zijn geheel in het heineken thema versierd en hebben verschillende DJ's en live bands. De straat waarin Senor Frogs zit is compleet afgezet en bovendien voorzien van DJ en buitenbarretjes.
Sfeer gisteren was echt super!Ik heb een hoop foto's geschoten en een aantal daarvan staan online. Voor de liefhebber hier wat van die fotootjes:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meer foto's zijn hier te zien.
Volgens mij kwam er elk soort volk, maar idd The Cellar is al weer een tijdje weg. Zo ook Cheers en Whiskey's Roadhouse Cafe en Mirage en Carlos and Charlies enz enz...quote:Op maandag 4 augustus 2008 04:42 schreef heiden6 het volgende:
The Cellar is er al heel lang niet meer, toch? Was dat niet een verkapte gay bar trouwens?
Carlos 'n Charlies heeft nu een andere naam, maar is toch in principe nog steeds onderdeel van dezelfde keten? Is het erg veranderd?quote:Op maandag 4 augustus 2008 05:40 schreef Castor het volgende:
[..]
Volgens mij kwam er elk soort volk, maar idd The Cellar is al weer een tijdje weg. Zo ook Cheers en Whiskey's Roadhouse Cafe en Mirage en Carlos and Charlies enz enz...
Toch jammer dat sommige hele leuke clubs verdwijnen. Maar goed, er komen ook weer andere leuke clubs voor terug
Je bedoelt Senor Frogs? Ja dat is behoorlijk anders dan Carlos 'n Charlies. Hele andere inrichting, volgens mij ook een pand opgeschoven. Tequila zit nu op de plek van de oude Charlos 'n Charlies. Daarnaast heb je Kildare's Club en daarnaast weer Cafe Bahia.quote:Op maandag 4 augustus 2008 05:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Carlos 'n Charlies heeft nu een andere naam, maar is toch in principe nog steeds onderdeel van dezelfde keten? Is het erg veranderd?Ik kwam daar vrij regelmatig toen ik op de middelbare school zat. MC Chucho is nog eens in Nederland geweest voor een of andere Aruba-party, inclusief Balashi.
Hier bedoel je:quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:07 schreef static het volgende:
Ergens in een steegje; geen dak maar heel mooie vrouwen. Daarnaast kon je kroketten kopen. Daarboven was een soort van hangbrug van een andere club, heel mooi.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:36 schreef slakkie het volgende:
[..]
Hier bedoel je:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=oranjestad,+aruba&ie=UTF8&ll=12.519793,-70.037048&spn=0.002032,0.005423&t=h&z=18
Is dat niet de karma lounge?quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:07 schreef static het volgende:
Ergens in een steegje; geen dak maar heel mooie vrouwen. Daarnaast kon je kroketten kopen. Daarboven was een soort van hangbrug van een andere club, heel mooi.
Waar heb je stage gelopen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:34 schreef French het volgende:
Heb ook stagegelopen op Aruba en wil zoooo graag weer 'ns terug! Alleen manlief wil niet!
Mooi, dan komen we mekaar over paar weken wel een keer tegen als ik in Aruba ben voor vakantie.quote:
Ja, dat is hem. Een vriend van mij was DJ daar, hij woonde op het eiland met zijn vriendin.quote:
Het is al bijna zover, nietwaar? Je schreef dat je 14 augustus deze kant zou opkomen.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:43 schreef Lautjuh21 het volgende:
denk bistro
ja zeker morge 15.50 vertrekt t vliegtuig en om 19.40 ben ik als t goed is geland.. vanaf daar maak ik perle d'or weer onveilig..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:00 schreef Castor het volgende:
[..]
Het is al bijna zover, nietwaar? Je schreef dat je 14 augustus deze kant zou opkomen.
Ben je nog steeds van plan om bij de bistro van Taste of Belgium te gaan werken? Ik ben daar vorige week vrijdag voor het eerst gaan eten. Is me niet tegengevallen. Lekkere Belgische Duvel gedronken en een grouper gegeten. Ik heb ook van de Tuna Tataki geproefd en die neem ik volgende keer. Die was echt super lekker!
Cool, waar ga je werken? Op kantoor met Kevin en Evert of ga je bij een van de Aruba Wine & Dine restaurants aan de slag?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 03:32 schreef CySt het volgende:
Ik vertrek 24 augustus naar Aruba voor 10 maanden om stage te lopen bij Aruba Wine & Dine..
