Fortis heeft over de 7% div. rendement. In Augustus is er weer interimdividend van ongeveer 0,50 per aandeel. Ik heb ze staan tegen 16,86....quote:Op donderdag 19 juni 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Fortis is nu wel een mooi koopje![]()
Schijnt ook dat banken relatief veel dividend uitgeven? [/noob]
Koop je wat bij om te middelen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Fortis heeft over de 7% div. rendement. In Augustus is er weer interimdividend van ongeveer 0,50 per aandeel. Ik heb ze staan tegen 16,86....
Ja misschien ga ik dat doen. Moet nog even kijken, misschien sluit ik ze ook wel tegen door een aantal calls te schrijven als ik er een goede premie voor krijg.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:04 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Koop je wat bij om te middelen?
Stel je hebt 400 tegen gemiddeld 16,86, koop je nu 100 tegen 13,05 zodat je gemiddelde op 15,95 komt. Stel de koers komt onder de 11 koop je er nog 200 bij. Etc.
'Ooit' gaan ze wel corrigeren hoor.
FYI: Deze strategie is identiek aan ongedekt puts schrijven + je geld op de bank houden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:19 schreef Mr.J het volgende:
Dacht er net aan. Je kan ook calls schrijven per elke 100 aandelen.
Juli op 13,50 krijg je 0,45 voor. Mocht eea toch erg stijgen sluit hem zo rond de 0,75 af (heb je nog 0,30 - transactiekosten over) en rol je door naar de augustus serie die op zo'n moment ook zo'n 0,40/0,50 doet.
Laten we zeggen dat je elke maand 0,25 kan pakken per 100 aandelen, is dat toch 250,- per 1000 aandelen. Dat maand in, maand uit gaat wel lekker.
Dus als je eea dagelijks kan blijven volgen zou ik trouw calls blijven schrijven hoor.
Zou je denken? Als je in een bear markt zit kan het lijkt mij erg lonend zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
FYI: Deze strategie is identiek aan ongedekt puts schrijven + je geld op de bank houden.
Consequent calls schrijven op aandelenbezit levert overigens op lange termijn niets meer op dan gewoon de aandelen houden.
Als de richting van de markt omlaag is en de beweging is snel genoeg dan verlies je sowieso als je de aandelen houdt en er calls op schrijft. De calls dalen minder snel in waarde dan de aandelen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:12 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zou je denken? Als je in een bear markt zit kan het lijkt mij erg lonend zijn.
Thanks, zo had ik 't niet bekeken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als de richting van de markt omlaag is en de beweging is snel genoeg dan verlies je sowieso als je de aandelen houdt en er calls op schrijft. De calls dalen minder snel in waarde dan de aandelen.
Dus als je weet dat je in een bearmarket zit moet je je aandelen verkopen en put-opties kopen, of direct de aandelen/ futures shorten, of 'naakt' calls schrijven.
Maar waar ik op doelde is het wijdverspreide misverstand dat er extra rendement valt te halen door opties te schrijven. Het verwachte rendement op een optie is namelijk precies NUL (min kosten), ongeacht of die wordt gekocht of geschreven.
Een gekochte out-the-money optie heeft een kleine kans op een grote winst en een grote kans op een klein verlies.
Een geschreven out-the-money optie heeft een grote kans op een kleine winst en een kleine kans op een groot verlies.
Uiteindelijk als je heel veel transacties doet is je rendement gelijk aan de som van alle kans*winst=NUL (min kosten) voor beide kanten.
Per saldo is er dus geen enkel voordeel om aandelenbezit te combineren met geschreven opties. Sterker nog, omdat (NUL min kosten)<0 is het zelfs onverstandig om het te doen. Je maakt alleen de bank rijk.
In dat geval zou je dan puts moeten schrijven, geen calls.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:23 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Thanks, zo had ik 't niet bekeken.
Maar als je sowieso ergens nog meer aandelen van wilt en dus bereid bent deze wat in waarde te zien dalen (LT visie) en af en toe wat stukjes op een lagere prijs op te pikken zou het schrijven dan niet lonen?
Je praat hier over geschreven call opties neem ik aan, aangezien je een geschreven put niet kunt dekken met aandelen long (die kun je alleen afdekken met aandelen short).quote:Over 1000 aandelen 10 opties schrijven die waardeloos aflopen is toch extra cash? Hierbij er dus vanuit gaande dat je de aandelen gewoon wilt behouden.
Hoe bepaal jij dat? Koers/winst verhouding?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:59 schreef SeLang het volgende:
Binck gaat met Goldman Sachs samenwerken om in de toekomst naast Amerikaanse- en Euronext beurzen ook handel op andere Europese beurzen aan te bieden. Helaas konden ze nog geen termijn aangeven wanneer dat zal worden geimplementeerd.
Zelf heb ik veel interesse in met name UK en Zwitserland (naast een overgrote meerderheid van ¤ aandelen op mijn kooplijstje). Nu de aandelenkoersen er weer wat vriendelijker uit beginnen te zien (al zijn aandelen nu nog lang niet koopwaardig) begin ik langzaam aan weer wat aan mijn kooplijstje te sleutelen zodat het klaarligt mochten we op reeele niveaus komen
Niet bij IB?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:59 schreef SeLang het volgende:
Binck gaat met Goldman Sachs samenwerken om in de toekomst naast Amerikaanse- en Euronext beurzen ook handel op andere Europese beurzen aan te bieden. Helaas konden ze nog geen termijn aangeven wanneer dat zal worden geimplementeerd.
Zelf heb ik veel interesse in met name UK en Zwitserland (naast een overgrote meerderheid van ¤ aandelen op mijn kooplijstje). Nu de aandelenkoersen er weer wat vriendelijker uit beginnen te zien (al zijn aandelen nu nog lang niet koopwaardig) begin ik langzaam aan weer wat aan mijn kooplijstje te sleutelen zodat het klaarligt mochten we op reeele niveaus komen
Koers/winst verhouding vergeleken met het langjarig gemiddelde.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:30 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Hoe bepaal jij dat? Koers/winst verhouding?
Kan inderdaad wel bij IB.quote:
Tsja misschien bij Lynx of Today's Broker ofzo.. zijn natuurlijk wel reseller van IB ofzoietsquote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kan inderdaad wel bij IB.
Ik zit ook bij IB, maar die gebruik ik alleen voor futures trading. Investeren en speculeren hou ik namelijk strict gescheiden op aparte accounts. In principe zou ik een deel van de beleggingsportefeuille wel op een tweede account bij IB kunnen onderbrengen maar ik heb dat om een aantal redenen liever op één plek.
De meeste grotere Britse- en Zwitserse fondsen hebben ook een ADR notering op Wallstreet dus die kun je sowieso al kopen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:08 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Tsja misschien bij Lynx of Today's Broker ofzo.. zijn natuurlijk wel reseller van IB ofzoiets
wat is in wezen het verschil met yahoo finance?quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Hey wtf! net gemerkt; google finance biedt gratis realtime-koersen aan! Handig!
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Fortis heeft over de 7% div. rendement. In Augustus is er weer interimdividend van ongeveer 0,50 per aandeel. Ik heb ze staan tegen 16,86....
quote:blablabla......
To achieve this acceleration, the Fortis Board of Directors has decided to take additional
measures, some of which will have an immediate impact. These measures include:
• an equity raising of approximately EUR 1.5 billion by means of an accelerated
bookbuilding offering, starting today. This increase is well within the mandate given by
shareholders to the Board to issue new shares
• the decision not to pay an interim 2008 dividend. This will preserve solvency as the
interim dividend was expected to impact second quarter solvency by EUR 1.3 billion. A
proposal to pay the full-year 2008 dividend in shares will be made to the Annual General
Meetings of Shareholders in March 2009.
Indeed. Min 9.72 op dit moment..quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Spankin' ten huize Fortis vandaag...
Hij is vorige week nog verkozen tot slechtst renderende bestuurder. ZIjn bonussen vielen wat tegen, daar hebben ze hem al in gecompenseerd en er zat ook nog een loonsverhoging (zonder rugespraak met aandeelhouders) bij geloof ik.quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:02 schreef Public_NME het volgende:
Mén, ik ben echt zuur. Ik hoop dat ze Votron al zijn bonussen van 3mln afpakken... 750k basissalaris is al teveel. Hij mag ook wel eens pijn lijden ipv de shareholders.
Gvd:
a) rampzalige koers
b) geen interim dividend
c) dividend over 2008 in aandelen ipv cash
Dat had ik dus ook, ik had ze achteraf gezien direct na ex-dividend eruit moeten knallen maarja. Nu nog maar even wachten.quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik heb iemand op mijn werk die ik al maanden vraag waarom hij die aandelen laat staan, ik zou lager instappen. Maar die hield ze dus aan voor de LT en voornamelijk het dividend ...
Geen idee. Ik pakte zelf vandaag nog wat stukjes op op -12% want dacht de bodem voor de week wel gezien te hebben.quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:06 schreef Erasmo het volgende:
Is het slim om nu Fortis te kopen?
Waarom zou je aandelen willen kopen van een bedrijf met dergelijk addergebroed aan de top?quote:
het is toch goed mogelijk dat fortis over een jaar of 2 verdubbeld is?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Waarom zou je aandelen willen kopen van een bedrijf met dergelijk addergebroed aan de top?
Zoiets doe je alleen als je ze kunt kopen tegen een flinke discount en zo ver is het nog niet.
Als ze er nog zijn wel ja.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:12 schreef Amokzaaier het volgende:
het is toch goed mogelijk dat fortis over een jaar of 2 verdubbeld is?
mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als ze er nog zijn wel ja..
Maar wat hierboven al gezegd werd, de vraag is of je ze wel in je knip wilt hebben. Ik denk dat het per saldo wel meevalt, maar ik hoef ze niet. Bovendien heb ik een hekel aan een bestuurder die wanbeleid pleegt (of slecht anticipeert) en dan loonsverhoging 'krijgt'. Overigens is het niet alleen een loonverhoging, maar zijn bonus optie's leverden niet genoeg op en toen heeft men hem een herziende optieregeling 'geboden'. Tja, sorry dat zijn dingen waar ik niet zo van hou, een bestuurder mag best flink verdienen, maar een bonus krijg je bij goed werk, niet bij zo'n debacel als waar Fortis nu in zit. En dividend intrekken vind ik ook een beetje ... nou ja, ik hou er gewoon nietvan. Toegegeven, Fortis is nooit mijn tent geweest.
Dat dus, ik turbo er op los. Iets wat qua basis fundament niet goed is wil niet zeggen dat je er geen centjens mee kunt verdienenquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:29 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.
Weet wel dat dat 35% onder de huidige prijs is (not gonna happen).quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:56 schreef Amokzaaier het volgende:
ik lees op een ander forum dat Barclays Fortis nu misschien over gaat nemen??
ps: op hoeveel kan ik op Fortis het beste instappen? ( ik denk aan 6.5)
+investeren in goud, wil ik doen met eventuele grote inflatie in europa voor de deur, hoe kan ik dat het beste doen?
Nopquote:Op donderdag 19 juni 2008 11:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
ben benieuwd wie de rode lantaarn vandaag mag gaan dragenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:43 schreef SjonLok het volgende:
Het zal niet lang meer duren voordat we door de 400 heen schieten.
Naar een bedrijf gaan dat goud verkoopt (vroeger deden veel banken dat), en het kopen. In een zakje stoppen en onder je matras leggen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:56 schreef Amokzaaier het volgende:
+investeren in goud, wil ik doen met eventuele grote inflatie in europa voor de deur, hoe kan ik dat het beste doen?
dat moet toch anders kunnen?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:12 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Naar een bedrijf gaan dat goud verkoopt (vroeger deden veel banken dat), en het kopen. In een zakje stoppen en onder je matras leggen.
Volgens diverse fora, experts staat grote inflatie voor de deur. Is het dan niet geniaal om nu goud te kopen? En waar kan ik dat het beste kopen?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:21 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Vast, maar dan koop je het virtueel.
Zo deed ik het vroeger. Is ook leuk om naar te kijken.
Ik weet niet of het geniaal is. Het kan geniaal uitpakken. Ik heb al goud, dus ben al binnen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Volgens diverse fora, experts staat grote inflatie voor de deur. Is het dan niet geniaal om nu goud te kopen? En waar kan ik dat het beste kopen?
Kijk anders hier eens onder "Goud kopen/verkopen".quote:
Ik beleg ook om winst te maken hoor. Maar ik heb inmiddels wel genoeg wanbeleid gezien in bedrijven waar ik in belegde en ik ben daar een beetje klaar mee. Ik hoor Fortis al maanden zeggen dat ze goed zitten en opeens heb je 8 mijard nodig, yeah right.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:29 schreef Amokzaaier het volgende:
mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.
De vraag 'waarom wil je aandelen van een bedrijf met dergelijk addergebroed aan de top?' stel ik niet voor niets. Of denk je soms dat zoiets geen invloed heeft op de winst van het bedrijf?quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:29 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
wpa verwachtingen zijn voor zowel 2008 als 2009 rond ¤1,50. Bij ¤7,50 of lager zou ik dit aandeel wel koopwaardig vinden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:56 schreef Amokzaaier het volgende:
ik lees op een ander forum dat Barclays Fortis nu misschien over gaat nemen??
ps: op hoeveel kan ik op Fortis het beste instappen? ( ik denk aan 6.5)
zou je het slechts alleen voor die 6% doen? Ik zie het volgende week wel weer afzwakken, het is even afwachten hoe we reageren op amerika vandaag.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Amokzaaier het volgende:
ben nu wel mooi te laat.. fortis 5,88% in de plus. Khad er vanochtend meteen bij moeten zijn.
ik zou de iShares MSCI Europe (IMEU) nemen. Deze heeft net als de DJ STOXX 50 een focus op europese blue chips maar iets meer spreiding. ( in de DJ STOXX 50 tracker is meer als 12 % van de totale portofeuille verspreid over 4 aandelen......)quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:04 schreef dyna18 het volgende:
In ben op dit moment aan het uitzoeken of trackers voor mij interessant zijn. Ik kijk dan vooral naar trackers op Nederland (AEX) en op Europa (?).
Wanneer ik bij Alex kijk wat er wordt aangeboden, heb ik moeite om de trackers voor Europa te vinden. Ik zie alleen de "iShares DJ Euro STOXX 50 Inc" staan. Kunnen jullie mij helpen met welke andere generieke (dus niet op een bepaalde sector) trackers er zijn voor europa?
En welk benchmark / index moeten deze trackers dan volgen?
Ik heb daar naar gekeken, maar het gekke is dat Alex aangeeft dat dit fonds bij Alex in GBP (ponden) wordt verhandeld. Terwijl iShares zelf bij het fonds aangeeft dat het fonds in EUR en in GBP verhandeld wordt.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:50 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
ik zou de iShares MSCI Europe (IMEU) nemen. Deze heeft net als de DJ STOXX 50 een focus op europese blue chips maar iets meer spreiding. ( in de DJ STOXX 50 tracker is meer als 12 % van de totale portofeuille verspreid over 4 aandelen......)
Hij volgt natuurlijk de morgen stanley capital index europe (MSCI europe)
Ik weet niet hoe het met alex zit maar bij binck is hij wel te krijgen. Stuur anders een mailtje naar Alex grote kans dat ze hem zo toevoegen, heb ik bij Binck ook wel eens gedaan.
Bron : DFTquote:Amerikaanse ’meltdown’ reden geldinjectie Fortis
BRUSSEL/AMSTERDAM (DFT) - Fortis rekent binnen enkele dagen tot weken op het volledig instorten van de Amerikaanse financiële markten. Dat verklaart volgens de bankverzekeraar de serie ingrepen van donderdag om zich met ¤8 miljard te versterken. „We zijn op het nippertje gereed. Het gaat in de Verenigde Staten veel slechter dan gedacht”, zegt Fortis-chairman Maurice Lippens, die volhoudt dat topman Votron aanblijft. Fortis verwacht faillissementen onder 6000 Amerikaanse banken die nu weinig dekking hebben. „Maar ook Citigroup, General Motors, er begint een complete meltdown in de VS.”
Dat was ook het eerste wat in mij opkomt. Eerste reacties waren niet goed, dan maar plan B inbrengen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:57 schreef RonaldRegen het volgende:
Klinkt mij een beetje in de oren alsof ze de aandacht van hun eigen falen willen afleiden, en desnoods de rest van de wereld willen meenemen in hun val.
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat in mij opkomt. Eerste reacties waren niet goed, dan maar plan B inbrengen.
Nou ik gooi er hier ook maar allemaal gedachten uit, maar het feit dat je zoveel kunt bedenken en dus eigenlijk weinig weet, is al niet goed natuurlijk. Maar maandenlang is er niks aan de hand en opeens heb je 8 miljard nodig ... nee, dat geeft mij geen goed gevoel.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:39 schreef RonaldRegen het volgende:
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.
Moest ik nog kunnen zou ik het ook doenquote:Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
Wees er maar zeker van dat er een beperkt publiek steenrijk wordt door zo'n crisis! Nu niet om over maffieuze manipulatie te spreken, maar toch, in beperkte mate zal dat altijd bestaan.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:39 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.
Normaal gesproken zou ik juist gaan investeren in bedrijven voor wie een crisis niet uitmaakt, maar ik heb het gevoel dat de aandelen kunstmatig duur worden gehouden en dat daar binnenkort verandering in gaat komen.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Moest ik nog kunnen zou ik het ook doen.
Verstandig. Be greedy when others are fearful.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Fiskus het volgende:
Heb net fortis gekocht, nu maar wachten op positieve economische vooruitzichten, dan stijgen banken vaak gewoon hard mee.
De kans dat Fortis genekt of genationaliseerd wordt is minimaal, toch?![]()
Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Fiskus het volgende:
Heb net fortis gekocht, nu maar wachten op positieve economische vooruitzichten, dan stijgen banken vaak gewoon hard mee.
De kans dat Fortis genekt of genationaliseerd wordt is minimaal, toch?![]()
Over dat stijgen; dat heeft veel te maken met de koers/winst; vergeet niet dat wanneer de beleggers door schrik maar de helft willen betalen per eenheid winst, en de winst door de crisis ook halveert, het aandeel 75% van zijn waarde verliest. Dus je kan diep vallen ofzo, daar niet van.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Fiskus het volgende:
Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:24 schreef Cheiron het volgende:
Hupsakee, Fortis onder de 10 en ING onder de 20..
same here.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:46 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
same here.
zit er toch nog over na te denken om te investeren in goud, het liefst in een primaire leverancier.
je had gelijk.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.
welk stuk? link svpquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Fiskus het volgende:
[..]
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
Dividend...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:
Gaat het ooit nog goed komen met de AE index?
Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.
Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
1 euro lijkt me wel erg extreem; dat zal alleen gebeuren als het een Northern Rock gevalletje gaat worden en alle klanten hun geld weghalen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?
Je hebt het nu over een momentopname, vorig jaar had iedereen nog dikke winstquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:
Gaat het ooit nog goed komen met de AE index?
Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.
Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
Fortis. (quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
zijn hier onder fok eigenlijk nog mensen met aandelen in de portefeuille?
ING en Phillips hier...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Niks. Heb alles verkocht vorige week. Niet lang geleden op een onhandig moment gekocht. Dus verkocht met verlies, maar het voelt niet goed aan, dus ik probeer op deze manier mijn verlies te minimaliseren.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb 2 aandelen RDS, restantje van een interim stockdividendje.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
enkele zeer speculatieve small- en microcaps.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |