abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:22:23 #101
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59513132
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Fortis is nu wel een mooi koopje
Schijnt ook dat banken relatief veel dividend uitgeven? [/noob]
Fortis heeft over de 7% div. rendement. In Augustus is er weer interimdividend van ongeveer 0,50 per aandeel. Ik heb ze staan tegen 16,86....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:04:14 #102
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_59519960
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Fortis heeft over de 7% div. rendement. In Augustus is er weer interimdividend van ongeveer 0,50 per aandeel. Ik heb ze staan tegen 16,86....
Koop je wat bij om te middelen?

Stel je hebt 400 tegen gemiddeld 16,86, koop je nu 100 tegen 13,05 zodat je gemiddelde op 15,95 komt. Stel de koers komt onder de 11 koop je er nog 200 bij. Etc.

'Ooit' gaan ze wel corrigeren hoor.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:21:08 #103
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59520472
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:04 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Koop je wat bij om te middelen?

Stel je hebt 400 tegen gemiddeld 16,86, koop je nu 100 tegen 13,05 zodat je gemiddelde op 15,95 komt. Stel de koers komt onder de 11 koop je er nog 200 bij. Etc.

'Ooit' gaan ze wel corrigeren hoor.
Ja misschien ga ik dat doen. Moet nog even kijken, misschien sluit ik ze ook wel tegen door een aantal calls te schrijven als ik er een goede premie voor krijg.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:19:47 #104
19479 Mr.J
pi_59521900
Dacht er net aan. Je kan ook calls schrijven per elke 100 aandelen.

Juli op 13,50 krijg je 0,45 voor. Mocht eea toch erg stijgen sluit hem zo rond de 0,75 af (heb je nog 0,30 - transactiekosten over) en rol je door naar de augustus serie die op zo'n moment ook zo'n 0,40/0,50 doet.

Laten we zeggen dat je elke maand 0,25 kan pakken per 100 aandelen, is dat toch 250,- per 1000 aandelen. Dat maand in, maand uit gaat wel lekker.

Dus als je eea dagelijks kan blijven volgen zou ik trouw calls blijven schrijven hoor.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:59:30 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59523007
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:19 schreef Mr.J het volgende:
Dacht er net aan. Je kan ook calls schrijven per elke 100 aandelen.

Juli op 13,50 krijg je 0,45 voor. Mocht eea toch erg stijgen sluit hem zo rond de 0,75 af (heb je nog 0,30 - transactiekosten over) en rol je door naar de augustus serie die op zo'n moment ook zo'n 0,40/0,50 doet.

Laten we zeggen dat je elke maand 0,25 kan pakken per 100 aandelen, is dat toch 250,- per 1000 aandelen. Dat maand in, maand uit gaat wel lekker.

Dus als je eea dagelijks kan blijven volgen zou ik trouw calls blijven schrijven hoor.
FYI: Deze strategie is identiek aan ongedekt puts schrijven + je geld op de bank houden.

Consequent calls schrijven op aandelenbezit levert overigens op lange termijn niets meer op dan gewoon de aandelen houden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:12:40 #106
19479 Mr.J
pi_59524628
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

FYI: Deze strategie is identiek aan ongedekt puts schrijven + je geld op de bank houden.

Consequent calls schrijven op aandelenbezit levert overigens op lange termijn niets meer op dan gewoon de aandelen houden.
Zou je denken? Als je in een bear markt zit kan het lijkt mij erg lonend zijn.
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:50:14 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59525483
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Zou je denken? Als je in een bear markt zit kan het lijkt mij erg lonend zijn.
Als de richting van de markt omlaag is en de beweging is snel genoeg dan verlies je sowieso als je de aandelen houdt en er calls op schrijft. De calls dalen minder snel in waarde dan de aandelen.
Dus als je weet dat je in een bearmarket zit moet je je aandelen verkopen en put-opties kopen, of direct de aandelen/ futures shorten, of 'naakt' calls schrijven.

Maar waar ik op doelde is het wijdverspreide misverstand dat er extra rendement valt te halen door opties te schrijven. Het verwachte rendement op een optie is namelijk precies NUL (min kosten), ongeacht of die wordt gekocht of geschreven.

Een gekochte out-the-money optie heeft een kleine kans op een grote winst en een grote kans op een klein verlies.
Een geschreven out-the-money optie heeft een grote kans op een kleine winst en een kleine kans op een groot verlies.
Uiteindelijk als je heel veel transacties doet is je rendement gelijk aan de som van alle kans*winst=NUL (min kosten) voor beide kanten.

Per saldo is er dus geen enkel voordeel om aandelenbezit te combineren met geschreven opties. Sterker nog, omdat (NUL min kosten)<0 is het zelfs onverstandig om het te doen. Je maakt alleen de bank rijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door SeLang op 19-06-2008 18:56:32 ]
Mijn reisverslagen
pi_59529758
Vandaag een mooi verlies geïncasseerd .

Dacht laat ik eens een gokje wagen op HUN, had toch dollars over en met de huidige devaluatie...
Oké niet dus, van 22 naar 28 werd dus van 22 naar 12,5 .

Nuja, ik doe ze binnen een paar jaar wel eens van de hand...
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:23:19 #109
19479 Mr.J
pi_59537047
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als de richting van de markt omlaag is en de beweging is snel genoeg dan verlies je sowieso als je de aandelen houdt en er calls op schrijft. De calls dalen minder snel in waarde dan de aandelen.
Dus als je weet dat je in een bearmarket zit moet je je aandelen verkopen en put-opties kopen, of direct de aandelen/ futures shorten, of 'naakt' calls schrijven.

Maar waar ik op doelde is het wijdverspreide misverstand dat er extra rendement valt te halen door opties te schrijven. Het verwachte rendement op een optie is namelijk precies NUL (min kosten), ongeacht of die wordt gekocht of geschreven.

Een gekochte out-the-money optie heeft een kleine kans op een grote winst en een grote kans op een klein verlies.
Een geschreven out-the-money optie heeft een grote kans op een kleine winst en een kleine kans op een groot verlies.
Uiteindelijk als je heel veel transacties doet is je rendement gelijk aan de som van alle kans*winst=NUL (min kosten) voor beide kanten.

Per saldo is er dus geen enkel voordeel om aandelenbezit te combineren met geschreven opties. Sterker nog, omdat (NUL min kosten)<0 is het zelfs onverstandig om het te doen. Je maakt alleen de bank rijk.
Thanks, zo had ik 't niet bekeken.

Maar als je sowieso ergens nog meer aandelen van wilt en dus bereid bent deze wat in waarde te zien dalen (LT visie) en af en toe wat stukjes op een lagere prijs op te pikken zou het schrijven dan niet lonen?

Over 1000 aandelen 10 opties schrijven die waardeloos aflopen is toch extra cash? Hierbij er dus vanuit gaande dat je de aandelen gewoon wilt behouden.
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:59:00 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59538146
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 23:23 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Thanks, zo had ik 't niet bekeken.

Maar als je sowieso ergens nog meer aandelen van wilt en dus bereid bent deze wat in waarde te zien dalen (LT visie) en af en toe wat stukjes op een lagere prijs op te pikken zou het schrijven dan niet lonen?
In dat geval zou je dan puts moeten schrijven, geen calls.
Als de koers laag genoeg expireert ontvang je dan de aandelen op de koers die jij laag genoeg vond minus de ontvangen optiepremie, dus effectief heb je de aandelen dan nog iets goedkoper.
quote:
Over 1000 aandelen 10 opties schrijven die waardeloos aflopen is toch extra cash? Hierbij er dus vanuit gaande dat je de aandelen gewoon wilt behouden.
Je praat hier over geschreven call opties neem ik aan, aangezien je een geschreven put niet kunt dekken met aandelen long (die kun je alleen afdekken met aandelen short).

De optiepremie die je ontvangt voor de geschreven out-the-money call is inderdaad extra cash als de opties waardeloos aflopen of slechts een klein beetje in-the-money gaan, maar dit is een compensatie voor de mogelijke kleinere winst op de aandelen.

Stel, de aandelenkoers is ¤28 en je schrijft een call op ¤30 en ontvangt ¤1 premie. Als het aandeel dan stijgt naar ¤40 dan heb je 'maar' ¤3 winst terwijl het ¤12 had kunnen zijn. Je kunt zeggen: winst is winst, maar vergeet niet dat je je maximale winst hebt beperkt tot ¤3 terwijl je wel de volledige ¤28 (min ¤1) had kunnen verliezen!

Het is makkelijker om de aankoop van het aandeel en de optiepositie als onafhankelijke zaken te zien. In bovenstaand voorbeeld waarin het aandeel bij expiratie op ¤40 staat lijd je gewoon een verlies van ¤11op je optiepostie die wordt gecompenseerd met een winst van ¤12 op je aandelen. Maar dit zijn onafhankelijke dingen.

Zoals ik in de vorige post al aangaf zijn opties 'correct' geprijsd. In de ¤1 premie die je ontvangt zit de kans op winst, de financieringsrente, het dividend van de aandelen, etc al verwerkt. Jouw tegenpartij die die ¤1 aan jou betaalt heeft op lange termijn (veel transacties) evenveel winst als jij (namelijk NUL). Alleen zal jij bij wijze van spreken 10x ¤1 in je zak steken en 1x ¤10 verliezen terwijl dat bij jouw tegenpartij precies omgekeerd is. Schrijven is Russische roulette met maar één patroon in het magazijn, dus meestal winnen maar soms een groot verlies, kopen is een loterij waarbij je meestal niets wint en dan plotseling de hoofdprijs.

Als het je interesseert moet je je eens verdiepen in het Black&Sholes model voor optieprijzen (ingewikkeld, maar eigenlijk een must als je serieus met opties aan de gang wilt).
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:04:21 #111
19479 Mr.J
pi_59538257
Thanks voor je uitgebreide reply!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 18:59:10 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59556916
Binck gaat met Goldman Sachs samenwerken om in de toekomst naast Amerikaanse- en Euronext beurzen ook handel op andere Europese beurzen aan te bieden. Helaas konden ze nog geen termijn aangeven wanneer dat zal worden geimplementeerd.

Zelf heb ik veel interesse in met name UK en Zwitserland (naast een overgrote meerderheid van ¤ aandelen op mijn kooplijstje). Nu de aandelenkoersen er weer wat vriendelijker uit beginnen te zien (al zijn aandelen nu nog lang niet koopwaardig) begin ik langzaam aan weer wat aan mijn kooplijstje te sleutelen zodat het klaarligt mochten we op reeele niveaus komen
Mijn reisverslagen
pi_59557798
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:59 schreef SeLang het volgende:
Binck gaat met Goldman Sachs samenwerken om in de toekomst naast Amerikaanse- en Euronext beurzen ook handel op andere Europese beurzen aan te bieden. Helaas konden ze nog geen termijn aangeven wanneer dat zal worden geimplementeerd.

Zelf heb ik veel interesse in met name UK en Zwitserland (naast een overgrote meerderheid van ¤ aandelen op mijn kooplijstje). Nu de aandelenkoersen er weer wat vriendelijker uit beginnen te zien (al zijn aandelen nu nog lang niet koopwaardig) begin ik langzaam aan weer wat aan mijn kooplijstje te sleutelen zodat het klaarligt mochten we op reeele niveaus komen
Hoe bepaal jij dat? Koers/winst verhouding?
pi_59558466
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:59 schreef SeLang het volgende:

Niet bij IB?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 19:57:49 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59558599
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 19:30 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Hoe bepaal jij dat? Koers/winst verhouding?
Koers/winst verhouding vergeleken met het langjarig gemiddelde.

Het onderstaande plaatje loopt maar tot 2001, maar momenteel is de P/E van de S&P500 ongeveer 20. Als je de grote bubble even buiten beschouwing laat dan zie je dat de normale range van de Amerikaanse markt tussen de 8 en 20 ligt, met gemiddelde op 14,6.

Europese beurzen volgen gewoon Wallstreet en zolang dat zo blijft hoef je alleen maar naar de Amerikaanse markt te kijken.

Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:02:46 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59558716
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 19:53 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Niet bij IB?
Kan inderdaad wel bij IB.
Ik zit ook bij IB, maar die gebruik ik alleen voor futures trading. Investeren en speculeren hou ik namelijk strict gescheiden op aparte accounts. In principe zou ik een deel van de beleggingsportefeuille wel op een tweede account bij IB kunnen onderbrengen maar ik heb dat om een aantal redenen liever op één plek.
Mijn reisverslagen
pi_59558856
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kan inderdaad wel bij IB.
Ik zit ook bij IB, maar die gebruik ik alleen voor futures trading. Investeren en speculeren hou ik namelijk strict gescheiden op aparte accounts. In principe zou ik een deel van de beleggingsportefeuille wel op een tweede account bij IB kunnen onderbrengen maar ik heb dat om een aantal redenen liever op één plek.
Tsja misschien bij Lynx of Today's Broker ofzo.. zijn natuurlijk wel reseller van IB ofzoiets
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:16:37 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59559045
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:08 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Tsja misschien bij Lynx of Today's Broker ofzo.. zijn natuurlijk wel reseller van IB ofzoiets
De meeste grotere Britse- en Zwitserse fondsen hebben ook een ADR notering op Wallstreet dus die kun je sowieso al kopen.
Maar ik postte dit ook niet vanwege mezelf maar ook omdat veel mensen hier op Fok bij Binck zitten en het dus leuk is als ze meer handels mogelijkheden krijgen
Mijn reisverslagen
pi_59621849
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Hey wtf! net gemerkt; google finance biedt gratis realtime-koersen aan! Handig!
wat is in wezen het verschil met yahoo finance?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_59673846
SeLang
pi_59678842
Iemand die weet of Today's Brokers een beetje betrouwbaar is? Ik heb nu Alex, maar die transactiekosten lopen toch wel op als je een beetje actief handelt. Today's schijnt een stuk goedkoper te zijn
#winning
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:55:01 #122
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59698033
quote:

[..]
quote:
blablabla......
To achieve this acceleration, the Fortis Board of Directors has decided to take additional
measures, some of which will have an immediate impact. These measures include:

• an equity raising of approximately EUR 1.5 billion by means of an accelerated
bookbuilding offering, starting today. This increase is well within the mandate given by
shareholders to the Board to issue new shares

the decision not to pay an interim 2008 dividend. This will preserve solvency as the
interim dividend was expected to impact second quarter solvency by EUR 1.3 billion. A
proposal to pay the full-year 2008 dividend in shares will be made to the Annual General
Meetings of Shareholders in March 2009.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59698130
Spankin' ten huize Fortis vandaag...
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:15:12 #124
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59698488
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Spankin' ten huize Fortis vandaag...
Indeed. Min 9.72 op dit moment..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:53:00 #125
19479 Mr.J
pi_59702715
Laatste 11,0600 12:51 300
+/- -1,5900 -12,57%
Slot 12,6500 25-06-08
Open 11,9000 09:02
Hoog 11,9000 09:02
Laag 10,8500 11:50
Bied 11,0500 12:51
Laat 11,0600 12:51

Tsja, extreme maatregelen leiden tot een extreme koersdaling. Maar voor de LT lijkt me dit geen slecht zet van Fortis. Benieuwd wanneer de belegger hier echter de vruchten van kan plukken.
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:02:41 #126
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59702964
Mén, ik ben echt zuur. Ik hoop dat ze Votron al zijn bonussen van 3mln afpakken... 750k basissalaris is al teveel. Hij mag ook wel eens pijn lijden ipv de shareholders.
Gvd:
a) rampzalige koers
b) geen interim dividend
c) dividend over 2008 in aandelen ipv cash

donderdag 26 juni 2008 @ 13:09:38 #127
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59703164
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:02 schreef Public_NME het volgende:
Mén, ik ben echt zuur. Ik hoop dat ze Votron al zijn bonussen van 3mln afpakken... 750k basissalaris is al teveel. Hij mag ook wel eens pijn lijden ipv de shareholders.
Gvd:
a) rampzalige koers
b) geen interim dividend
c) dividend over 2008 in aandelen ipv cash

Hij is vorige week nog verkozen tot slechtst renderende bestuurder. ZIjn bonussen vielen wat tegen, daar hebben ze hem al in gecompenseerd en er zat ook nog een loonsverhoging (zonder rugespraak met aandeelhouders) bij geloof ik.

Hoe dan ook, ik vind het nogal wat, zeggen dat er niks aan de hand is en dan opeens 8 miljard nodig hebben; dividend wordt gewoon niet uitgekeerd. Ik heb iemand op mijn werk die ik al maanden vraag waarom hij die aandelen laat staan, ik zou lager instappen. Maar die hield ze dus aan voor de LT en voornamelijk het dividend ...

Succes ermee, ik ben blij dat ik ze niet heb. En dan niet door de koersval van vandaag, maar door het feit dat er mooi weer wordt gespeeld en er opeens van alles aan de hand schijnt te zijn.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:15:32 #128
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59703340
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik heb iemand op mijn werk die ik al maanden vraag waarom hij die aandelen laat staan, ik zou lager instappen. Maar die hield ze dus aan voor de LT en voornamelijk het dividend ...
Dat had ik dus ook, ik had ze achteraf gezien direct na ex-dividend eruit moeten knallen maarja. Nu nog maar even wachten.

Over Votron, hij had maar een jaar salaris van 3,91mln. Wat een schijntje voor zo'n goede bestuurder Verkozen tot grootste schandaal qua CEO compensation van afgelopen jaar geloof ik. Ik ben best wel pissig over de gang van zaken.
  donderdag 26 juni 2008 @ 20:06:42 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59713401
Is het slim om nu Fortis te kopen?
pi_59713927
even een linkje plaatsen, zodat ik voortaan de gesprekken hier kan volgen, heb ook een portefeuille bij Binck sinds kort, op m'n allereerste optie licht verloren, SBM, nu nog Royal Dutch en Unilever in de pocket.

als iemand nog een tip heeft
  donderdag 26 juni 2008 @ 21:26:04 #131
19479 Mr.J
pi_59715601
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:06 schreef Erasmo het volgende:
Geen idee. Ik pakte zelf vandaag nog wat stukjes op op -12% want dacht de bodem voor de week wel gezien te hebben.
pi_59717000
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:06 schreef Erasmo het volgende:
Waarom zou je aandelen willen kopen van een bedrijf met dergelijk addergebroed aan de top?

Zoiets doe je alleen als je ze kunt kopen tegen een flinke discount en zo ver is het nog niet.
pi_59718169
Tsja het dividendrendement was zo goed bij Fortis, riepen de eeuwige bulls.
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:12:59 #134
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59719508
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Waarom zou je aandelen willen kopen van een bedrijf met dergelijk addergebroed aan de top?

Zoiets doe je alleen als je ze kunt kopen tegen een flinke discount en zo ver is het nog niet.
het is toch goed mogelijk dat fortis over een jaar of 2 verdubbeld is?
je oogst wat je zaait
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:21:46 #135
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59719748
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:12 schreef Amokzaaier het volgende:
het is toch goed mogelijk dat fortis over een jaar of 2 verdubbeld is?
Als ze er nog zijn wel ja.
.
Maar wat hierboven al gezegd werd, de vraag is of je ze wel in je knip wilt hebben. Ik denk dat het per saldo wel meevalt, maar ik hoef ze niet. Bovendien heb ik een hekel aan een bestuurder die wanbeleid pleegt (of slecht anticipeert) en dan loonsverhoging 'krijgt'. Overigens is het niet alleen een loonverhoging, maar zijn bonus optie's leverden niet genoeg op en toen heeft men hem een herziende optieregeling 'geboden'. Tja, sorry dat zijn dingen waar ik niet zo van hou, een bestuurder mag best flink verdienen, maar een bonus krijg je bij goed werk, niet bij zo'n debacel als waar Fortis nu in zit. En dividend intrekken vind ik ook een beetje ... nou ja, ik hou er gewoon nietvan. Toegegeven, Fortis is nooit mijn tent geweest.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:29:23 #136
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59719937
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:21 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als ze er nog zijn wel ja.
.
Maar wat hierboven al gezegd werd, de vraag is of je ze wel in je knip wilt hebben. Ik denk dat het per saldo wel meevalt, maar ik hoef ze niet. Bovendien heb ik een hekel aan een bestuurder die wanbeleid pleegt (of slecht anticipeert) en dan loonsverhoging 'krijgt'. Overigens is het niet alleen een loonverhoging, maar zijn bonus optie's leverden niet genoeg op en toen heeft men hem een herziende optieregeling 'geboden'. Tja, sorry dat zijn dingen waar ik niet zo van hou, een bestuurder mag best flink verdienen, maar een bonus krijg je bij goed werk, niet bij zo'n debacel als waar Fortis nu in zit. En dividend intrekken vind ik ook een beetje ... nou ja, ik hou er gewoon nietvan. Toegegeven, Fortis is nooit mijn tent geweest.
mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.
je oogst wat je zaait
pi_59722192
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:29 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.
Dat dus, ik turbo er op los. Iets wat qua basis fundament niet goed is wil niet zeggen dat je er geen centjens mee kunt verdienen . Zoiezo, kijk maar eens bij de 10 hardst afgestraften bij de AEX, daar klopt geen fuck van, als .. en dat gebeurt vanzelf wel weer alles omhoog wordt getrokken valt er weer genoeg centjens te verdienen

Nu is het vooral turbo olie long en aex turbo short lol
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 01:56:26 #138
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59722243
ik lees op een ander forum dat Barclays Fortis nu misschien over gaat nemen??
ps: op hoeveel kan ik op Fortis het beste instappen? ( ik denk aan 6.5)

+investeren in goud, wil ik doen met eventuele grote inflatie in europa voor de deur, hoe kan ik dat het beste doen?
je oogst wat je zaait
  vrijdag 27 juni 2008 @ 06:28:46 #139
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_59723056
tvp
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_59723394
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 01:56 schreef Amokzaaier het volgende:

+investeren in goud, wil ik doen met eventuele grote inflatie in europa voor de deur, hoe kan ik dat het beste doen?
Weet wel dat dat 35% onder de huidige prijs is (not gonna happen).
pi_59724177
quote:

[..]

Nop

Maar komt wel weer goed, die van mij staan aan 12,1...
pi_59724340
Lol in de omzet so far al weer voor fortis whehe. Het is alleen een beetje lastig in te schatten om nu wel of niet te kopen. Alles klettert ongenadig hard naar beneden. Mochten de bordjes groen worden komt arcelor en apple weer in mn boekje.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:43:36 #143
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59724637
Het zal niet lang meer duren voordat we door de 400 heen schieten.
pi_59724897
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:43 schreef SjonLok het volgende:
Het zal niet lang meer duren voordat we door de 400 heen schieten.
ben benieuwd wie de rode lantaarn vandaag mag gaan dragen
pi_59725289
quote:
Naar een bedrijf gaan dat goud verkoopt (vroeger deden veel banken dat), en het kopen. In een zakje stoppen en onder je matras leggen.
pi_59725385
TomTom
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:19:47 #147
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59725481
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:12 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Naar een bedrijf gaan dat goud verkoopt (vroeger deden veel banken dat), en het kopen. In een zakje stoppen en onder je matras leggen.
dat moet toch anders kunnen?

Wat zijn de belangrijkste financials van Amerika?
je oogst wat je zaait
pi_59725528
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:19 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

dat moet toch anders kunnen?
Vast, maar dan koop je het virtueel.

Zo deed ik het vroeger. Is ook leuk om naar te kijken.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:30:53 #149
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59725754
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:21 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Vast, maar dan koop je het virtueel.

Zo deed ik het vroeger. Is ook leuk om naar te kijken.
Volgens diverse fora, experts staat grote inflatie voor de deur. Is het dan niet geniaal om nu goud te kopen? En waar kan ik dat het beste kopen?
je oogst wat je zaait
pi_59725905
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

Volgens diverse fora, experts staat grote inflatie voor de deur. Is het dan niet geniaal om nu goud te kopen? En waar kan ik dat het beste kopen?
Ik weet niet of het geniaal is. Het kan geniaal uitpakken. Ik heb al goud, dus ben al binnen.

Waar je het het beste kunt kopen zou ik echt niet weten. Ik heb het gewoon bij de bank gekocht en in een kluis gelegd. Een kilo heeft de inhoud van een chocoladereep.
pi_59725971
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Amokzaaier het volgende:
En waar kan ik dat het beste kopen?
Kijk anders hier eens onder "Goud kopen/verkopen".

/edit Bij de HBU hebben ze een edelmetaalrekening. Dan krijg je het dus niet fysiek in handen.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:17:23 #152
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59727013
quote:
Ik beleg ook om winst te maken hoor. Maar ik heb inmiddels wel genoeg wanbeleid gezien in bedrijven waar ik in belegde en ik ben daar een beetje klaar mee. Ik hoor Fortis al maanden zeggen dat ze goed zitten en opeens heb je 8 mijard nodig, yeah right.
pi_59727894
quote:

[..]

De vraag 'waarom wil je aandelen van een bedrijf met dergelijk addergebroed aan de top?' stel ik niet voor niets. Of denk je soms dat zoiets geen invloed heeft op de winst van het bedrijf?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:08:26 #154
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59728364
ben nu wel mooi te laat.. fortis 5,88% in de plus. Khad er vanochtend meteen bij moeten zijn.
je oogst wat je zaait
pi_59728512
quote:

wpa verwachtingen zijn voor zowel 2008 als 2009 rond ¤1,50. Bij ¤7,50 of lager zou ik dit aandeel wel koopwaardig vinden.

Investeren in goud is niet de beste methode tegen inflatie. Beter kan je geindexeerde obligaties kopen, dan weet je zeker dat je minimaal de inflatie als rente terugkrijgt. Sinds geld niet meer wordt gedekt door goudvoorraden is inflatie niet meer de belangrijkste prijsbepaler voor goud. Goud is nu eigenlijk alleen interessant voor de juwelenindustrie. Daarnaast geldt goud ook wel als vluchthaven bij politieke instabiliteit (denk aan een oorlog met Iran oid), maar dit is eigenlijk nergens op gebaseerd en het is dus onverstandig om erop te vertrouwen dat dit zo zal blijven.
pi_59729115
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Amokzaaier het volgende:
ben nu wel mooi te laat.. fortis 5,88% in de plus. Khad er vanochtend meteen bij moeten zijn.
zou je het slechts alleen voor die 6% doen? Ik zie het volgende week wel weer afzwakken, het is even afwachten hoe we reageren op amerika vandaag.
pi_59735055
In ben op dit moment aan het uitzoeken of trackers voor mij interessant zijn. Ik kijk dan vooral naar trackers op Nederland (AEX) en op Europa (?).
Wanneer ik bij Alex kijk wat er wordt aangeboden, heb ik moeite om de trackers voor Europa te vinden. Ik zie alleen de "iShares DJ Euro STOXX 50 Inc" staan. Kunnen jullie mij helpen met welke andere generieke (dus niet op een bepaalde sector) trackers er zijn voor europa?

En welk benchmark / index moeten deze trackers dan volgen?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:50:09 #158
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59735797
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:04 schreef dyna18 het volgende:
In ben op dit moment aan het uitzoeken of trackers voor mij interessant zijn. Ik kijk dan vooral naar trackers op Nederland (AEX) en op Europa (?).
Wanneer ik bij Alex kijk wat er wordt aangeboden, heb ik moeite om de trackers voor Europa te vinden. Ik zie alleen de "iShares DJ Euro STOXX 50 Inc" staan. Kunnen jullie mij helpen met welke andere generieke (dus niet op een bepaalde sector) trackers er zijn voor europa?

En welk benchmark / index moeten deze trackers dan volgen?
ik zou de iShares MSCI Europe (IMEU) nemen. Deze heeft net als de DJ STOXX 50 een focus op europese blue chips maar iets meer spreiding. ( in de DJ STOXX 50 tracker is meer als 12 % van de totale portofeuille verspreid over 4 aandelen......)

Hij volgt natuurlijk de morgen stanley capital index europe (MSCI europe)

Ik weet niet hoe het met alex zit maar bij binck is hij wel te krijgen. Stuur anders een mailtje naar Alex grote kans dat ze hem zo toevoegen, heb ik bij Binck ook wel eens gedaan.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59737526
Wanneer de dow naar paniekniveau gaat van 10000 en alle grote boys die nu zeggen kopen en dan verkopen zeggen, dan koop ik!
pi_59741308
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:50 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

ik zou de iShares MSCI Europe (IMEU) nemen. Deze heeft net als de DJ STOXX 50 een focus op europese blue chips maar iets meer spreiding. ( in de DJ STOXX 50 tracker is meer als 12 % van de totale portofeuille verspreid over 4 aandelen......)

Hij volgt natuurlijk de morgen stanley capital index europe (MSCI europe)

Ik weet niet hoe het met alex zit maar bij binck is hij wel te krijgen. Stuur anders een mailtje naar Alex grote kans dat ze hem zo toevoegen, heb ik bij Binck ook wel eens gedaan.
Ik heb daar naar gekeken, maar het gekke is dat Alex aangeeft dat dit fonds bij Alex in GBP (ponden) wordt verhandeld. Terwijl iShares zelf bij het fonds aangeeft dat het fonds in EUR en in GBP verhandeld wordt.
Wel vervelend, want ik heb geen zin om het koersrisico van GBP er bij te krijgen.
pi_59741362
iShares MSCI Europe
iShares DJ Euro STOXX 50 Inc

Zijn er nog andere fondsen (van andere aanbieders) die de europese index tracken?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:51:02 #162
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59748297
quote:
Amerikaanse ’meltdown’ reden geldinjectie Fortis

BRUSSEL/AMSTERDAM (DFT) - Fortis rekent binnen enkele dagen tot weken op het volledig instorten van de Amerikaanse financiële markten. Dat verklaart volgens de bankverzekeraar de serie ingrepen van donderdag om zich met ¤8 miljard te versterken. „We zijn op het nippertje gereed. Het gaat in de Verenigde Staten veel slechter dan gedacht”, zegt Fortis-chairman Maurice Lippens, die volhoudt dat topman Votron aanblijft. Fortis verwacht faillissementen onder 6000 Amerikaanse banken die nu weinig dekking hebben. „Maar ook Citigroup, General Motors, er begint een complete meltdown in de VS.”
Bron : DFT

Waarop ik me dan weer afvraag waarom ze niet gelijk met dit nieuws komen, dit klinkt toch weer heel anders. Van de week hadden ze het geld nog nodig om hun rating te behouden, nu is het geld nodig met oog op een terugslag van de sector (in de VS) ...
pi_59748348
Klinkt mij een beetje in de oren alsof ze de aandacht van hun eigen falen willen afleiden, en desnoods de rest van de wereld willen meenemen in hun val.
pi_59748533
Interessant stuk over waarom de vereniging vastgoedbeleggers moet stoppen.
http://www.dft.nl/nieuws/(...)ggers_ten_einde.html

Zeer treurig om te horen dat het blijkbaar zo erg gesteld is met bepaalde malafide partijen dat het bestuur zelfs voor hun leven heeft moet vrezen. Zelf vond ik hun witte- en zwarte-lijsten van vastgoed aanbieders altijd zeer handig. Dankzij deze lijsten kon de helft van de post met investeringsvoorstellen die ik elke week krijg meteen ongelezen de prullenbak in. Het wordt tijd dat de overheid zich meer met deze sector gaat bemoeien. Vooral bij de investeringen van 50.000+ is ongelofelijk veel mis. Maar ook de 5k-50k categorie laat nog veel te wensen over aan zekerheid, anti-fraude en de behartiging van belangen van investeerders.

Ik zal deze vereniging missen.
pi_59763653
toch ff leuk plaatje wat ook op de FP staat

zondag 29 juni 2008 @ 12:31:00 #166
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59769773
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:57 schreef RonaldRegen het volgende:
Klinkt mij een beetje in de oren alsof ze de aandacht van hun eigen falen willen afleiden, en desnoods de rest van de wereld willen meenemen in hun val.
Dat was ook het eerste wat in mij opkomt. Eerste reacties waren niet goed, dan maar plan B inbrengen.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:37:07 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59769867
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
pi_59769902
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:31 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat in mij opkomt. Eerste reacties waren niet goed, dan maar plan B inbrengen.
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:49:34 #169
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59770080
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:39 schreef RonaldRegen het volgende:
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.
Nou ik gooi er hier ook maar allemaal gedachten uit, maar het feit dat je zoveel kunt bedenken en dus eigenlijk weinig weet, is al niet goed natuurlijk. Maar maandenlang is er niks aan de hand en opeens heb je 8 miljard nodig ... nee, dat geeft mij geen goed gevoel.
  zondag 29 juni 2008 @ 13:01:07 #170
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59770294
Het is trouwens wel grappig om te zien de dag voordat Fortis zo naar beneden kelderde, er nog een aantal bedrijven een koersdoel van 19 en 20 euro voorschreven van Fortis. Diezelfde dag kakt het inelkaar, de dag daarna krijg je opeens hold en reduce adviezen, hehe. Het zou me dan ook niks verbazen dat maandag fortis lekker doorgaat met kelderen.
pi_59781275
Ik verwacht morgen een paar procent winst voor Fortis. De koers die het aandeel nu heeft is toch wel vrij lucratief.

Het ABP heeft overigens 50 miljoen aandelen gekocht bij de laatste emissie van Fortis.
pi_59784282
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
Moest ik nog kunnen zou ik het ook doen .
pi_59784312
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:39 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Wees er maar zeker van dat er een beperkt publiek steenrijk wordt door zo'n crisis! Nu niet om over maffieuze manipulatie te spreken, maar toch, in beperkte mate zal dat altijd bestaan.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:10:48 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59787786
quote:
Op maandag 30 juni 2008 00:11 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Moest ik nog kunnen zou ik het ook doen .
Normaal gesproken zou ik juist gaan investeren in bedrijven voor wie een crisis niet uitmaakt, maar ik heb het gevoel dat de aandelen kunstmatig duur worden gehouden en dat daar binnenkort verandering in gaat komen.

Btw heeft een of andere steenrijke Rus 400 miljoen in Fortis gepompt
pi_59791465
Ach die zekerheid van dat alles rood is is opzich ook wel mooi meegenomen, redelijke volumes in de aex short. Valt goed te doen
pi_59796004
Heb net fortis gekocht, nu maar wachten op positieve economische vooruitzichten, dan stijgen banken vaak gewoon hard mee.
De kans dat Fortis genekt of genationaliseerd wordt is minimaal, toch?
pi_59797347
716200 www.comdirect.com

Dat gaat feest worden
  maandag 30 juni 2008 @ 18:19:37 #178
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_59799157
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Fiskus het volgende:
Heb net fortis gekocht, nu maar wachten op positieve economische vooruitzichten, dan stijgen banken vaak gewoon hard mee.
Verstandig. Be greedy when others are fearful.

Ik ga me overigens toeleggen op fondsen als ik genoeg winst heb behaald met mijn huidige stockpicks (blijven wel redelijk liggen ondanks het geweld op de beurs). Tis me te tijdrovend en slecht voor mijn hart.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_59799365
quote:
Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.
pi_59806484
quote:
Over dat stijgen; dat heeft veel te maken met de koers/winst; vergeet niet dat wanneer de beleggers door schrik maar de helft willen betalen per eenheid winst, en de winst door de crisis ook halveert, het aandeel 75% van zijn waarde verliest. Dus je kan diep vallen ofzo, daar niet van.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:24:15 #181
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59813367
Hupsakee, Fortis onder de 10 en ING onder de 20..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:36:14 #182
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59815017
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:24 schreef Cheiron het volgende:
Hupsakee, Fortis onder de 10 en ING onder de 20..
Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?
pi_59816396
aegon calls halen? vorige keer ook gedaan op 8euro..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:46:50 #184
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59816594
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
same here.

zit er toch nog over na te denken om te investeren in goud, het liefst in een primaire leverancier.
je oogst wat je zaait
pi_59818176
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:46 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

same here.

zit er toch nog over na te denken om te investeren in goud, het liefst in een primaire leverancier.
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
pi_59818210
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.
je had gelijk.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:41:31 #187
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59819248
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Fiskus het volgende:

[..]

'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
welk stuk? link svp . Dan lijkt me dit een mooi moment om in te stappen
je oogst wat je zaait
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:35:01 #188
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59820501
Gaat het ooit nog goed komen met de AE index?

Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.

Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:41:15 #189
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59820667
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:

Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.

Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
Dividend...
pi_59820779
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?
1 euro lijkt me wel erg extreem; dat zal alleen gebeuren als het een Northern Rock gevalletje gaat worden en alle klanten hun geld weghalen.

Ik zei al eerder dat ik Fortis rond de ¤7.50 aantrekkelijk zou vinden. Dan staat het 5x de winst van 2008 en 2009. En ookal zou de wpa onder verwachtingen uitkomen, bijv. ¤1 ipv ¤1.50 dan heb je nog steeds niet veel te veel betaald, nl. 7.5 x de winst.

Maar zoals gezegd, dit is allemaal onder de veronderstelling dat het systeem niet klapt en er geen bank-run komt oid.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:41:52 #191
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59824272
zijn hier onder fok eigenlijk nog mensen met aandelen in de portefeuille?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:45:12 #192
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59824323
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:

Je hebt het nu over een momentopname, vorig jaar had iedereen nog dikke winst
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:47:16 #193
19479 Mr.J
pi_59825533
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Fortis. ( ) en KPN @ the moment.

Mocht ik wat cash vrij hebben zal ik dat qua aandelen in ING en daarna RDS stoppen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:49:11 #194
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59825581
quote:
ING en Phillips hier...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:38:26 #195
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59826810
quote:
Niks. Heb alles verkocht vorige week. Niet lang geleden op een onhandig moment gekocht. Dus verkocht met verlies, maar het voelt niet goed aan, dus ik probeer op deze manier mijn verlies te minimaliseren.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:44:53 #196
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59826934
quote:
Ik heb 2 aandelen RDS, restantje van een interim stockdividendje.
.
Toch vang ik lekker dividend op die 2 stukjes
pi_59826989
Huidige portefeuille: HUN, AAPL, BELG, FORB, DEXB, TiG

Momenteel maar ik denk dat ik ooit wel van kan gaan... Someday...
pi_59827359
quote:
enkele zeer speculatieve small- en microcaps.
pi_59828214
hier calls aegon vandaag,, duurt nog wel ff voor de expiratie
pi_59829324
akzo en agfa. Hoop dat er ooit eens een bod op afga gaat komen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')