Alvast welkom, we zullen elkaar idd vast wel tegenkomen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:43 schreef Lautjuh21 het volgende:
[..]
ja zeker morge 15.50 vertrekt t vliegtuig en om 19.40 ben ik als t goed is geland.. vanaf daar maak ik perle d'or weer onveilig..(A) hopelijk is t donderdags nog steeds bacardi night.. Vrijdag even een autootje fixen.. ben alleen nog aan t twijfelen kopen of huren kost me toch een smak geld iedere maand.. iemand goede tips?? En dan even langs ToB kennismaken en even naar me oude stage bedrijf
![]()
Je zult me vast nog wel ergens tegenkomen op t eiland.. Dn dolle brabander:)
Kevin wordt mijn projectmanager, maar het is een management stage en dus inderdaad wat meer kantoorwerk (plannen/policies) etc. Wat uiteraard ook interessant en leerzaam is, maar ik wil graag ook wel wat operationeel werken (het bedrijf leren kennen en je lekker uit de naad werken op de vloer). Maar ik kreeg al te horen dat daar ook wel zo nu en dan de mogelijkheid voor zou moeten zijn. Hoe ken jij Kevin eigenlijk? (Of ken je alle Nederlanders op het eiland?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:35 schreef Castor het volgende:
[..]
Cool, waar ga je werken? Op kantoor met Kevin en Evert of ga je bij een van de Aruba Wine & Dine restaurants aan de slag?
Leuk. Meestal worden de stagaires van Wine & Dine ook ingezet bij evenementen. Bijvoorbeeld tijdens de wedstrijden van het Nederlands elftal in het afgelopen EK. Toen waren alle stagaires bij Cafe the Plaza te helpen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:10 schreef CySt het volgende:
[..]
Kevin wordt mijn projectmanager, maar het is een management stage en dus inderdaad wat meer kantoorwerk (plannen/policies) etc. Wat uiteraard ook interessant en leerzaam is, maar ik wil graag ook wel wat operationeel werken (het bedrijf leren kennen en je lekker uit de naad werken op de vloer). Maar ik kreeg al te horen dat daar ook wel zo nu en dan de mogelijkheid voor zou moeten zijn.
Mijn vrouw was tot voor kort supervisor bij Hadicurari restaurant en een goede vriend van ons is manager bij Cafe the Plaza. Beide zaken vallen onder Aruba Wine & Dine. Verder werk ik zelf voor de media en dan kom je veel in aanraking met mensen als Kevin die ook over marketing gaat e.d.quote:Hoe ken jij Kevin eigenlijk? (Of ken je alle Nederlanders op het eiland?.)
Waar ga je verblijven dan, blue village, perle?? Tot op t eiland ga nog even wat laatste zooi de koffer in gooien..:)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:10 schreef CySt het volgende:
[..]
Kevin wordt mijn projectmanager, maar het is een management stage en dus inderdaad wat meer kantoorwerk (plannen/policies) etc. Wat uiteraard ook interessant en leerzaam is, maar ik wil graag ook wel wat operationeel werken (het bedrijf leren kennen en je lekker uit de naad werken op de vloer). Maar ik kreeg al te horen dat daar ook wel zo nu en dan de mogelijkheid voor zou moeten zijn. Hoe ken jij Kevin eigenlijk? (Of ken je alle Nederlanders op het eiland?.)
Van mijn opleiding gaan er 12 studenten op stage naar Aruba.. Met twee andere samen heb ik iets gevonden wat wij samen huren. Het is een klein appartementencomplex met 5 vakantieappartementen. Wij mogen tegen een gereduceerd tarief er wonen. Drie slaapkamers (met airco), nette badkamer, ruime keuken, ruime woonkamer, veranda, gezamenlijke tuin met zwembad en bbq. Het complex is echt net nieuw en ziet er netjes uit (we hebben ook iemand die op Aruba zit laten kijken of het echt was zoals op de foto's). We betalen dan 1000 AFL (355 euro) per persoon per maand, inclusief gas/water/licht/airco/wifi/cabletv.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:11 schreef Lautjuh21 het volgende:
[..]
Waar ga je verblijven dan, blue village, perle?? Tot op t eiland ga nog even wat laatste zooi de koffer in gooien..:)
Ja dat is pannenkoekenhuis Linda toch? op de andere hoek van Bingo?quote:Op woensdag 23 juli 2008 02:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb begrepen dat de hele buurt daar in Noord onwijs gepimpt wordt (weet niet of je het 5 jaar geleden hebt gezien). Volgens mijn ouders is het de afgelopen paar jaar echt heel erg veranderd (ze wonen zeg maar achter de Wendy's/McDonalds bij het kruispunt en mijn moeder heeft verderop een pannenkoekenhuis, misschien ken je dat wel).
Jep, ik post er nu vandaanquote:Bestaat Amici trouwens nog?
niet dat ik weet, heb alleen Castor gezien.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef Bora-Bora het volgende:
Er is dus geen Aruba-meet geweest?
Of toch wel?
Afaik was het vroeger dat ongeveer 80% van het nationaal inkomen direct of in direct met de raffinaderij te maken had maar tegenwoordig 80% komt uit de toerisme.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 02:09 schreef slakkie het volgende:
[..]
Bijna alles draait om het toerisme, maar er is ook een hele grote olieraffinaderij, waar de economie ook op steunt. Bijna al mijn mannelijke familieleden werken daar.
zo ver ik weet is Aruba een stuk toeristischer en is het wat vriendelijker.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:56 schreef DAMH het volgende:
Is er een groot verschil met curacao? en welk eiland vonden/vinden jullie persoonlijk leuker?
het is klein en mensen vergeten vaak dat het leven anders is als je hier leeft of op vakantie bent.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:16 schreef ia het volgende:
Hoe is Aruba om een paar jaar te wonen.. Gaat het dan een beetje klein aanvoelen, of is er genoeg te beleven?
Leuk veel plezier! leuk bedrijf, kan je veel kanten mee op.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 03:32 schreef CySt het volgende:
Ik vertrek 24 augustus naar Aruba voor 10 maanden om stage te lopen bij Aruba Wine & Dine..
ik vond het Donderdag nog erg rustig bij pam pam. maar waarschijnlijk is het over 2 weken al wat drukken, begreep van Patriek dat het complex over 2 weken weer compleet vol zat met mensen die allemaal nog eurotjes hebben gespaard in de afgelopen vakantie .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:43 schreef Lautjuh21 het volgende:
[..]
ja zeker morge 15.50 vertrekt t vliegtuig en om 19.40 ben ik als t goed is geland.. vanaf daar maak ik perle d'or weer onveilig..(A) hopelijk is t donderdags nog steeds bacardi night.. Vrijdag even een autootje fixen.. ben alleen nog aan t twijfelen kopen of huren kost me toch een smak geld iedere maand.. iemand goede tips?? En dan even langs ToB kennismaken en even naar me oude stage bedrijf
![]()
Ja, maar op alle advertenties welke ik reageerde was het "Oh, jullie zijn studenten. We zijn eigenlijk op zoek naar een gezin of stelletje." of "We verhuren alleen voor lange termijn (min. 1 jaar). "quote:Op zondag 17 augustus 2008 03:10 schreef Geckoo het volgende:
vind trouwens 1000 florin voor een zo'n huis niet echt heel goedkoop.
ik zit voor 1600 voor met 2 slpkmr's en 2bdkmr's en een zwembad erbij
Je mag als Nederlander 6 maanden op Aruba verblijven op toerist-basis, daarna moet je vertrekken. Tenzij je een baan vind en een werkvergunning kunt krijgen (en niet het werk van een Arubaan inpikt, oftewel het bedrijf moet aantonen dan ze voor jou in de plaats geen Arubaan kunnen aannemen).quote:Op zondag 17 augustus 2008 03:14 schreef Emimich het volgende:
Even een vraagje, is het mogelijk als Nederlander om gewoon naar Aruba te emigreren zonder werk/studie?
Ah, bij de CHN dus (nu Stenden). Ben zelf 4e jaars student aldaar en ga nu dus stage lopen op Aruba.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:50 schreef Geckoo het volgende:
@ CySt Ja inderdaad ook Hotello![]()
in het Hoge Noorden, (Ljouwert).
Heb stage in Nederland gedaan (Ahoy' , Rotterdam) maar daar blijven plakken daar.
Op een gegeven moment had ik het wel gehad in het koude kikkerlandje en kwam een aanbieding tegen voor manager van een bedrijf op aruba, heb ik na een week denken met beide handen aangepakt. je kan het verhaal ook redelijk lezen op www.geckoo.eu (ja de foto's doen het niet en ja ik moet em updaten (al een jaar))
Heet de Havana Beach Club weer gewoon de Havana Beach Club?quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:25 schreef Castor het volgende:
Gisteren was de maandelijkse Full Moon Party in Havana Beach Club. Heb weer een aantal foto's geschoten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meer foto's zijn hier te bekijken.
Of op de website van Aruba ta Hot.
Havana Beach Club, Club Havana, Havana Beach Bar, etc.quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heet de Havana Beach Club weer gewoon de Havana Beach Club?
Oei Patiri, heb ik geen goeie ervaringen mee.. hele verhaal kan je wel horen maar dan moet je maar ff dm-en...quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:00 schreef CySt het volgende:
[..]
Ah, bij de CHN dus (nu Stenden). Ben zelf 4e jaars student aldaar en ga nu dus stage lopen op Aruba..
Verblijf je nu trouwens nog steeds bij Patiri of heb je al wat anders gevonden? Heb Patiri ook overwogen, maar ze hadden enkel nog een 1-persoons appartement beschikbaar en dat was mij net wat te prijzig..
Ey wist niet dat jij daar ook wasquote:Op maandag 18 augustus 2008 00:25 schreef Castor het volgende:
Gisteren was de maandelijkse Full Moon Party in Havana Beach Club. Heb weer een aantal foto's geschoten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meer foto's zijn hier te bekijken.
Of op de website van Aruba ta Hot.
Ja, we zijn zondag aangekomen en we hebben gelukkig een vriend die hier al 4 maanden zit, dus die kon ons overal heen brengen. Hij had speciaal voor ons maandag en dinsdag vrij genomen. Dus, van alles geregeld en gekocht, sim-kaart, wat spulletjes voor in het appartement enzo en natuurlijk naar het strand!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:32 schreef Geckoo het volgende:
[..]
Oei Patiri, heb ik geen goeie ervaringen mee.. hele verhaal kan je wel horen maar dan moet je maar ff dm-en...
Maar ben je nou al op aruba?
Prima locatie, net iets na paradera toch? dan zit je namelijk vlakbij mijquote:Op woensdag 27 augustus 2008 04:46 schreef CySt het volgende:
[..]
Ja, we zijn zondag aangekomen en we hebben gelukkig een vriend die hier al 4 maanden zit, dus die kon ons overal heen brengen. Hij had speciaal voor ons maandag en dinsdag vrij genomen. Dus, van alles geregeld en gekocht, sim-kaart, wat spulletjes voor in het appartement enzo en natuurlijk naar het strand!.
Appartement is helemaal top, 3 slaapkamers met airco, ruime woonkamer, mooie keuken, Arubaanse porch, zwembad in de tuin enz enz. Vooral erg schoon (vind ik erg belangrijk) en de huisbaas is een Nederlander met een Colombiaanse vrouw. Niets is teveel gevraagd en alles wordt relatief vlot (voor Arubaanse begrippen) geregeld. We zitten wel wat afgelegen (Casibari), maar het is hier wel héél mooi en rustig. Mooi uitzicht op cactuslanschap enzo, wel veel vliegende mieren op het moment! En het is ook vreselijk heet, klam en benauwd. Maar ik hoor overal dat het normaal niet zo extreem is.. Maar verder bevalt het me prima!
Je kan ook eventueel Gotcha bellen of Borisquote:Verder probeerden we een studentenauto te huren bij Hertz, maar ze hadden niets beschikbaar. Aangezien die vriend morgen weer moet werken, hadden we echt een auto nodig. Echter bleek dat onze huisbaas bevriend is met de vrouw van Hot Weels, dus even gebeld en we hadden binnen een half uur een Toyota Yaris. 53 Florin per dag en 500 dollar eigen risico, onder de 21 jaar zou het eigen risico omhoog gaan volgens contract (ik ben 20), maar omdat ik al 1,5 jaar mijn rijbewijs heb met 40.000km, heeft ze dat laten zitten. Echter hebben we deze auto maar 1 week, ze laat ons nog weten of ze eentje voor langere termijn beschikbaar krijgt, uiteraard tegen een lager tarief. Bij Hertz laten ze namelijk niets van zich horen en daar moet je officieel min. 21 jaar zijn en minimaal 1 jaar je rijbewijs.. Daar heb je wel voor 400 dollar p/m een C-klasse Nissan Platina met 500 dollar eigen risico. Even afwachten dus, maar ik wil graag wel bij haar huren, ze komt betrouwbaar over en is een Nederlander..
Patrick zegt me niks, maar het niet kunnen bereiken van Wine & Dine is bekend. ik heb een staigere in huis die ook iemand kent die daar gaat lopen maar bij hem was ook nog weinig bekend. oh wacht ik weet nu wie je bent.quote:Verder heb ik mijn baas gemaild om me te bellen, maar nog geen reactie gehad. Verder stond ik met de huisbaas te praten en die had bezoek van ene Patrick en die kende ook alle lui bij Aruba Wine & Dine. Aardige kerel, wellicht dat jullie hem kennen? Hij zegt in de media/reclame business te werken..
Logisch dat de ping hoog is, moet je eens een tracert doen naar nl servers, dat gaat dus via miami en newyork en verder.quote:Ik heb overigens gewoon WiFi hier, we hebben het 2mbit abonnement van 99 Florin, dus geen hard datalimiet, wel FUP. Het internet is bij mij echter niet heel stabiel, soms wat verbindingsproblemen, of dat hij even niet kan verbinden met een site maar 2 tellen later wel. Hebben jullie daar ook weleens last van? Overigens is het voor Nederlandse begrippen natuurlijk tergend traag, maar ik ben tevreden dat ik in ieder geval wat heb! De ping bij verbinden met servers in NL is ook erg hoog trouwens, is dat ook normaal of moet ik eens naar het modem gaan kijken?
Probeer je kostbare apperatuur of achter een omvormer te hangen (travo) of achter een APC, er willen soms nog wel eens spannings pieken over het net gestuurd worden. Better save then sorry.quote:Weet iemand trouwens of ik ergens geaarde omvormers kan kopen? Ik heb 5 stekkers meegenomen uit NL, Euro -> Amerikaans, maar het is ongeaard. In het appartement zitten echter overal geaarde stopcontacten, dus heb ik mijn laptop enzo liever ook geaard, aangezien het kan..
Haha, Koen zei al vanmiddag tegen mij van dat ik met Martijn zou hebben "geblogd".. Ik snapte niet waar hij het over had. Wel grappig dat ik je via FOK! "kende" en dan op Aruba ontmoet zonder dat ik door heb dat ik je al ken.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:31 schreef Geckoo het volgende:
Patrick zegt me niks, maar het niet kunnen bereiken van Wine & Dine is bekend. ik heb een staigere in huis die ook iemand kent die daar gaat lopen maar bij hem was ook nog weinig bekend. oh wacht ik weet nu wie je bent.
ik haalde maroean op van het vliegveld,![]()
[..]
Logisch dat de ping hoog is, moet je eens een tracert doen naar nl servers, dat gaat dus via miami en newyork en verder.
[..]
Probeer je kostbare apperatuur of achter een omvormer te hangen (travo) of achter een APC, er willen soms nog wel eens spannings pieken over het net gestuurd worden. Better save then sorry.
ohja maroean vraagt of je vanavond nog naar de paddock gaat. en je mag koen en laura meenemen
me nummer is 5600694 en maroean 5626962
Yup, Full Moon ga ik meestal heen. Helaas was ik er niet bij Urban vs House, hoorde dat het zeer geslaagd was. Morgenavond ben ik te vinden bij de parkeerplaats van Romar Trading. Die is voor de gelegenheid omgebouwd tot Romar Arena. Morgenavond is nl. de Bacardi Bartender Contest. Een kennis van me, bartender bij Cafe the Plaza gaat ook meedoen, dus die gaan we toejuichen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:32 schreef Geckoo het volgende:
Ey wist niet dat jij daar ook was
was je er ook bij de PartySquad? die waren behoorlijk goed, niet verwacht trouwens.
Confession was zeker weer een spetterend feestje. Ik heb je niet gezien daaro... Was ik te ver heen en heb ik je gemist of ben je niet geweest?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 04:43 schreef Geckoo het volgende:
Confessions ben ik ook zeker bij! even vieren dat ik dan officeel weg ben bij Amici![]()
en gezien de foto's en verhalen van de eerste editie wordt het een spetterend feestje!
nee klopt inderdaad, had een maag die niet echt mee werkte (waarschijnlijk vanwege de snacktruckquote:Op dinsdag 2 september 2008 18:41 schreef Castor het volgende:
[..]
Confession was zeker weer een spetterend feestje. Ik heb je niet gezien daaro... Was ik te ver heen en heb ik je gemist of ben je niet geweest?
Gezelligquote:Op dinsdag 2 september 2008 18:41 schreef Castor het volgende:
[..]
Confession was zeker weer een spetterend feestje. Ik heb je niet gezien daaro... Was ik te ver heen en heb ik je gemist of ben je niet geweest?
Hoe dan ook hier wat foto's om na te genieten:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meer foto's zijn onder meer te zien op Aruba ta Hot!
Je zit dan ook in het verkeerde subforum, helder licht.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:24 schreef johan555 het volgende:
Kortom niet Mijn vakantie eiland en zou het ook niemand aanraden.
Dit is KAA, een emigratieforum/forum voor Nederlanders die in het buitenland wonen - en daar rekenen we Aruba ook bij. Kortom, deze mensen hebben zich al zeer goed voorbereid, ze wonen er per slot van rekening en gaan er niet een paar weekjes op vakantie. Daarvoor kun je beter hier zijn: Travelquote:Op donderdag 18 september 2008 10:37 schreef johan555 het volgende:
Het gaat hier toch over Aruba ?
Je moet mensen goed informeren als ze ergens naar toe willen
oh okquote:Op donderdag 18 september 2008 11:04 schreef static het volgende:
[..]
Dit is KAA, een emigratieforum/forum voor Nederlanders die in het buitenland wonen - en daar rekenen we Aruba ook bij. Kortom, deze mensen hebben zich al zeer goed voorbereid, ze wonen er per slot van rekening en gaan er niet een paar weekjes op vakantie. Daarvoor kun je beter hier zijn: Travel
Logisch toch? Zo'n bootje binnenvallen met een geweer in je hand en de handelswaren afnemen is ook gewoon een overval, het is hedendaagse piraterij.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:51 schreef johan555 het volgende:
rapport 2e kamer na bezoek aruba
In 2005 waren er iets minder dan 600 overvallen maar in
2006 zijn er meer dan 1000 overvallen gepleegd. De schrikbarende stijging
van geweldsdelicten wordt onder andere veroorzaakt door het hard
aanpakken van de export van drugs door de Kustwacht
ja de een maakt me uit voor schorum en de ander zegt dat ik hem een (verkapte )bedreiging heb gestuurdquote:
Savanetaquote:Op maandag 29 september 2008 01:20 schreef Geckoo het volgende:
@ Rave_aw waar ga je stage lopen dan?
Moest je werken vorige week op donderdagnamiddag (rond 16u zoiets) ?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:43 schreef Lautjuh21 het volgende:
[..]
![]()
Of ArubaBank?quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:44 schreef Rave_NL het volgende:
Even een vraagje he, want ik ga daar een Arubaanse bankrekening openen, welke is beter en welke hebben jullie?
RBTT of CMB?
Das nu ook niet bepaald een referentie denk ik. Als je in die sector zit verdien je overal wel goed geld (ja zelfs in de US)quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:44 schreef beefcake het volgende:
Iemand vroeg of er genoeg geld te verdienen valt op Aruba. Mijn tante en oom zitten in het bank- en verzekeringswezen en laten we zeggen dat ze echt niets tekort komen.
NTSC, verder weet ik er niets van.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:05 schreef Rave_NL het volgende:
Nog anderhalve week
Ben nu iig bezig mijn repatkist aan het volgooien maar heb nog een paar vraagjes...
Ik wil namelijk ook mijn Xbox360 in die kist gooien, maar hoe zit het met die tv-aansluitingen daar?
Kan iemand mij daar wat meer over vertellen? Ook met betrekking op bijv. dvd-spelers
Tnx
Havana Beach Club verdwijnt niet, de zaak is aan iemand anders verhuurd en die is nu aan het verbouwen. Inderdaad is het naastgelegen restaurant (Ambianz, daarvoor Marandi) toegevoegd aan Havana. Op 18 oktober is de (her)opening. Ze maken er een groot evenement van met een welkomstdrankje om 21:00 uur en live optreden van onder meer Lotus Band.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:15 schreef Jack. het volgende:
Overigens verdwijnt Havana Beach Club volgens wat ik begrepen heb. Waar je vroeger de bar had, en ernaast een restaurant wordt alles samengevoegd en willen ze er een wok restaurant in vestigen.
Of dat alleen de achterkant is of het hele gebouw weet ik niet (zou wel groot wok restaurant worden dan).
Momenteel is het gewoon gesloten en zijn ze alles aan't verbouwen. Toen ik er was waren ze ook de parasolletjes op het strand aan het vernieuwen.
Aha, dat was jij aan de bar bij Plaza! Ik was foto's aan het maken, ik heb onder meer een teamfoto van het plaza personeel gemaakt en wat foto's van de uitreiking van het Plaza Open Tennis toernooi.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:48 schreef CySt het volgende:
Tsunami was gisteren weer helemaal top! Was alweer de tweede keer dat ik aan het werk was achter de bar tijdens een optreden van Tsunami bij Café the Plaza. Grote opkomst en de band speelde echt weer ontzettend goed. Heb ook nog wat foto's gemaakt, welke ik binnenkort zal posten. [ afbeelding ].
Ah, dat was jij dus die naast mij zat toen ik aan de bar ging eten, met de spiegelreflex met grote telelens en flitser formaat melkpak.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:44 schreef Castor het volgende:
[..]
Aha, dat was jij aan de bar bij Plaza! Ik was foto's aan het maken, ik heb onder meer een teamfoto van het plaza personeel gemaakt en wat foto's van de uitreiking van het Plaza Open Tennis toernooi.
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:27 schreef Geckoo het volgende:
@ xbox 360
ik heb een oude xbox mee genomen. welke het gewoon doet nadat ik em had gehacked had en op ntsc had gezet en hij hangt achter een trafo.
inmiddels heb ik nederlandse tv overgenomen (welke dus alleen werkt op 220 en pal maar dat werkt verder allemaal prima![]()
)
maar je wordt dus militair.
en cycril tsunami is altijd goed, prima artiesten.
Lautje, al naar de paddock geweest
Ik was er vandaag en alles was op slot en de security had niet de juiste sleutels, dus ik ga het morgen ophalen. Maar dan zal ik waarschijnlijk alles naar kantoor brengen, dus dan gaat die frisdrank en 2 liter vodka aan mijn neus voorbij.quote:
Dat was ik idd.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:39 schreef CySt het volgende:
[..]
Ah, dat was jij dus die naast mij zat toen ik aan de bar ging eten, met de spiegelreflex met grote telelens en flitser formaat melkpak.
Redelijk. De foto die in na het optreden nam vond ik wel de moeite van het plaatsen waard:quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:43 schreef Geckoo het volgende:
@ Castor, camera is nog steeds op me werk zonder kabeltje dus dat wordt lastig. Maar hoe zijn die van jou gelukt?
Haha, knappe foto.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:01 schreef Castor het volgende:
[..]
Redelijk. De foto die in na het optreden nam vond ik wel de moeite van het plaatsen waard:
[ link | afbeelding ]
Net een echte Paparazzo!
Ik zag op TeleAruba een shot van de straat waar Bingo en Linda's pannekoekenhuis ook gevestigd zijn, dat zag er niet goed uit. Het leek wel een rivier.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:27 schreef heiden6 het volgende:
Volgens mijn vader gaat het voorlopig nog wel even door met regenen, en is de verwachting dat het restaurant van mijn moeder weer zal overstromen. Vorige keer dreef de vrieskist op het parkeerterrein.Gelukkig hebben ze drie weken geleden een uitgebreide verzekering afgesloten.
Klopt het dat er ook problemen zijn met de mobiele en vaste telefoonnetwerken?
Een paar jaar geleden was het nog veel erger.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:57 schreef Castor het volgende:
[..]
Ik zag op TeleAruba een shot van de straat waar Bingo en Linda's pannekoekenhuis ook gevestigd zijn, dat zag er niet goed uit. Het leek wel een rivier.
Er zijn, hier en daar, problemen met stroomuitval. Dit heeft natuurlijk effect op het telefoonnetwerk,. Tot nu toe heb ik zelf (behalve het slechte bereik) niet zo heel veel gemerkt hiervan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |